Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pete55555

    addikt

    válasz mumtaz #57792 üzenetére

    Az ABS szerintem meg annyit ér, hogy semmit. Pont pl. csúszós úton nem ér semmit. Szárazon jobb, csúszós úton rosszabb, mint a lábam (autóban).

    Sajnos/ nem sajnos ezeket a biztonsági szerkezeteket a hülyéknek kevésbé figyelmes, "profi" sofőröknek fejlesztik ki, hogy a 40 mp-es reakcióidejű nagymami is meg tudjon állni a suzukival esős úton, és ne csússzon meg.
    Anyám is ilyen pl, Seat Cordoba, ABS nélkül, enyhén vizes úton. anyám előtt megy a tag, sárgul a lámpa, tag befékez, anyám nem reagálta le időben, satufék, megcsúszott, és belepukkant. (szerencsére a másik kocsinak nem lett baja, mert volt vonóhorog, a miénk sem sérült nagyon)
    Ugyanezzel az autóval én is megcsúsztam esőben, de amint észleltem visszavettem a féket, és nyomtam finomabban, sikerült is időben megállnom.
    Tehát nekem lehet, hogy nincs feltétlen szükségem ABS-re, de sajnos az emberek többsége nem vezet ilyen "jól" ha mondhatom ezt magamra.

    Autós ABS-t motorossal meg szerintem is hülyeség összehasonlítani, motoron, főleg esőben én látom értelmét, bár tény az is, hogy nem egyszer fogtam már meg csúszós úton a motor elejét, hogy ki akart csúszni oldalra. És egy rossz futóművű (értsd, teleszkópnak két állása van) 10"-os kerekű Jog-ról beszélünk.

    (#57799) ludsimon
    Nem átöltözni kell. Felöltözöl rendesen, ahogy amúgy is mennél utcán és arra felveszel egy protektoros dzsekit.
    Kesztyű meg alap. Ha még nadrág, meg cipő nincs is, egy dzseki+bukó+kesztyű kombó már jelentősen növeli az esélyeidet egy esetleges balesetkor.

    [ Szerkesztve ]

    ...Szeretem leracsniztatni...

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz mumtaz #57792 üzenetére

    Semmi ironikusat nem látok itt.:Y Csúsztam már meg első kerékkel,
    amikor megmentett a perectől, hogy engedtem a(z első) féken.:R
    Amikor meg estem, akkor 100-ról 30-ig elég faszán sikerült a féktáv:
    nem itt beszélgetnénk, ha 100-nál rámarkolok az első fékre, és... Azt
    meg, hogy mindenki tudja: csak azok, akik már motoroznak; és azok
    sem mind, mert elég sok balfék tanács elhangzott már ezek tollából.

    Az ABS meg annyira semmit nem ér, hogy kötelezővé tették minden
    Európában újonnan forgalomba helyezett motorra - pont azért, mert
    ahogy írod, pánikhelyzetben életet menthet. Rossi biztos rövidebbet
    fékez a pályán nélküle, de mindegy: kombifékes a motorom, ami tök
    jó, hogy a hátsó fék mellé megy egy pici első: városban tökéletes.:D
    Ha szerpentinezésnél hátsó fékkel korrigálnék, oda nem. Ez van, na!
    A következő motorom, biztosan ABS-es lesz. Másnak nem kötelező.

    Szerk: autós vészfékezést motoroshoz hasonlítani szvsz tévedés.:)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák