Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #18359 üzenetére

    Mármint a DXR támogatására gondolsz a Tomb Raider kapcsán? Nem hiszem, hiszen Windows 7-en is fut. Ha valami DXR-t támogat, akkor a minimum igénye az OS oldalán Windows 10 Redstone 5 lesz. Nincs lejjebb, mert a Microsoft kiegészítése kötelezően elírja a DXIL legújabb specifikációját, amit más OS-en belül nem lehet kezelni. És ehhez a már meglévő, sokszor közel 300-400 ezer sornyi shadert is újra kell írni a fejlesztőknek. Csak úgy működhetne Windows 7(/8/8.1) mellett, vagy a tavaszi és régebbi Windows 10 frissítéssel, ha az új DXIL mellé szállítaná a fejlesztő a D3BC kódot is, de az azért durván költséges a QA szempontjából. Nem véletlen, hogy akármilyen API-kat is támogat valaki, azért arra ügyel, hogy a shaderek forrása szempontjából a követett specifikáció nagyrészt egységes maradjon. Ez egyébként a Microsoft sara alapvetően, hiszen a DXIL alapvetően nem kötődik szorosan magához a Windows 10-hez, az új specifikációk pedig a Redstone 5-höz, de a Microsoft magát a runtime-ot úgy alakította ki, hogy a DXR-hez szükséges rendszer igényelje a legújabb DXIL specifikációra fordított IR kódokat. Annak egyébként nincs technikai akadálya, hogy ez a runtime elérhető legyen Windows 7 mellett is, akár DXR nélkül is, és akkor legalább a shaderek szempontjából nem kellene többszörös munkát végezni a fejlesztőknek, de a Microsoft ragaszkodik hozzá, hogy a DXR programok csak Redstone 5-től legyenek futtathatók. Nyilván ők is tudják, hogy olyan fejlesztő nem lesz, aki kétféle IR-re is szállít shadert, tehát inkább beírják a gépigénybe, hogy Redstone 5 minimum, akkor is, ha nem kellenek a funkciói.

    Egyébként a Tomb Raiderre pont van dokumentum. ShadowPlay Highlights és Ansel lesz benne. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák