- ASUS routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
b_g_v2
csendes tag
Sziasztok!
SEGÍTSÉÉÉGGGG!
Megakadtam és segítségetek kérném, hogy mit nézzek még meg.
Malaguti F12 Phantom 50 AC 2T, ment ahogy kell, majd üzemanyag fogytán, csak shell kút volt nyitva, shell racinget tankoltam bele, mert mindig 100-as szoktam, 3 kilóméter múlva elment az ereje, mire hazaértem (kb. 5km a kúttól) a kapuban már az alapjáratot sem bírta és azóta nem indul.
amit próbáltam:
- karbi tisztítás, azt gondoltam valamit kimosott a racing bele a karbiba, lehúztam a tankról, üzemanyag csövet kötöttem rá, feltöltöttem a csövet MOL 95-össel, indítózásra látom hogy fogy a szint a csőben, de nem indul
- gyertya szikrázik rendesen
- gyertya ki, hengerbe direkt spriccelt sima MOL 95, gyertya vissza, nem indulTi mi mást néznétek meg?
korábban nem volt semmi gond a mocival...köszi
üdv
g. -
b_g_v2
csendes tag
-
b_g_v2
csendes tag
Sziasztok!
Egy fekvő mina 50es kapcsán kérnék tanácsot, a vicc az hogy ha ráülök, gázadás nélkül is feljebb megy a fordulat, ha lábra állok arajta ülve akkor szépen viszamegy alapjáratra
Sztenderen nem csinál semmi mókát, gázra felpörög majd szépen visszamegy alapjáratra.
Arra gondoltam, hogy valahol tömítetlen, Ti hogyan kezdenétek el keresni a rést?
(a motor most kapott új hengert és dugót)köszönöm előre is
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89697 üzenetére
Szia!9ö
Egyelőre nem volt időm szétszedni, annyit csináltam, hogy végig mentem féktisztítóval és megspricceltem az összeillesztéseknél a motort és ha a karbi (TK 12 4FK a karbi ) tetejét akkor leesett a fordulat, de szemre nem láttam részt, a gázbowden stabilan áll, a szivató szépen felül a karburátorházra...
-
b_g_v2
csendes tag
pont hasonló szituban vagyok, elkezdtem motorral bejárni, 40 évesen, nekem az a szabály, hogy nem megyek olyan útra ahol nem tudok +10km/h-val menni mint a megengedett, mert az autósok is úgy mennek.
50 ccm 2T, Malaguti F12 Phantom, Isten tudja mikori, mert '92-'95-ös alkatrészt is találok rajta. 65öt meg gps szerint.
A fenti szabályból persze az is adódik, hogy kerülök, hosszabb úton megyek, mintha kocsival mennék. Illetve abban az időben megyek mondjuk a Szentendrein amikor dugó van, akkor a nagy motorokkal együtt tudok 20-30-al előre csorogni és nem zavarok senkit.
Szóval nagyban függ az útvonal választástól, és attól hogy mikor mész, milyen a forgalom.
A másik szabályom, hogy nem megyek szűk úton (inkább kerülök), pl. nem megyek le a rakpartra motorral, nekem jó a felső rakpart is ott vész esetén a bicikli sávot is be tudom használni, figyelve a biciklisekre is.
Illetve eleve úgy állok az alap kérdéshez, hogy ha a pirosnál előre tudok menni az már jobb mintha ülnék a kocsiban a sorban. Emiatt ha pl megy a kocsisor, még ha lassan is én nem megyek előre az 50-essel még akkor sem meg tudnám előzni, így is úgy is nyerek. -
b_g_v2
csendes tag
hát nem csodálom hogy kivagy ezektől
nekem szerencsére nyugisabb az útvonal, amit használok a városon keresztül
van egy útvonal ahol balra kéne kanyarodnom (3 sávoson), ott amikor először mentem eltévesztettem és jobbra, jobbra, egyenesen visszahozott a navi, na azóta is ezt a kerülőt használom, mindig akkora a forgalom, hogy nem merek átvágni a 3 sávona malaguti 120-130/70, ez a kerék méret nekem egészen bejött... nem ráz annyira...
-
b_g_v2
csendes tag
pont így jártam én is, én mondjuk az elektromosokba szerettem bele, de hát a nagyon drága, még a kicsi supersocco is 800k használtan, abból pedig már kijön a korlátlan és még valami nagyobbacska benzines is, viszont itt volt az F12, ami szép, nagy testű, nagy kerekű, annyit tud mint a kicsi elektromos és még le se merül és lassan OTs is lesz.
Babrálni kellett rajta, mert sokat állt, de az is a móka része, hogy tanulok motort szerelni és most ezzel járok be.sisakból nekem is bejött a Crivit, lidl-ben vagy aldiban vettem...
-
b_g_v2
csendes tag
A Szaktársak véleményét szeretném kérni ismét.
