-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pete55555
addikt
válasz mumtaz #57792 üzenetére
Az ABS szerintem meg annyit ér, hogy semmit. Pont pl. csúszós úton nem ér semmit. Szárazon jobb, csúszós úton rosszabb, mint a lábam (autóban).
Sajnos/ nem sajnos ezeket a biztonsági szerkezeteket a
hülyéknekkevésbé figyelmes, "profi" sofőröknek fejlesztik ki, hogy a 40 mp-es reakcióidejű nagymami is meg tudjon állni a suzukival esős úton, és ne csússzon meg.
Anyám is ilyen pl, Seat Cordoba, ABS nélkül, enyhén vizes úton. anyám előtt megy a tag, sárgul a lámpa, tag befékez, anyám nem reagálta le időben, satufék, megcsúszott, és belepukkant. (szerencsére a másik kocsinak nem lett baja, mert volt vonóhorog, a miénk sem sérült nagyon)
Ugyanezzel az autóval én is megcsúsztam esőben, de amint észleltem visszavettem a féket, és nyomtam finomabban, sikerült is időben megállnom.
Tehát nekem lehet, hogy nincs feltétlen szükségem ABS-re, de sajnos az emberek többsége nem vezet ilyen "jól" ha mondhatom ezt magamra.Autós ABS-t motorossal meg szerintem is hülyeség összehasonlítani, motoron, főleg esőben én látom értelmét, bár tény az is, hogy nem egyszer fogtam már meg csúszós úton a motor elejét, hogy ki akart csúszni oldalra. És egy rossz futóművű (értsd, teleszkópnak két állása van) 10"-os kerekű Jog-ról beszélünk.
(#57799) ludsimon
Nem átöltözni kell. Felöltözöl rendesen, ahogy amúgy is mennél utcán és arra felveszel egy protektoros dzsekit.
Kesztyű meg alap. Ha még nadrág, meg cipő nincs is, egy dzseki+bukó+kesztyű kombó már jelentősen növeli az esélyeidet egy esetleges balesetkor.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
DigitXT
nagyúr
válasz mumtaz #57792 üzenetére
Semmi ironikusat nem látok itt. Csúsztam már meg első kerékkel,
amikor megmentett a perectől, hogy engedtem a(z első) féken.
Amikor meg estem, akkor 100-ról 30-ig elég faszán sikerült a féktáv:
nem itt beszélgetnénk, ha 100-nál rámarkolok az első fékre, és... Azt
meg, hogy mindenki tudja: csak azok, akik már motoroznak; és azok
sem mind, mert elég sok balfék tanács elhangzott már ezek tollából.Az ABS meg annyira semmit nem ér, hogy kötelezővé tették minden
Európában újonnan forgalomba helyezett motorra - pont azért, mert
ahogy írod, pánikhelyzetben életet menthet. Rossi biztos rövidebbet
fékez a pályán nélküle, de mindegy: kombifékes a motorom, ami tök
jó, hogy a hátsó fék mellé megy egy pici első: városban tökéletes.
Ha szerpentinezésnél hátsó fékkel korrigálnék, oda nem. Ez van, na!
A következő motorom, biztosan ABS-es lesz. Másnak nem kötelező.Szerk: autós vészfékezést motoroshoz hasonlítani szvsz tévedés.
[ Szerkesztve ]