-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #75131 üzenetére
D7F nél nekem is ilyen hideg téli rövid utakon, nyáron nem csinálja.
Nah meg ki szoktam szedni, hogy ne csöpögjön vissza a "kapuccsínó"...vagy hogy ne oldódjon fel a jó olajban.
Azon se csodálkoznék, ha ez gyárilag így lenne tervezve. Hogy hosszú betöltő oda kicsapódik a vízpára.
De lehet ez pont egy szar hengerfejes. -
rem1
újonc
Sziasztok,olyan problémám lenne 2000-es renault clio-m van,indításkor villog ugye a piros led (immo) folyamatosan,eddig is úgy tünt el,hogy kulcson gomb benyomva 2-es kapcsoló állásban,vissza off-ba,megint 2-es eltűnt, nem tiltott az immo,lehetett indítani. Most viszont lemerült aksi, és mikor először indítani akartam feltöltés után nem reagál semmire a kulcs, még a közponzi zár se működik, hiába nyomom rajta a gombot,semmit nem nyit-zár, viszont most nem villog a led,hanem folyamatosan világít,de indítani nem lehet..régen újratanítottam kulcsot,de az most nem ért semmit,amint berakom a gyújtáskapcsolóba,megint elfelejti,nem reagál! Valami ötlet? Köszönöm előre is.
-
imibogyo
veterán
válasz atosan #75159 üzenetére
Sikerült megoldanom a Twingo központijának átmeneti "okosítását".
Ugye eddig baromi nehezen lehetett nyitni/zárni az autót és akkor is csak általában közelről. Azt találtam, hogy a jelerősítő központi vezérlőbe futó vezetéke (B1 láb a központi modul csatlakozóján) össze volt tekerve a műszerfal mögött. Na ezt én széttekertem, "elterítettem" a műszerfal felső műanyag burkolata alatt hátha segít valamit. Hát segített. Most már a gyári távjával is bő 8-10 méterről nyitható/zárható az autó az eddigi 1-2 méter helyett. Gondolom így jobban tud "antennaként" működni. Vagy csak placebo és a sok vezetékmozgatással valamit "helyretettem", de mindegy is, mert valamitől biztosan jobb lett a gyári is.
Ha ez nem lenne elég az új központi vezérlő is bekerült a kocsiba. Igaz, az új vezérlővel csak félmegoldás született, mivel csak a központi motorokat tudom vezérelni (az eredeti központi vezérlést és vele együtt a riasztót nem). Valamiért nem tudtam rákötni közvetlenül a motorok vezérlőszárára (B8, B9 láb a gyári modulon) a cuccost az A-oszlopnál, azonnal kivágta a kis biztiket a kütyün (szerintem jól volt bekötve minden, túl sokféle módon amúgy sem lehet bekötni).
Ehelyett a tetőben lévő gomb jelvezetékét szakítottam meg és arra kötöttem rá az új vezérlő NO relé kimenetét (B5 láb szürke kábelére ráállni a relé másik felére pedig GND). Szóval most úgy használjuk, hogy az új távirányítókkal nyitjuk/zárjuk az autót, a gyári kulcsos távval pedig (természetes módon) indítjuk az autót, mivel az immo ugyebár ebben van. Ha csak az új távirányítót használom, akkor nincs is baj, működik minden nyitás/zárás elsőre és nagy távolságból is (de a riasztó ugye nem válik aktívvá). Ugyanez fordítva is igaz, vagyis, ha elfelejtkezem magamról és a gyári távval zárom le az autót, azt nem tudom felülbírálni az új vezérlővel (mivel a mennyezeti gomb és így vele együtt az új vezérlő kapcsolása is inaktívvá válik ha a gyári központi aktív). De ez eddig talán egyszer fordult elő és hát ugye kéznél van a gyári gomb is, szóval azért nem a világvége. Szerintem ha sikerült is volna a B8-B9-re rákötnöm az új vezérlőt, akkor sem vezérelte volna "visszafelé" a gyári modult, mivel ez ugye egy vezérelt kimenet. Szóval ezen a téren funkcionalitásban nem nyertem volna amúgy sem.
Mindegy már így is sokkal kényelmesebb a használat, ha minden jól megy hamarosan meg tudom majd csinálni a jelenlegi immos kulcsok másolását házilagosan is, és akkor talán megoldódik az "immo-kódérzékelés" gondom is. Ha kell 4-5 másolt immo csippel körbepakolom az olvasógyűrűt, valamelyiket majdcsak felismeri.
MINDENKINEK: ha tudtok ilyen immos szakit (mondjuk Pest megyében, vagy a fővárosban) ne tartsátok magatokban! Legutóbb sem kaptam infót, amikor kértem. Természetesen jöhet privátban is, mert tudom, hogy ez "kényes téma" egyesek szerint.
Szerintem meg a saját 20 éves autómban hagy döntsem már el én a gyárral szemben, hogy akarok-e egy ilyen rendszert, vagy sem...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz molnarpeter #75161 üzenetére
Így jön most majd egy transzponder-másoló kütyü is, csak az a baj, hogy az immo kiütéshez sokkal komolyabb (programozó) eszköz kell, amire most nincs keret és hát mondanom sem kell, hogy a know-how is hiányzik (ha már egy egyszerű központi bekötése is majdnem kifogott rajtam )...
Egy "egyszerű" (de a fenti sima másolótól azért okosabb) eszközön még gondolkodom, amivel ugyan szintén nem tudom kiütni a gyári immot, viszont ki tudom olvasni belőle az immo kódot és az alapján képes új kulcs betanításra a gyári "láncon" keresztül, ergo "bármilyen" transzpondert (ami csipet képes kezelni a gyári kütyü természetesen) hozzá tudnék okosítani a Twingo agyához. És ezzel a kütyüvel a "kulcsokat" már kód szinten is tudom az ECU-ban kezelni, vagyis ki tudom törölni a már meglévő "kulcsokat" az agyból és újakat tudok hozzáadni, már ha szükséges, nem tudom a Twingo mennyi kulcsot tud gyárilag megjegyezni. Olvastam olyan autóról ami csak kettőt és olyanról is, ami akár húszat is (gondolom logikusan amennyi kB hely erre fenn van neki tartva).
Vagyis így megmaradna az immo (ami engem egyáltalán nem zavarna, ha működne rendesen) csak épp a már általam biztosított transzponderekkel (és így kulcsokkal) működne tovább amiket hozzá is tudok igazítani az autó vezérlőjéhez. Tudom, ez lényegében ugyanaz, mint amit a kulcsmásolással is elérek (hiszen ebben az esetben is egy a központban megtalálható kódot kap az új transzponder), viszont állítólag ez a második a biztosabb eljárás (már amennyire utána tudtam olvasni), mert hát ugye a gyári "láncon" keresztül kódolod be a "gyári" kulcsot.
Elsőre most megpróbálom simán a kulcsok másolását, hátha az segít, ha nem, akkor továbblépek egy szinttel feljebb és beszerzek egy komolyabb eszközt. Már a központi RF jelének klónozására is van kütyü, lehet még azt is rendelek.
Ha mind a kettőt sikerülne megoldanom (központi RF jel + immo kód másolása), akkor számomra békesség van. Megélni nem akarok ebből, illegális szándék nem vezérel, viszont annyi kulcsot másolok magamnak amennyit csak akarok és amennyire olvasgattam a kompatibilitási listát, ez igaz lenne a Xsara Picassomra is.
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #75161 üzenetére
Meg szerzel hozzá kábelt, "laptopot", programot.
Én nem álltam neki, mert egyszer kell megcsinálni, nem éri meg a beruházást, csak akkor , ha ezzel akar foglalkozni, akkor viszont nagyon, mert nagy rá a kereslet és egyre nagyobb lesz.Renault power
-
imibogyo
veterán
válasz rob210 #75164 üzenetére
Így van. Én is ezért rendeltem csak a legolcsóbb "nem fáj a bukta, ha nem működik" kütyüt. De úgy vagyok vele, hogy ha meg működik, akkor féláron kijövök a másolással, mintha valakinek fizettem volna érte (legalábbis amilyen árakat én kaptam telefonban kulcsmásolásra).
Természetesen ha nem sikerül, akkor még mindig ott van az immo kiüttetése, de annak én biztosan nem állok majd neki, ahhoz kell majd egy szaki.
-
Robi81
tag
Sziasztok.
Megane 2 2003 1.6 16v kacsa
Jobb első keréknél menet közben cicergő hangot hallok.a csapàgy lenne,vagy a féknek a csuszò lemeze?ha azon van a terhelés kanyarban akkor elhallgat.
Ja és nem bugò hangja van mint mikor a hatsò kerekem volt csapàgyas.[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #75170 üzenetére
Ugye felszabályoztátok?! És ugye szimering lett cserélve?
-
harry
veterán
Mégis csak volt értelme igazítani a fékeken, eddig volt egy kis hangja fékezésnél, most nem hallok ilyesmit, szóval ez rendben.
Holnap jönnek a cuccok, sikerült szerezni aktívszenes pollenszűrőt végre.
Olajcserén még gondolkodom mert kb. 9k van benne, éppenséggel nem lenne sürgős, de mivel alacsony a szint és rá kéne tölteni, talán a legjobb ha lecserélem az egészet inkább.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Gali199qd
tag
Sziasztok !
2000-es évjáratú Clio 2-re melyik gumi lenne a jobb választás . A 175/65 vagy a 175/70? Gyári acélfelnire menne 14 col, 5,5J 4x100-ra -
harry
veterán
Köszi az infókat
Kész is a csere. A leeresztőcsavart meglepően könnyű volt letekerni, azt hittem jobban rá lesz gyógyulva. Mondjuk nem eresztett semmit, úgy néz ki a réz gyűrű is jól üzemelt. Olajszűrő szintén nagyon szépen lejött (múltkor is megolajoztam, meg nem állat módjára húztam rá).
Belement 0.7l olaj egy korábbi flakonból, meg az újból 4, és most épp a max alatt van (járattam egy percet, aztán meg vártam is, szóval elvileg átjárta a szűrőt, és volt ideje is lecsurogni is). Képek, csak úgy.Viszont a leeresztett olajat visszatöltve az 5l-es kannába, kb 3l körül járt a szint. Jó persze folyt ki egy kicsi a szűrő mellé meg abban is maradt, ahogy a motorban is, meg amúgy is 1/3 szintnél járt a pálca, de kicsit többre számítottam. Mindenesetre most szépen tele.
Pollenszűrőnél érdekesség, hogy a régi nem aktívszenes, csak koszos Az újon szerencsére körbe is van egy szivacscsík, biztos jobb lesz.
Csavarnál a régi gyűrűt csak mutatóba raktam rá, nyilván nem raktam vissza.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
A Haynes leirasokon kivul van esetleg valami szerelesi utmutato a kocsihoz? Az autodoc-on van tobb is, de sajna sem ugy altalaban valtokrol, sem Megane1-rol nem talaltam semmit. Szivesen megneznem ezt a valto javito keszletet, de csak igy erzesre nem kezdenem el lebontani.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
MC Pite
veterán
Még mentem egy kört az új olajjal, 'hétvégi' forgalomban: [link]
Kíváncsi vagyok, hogy a nyári kerék mennyit fog dobni (kb 2 decivel csökkent télire váltáskor), illetve, hogy most is kb 3 decivel mutat e többet a fedélzeti mint a tankolás alapján...<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kronos3000
senior tag
Alany:Thalia 2003, 1,6 16v.
Az első szélvédő gumi csücske kezd felválni mindkét oldalon,szerencsére nincs beázás.Kérdés: Mivel érdemes ragasztani hogy tartós legyen és beázás mentes is maradjon?
Illetve a motorház tetőn látható lakk sérülés gondolom a napsütés (uv?) következménye ,létezik-e valami házi módszer amivel javítható, vagy fényező a megoldás?
Wasabi...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kronos3000 #75185 üzenetére
Sika 710
Hőlégfúvóval meg lehet próbálni.
-
rob210
Topikgazda
-
Nordik
őstag
Néha előfordul, hogy kicsit nehezebben tudom kivenni a váltót sebessegbol. Mintha szorulna és leginkább akkor amikor lassitok közbe. Hozzáteszem a felső motor tartó bakom nem az igazi már. Ez adódhat abból ahogy picit mozdul a motor és kicsit elmaszik a rudazat? Vagy szimplán első körben próbáljam meg a rudazatot megkenni?
-
harry
veterán
A feher muanyag perselyt sikerult is kicserelni a rudazat vegen.
Ellenben a keszlet elemeit nem igazan talalom hol vannak.
Vagyis ezt megtalaltam, de ezt a rudat nem tudom hogy lehet kibontani, es nem is biztos, hogy erdemes. A tobbi valahova a valtokarra megy? linkAmi viszont erdekes, hogy csak elol, a rudazatnal van rugo, ami visszahuz kozepre, az jol is mukodik. Eddig amiket lattam szerviz leirasok, ott a valtokar (box) aljan mutatta a rugot: link Nalam ilyen. Ezert (is) lehet akkora lotyoges benne? Itt gyakorlatilag semmi ellentartas nincs igy.
Ezek utan nem tudom erdemes-e a valtokar kiszerelesevel foglalkoznom, foleg, hogy sok kerdesz felvetett:
A valtogomb ragasztva van s erovel le kell tekerni rola, aztan visszaragasztani?
Ha leveszem a zegergyurut alulrol, akkor felfele ki lehet huzni a kart, vagy lefele kene engedni (avagy le kell-e szednem a gombot / szoknyat)?
Vagy szedjem le az egesz hazat, s akkor konnyebb szerelni? Csak akkor meg egy masik hovedo lemez van utban.rob210: szinte uj, tokeletes
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #75190 üzenetére
Köszi! Erre gondoltam még én is. Viszont akkor cserelem a felsőt is, mert enyhe rezonalo hangot hallok az utastérben amit a szerelő szerint ez okoz. Megvan ülve a motortarto.
K4M760 esetén még milyen bak van? Gondolom a váltó oldalon van még egy. Az hogyan néz ki? Bár ahogy olvasom az ritkábban döglik meg.
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #75194 üzenetére
Az lesz, holnap megcsinálom. De érdekes mert nagyon könnyen mozog egyébként a valtokar álló helyben. Mondom csak a fent leírt hibajelenseg van. Valamelyik bakom tuti szar, mert egyrészt rezonanciat érzek, másrészt minimális billegest is. Én azért kovetkeztettem ebből. De a felső zselesen nem látom különösebben, hogy rossz lenne, az lehet picit megvan ülve és már nem csillapit a zselé. Első körben próbáljam meg kicserélni a billenesgatlot? Az nem is drága.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
Sziasztok, lehetséges utólag egy megane II 1.9 dci 2004 be ESP rendszer szerelni? Gondolom, hogy nem csak egy kapcsolót kellene beszerelni a kérdésem arra irányulna, hogy ésszerű anyagi ráfordítással megoldható-e. Köszönöm szépen.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #75198 üzenetére
Veszünk egy másikat.
4 évet elment és az edény része is kopott már.De a mai nagy főzőcskézést kibírta ez a lényeg
[ Szerkesztve ]
Renault power