-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #55348 üzenetére
Ez volt az ALD-os? Hova hordták eddig szervizbe, minden előírásosan volt cserélve, nem maradt ki semmi? Gari lejárt? Ha ténylegesen hetente lesz hosszabb út, talán pár évet kibír. Szerezz be valamit DPF állapot figyelemmel kísérésére, hogy ne regenerálás közben állítsd le a motort (ha meg telítődik, el tudd adni ), illetve a tankot nemérdemes negyed alá kijárni (cr és dpf is jobban örül), nameg tartsd 1500-2500 körül a fordulatot - hétvégi kiruccanásoknál 20-25 km után rendesen is érdemes kiforgatni, megelőzendő a turbó geometria leragadását a koksz miatt. EGR tisztításnak lehet értelme preventív jelleggel, többi nem aktuális még/nem lehet ránézéssel állapotot felmérni. Indítás után 20-30s járatás főleg hidegben ajánlott, de többet fölösleges. Elindulás alapjáraton csúsztatott kuplunggal, és utána finom gázt adva; motor leállítása kinyomott kuplunggal, előtte nagy sebességű/terhelésű haladást követően kicsit érdemes visszahűtés céljából járatni. Ha nem utcán parkol, egy elektromos motormelegítő jó lehet esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #55353 üzenetére
Elm327 obd scanner ebayről, mellé megfelelő program - vw-nél pl. van droidra vag dpf app, renualt esetén passz Mindenesetre fokozott odafigyeléssel 1-2-3 évig talán ellesz az autó úgy-ahogy, meg kéne nézni, mennyi korom van most a szűrőben, amit nem tudott kiégetni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #55755 üzenetére
2009 1.9-nél 180k körül kezdődtek a bajok, elektromos rögzítőfék hibát dobott, illetve intercooler szétment. 200k körül gázpedál szerkezetet kellett cserélni, nem húzta vissza, illetve a váltógomb bevonata lebomlik. Előtte nem követtem a pályafutását, de tudom, hogy hátsó biztonsági öv szenzor hiba volt 1-2.
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #55755 üzenetére
A turbó változó geometriás, így annak cseréje igen borsos tud lenni.
Az olajcserére nagyon kell figyelni, a gyári 30ezres ciklusokkal hamar ki lehet nyírni.
Komoly hibája nincsen magának a motornak, de az autóban az elektromos ablakok ugyan úgy érzékenyek mint az előd modelleknél.
Illetve a gázpedál elektromos azzal szokott nyűg lenni, van hogy csak a csere segít.
Én kb. ennyit tudok róla.
Ennek ellenére szerethető használható és odafigyelve olcsóbban fenntartható, mint japán, vagy német társai.Renault power
-
xuldar
őstag
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56131 üzenetére
Első körben tedd bele nyugodtan a Full Tech-et, aztán közben nézegess körül.
Minden hidegindításkor nézz azért rá a digit szintmérőre.
Rob is, amit írt, valóban normál használatnál valószínűleg fel sem tűnik a különbség.1.5 fogyi L3 kombi: FC 4,8-at írt, de 5,25-re jött ki most hidegben a tankolással mérve, ugyanazon a kútfejen újra teletankolva. Lukoil Nitro. Nagy átlagban 20km-es távokkal, hideg motornál persze kímélve hajtva, az első pár km-en odavissza pár megállással tarkított belterület, aztán 100-110-es utazótempó.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #56203 üzenetére
HA leveszed a csövet és megmozgatod a lapátokat ha kotyog az már régen rossz ha van egy pici lógása akkor készülhetsz a cserére. vagy felújításra, ha találsz jó szakit.
Illetve azért a szimeringeket érdemes átnézni, mielőtt a turbót temeti az ember.
Meg a turbó csöveket, mert azok meg tudnak lazulni és ott el tud szivárogni az olaj.Renault power
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56235 üzenetére
Írd le pontosan az autód jelenlegi állapotát!
Mikor cseréltek rajta olajat, hány km-rel ezelőtt?
Ami nem igazolt 100%-osan, az nem mérvadó.
Ha mondjuk 20e-nél több van az olajban, akkor nem kell csodálkozni, ha már lejjebb van a szint.
Cseréld le az olajat, utána rendszeresen ellenőrizd, vagy ez már megtörtént?
Az ellenőrzésnél mindig ugyanúgy állj meg pontosan, hogy a motor dőlése minden ellenőrzéskor pontosan ugyanannyi legyen. 5-8 órát várj leállítás után az ellenőrzéssel, magyarul indulás előtt nézd meg.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56239 üzenetére
Akkor mondjuk 15e van az olajban, épp csereérett.
Cseréld le az olajat, ha aztán 10e-ig nem éri el mondjuk a fél liter fogyást, akkor nem foglalkoznék vele.
Szerintem sok mélyre hirtelen lenyomott gázpedálos, magas fordulatszámig húzatott gyorsítással lehet etetni az olajat a kocsikkal.A márkaszervizzel az a baj, hogy ha a FC nem kéri korábban a cserét, simán elengedik 30e-ig az olajat-szűrőt.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz polonic #56241 üzenetére
Nem biztos, hogy jobb a 23e...
Ha a comp szólt, hogy csere, akkor az gyötrelmesebb felhasználást jelent.
Ha viszont a comp elengedi 30-ig(vagy 2 évig), akkor az kb. kíméletesen volt használva.
A csere km mellett a használat módja legalább annyit számít!A M2 1.5dCi-mel sokáig mentem 20e-ket. Sőt, első alkalommal 27-et!!! Kb. 10 alkalommal mentem vele min. 20e km-t egy olajjal.
Most egy ideje mentem le 15-re. 347e van most benne. 11e van a jelenlegi olajban, épp pár napja néztem rá a nívópálcára. A min-max. közepe körül van a szint. Viszont sosem töltöm a max-ig, hanem kb. a min-max közötti rész 4/5-égig.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #56531 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, utána kéne olvasnom, amihez most nincs kedvem, de mint ha olvastam volna valahol, hogy az akumulátor töltöttségét figeli a fogyasztók fügvényében, és ha alacsonynak ítéli meg a szintet visszaindít, hogy legyen töltés.
De majd nálam okosabbak megmondják.
Az űrtechnológiához nem értek.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #56535 üzenetére
Ha kiveszed az akkut előtte tegyél rá egy memória őrt.
Hidd el megéri beruházni rá.
A te autód már igen sok mindent tud elfelejteni.
Amit persze vissza lehet tanítgatni, de én biztos nem pöcsölnék vele.
Tölteni minden akkut lehet csak nem ugyan úgy kell őketRenault power
-
rob210
Topikgazda
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #56617 üzenetére
Ha 20 évre tervezel, gondolkodhatsz rajta, egyéb esetben nem éri meg. Amúgy szerintem nem rohadós a grand scenic, legfeljebb a dobbetéteket leszedheted valamikor, néha érdemes lehet mögöttük kimosni a sárvédőt (első keréknél szokott jelentkezni, de még mindig jobb, mint ha nem lenne dobbetét és mindenhová jutna piszok), ha otthon cserélsz kereket, tavaszonként érdemes előszedni az emelő mellé a slagot is
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #56644 üzenetére
Az, hogy például Meroly már a fél autót szétszedte volna, mire kiderült, hogy csak az a nem belevaló.
Pedig megvételkor jeleztem neki, hogy azt inkább bele se tegye.
Nem ő az első, volt olyan akinek, már a trafóját is tönkrevágta.
Az, hogy konkrétan a gyertyával mi a baj, azt nem tudom, annyi, hogy sz@r.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Nők, nőügyek (18+)
- OLED TV topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...