-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #69545 üzenetére
Két autó van nálunk
Illetve az én párom nagyon jól vezet, pedig én über kritikus vagyokVagy veszel neki külön autót vagy lcseréled a párod(automatát)Ha ezt megmutatod neki akkor meg rögtön nem te leszel a nemiszerv
Esetleg elhozod legközelebb és mutatok neki néhány számlát képet, hogy elrettenjen a diesel gyilkolástól.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz sfknasty #69547 üzenetére
Igen jelentős, úgy 100%
Ezekben az esetekben szoktam javasolni a bontott hengerfej és vezérlés cserét.
Ami egyszerű motor lévén nem horror összeg.
40e a bontott hengerfej, ezt érdemes átforgatni, vonalzóval/hézagmérővel, ellenőrizni van-e benne vetemedés.Aztán veszel egy vezérlésszettet ez újabb 30 ha drágán veszed. (dayco szerintem)
Illetve 30 ért kicserélik neked.
Azaz 100e ből megvan a tanulópénz, hogy vezérlést kell cserélni időnként.
Valamint örülsz, hogy ilyen kocsitok van, mert ez egy kicsit bonyolultabb motornál, 240 ezres tétel.Egyébként azt nem ártana tudni továbbra se, hogy melyik d7f van benne.
Renault power
-
sfknasty
aktív tag
1 vezérműtengelynél szíjszakadás után,ha jelre hajtom a vez.tengelyt,akkor az a helyes pozíció,vagy másképp kell megállapítani a helyes vez tengely állást?
-
diablo1984
veterán
válasz sfknasty #69558 üzenetére
szíjszakadásnál minden elmegy, állíthatód jelre, de akkor mindent egyenként, mivel szíj nélkül nem egyszerre mozognak az egységek(főtengely, vezérműtengely, esetleg gyújtás). De még ha sikerülne is belőni, lehet a szelep is elhajlott és nem zár megfelelően, azért sem indul majd a motor....Szíjszakadáskor nem csak szíjcsere a megoldás....
-
sfknasty
aktív tag
válasz diablo1984 #69559 üzenetére
Nyilván nem csak az a negoldás.de egy próbát megér.Nagyobb kárt már úgysem tehetek benne.Viszont ha más is tönkre ment,akkor Kompletten motort cserélek benne,mert az a legolcsóbb megoldás.
-
Nordik
őstag
válasz LamerGyuri #69560 üzenetére
És mennyit kellene mutatnia alapjáraton, terhelesnel? Mi a megfelelő?
-
MC Pite
veterán
válasz Nordik #69562 üzenetére
Legalább 13,6V-nak meg kell lennie, felkapcsolt lámpával is. 14,4V fölött sem jó.
Egyébként 20sec akart kigooglizható
[link]sfknasty: Miért próbálkozol így? Mekkora az esélye hogy minden jó helyen van?! 0?
A szelep darabokat majd lehet kiműteni a motorból; minek kockáztatod hogy tovább rontasz rajta?
Én inkább a saját motoromat csináltatnám meg, a csere és papírozás sem két fillér; plusz azon is vezérlést kell cserélni.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz sfknasty #69564 üzenetére
Mert nem tudod milyen állapotú.
De nem tudom miért kérdezel, ha eldöntötted mit akarsz.
Vegyél blokkot tedd be, papírozd le és járj szerencsével.
Azt gondolom tudod, hogy egy motorcsere mivel jár, én biztos nem kezdenék bele ha egy 8 szelepes motorról van szó.Renault power
-
sfknasty
aktív tag
válasz rob210 #69565 üzenetére
És a felújítás kevesebbe kerül szerinted?Másik hengerfej,gépmunka,tömítések,munkadíj.Szerintem a bontás,összerakás,gépmunka munkadíja többe lenne,mint egy esetleges motor ki és beszerelés.Nem döntöttem el,hogy mi legyen az autóval,nem is az én autóm.Én csak próbálom a lehető legkisebb beruházással megoldani a problémát.Mivel az autó piaci értéke kb,mint a keletkezett kár.Sajnos hiába tudom nagyon olcsón megszerezni hozzá a szükséges alkatrészeket,ha az összes szerelő azt mondja,hogy hozott alkatrészből nem dolgozik.Ráfogja a garanciára,holott szerintem mindenki tudja,hogy az alkatrészen is keres és nem garanciális okai vannak.Tehát nem csak munkadíjat kéne rengeteget kifizetni,de még alkatrészt is.Hiába dolgozok autósboltban.Szerintem 1 olyan szerelő nincs,aki válallja,hogy 30 ezerért szétszedi és össze is rakja.Manapság a hibafeltárás sem ingyenes.Pláne,ha bontod hozzá a motort.
-
sfknasty
aktív tag
Egyébként a forgalmiban benne van,hogy a motor azonosítót nem tartalmaz,tipuskódja megállapított.Ezekután nemhiszem,hogy nagyon kéne papírozgatnom motorcsere után.
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
válasz rob210 #69568 üzenetére
Szia van egy 2-s cliom is és épp vezérlés csere előtt vagyok,kb 50e km lett bele rakva 5 év alatt mióta cserélve lett(dayco). Ki kell mindent cserélni vagy elég csak a szijat? Ugye itt nem a bordás fele hajtja a vízpumpát. 1999/12 Clio 2 1.2 8v 58le.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
sfknasty
aktív tag
válasz rob210 #69568 üzenetére
Megtudnád nekem mondani,hogy miért gazdaságosabb a felújítás.Ha tudsz Siófokon,vagy a környékén olyan szerelőt,aki az általad leírt összegből ezt megcsinálja,én nem ragaszkodok a motorcseréhez.Csak ismerem az itteni szervízdíjakat és szerelőket.Tudom,hogy egyik sem 30ezret mondana munkdíjat,hanem kb 100ezret.
-
LamerGyuri
senior tag
-
sfknasty
aktív tag
válasz LamerGyuri #69571 üzenetére
Úgyérzed,hogy spúrkodok,ha egy autóra nem akarom a piaci értékét rákölteni?Félre ne értsetek senkinek a hozzáértését nem akarom vitatni.Csak ismerem az itteni szerelőket és a hozzáállásukat.Az én szememben ez a kisautó semmit nem ér,ezért sem akarunk sokat áldozni rá.(anyámnak a szaladgálós autója.)Én legszívesebben felgyújtottam volna a helyszínen.De én kérek elnézést,ha egy 200ezer ft-os autóra nem szeretnék mégegyszer annyit ráburítani.De nem vagyunk egyformák.Neked lehet megéri és szívesen fizetsz a szerelőnek sokkal többet,mint amennyit valójában kellene,de én nem.És ezért is vagyok vele úgy,hogy a lehető legtöbb dolgot megoldok saját magam.Nyilván amihez nem értek,ahoz nem nyúlok.De jelen esetben,ha teszem azt,hogy kicserélem a vezérlést,bontás nélül és kiderül,hogy más nem sérült,akkor megérte.De ha kiderül,hogy márpedig sérült más is,nagyjából annyi történt,hogy elvesztegettem 2 órát az életemből.De a komplett motor ugyananyiba kerül,mint a hengerfej.szerintem a motor kiszerelése,beszerelése sem tart tovább,mint a bontás,gépmunka és összerakás.Ha szerelő lennék,nyilván én is azt javasolnám,amiért több pénzt tudok kérni,kevesebb munkával.Akinek nem inge,ne vegye magára,de sajnos itt ilyenek a szerelők.Mégegyszer mondom,n nem ragaszkodok a motorcseréhez,de ha az olcsóbbra jön ki,akkor miért a drágább utat válasszam.Eldönteni ugyis csak akkor fogom,ha mondanak rá árat.Személy szerint én soha nem vennék ilyen autót.Ez anyám vágya volt.(Bár a váltója kellemes csalódás).És ha valaki,akkor én nagyon jól tudom,hogy nem szokás spurkodni,mert az én autómba(Alfa Romeo GT 1.9 JTD) nem 2FT a jóminőségű alkatrész.De az egy egészen más kategória.Megjegyezném,hogy az írásommal senkit nem akarok sem megbántani,esetleg megsérteni.A jó tanácsot természetesen szívesen fogadom,úgy ahogy a kritikát is.Különben nem kértem volna a forumon segítséget.És itt megis ragadnám az alkalmat és megköszönném az eddig segítő embereknek a segítséget.Majd a hosszú hétvége után kiderül,hogy milyen sorsra jut a kicsike.
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
válasz Nordik #69573 üzenetére
Úgy tudom nyugaton ellenőrzés van javasolva és minden 2. Alkalomkor csere. De volt egy r19-m energy motoros ami 93-s volt és 250-nél volt benne cserélve vezérlés (asszrm 2009 környékén) és kidobva a gyári vízpumpa. Mi is meglepődtünk de nég bem szorult,nem csöpögött de akkor már csere volt mert hengerfejes lett.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
válasz sfknasty #69570 üzenetére
Mert akkor tudod mi került be az autódba.
Most tényleg nem érted, vagy csak nem akarod érteni?
Ha veszel egy bontott blokkot kicserélteted, az sincs ingyen és fogalmad nincs mit kapott az a kocsi amiből van.
Ha elkezdi pl. Zabálni az olajat, akkor ugyan ott vagy, hogy le kell venni a hengerfejet. Megérte? Nem.
Ez nem agysebészet, ha van egy felújított hengerfejed az szinte egy új motort jelent, ha amúgy nem vokt vele gond.
Ha zabálta az olajat, erőtlen vokt etc. Etc. Akkor persze lehet jobban jársz a motorcserével.Renault power
-
Nordik
őstag
Kérdeztem a generatornak a tolteset. Van egy egyszerű obd olvasom azzal ki tudom olvasni ha nincs multimeterem? Úgy emlékszem mintha kiírná a pillanatnyi töltést.
-
kristof-25
újonc
Sziasztok!
1,6 -16V 2003 benzines Scenic
Nincs féklámpám, de fékhatás van. izzók - biztosíték jók. Hol találom a féklámpa kapcsoló gombát?
Mikor kerestem találtam a mellékelt alkatrészt. Hűtővíz tartály mellet , a kerékjárati lemez belső oldalán az utastér felől van. Segítenétek mi ez? megnyomtam a gumizott fedelét, elmozdulást érzékeltem? Okoztam valami változást? A kicsi rendesen indul, menni féklámpa hiba miatt nem mozdultam vele.
. -
kristof-25
újonc
Lejárt a szerkesztési időm az előbbi bejegyzésnél még írtam. Ez maradt le:
Bocs nem tudom csatolni, nem tudom lekicsinyíteni. Ha leírás alapján beazonosítható, oké! Ha nem ,ajd küldök képet. Egy téglalap alakú alkatrész, mintha nyomógomb lenne, tetején piros elég lágy védőgumi van. Ha leveszem ezt a gumisapkát, fehér színű mozgó elemek vannak alatta.
Az üzenetből a féklámpa kapcsoló helye a fontos![ Szerkesztve ]
-
sfknasty
aktív tag
válasz kristof-25 #69585 üzenetére
Szerintem te az inercia kapcsolót,azaz a boruás érzékelő kapcsolóját nyomkodod.Ami azért van,mert ha az autó borulást érzékel,vagy borulás esetén elzárja az üzemanyag áramlást.Ennek a gombnak a megnyomsa után indítja újra az üzemanyag ellátást.
-
diablo1984
veterán
válasz kristof-25 #69584 üzenetére
Èn úgy gondolom, hogy a pedál tövèben kell a lábtèrnèl lenni a fèklámpa kapcsolónak.
-
rob210
Topikgazda
válasz kristof-25 #69584 üzenetére
Ha csak a pótfék nem megy, de a többi igen, akkor eltört a kábelátvezetőben az egyik fekete szál, a hátsó ajtóban.
(több van) ha egyik sem megy akkor a fékpedál kapcsolód halt meg. Ez a pedál tetején van.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#89309696
törölt tag
Elf SXR900-ból létezik 10W40 olaj? Vagy melyik verziójából van ilyen viszkozitással? Ladába akarok olajat cserélni.
-
harry
veterán
Valószínűleg az lesz a válasz, hogy nézzem jobban, de Megane I belső biztosítéktábla környékén van valamilyen lemez felület, ahova egy negatív ágat rá lehetne kötni? Biztosítékról jönne a pozitív, ezt akarom bekötni: link Amit találtam csavarok mind műanyagot rögzítettek egymáshoz, a lemez felületek meg vagy kárpittal vagy valami műanyaggal vannak burkolva. Ha más nem a pedáltérben találok, de arra nem akartam menni (mert igen macerás szerelni, meg amúgy sem szívesen vinnék arra vezetéket).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
janez89
csendes tag
Tiszteletem!
Egy összetett kérdéssel fordulnék hozzátok. A helyzet a következő: 5 hónapja bettünk egy Renault Megane II Grandtour 1.6 benzines csodát autómata váltóval Nagyon megszerettük. Vásárlás után kicseréltettük a teljes vezérlést + okoskereket mert az indításoknál "dízel" hangja volt. Utána a hang mesgzűnt, de néha indításoknál amikor kisgázt adok a fordulat nagyon visszaesik 500-600-ra, lefulladás nem volt. Illetve indulásoknál még mindíg nagyon halkan hallani 1-2 másodpercig tompa, halk kerregő hangot, mintha az okoskerék nem kapna olajat. Namost, olvasgattam itt is, máshol is, hogy esetleg a szolenoid lehet, kiszedtem és lepucoltam féktisztítóval, utána WD40-nel befújtam mert a féktisztító nagyon szárít. A jelenség ugyan úgy fenn áll, hibakód nincs! A működését is ellenőriztem akkumlátorral működik (kattog és mozog benne a szelep). Kérdésem a következő, ha mozog és kattog benne a szelep, akkor biztosan jó, biztosan helyesen működik-e, vagy cseréljem, ki újra? Esetleg valami más ötlet a hibára? Lehet-e hogy a szolenoid visszaengedi az olajat? Vagy ilyen nem létezik? Nem tudom mi lehet a probléma csak ötletelek, tapogatok a sötétben.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget előre is!
-
-
kristof-25
újonc
válasz rob210 #69588 üzenetére
Megvan! köszönöm (és őszintén röstellem, hogy erre e helyre nem gondoltam. Pedig...) Biztos itt van a hiba. megfúrtam oldalról és kontaktal befújtam. Most minden nyomásra van féklámpa, a csomiajtó tetején is. Megrendeltem, szerdán csere. Miért nem adnak hozzá kontra anyát? valami lemezanya féleséget látok most. A becsavarási mélységet az érintési pont / lámpavillanás kombinációra figyelve kell beállítani?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hali.
Emlékeztem rá, hogy ezt anno ezzel a szóval jellemeztem és más is jelezte, hogy nála is hallatszik, de eddig ez télen csinálta néha, viszont most 3 napot is voltam vele és ugyanez a rogyadozó hang, de csak akkor hallani, ha gyorsan tekerem a kormányt, pl egy parkolóba beálláskor simán, mivel ott gyorsba kell ezt a beállást letudni. De lassan ide-oda forgatva...semmi. Ha ide-oda forgatom gyorsan, előbb-utóbb megszűnik a hang.
De csak addig, amíg újra nem kezdem, viszont már annyit forgattam emiatt ide-oda állóhelyzetben, hogy lassan elkopik a gumim.Van valakinek ötlete, hogy mit kellene megnéznem, mert ha én is megtudom nézni/csinálni, akkor emiatt nem viszem szerelőhöz.
Ezt is csak utastérben hallani, kint járó motornál nincs az vájtfül, aki meghallja. Nagyon jó...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kristof-25 #69596 üzenetére
Lehet szívni a cserével, feszített állapotban kell berakni, különben nem lesz jó.
Renault power
-
Xantomas
őstag
Egy észrevétel, és érdekesség az utóbbi 5 olajcsere utánról: mindegyik olajcsereperiódus nullázás után, friss olajjal, az első 30 km után csinált egy DPF regenererálást, az F9Q-803 motor. Eddig csak feltűnt utólag, de most konkrétan figyeltem is rá.
Renegerálás után nulláztam, és újra regenerált 30 km után, mikor meleg volt a motor.Végülis, valahol logikus. Friss olaj, még jó sok lebegő részecskét tud megfogni, mikor csinálja, ha nem akkor.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek! Motorkerékpár
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!