- Hálózati / IP kamera
- ASUS routerek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Milyen routert?
- DIGI kábel TV
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- DIGI internet
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
herbela
újonc
Kedves Renault társaim ki tud felvilágosítást adni captur karosszéria tényleg műanyag ? Azt mondják még a tető is az. Ha valaki érdemben tud nekem segíteni ,írjon . Addig is köszi!
-
#89309696
törölt tag
válasz Istikee007 #75050 üzenetére
Van egy O gumigyűrűje annak, azt kellene kicserélni és paszta se kell alá, a folyadékot meg pótlod.
De ha nagyon szórakozni akarsz vele akkor lehet cserélni a komplett műanyag házat, termosztátot, hűtőfolyadékot, az is megvan max 10-12 ezer pénzből.
-
rob210
Topikgazda
válasz Istikee007 #75050 üzenetére
A választ már megkaptad, oda egy termosztát tömítés kell.
Ennek ellenére én is szoktam pasztázni, és az soha többet nem is enged.
Itt nagy valószínűséggel a nem megfelelő meghúzással van a baj.
Nyomatékkulccsal kéne egyenletesen lehúzni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
lsebestyen
addikt
Hali!
Renault Megane 1ph2 classic (4 ajtós) bal hátsó külső lámpatest hogy jön ki? A csomagtérből látok két csavart, ezen kívül fogja még valami? Valahogy elrepedt felül és ennek köszönhetően alul lötyög benne a víz...
-
sanyi0224
újonc
Sziasztok
Olyan kérdesem lenne, hogy adott egy Renault Thália 1.5 dci 2003.évi 48kw 65le K9k700 motorkódú autó, a turbó kezd haldokolni, viszont most volt teljesen csavarokra kapva és egyéb hibája nem igen van maximum a korosodó gumi szimeringek. A kérdésem az lenne hogy erre a típusra fel megy e a 101lovas turbója vagy az teljesen más kialakítású? -
sanyi0224
újonc
Nem is akartam hogy 101 lovas legyen, viszont a 82 lovas dci motorok dettó ugyan ezek, más vezérléssel és azt hiszem azokban már van cooler. Ebben is meg van a helye viszont nem került beépítésre annak idején a gyárban. Mindenféleképpen lesz rá vezérlés írva a tűréshatáron belül, ezért érdekelt volna hogy az a turbó mennyivel tér el a 65lovasétól. De azért köszönöm a választ
-
Bass
addikt
Sziasztok tegnap óta az agyvérzés kerülget. Indításkor kerregő hang volt 2 - 3mp-ig mint amikor az okoskerék kuka. Cserélve lett a vezérléssel együtt kb 10e km van benne. Olaj elf 900sxr 5w40 10e km után cserélve,,solenoid új(lehet az a hibás? ) Mi a franc ,kezd behalni? 1.6 16v megane 2 2005
[ Szerkesztve ]
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
Indítózás közben felugrott a sebességmutató 40-50 köré, aztán visszaesett. Wat? Azt érdemes tudni, hogy a blokk és a kaszni közötti rézköteg az el van rohadva, lusta vagyok cserélni.
Illetve a másik, hogy kormánytekerés közben nagyon halk hangot ad, valami beleér. Ezeknél jellemző a légzsák szalagkábel kidörzsölése? Vagy csak a műanyag burkolat alatt van tele kosszal, szőrrel?
-
Bass
addikt
válasz rob210 #75066 üzenetére
Tegnap cseréltem ismét gyári elf 900sxr 5w40-re 😃 Ennyit számítana? Gyári könyv szerint még a 10w40 is beleférne bár azt nem raknék bele. Pucolás meg volt ,sőt vissza raktam a gyári szelepet hátha. Ha a szelep megadta magát annak van valami jele? Ha 10e km-t birna akkor marha mérges lennék,5w30 ide vagy oda. Mennyit illene bírnia ennek az alkatrésznek? Gyári alkatrész ment bele ami egy delphi gyártmány.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
jano6220
tag
Sziasztok!
Kérdésem az lenne,km órát cseréltem egyébb problémák miatt,valahogy eredeti km állást belelehet varázsólni a cserélt órába?2004 .1.4 16v Clio"Lenovo Ideapad Z570 Core i7-LG 55" Nanocell UHD 4K - Iphone 14 Pro Max *jano6220 felhasználónak 33 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!
-
salieri.
őstag
Sziasztok.kilyukadt az ablakspriccelo csövek a gépháztető alatt.hogy lehet ezt javítani?köszi.
-
salieri.
őstag
válasz molnarpeter #75075 üzenetére
És mivel szokás rögzíteni a toldast?csövet merre keressek?
-
rob210
Topikgazda
válasz salieri. #75076 üzenetére
Bármelyik autósboltban kapsz.
4mm es kell és semmivel beledugod a csőbe és ennyi, nincs ott 10 bar nyomás.Renault power
-
MC Pite
veterán
10W40 meg 5W40 között nüansznyi különbség van (nem tennék semmibe ami 30évnél újabb semmilyen 40es olajat, még a 15 éves fűnyírónkba is 30as olaj az előírás).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
atosan
addikt
Sziasztok,
Lehet eddig is meg volt ez a hang, csak nem vettem észre. Tehát az anyós ülés felől 1-es, 2-es talán még 3-as fokozatban kigyorsításnál picit olyan bzííí hangot hallani halkan. Mint amikor az autóhifi rosszul van bekötve és a hangszóróban "szól" a generátort. Az autóhifi kizárva, első handszórókat kiszedtem, mert a gyári elhasználódott, magasak nincsenek beszerelve. Remélem érthetően fogalmaztam
Ne foglalkozzak vele?
Megane 1 Ph2, 1,6 16v K4M A7, kombi, 2000 évMaine coon
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #75079 üzenetére
Mert a fűnyíróban egy műanyag propeller fröcsköli szét az olajat ahova épp tudja, ezért nem lehet sűrűt beletenni.
Autóban inkább 20 év, de konstrukciótól is függ. De még az okoskerék nélküli Renault motorok is röhögve elmennének egész életükben 10W40-nel hiba nélkül, használják is sokan úgy. -
rob210
Topikgazda
válasz atosan #75082 üzenetére
Próbáld ki, hogy gyújtáson, kapcsolsz, ablaktörlőt, elakadásjelzőt, indekszet, egyébb elektromos eszközt, ha akkor is csinálja akkor a bizti tábla alatti bsi modul kezd haldoklani.
Illetve oxidálódott a bekötési pont/pontok.Ha csak sebességben járó motornál csinálja akkor ötletem sincs.
Renault power
-
MC Pite
veterán
Értem... illetve nem.
Áruljátok már el légyszi [akik az olcsóbb, félszintetikus negyvenes olajokat töltik az autóba] mit nyertek azzal (évi 2-4000Ft-on kívül) hogy a megengedett (de ezzel az erővel attól rosszabbat is lehet) leggyengébb* olajat töltitek bele a normális helyett?
*: Hidegen sokkal sűrűbb, rosszabb a kosz megkötési/lebegtetési képessége, lassabban áramlik az olajáratokban és a gyűrű kis lukacskáin (azaz kevésé ken mert kisebb az áramlási sebesség, kevésbé hűti a lokális forróbb pontokat, kevésbé hatékonyan szállítja el a dzsuvát, meg eleve kevésbé szempont, GF4/5 specifikációtól igen messze vannak az egyszerűbb olajok), melegen is sűrűbb, kevésbé stabil, jobban kokszolódik, hamarább kell lecserélni. Jellemzően a gumikkal (szelepszár, vezérműtengely szimering, szelepfedél tömítés) is kevésbé van barátságba (kevésbé stabil kémiailag, könnyebben savasodik) és a nagyobb nyomás miatt is több olajat 'eszik' a sűrűbb kenőanyagból.Pl az SX4 könyve is 0W20-at ajánlja(félkövéren kiemelve), de megengedi a 10W40-et is (és nem írják hogy egyikkel ennyit, a másikkal annyit mehetsz cseréig, fura). Igaz, utóbbival a szokásos forgatókönyv várható, de hát megengedték a könyvben ezt is...
Farkas: 20 éves motorok pl a volt Picassomé, TU5, A5/B5 olaj való bele (ami jobb és hígabb a 0W30as A3/B4-től), véletlenül sem töltenék bele 10W40-et. Nejem C3-asában az ős 1.4 8V motor van, az is A5/B5 a Totál szerint (is). A korábbiakba a magas HTHS viszkozitású A3-as 30as olajok mehetnek (VAG konszernes ismerősök 1.9 TDI illetve 1.8 benzines motorjai a 90 évekből), stb stb. 5W40/10W40 az a Ladába való továbbra is szerintem (annak mindegy, pontatlan sz*r így is úgyis). Nyilván, akad 1-2 kivétel, de jellemzően nem abba, hanem MINDENBE ezt töltenek itthon.
Polonic: Örülök neki hogy remekül muzsikál, de kipróbálhatjátok egyszer jobbal is, hogy kiderüljön van-e különbség (van).
Category: CarsMake: FiatModel: Punto, 188 (1999 - 2010)Type: Punto 1.2 8V (2003 - 2010)
Collapse all Expand allEngine 188A4000 Capacity:Capacity 2,8 litre Use:NormalIntervals:Check 3000 km:Change 20000 km/ 12 monthsProducts:Evolution 900 SXR 5W-30 :Evolution Full-Tech LLX 5W-30 :Evolution 900 NF 5W-40 :Evolution 900 SXR 5W-40 :Evolution 900 FT 0W-30Természetesen mindenki azt tölt bele amit akar, csak nem szoktam érteni minek 'spórolunk' ezen.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Bass
addikt
válasz MC Pite #75085 üzenetére
Hidd el én nem a pénz miatt raktam bele 5w40-s olajat hanem azért mert s gyári ajánlása ez , elhiszem h jobb az 5w30 majd legközelebb ha nem felejtem el akkor ez megy bele de nem gondolom h a gyári ajánlott 5w40-s olaj odavág neki.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
Ezt a gyári ajánlást kérlek mutasd már meg nekem, mert én ilyet sose láttam még.
Azt, hogy belerakható, több helyen is láttam, de azt, hogy ez az ajánlott azt nem.
A gyári könyvben is az 5w30 szerepel.
Csak sokan rosszul értelmezik.
Már az én nem változó szelepvezérlésű kocsimban is 5w30 az ajánlás.Type: Mégane 1.6 16V (C64 / B64 / L64) (1999 - 2000)
Use: Normal Intervals: Change 20000 km/ 12 months
Products : Evolution 900 SXR 5W-30
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
MC Pite
veterán
Az ajánlottat és a megengedettet sokan keverik.
A legtöbb könyvnél nincs is ajánlott sajnos, csak egy grafikon (ami marhaság). És átlagjuzer nem tudja melyik a jobb, melyik a silányabb.
Sajnos nem találom a régiét ahol 2 mondatban kifejtik, az újabbnál meg csak elég röviden van, de van ajánlás is: [kép]Ha ehetünk csirkemellsonkát 50%, 70% és 95% hústartalommal, akkor ez mind megengedett, de csak a 95%os hústartalmas ajánlható!
Ugyanígy van az olajokkal.
Ahol szerepel A5/B5-ös olaj, oda az az ajánlott (pl ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30). Ahol nincs, oda 0W30 (vagy 5W30) A3/B4 (pl ELF EVOLUTION 900 FT 0W-30).
Ne csak a könyvet nézzük, mindig nézzük meg a gyártó olajpartnerének mai ajánlását is! Hisz húsz éve írt gépkönyvben nem szerepelhetett az A5/B5, mert még nem volt piacon, de visszamenőleg is azt ajánlják rengeteg motorhoz![ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ott az A5/B5 is, és ott a hőmérsékleti grafikon, ami baromság ebben a formában.
Az ajánlottságot itt a 'Motorvédelem és környezetvédelem' jelentiamarketingbullshitben.Mindenütt (hideg, meleg) jobb egy modernebb A5/B5 olaj (ennek is a 170 VI), mint az A3/B4 (kivétel a pályanapozós autók eltérő igényei, de azt arra méretezték). [900FT 0W30], [SXR5W30], [SXR5W40], [EVO 700STI 10W40] .
Ha megengedett az A5/B5, az azt is jelenti, hogy melegen a 9,9es kinematikai viszkozitás oké. Akkor a 12-15 k.v. nem tűnik optimálisnak melegen, a 90-100 pedig különösen nem tűnik annak 40°on (nem csak a jobb olaj 55-éhez, hanem az optimális 10-hez képest kell nézni).
És ez 40°, kicsit még tovább nyílik az olló pl 0° környékén. Amit sokan tetéznek túl korai elkapcsolással hideg motor esetén, azaz alacsony fordulaton amikor télen a méz sűrűségű cucc nem tud rendesen kenni, nagy nyomatékkal és még alacsonyabb kenéssel baxxák szét a motort, mint azt már nem egyszer kifejtették. A motornak/turbónak mindig jó kenés kellene, önként/direkt csökkenteni ezt... nem szerencsés.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
Na igen, ezt írtam már fél éve is, hogy ez a könyv félreértelmezhető és átláthatatlan átlagembernek. Az enyém másabban néz ki, de hasonló, hülyén van feltüntetve. Mert az 5W30-at valami eco olajnak tekinti ami miatt az emberek automatikusan nem is veszik figyelembe, csak a normál olaj ajánlást, az meg ugye az 5W40 vagy 10W40 helyettesítő.
Itt sajnos a táblázat van szarul megcsinálva.
Ettől függetlenül nem az 5W40 miatt kerepel a motor és nem is teszi az tönkre.Az egész olajkérdés amúgy túlfutott, Szent Grálként van az olajtéma kezelve, pedig javarésze csak emberi túlfűtött hozzáállás. Ez nem azt jelenti, hogy akármit bele lehet locsolni, de nem is fordul fel tőle, ha mást kap véletlenül. Ez is kicsit már hit kérdése, mint a prémium üzemanyag.
-
Bass
addikt
válasz MC Pite #75091 üzenetére
Te is írod az sxr 5w40-t amit én használok. De olyan dolgokat írsz ide amit egy laikus nem tud pl én sem megyek ennyire bele. A könyv alapján raktam bele ezt mint ahogy sokan akik autót vásárolnak. Nem vagyok szerelő de nem gondolom h az olaj miatt mehet tönkre egy okoskerék 10e km után hisz azért nem tescos olajat raktam bele. Ha egyáltalán tönkrement mert azóta nem kerregett,igaz visszaraktam a gyári szolenoidot ,hátha.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
polonic
félisten
válasz MC Pite #75085 üzenetére
Nem tudom én sem, mik ezek az értéket, miket kell figyelni.
Amit a gyárban bele raktak, gondolom az jó olaj hozzá, csak tudják ott. Ezért választottuk a puntohoz mindig azt. Márkát is ugyanolyat, nem az volt, hogy random 10w40 olaj. Szóval rosszat nem teszek vele.
Itt az 1,6 dci-be azt tudom, hogy RN0720-as minősítésű olaj kell. Ez be is szűkíti az olajok használatát, csak 5w30-as olajok vannak ilyen minősítéssel. De aztán itt sem tudom, hogy mit kell figyelni, milyen értékeket, egyik 5w30-as RN0720-as olaj miben tér el a másik ugyanilyen viszkozitású és minősítésű olajtól.
-
MC Pite
veterán
Nem ajánlottam (hisz nincsenek régi ladák a topikban), csak az adatlapokat raktam be. Sajnos ezek is elég felületes adatlapok, de minősítéseket, 40/100os viszkozitást, ViszkozitásIndexet (általában) látni rajta. Ahogy Farkas írja, megy mindegyikkel, de nyilván nem ugyanúgy/ugyanaddig. Különösen nagy baromság hogy ha pl 30.000 a csere, de nem írja le hogy csak pl az A5/B5-el, 10W40-el, félig ásványival nem kellene eddig használni. Ezt vagy tudod, vagy nem. Sajna a szerelők nagyja sem.
Ahogy privátban írtam, valamiért megengedett, mint az 50%os hústartalmú készítmény. Valakiknek jó ez így, de az nem a fogyasztó.Bass: Olajszűrő pontos típusát nézd meg, próbáld kinyomozni a paramétereit, sajna sok nagyker program rossz szűrőt hoz, ez is lehet probléma az esetedben szerintem.
Polonic: Ha kapok egy listát ami kell a topikba, összevadászhatom. Sajnos nem annyira egyszerű, mert az ACEA jelöléseknél sem úgy van hogy pl a nagyobb a jobb, plusz egy csomó paraméter viszonyszám. Rob leírt pár ajánlott olajat, max beraknánk az összefoglalóba. Pl az RN0700-asokat néztem meg jobban, enyémbe az kell, ott elég nagy a szórás, a te esetedben kisebb lesz.
Plusz nem tudom van-e értelme összeszedni, mert mindig betalálnak emberek, amik szerint az a jó, ha sűrű instabil vacak van a motorban, és én hülye vagyok és biztos olajat árulok; pl az indexes Megane topikban is közölték hogy húzzak a g***be, mikor jeleztem hogy az adott okoskerekes autóba a megengedettek közül másikat javasolnék.
Mert akiket érdekel a kenőanyag, fél óra olvasás után talál egy csomó jó leírást, és minimum azt már tudni fogja, hogy a felsoroltak közül melyik a legjobb az autójába.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #75096 üzenetére
A #75085 és a #75091-ben linkelt TC-os cikkek átfutása is közelebb viheti az embert ahhoz, hogy mi lehet a probléma kenésnél.
Az említett hitvitákhoz/ellen jól jönnek az ilyen tények, leírások.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
MC Pite
veterán
Én [itt] ellenőriztem, mikor gyanús lett hogy a program rossz gyári szűrőt hozott az autómhoz. Nem tudom a tiéd melyik széria, ellenőrizd le. Ha itt írja hozzá, jó lesz valószínű (enyémnél kiderült hogy a bárdi által ajánlott gyári szűrő 1.5d/2.0ci/1.4tce-hez való).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Apple notebookok
- Hálózati / IP kamera
- Kupon kunyeráló
- BestBuy topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ASUS routerek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- További aktív témák...