- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Ubuntu Linux
- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Linux kezdőknek
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
válasz cappa72 #81049 üzenetére
Nekem is siekrült x éve túllihegni az olaj kérdést, mágneses leeresztő csavar kell, ha nem az benne gyáriba, meg esetlegesen felezni a csereperiódusokat. Fékekbe rendszeresen cserélni a folyadéokt, ellenőrizni a pofákat, gumikat figyelni. Blokkot felujítani olcsóbb mint kiheverni egy balesetet.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #81050 üzenetére
Az biztos, hogy nagyobb élményt nyújtana mint a 125-ös
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
NYPD
aktív tag
Hát gyerekek én ezzek a k***a Kymcoval csak szívok... Agyoniskolázott bolond felborította a kocsijával a motorom, miközben a Városmajor u.-ban próblát a járdán autókázni...Már csak a puffanást hallottam az irodából, és reménykedve fordultam az ablakhoz, hogy csak ne a motort lássam fekve, sajnos csalódnom kellett..
Én mindig úgy állok meg, hogy a kormányzárat rárakom, természetesen a motor a bal oldalára dőlt (amerre rőgzített állásban nézett a kerék). Átnéztem, szerencsére nem lett nagy baja, a tükör elmozdult ezt csak meg kell majd húzni, indulni indul, látszólag egyéb sérülés nincs. A fejidom viszont megrepedt és elpattant az egyik csavar. Hol van Bp.-en jó bontó, ahol érdemes keresgélni? Van esetleg vkinek nincs egy ezüst színű külső fejidom elfekvőben 50es Agilityre?
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #81054 üzenetére
Hát, az öreg azt se tudta merre van arccal.. ment volna már el, mire kiértem, úgy kellett utánaszólni, hogy azért itt volt valami amit illene csekkolni. Most hazafelé különösebben nem éreztem semmi gondot rajta, imbolyog kicsit, de az a szar gumik miatt, + a T-száram még mindig ferde Tükröt meghúztam, a fejidom, ami csere. Fékkar se ferdült meg szerencsére.
[ Szerkesztve ]
-
solyom76
senior tag
Sziasztok. Van itt köztünk 2t specialísta? Persze tudom,hogy nem távgyógyítás a megoldás,csak tippeket- ötleteket várok.Leírom mi is lenne a gondom. 1998 rm125 lenne az alany.Felújításon esett át,blokkban minden csapágy szimering,hajtókar,dugó- gyürű cserélve lett,kapott egy új viaszacsapó szelepet karbon membránnal,egy karbi felújító szettet,új gyertyát.. Minden rendben is van vele,de alacsony fordulaton színte nulla a motor,probáltuk a gyújtást állítani/ nem vált be/ .A karbiban kb 8-10 féle fúvókát fő illetve alapjáratit próbáltunk ez sem,benzínszint is rendben, olyan mintha sok lenne neki a levegő,gyári 2,5 fordulat helyett színte már teljesen le van zárva kb félre van nyítva.Míntha falsolna valahol,de már mindent is kicseréltem benne,nem találom a hiba okát.Lassan 2 hónapja szopok vele és egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet. Esetleg valakinek lenne ötlete merre keresgéljek? Köszönöm.
Az élet szép..csak élni kell!!! Clevo P15sm..
-
nyogo83
Topikgazda
válasz solyom76 #81056 üzenetére
Ha falsot sziv, akkor annak kellene megkeresni az okat. Attol, hogy most lett mindenbol uj cuccal osszerakva, meg nem kovetkezik, hogy jo is, sajnos. Lehet siman a szimmering szar, vagy megserult amikor be lett rakva(generator oldali pl), de hengertalpnal is lehet gubanc.
A leirasbol az jon le nekem, hogy gyari a cucc, szoval pl karbinal is a gyari meretu fuvokakat raknam bele es ugy kezdenek neki megkeresni a hibat. Ugyanigy a gyujtas is a gyari ertekre allitani.
Aztan fektisztitoval alaposan megfujkalni alapjaraton minden lehetseges pontot, ahol falsot tud szivni. -
solyom76
senior tag
Aham jogos... na kb maxon 10-12 ezret pörög... ezzel nincs is bajom.. az alacsony kb alapjárattól úgy 3000-3500 ig... felette minden rendben.
Az élet szép..csak élni kell!!! Clevo P15sm..
-
solyom76
senior tag
válasz energy4ever #81059 üzenetére
Próbaltam a féktísztítót is 3 dobozzal fújtam el.. összes szimeringet megint kicseréltem. A karbiban minden gyári érték,és a gyújtas is ott van.. Ezért nem értem miért nem akarja azt amit én.. Elvileg alapjáraton egyben gurúlva hirtelen gazra elkellene mennie alóllam... de ez most kb mint egy simson úgy megy kb 3000-3500 as fordulatig...
Az a legnagyobb bajom,hogy egy normalis szakit nem találok aki meglesné.. Zalaegerszeg környékén..Az élet szép..csak élni kell!!! Clevo P15sm..
-
dellfanboy
senior tag
válasz cappa72 #81035 üzenetére
ha nem titok mennyiert vetteD? uncsitesom nekem is ragja a fulem hogy motorozna, de ahogy nezem ilyen am6-os endurok nem nagyon vannak 3 kilo alatt, marmint amit kep alapjan megneznek.. a 3 kilo meg sztem sok egy ilyen 50-esert.
@energy mi a helyzett a gixxerrel?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
PNP
őstag
Sziasztok,
Nagyon kezdő kérdésem lenne: honnan tudhatom, hogy mennyire dönthetem be a robogót kanyarban? Elég sok vezetési rutinom van autóval, biciklivel, elektromos rollerrel, stb., de motort csak pár száz km-t vezettem, és az a tippem, hogy jóval lassabban kanyarodok, mint lehetne. Új robogóról van szó (de ebből az is következhet, hogy nem feltétlenül a legjobb gumival szerelték), nem szeretném eldobni. Van valami hülyebiztos módszer ennek a próbálgatására, vagy egyszercsak rá fogok érezni, de amúgy is benne van, hogy időnként kicsúszhat alólam?
-
FeniX-
aktív tag
Nem nagyon, mert a kanyaron belül is sok tényező adja meg, hogy mennyire döntheted le a robogót. (olajfolt, kosz, sár, vizes levél)
Anno a 125-ös vacsiúj cbf hondámmal úgy estem el, hogy nem is fogtam fel, hogy mi történt.
Piros lámpánál, 5 perce szemerkélő esőben jobbra kanyarodtam lámpaváltásnál, és felváltottam 2-esbe, és már lent is voltam a földön. Csak az a pillanat volt meg, hogy gyorsan állítsuk le, mert ráesett a moci a gázmarkolatra, és leszabályzásig felpörgött.
Nincs bombabiztos módszer. Ez motorozás, nem olyan, mint az autó, hogy "itt érzem, hogy nyikkan a gumi, ez a csúszáshatár, még jó vagyok", nincs több kerék, ami tapadjon. -
Zoli bácsi
őstag
Ha kínai robogód van, azért főleg ne decemberben feszegesd a határait döntögetésben, azt olvastam elég kemények a gyári gumik, hidegben nem jól tapadnak.
Szerintem használd télen óvatosan, aztán ha megjön a jó idő, bátrabban próbálgathatod, szerintem rá fogsz érezni úgyis hol vannak a határok.
Amúgy benne van hogy kicsúszhat....Ez ilyen, két kerék. Örülök hogy anno Simsonnal buktam párszor, mire MZ-re ültem már volt annyi rutin hogy nem szálltam el a "kettőötvenessel".
Egyszer úgy ősz végén lemostam, letakarítottam, hogy elteszem télire az MZ-t. A gumikat átfújtam vastagon szilikonnal, és letakartam a garázs sarkába a mocit. Így decemberre egyik nap nagyon szép idő lett, beletettem az akkut, beröffentettem, hogy kerülök egyet. Szépen élvezettel megdöntöttem az első kanyarba, na én is úgy jártam, mire észrevettem mi történt, már az aszfalton csúsztam.....Amit az ember saját kárán megtanul, nem nagyon felejti..Azóta a gumikat óvatosan ápolgatom.... -
perge666
veterán
Én elég régóta motorozok,nekem is voltak borulások még tizenévesen,mindenhova csutkagázon mentem.....
Most sem vagyok öreg, / 34 / de mára lenyugodtam,nem döntögetem a mocit,nem megyek bele veszélyes helyzetekbe,de ahol biztonságos ott meghajtom a vasat azért.Ahogy felettem is írták ez sokmindentől függ hogy mennyire döntheted.....
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dellfanboy #81063 üzenetére
Végülis... 160k volt.
Tuti valami megpiszkált verzió, mert sokkal jobban megy, mint ismerős am6-os MRX-e.
Olajozás kikötve (és minden ehhez tartozó alkatrész is), elektromos rész gatya (kh, zárlat is van a világításnál valahol, visszajelzés hol megy, hol nem...)
Úgy vagyunk vele, hogy első motornak jó lesz...
És fülig ér a szánk motorozás után; azt hiszem ez az egészben a lényeg.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
NYPD
aktív tag
Elkészült a sufnituning kábeltoldás. Be is kötöttem, teljesen jó.
Az akku 12.58v-on van terhelés nélkül, alapjáraton 13.09, ez nem túl kevés? Beraktam egy új h4-es izzót is, viszont álló helyzetben meleg a búra, de nem vészesen, ez normális? Nem szeretném leolvasztani a foncsort v a vezetéket. 55W-os sima halogén. -
perge666
veterán
válasz cappa72 #81069 üzenetére
Nyáron kolégám 170-ért vett a fiának szintén kezdő motornak egy Motorhispania Furiát 170-ért.
Eléggé egyben vette a mocit,esztétikailag és motorikusan is jó állapotú,órája szerint valahol 100-110 a vége,ez ha a valóságban 80-90 az is nagyon jó.
Kolégának simsonja van,mondta hogy a két motort össze sem lehet hasonlítani semmiben,szerinte kb annyi az eltérés mint egy babetta és egy simson között vagyis ég és föld. -
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Nem tudja esetleg valaki, hogy 10 colos robogó felnit javítanak-e valahol Pesten?
-
nagyúr
válasz perge666 #81071 üzenetére
Akkor az jó vásár lehetett.
Sajna ez foglalkozós. Kora délután mentem vele, akkor szépen ment.
Nem "nyélgázon" gps alapján 70-et is.
De aztán megmakacsolta magát, lányom csak 20 percet tudott gyakorolni... gázt húzott, ledadogott, utána úgy kellett hazatolni a gépsárkányt.
Gyertyát kiszedtem, benzinesnek tűnt. Lepucoltam, félig betekertem, éjszakára úgy maradt, ma reggel betekertem rendesen, első rúgásra indult.
Após valami úszóházat emlegetett, hogy ott fennakadhatott valami (nem nézte meg, csak meséltük neki, hogy járt a leány).Ja, mellékesen após Simson Star-ja mindig akkor állt meg, amikor lányom próbált vele menni.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
teleahocipöm
senior tag
Felhívtam jó pár felnijavítót és nem foglalkoznak 10 colos kerekek javításával, állítólag nem tudják befogni a gépbe :/
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #81074 üzenetére
Mit értesz javítás alatt, centírozás stb? Amúgy valóban így van, a legtöbb sima autógumis műhelyben nem tudják befogni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #81075 üzenetére
Egyengetésre gondoltam, benyomódott peremek helyreállítása, nyolcas javítása.
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #81076 üzenetére
Ja értem. A mi környékünkön még sohasem hallottam róla, hogy valaki ilyennel foglalkozott volna. Ahol meg be tudják fogatni (motorszervizek stb), ott meg nem igazán szoktak ilyenekkel molyolni. Milyen robogó ez? Ha nem egy ritka darab és nagyon odavan a felni, akkor lehet hogy jobban járnál ha használtan vennél egy másikat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #81077 üzenetére
Pedig ezek a rossz utak szerintem azért deformálják a felniket rendesen, igaz kinézi, de én vagyok a balfék, hogy megnéztem, most ehet a fene . Motorszervizben sem vállalják. Megnéztem és a gépek 10 coltól képesek felni egyengetésre. Nem szerettem volna itthon ennek nekiállni, de kénytelen leszek valahogy megoldani.
-
Tamás9x
őstag
válasz teleahocipöm #81078 üzenetére
Lehet olcsóbban kijössz, ha veszel egy másikat. Ha találsz..
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #81078 üzenetére
"Motorszervizben sem vállalják"
Pont ezt mondom, tudom, hogy milyen szisztéma szerint dolgoznak. Megmondom őszintén, ha nekem lenne gépem én sem vállalnám el. Egyszerűen nem éri meg nekik tökölni ilyesmivel. Ha meg olyan árat találnának ki ami megérné nekik, az meg neked nem lenne jó, mert az egész felni nem érne meg annyit. Ezért mondtam, hogy ha mód van rá, akkor keress inkább használtan egy másik felnit.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #81080 üzenetére
Keresem
-
energy4ever
addikt
válasz teleahocipöm #81081 üzenetére
Tenyleg leirhatnad milyen motor melyik kerek...
-
energy4ever
addikt
válasz dellfanboy #81063 üzenetére
Befogtam szankozni.
[kép] -
nagyúr
válasz cappa72 #81073 üzenetére
Ó, úgy tűnik sikerült megoldani a lefulladás, összevissza kijelzés póóórblémáját.
Szanaszét mértem, hogy hol a fenébe lehet rendellenesség...
Csatlakozókat szétszedtem, motort beindítottam, és ezek után egymás után mentek vissza a csatlakozók. Az egyiket visszadugva lefulladt a motor, és nem is tudtam többé elindtani, ha rajta volt. Leszedtem, megint indult. És ez vezetett oda, hogy már csak abban a kábelkorbácsban kellett keresni a hibát (hacsak nem több helyen is van/volt hiba).
És úgy tűnik, hogy a km-óra világításának a csatlakozója volt éppenhogy zárlatos (mert azért néha nem volt az - kh-ra gyanakodtam elsődlegesen), illetve a zárlatot vélhetően egy beszakadt kis érintkezőmaradék okozhatta. Val'szeg kipiszkáltam azt a maradékot, és utána megszűnt a lefulladás, illetve a világítás sem rapszódikusan működött. 2ből kétszer ugyanúgy.
Így elkezdtem visszarkni a visszajelző kis rizs-izzókat.
Csodák csodája megjavult az index, a refi, az üres visszajelzések is.
Azért ilyen hidegben marha rossz szerelni.
De mot örő' é' bódottá' van.
Ha még pár napig normálisan megy, akkor azt mondhatom, hogy életem első "autóvillamossági" szerelése sikeresnek mondható.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81083 üzenetére
Ilyenkor is használod még ezt a gépet? Én ilyenkor már semmit sem
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #81085 üzenetére
Harmadik telem motorral. Van rajta markolatfutes, emelt szelvedo? meg kezvedo, igy turheto. Majd ha bejon a ho, eloveszem az olasz szemetdombot. Piaggio Zip 50 2T. Meg faternal van, szoval kepem sincs rola. Valahogy a choi utan semmit sem latok rajta minoseginek. Nincsen meg a szerelem... De hoba mar nem viszem ki a GSX-R-t.
Cappa72: Valtoba kell? Rakerdezek valamelyik nap egy hozzaerto tuningos muhelyben.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz energy4ever #81087 üzenetére
Hát azt hiszem, hogy abba. A motorblokk jobb oldalán van leeresztő tartály alul, felül a beöntőnyílás, középen meg a túlfolyó csavar (eddig kell tölteni a szintet, ha jól tudom).
Tényleg nem tudom mi a különbség a hajtómű és a váltó között.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81087 üzenetére
Nem is a hó miatt kérdeztem, nálam eleve a hideg kizárja már a motorozást. Plusz 15 alatt semmilyen motorra nem ülök. Világ életemben fázós voltam, utálom a hideget.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz cappa72 #81086 üzenetére
Az a baj, hogy kis túlzással amennyi motorba használták ezt a blokkot, annyi fajtát írnak hozzá. Én tuti, hogy a 75W90-et tenném bele, bármit is írjon az adott manual.
szerk: Én már korábban is leírtam, hogy ez a téma egy kicsit túl van lihegve szerintem ami a forrásokat illetni. Ha csak annyi szerepe van az adott olajnak, hogy fogaskerekeket kenjen, akkor a 75w90 kb mindenhova jó, több helyre mint a 10w40. Persze ez csak az én véleményem, ha valaki nem ért vele egyet azt is elfogadom.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nagyúr
válasz sityupityu #81090 üzenetére
Köszönöm szépen!
Megtaláltam a Furia gépkönyvét, ott a 10w30-at írják
Csak hogy legyen még egy plusz az egyenletben.
Eh... kár.
Akkor ez majdnem olyan kérdés, mint a Simson esetén a merre álljon a szimering...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Línuksssz..
újonc
Üdv Nektek!
Régi motoros,új robogós vagyok.Belezúgtam egy Kymco Grand Dink 50-esbe /2t/,hazahoztam.Minden gyári rajta,csak a gumik újak.Óra szerint síkon 65-öt megy,az előző tulaj szerint nincs fojtástalanítva,nem tudom,ennél miket kell babrálni,hogy jobban menjen.Lenne egy fontos kérdésem:tudja valaki,mennyi kell legyen ennek a kompressziója,vagy van standard érték 50-es 2t motorokra? -
nyogo83
Topikgazda
válasz Línuksssz.. #81092 üzenetére
Udv!
Nekem is bakancslistan van 1 Grand Dink 50 vagy 125-os, de jelenleg tobb motor nem kell a meglevok melle
Sajnos annak annyi a vege, nagyon nagytestu ahhoz a blokkhoz kepest, ami amugy sem egy erogep.
Leghuteses blokk, 4Le koruli teljesitmennyel. Minimalisan lehetne az indulasan/gyorsulasan egy picit a gorgozessel jattszani, de szerintem felesleges.
Amugy a gyari kompresszio 11.5-11.8Bar korul van. -
Grenczii
tag
válasz cappa72 #81086 üzenetére
Szia,
Én a 10W40et venném.Nekem Morini blokkos Suzuki robogó van kettő, nekem a gyári könyv is 10W40et ír, ez kb az egyedüli ilyen robogó blokk amibe ezt kell tölteni.
Motoros boltba is kérdezték hogy robogóhoz viszem? Mert hogy ezt csak az AM6os blokkosokba szokták tenni (és olcsóbb is) Egyszerrre nekem 90 ml kell bele 6 ezrenként írják a cseréjét. -
nagyúr
válasz Repsol600 #81095 üzenetére
Hát most első csere már a 10w40-nel lesz.
("szomszéd" szintén am6-os MRX-be ezt használja, lehet, hogy a következőnél kipróbáljuk a 75w90-et)Viszont kapott egy hátsó defektet a leány... kerék kiszedés elég nehezen ment, gyakorlatilag nem nagyon volt kenőanyag a tengelyen.
Mivel kenjem meg?
Láncspray, vagy "kékzsír"? Vagy ez sem olyan egetverő kérdés? (Gondolom motorolajat azért ne)[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #81098 üzenetére
Nem mondanám, első rúgásra, és még erő is van benne, nem vettem észre igazából semmit, csak érdekesség képpen lemértem, amikor megjött az óra, és ámultam, hogy a másik blokkhoz képest tyukfing.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #81099 üzenetére
7-tel meg indulhat siman, de nem tul acelos a teljesitmenye. Mondjuk kerdes, hogy a te blokkodnal mennyi a gyari ertek, mert 4t-nel is van szoras a 11-tol a 13-14 bar-ig.
Ha esetleg valami olcsobb (netalan Alis) a kompressziomero, akkor elsore ne ijjedj meg a 7 bartol, mert lehet siman van az 10 is a valosagban
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Furcsa EPYC CPU-kkal készül az AMD
- E-roller topik
- Napelem
- További aktív témák...