-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordik
őstag
Motortarto bakot akarok rendelni. Febi vagy Ruville? Esetleg Maxgear van jó árban.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #75701 üzenetére
2007 től van DPF a renaultokban.
Tehát simán lehet is meg nem is
Ez a forgalmiból azonnal kiderül.Renault power
-
anarchic
tag
válasz rob210 #75711 üzenetére
Kérdeztem a csere után egy szerelő srácot az is mondta, hogy van valami muanyag kis kupak valahol ahol befolyhat az eső de nem tudom merre keressem. Így a válaszom az, hogy nem tudom :/ (Ez gondolom nem az a kis muanyag ahol fel lett töltve a hűtő felöl)
Este Megyek kicsit hosszabbat kiprobalom csak a garazsbol jottem meg csak el vele de sokkal jobban benne volt a sebességekben mint elötte.
etc..
-
harry
veterán
A napokban lefestettem a lemezfelniket, egész pofásak lettek
Viszont most szedtem le először a bal hátsó kereket, így most láttam először a kipufogó oldalát, ahol a lemezek össze vannak préselve, a kerék meg remekül oda veri a vizet, és hát nem néz ki jól: [link]
Ezzel kell / lehet kezdeni valamit, csere, merre induljak? Árban mire számítsak?Hogy pozitívum is legyen, így néznek ki a felnik: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
válasz Benir8 #75713 üzenetére
Arra figyelj, hogy az IDE motort véletlen se vedd meg!!!
Amúgy a 2.0 es benzines ésszel használva elpusztíthatatlan.
Dinamikus megbízható motor, a fogyasztása nem rossz, de azért 8 liter alatt csak mende mondákban fogyaszt.
A vezérléscsere során speciális rögzítő szerszám kell, amit kókány műhelyek, megtákolnak ebből következően sok 2.0 jár pár perc szögeltéréssel. Ami csak hozzáértőnek tűnik fel, meg a tulajnak, ha visszakapja egy rendes vezérléscsere utánRenault power
-
harry
veterán
válasz rob210 #75717 üzenetére
Ha funkcionálisan nincs vele gond (nem fúj ki / szennyez, nem gond műszakin), akkor nem ragaszkodom a cseréhez persze, de 'valamit' kezdenék vele, legalább megelőző jelleggel.
Másfelől, úgy néz ki júliustól költözünk külföldre, kint nagyon nem szívesen javíttatnám...Elég lehet letisztítani drótkoronggal, aztán bekenni pasztával?
Nem tudom mennyire lenne szívás hegeszte(t)ni, avagy van-e mihez (mennyire ette meg a rozsda), meg amúgy is egy elég vékony lemez...?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #75720 üzenetére
Van így értelme összepasztázni, elég az? Mert ha nem, akkor csak nehezebb lesz utána hegeszteni (ha lehet egyáltalán a pasztától).
Na mindegy, szerintem egy pasztát veszek, aztán majd hétvégén megpucolom és megnézem mennyire fúj ki.
Ja igen, más: régebben kicsit büdös volt a klímázás után, aztán a szervizben kitisztítottak valami kifolyót valami spray-el. Ehhez mit javasoltok, illetve hol lehet ez a dugulás?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Ez kicsit már kifúj, és valószínű már a belsejének sincs sok hátra.
Én többet utángyártott dobot az életbe nem veszek többet (hátsót biztos), hanem megyek helyette Janóékhoz és igény szerintit (halk, gyárias) kérek megint. Picassora az került fel, 5 év 130.000km óta az van fent, még jó (bár már kívülről rozsdásodik kicsit), és motorfék/padlógáz kivételével ugyanolyan halk mint a gyári(ott meg öblösebb egy kicsit, még kellemesen), a vég is (rozsdamentes) gyári rajta, de az ellenállása kisebb, és alul bőven nyomatékosabb lett az autó. (Azon speciel sokat fojtott a gyári.)
Ééés nem kellett átszabatni, mint az elmúlt 4-5 Bosal vagy Walker dobot (sem a pontosság, sem az ellenállás, sem a tartósság, sem a vég nem volt fasza, míg másik gyári meg igen).Kerek 20.000Ft-ot fizettem érte 2015ben, most se sokkal drágább (a műbizonylat nélküli; de gyáriasnál nem tartok rá igényt, műszakikon sem kérték sehol). Akinek műbizonylat is kell ugyanerről, az a dinamitdobnál másfélszer ennyiért megkapja azt is.
Viszont pár ismerős kevésbé volt mértéktartó, mert hiába kértek halk forgatott dobot, 46-48mm-ről kétszer 60mm-re felmentek (nyilván hangosabb már alapjáraton is, meg majdnem annyiba kerül a két vég mint a komplett dob), és ami a kipufogósok szerint nem hangos, az átlagusernek azért már az. Aki viszont tudta mit akart, azt is kapta.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz MC Pite #75724 üzenetére
Nekem nem kell semmi huncutság, felőlem ugyanilyet is betehetnek. Vagy pont a halkabb drágább? Inkább csöndes legyen ha választani kell.
Alul nem lenne rossz kicsit több nyomaték, ha ezt el lehet érni műbizonylat nélkül annyival, hogy a másik dobot veszik le a polcról, akkor jöhet, ha macerás, akkor mindegy...A belsejét miből gondolod? Bontás nélkül lehet ezt látni?
Alulról nézve nincs rossz állapotban, még képek: link[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Írtam most a Pilkington csapatnak is szélvédők miatt. Sajnos a mostani nagyon karcos, ami elég bosszantó ha amúgy is poros, vagy este esőben szembe fényben nagyon sokat romlik a helyzet. Illetve akkor már megnézem a hővédős opciókat is.
Oldalsó / hátsó üvegekre lehet csak hővédő fóliát is rakatni üvegcsere nélkül, igaz? Csináltatok már ilyesmit, ez milyen árban lehet? Ezt azt hiszem jobb ha szakember csinálja, nem tudom mennyivel drágább, mintha magam ragasztgatnám (egyáltalán az szabályos-e, de ha nem sötétít, akkor gondolom lehetne).
rob210: meg fogom nézni, csak a képeken fekete színeződést is látok, ezért gondoltam.
De miért nincs ott egyáltalán valami takarólemez? Avagy van, de a fele ki van vágva, nem igazán értem miért jó ez...[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Nekem ez már koromnak tűnik, de kevés. Nem lehet így szemre látni, de mire a palást kezd rohadni, jellemzően a belseje sincs már a toppon, hangosabb/zörgősebb (az főleg a középső dobokra jellemző, de van mikor hátul is zizeg benne a fém bizonyos gázáramnál/fordulatnál). Csak olyan mint a gumi öregedés, fokozatosan szokunk hozzá, és amíg nem búg zavaróan, addig nem tűnik fel (esetleg ha épp egy másik áll mellette amin egy tökéletes állapotú van, de ilyen max találkozókon szokott előfordulni).
Nézőpont kérdése huncutság-e, teli (volt/van) a tököm azzal hogy a jobbik márkákat veszem kipufogóból és pontatlan sz*rok amit nem bírják rendesen, és még igazíttatnom is kell rajtuk (átlag ember mondjuk leszarja hogy hogy áll).
És amit meg ők raktak fel, mindenben jobb. Nem a legjobb, de viszonyításnak: [link] Após ugyanilyen autóval rendelkezik, és nem vette észre a különbséget; mikor rákérdeztem direktbe, akkor sem, hogy ennek más lenne a hangja/hangosabb.
És nem az érdekel, hogy fele annyi volt, mint egy Bosal(igaz, volt mait gariban cseréltek), hanem hogy normális, és ráadásul annál hozott nyomatékban alul rendesen, bár átlag autóknál jellemzően nincs ekkora fojtás, sem a M3-nál, sem a C3-nál, de egy keveset azokon is hozna még.
Másik megoldás hogy gyári dobot vesz az ember, de az jellemzően nem túl gazdaságos.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
Ez gyorsan ment, írtak is - hátha másnak is jól jöhet még az infó, remélem nem baj ha berakom.
Az mondjuk meglep, hogy most elvileg hővédős üveg van bent : \ Képek alapján ez még a gyári (2002 augusztus), akkor gondolom valóban. Kép
Mondjuk így 70k-t csak a karcok miatt nem biztos, hogy rászánnék... Ha meg csak a karcmentesség a cél, akkor 26k-ból megvan az utángyártott, de egyrészt nem tudom az mennyire jó, másrészt jó lenne az a hővédő, főleg hogy a klíma sem százas...- Pilkington márkájú (gyári minőség) solar, hővédős első szélvédő: 49.000 Ft => alvázszám alapján az ön autójában ilyen típusú szélvédő van.
- Pilkington márkájú (gyári minőség) normál első szélvédő: 23.600 Ft
- Szélvédő illesztő keret: 4.500 Ft
- Beépítési költség (ragasztó+munkadíj): 15 000 Ft- YesGlass márkájú (lengyel, utángyártott) első szélvédő: 21.400 Ft
- Szélvédő illesztőkeret: 4.500 Ft
- Beépítési költség, Yesglass akció keretein belül : 0 Ft[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
A normális fóliát nem tudom hol tudod megvenni, a gagyi meg nem éri meg a munkát (legalábbis 2 ismerős amit vett/felrakott, lilult, alig védett a hőtől, hólyagosodott, ocsmáyn volt 2-3 év után, de 2 hét után se volt szép).
