-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz rob210 #76297 üzenetére
Arra nem is gondoltam, koszi, akkor melegitem, aztan belehuzom.
Ma vettem eszre, hogy a valtokar nehezebben megy sebessegekbe, foleg az otodiknel erezni, de a tobbinel is nehezebben jar. Az alany meg mindig a 16 szelepes 1.2-es 2. faceliftes 1-es twingo. Valto azonositot nem tudok pontosat.
A valtokarnal a szoknya alatt, vagy a valtonal lehet gond?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
dssport
tag
válasz Quasi_modo #76283 üzenetére
Nagyon jól néz ki. Gratulálok! Majd kérünk használati tapasztalatokat.
-
Jaded
senior tag
-
zeon.hu
nagyúr
Van lista arról, hogy műszakin minek kell jónak lennie? Mit néznek és mit nem?
(Clio menne lassan vizsgára, de most csak a szükséges javítások lennének elvégezve.)#?*@&!
-
#89309696
törölt tag
válasz zeon.hu #76308 üzenetére
Attól függ hova viszed. Valahol árokból kiszedett balesetest is átengednek, máshol még a szélvédőkarcokat is megmérik, meg a lámpa vetítési képét.
Általában (90%) féket mérnek, lengéscsillapítót mérnek, kormányt, futóművet megnézik nem kotyoghat, nem lóghat, szilenteken nem lehet ujjnyi vastag repedés, nagy kiterjedésű rozsda nem lehet fő szerkezeti elemen és a károsanyag mérés. Lámpával, szélvédővel akkor foglalkoznak, ha már át se látni rajta, gumin csak profilmélységet néznek, meg tengelyenkénti egyezést, illetve kinézetre gyárias legyen.
Vannak helyek ahol csinálnak előzetes műszaki vizsgát, de vannak szerelők akik szintén elvállalják és ha szerintük át fog menni akkor viheted vagy viszik ők a rendes vizsgára.
[ Szerkesztve ]
-
Kronos3000
senior tag
Mivel a szerviz könyvbe írt dolgok eddig sem stimmeltek, így most jutottam el oda hogy szétszedjem és megnézzem mi a helyzet hátul. Abban kérnék segítséget hogy a képek alapján melyik dobot, fékpofát és munkahengert rendeljem a Zsu+u oldaláról? A dob 203mm. Nem abs. Thalia 1.4 16v (2003)(Ők közel vannak eltudok menni érte) A munkahenger a jobb oldalon ennyire ereszt amennyire látszik hogy olajos(minimális) viszont inkább párban cserélek mindent és egy darabig nem lesz rá gond.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
Amarth
aktív tag
Megane 1-ben az önindítóban kicseréltem a bronzkefét, azóta csak kattog.
Előtte hidegen indult, csak melegen nem.
Ötlet?Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Amarth
aktív tag
Párszor beindult, kb 15 perc múlva már nem.
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
molnarpeter
nagyúr
2004-2011 Logan egyik tompított nem világít, lámpa kapcsoló lesz a gond? Szabad aliról rendelni, vagy van esetleg bevált olcsó forrás? Gondolom utána ki kéne relézni és akkor jobban bírja majd, bár valószínű ez is a gyári még benne.
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #76320 üzenetére
Meganeon és Lagunán is át kellett már saruznom egyet-egyet. A műanyag eltakarhatja a megégett sarut.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #76318 üzenetére
Mérjetek a stekkerekben ellenállást és feszt.
Aztán kiderül mivel van a baj.Renault power
-
Ghandi
aktív tag
válasz forceberg #76321 üzenetére
Az én kettes Meganomban is megégett a stekker a lámpánál, lehúzásnál szét is porladt az égett műanyag. Most külön a saruk vannak az izzón, de egy kicsit össze kellett nyomni a sarukat, annyira lazák voltak. Biztos ezért is égett meg. Az ujrasaruzáshoz gondolom az egész lámpát ki kell szerelni mi?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Használt már valaki portolt hengerfejet? Csak a hengerfej lecserélése okoz észrevehető változást, vagy ahoz sokmindent kell még kicserélni? Úgyértem ha marad a gyári vezérmű tengely és szelepek, gyári kipufogó rendszer, gyári levegőpszűrő és gyári egy pillangószelep, igaz felbővitett szívócsonk is lenne a hengerfejjel. Ez egy 1.4 16v Megan motorhoz lenne.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
forceberg
veterán
válasz Ghandi #76323 üzenetére
Égő cserekor mindig összébb kellene nyomni a sarut, hogy jól harapjon, de ez az idétlen saruház miatt kb. nem lehetséges...