Csinál olyat néha a robi (F12, 2T, 50ccm, fekvő mina), hogy pöc röff indul, alapjárat nagyon szép, adom neki a gáz és fulladozik, ekkor finoman játszva a gázzal fel kell pörgessem és ha már felkapta a fordulatot, onnantól már nem áll le gázadásra. Nem tudom, hogy bemelegedés kell-e neki, mert ez a művelet kb. 2-3 percet vesz igénybe max, nem tudom ennyi idő alatt mennyire tud bemelegedni.a tanácsokat előre is köszönöm!
-
b_g_v2
csendes tag
válasz Zoli bácsi #89781 üzenetére
köszi, igen, jól sejted automata szivatós a lelkem
-
b_g_v2
csendes tag
-
b_g_v2
csendes tag
válasz Tamás9x #89812 üzenetére
jaj, hát megint elbizonytalanodtam , egy biztos 4T smkp nem lesz
plána, hogy a hengercsere után vesztettem 7km/h-t valahol, 50-esről 50-esre lett a csere, bár most nem 5.5gr-os görgővel megyek, hanem 6gr-ossal (2t, F12-öm van egyébként). Gyönyörűen gyorsul, 55-ig, még 80% gázon vagyok és onnan semmi, bármit csinálok a fordulat nem változik és nem gyorsulok lehet kontraszt csere lesz ebből...kérdés, mit kell majd változtatni a karburátoron?
köszi
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89835 üzenetére
Köszi, jó is lett ;-) mert megrendeltem és hát valóban egyszerűbb hangolni, túlképpen mindegy is mekkora számot mutat, ha érzem hogy jól húz azon a 'számon' amit a műszer mutat akkor ahhoz állítom be
ha feltételezzük, hogy jól mutat, 50-es gyári "jellegű" motornak, hol van kb. az erős tartománya? tudom, hogy olvastam valahol, de amikor kell persze hogy nem találom.
most 5gr-mal 7.2k körül mutat a műszer -
b_g_v2
csendes tag
válasz Tamás9x #89815 üzenetére
... és megjöt az Extra V2, álom hangja van, hangolás folyamatban azzal, ami van itthon (gőrgők)
köszönöm a tippet, szíjból vettem egy újat, kevlárosat, hátha tartósabb lesz, hézagolva, gyorsult
az új csővel, 5gr-mal jelentősen, csak nem tudtam lemérni mert a rend őrei éppen a teszt szakaszom mellett eszegették a KFC-jüket -
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89858 üzenetére
hú, köszi, akkor karburáció marag így egyelőre
hát volt egy pár köröm a járgánnyal, a 4,5 gr-ossal 7600ig tudtam pörgetni a kuplunggal ami benne volt
7600-nál furán megindult, aztán elfogyott a teszt út, na mondom akkor megnézzük ezt a kuplungot, vettem hozzá dugót, szétszedtem és benne egy rövid rugó volt (valami kínai volt a kuplung), amikor tekertem a kuplung tárcsákat, akkor érezhető volt, hogy a teljes nyitás előtt akad, na remek, elő az eredeti, abban remekül jártak a tárcsák, csak a kuplung pofák voltak nagyon kopottak, a kettőből összeraktam egyet,
1. kör sárga malossit + 4,5 gr 7200
2. megmértem a kuplungban lévő eredeti rugó erősségét mérlegen, 32kg-t mutattott összenyomásnál, volt nekem egy közép hosszú athene sárga rugóm, azt mérleg módszerrel mérve 36kg-os, beraktam, ezzel nagyon szépen teljesít, 7900ig pörögna most kérek szépen tanácsot, jól értem, hogy előbb a fordulatszám tartományt kell megtaláljam, ahol legjobban húz a motor, az alja már megvan 6600tól kezd fickóskodni, a felső, max fordulat az lesz, ami felett már nem gyorsúl?
és ha megvan ez a tartomány, akkor azt kell beállítsam, görgővel és rugóval, hogy mindig ebben a tartományban dolgozzon, fölé ne pörögjön?
és ha ez is megvan akkor lehet a kuplung rugóval beállítani, hogy a tartomány alsó határa alatt ne indítson, és akkor mindig repülni fog?
ha mindez így van, akkor arra kérek még tanácsot, hogy hogyan találom meg a fordulat felső határát?
(azért az extra cső már 7500 felett elég hangos )előre is köszönöm!
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89860 üzenetére
oké, oké, akkor a hajtási veszeteség, abból adódik, hogy a motor erőlködve húzza kisebbre a kontrasztrugót? nem ilyen kézenfogva sétálgatunk, hanem két kézzel rángatja, hogy gyere már?
próbáltam a gyengébb kontrasztrugót a 4,5gr-os görgővel, 7200-nél nem pörgött többet és lassabban is ment, ebből adodik a 2. kérdésem, a gyengébb kontraszthoz, görgő súlyt is kell növeljek?
kuplung kisrugó-t majd egyszer belövöm, gyárilag 2 pofás benne, nem tudom, hogy a mostani rugók, amiket 3 pofáshoz árulnak, az jóak-e hozzá...
köszi
-
b_g_v2
csendes tag
válasz b_g_v2 #89861 üzenetére
rápróbáltam a leggyengébb kontraszttugómmal, a vicc, hogy 7260 fordulat fölé nem tudok menni, ott megáll, hosszú egyenes, de nem pörög tovább, illetve a fordulatszám esés is megjelent, menetközben gyorsításos gázadásnál, vagy kanyarból kigyorsításnál, visszesik a fordulat 700-at, és onnan próbálja összeszedni magát, ami viselkedés meg a gyenge kontrasztra jellemző
ha beteszem az erős kontrasztrugót, akkor meg el tudom pörgetni 7900igén ezt nem teljesen vágom
csak remélem, ha ez egyszerű lenne, akkor midenki be tudná tekerni magának... -
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89863 üzenetére
köszi, hát nem tudom, a gyengébb kontrasztrugóval is jól gyorsul állóhelyzetből, kanyarodból való kigyorsításnál vettem észre, hogy beejti a fordulatot és akkor szedi össze nehezen magát és nem megy egy fordulaton túl.
az erősebb kontraszttal egyenletesen húz, nagyobb fordulaton is pörög
arra gondoltam hogy ha a hátsótárcsával lenne valami, akkor az mindkét rugóval jelentkezne.gyertyakép: már látom mire gondoltál, hogy nálam egy kicsit sok a benga a keverékben, köszi a képet!
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89873 üzenetére
Köszi @Gabis, na majd felrakom én is, de én 20-ra fogom állítani a sebesség limitet és akkor menő lesz én képernyőképem is
@Totti, megjöttem a fehér malossi kontrasztrugós körből, érzésre picit jobban gyorsul, meg könyebben is jár a motor, a középes gázról gyorsulásnál beejti a fordulatot, ezt beszéltük, hogy simán lehet a kuplung rugó, viszont a max fordulat 7200 ezzel a rugóval, és nem megy feljebb, sík terep és beáll erre és ezt tartja bármi is történjen
én ezt nem értem -
b_g_v2
csendes tag
válasz szimi57 #89875 üzenetére
Jogos, fogok futtatni egy deckni nélküli tesztet...
teljesen jogos, hogy simán lehet a motor nem elég erős és itt a vége, a fura az hogy az erősebb kontraszt rugóval 7800ig is elpörög terhelés alatt, míg a gyengébbel meg 7200 a vége terheléssel.
Valahol azt vártam volna, hogy ha behúzza a motor hátúl teljesen a szíjat, azaz a legnagyobb fokozatban van, akkor még a fordulat növekedésével gyorsulhat, nő a végsebesség. De a gyenge rugóval nem ez történik, az erőssel meg kb igen, azért kb mert meg kell még mérjem (fordulat az magasabb, óra szerint gyorsabb).
a kuplung az most biztos nem jó / nem idelás, valszeg az lesz a következő célpont.
köszi
-
b_g_v2
csendes tag
válasz Madball #89880 üzenetére
hahó!
nagyon köszi a tippeket, Szimi is jasolta már a dekni nélküli tesztet ott ki kell derüljön, hogy bemegy-e a szíj! csak még nem tudtam sort keríteni rá
- a kipufugó új, fojtás nincs benne, már úgy jött meg
- kompressziót meg kéne mérnem, vagy valami spec szerszám nélküli mérési módszered?
- sajnos a főfúvóka méretét nem tudom, nincs ráírva semmi és mérőm (még) nincs hozzá, gyári karbi, elvileg gyári fúvókával (Malaguti F12) -
b_g_v2
csendes tag
Én ezt a videót használtam ellenőrzésre: https://youtu.be/oY8udggZb90?si=nYOGcx0DHXrIcRne
-
b_g_v2
csendes tag
válasz sityupityu #89942 üzenetére
sima öntöttvas henger, akkor maradok az 1mm-nél, amit Totti is javasolt, köszi szépen.
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89935 üzenetére
1.2mm lett a préstávolság, van is egy keskenyebb hengerfej tömítésem, azzal 1mm-re tudok menni, viszont az a dugó alsó állásra kérek szépen tanácsot
https://photos.app.goo.gl/bMpfR97sD4aqPEmk9
https://photos.app.goo.gl/YoCWJQbnF1UDz2uW6én úgy nézem hogy nincs elég mélyen a dugó végállása, próbáltam épeket csinálni, szerintetek?
köszi -
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89935 üzenetére
újratöltve, sajnos se szerkeszteni se törölni nem tudtam korábbi írásokat, hogy a linkeket javítsam
1.2mm lett a préstávolság, van is egy keskenyebb hengerfej tömítésem, azzal 1mm-re tudok menni, viszont az a dugó alsó állásra kérek szépen tanácsot
[link] [link]
én úgy nézem hogy nincs elég mélyen a dugó végállása, próbáltam épeket csinálni, szerintetek?
a kipufogó felől nézve majd 1mm amivel feljebb van a dugó:
[link]köszi
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest