- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- OpenMediaVault
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sweet.tv - internetes TV
- AliExpress tapasztalatok
- Kriptovaluták és az adózás
- ZyXEL NAS520 – felhős, kétfiókos NAS
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #90199 üzenetére
Mondasz valamit.. :-D
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90197 üzenetére
Hát. ha belegondolsz........
Motorodnak hányszor fájt a feje? Hányszor kellett vacsorázni/moziba/táncolni stb. vinni?
Mindig elég volt neki, amit költöttél rá. Szóvá tette valaha, ha más motorokat nézegettél, megkívántál..?
Bármelyik lyukat piszkálhattad...Sőt szűkebbre vehetted.
Ha egyszer a nevedre írattad, no para, könnyen átírják másnak, nem viszi a fele házadat. -
FeniX-
senior tag
Hali, a #móka rovatban hadd osszak meg egy hahus hirdetést.
Van, aki ennyire szereti, hogy nem az asszonnyal, hanem a motorral alszik.
[Link] -
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #90194 üzenetére
Egy-egy leírást lehetne linkelni az összefoglalóba is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz #TOTTI #90191 üzenetére
Szépen leírtad. A kontrasztrugó témát csak annyival egészíteném ki, hogy a túlzottan erős kontraszt már csak azért is kerülendő, hogy minél kevesebb hő termelődjön feleslegesen.
Nem ökölszabály, de alapjában véve elfogadott (természetesen nem gyári setup-ról, hanem minimum egy 70-es öntöttvasról, plusz rezo párosításról beszélünk), hogy akkor kell legalább egyel erősebb kontraszt mellett dönteni, hogy ha hangoláskor a görgőkkel már lementünk egészen négy grammig, és még mindig nem a megfelelő fordulatszámon üzemel az adott rezonátorral. Pluszban még mellé társul az a jelenség (vagy csak önmagában ez), hogy egy vagy akár több ponton is ejti valamennyire a fordulatot a teljes kigyorsítás alatt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz b_g_v2 #90190 üzenetére
A keresőbe beütve rálelhetsz itt ilyen leírásokra, és nem is kevésre. Az "előttem lévők" és utánuk én is, rengeteget írtunk ezzel kapcsolatban. Egész komoly tuning szinten is belementünk néha néha ebben a témába.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #90190 üzenetére
Inkább leírom, hogy én hogy szoktam csinálni, nem azt, hogy hogy kell:
Feltételezzük, hogy a blokk, henger, karburáció rendben van, minden elem tiszta és ami kell le van kezelve kenőzsírral.
Gyári varió és tuning varió is más-más görgő méretekkel üzemel jól.
Először is neten utána járok, hogy az adott henger és az adott kipufogó (rezonátoros) hol üzemel a legnyomatékosabban. Tegyük fel, gyári henger esetén, (polini sport 70, malossi sport 70 is) ez a 8500-9000 közötti tartomány.
Alapvetően az a cél, hogy a legnyomatékosabban induljunk, a legnyomatékosabban fusson ki a varió lehetőleg fix fordulaton, ha megvan az áttétel akkor a henger erejétől függően a fordulat emelkedésével, még nő a végsebességünk.
A görgőket úgy választom meg, hogy lehetőleg, 8750 körüli tartományban pörögjön, ez gyári variónál kb. 5,5 gr., blokkja válogatja. Tegyük fel ha ezzel érezhetően túlpörög és csak hangja van, nem húz akkor nehezebbre cserélem kb. 6 gr. Ha alacsony a fordulat és megint csak nem igazán húz akkor mehet az 5 gr. Majd ezt még lehet finomítani.
Itt jön képbe a kontraszt rugó, ami a legfontosabb szerintem, hogy a lehető legpuhább kontraszt rugóval üzemeljünk ami még feszesen tartja a szíjat, a minél kisebb hajtási veszteség miatt, 22-25 kg. maximum. Ha esetleg puha a rugó és úgy érezzük fenékkel, hogy beejti a szíjat, akkor mehet keményebb rugó. Ha túl kemény akkor az van hogy jól pörög jól fogja a szíjat, de szenved, nem megy be a szíj a hátsó csapszegre, nem lesz meg a maximális áttét. Ugyan majdnem olyan jól fog menni, de szenved a hajtás, kopik a szíj.
A kuplung kisrugóknak pedig az elindulásban és a fordulat felvételében van szerepe. Én úgy szoktam és azt szeretem, ha nyomatékcsúcs alatt 1000 max. 2000-as fordulaton nyit. 8750-es nyomaték csúcsra hangolt variónál olyan 6500-7000, ezt a kuplung pofák súlya és a kuplung kis rugók keménysége adja meg. Polini kis rugókat használok, egy gyári kuplungba a legkeményebb kék 2mm-es vastagságú rugó kell, hogy a kívánt fordulaton induljon, egy könnyitett kuplungba elég a sárga kisrugó, azonos fordulathoz.Ha a kuplung kisrugó túl puha akkor már 3-4000-es fordulaton elindul a motor, de addig erőtlen lesz amíg el nem éri azt a fordulatot ahol már a maximum közeli nyomatékod adja le a motor, ez különösen kellemetlen pl. dombon felfelé elindulás, hogy ugyan lenne erő a motorban, de már ráengedi a hajtást a hátsó kerékre alacsony fordulaton és csak szenved, míg egy ideális rugóval könnyedén gyorsítana is dombnak felfelé, mert ideális fordulaton lenne.
Hézagolás is nagyon fontos amiatt, hogy a variátor oldalon a lehető legalacsonyabbról induljon a szíj, de még ne csússzon, ezzel együtt jár, hogy kuplung oldalon a lehető legmagasabban van, így lehet a legnagyobb erőt átvinni a hátsó kerékre, ezzel lehet elérni hogy szinte kiszaladjon alólad a robogó induláskor. Ha a hézagolás nincs akkor már szinte lábbal kell belökni a motort, utána erőre kap 20-30 km/h környékén, ha csak kicsit kevés, akkor csak az első 5-10 km/h a gyenge, utána megindul, ebben az esetben egy fordulatra hangol kuplunggal is gond, lehet mert a motor felpörög majd beesik a fordulat és újra össze kell szednie magát. Ilyenkor hő és kopadék is termelődik rendesen. Jól hézagolt varióval majdnem ugyanolyan erővel elindul a motor nagyobb dombnak felfelé is mint sík úton.Most nem esett szó sport varióról, állítható sport kuplungról, oversize tárcsákról, egyenes marású tárcsáról, mert az elv ott is ugyan ez, kicsit tolódnak az értékek. Ami még fontos, hogy rezós kipufogó, könnyebb görgő, direktebb légszűrő betét (malossi red filter) betétele után mindenképp kell főfúvókát cserélni nagyobbra, esetleg a subert is feljebb emelni. Szolidabb végáttétel alapvetően nem igényel újra hangolást ezt saját példámból tudom, ha nyomatékcsúcson üzemel a varió el fogja vinni.
-
Tamás9x
őstag
válasz #TOTTI #90187 üzenetére
Dehogynem a melegedéssel a rugóellenállás változik Én se futárkodram, csak munkába jártam vele, meg néha túrázgattam, csavarogtam, késlelteti az elmelegedést, és tovább nyomatékosabb marad.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
#TOTTI
őstag
Csak egy észrevétel hátha másnak is segít, ha a varió, kontraszt kuplung is végletekig be van hangolva, nagyon nagyon fontos a varió hézagolása, tized mm pontossággal. Most volt időm kikisérlezetezni mert számít, két jónak tűnő beállítás között 1mm is lehet. Kuplungom is magasan nyit, nem szerencsés ha nincs ott az összes erő induláskor, ne is csússzon és lehetőleg a csapszegtöl alig mérhető távolságra legyen a szíj induláskor.
-
setup
tag
Sziasztok a gyári katalizátoros robogó kipufogóért hol adnak a legtöbbet? Először ki kell vágni és külön a katalizátort leadni és külön a vasat különben csak kilóra megy? Egy átlag telepen egyáltalán kb. mennyi a reális ára? Adott már le valaki ilyet? Vagy még mindig jobban megéri használt alkatrészként meghirdetni, ha amúgy hibátlan?
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #90178 üzenetére
Szia!
Elhiszem Neked hogy piszokul rossz érzés ha egy kamion kerekei közel vannak hozzád. Én is átéltem ezt a halálközeli élményt. Ráadásul az út széli buckák fokozták ezt.
Esetedben én is olyan járművet választanék, amelyiket nem tudnak megelőzni. Pontosan ezért tuningoltam az 50-es kismotoromat. Kisvárosban élek, de itt is nyomulnak a kamionok. -
FeniX-
senior tag
válasz KTMHobby3 #90176 üzenetére
Igen, városi de nem nagyvárosi. Itt pl. Csudapesten ahol lakom, a külvárosból az összes (3db) bevezető út, 5-6 km hosszan 1-1 sávos. Az átlagtempó 60-70. Ezek meg 45-nél leszabályoznak, így tényleg maximum az út szélén bénázva lehetne, úgy hogy közben a reggeli forgalomban a kamion/busz kerülget, meg a járdaszigethez érve reménykedsz, hogy nem gangolnak beléd hátulról.
Bicajjal picit könnyebb a helyzet, mert azzal még vékonyabb vagyok, és egy csomó helyen tényleg teljesen le tudok menni az út szélére.
Szóval, ide sajnos nem. Valami kisebb városban simán venném.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Sziasztok, van valakinek tapasztalata piaggio ape TL5T 50-el esetleg?
Explosión de dos tiempos
-
FeniX-
senior tag
válasz tothferenc #90174 üzenetére
Jaja, ha alkalmasak lennének a kisebb forgalmú utak a 40km/h útszélén való haladásra, én is megvettem volna a keeway-nek ezt az e-zi city nevü (vagy mi a szösz) kis akciós elektromos robiját 5 kilóért.
-
tothferenc
senior tag
Egyebkent a felesegem meg nyuz, hogy miert nem veszek egy elektromos robogot, mert a melohelyen amugy ingyen toltenem. De nem erti meg, hogy amit erdemesebb lenne megvenni a NIU robogobol is, 100km/h vegsebsseg, es kb 80 km hatotav, az is 2 guriga vagy felette van. A pcx-es uj arahoz kepest is inkabb elszervizelem meg tankolom a 800e kulonbseget.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Honda567
junior tag
Sziasztok!
Ez a henger Fekvő mina blokkra passzol?
[link] -
Debilon
addikt
válasz KTMHobby3 #90164 üzenetére
így van, alapjaiban egyet értünk ebben a dologban, és jó dolog ha a technika segít ha beüt a gond
jeges úton kb. semmi haszna az ABS-nek, ott csak a szöges gumi segít, a nyálkás, nedves aszfalton viszont jó ha van, alapból amúgy sem rövidíti feltétlenül a fékutat, csak kormányozható/manőverezhető marad a jármű
motoron, amúgy is az első fék az elsődleges fék, ami nem jó h blokkol
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
KTMHobby3
tag
válasz teleahocipöm #90166 üzenetére
Úgy van, ahogy írod!
Meg kell úszni, ez a legfontosabb. De azért Te is sokat tehetsz.
Ha előre átgondolod hogy mi lehet, felkészülthetsz rá. -
macilaci78
nagyúr
válasz teleahocipöm #90157 üzenetére
Rutinpályán rendre sikerült blokkolnom az ABS-es motor hátsó fékjét. Az oktató sem akarta elhinni, hogy szerintem csúszott a hátsó. Kértem, hogy nézze meg oldalról is. Megtette, jé, csúszik...
Ezzel együtt szerintem is fontos felszereltség.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz Debilon #90162 üzenetére
Kedves Fórumtársam!
Elhiszem Neked hogy a technikai segítség nagyon jó dolog. Nekem ez nem adatott meg. Ezért, mivel tudom hogy nekem nincs ilyenem, számolok a hiányával. Biztos vagyok benne hogy nyálkás, jeges úton életet menthet. Ezért olyankor inkább nem motorozok.
Én azért úgy gondolom hogy sok mindenben egyetértünk. -
KTMHobby3
tag
válasz teleahocipöm #90161 üzenetére
Pontosan értem, amiről írsz. Igazad van, mások hülyeségét nekünk kell orvosolni. Erről szól a defenzív vezetés. Én nem hiszek a csodákban. Szerencse kell hogy elkerüljük a tragédiát. Ez kétszer fordult elő velem, mindkétszer két kamion jött velem szemben, kétsávos úton. Szerencsére volt hely lemenekülni a füves padkára. Ha ott akkor zárókorlát lett volna, akkor én most nem lennék itt.
-
Debilon
addikt
válasz KTMHobby3 #90160 üzenetére
úgy van ahogy írom, hogy tapasztalati úton nyilvánítasz véleményt, aztán írod, hogy sosem használtál ABS-es technikát... azért érzed hogy ez nincs rendben? (ha erre vonatkozott a dolog)
elhiszed, hogy nem csak Te vezetsz defenzíven és "hajtósan"? én is defenzíven vezetek, csak amikor a vakok és gyengénlátók kikeverednek az útra és alkotnak, akkor azért jó ha van segítség
aztán amikor más miatt beüt a sz*r ahogy teleahocipom fórum társ írja, akkor igenis jól jön a technika és kb ha olyan a szituáció akkor csak az segít ami ő is ír, a technika meg a vezetéstechnika, mert ha gond van semmire nem mész a defenzív stílussal
szerintem, de nem kell egyet értenünk
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
-
KTMHobby3
tag
válasz Debilon #90159 üzenetére
Igen, úgy van, ahogy írod.
Se motoromon, se autómon nem volt eddig ABS és már nem is lesz. Oktatóm, akinek örök hálás vagyok, megtanított a defenzív vezetésre. Mindig előre kell gondolkodni hogy mi fog majd történni és soha nem szabad belemenni olyan helyzetbe, amit nem kontrollálsz. Hajtós vagyok, gyorsan közlekedek, de eddig még nem karamboloztam. Pedig már 54 éve járom az utakat. Érezni kell a technikát! -
KTMHobby3
tag
válasz teleahocipöm #90154 üzenetére
Te az ABS-ben bízol? Sajnállak.
-
teleahocipöm
senior tag
Nemrég szó volt a Keeway garanciáról, most ezt találtam a Carimpexmotor oldalán :
"Átvizsgálási periódusok Szemleperiódusok Négyütemű robogók és motorok esetében
(400 cc-ig) ATV esetében 400 cc fölötti nagymotorok esetében 1. 500 km 6 hónap 6 hónap 1.000 km 12 hónap 2. 3.000 km 6 hónap 6 hónap 6.000 km 12 hónap 3. 6.000 km 6 hónap 6 hónap 12.000 km 12 hónap 4. 9.000 km 6 hónap 6 hónap 18.000 km 12 hónap
Ezt követően minden 3.000 kilométerenként, de minimum fél évente fél évente 6.000 kilométerenként, de minimum évente A táblázatban feltüntetett távolságok (összes futásteljesítmény) és a megelőző átvizsgálást követő időintervallumok közül mindig az az irányadó, amelyik hamarabb következik be." -
teleahocipöm
senior tag
válasz KTMHobby3 #90153 üzenetére
Az első kerék megcsúszását veszélyesebbnek tartom. 1 milla környékén már vannak benzines motorok, amin van, 1,5 - 2 millás villanyos motoron meg marad a remény, hogy a begyakorolt vészfékezést egy valós vészhelyzetben is sikerül kivitelezni, ami korántsem biztos. Annyi pénzért már telhetne ABS-re.
-
KTMHobby3
tag
válasz teleahocipöm #90151 üzenetére
Igazat adok Neked több mindenben. Az első hogy nagyon drágák. Az igaz hogy nincs bennük ABS, de az elektromos motorok alapból úgy működnek hogy a gáz elvételekor elektromágnesesen fékezik a meghajtott kereket, kerekeket. Ez hatásosabb, mint az ABS. A többi ugyanúgy kérdéses hogy mi lesz velük, pl. milyen kategóriába sorolják be, valóban mennyit érnek majd. Akku biztosan lesz hozzájuk, de vajon mennyiért?
-
#TOTTI
őstag
válasz sityupityu #90148 üzenetére
Igen, a lehető legkisebbet akartam, a kihajtásban csapágyat is cseréltem, sokkal halkabb lett! Eddig a vége sík úton 86-89 volt, lejtőn 95, most szerintem meglesz a bűvös 100, lehtőn 110, de utazó kb 85-90 lesz, városban bőven elég.
-
teleahocipöm
senior tag
Újonnan jók ezek az elektromos motorok, ha nem akarsz messzire menni, bennem is felmerült, hogy venni kéne egyet, a napi igényekhez elég lenne, de borzasztóan drágák és nem nyújtanak annyit, mint egy benzines. Arról már ne is beszéljünk, hogy pl. ABS sincs az elektromos motorokon. A másik, hogy mi lesz velük mondjuk 5, 10 év múlva? El tudom-e adni használtan? Lesz hozzá új akkumulátor?
-
FeniX-
senior tag
válasz KTMHobby3 #90142 üzenetére
Természetesen, egy percig sem hiszem, hogy annyit ér, csak - ahogy a többiek is mondták - túl van árazva és konstatáltam a tényt.
Egy ideje valamiért belémbújt a kisördög és már nem nagyon szeretnék belső égésű járművet magamnak, mert csak a lehetséges hibaforrásokat látom benne. Viszont az elektromos B125 (kaliberű) motorok is örült drágák. Ha nem 2 millió lenne egy új NIU például, akkor szívesebben vennék egy ilyet munkábajáráshoz, mint bármilyen használt benzines robogót.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Csak egy utolsó off ehhez az ebike témához...Kb szerintem mindenkinek igaza van. Egyrészt használhatóság szempontjából sehol sincs egy autóhoz vagy motorhoz, másrészt annak is igaza van aki azt mondja, hogy felesleges az ilyen összehasonlítás.
KTMHobby3 Amúgy elmondom neked, hogy az a durva, hogy millió alatt nem is tudsz jó és minőségi ebike-ot venni. Ha a terepezésről van szó akkor meg pláne, újonnan 1,5 millió alatt nincs olyan mountain bike aminek a teleszkópjai illetve a fékei valóban alkalmasak valódi terepezésre. Tehát ezzel a 6-800 ezres kategóriával abszolút az alját kapargatod a témának, terepbiciklit meg mint mondtam nem is lehet venni... Nagyon-nagyon túl vannak árazva. A profiknál megszokott összerakás dologgal sem igazán lehet spórolni a hagyományos biciklikhez képest, sőt még drágábban jössz ki. Ezt több profi biciklis vlogger is elmondta, hogy ebike-nál jobban jár az ember ha azt veszi meg ami gyárilag olyan cuccokból van összerakva ami megfelel neki, mert alkatrészeire bontva többe jönne ki.
Amúgy most néztem meg, hogy az én biciklimbe egy új gyári akku 500-550 ezer forintba jön kerül. Találtam kínait is, de az is 300 fölött van.
Lehet, hogy tavasszal nálam is inkább az eladás fog játszani, hogy még jól kijöjjek belőle.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#TOTTI
őstag
válasz KTMHobby3 #90144 üzenetére
Most nehogy egymás értékrendjéről akarjatok vitatkozni. Hadd legyen mindenkinek saját. Én is bicajozok, már állva tekerek fel a mecsekre, e-bikeos meg elgurul mellettem és élvezi a tájat, ugyan alig kerül többe az e-bike, de olyankor szívesen cserélnék vele.
Más: Betettem a végáttételt a fordulat, ahol 80-al ment eddig az ark, ott most 93-al megy. Hideg van nem akartam kínozni, gyorsulása észrevehetően nem változott, végsebesség körül viszont javult. [kép]
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #90143 üzenetére
Használhatóság szempontból össze lehet hasonlítani. Az autóm képes 5 személyt esőben, hóban, hidegben, melegben több száz km-re elszállítani. Műszakilag, esztétikailag kifogástalan. Jelenleg kb. 300 ezret ér, ezt hasonlítsd egy 7-800 ezres E kerékpárhoz.
Egyébként van egy 50-es KTM-em, amit rendszeresen használok, de esőben, 10 C° alatt nem ülök fel rá. Az E kerékpár is ebbe a kategóriába tartozik, csak sokkal drágább. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #90142 üzenetére
Almát hasonlítasz körtéhez. Egy használt autót (fene tudja, milyen korú, állapotú, kategóriájú) egy biciklihez (ennyiből új is kijön elektromosból)...
Hasonlítsd a biciklit biciklihez! Mondjuk egy Decathlonoshoz, meg egy 3 mFt-os downhill cucchoz, mikor egyik sem elektromos...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #90139 üzenetére
Te komolyan azt hiszed hogy egy elektromos kerékpár annyit ér, amennyit most kérnek érte? Gondolj csak bele hogy mire használják. Semmivel nem ér többet, mint egy sima bicikli. Csak azért mert nem kell tekerni, több száz ezret ér?
Pár éve vettem az autómat 600 ezerért, nem hiszem hogy van olyan E-bicikli, amelyik érne annyit. Az ár pedig már ott van, sőt! -
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #90135 üzenetére
Borzasztóan, igen!
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #90135 üzenetére
A GreenGo keretein belül az eUp-ot használtam egy kicsit, szerintem városban, esetleg agglomerációban kiváló választás. 4 fő irodai munkábajárós csomaggal, iskolatáskával elvan benne, gyorsul is a belsőégésű mezőnyhöz képest, télen is megvan a 100 km-es hatótáv, ami ilyen felhasználás mellett kb 3 óra vezetési időt jelent, annyit meg ki akar napi szinten kocsiban tölteni? Sima konnektoros töltőről 8 óra alatt feltölt, egy pihentető alvás ideje bőven elég rá.
Szerintem napi használatú szaladgálósnak kiváló választás, de ha esetenként kell valami, ami nagy, vagy nagy távokat megy, az már nem pénztárcabarát és általában komprommisszumos az elektromos vonalon.Egy hétvégi szálláson volt lehetőségem kipróbálni egy városi pedelec bringát. Nem rossz, de nekem 10 km-re Budapest belterületén így sem opció, mert megizzadnék ezen is. Persze korántsem annyira, mint egy hagyományoson, de az irodai értékesítői munka által megkívánt mértéknél jobban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz FeniX- #90134 üzenetére
Én kb rühellem az elektromos dolgokat autóban/motorban egyaránt, de az elektromos bicikli téma viszont mindig is izgatott valamiért. Mármint a pedelec, amit mindenképpen hajtani is kell, és ezen belül is a terepezés érdekel. Augusztusban szert is tettem egy igen komoly mountain bike-ra amit használtan féláron vettem. A bicikli mindössze fél éves volt és 300 km volt benne. A horgászat és a motorozás mellett szeretek kirándulni/erdőt járni is, és ez a bicikli új dimenziókat nyititt meg mint mint a hagyományos kerékpárhoz, kint pedig a sima túrázáshoz képest. Viszont iszonyatosan túl vannak árazva ezek az e-bike-ok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #90132 üzenetére
Szia,
nem, azóta sem. Egy rövidke próbát tettem egy elektromos rollerrel, de azon felül, hogy jó móka, ezt tegyük is gyorsan zárójelbe.
Az autót is elég ritkán használom (még azon is két nagyobb dolgot rendbe kéne tetetni), így most gyűlik a pénz. Mostanában a hirdetéseket sem nagyon néztem. Majd talán tavasszal.
Bringázok helyette. :-D -
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
Oké, akkor korrigálom arra a kijelentésemet, hogy nagyjából ugyanazt tudó.
Azt írta, hogy városban szeretné használni. Oda a 80-as végsebesség is tökéletesen több, mint elég. A fogyasztás szerintem ilyen 2 liter, 2.3 környékén alakulhat.
Számít az a pár deci? :-D
Ebben a 125-ös, egyszerű robogó kategóriában kb. ez a legolcsóbb használható, ami nem régi.Természetesen nekem is sokkal jobban tetszik a PCX - a múltkorában a szomszédom vadonat új hondáját meg is néztem közelről, nagyon tetszetős - de ha csak egy közlekedő edény kell, amivel elzötyögök a melóba, akkor a keeway is bőven megteszi félmillióért.
-
suste
veterán
válasz FeniX- #90125 üzenetére
3. fele annyiba kerül, mint az ugyanannyit tudó honda.)
Erre azért kiváncsi lennék mondjuk tavasszal, ha van itt fent Pesten valakinek Keeway.
Nekem 2019-es PCX-em van. Kezelhetőség, fogyasztás, gyorsulás, végsebesség-ben összemérném...
Én normál használat mellett 1,9L/100Km átlaggal elvagyok. Óvatosan akár 1,7 is megy/menne. (Start/Stop nélkül!)
Gyári állapotban olyan 110Km/h a vége, 90-en elég hamar fent van.......[ Szerkesztve ]
-
tothferenc
senior tag
Ami a keeway/honda kozul nalam meg a hondahoz huz, hogy a pcx tenyleg minosegibb, es vizhuteses.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
vendingo
veterán
válasz teleahocipöm #90126 üzenetére
Kínai és minőségi motornál az első ami feltűnik, az az anyaghasználat, kidolgozottság.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
teleahocipöm
senior tag
válasz macilaci78 #90123 üzenetére
Nyilván, de ha fontos a gari, akkor lehet vinni szervízbe minden 1000 km-nél olajcserére, ami erős túlzás, már ha a táblázatot komolyan lehet venni. Én az új motort biztos vinném szervízbe, ez miatt talán inkább Voge vagy Zontes, de itt meg a az alkatrészellátottság a lehet kérdéses. A Kínai robogók amiben elmaradnak egy eu-japán márkától és fontos lehet a napi használat során az a tárolóhely és talán a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz tothferenc #90124 üzenetére
Persze, ez szubjektív műfaj, pláne ha az embernek "becsípődik" valamilyen elképzelés, akkor - én legalábbis - általában a józan ész érvekkel szemben is tántoríthatatlan vagyok.
(Ellenérvnek meg ott van, hogy :
1. ha rajta ülsz, nem látszik, hogy milyen formája van,
2. munkábajárós robogó lenne, nem művészeti tárgy,
3. fele annyiba kerül, mint az ugyanannyit tudó honda.)Évjárattól függően, úgy figyeltem meg - de majd a többiek kijavítanak - hogy minél fiatalabb a PCX, annál jobban megdől ez az "örök élet" mítosz. (A szokásos: az euró normák tartása miatt egyre több a 'homokszem' a gépezetben)
[ Szerkesztve ]
-
tothferenc
senior tag
válasz Zoli bácsi #90122 üzenetére
Persze, ertem amit irsz. A PCX formaja jobban is tetszik, mint a Keeway-é. A garancialis szerviz utan ugyis en szervizelem, a Hornetet kizarolag szelephezag allitashoz/ellenorzeshez viszem szakihoz, a tobbit megcsinaltam/om magam is. Az alkatresz arakkal tisztaban vagyok, a 2004-es Hornetre az also/felso hutoviz cso + 4 bilincs 44 ezer volt de ha meg kell venni, meg kell venni. Mindig azt mondom, akinek van majomra, legyen bananra is.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
macilaci78
nagyúr
válasz teleahocipöm #90118 üzenetére
Ezen a listán pár dolog, amit elvileg minden napi első indulásnál ellenőrizni kell.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz tothferenc #90121 üzenetére
A Keeway-t, és a Motowell-t mára már nem szabad egy kalap alá venni.
Nyugodtan meg lehet venni a Keeway termékeit.
Olaszországban leggyakrabban eladott motor a Benelli TRK-502. Keeway tehnika.
Aztán használják elégedetten.
Honda, meg a többi gyártó is Ázsiában gyártat.
A Honda CBF 125-ömnek Thaiföldi, az utána vett Piaggio Liberty 125-nek Fülöp-szigeteki matricát találtam az ülése alatt, de lehet keverem.
Ha valaki motorba gondolkodik, akkor azt is gondolja át, hogy a motor két keréken megy, nem kell hozzá sok, sajnos hamar eldől. Törnek az idomok, tükrök, irányjelzők.
Kollégám 500-as Honda fejidomára 750 ezret mondtak, javítási ajánlatot. Honda szerviz cserélte volna. Inkább meghegesztette, műanyaghegesztővel, szerencséjére meg tudták csinálni.
Egy Keewaynak kevesebb az alkatrészköltsége, ha törik.Jóval kevesebb.
Garancia letelte után meg szerintem egy 125-ös gép szervizelését vagy otthon végzi mindenki, vagy saját szerelőhöz hordja. -
tothferenc
senior tag
-
teleahocipöm
senior tag
válasz Zoli bácsi #90119 üzenetére
A motorolajcseréhez 1000 km van írva, akkor vajon melyiket veszik figyelembe :/
-
Zoli bácsi
őstag
Eszembe jutott, az áprilisban beszámított Piaggio Liberty 125 gyári olajcsere periódusa 1 év, vagy 10.000 km. Nem elírtam, tízezer km. Na, azt sem tartanám be.
Nekem is Keeway termékem van végülis, csak a neve Benelli. Nekem 1 év, vagy 6 ezer kilóméter az olajcsere intervallum, de ebben van 3L olaj.
Meg az egyéb szervizelések is évre vagy a 6 ezres periódusra vannak bontva.
Most kíváncsiságból megkerestem a Vieste 125 használatiját, pdf fájl: [link]
6 havonta írja a szervizelést, ha jól értelmezem az olajcseréket is.
Ezt nemrégiben változtathatták, úgy emlékszem tavasszal még éves szervizintervallumok voltak..... -
teleahocipöm
senior tag
Új motorként vásárolva illik szervízbe hordani és 3 havonta elég nagy kiadás lehet szerintem, 1-2 szerviz belefér évente. Használtként jobb a helyzet, aki tudja vagy akarja otthon meg csinálja.
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #90116 üzenetére
Van ilyen kitétel, hogy 3 hónap? Gondolom ezt azokra értik, akik 1 évben csak a 3 nyári hónapot veszik igénybe, és így akkor évente 1 csere van.
Mondjuk nálam 1 hónapban - amikor minden nap azzal jártam munkába - 1000 km összejött, akkor 3 hónap az tényleg pont egy csereperiódus volt.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
3k km-t még nem mentem el egy szezonban, igaz, esőt kerülöm. Évente meg úgyis cserélném.
De a 3 hónap valóban nevetséges, mit kell 3 havonta csinálni rajta?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
vendingo
veterán
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
Cbf125-nek is 3000-es szervize van.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
FeniX-
senior tag
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
Szerintem egy ilyen kis köbcentis motornak a 6000km ugyanolyan rossz, mint az autóknál a 20-30.000 km-es periódus. (Stellantis -féle)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz vendingo #90110 üzenetére
Azért kérdeztem, hogy újban gondolkodik-e. Mert ha nem, akkor jó a cityblade (akár).
1-2 használt mindig feltűnik itt-ott. Múltkor a karasnánál árultak egyet 500.000 környékén, ami egész jól nézett ki. Mégsem 1 millió.@teleahocipöm:
Én úgy emlékszem, hogy általában 2-3000 km-enként cseréltem olajat mindig ezekben a mütyűrökben.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
Ha csak az olajcseret nezem, akkor Cityblade/Vieste-nel is 3000km az ajanlott olajcsere periodus(regen 6000-et mondtak ra szervizben is).
Igazabol barmelyik 125-os robogonak max 6000km-t szoktak megadni cserere, ha rovid tavokon hasznalja az ember akkor ott is tanacsoljak, hogy erdemes hamarabb. Nagyjabol 8-9dl olaj van 125-os blokkokban, a csereje nem tobb mint 10p, ha nem akarsz szervizbe rohangalni. -
teleahocipöm
senior tag
A Keewaynek szörnyen rövid a szervízintervalluma, pl a Cytiblade 3000 km vagy 3 havonta, a Vieste 300 még rosszabb, hacsak el nem néztem. Nekem itt ment el a kedvem a ettől a márkától
-
FeniX-
senior tag
válasz tothferenc #90108 üzenetére
Szia, újat szeretnél?
Használtban a pcx alternatívája lehet ( még mindig ) a keeway cityblade. Városban még pont jó és olcsóbb.
Egy időben én is nézegettem őket. -
tothferenc
senior tag
Sziasztok. Mostanaban nem voltam aktiv, mert a csalad viszi az idot, de jottem kerdezni. Van valami ajanlott paripa 125-os kategoriaban? Kb 1-1,2 millio lenne a penztarca a vetelre. Jellemzoen Budapesten meloba jarasra hasznalnam, ezzel cserelve az 50-es 2T-t. Napi szinten most 10 km, de ez megugorhat 30-ra is. Regota szemezek a PCX-szel, de alternativat nem nagyon latok. Nagymotor nem opcio, mert mar van es nem is nagyon ferek el vele a sorok kozott.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok, el sem hiszem, hogy egy dekni szinterezés, berugó szerkezet felújítás/összerakás, meg 3 elem újra fényezése és kész leszek. Végáttételelre leszek még kíváncsi.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #90104 üzenetére
Köszi szépen, a szivatót megnézem, amit javul az idő. Bár attól tartok valami komolyabb baj lehet, mert alig megy 50 fölé a mutató. A szíjban max 1000 km lehet, füstöt sem okádja.
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #90103 üzenetére
Ha az alapproblémára vagy kíváncsi amit leírtál, hogy miért indul nehézkesen a motor reggelente (ejti vissza a fordulatot túl korán a szívató alatt) annak semmiköze nincs a kompresszióhoz. Valami szívató gond lesz ott.
Az erősen oldalra döntés és az ezzel járó valamennyire megemelkedő alapjárat meg egyáltalán nem szokatlan ezeknél a 2T karbis motoroknál. Normál jelenség. Ha jól belegondolsz, akkor nem épp üzemszerű használati pozícióban van a motor, ezáltal a benzin sem úgy helyezkedik el a karburátorban ami pont az ideális lenne.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #90102 üzenetére
Esetleg alacsony kompresszió?
-
Topikgazda
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #90096 üzenetére
Leállt, ha teljesen betekertem
b_g_v2
Na az kimaradt[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Tőzsde és gazdaság
- Revolut
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- új Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék
- Liftor Active - fekete, szövet+háló - ÚJ BONTATLAN
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával