- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
válasz eTrade #69340 üzenetére
Szereld ki és nézd csak meg újra azt a csövet amibe a pálca belemegy. Nem akkor és ott törik el a pálca amikor az egyenes szakaszon halad hanem akkor mikor a görbülethez ér és megfeszül. Neked is a vége törött le amikor újra kihúztad, valószínűsíthetőn akkor mikor a kanyarban megfeszült. (egyenes szakaszon mikor lötyög a csőben mitől törne el ?) Szerintem ott lesz az a csőben. Inkább egy vastagabb anyaggal próbáld meg kitolni ne a pálcával. Én egy km-óra spirállal toltam ki.
-
#89309696
törölt tag
Na valami szakértő egy másik oldalon már megint ossza az észt. Egy 2000-res Megane-t akar venni a csávó és beírja neki, hogy nehogy megvegye kismillió elektronikai hiba és szeretnek rozsdásodni, mint az állat, megatoziósrugószarbalfaszfranciák.
Nem baj, az ilyenek miatt kapunk meg egy viszonylag jó állapotú Megane-t feleannyiért, mint a konkurencia. kacsintkacsint
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
Egy plazaban rámentem kanyarodás közben egy padkára a bal első kerékkel. A klima nem működik és kezdem azt hinni, hogy mióta rámentem, mert azelőtt egy nappal még tuti működött. Lehetséges ez? A kocsin kívülről semmi nem látszik. Majd felnyitom a motorháztetőt és belenézek, de én nem valószínű, hogy fogok valamit is látni.
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #69359 üzenetére
Attól függ milyen kocsi.
Van amelyik azon az okdakt van csövezve, ha az megsérül elengedi a gázt.Renault power
-
senior tag
válasz Atti777 #69339 üzenetére
Blogszekció:
Leszedtem a kárpitot jobb oldalról, amihez ki kellett szedni a hátsó üléseket, amihez ki kellett venni az ülés mögötti tartót/merevítőt. Ez azért jó, mert a csavarok vége alul kilóg, így megfelelően rozsdás hogy ne lehessen olyan egyszerűen kiszedni őket.
Azt meg nem is értem, hogy ha a hátsó üléstámla két széle csak bele van pattintva egy mélyedésbe, akkor a közepénél miért kell csavarozni, ráadásul olyan hülyén, hogy az egyik csavarhoz alig lehet hozzáférni (ha hatlapfejű lenne, akkor nem lenne gond, de torx, és ott van felette a háttámla...)Na mindegy, eljutottam végre az antennakábelig, de ott kissé megakadtam. Igaz hogy az antennától jövő egyik kábel szabadon van, de van még másik kettő kép
Tudja esetleg valaki, hogy melyik a rádióé?
Ja, az antenna pálcáján és a foglalatban lévő menet is eléggé oxidált volt, okozhatta az a vételi problémákat?
Igyekeztem megtakarítani, de nem könnyű hozzáférni, a gumiburkolat eléggé rálóg.Arra legalább rájöttem, hogy a biztonsági öv miért nem ment vissza rendesen: van rajta egy műanyag vezető, ami ki volt akadva, és amikor húzta vissza az övet, akkor az befeszült kép
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
rayoliviero
veterán
válasz rayoliviero #69361 üzenetére
Most ment a kompresszor, ahogy levettem 16 fokra a hőfokot. Kint hidegebb van és gondolom azért nem kapcsolt be. Alja elől le van burkolva, ahogy alánéztem, nem tűnik sérülékenynek annyira.
Viszont a külső hőmérő sajnos az rosszul mutatja a hőfokot, azt írja, hogy -2 fok van. Ehhez szenzort lehet kapni utángyártottat vagy csak gyári van? És hol kell az autóban kicserélni?
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #69363 üzenetére
Akkor nem a felütés a baj!
A külső hőmérő a 3 as meganenál, már nem csak infó, hanem vezérlő funkcióval is bír.
Azaz ha kint mínuszt érzékel akkor nem kapcsolja a klímát.
A bal külső tükörburkolatban van az érzékelő.
14ezer forint.
Cseréje 30 perc.De próbaképpen próbáld ki, hogy ha melegíted kicsit az érzékelőt akkor kapcsolni fog a klíma ha hűtöd akkor pedig nem.
Ha ez van akkor csere nem tudsz mást csinálni.Renault power
-
FRENK1988
veterán
Sziasztok
A b oszlopnál levő, vagyis inkabb az első ajtó végén és a hátsó elején levő sötét fóliát hogyan tudnám leszedni a fényezés károsítása nélkül?
Scenic 1/IINem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
rob210
Topikgazda
válasz rayoliviero #69366 üzenetére
Csak mert amúgy azt se fogják tudni mit keresel.
Még a renaultban is mindig az utastér hőmérséklet érzékelőt akarják elsózni ami tök másCserénél ne finomkodj, vágd el a tükörborításban a kábelt ezt is rövidítsd le, mert bazi hosszú, eredetileg át kéne vezetni a csatlakozóig, de az über cumi.
Megforrasztod vagy összesodrod és a fontos mozzanat a zsugorcső!
Mindenképpen azzal szigeteld!!![ Szerkesztve ]
Renault power
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #69367 üzenetére
Ha minden igaz, ez egy sima NTC, műanyagba építve. Igazi filléres xar.
Csere előtt még egy ki-bedugdosást, kontakt javítási próbát megérne, mivel láthatóan nagyobb ellenállást mér, mint kellene.
Azért ez barátságosabb ár, igaz u.gy. : [link]Más valamit esetleg vezérel még a kocsi ez alapján?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Bass
addikt
Sziasztok ha jól gondolom az előtét ellenállást a vezető oldalról tudom megközelíteni ?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #69368 üzenetére
Valóban egy filléres kis ellenállás, de sajna én nem értek hozzá, pedig ráállnék a gyártására.
Egyébként aliexpressen is van fillérekért az itthonihoz képest, de a 30 fokban gondolom nem akar klíma nélkül napokig ücsörögni, várva a postát.
Persze ebből érdemes venni egy csere darabot, mert 4-5 évente megdöglik.
Oka ismeretlen.Renault power
-
Bass
addikt
Sziasztok Keresnék jó állapotban lévő vezető oldali ajtóhoz alsó,külső vízlehúzót. 2005-s 1.6 benzin kombi.
Köszönöm"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #69358 üzenetére
Akartam már kérdezni, hogy nálad bevált az az nyest riasztó? Mert én is pár napra rá építettem egyet a lageszba, plusz a turbó mögé egy mozgásra érzékeny reflektort is beraktam, persze ezt csak akkor tudom oda rakni, ha ott a dolgok kihűltek. De nálam úgy néz ki, hogy a ezek genyók eltűntek...
-
#89309696
törölt tag
Robibá. Hiába cseréltem FHP-t pár hónapja, ugyanúgy néha nem indul reggel, konkrétan ez a második eset hogy cseréltem pár hónapja. Végül is kibírható, ha csak ennyire ritkán jelentkezik. Lehúzom a csatlakozót, visszadugom és megy tökéletesen. Már tucatszor toltam bele WD40-et, tüskéket megkapargattam, fogkeféztem, meghajtottam picit a lábait jobban feszüljön stb.
Most viszont kipróbáltam, hogy járó motornál megmozgattam a csatlakozónál és néha röffen egyet tőle, plusz bekapcsol a hűtőventilátor a kis fokozatra. Majd lekapcsol kb. 5 másodperc után. Ez nem tudom mi a WTF. Ezek ilyen normális franciás emésztési zavarok?Most vittem oda műszakira, ma reggel indultam el és akkor csinálta ezt. Nem baszott fel kicsit sem az időzítés. Mondtam a vizsgaállomáson, ha nem akar beindulni mozgassák meg a kábelt a holtpont jeladónál. És nem röhögtek ki, annyira természetesen vették, hogy ez egy francia autónál tök alap dolog. Wow.
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #69376 üzenetére
Nem a csatlakozóval van a baj hanem a kábellel.
Rákéne tenni szakadásvizsgálóra és mozgatni jözben, ha szakaszos a jel akkor kábelcsere.
Nem nagy dolog ez én a "fanatikus" már rég kicseréltem volna..
Engem az őrületbe kergetne, higy nyitogassam a motorháztetőt még ha csak havonta egyszer kell is.Renault power
-
csibor
őstag
Menyiben nem megengedett törölhető, és elnézést.
Van pár új alkatrészem Megane 1-ez Km700 motor kóddal. Beszerzési áron unix list - ~40% korul kaptam őket
Privátban szívesen válaszolok. . -
harry
veterán
Ismet alap kerdes, de hogyan szokas / erdemes a klimat kikapcsolni? Ha hagyom egeszen a kocsi leallitasaig, akkor kovetkezo inditasnal erzek nemi dohos / 'vizes' szagot...
Erdemes esetleg par perccel korabban az AC-t kikapcsolni, s meg atszelloztetni a rendszert? Szamit az, hogy ilyenkor kulso vagy belso levegot keringetem (klimaval belsot szoktam hasznalni)? Esetleg leallitas elott ~egy percig meleg leveguvel atfujatni?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
t.imi
addikt
Hideg gáz = hideg cső = páralecsapódás, azaz kondenzvíz. Ha simán kilövöd motorral együtt nedves marad az elpárologtató. Előbb utóbb megjelennek a gombák.
Én leállás előtt 1-2 perccel kikapcsolom, vagy fél percig még hideget fúj. Összességében én kb 2 perccel hamarabb kikapcs. Ez Suzuki Ignisre igaz, Meganen nem sokat használtam.
10 év alatt kb 3x volt fertőtlenítve, 1x szag miatt, köszönöm, még meg vagyok. -
harry
veterán
Igen, ez alapvetoen megvan s szoktam is ra figyelni. Inkabb azon gondolkodtam, szamit-e, hogy kulso/belso levegot hasznalok ilyenkor (feltetelezem nem, hiszen a parologtaton mindenkepp atmegy a levego), s ahogy olvasom, par perc eleg lehet, csak mondjuk a tapasztalatom nem mindig ezt mutatja, azert is kerdem.
A kondenzviz merre kerul elvezetesre? El tud az dugulni? Latok itt errol egy leirast, de igen macerasnak tunik link[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mas: mondtam, hogy a szervizeles utan is hallottam ilyen szakaszos surlodo hangot. A hatso kerekeknel van egy ilyen extra (?) sarvedo, szerintem a jobb hatso erhetett hozza a gumihoz, mar ranezesre is nagyon kozel volt, most kicsit kifeszegettem, egyelore ugy tunik megoldotta a problemat. Kepek
Amiert nem ertem a dolgot, hogy:
- kanyarokban jobban hallottam. Na most ez a hatso kereknel nem annyira latom hogy jon ossze.
- nem folyamatosan, hanem szakaszosan hallottam inkabb ezt a surlodo zajt. Ezt megint csak nem annyira ertem egy kor alaku dolognal...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #69385 üzenetére
Megane I, 2003. Alapvetoen nem tunik hulyesegnek, csak nem allt jol, egyelore nem piszkalom (vagy ha lesz idom megnezem kozelebbrol / beallitom kicsit jobban).
rob210: jogos, koszi
Azert megnyugodtam, hogy nem masik feltengely / kerekcsapagy
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Csatravi
senior tag
A kondenzviz merre kerul elvezetésre?
Ott ahol az a leírás is mutatja.
El tud az dugulni?
Igen el. Ennek legtöbbször a szakszerűtlen klímatisztítás az oka. Ha a pollenszűrőt kiveszik a helyéről akkor kötelezően ki kell porszívózni a szűrőházat. A másik ok ami elő szokott fordulni hogy nem megfelelő méretű pollenszűrőt szerelnek be így sok por és apró falevél törmelék tud a hőcserélőre kerülni onnan aztán a csepptálcára majd a kivezető csőbe kerül.
Sajnos az 1-2 perc ventilátor utánjáratás nem segít a a büdösödés elkerülésében. Annyi idő alatt a hőcserélő sem melegszik vissza harmatpont fölé.
A legnagyobb gond hogy Renault mérnök tervez felhasználó szenved.
A kondenzvízgyűjtő csepptálca műanyagból van alacsony dőlésszöggel. A műanyag felületnek nagy a felületi feszültsége így az odacseppenő víz nem folyik le rajta rendesen. Hasonlatkén egy vaxolt autó fényezésén gyöngyökben megáll a víz és egy "kritikus" tömeg felett vagy egy szélfuvatlatra leszáguld a fényezésről. Egy vaxolatlan kopott festéken meg megáll a víz teljes felületet lefedve. Kb ez történik a csepptálcán is. Ezt tetézték a mérnökök folyásirányba betett merevítő bordákkal aminek a sarkaiban szintén megáll a víz a felületi feszültség miatt
Szóval itt kezd el büdösödni leginkább. Egyet tehetsz ( vagy még többet de azzal már egy keveset dolgozni kell) ez ellen ami valamelyest segíthet ezen a problémán. Leállítás után mikor járatod a ventilátort akkor a műszerfal légbefúvó felé állítod a légáramot és lezárod. Így a megnövekedő légnyomás a kifolyócső felé is kényszerből jobban áramlik. Ez viszont azzal jár hogy a csepptálca felett is lesz légáram és rásegít annak a leszárításában. De sajna az M2 az soha nem lesz tartósan szagmentes, csak ha nincs használva a klíma. A napi szintű használat annyiban segíthet hogy folyamatosan mosatva van a csepptálca. De pár nap állás után a klíma bekapcsolásakor érezni megint pár percig a büdöset.
A másik segítő megoldás amivel meg dolgozni kell, hogy a felületi feszültség csökkentése érdekében a csepptálca belső felületére úgynevezett hidrofób víztaszító anyagot fújsz ami miatt a víz könnyeben eltávozik a felületről. Sokfajta ilyen anyag van spray formájában.
Húú, az már majdnem egy regény lett[ Szerkesztve ]
-
johnny_b
csendes tag
Meg tudná valamelyikőtök mondani, hogy mekkora az E7J motorok sűrítési nyomása és mekkora lehet a hengerek közti eltérés?
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever
-
Benir8
senior tag
válasz LamerGyuri #69392 üzenetére
Mi ennek a pontos neve és hol lehet kapni? "Sárvédő"-re rákeresve nem adja ki.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #69394 üzenetére
Az de nem lehet csak renaultnál berendelni, vagy univerzális.
Renault power
-
harry
veterán
Most viszont lenne egy komolyabb gondom : \
Hibajelenség: a fékpedál 'beesik', kb. az út utolsó 1/3-ban fog. Ha (állás közben) felpumpálom, akkor ismét jól (jó helyen) fog. Megállás után, a bal hátsó (lemez) felni olyan forró volt, hogy nem tudtam megfogni, és kissé égett gumi szag jött abból az irányból. Dobot nem is próbáltam megfogni. A jobb hátsó max. langyos, de egyértelműen jobb állapotban van / ott nincs gond.
Körülmény: kb egy órát mentem vele városban, dugóban araszolva, légkondival, nem is volt semmi gond, csak az út végén lévő ~5 percben tapasztaltam ezt. Az előtte lévő ~10 percben kiértem külvárosba, s huzamosabb ideig tudtam gyorsabban (is) haladni. Egyelőre leraktam a kocsit, nem néztem jobban.
(Reggel is mentem vele ~1 órát, abból talán egy 15p volt ilyen araszolós szenvedés, a többi haladósabb, akkor nem volt semmi gond).Nemrég volt szervizben, akkor állítottak a kéziféken (nagyon magasan fogott, most sokkal jobb), illetve ha jól emlékszem a hátsó fékeket tisztították is. Gondolom az állítás része volt (hátul dobfék van). De ez kb. egy hete volt, azóta pár száz km belekerült.
Mi lehet a gond?
- Levegős a rendszer? Ezen egy légtelenítés és/vagy fékfolyadék csere segít?
- Lehet 'vizes' a fékfolyadék? Ami aztán felmelegedve elforr, s ezért lesz levegős a rendszer...?
- Próbáltam a kéziféket behúzni, majd kiengedni, ezzel látszólag nincs gond. De miért foghat be a bal hátsó?
- Összefügghet ez a nagy meleg / araszolás / hosszabb használattal? Vagy csak épp most ment tönkre valami? Ritka, hogy így jövök át a városon, eddig nem is tapasztaltam ilyesmit...
- Próbáljam megemelni, megforgatni, hogy megnézzem így állva befog-e a fék? Vagy mit tudok még házilag megnézni, megcsinálni?Csatravi: köszi a klímás infókat Igaz ez egy Megane I, de lehet azért körbenézem a pollenszűrőt, azt nem én cseréltem, de amúgy pár hónapja volt tisztítva / töltve klíma.
Sárvédő: majd ha lesz időm leszedem, aztán megnézem miért áll ilyen szerencsésen, de mondom azóta úgy tűnik rendben van, szóval akár maradhatna is.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha jól rakom össze a dolgot, akkor régi, vizes lehet a fékfolyadék, a nagy igénybevétel mellett gőzzé vált a benne lévő víz, ezért tudtam összenyomni, ezért nem kapott rendes kenést a fék munkahenger, s ezért lehet megszorult a bal hátsó, s innen a forrósodás s égett szag. Ez lehet helytálló?
Így ha jól gondolom, annyira még lehet használható (miután lehűl), hogy egy szervizbe elvigyem, ahol akkor kéne egy
- fékfolyadék csere
- megnézni azt a bal hátsót, hogy mi a gond vele, remélem nem égett el nagyon, itt mire számíthatok?
- akkor már gondolom a jobboldalin is igazítani fognak valamit (eleve tervben volt elvinni esztergálni mindkettőt, csak szabin volt, így kimaradt, de egy kicsit le kéne venni a valahonnan, nem tudom pontosan...)Theoretically, this damn thing oughta work now.