Nem szereltem ki a lámpatesteket. Ügyesség, saru és saruzó fogó kell hozzá. Ha ezek megvannak, az a 10 centi, amit enged, elég a saruzáshoz.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Ghandi
aktív tag
válasz forceberg #76325 üzenetére
Hát nem tudom. Én izzócserénél nem is látok belőle semmit, csak tapogatással operálok. Már többször volt hogy mivel nem látok belőle semmit, ezért a tapogatással rosszul értelmeztem a dolgokat és nem felül toltam oldalra a drót rögzítőt, hanem azt hittem hogy össze kell nyomni alul a drót két végét. Na ezzel kipattintottam az egélsz rögzítőt a foncsorból ami leesett. Vehettem le az alsó takarólemezt, mert nem esett ki, és vakon rakhattam vissza az egészet...... Én ezt tuti nem tudom a gyári helyén átsaruzni, de a lámpák kivételéhez meg le kell venni a lökhárítót..... Nincs erre időm meg türelmem.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #76326 üzenetére
Ok értem, és miért nem? Nekem van egy motorom, amin vezérműszíj problem volt, eltört egy szelep, és egy elgörbült. A motor cserélve lett, de gondoltam megcsináltatom a hengerfejet, és vagy eladom majd, vagy megmarad tartaléknak. Találtam egy embert közös ismerős által, aki szakműhelyben dolgozik és ugymond olcsón meg javítaná a hengerfejet (bemarások hegesztése, elcsiszolása, szelepfészek cserélése és becsiszolása, meg az összes szelep ujra becsiszolása) Ő ajánlotta hogy ha kell a portolást is meg tudná oldani, de nem adtam még választ arra hogy az kell e vagy nem. Persze el kell adni a munkáját, ajánlotta hogy ha kell bármit meg tud csinálni, pl lendkerék könnyítés, hajtókar polírozás de annyira nem is akarnám szétszedni a mostani blokkot sem, Egy hengerfej csere még megérné a dolgot, ez is csak azért mert felajánlották a lehetőséget.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Kronos3000
senior tag
-
Yoshida
aktív tag
válasz eTrade #76300 üzenetére
Faternak régen úgy 10 éve összetörtem az alméráját, és rakattunk bele egy bontott kompresszort. Azóta is vígan megy, még töltet se volt cserélve egyszer se a csere óta! (mondjuk ez nem jó , de hűt szépen mai napig) Igaz, évi 10-15k km megy csak bele az autóba.
Nekünk meg a megane 2-nek a kompresszora 190k km-nél, és 11 évnél megkotlott. Nekünk is azt mondta a klímás, hogy kell a töltet csere évente, mert a kenőanyaga degradálódik (ha a motorolajjal nézem az analógiát, akkor végül is logikus).
Nálunk is kellett hűtő, meg szárító csere, plusz az összes csövet át kellett mosni, mert a régi kompresszor tele dzsuvázta a rendszert... aki igazán pórul jár, annak a belső elpárologtató is cserés
Mondjuk azt mondták, 100-ból 1-2 Renault kompresszor hal így meg.
Viszont az évenkénti töltéssel 10 év alatt elköltöd a kompresszor, és csere árát... (én most a 2 évenkénti töltet frissítésen gondolkozom)
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #76331 üzenetére
Zimmerann pofa, dob, cifam munkahenger.
Vagy mi a kérdés?Renault power
-
Kronos3000
senior tag
válasz rob210 #76334 üzenetére
A fékpofán TRW felirat,ez csak a gyártó vagy maga a rendszer is, vagy egyáltalán mivel te eléggé értesz hozzá gondoltam így ránézésre meg tudod mondani a fontos dolgokat mint a fékrendszer, stb amire szűrni kell hogy a megfelelőt tudjam rendelni. Ha túl sok segítséget várok, esetleg egy-két fénykép nem elégséges információ ehhez akkor elnézést kérek.
Wasabi...
-
#89309696
törölt tag
válasz Ghandi #76324 üzenetére
Cserélj inkább motort, ki kell csiszolni majd maratni a motorszámot aztán a kövi műszakinál majd ráköhögik, hogy olvashatatlan, idegenkezűségnek nyoma nincs és jóvilág. Ennek feltétele, hogy gyárinak nézzen ki és ne két nappal előtte legyen kicserélve a friss szerszám és szerelésnyomokkal, meg ne legyenek lejelölve a csavarok frissen sárgával. Anyám Swiftjébe is így lett motor cserélve.
Járatbővítésnek önmagában semmi értelme ezek nem kétüteműek, mindent hozzá kéne igazítani az meg nem lesz olcsó. Ha nagyon tuningolni akarsz akkor chiptuningot és 4-2-1 leömlővel meg egy szellősebb végdobbal tudsz rajta segíteni, én majdnem megcsináltattam, de aztán inkább hagytam a fenébe, árban ugyanott lettem volna (átírási költség bukás, szerelések stb.), mintha eladom és veszek egy dízelt amiben még erő is van.
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #76336 üzenetére
Fékrendszer több féle van, ha benne van a trw az elnevezésben akkor stimmel, ha nincs benne akkor lehet bosch vagy ate is.
De így már értem, viszont ehhez alvázszàm kell.
Én meg most nem vagyok gépnél amin a szervízprogram fut.Bemész zsuhoz, rátudnak neked keresni.
Vagy vedd le a mostanit és vidd be magaddal.
Ilyet tudnak polcról adni.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
-
Pokesz007
senior tag
Sziasztok
Dacia Sandero Sce 75 0.9 -es gépkocsit vettünk pàr hete,remélem jò helyen járok majd,lenne pàr kérdésem. Alufelnit akarok,majd venni.
[kép]️️Hardverapró Mindörökké️️
-
veterán
válasz Pttypang #76312 üzenetére
Ha a hatso motortarto bakkal problema lenne, akkor gazadasra nem kene ennel jobban mozognia a motornak?
A valtokar alol viszont fura hangok jonnek, nem tudom, hogy az eroltetes miatt, vagy sem.
Hetfon beszelek a szerelovel, twingos csoportban az olajcseret emlitettek, hatha emulzio miatt nehez a valtas, mostanaban eleg rendes esozesek voltak.Az olajtolto nyilason belesek majd, milyen az olaj bent, csak nincs rendes emelom most itthon.
Everybody lies.
-
shifty!
senior tag
Féligmeddig kiköszönök a csoportból, a napi használatú járgányt felváltotta egy 2014-es Mazda 3 2.0 Sedan. Anyum Espace-a marad egyelőre, illetve Megi is megvan még, de esélyes hogy mindkettőjüktől elköszönünk, és a helyükbe érkezne egy kicsit fiatalabb 2.Gen Scenic 1.6
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."