- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #81897 üzenetére
Azért a Motomotors-nál nem semmi árak vannak és nem jó értelemben. Összevetés képpen ami az SPD-nél teljes áron 67452Ft, az a Motomotors-nál "akciósan" 79066Ft. Brutális.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Laacika79
kezdő
Még egy kérdésem lenne.
A 70-es Airsal hengeremre egy külföldi oldal a maxiscoot.com ezt irja:"Felhívjuk figyelmét, hogy a maximális teljesítmény és megbízhatóság érdekében az alumínium hengerek telepítésekor módosítania kell a "hézag távolságot".
Itt mire gondoltak?
-
#50433536
törölt tag
válasz Laacika79 #81902 üzenetére
Ez engem is érdekelne! Gondolom a préshézagról van szó a hengerfejnél...
Az jutott eszembe, hogy a megszokott hézagot érdemes kisebbre állítani az alumínium hőtágulása miatt? Arra gondolok, hogy ha felső határra állítjuk és kitágul a henger, akkor előállhat a kopogó égés... de csak találgatok... remélem tudja valaki a pontos választ. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Laacika79 #81902 üzenetére
Itt inkabb az lenne a lenyeg, hogy attol fuggoen milyen konfiggal rakod ossze(gyari 50-es hengerfej vagy egy uj, milyen tomites,stb) nem biztos, hogy jo lesz a prestav.
Ki lehet szamolni, hogy mennyi lenne az optimalis, de altalanossagban 50-90cc hengereknel 0.6-0.8mm kozott szokott lenni. -
Topikgazda
válasz #50433536 #81904 üzenetére
Tuti, hogy a préssávra gondoltak. Annak idején nagyon nagy hangsúlyt fordítottunk erre. Gyári hengert levéve egyszerűen "nevetséges" préssávok születtek, lehettek azok alu vagy vashengerek, 70-es vagy ötvenesek. Volt olyan malossi sport henger amit felraktunk és hengertalptömítés nélkül is 1,5 mm-es préssáv volt.
"Arra gondolok, hogy ha felső határra állítjuk és kitágul a henger, akkor előállhat a kopogó égés.."
Abszolút. Ezt rengeteg próbával tudnám igazolni.
Leírnám, hogy mi mire jutottunk ami a megfelelő préssávokat illeti, persze csak nagy általánosságban, és ez csak az én véleményem:
Vashenger: Optimális 0,8-1mm. Le lehet menni 0,7 is, de ezt már "veszélyesnek" tartom.
Alu henger: Optimális 0,6-0,7. Jó pár szettnél lementünk 0,5 re is, de azért észnél kell lenni.Kétszer állítottunk 0,4-es sávot két alu szettnél, amik egyébként már túl voltak pár ezer kilométeren, tehát egyáltalán nem bejáratósak voltak és csak a kíváncsiság vezérelt amikor próbáltuk. Az egyik kb 2-3 km után megadta magát, a másik ment tovább, semmi baja nem lett. Mind a kettőnél egyébként érezhető volt a változás menetdinamikában jó irányban.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Laacika79
kezdő
Köszönöm mindenkinek!
Összejött egy pár okos hozzászólás.
A préssávra gondoltam én is,volt mikor annak idején simsonon csökkentettünk rajta de már nem emlékszem mennyit.Esztergályoshoz vittük a hengerfejet és ő szedett le belőle.(25 éve volt)
Na most akkor ha jól gondolom a hengertalp tömítés vastagságával lehet csak játszani ami a préssáv méretét illeti.
Sityupityu!
Hogy mértétek a préssáv méretét?Gondolom de megköszönöm ha leírod.
Mire gondoltál mikor az egyik aluhenger 0,4-es sávval meghalt?Mi történt?
Mérés:
Henger lefogat csavarral a blokkhoz,henger fölső sikjához képest dugattyútető méret mérése kint szélenmajd hengerfej felfekvő sikjához képest mennyire van a péssáv.Igy gondolom a mérést.
-
Sza_Sa
senior tag
Sziasztok,
nem jártam még erre, de úgy esett, hogy tavaly vettem egy 50-es Piaggio Nrg Dt-t, amit idén már használatba vennék.
A robi patika lenne, ha az előző kókány szerelő nem nyúlt volna bele, így nem győztem rendelni hozzá a gyári csavarokat az oem parts-tól. Egyébként 1600 km-es, első gazdától vettem, nem ő tehet arról, hogy mindenki lehet motorszerelő...A kérdés: gyárilag Phva 17.5 karbi van rajta, 65-ös főfúvókával, Leo Tt dobbal, fojtások kivéve, egyébként a többi dolog eredeti Piaggio. Gyergya nagyon világos (gyári hőértékű), ez alapján kevés a benya, nem is húz úgy, ahogy elvárnám. Kb mekkora fúvóka mérettel kezdjem a próbát? 75, 80, 85, 90-es fúvókákat terveztem venni, ezekkel talán megtalálom a megfelelő beállítást.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Laacika79
kezdő
válasz nyogo83 #81905 üzenetére
A 70-es hengert nem rakhatod össze 50-es fejjel!
A 70-es henger magasabb az én esetemben 5mm-el,a dugattyú magasabbra jár és hozzá adott hengerfej préssávja lehúzódik kb 1,5mm-t a dugattyú felé a fej sikjától.
Ezért vannak ezek a 70-es hengerek szettben mert minden más. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Laacika79 #81910 üzenetére
"A 70-es hengert nem rakhatod össze 50-es fejjel!"
"az én esetemben" ez maximum igy igazViszont nagyon sok 70-es kitet a gyari hengerfejjel ossze lehet rakni.
Pressav meresehez: szerzel 1-1,5mm-es forrasztoont ("cint"), lehuzod a hengert, hengerfejet rendesen, majd a gyertyanyilason keresztul bedugod az ont, felso holtpontra hajtod a dugattyut es utana megmered tolomerovel mennyire nyomta ossze.De ha biztosra akarsz menni, akkor tobb kis darabbal is merheted, es atlagolhatsz. Pl igy [link]
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Laacika79 #81908 üzenetére
Nyogo válaszolt helyettem a préssáv mérésre. Sufninak tűnik, de teljesen jó módszer a mérésre.
Mit értek az alatt, hogy meghalt? Megszorult.#81909 Sza_Sa Ezek között biztos, hogy megtalálod a megfelelőt. Talán 75 környékén lesz a jó, de ez csak tipp.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Sza_Sa #81909 üzenetére
Szia!
Nagyjabol pedig a jo meret kornyeken kellene lenni annak a 65-os fofuvokanak. 80-85-90-est en nem feltetlenul vennek, nagyon soknak tunik. En max 70-75-ig mennek fel ha tenyleg a fofuvoka a szuk keresztmetszet, aztan megneznem a tobbi dolgot, hogy mi miatt tunik kevesnek.
A gyari fofuvokaja valami 52-53-as koruli.
-
Topikgazda
-
Sza_Sa
senior tag
válasz nyogo83 #81913 üzenetére
Menetközben turtam a netet, gyárilag a Phva 17.5 így van szerelve:
Főfúvóka: 83
Alapjárat: 34Amennyiben a Piaggio Nrg 50-et nézem:
Főfúvóka: 65
Alapjárat: 34Elég nagy valószínűséggel a Piaggio szerelés fojtással tervezett, nekem is ez van benne.
Mindegy, rendeltem 70, 75, 83, 85 méretekben. Szinte biztosra veszem, hogy 70 felé kell mennem, mivel a levegőcsavar fél, vagy egy fordulaton ad elfogadható eredményt, beljebb tekerve megfullad, ettől tovább tekerve pedig teligázra egyre nehezebben pörög fel, nagyon elszegényíti a keveréket.
Szerk: a karbi teljesen kitisztítva, tömítéseket kicseréltem, vákuumcső, üzemanyagcső, olajcsövek gyári újra, vagy jobb minőségűekre cserélve
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #81914 üzenetére
Igen, az a gyari, fojtott verziohoz
Sza_sa:
Volt a haveromnak ugyanilyen Leo TT kipufogoval full gyari, az ha jol remlik 70-72 koruli fofuvokaval boven okes volt. -
-
Sza_Sa
senior tag
-
Szajo
őstag
Sziasztok!
Van egy 2008-as Piaggio NRG Power DD karbis vízhűtéses motorom 44ezer km-el. Ajándékba kaptam, mikor elhoztam nem ment többet 25nél. Hoztam bele 100as benzint meg ismerős állított a karbin. Használtam egy hónapot és ment is 70-75öt eleinte majd később már csak 60-64et.
A beindítás olyan volt, hogy beindult és leállt majd rugdosásra egyszer csak beindult (10ből 6szor ilyen szarul indult és az első egy két KM-en dadogott is alattam)Kétszer pedig olyat csinált, hogy mikor egyhelyben járt hidegen egyszercsak leállt nem indult be, a légszűrő meg tiszta benzin volt, ma is ugyanez történt és mikor egyszer sikerült beindítani erő se volt benne... Szépen elindult majd ejtette vissza a fordulatot míg leállt.
Szerintetek megéri egy ennyit futott motort teljesen felújítani vagy vegyek inkább másikat? Esetleg van megbízhatóbb típus?
(Bocsi a hosszú storyért) -
Laacika79
kezdő
Köszi sityupityu és nyogo83!
Szerintem nagyszerű ötlet így mérni a préssávot,akkor majd 0,7-0,8 közözé beállitom!Másik dolog még amit akartam kérdezni az az olajzás.
Eddig akivel beszéltem volt aki elfelejtette a külön olajzást és keverte a benzint (ha jól emlékszem megszorult neki olajpumpa miatt),volt aki az olajpumpát használta 70-es aluhengerhez is.(állitás nélkül kevés)
Az olajpumpára rá lehet állitani az igaz de én meg arra gondoltam hogy keverem pl 1:40 re a benzint és mellé beállitom az olajpumpát is úgy hogy kb félgáznál kezdjel el nyomni,igy nagyobb fordulaton meglessz a több olaj.
Szerintetek? -
energy4ever
addikt
-
mumtaz
senior tag
válasz energy4ever #81923 üzenetére
Benzines légszűrő lehet akár fáradt membrán miatt is.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
urbi73
senior tag
Üdv. Malaguti digit F-15 -se van még valakinek ? (2006-os) Patent szép állapotban van ,csak a szerelhetősége az botrányos . Konkrétan sehogy nem lehet a karbihoz hozzá férni. Vagyis hozzá lehetne de, le kel bontani a fél motor idomot
-
-
Topikgazda
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz mumtaz #81924 üzenetére
Ezt akartam én is írni. Membrán elfárad, aztán több üzemanyag kerül a hengerbe, mint kéne, így jut a forgattyúsházba is. Lehetőség szerint egy új membránnal kezdeném. Ha már kint a membrán, akkor belenéznék a forgattyúsházba is, ha van rá lehetőség.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
mumtaz
senior tag
válasz BLUE TORNADO #81927 üzenetére
Azt is visszaköpi, amit beszívott. Nincs meg a megfelelő "túlnyomás" sem a forgattyúsházban. Meg az egyéb változatos hibajelenségek forrása.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
urbi73
senior tag
válasz sityupityu #81926 üzenetére
Pedig csak a karbit meg a légszűrőt akartam kitakarítani, de így 2-napos meló lesz belőle ha ennyire szét kel bontani. A régi Benelli 491 -en legalább volt az ülésben egy szerviz "ablak ,és hozzá lehetett férni mindenhez.
-
-
Szajo
őstag
Nem tudjátok, hogy a piaggio NRG power dd 2008 futóművén lehet puhítani?
-
Szajo
őstag
válasz Tothgera30 #81931 üzenetére
De ugyanilyen teleszkópra vagy más fajtára?
-
DJGABI
addikt
Helló!
Elment a kis 50-es a háztól, viszont jön a jóidő. Nézegetem a 125-ösöket, de nem igazán jutok dűlőre.
Most az Aprilia Leonardo mondjuk megragadta a fantáziám. Mennyit tudnak ezek ténylegesen végre? Youtube videókban van aki még 120-at is kicsikar belőle, GPS szerint nem tudom mennyi lehet. Nem is az, hogy az lenne a lényeg, hogy állandóan nyelezném, de egy 90-et azért tudjon utazóban. Tudom, 4T 125-nél az picit felejtős, de mégis.... Jó lenne minél erősebb vas a mázsám alá.
Egy Malaguti Madison-ról lemaradtam, csábító volt hogy 15 lovas(nak volt írva legalábbis a hirdetésben, de a régi változat volt szerintem, most látom az nincs annyi) , jó áron is volt... El is vitték már a hétvége óta.
Most van egy Keeway Viva a környéken, 10 ló igazából magamnak elég is lenne munkába járásra, 70-80as utazó, nagy kerék, meg ez a legolcsóbb mind közül.... Alkatrész, megbízhatóság kérdéses.
Van egy Burgman 125-ös is jó áron, annyira nem vagyok oda ezekért a guruló fotelekért, 125-ös blokkal annyira túrázni nem indul el az ember, városban kanyarogni meg nem az igazi. Viszont azt nézem súlyokat össze-vissza írnak a specifikációs oldalak, de nem tűnik vészesen nehezebbnek, mint a kisebb gépek (130 helyett 150kg?), videókban 100-110-et ezekkel is mennek.
Pesten az az Piaggio X7-es is jónak néz ki, de bemutató darab, meg amúgy se sokat találni róla...meh
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
nyogo83
Topikgazda
válasz DJGABI #81934 üzenetére
Nagy atlagban a 90-es utazot kis tulzassal siman birni fogja barmelyik 4t 125.
A Malaguti Madison egy tok jo konstrukcio, foleg a 2003-ig gyartott Yamaha blokkos (Yamaha Majesty-ben ugyanez a blokk van, illetve ). Az a 110-es utazot is siman birja. Mostanaban mar relativ olcson ki lehet oket fogni es azert mind pakolhatosagban mind meretben "maxi".
Burgman 125-ot inkabb keruld. Nehez az egesz robogo ahhoz a blokkhoz, raadasul a kis 125-osbol nagyon-nagyon regen lattam epkezlab elado peldanyt, normalis arban.Keewaybol ha venni akarsz valamit, akkor olyat nezz, ami 10 ev alatti, ahhoz tuti mindent talalsz. Itt a linken letudod ellonirzni mihez van alkatresz es milyen aron mozog [link]
Egyebkent a Viva az a Kymco People 125 masolata, erdemesebb azt keresni.
Piaggio Liberty, Kymco Agility/Kymco Agility City, ezeket is erdemes megnezni.[ Szerkesztve ]
-
halhatatlan
aktív tag
Lehet találni valahol leírást a 4T karburátor helyes beállításról. Kínai karbit szeretnék beálítani GY6 -ra hasonlít! 125 ccm a motor. Köszi a segítséget!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz halhatatlan #81936 üzenetére
Ugyanaz kb mint a siktolattyus 2T karbinak.
Ha CV-s, akkor az alapjarati kevereket ugyanugy kell beallitani, annyi kulonbseggel, hogy a csavar betekeresevel szegenyit, kitekeressel dusit. -
Szajo
őstag
Injectoros aprilia sr50 ről mi a véleményetek?
-
energy4ever
addikt
Felejtsd el!
Nagyon jo fogyasztasu, kobcentihez kepest igen eros!
Viszont egy katasztrofa minden mas szempontbol az a blokk! Ezek mar akkor szarok voltak mikor 1-2 evesek voltak. Nem reszletezem miert, tobb okbol is...
Akkor mar Piaggio blokkos SR-t nezzel. Az a legjobb 50es 2T blokk!
[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Sza_Sa #81920 üzenetére
Megvolt az első próba, kezdésnek a 75-ös fúvóka ment bele, gyors kör után szebb a gyertyakép, de még talán elviselne többet, hétvégén ha időm engedi, teszem bele a 83-ast.
A robogó határozottan jobban harap, de ami érdekes és csak most tudatosult, a levegőcsavar kitekerésére alapjáraton nem reagál, eddig ( nem ezen a motoron) nem ezt szoktam meg. Eddig ha tekertem emelkedett az alapjáratom, itt meg csak a gázadásnál érzem ha állítottam rajta valamit ( fullad vagy nem pörög)
Valakinek van ötlete?Egyébként a nagyobb fúvókaméret miatt nem kellene az olajszivattyúval is utána mennem teljesítményben?
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
mumtaz
senior tag
válasz halhatatlan #81938 üzenetére
Osztom energy4ever véleményét amellett, hogy nekem is injektoros van. Igaz, Jetforce, de az ugyanaz.
Ha nem ismered és nem vagy tisztában a nyűgjeivel, ne vedd meg! Ehhez nem tudsz hozzányúlni megfelelő tapasztalat nélkül és szerelő sem sok van, aki vállalná, vagy valóban ért hozzá. 6 éve van Jetforce-om és legalább 1 évembe telt, mire kiismertem, hogy adott hibákra mi a válaszlépés. És hibalehetőség van bőven. Magukkal a motorikus alkatrészekkel nincs gond akkor sem, ha cserélni kell. De minden, aminek köze van a keverékképzéshez iszonyat drága és nagyon sok olyan részegysége van, ami tönkre mehet. És tönkre is megy.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Sza_Sa #81941 üzenetére
"levegőcsavar kitekerésére alapjáraton nem reagál,"
Valoszinu itt van a kutya elasva, amiert ennyire nagyobb fuvoka kell. Lehet valahol falsot sziv es tobb levegot kap.
Szivocsonk, fotengely szimmering, stb, szepen vegig kell nezegetni, ezt nagyobb fuvokaval megoldani nem lehetSzerk: abszolut nem reagal az levegocsavar allitasra? Ha teljesen betekered?
[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
válasz energy4ever #81940 üzenetére
1.
A piaggio blokkos sr az ugyanúgy van ebben a "kasztniban"? (Amit néztem ez pl 2009-es factory)
2.
A kényelmes futóműve miatt vennék SR-t, ismerősnek van és a piaggio NRG Powerem után egy álom a rugózása.
Van még hasonlóan kényelmes 50-es motor ami megbízható is? -
Szajo
őstag
válasz energy4ever #81946 üzenetére
Hát úgy kényelmes, hogy a mostani NRG Power az úgy pattog egy kicsit rosszabb aszfalt úton, hogy le akar dobni a motorról szinte, pedig a telók jók.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz nyogo83 #81943 üzenetére
De, teljesen betekerve szinte lefullad, ezért gondolnám, hogy falsot nem szív, mert akkor onnan lenne utánpótlás. Illetve reagál kitekerve is, több levegővel elkezd lassabban felpörögni, ami a 75-ös fúvókával már nem annyira vészes
Egyébként megy, gyertyakép lassan rendben, alapjárat szép és egyenletes, ezért nem zavar, csak meglepő, nem ezt van az emlékeimben..."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Sza_Sa #81948 üzenetére
Jut eszembe: alapjaráraton befogva a levegőszűrő ház szívó oldalat, lefullad, megáll. Levegőcsavarral szintén, csak ott nem vártam meg míg kileheli a lelkét, de majd kivárom.
Ebből azt gondolnám, hogy nagyon falsot nem szívhat, max a karbit átnézem mégegyszer.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen autót vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Politika
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Háború Izraelben
- További aktív témák...