A mi autóink fóliázva vannak.
Oldalra csak 90-es, előre is, de jobb műbizonylat nélkül oda, mert kötözködnek miatta esetleg. A Picasson hőbörgött az ember műszakin, az oldalsó 90es fóliáért, hogy ő nem fogja beírni, stb stb - miközben azon elől hetvenes volt - tehát nem az a fontos, hogy jó látható legyen (ne legyen sötét, de 80-90es fóliákról van szó) hanem a kartársak basztatása a fontos. Mai napig csak B-től hátra van bejegyezve, hiába műbizonylatosak az első oldalsók is - a legelső meg nyilván nem legális.
A Megane és C3 is 90est kapott oldalra és előre, a C3 B-től hátra 35öst, és a Megane 85-öst kapott a két hátsó üvegre, mert az gyárilag sötétített, de hő és UV védelem szempontjából nem volt túl erős, és a picur ott utazik (de engem is zavar mikor éget a nap,d e elől legalább jön rám a
levegő).
Árak jellemzően így alakulnak, nekem mind a 4 autón Skyfol volt/van: [link]Szerk: Érzékenyebb a szemem a sok fényre, így mindig kérek 20as csíkot fentre, olyan mélyen ameddig csak lehet - sokkal kevesebbszer kell felvennem a napszemüveget/hunyorognom a sok fény miatt.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz lsebestyen #75732 üzenetére
Visszavonásig, de mivel szeptember óta van, ezért gondolom még lesz is egy darabig. link
MC Pite:
Ablakok:
Huh köszi a sok infót, ezt még meg kell emésztenem
30-40k -t még adtam volna a szélvédőre, a 70-et sokallom. Fóliázás ha jól látom B oszloptól hátra 34k, elöl oldalt 31k. Hátul utastérben szokott utazni a kutya, ezért gondolkodtam azon (bár ha nagyon rossz a helyzet max odacsukok valami rongyot arra a pár alkalomra), elől meg magunk miatt.Kipuff:
Rákérdeztem Janóéknál ennyi alapján tudnak-e mondani valamit, de majd megnézem én is mennyire fúj.
A huncutkodást inkább arra értettem, hogy másnak az a fontos, hogy sportos hangja legyen, meg hangos, ez számomra simán hülyeség. Teljesítménynövelés (optimalizálás) lehet érdekes, de megint, inkább akkor, ha majd egy kocsival hosszú távra tervezek.Őszintén nem tudom mennyit költenék a kocsira (extrákra) így, hogy ~1 évig tervezek még vele. De pont ezért érdekel minden opció, mert ha jó ár-értékben van valami számomra hasznos, akkor legyen.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Amikor a Picassoval még egy évre terveztem, 3 lett belőle (és még ráborítottam egy M2 árát), még 90-100k km ment bele. Utólag úgy vagyok, hogy akkor már hamarább is megvehettem volna bele pl az új lámpákat, stb.
Ha meg 101% belátható időn belül a csere, inkább arra gyűjteném a pénzmagot, hogy az utód legyen minél jobb/azt csinálnám már meg igényeim szerint.Ezen az alpon elég csak akkor cserélni a kipufogót ha már zavar hogy hangos; bár ha olcsó helyről veszed és magad cseréled, akkor jobb is lesz, és még árában is érvényesítheted eladáskor.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz MC Pite #75735 üzenetére
A háttértörténet röviden: ~10-12 éves kombit kerestem eredetileg. Ismerősöm gyorsan el akarta adni a Megane-t, és bár ez egy 17 éves sedan, semmi kedvem nem volt belemerülni a magyar használt piacba, jó forrásból is jött a kocsi, olcsó is volt, így megvettem.
Most elfogadtam egy külföldi állást, és terv szerint júliusban ki tudunk költözni. De mivel 12 órát kell autóval oda utazni (még ha csak 4-6 havonta is; kutyával nem akarunk repülni), és kint jobbak a fizetések, ellenben jóval drágább a szerviz, és sokkal biztonságosabb és halkabb kocsik vannak már, ezért valószínűleg ~1 év körül váltanám.
De addig is ha kell költök rá, sőt használom amíg lehet, hisz most fogalmam sincs, mit vennék helyette (milyen életkörülményeink lesznek kint, ahhoz mi fog illeni).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megnéztem a kipufogót, nem fúj - hanem ömlik oldalt belőle a levegő... még megvárom az ajánlatot aztán felőlem mehet a csere.
De komolyan, miért van itt kivágva a védőlemez? Mintha direkt azt akarnák, hogy az (amúgy forró) dobra verje fel a kerék a (hideg) vizet...Bármit is érhet egy pasztázás? Ha már rendeltem, csak elmegyek átvenni, max egy ezres kuka (bár még a hegesztés lehet működne valamelyest).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Nordik
őstag
Mit gondoltok? Ennyire azért nem rosszak. Itt például tipikusan egy hozzá nem értő tulaj kezében van az autó.
-
MC Pite
veterán
Be se kend, összekoszolod magas, pazarlod a kézmosót és a kipuffpasztát is.
12 óra kutyával azért kemény. Ha nem olyan hely ahol agresszívebb síkosságmentesítés van, akkor egy M3 kombit (ha maradsz a márkánál) vagy valamit érdemes lenne hamar beújítani amint lehet; 2 nagyságrenddel jobb vele utazni ennyit. Vagy picit tovább várni és már 2013 utánit hogy rendesebb világítás és fiatalabb kor is ki legyen pipálva, akár az 1.2 TCe is, ami ha normális olajjal és naftával használták (kint) nem ördögtől való szvsz, bár elvagyok azért a szívóval is, de az még erősebb, vagy kevesebbet eszik.
Nordik: Tipikus hazai elhanyagolt autó, nem mondanám M2őt rosszabbnak az átlagnál (átlag magyar autópark). Vannak egyes 1.5 dciknek dolgai, meg a futómű sem magyar út barát (én abban az ársávban nem feltétlen M2őt vennék) de vállalható. Vagy úgy is mondhatnám nem rosszab mint egy korabeli G**f kombi.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #75740 üzenetére
A korabeli golf kombinál lényegesen jobb fejlettebb komfortosabb. Meg egy nagy előnye van a golfal szemben nem rohad!
Én vw-t nagyon ritkán szerelek 10év felettit.
Az összes egy rozsdabogja. Mondhat bárki bármit, tapasztaltam nem lehet meggyőzni az ellenkezőjéről.Csak, hát az m2 nek sok a baja 2006 előtt, mert nagyon innovatív akart lenni a renault.
Amit, ha az évek alatt megcsináltak szerethető autóvá válik, csak sok a jól van az úgy szerelő ami miatt, már én is félve nyúlok hozzá némelyikhez.
Renault power
-
harry
veterán
válasz MC Pite #75740 üzenetére
Kint már ~2012 utáni modelleket néznék (i30, ceed, focus3, Astra J, és M3 is), tippre 6-10k euro között, de mondom ez még kérdéses eléggé. Mindenképp benzin kombi, és bár eléggé idegenkedek a turbótól, majd meglátom még. Kint azért lehet jobb állapotban vannak (valószínűleg mobile-ről néznék valamit).
Luxemburg a cél, kimenni biztos a mostani M1-el fogunk, és a vásárlást sem szeretném elkapkodni, szóval lehet ősszel még egy oda-vissza távot megjárunk vele, ha hazajövünk látogatni (de az is lehet a nagy útra bérlek egy kocsit, ezzel meg még ott helyben elszaladgálunk egy darabig).
Meg mivel ez kint eladhatatlan, még egyszer úgyis hazahozom. Bár az utazás a nyereség jó részét elvinné...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintem a pasztát kifújná, hegesztéssel kezdeném Dobbetét dugóban akár meg is olvadhatna extrém esetben, illetve a karosszéria védelmét célozza valószínű, aerodinamikailag nem tudom.
Kinézett listád alapján a Megane logikusnak tűnik megint - egyszerű motor és nem idegen márka. Ford hátsó futóműve sok év múlva drágább lehet, koreai vonalon vezérlés és koksz probléma magas futással elő-előfordul, Astra túlsúlyos.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #75743 üzenetére
Koreai vonalon is MPI motort néznék, bár a legtöbb ekkor már közvetlen befecskendezéses, azt kihagynám. Focus I van a családban, 3-ról nem tudok sokat. M3 is szimpatikus igen. Majd átnézek a milyen kocsit topikba, ha aktuális lesz.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Kronos3000
senior tag
Üdv.Esti kérdés.
A feleségem magasság állítós ülést szeretne, de a Thalia-ban (2003,1.6/16v) a vezető oldal ülése csak magasság állítós. A kérdés, ha bontóban vagy máshol vennék egy vezető oldali magasság állítós ülést, az bele illene-e az utasoldali helyére? Esetleg tudnátok jobb megoldást?[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #75745 üzenetére
Bele leheet rakni, e rohadtul rossz helyen lesz a kar.
Volt már aki beleszerkesztette.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #75747 üzenetére
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm