- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Linux kezdőknek
- PDF topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- DIGI internet
- Proxmox VE
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
addikt
válasz dellfanboy #81152 üzenetére
Jaja
Már kérdeznék is.
Régóta szét van szedve a vas - ami most mindegy - de komolyan nem emlékszem / tudom, h melyik oldalra melyik kapcsoló megy már az index / világításÉn balra raknám az indexet a másik oldalra a lámpát. Jól gondolom?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mumtaz
senior tag
válasz body007 #81151 üzenetére
Baszki. Nekem meg azért áll a Jetforce-om másfél éve, mert nincs hol összerakni. Mondjuk időm, meg kedvem sem volt hozzá. Mármint ahhoz, hogy meló után még ott keccsöljek a parkolóban. Pláne, hogy 44 évesen már azért a prosztata sem működik úgy, ahogy kell és azt mindig utáltam, ha WC-re kell menni, akkor mindent el kell pakolni/takarni 10-15 perces pakolászással, majd ugyanez visszafelé, míg felmegyek 5 percre WC-re.
Amiben hasonlatos a téma, hogy én is próbáltam erőfeszítéseket tenni, hogy behozzam a lakásba, csak az a baj, hogy nem fér be a liftbe. A kilencedikre meg csak nem szenvedem fel gyalog.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #81157 üzenetére
2 vagy 4T?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz body007 #81156 üzenetére
Jahh. Az még mindig áll. Voltak bajok korábban. Az állás oka viszont nem ebből az injektoros témából fakad, hanem abból, hogy vizet kapott menet közben, úgyhogy elég sok minden ment a levesbe. Például hajtókar, főtengely csapágyak, stb...
Mindent megszereztem hozzá még akkor, csak nem jutottam el odáig, hogy kicseréljem.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Tothgera30
Ármester
-
Lomha 8V
addikt
(#81149) energy4ever: Ejj. Nem hangzik jól.
(#81150) nyogo83: Egy barátomnak van YBR 250, azt ki is tudom próbálni. Köszi az ötletet!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81162 üzenetére
Igazad van, en altalaban a szezon eleji(februartol kb, de nincs kobe vesve) arakat figyelem, amikor azert naponta porog adott tipusbol a kinalat es sokan egyidoben akarjak gyorsan letudni a regi vastol megszabadulast valamint a kinezett masik motor megvasarlasat.
Szinte mindig ilyenkor veszek robogot/motort.Telen sokan ugy vannak vele(nehogy magadra vedd ), hogy ha mar ugyis all lerakva a motor, akkor meghirdeti egy relative magasabb osszegert mert nem surgos eladni, van meg ido a szezon elejeig.
Szerk: de most kb 2 perc utan talaltam 450-ert 2008-ast, egy eleg szep allapotut, amit en pl tuti megneznek.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #81163 üzenetére
Merre találtad? Ez tényleg szépen néz ki, érdemes lenne megnézni 8V!
Amúgy szerencsére még mindig elég enyhe az idő, még nem raktam le, csak továbbra sem kell munkába járni, így nem nagyon van mire használni.Amúgy én is kb. hetente felteszem, meg leveszem.. :-) képtelen vagyok eldönteni, hogy belefér-e a büdzsébe, vagy csináljak belőle pénzt. Pedig mostmár szinte mindent kijavítottam rajt'
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #81160 üzenetére
A gyakorlat nem ezt mutatja a 2T befecskendezőknél. Persze lehet, hogy nálad semmi gond nem volt, de zsebbenyúlós tud lenni a javítás ha baj van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
válasz Lomha 8V #81166 üzenetére
Azt a nagymocikkal is lehet, nem igaz?
Sajnos, tényleg nagyon kompromisszumos ez a műfaj.
Mikor motorom van, folyton robogót akarok (hogy ne fagyjon meg a lábam oldalt, meg szárazon maradjak + elég legyen egy munkavédelmi baki is), ha meg robogón ülök, akkor váltogatni akarok, meg nyeklik-nyaklik az 'U' váz a robeszen, meg a 3/4ed idomzatot le kell szedni egy bármilyen szereléshez.
Mindig a 'másik' kell.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81165 üzenetére
Marketplacen talaltam, Pomazon van az az YBR.
En oktober kozepe ota itthonrol melozom nagyreszt, azota allnak a motorok, nem ment napi szinten
Alig van 800km az uj motorban, januar/februarra lebeszelek egy elso szervizt a markakereskedessel(1000-nel lenne), ne a szezon elejen kelljen majd idopontokat vadaszni.
Amugy nagyjabol semmi extra nincs, ennyi km alatt meg nem mernek tul nagy velemenyet kifejteni rola, de ahogy korabban irtam, elsore eddig pozitiv csalodas ennyiert[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #81167 üzenetére
Hajjaj.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #81168 üzenetére
Egyszerű a képlet: Kell egy rendszámos nagymotor, melléje meg egy kis robogó futkosni..És meg van oldva.....
Én most ezt [link] nézegetem. Ránéztem eddig is, de minap unaloműzésképpen videókat nézegettem róla, és beleszerelmesedtem a hangjába.Kis fordulaton nyomaték, ez kell(ene) nekem! Jogsi van rá.
Tavaly egy új 125-ös Liberty-t vettem, igazából alig használtam. Kisvárosban élek, helyben futkosni biciklivel jártam. Elővettem a robogót ilyen 100km-es körben túrázgatni, oda meg majdnem kevés volt. Tényleg az kéne, egy rendszámos motor hosszabb utakhoz, meg egy kis robogó 50-es, bicikli helyett. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #81171 üzenetére
Hja, néztem korábban én is, nagyon tetszik.
Csak én - nem'tom - ufó vagyok. Nekem "egymillióhat" még életemben nem volt, amit így elverhetek pl. motorra. :-D -
energy4ever
addikt
Ma inditottam a GSX-R-t. Check engine villagit, hiabauzenetet kidobta...
A kis gecci jol felidegesitett nap elejen. Tudjatok mi ment tonkre amitol totalkaros lett, es szetment miatta a blokk? Lemerult az ellem a taviranyitojaban. Kicsereltem, hiba megszunt... Legalabb mar ertem miert villodzott az inditokapcsolom mar par hete. Akart szolni, hogy lassan csereljem az ellemet, csak nem tudtam mit akar tolem. -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #81173 üzenetére
Ez mar keyless inditasu?(gondolom amiatt volt nyugje)
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #81174 üzenetére
Igen. De meg a gyari elem volt benne. Elrakok majd egy tartalekot, hogy legyen nalam masik, de ugyis szol mielott lemerul teljesen.
Ezekbol itthon csak kulcsnelkuli verzio van.
Indiaban van:
-kulcsos
-kulcsnelkuli
-kulcsnelkuli+ABS
A kulcsos muanyag tankos, a tobbi fem. Itthon csak a fullos tipus van.(bar indiaban nem egeszen ez a tipus van, mert azok 25CC-vel nagyobbak(150esek)) -
MrBazsi
senior tag
Üdv urak, egy kis segítség kellene nekem.
Adott egy régebbi, de jól működő 50es Jog, 3YJ
Régebben is volt egy egy csepp benzin állás után a moci alatt, de elhanagyolható volt, viszont a napokban elkezdett folyni rendesen, tenni kellett alá edényt, volt h egy este fél liter is lecsöpögött, a karbi alsó túlfolyóján. Nosza, karbi szét, kipucol, kifúj, javítókészlet, új tömításek, stb, összetéve, pöccre indul, fél percig jár, aztán már csöpög is alul....
Leállítás után is, mikor milyenje van, random csöpög. hol kevesebbet, hol többet. Gondoltam nem jól lett összerakva, de többszöri szét-össze után is ez a helyzet h folyik, ha nem is azonnal, de pár perc járatás után. A moci, nagyon jól megy, nem dadog, nem fullad, erős, mindig is megbízható volt, sosem volt kendácsolva. gyári japó még a karbi is, eddig nagyon jól is fogyasztott, nem vettem észre h többet kérne.
Mi lehet még a ludas ha nem a karbi, létezik h benzincsap haldoklik?
esetleg valakinek egyéb ötlet? Köszi előre is[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz MrBazsi #81178 üzenetére
Benzincsap, de valameddig a tuszelepnek is tartania kell a nyomast.
Javitokeszletben tuszelep+feszek plusz hozza valo o gyuru is volt?
Sajnos amugy az utangyartott alkatreszek minosegen is mulik. En pl nemreg csereltem le a gyari benzincsapot 3kj-s robogon(valami taiwani volt csak raktaron) es 1 honapig birta, azota szepen engedi a tocsat maga ala.Ugyanez igaz a tuszelepre is Volt hogy egy Suzuki Sepian 4 legkulonbozobb markaju utangyartott tuszelepet csereltuk es mindig eresztett valamennyit. A vegen kapott egy gyarit amivel jo lett.
-
addikt
válasz mumtaz #81159 üzenetére
Nem tudom, nekem a jetforce valahogy összeakadt a rossz befecskendezővel
De én is haladtam. Heftolni kellett a kormányon, amit még nem tudok magam - persze megpróbáltam de csak jó nagy lyukat ütöttem a vason
Alakul. Holnap remélem már csapatok egy kört - persze tuti, h nem a fél motor még darabokban
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #81167 üzenetére
Benzinre és olajra figyeltem, szűrve kapta mindig. Így én nem tudok negatívat felhozni ellene. Bár mivel mostanság számomra ez csak hobbi (nagyon keveset van használva), emiatt karburátorosról már nehezen mondok le.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #81167 üzenetére
2T injector mint Ditech? Gyakorlatban meg igy teli honapokban mikor keves a szerelnivalo sem engedik be a muhelybe ezeket a gepeket...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #81184 üzenetére
Az egyeduli "gond" a Di-tech-el es a Purejet rendszeru 2T injektoros motorokkal, hogy nem a megszokott 2T javitasi szemlelet es szerszamozottsag kell hozza. Ide nem eleg egy csillagvillas-krova-csavarhuzo keszlet.
Arrol nem beszelve, hogy sok esetben az itthon futo szetbarkacsolt gepeknel nem a blokkal lesz a problema, hanem uzemanyagpumpa/kompresszor/injektor/elektronika tetszoleges kombinaciojaval. Ezekbol barmelyikbol ha a tulaj meghallja mennyibe kerulne kicserelni(nem bontottra), maris megy az, hogy valahogy oldjak meg, hogy meg eppen menjen.
Arrol nem is beszelve, hogy aki ritkabban javit ilyet, annak javitasi idoben sem annyi lesz, mint egy normal robogon a keverekkepzesi/nem indulasi problemat probalkozasra kiszurni egy 10 perces karbicserevel.Egy ilyen rendszernel meg mar nehezen lehet "elcsalni" csak ugy a dolgokat, hogy hiba nelkul max kicsit gyengebben megy a gep, csak legyen valahogy megmokolva mukodokepesre
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #81185 üzenetére
Osztom a véleményt.
Mivel ez van nekem is, volt vele tapasztalatom rendesen. Egyrészt már egy minimális kopás is tud indítási gondokat okozni, illetve azt, hogy már be sem indul. De szinte bármi okozhat ugyanolyan tüneteket. Mert karbinál sok hiba nem lehet. Itt meg lehet nyomástartó szelep, kompresszor, üzemanyag vagy levegő injektor, tömítetlen/szakadt levegőcső, vagy tömítés hiba az injektor házon (11 db O gyűrű van benne különböző pontokon). Ezek közül bármelyiknek a hibája képes ugyanazokat a tüneteket produkálni. Elektronika hiba elég ritka. Inkább vezeték szakadás.
A pofátlan dolog sajnos az benne, hogy irreális drága hozzá minden. Még egy autóhoz képest is. Például (bár helye válogatja):
Üzemanyag injektor komplett házzal: 100000Ft
Kompresszor: 80000Ft
levegőinjektor: 70000Ft
fojtószelep: 65000Ft
Irreális. Nem csoda, hogy mókolnak a népek. Mondjuk az országban újítanak fel például kompresszort és üzemanyag pumpát is 2000Ft körüli áron. Nyomástartó szelepet hivatalosan nem lehet hozzá külön kapni, de utángyártottak vannak 10-15 körül.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz mumtaz #81186 üzenetére
Az elektronika hiba alatt a periferias dolgokra gondoltam, pl egy hibas TPS szenzorra akar, ami maris erdekes dolgokat tud produkalni.
Aki 4T befecsis motorokkal foglalkozik, nem lesz ujdonsag, cserebe a tobbi hibakereses lesz nem pont magatol ertetodo elsore(meg ha service manualban szepen meg is van minden), pont emiatt idoigenyesebb is lesz a javitasa.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81184 üzenetére
Igen arra gondoltam.
Boldog Új Évet Mindenkinek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nod1
csendes tag
válasz mumtaz #81186 üzenetére
Abszolút igazad van.
Áll egy Ditechem a pincében. Üzemképtelenül vettem, és mivel érdekelt a karaktere, gondoltam, hogy felújítom. De az a gond, hogy szinte mindenhez hozzá kellene nyúlni, és irreálisan magas a helyreállítási költség. Benzinpumpát életre keltettem, kitakarítottam, injektort kitisztítottam, gyertyát cseréltem, kompresszort takarítottam, és sikerült indítani, viszont ezek után nálam ott bukott el a dolog, amikor random nem érzékelte a kulcsot, immobilizer hiba, vagy elektromos gond lesz, amihez nincs eszközöm, hogy meg tudjam oldani. A probléma, hogy nem is álltak rá nagyon ezen robogók javítására. (gameboy, vízleválasztó, meg ehhez hasonló finomságok. )
Szóval ha tőlem kérne valaki tanácsot, akkor azt mondanám, hogy ha újként meg tudja venni, akkor hajra, és csak 100-as benzin, és prémium 2T olaj. Akkor úgy lehet vele tervezni 20-30 ezer killométeres használatra kényelmesen. De minden más esetben zsákbamacska, és totál bukta lehet, ha össszefossa magát a rendszer, mert olyat se nagyon fog találni, aki hajlandó lenne megjavítani, és tisztességesen meg is csinálná. Mindezt megfejelve azzal, hogy a piac is beárazta ezeket a robogókat. Kér, mert az ötlet jó, de sajnos a kivitelezés nagyon érzékeny a felhasználó esetleges igénytelenségére. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, kis tanácsra lenne szükségem.
Gurultam ma egyet a mocival (az ybr) és egy egyenes szakaszon felvillant és égve maradt kb. 1 percig a sárga veszedelem (csekk & dzsin) :-DUtána olvastam, amennyire tudtam, és ha jól veszem az adást, ha konkrét hibája van, akkor villogással adja a nagyvilág tudtára. (hosszú, és rövid villanások formájában a digiteket)
Ha ilyen folyamatos világítás van, arra viszont nem nagyon írnak semmit.
Az akksit a múltkor töltöttem fel, ennek dacára lehet, hogy az fog elköszönni, ill. ugye még a múltorjában a lámpakábeleket kötögéltem, de azokat megfelelően leblankoltam, mert írnak a neten olyat is, hogy két kábel rövidzárat okoz, és amiatt is felvillanhat.
Egyik nap a füstüveg pleximet szedtem le, és ahhoz a lámpatestet is kivettem, de direkt úgy raktam össze, hogy a hoszsabb rögzítőcsavarok alá tettem még anyát, hogy ne lógjon be annyira a lámpabúrába.
Bármilyen ötlete, bárkinek, vagy tapasztalata van ebben a témában? Nyílván, most annyit tudok tenni, hogy figyelem, hogy előjön-e még.
Köszi! -
Zoli bácsi
őstag
Először is BUÉK mindenkinek.
Azt szeretném megkérdezni, mennyire pontos a sisakok méretezése? Egy kb 10 éves sisakom van itthon, igaz 8-9 évig állt, de nemrég kimostam, úgy látom néhány gumis alkatrésze kezdi megadni magát, aztán az is lehet hogy valami rovar megrágta az állásban (Lyukad át a gumi). Mivel mondjuk ki nyíltan, nagy ló fejem van (amúgy is 130 kg vagyok közel 2m-es magassághoz), itt helyben, kisvárosban nem tudok sisakot venni, szerintem XXl kellene, megfelelő méret nincs sehol, mindegyik kicsi volt. Ahogy láttam, fej körméret alapján van a méretezés. Arra gondoltam rendelni kellene webáruházból.Egyszerűbb lenne, megmérném a buksimat, és rendelnék. Működhet ez így? Vagy jobb megpróbálni megvétel előtt? Végül is Győr van legközelebbi nagyváros, ott biztos lenne valahol.....
Szóval lehet weberuházból rendelni, vagy személyes vétel a tuti?
Van ajánlott gyártó? Típus esetleg,amihez esetleg plexi kapható ha kellene (Jelenlegin van már pár karc, úgy nézem nem karcállók).
Mondom is hogy egy 125-ös Liberty-m van, azt is arra használom hogyha jó idő van, és olyan bogaram van, kerülök egyet, tavaly (de furcsa, tegnap idént mondtam volna) 100km-es körön belül túrázgattam a környéken. Pakliban benne van, hogy megindul a vezérhangya és valami nagyobb gépre cserélem, persze nem nagy vasra, hanem egy olyan gépre ami tartja utazóban az országúti 100-110km/h tempót, szóval max 300-400 ccm3 es gépet vennék, robogót vagy váltósat.
Eddig zárt sisakom volt, régen is zárt Kiskőrösieket használtam MZ-n, igazából nem tudom hasonlítani, de felmerült bennem hogy egy nyitott, de plexis "robogó sisak" is elég lenne. Vagyonokat költeni nem akarok, de gondolom nem a legolcsóbb 15 ezres kategóriába kellene nézelődni.
Megköszönném ha segítenétek, teljesen le vagyok maradva ebben a témában. Régen egyszerű volt, bement az ember a műszaki áruházba, ha szerencsés volt akkor akár 3 fajta (Jellemzően Kiskőrösi) sisakból is választhatott...
Ahogy nézegettem, ide is betört a piacgazdaság, de mielőtt hasra ütve vásárolok valamit, inkább megkérdezném az okosabbakat...
Köszi! -
dellfanboy
senior tag
válasz Zoli bácsi #81191 üzenetére
netes vasarlas kapcsan van 14 napod elallni.. de ezt a nalam okosabbak meg fogjak erositeni/cafolni. maxx a visszapostara kerdezz ra vetel elott. 2021-ben nem hiszem hogy gond a netes vasarlas. nekem sincs idom vegigjarni a fel varost ha keresek vmit. megy vissza, persze a legjobb az lenne ha felprobalnad, miazhogy mennel vele egy kort hogy mennyire szelzajos... hogy viselkedik elesbe nagy kis temponal..
allvedo nelkuli sisakot nem vennek, de megkerdezheted a stefano favaro-t is neki mi errol a velemenye.
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #81191 üzenetére
Ahogy dellfanboy irja, siman vissza lehet kuldeni meretcserere a sisakot ha elsore nem talalod el a lemert fejkormeret alapjan.
Elotte erdemes leegyeztetni a webshoppal, de nem szokott ebbol gond lenni. -
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #81194 üzenetére
Aha, értem. No, akkor még majd rámérek az akksira, bár mintha vmelyik héten mértem volna töltést, és jó volt.
Figyelgetem majd, köszi!ZoliBácsi, amúgy az 'on:the:run' világkerülő blogos srác is csak nyitott sisakokra esküszi, de jobban jársz egy normális, zárt sisakkal. Amúgy a Winkler is az aldis sisakját hasznája a városban, ha jól emlékszem.
Én is vmelyik fórumtárs tanácsára vettem a webshopról a legutóbbi sisakomat, és jó lett, bár mondjuk 5-ből 1x van, hogy elkezd szorítani, de én mindig veszek alá vékony télisapkát.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #81191 üzenetére
Én a többiekkel ellentétben nem tartom jó ötletnek a netes bukó vásárlást. Persze egyébként semmi gond nincs vele azon részével, hogy a legkényelmesebb és simán visszaküldheted és kicseréltetheted. Egyszer rendeltem így bukót, én is lemértem a fejem körméretét de kevés volt, szűk lett és küldhettem vissza. Hiába méri le az ember szerintem, hiszen nem csak a körméret hanem a fejforma is számít, ami az egyik embernek kényelmes az a másiknak nem. Egy procedúra a visszaküldés is...ehh, akkor megfogadtam, hogy soha többet. Meg ha a közeledben van Győr, akkor én tuti, hogy személyesen mennék el. Úgy legalább megtudja tapogatni is az ember, nincs meglepetés.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
Annyira tetszenek az ilyen videók. Nem utolsó sorban - talán nem csak nekem - de csomó újdonságot lehet tanulni ezekből. Hogy pl. mivel nyúljunk a berohadt csavarokhoz, stb. Bár az anyák felmelegítését és lenmagolajba áztatását nem teljesen értem, de nagyon tetszik.
[motor restaurálás] -
Rotyi
aktív tag
válasz FeniX- #81198 üzenetére
Tűzi barnítás
"Barnítás
Az acélok barnítása régóta ismert technológia. A barnítás lényege, hogy szabályozott körülmények között vas-oxid (hasonló, mint a rozsda) réteget hozunk létre az acélon. Két típusa ismert: a tűzi- és a vegyi barnítás. Tűzi barnítás során az acél munkadarabot hevítjük, majd olajban hűtjük. Kb. 200-300 fokig hevítjük, különböző savakkal kezeljük, majd lehűtjük az alkatrészt.
Az így létrehozott oxidréteg megvédi az acélt a további rozsda keletkezésétől, így a rozsdásodás okozta hólyagosodás elkerülhető."Ami majdnem az, az nem az!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #81191 üzenetére
Nagyobb vagyok nálad L-es sisakkal.
Az elsőt próbával vettem, a 2.-at neten rendeltem fejkerületet lemérve, a harmadikat próbálva, de már célirányosan az L-es méretet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Micro Four Thirds
- Hobby elektronika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...