- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Mesterséges Intelligencia topik
- Microsoft Excel topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz zaskar #76897 üzenetére
A felhasználási mód és odafigyelés adja az akku élettartamát és nem az gyári-e. Gyári kontra minőségi között aligha lesz különbség, placebo. Nálunk a sima ólomsavas Banner is bírja 5 évig legalább, ha nem rövidtávos lenne a kocsi, meg nem lenne minden évben egyszer-kétszer rommá merítve elfelejtett lámpa miatt, meg nem akkor töltenének bele desztvizet mikor már indítani is nehezen akar, röhögve meglenne +2-3 év rá. Régen meg Jász Akku, Tornado meg ilyen random alsópolcos szarok voltak és azokkal is megvolt ennyi idő. Márkásakkal simán megvan a 10 év.
Azért bírja addig, mert sokat van a kocsi használva meg odafigyelnek rá, a gyári akku sem más csak ólom meg kénsavas lötty. Mai elspórolt világban nehogy abban a tévhitben legyen bárki, hogy majd pont az akkuból fognak csúcsprémium minőséget választani az autógyártók.[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
válasz #89309696 #76901 üzenetére
A Lagunám annyira nincs sokat használva, 10 éves és 103 ezer van benne, valós km, de az főleg hosszabb utakon. Nem is istenítem én a gyári akkut, a márkaszervizre se akarok rábeszélni senkit, de egy gyárihoz hasonló márkás akksi, ugyanazokkal a paraméterekkel 25-30 ezerbe kerül, 1-2 év garival. Ehhez képest fizettem 40-et, kaptam 3 év garit, ott töltöttem 20 percet és nem nekem kellett vele vacakolnom. Most egy időre megint rendben van.
-
Kronos3000
senior tag
(Thalia 2003 1.4 16v)
A kesztyűtartót csak egy vékony műanyag a két végén patentos valami nem engedi kinyílni teljesen és tartja 90 fok-ban. Nem egy erős megoldás, el is tört. Gyors kötözővel megoldottam ideiglenesen. Lehet ilyesmit kapni valahol külön? Számtalan néven rákerestem de semmi. Esetleg halott ügy?Wasabi...
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Kronos3000 #76906 üzenetére
7700841116
Én bontóból szereztem (mert épp ott jártam más cuccokért is anno)"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Kronos3000
senior tag
válasz LamerGyuri #76908 üzenetére
Köszönöm szépen.
Bontó lesz, ahol van találat ott sem rendelhető.[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
printer71
csendes tag
Sziasztok !Nemrég vettem egy 2005-ös , de még mindíg jó kiállású , pöpec Megane 1.5 dci-t . még nincs benne 140000 km sem , a tulajdonos pedig 3.6 fogyasztással adta át . Tehát úgy érzem még van az autóban potenciál az évek ellenére is , rozsda egyáltalán nincs a kasztnin .
Viszont a futóműelemeken már van itt-ott felületi rozsda . Nos , ezt a rozsdásodást hogyan tudnám egyszerűen megállítani ? Tudom , hogy tuti eljárás , az a futómű szétszedése , zsírtalanítása , valami spéci rozsdaátalakító , utána egy 2K epoxi alapozó stb. lenne . De ehhez nekem nincs sem kapacitásom , sem tudásom .
Mennyire járható út az a régi eljárás , hogy a futómű részeit most még melegben befújni valamilyen sűrű olajjal többször is , az olaj megfogja a port és képez egy vastagabb védőréteget ? Akinek szivárgott olaj valamikor a motorból , és lefolyt a futómű valamelyik felére az láthatta , hogy undorító volt ugyan hozzányúlni az elemhez , de rozsda ott nem volt . Ezzel az eljárással egy dolog aggaszt , hogy az olaj nem puhít-e fel vagy támad meg gumialkatrészeket a futóműben ? Vagy milyen más módszerrel lehetne megállítani a rozsdát ?
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Kronos3000 #76909 üzenetére
Jaa, én úgy szoktam bontóba menni, ha kell több cucc, hogy valami ismertebb alkatrészt leegyeztetek, a többiről meg viszek képet, hogy "ezeket is bányásszák ki nekem"
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Bass
addikt
Sziasztok kb egy hete írtam h nyaralás előtt a kocsi 10mp után leáll,csütörtökön viszem villamosságihoz aki a leírás alapján rossz üzemanyagra gondolt. Ma gondoltam megpróbálom elindítani de már a központi zár furán kattant és a csomi ajtót ki sem tudtam nyitni. Rámértem az akkura 8,5 volt . Érdemes ezt tölteni vagy kuka? Illetve okozhatta már ez a leállást,bár még jól indított? Renault gyári akku van benne ami 2 éves.
A másik h ha az ac pumpára rakok egy csövet és egy furógép által hajtott szivattyút akkor átereszti a benzint hogy le tudom így megbontás nélkül szívni?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
válasz zaskar #76897 üzenetére
Nemrég, amikor az enyém megadta magát, gyorsan kellett egy akku, így nem gyári lett.
Picit bánom, a gyárit preferáltam volna én is.(#76901) Fehér Farkas : hátőő, placebo - nem placebo, a gyárik nálam eddig 7-8 éveket bírtak, exide, meg 2-3évente kuka --> a felhasználás ugyan az volt, mint a gyárinál. Mondjuk most nem is erőltettem az exide-ot.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
zaskar
senior tag
Én éppen Eger mellett voltam egy kis faluban, amikor nem indult be. Hála a helyi lakosok segítőkészségének, életre tudtuk kelteni a motort. Egy idősebb férfi bikakábelt hozott, egy hölgy pedig odaállt a Duster-ével. Hazafelé menet felhívtam a debreceni márkaszervizt, tudtak fogadni. 20 percet vett igénybe a hazaútból, minden jól végződött😊
-
Telda
addikt
válasz rob210 #76904 üzenetére
Nem hullámzik, csak fokozatosan csökken. Lemegy 500-ra, ott már csak "kalimpál" a motor, egyenetlenül jár. Ha adok egy kis gázt, akkor vissza megy 8-900 környékére, majd megint csökken. Melegen fixen 6-700 az alapjárat.
Ez a levegő hőmérséklet jeladó merre található? Mert ott a fojtószelep környékén nem igazán volt elektronika . -
polonic
félisten
válasz zaskar #76915 üzenetére
Én megelőztem a lemerülést. Nem akartam ott maradni sehol. 11.5 V volt a töltöttség már csak. És a start-stop rendszer sem működött már. Mondjuk nem mintha használnám, csak nagyon néha próbáltam ki. 7 éves volt a régi akku.
Én is márkaszervizben cseréltettem ki. Nekem 51 ezer volt az AGM akku mindennel együtt. 3 év garancia itt is. -
weiss
addikt
válasz Kronos3000 #76906 üzenetére
Az már nekünk is leszakadt 1000 éve, de szerintem jobb is így, legalább le lehet nyitni rendesen.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kronos3000 #76909 üzenetére
Ebayen van új, mondjuk nem olcsó, de legalább van
-
molnarpeter
nagyúr
Ha van békebeli, nagy és "buta" töltő, egy olyannal meg lehet próbálni tölteni, és kiderül. Utána pedig az autó töltését érdemes ellenőrizni, illetve azt, hogy nem szívja-e le valami. Ha ennyi volt csak az akkuban, akkor én nem nyúlnék a tankhoz, míg az nincs rendezve amúgy elég egy cső és akku, megfelelő pontokra csatlakoztatva kinyomathatod saját magával, de egyelőre jó lenne az akku ügyet megoldani
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz printer71 #76910 üzenetére
Egyrészt nem nagyon kell félni, nézd meg, min van rozsda - több mm vastag vasak vagy akár öntvények ezek jellemzően, aholl nem okoz gondot egyhamar. A karosszéria vékony lemeze szokott kritikus lenni inkább Másrészt pedig Waxoyl kell neked, itthon mondjuk nem tudom, hol lehet venni, de azzal mondjuk évente tél előtt le lehet kezelni gyorsan és egyszerűen, aztán a kész.
-
Bass
addikt
válasz molnarpeter #76920 üzenetére
Pont azt kaptam kölcsön Amikor előjött a leállási hiba próbálgattam indítani de frankón pörgött és ott is hagytam és egy hétig amíg nyaraltunk nem ment. Nem tudom mitől merült le, ráadásul ennyire. Ha nem lesz jó veszek új akkut. Esetleg az akku miatt állhatott le a kocsi annak ellenére hogy jól tekert?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
#89309696
törölt tag
2-3 évet még egy Jász akku, Tornado is kibír meg akármelyik alsópolcos, úgyhogy nem az akku volt a gond.
Nálunk a traktor eszi keményen őket, mert oda van préselve a forró motor mellé és nem bírják azt a hőmérsékletet.
Meg a dci-nek is sok villany kell, amit te kidobsz, hogy rossz azzal még nekem a Lada, Swift elmenne egy évet vagy kettőt is. Így mondjuk nehéz számolni reális akku élettartamot.[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Durva becsléssel..., mennyibe kerülhet egy megane 2
hűtésének teljes átcsövezése ? anyag+munkadíj" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #76931 üzenetére
Miért kérdezgetsz ilyeneket?
Mennyit lehet vontatni, mennyi a csőrendszer cseréje?
Mibe nyúltál bele???Renault power
-
DonThomasino
veterán
válasz rob210 #76933 üzenetére
Miért kérdezgetsz ilyeneket?
Elpukkant egy cső, szerencsére időben észrevettem.
Mennyit lehet vontatni, mennyi a csőrendszer cseréje?
Elhúztam egy szakihoz, és kaptam egy árajánlatot.
Mibe nyúltál bele???
Remélem semmi túl forróba.
Megsaccolod ?
Hány cső van benne ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #76935 üzenetére
Nem elég azt a csövet cserélni ami kilukadt?
A teljes csőrendszer cseréje borsos lesz.
Van kettő a fűtőradiátorról, van egy a motoröntvény előtt, van kettő a hűtőre. Van egy kicsi a kiegyenlítő tartályra és egy vastagabb. Aztán a termosztátra megy egy profilos.
100e alatt nem áll meg. De én még nem találkoztam olyan 2-es megane-al amibe mindet ki kellett volna cserélni.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
DonThomasino
veterán
válasz rob210 #76936 üzenetére
Az volt alap probléma, mivel olaj volt a vízbe megette a gumit és
felpuhultak a csövek. Már akkor mondtam h cserélni kéne. (de jó az még ...)
Így jutottunk el oda hogy az egyik vélhetően tönkre ment.
Erre mondtam én hogy OK többet nem akarok ilyet cseréljük le mindet." I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
-
printer71
csendes tag
válasz molnarpeter #76921 üzenetére
Köszönöm a tippet , tényleg pont ez kellene . Traktorok és munkagépek forgalmazóinál láttam is a valamikori kínálatban . Kiindulási alapnak mindenképpen jó , ha nem is tudok Waxoyl-t venni akkor valamilyen alternatíváját
-
Cane
őstag
Üdv!
Néztem különböző gyújtógyertyákat és nem tudom egy két "extra" megéri-e a felárat. Ilyenre gondolok, pl.: iridium tip. vagy hagyományos ill. 1 pólusszám vagy 2, 3 pólusszámú legyen. Megéri-e egyáltalán, ill. észreveszek-e ebből bármit is?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
printer71
csendes tag
válasz DonThomasino #76935 üzenetére
Mostanában rengeteg autót ( Megane-t is ) hoznak be külföldről ügyeskedők és bontanak el nem hivatalosan . Legkönyebben a Facebook Marketplace-en lehet megtalálni őket . Ha esetleg gondolkodsz bontottban is keresnék a közelben egy ilyet és megvenném innen a csöveket . A hivatalos bontós árak kb feléért lehet ezeknél alkatrészeket venni . Jóval le tudná csökkenteni a költségeket
-
rob210
Topikgazda
Hogyne, érezni fogod!
Be se fog indulni a kocsi, vagy olyan sz@r lesz, hogy megbánod azt a 7-8-20ezer forintot amit kiadtál érte.
Nem véletlen van gyárilag is olyan gyertya benne amilyen.
A renault motorok nem szeretik a csoda "turbó" iridium, platina, megnézium, szódabikarbóna gyertyákat.
Nem egyszer szívott már vele tulaj, hogy nem érti mi a baja a kocsinak, olyan szépen ment, most meg dadog, nem húz, check engine. stb.Ilyenkor a kérdés mindíg az, mi volt rajta utoljára szervizelve.
Semmi, ja gyertyát cseréltünk, de hát az új.
Amikor kiveszem és beleteszem a denso k20pru-t akkor meg lesnek, hogy jaj de jó újra megy.Persze ez a tce motorokra már nem igaz, oda már a drágább komolyabb gyertyák kellenek, a szaros turbó miatt.
De a benzines szívó motorokba semmilyen csodagyertyát nem javaslok.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #76947 üzenetére
A densot 40ezrenként.
Az ngkt azért nem szeretem, mert sok a hamisítvány.
Ha egyszer beletörsz majd egyet a hengerfejbe, soha többet nem akarsz majd ngk feliratot látni.
Ott azért 5.5 órás móka lett a gyertyacsere, plussz 3 polót izzadtam tele mire sikerült kiszedni.
Denso még soha nem roppant el.Renault power
-
Kronos3000
senior tag
Én iridium gyertyával vettem, a tulaj esküdött rá,(tönkremegy a motor más gyertyával mondta) rob210 és Fehér Farkas tanácsára Denso-ra cseréltem még januárban, és azonnal megtáltosodott, hiba nélkül pöc-röff indul hidegen melegen, és húz mint egy elefánt.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
Új hozzászólás Aktív témák
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban