- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mesterséges intelligencia topik
- HBO Max & OD topic
- ASUS routerek
- Windows 10
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Hálózati / IP kamera
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #69620 üzenetére
Nem de renaultba nem teszünk castrol olajat, nem belevaló.
Nem viccelek. Bár biztos lesznek akik rám akarnak cáfolni, de eddig akinek castrol volt benne és cserélve lett belevaló olajra pozitív változásról számolt be.
Az okoskerék miatt nem mindegy az olaj, ezért is kérdeztem rögtön ezt.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #69622 üzenetére
Azért annyira nem kell, ez csak egy autó. Szeme fényére az asszonynak kell vigyázni.
Elf SXR900 5W30 kell bele.
A beindítás utáni gázra fordulatejtés az fojtószelep és alapjárati motor takarítást igényel. Nekem is ilyen amíg hideg, ha rálépek a gázra finoman előbb picit ejt majd utána megy fel. Melegen megszűnik.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #70228 üzenetére
Valószínű a ketteshez tartozó bolygómű és lamellás szerkezet kezd beszarni. Váltóolaj volt cserélve?
Ha nem csúszik rajta a váltó abban a fokozatban az még jó jel, bár a javítása úgy sem olcsó. Bonyolult a szerkezet és csak spéci műhelyek nyúlnak bele, akik nem dolgoznak olcsón.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #70236 üzenetére
A hagyományos bolygóműves wandleres automata. Az automaták ősapja. Ami a mai napig a legjobb amúgy.
Ha még nincs tünet akkor érdemes lenne elvinni szakszervizhez, hátha olcsón megúszható még. Ha csak akkor van elvíve mikor már komolyabb tüneteket is produkál akkor az drága.
A probléma itt az, hogy nem nagyon ismerünk olyan automatást akit tudnánk ajánlani, aki nem veri át az embert. -
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #70238 üzenetére
Fogalmam sincs, nem volt még automata kocsim.
Mivel ezekhez 90%-ban szakműhelyek nyúlnak csak valószínű lesz vagy 10rongy/óra a munkadíj, egy váltót kiszedni, szétszedni, kicserélni valamit, összerakni, visszarakni az sok órás munka. És akkor az alkatrész ár. Ez ilyen 100-200 ezerrel kezd kategória, ha komplett lamellákat kell cserélni minden fokozatban meg pucolni, vezérlő labirintust felújítani akkor benne lehet 300-500-ban is. Ilyen szintű tételekkel kell számolni. Nem tudom milyen típus pontosan, mennyire van elektronizálva és mennyire van mechanikus működésre építve.
Mivel nálunk nem terjedt el az automata régen (sajnos) így piszkos sok pénzt lerángatnak miatta.
Ha ér annyit az autó nektek napi használatban, jó állapotban van, szeretnétek is még sokáig használni akkor van értelme felújíttatni. Gazdaságilag egy autót sose éri meg fenntartani, így azon kell dönteni, hogy mennyire kedvelitek a kocsit meg mennyire van jó állapotban a többi része.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #70238 üzenetére
A baj az, hohy nagyon valószínű kopott a váltó. Ha le kell szedni és szét kell húzni az 100e nél kezdődik. A plafon 420e, de akkor az egy teljesen felújított váltó le és felszerelve. ;) Csak találj valakit aki ért hozzá és van még idén szabad időpontja. (én egy embert tudok, de ő jövő márciusi időpontokat osztogat jelenleg)
Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70244 üzenetére
Úgy rémlik, van képem, hol találod a váltó azonosítóit. Hazaértem, turkálok, aztán teszek képet az enyémről.
K4M a motorkódod? Mert akkor jó eséllyel valamelyik DP0 van benne.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70244 üzenetére
Na, meg is van. Motortérbe jobb oldalon a lökhárító mögé felülről benézve keress egy fekete fedelet (1. kép), azon elöl van egy vonalkódos matrica; ha ez már elveszett, akkor a bal első kerék mögött a 2. képen látható felületen van rajta a pontos típus. Előfordulhat, hogy vagy aknára kell állnod hozzá, vagy levenni a kereket.
Én ilyen előzmény után leellenőrizném az olajszintet; jobb a biztos békesség, főleg automatánál. Ha segítség kell, szólj, mert felér egy voodoo szertartással a csere és szintbelövés
Ha DP0-ás váltód van, csak ELF RENAULTMATIC D3 SYN olaj jó bele!"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70251 üzenetére
Ezt így nem tudhatom; mindenesetre a 4 liter olaj nem olyan drága, hogy ne érje meg bizonyosságot szerezni: a cserét-olajat-szintbelövést bénázták el, vagy tényleg döglődik a váltód.
Otthon is elvégezhető, de ugye neked megvan, miképpen történik a csere és a szintbelövés?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70254 üzenetére
A matricán sem látszanak a számok? A kerék mögött nekem is csak azért látod olyan jól a képen, mert szutykos ujjal jól megdörgöltem
Tetesd be magad egy képpel az összefoglalóba, hogy legalább azt tudjuk, hol laksz."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71159 üzenetére
Mivel múltkor eltűntél, mint szamár a ködben, igaz, azóta volt köd is , így jó lenne, ha beszámolnál róla, történt-e valami változás vagy javítási kísérlet; most hirtelen csak annyi rémlik, nincs épp időm visszakeresni, hogy akkor sem volt már valami kerek. Ez meg egyenesen rosszul hangzik, amit írsz
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71170 üzenetére
Ha kidobja sebességből, akkor vészüzemmódra áll, ezt jelzi a lámpa. Gyújtás le-fel "reseteli", ezért tűnik el.
Mintha lett volna szó akkor valami olajcseréről....
2 fő oka van a sebességből kidobálásnak:
- elb.....ták az olajcserét és kevés az olaj benne
- mechanikai meghibásodás
Egyik sem hosszabítja meg a váltó élettartamát"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71178 üzenetére
Milyen olajat tettek bele? A próbaúton rendben volt minden? Hideg vagy meleg motorral fogadtak?
Egy olajszint ellenőrzés nem ártana; na meg hogy meghallgassa valaki, aki meg tudja mondani, tényleg a váltód nyüszít-e.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71190 üzenetére
Most szivatsz? Te is fehérvári vagy?
Hétvégén tali?Kollégáét, ami ugye, valami miatt épp nem indul, 270-ért csinálták meg, 1 év garival. Nem Fehérváron. Ja, és kb. 3 hónapig ott volt az autó, mert az ember csak a főállása után foglalkozik az automaták javításával. Mint rob is mondotta: a jó automata szerelő, mint a fehér holló.
De az öblítéses olajcserét meg tudjuk csinálni ketten is.
Írj privát vagy telefon.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #71889 üzenetére
Fojtószelep, ami korlátozza a motorba jutó levegőt és ezzel a teljesítményt, fordulatot. M2-nél ez már elektromos, a pedállal egy potmétert mozgatsz, a fojtószelepet meg egy kis villanymotorka. Ha tele van a kartergázból kicsapódó trutyival akkor abban nehezen mozog, főleg hidegen amíg többet kell dolgoznia. De lehet hibás is maga az egység.
Viszont ez is csak egy tipp, még kb. 100 más oka is lehet. Ezért szokták mindig a diagra kell kötni, élő adatot is kell nézni szöveggel kezdeni a mondatokat, mert nem akarjuk a fél autót kicserélni találomra.
A fojtószelepet azért említettem, mert azt csak le kell venni és kipucolni, így az pénzbe nem kerül. De nem szabad az állítócsavarjait elpiszkálni, csak kipucolni kell.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #71903 üzenetére
Leveszed a fojtószelepet befogod a kis tenyereddel, ahol a rásegítő csöve megy rá a szívósorra ott leveszed a csatit oda megy a vákumpumpa.
Aztán pumpálsz és 3-4 percig állsz a kocsi mellett.
Ha nem 10-20mp alatt engedi el a vákumot akkor az jó. (elengedni el fogja, de minél lasabban annál jobb a helyzet.)
A légtömegmérőt meg diaggal. Annak látszanak az értékei élő adatban.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #73025 üzenetére
Ha turbó felpörgött az nem túl jó dolog. .
A kérdés az, hogy mitől pörgõtt fel.
Mert az már nem mindegy.
Az egr és a szívósor takarítás csodákra képes, hiszen az a kocsi már nem kapott levegőt. Ami sok érdekes dologra képes például arra is, hogy a levegő után kapkodó motor túltolja a turbót amit ugye egy szelep szabályoz, hogy hátha még is kap valahonnan levegőt.De ilyen esetben, ha akkor fogyott el az olaj be kell vizsgálni a turbót, mert, ha felkapja az olajat akkor kuka az egész motor. Addig pörög elképzelhetettlen fordulatszámon, amíg fel nem robban (nem szó szerint) vagy el nem fogy az olaj és be nem sül a motor.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #73370 üzenetére
Várható volt. Ennyi olaj csak úgy sehonnan nem terem meg a csövekben, ezt a turbónál eresztette ki, legfeljebb pont úgy törött el, hogy nem esett szét, de az olajat már lökte. Már akkor is akartam írni, csak elfelejtettem, hogy ez tuti turbó, hiába nem kotyog ujjal mozgatva.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #73553 üzenetére
Remélem még nem vágtátok hengerfejre.
A fűtéscsövön is van egy ugyan olyan sapka a csonknál, de az felszereltség függő.
A sapkát viszont rohadt gyorsan tekerd rá, mert az a nyomásszabályzó is egyben és ha így járatod felforr a víz azért gőzöl.
A termosztát kinyitot?
Forró minden cső?Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ZIDOO médialejátszók
- Futás, futópályák
- Vallás
- TCL LCD és LED TV-k
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Azonnali fotós kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...