Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Érdemes elolvasni az iparági véleményeket. Itt van például Boris Vorontsové (ENBSeries fejlesztője), aki ugye kb. ezzel foglalkozik, tehát nem csak irkál.
    "...raytrace is just a marketing lie, which is too slow and will be slow for many years, because highly depends from memory bandwidth, all demos presented have various ways to degrade quality to have playable performance instead of slide show. There are no effects which can have any benefits from raytracing when doing modding and which cant be replaced by existing techinques, only unique games with their own features have a chances to have something better, but after all users will not notice the difference."

    Egyébként ki lehet számolni, hogy mekkora a szükséges terhelés, hiszen az NVIDIA nem titkolja, hogy egy 2080 Ti 10 Gigarays/s-re képes, amihez egy értékelhető BVH8 (ennyi kellene a mai geometriáknak) mellett 5,6 TB/s az optimális. A hétszintű BVH ~80 bájt (szintén nem titok, hiszen szabványról van szó), vagyis 10 (Gigarays/s) * ~80 (bájt) * 7 (szint - BVH8) = 5600 GB/s
    Emiatt van az, hogy az új 3DMark geometriailag olyan bitang egyszerű, illetve emiatt vannak a BF5-ben külön RTRT-hez szabott geometriák a visszaverődésre (a raszterizációhoz használt normál geometriával nem működne). Ha nem viszik le a geometriát annyira, hogy beférjen BVH4-be, vagy alá, akkor rohadtul nincs meg a sávszél.

    Boris egy kicsit nyersen fogalmaz, ők konkrétan marketinghazugságnak tartja. Én azért eddig nem mennék, megvan a hasznossága, csak még nem tartanak ott a hardverek, hogy ez tényleg nagy dolog legyen. Visszaverődést, GI-t, AO-t, árnyékokat eddig is tudtunk csinálni. Abban igaza van Borisnak, hogy akkor lesz ez igazán érdekes, ha ezekre egyedi játékok fognak épülni. Viszont abban meg a gyártóknak van igaza, hogy amíg nincsenek ott a hardverek a felhasználóknál, addig egyedi játékok sem fognak jönni. Tehát valahogy el kell juttatni a hardvereket a felhasználókhoz, hogy változás legyen. Ez persze két-három éves procedúra, de lehet, hogy fél évtized lesz, viszont lassan ott leszünk, hogy ne csak hülyeségekre alkalmazzuk, hanem legyen haszna is a sugárkövetésnek. Az eltelő időben még a memória-sávszélesség is fel fog nőni a feladathoz, közben jöhet egy új DXR, ami már nem csak a háromszögeken működik, hanem mondjuk voxeleken is, stb. Most van egy nulladik generációnk, ami szükséges ahhoz, hogy ebből valaha legyen valami. Másképp sajnos nem megy, előbb mindig a hardver kell, aztán jön a szoftver. Nem a kamuszoftver, hanem a tényleg innovatív ötleteket hozó. Én azt is elfogadom, hogy valaki csalódott, nem az RTRT hibája ez, hanem a hype-é. Valójában a technika nagyon jó, csak egy kis időt kell neki adni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák