- Aliexpress tapasztalatok
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen program, ami...?
- Synology NAS
- Proxmox VE
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
siti
senior tag
válasz syler123 #71100 üzenetére
Vákuum helyett te nyitod, ennyi. inkább arra kell figyelni, ha kiiktatod, akkor le kell dugaszolni, mert akkor falsot szívna ott. a tűszelep és fészek cserénél meg a legnagyobb gond a posta költség lesz (mert lehet többe kerül), meg hogy benzines lesz a kezed.
yoli666
ez ránézésre rendben van, nekem volt olyan, hogy teljes gázon fulladt, itt a suber tűn emeltem egyet megoldotta. Szóval még lehet karbi is.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
syler123
veterán
Köszi mindkettőtöknek.
Akkor nekem ezek kellenek?
Ezt írja a leírás: "A nem gumis tűszelep kúp nem zár tökéletesen, szivároghat a karburátor úszóház alján lévő túlfolyóból az üzemanyag. A régi gyártású Motowell robogók esetében mindenképpen érdemes kicserélni erre az új kialakításúra."
Lehet ez nálam a probléma, mondjuk nem tudom mit értenek régi gyártású alatt. De mivel csöpög a túlfolyónál a benzincsap pedig cserélve lett így gondolom csak az lehet a gond.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz máyköl #71103 üzenetére
A feher kozepso muanyag idom nem serult? Biztositora intezned?
En kb 2 honapja kerestem fenyezot a Vino elso nagy illetve ket hatso oldalso panel fenyezesere. Minden idom fenyezesre teljesen elokeszitve, glettelve, csiszolva, szoval csak fujni kellett. A legolcsobb ajanlat 85k volt
Szoval nekialltam en lefenyezni.
Ha megoldhato, vedd le az idomot es ugorj be vele par autofenyezohoz megkerdezni, mert latatlanban elegge szeretnek nagy arat mondani ra. Pesten tudok par fenyezot, Budan passz. -
nyogo83
Topikgazda
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem Simsonnal kapcsolatban.
Adott egy ELBA fesz szab.+index relé 12v.
Ehhez nekem fog kelleni egyenirányító is mindenképp?
Egy normális ELBA rajzot sem láttam sehol.Megkérdezem hátha valaki ért hozzá.
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Gilera Runner 50 SP 2008-as milyen hajtóműolaj kell? Gyári utasítás szerint 80w-90, de a magyarra fordított használatiba 75w/85-at ír.
Be szeretném hozzá szerezni az összes folyadékot: Motul 710 2T, Motul DOt 5.1 fékolaj, Motul Oil filter spray, Liqui -Moly Radiator Antifreeze KFS11 hűtőfolyadék.Esetleg ha tudnátok jobb alternatívát mondani a fentiekre, akkor szívesen veszem. Nem lenne jobb a Motul 710 helyett a Motul Scooter Power 2T? Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Üdv. Most már azért hosszabb barátságon és használaton vagyunk túl az Aeroxal. Sok beállítás, próbálgatás és tanulság. Harmad gázig húz és pörög. Utána már igazából nem változik semmi. A szíj nem fut ki a vario végéig pedig szépen ki van hézagolva. Amúgy lefut végre a számlapról, normálisan gyorsul szóval elégedett vagyok de úgy érzem lenne még benne tartalék. Lehet hogy a 12-es karbi nem enged elég üzemanyagot át? Próbáltam mindenhogy hangolni de jobb nem lett.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz Rivaul #71110 üzenetére
Variot és a szíjat vedd ki, és asztalon teszteld le, hogy a tárcsákat egymásra rakva mennyire megy be a szíj. (Pl mikor emeli meg a szíj a tárcsát, amikor nyomod be közéjük.)
Ugye az az ideális, ha pont miután teljesen beér a szíj a tárcsák közé, utána már emeli is. Ha beljebb tudod nyomni a szíjat, akkor tuti nem is fog kijönni, amikor működés közben teljesen összezárnak. Sajnos nálam is ilyen a most bent lévő új szett, majd valamikor kicsit levetetek a tarcsákból egy esztergályossal (csak ésszel, én kb 0,5mm-re gondoltam, úgy hogy nálam nagyon nagy az a rész, ahová nem fut ki a szíj!).
Egy jó tuning variónál ez biztosan teljesen pontosan be van lőve.
Ja, és persze új szijhoz kellene beállítani! -
Topikgazda
válasz Laybee #71109 üzenetére
Mind a kettő jó bele, én a 80w-90-re szavazok.
Egyáltalán nem muszáj a Motul termékeit használni, más gyártó terméke is ugyanúgy jó ha a gyári kritériumoknak megfelel. Márpedig mindegyikben lehet találni ilyet. Lehet Castrol, Repsol vagy bármilyen más márkájú olaj. A lényeg, hogy az adott márkán belül a jót kell megvenni.
A fékolajra ez szintén érvényes.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Laybee
őstag
válasz sityupityu #71112 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
Topikgazda
válasz Laybee #71113 üzenetére
Szívesen.
A legajánlottabb a két márka között alap, illetve közepesen tuningolt motorokba a Repsol Moto Sintetico 2T, és a Castrol Power1 Racing 2T.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#25529296
törölt tag
Nekem van egy robogóm, átalakítás nélkül, és egy nagymotorom is. Már vagy huszonöt éve motorozok és fel nem foghatom, hogy hogyan fordulhat meg bárki fejében, hogy
- normális az a helyzet, amiben a segédmotorokon nincs rendszám, nem lehet őket azonosítani, nincs rendszeres műszaki ellenőrzésük és mégis részt vehetnek a közúti forgalomban.
- normális az a helyzet, hogy B-s jogosítvánnyal mindennemű gyakorlati számonkérés nélkül lehet kétkerekű motoros járművet vezetni. Szerintem még az 50-es lehetősége is agyrém, erről sajnos a munkám kapcsán van némi fogalmam.
A kismotornak hazudott nagymotorok szinte kivétel nélkül olyan műszaki állapotban vannak, hogy nem mennének át egy műszaki vizsgán. A legnagyobb baj a fékekkel és a lengéscsillapítókkal van. Remegő tárcsafékkel jár a csaló motorosok nagy része, ami vészfékezéskor életveszélyes, veszélyes a motorosra és a többi közlekedőre is A nem/vagy rosszul működő lengéscsillapítók már sima haladáskor is veszélyesek lehetnek, ha nem látják el a feladatukat, a kerekek elveszíthetik a tapadást, hullámos, bukkanós, vizes úton, vagy a forgalom lassító barázdákon.
A számonkérhetőségről ne is beszéljünk, ha balesetben vesznek részt és elhagyják a helyszínt.
Szerintem kivétel nélkül mindenkinek jobb lenne, ha végre rendszámmal látnák el és műszakiztatnák a kismotorokat.
A kormány 2018-ra ígérte ennek a megoldását, hát kíváncsian várom a megvalósítást.
[ Szerkesztve ]
-
Laybee
őstag
válasz sityupityu #71114 üzenetére
Ezt is köszönöm, marad a Castrol.
-
siti
senior tag
válasz #25529296 #71119 üzenetére
2016-ra is ígérte, de nem az 50-esekre kellene rendszám, hanem az smkp elavult fogalmát a mai időkhöz igazítani (mert vicces lenne, hogy B jogsival csak 1200cc-t vagy 60LE-t vezethetsz, B1-el pedig lehet 100lovas, B-korlátlannal meg bármi. Motoron meg természetes). az meg hogy B jogsival lehet robogózni, azt meg döntse el az illetékes. én is sokat gyakoroltam, mire ki mertem menni a forgalomba, vészhelyzetben meg mindegy mi van alattam, mert vezetéstechnikai tréningen se autóval, se robogóval nem voltam. bringázni meg jogsi nélkül is lehet.
Az meg pláne off, hogy 3 év motorozás után, sokkal jobban figyelek a forgalomban, mert nincs az a hamis biztonság érzet, hogy légzsák, meg hogy majd megáll, csak nem akar nekem jönni.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
mormota
senior tag
halló szakik!
fekvő minarelli. az olaj csöpög szép lassan befelé a karbiba, ezáltal nehéz indítani kicsit több állás után, és befolyik a szívócsonkon keresztül a légszűrőbe, aminek az alján összegyűlik, és elnedvesíti a szivacsot is, és végül kifolyik alul belőle.mitől lehet, hogy az olajkör ereszti befelé az olajat?
Illusztrálok, tehát vagyok
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71115 üzenetére
Az lenne a jó, ha alacsony összeg fejében történne a rendszámoztatás.
Pl. a karakószörcsöki Sanyi bácsi nem fogja (tudni) a 45 éves Simsonját rendszámoztatni. Az is kérdés, hogy a strandpapucsban, házituningolt, visító robeszokon májerkodók hogyan intéznék ezt? Vagy miből...
(például az ingatlanok legális kiadása terén is történt előrelépés, hogy egyre kevésbé érje meg illegálisan kiadni egy lakást) -
MrChef
aktív tag
válasz máyköl #71124 üzenetére
Esetleg térkamera felvette az esetet? Az elkövetőt az alapján utol lehet érni. Szakértők a sérült elemekből vett minta alapján meg tudják állapítani a vétkes autó típusát. Aztán ha megvan, a kötelező biztosítása terhére remélem, a fél mocidat újjáépítteted.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Sziasztok. Új vagyok ezen a fórumon,mivel csak most kezdtem el nézelődni robogók terén. Újat szeretnék venni,a használtat inkább hanyagolnám. 125ös kategóriában két gép közül venném az egyiket jövő tavasszal.
Yamaha NMAX vs. Honda PCX
Ti,mint régi motorosok, szerintetek melyik a megbízhatóbb,strapabírobb gépezet? 50-50 százalékban városban és kisebb túrázásra lenne használva.
Köszi a segítő válaszokat.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
MrChef
aktív tag
válasz crissprivat #71126 üzenetére
Szia! Ha én most ilyen vásárlás előtt állnék, megnézném, melyik típus elterjedtebb Magyarországon, melyik megbízhatóbb és melyik márkának kiterjedtebb a szervizhálózata és alkatrészellátottsága, melyikhez mennyibe kerülnek a különböző kiegészítők, esetleg melyikhez mennyibe kerül a Casco biztosítás. Mindent összevetve a kevésbé bonyolult motort venném.
-
suste
veterán
válasz crissprivat #71126 üzenetére
Én a Honda PCX-re szavazok:
-nagyobb tank
-nagyobb kerék
-csak jókat írnak róla.
De én már régóta kinéztem magamnak, és következő robogónak ilyet szeretnék .
Egyedül a hátsó dobféket nem értem rajta -
moriak
tag
Sziasztok,
Segítségeteket szeretném kérni, olyan problémánk van, hogy ha álló helyzetben eldöntöm minimálisan a motort és visszaállítom egyenesbe majd ezt követően ráhúzom a gázt akkor ledadog/fulladozik a motor. Nem áll le, összeszedi magát. Az a baj, hogy ez menet közben is elő tud fordulni, hogy ha hosszabban gurulok egy körfogalomhoz, megállok majd elindulnék akkor újfent csak ledadog. (1-2X le is fulladok teljesen)
Szétszedtük a karbit, gyári értékek alapján beállítottunk mindent, nem szív false-ot sehol, üzemanyagellátás van, benzinszűrő is majdnem tele van benzinnel.
Köszönöm a tippeket.Üdv,
-
crissprivat
senior tag
válasz MrChef #71127 üzenetére
Pont ez a két típus,ami a legjobban el van terjedve szinte az egész EUban. Ezért is néztem ki ezt a kettöt,
Kiegészítők nem nagyon foglalkoztatnak,max egy hátsó tároló,de azt majd még meglátom. A biztosítás meg nem hiszem,hogy sok difi lenne a kettö közt,mert egy kategóriában vannak.suste - pont ez zavar a legjobban engem is,miért nem tudtak tárcsát tenni hátra is abs-el
Nem tudom mennyire lehet könnyen olvasni a negatív lcd kijelzöt nappali fényviszonyok mellett. A pozitív szerintem sokkal olvashatóbb. Legjobb lenne mind a kettöt élöben körbejárni és kipróbálni.Köszi az eddigi segítséget nektek
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
suste
veterán
válasz crissprivat #71130 üzenetére
A yamahában meg a mini tank hihetelen húzás.
A fele ekkora testű JOG-okban is volt ekkora.
Ha már jó a fogyasztása ezeknek, akkor legalább 300KM-t nyugodtan (mondjuk fél liter maradékkal számolva) lehessen velük megtenni. Pl a mostaniba is tankoltam már 9,5l -t. -
crissprivat
senior tag
-
MrChef
aktív tag
Vannak Harley-Davidsonok is csöppnyi tankkal. Nem is értem, hogy alapvetően az USA távolságokra tervezett motoron miként gondolták, hogy a motoros 200 km-enként tankol.
-
macilaci78
nagyúr
válasz crissprivat #71130 üzenetére
Próbáld, ha újban gondolkozol. Biztos lesz olyan szalon, aki engedi.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Karex
senior tag
Sziasztok!
Adott egy Piaggio NRG MC3 robogó, és én, mint egyszerű használója Ha az önindító nehezen indítja a motort, és a világítás is csak némi gázadás után kapcsol be, akkor jó eséllyel az akkumulátor a végét járja?
-
#25529296
törölt tag
a
[ Szerkesztve ]
-
#25529296
törölt tag
Az is lehet, hogy nem jó a töltésed és nem tudja feltölteni az aksit. Az aksival érdemes kezdeni, mert a rossz aksi becsaphat a töltés vizsgálatakor is. Azt tanácsolnám, hogy vedd ki az aksit és délután töltsed fel teljesen, nyugodtan rajta hagyhatod órákon át, hogy a csepptöltés is végigmenjen, majd vedd le a töltőről hagyd ott éjszakára. Reggel ellenőrizd a feszültséget. Ha 12,6-12,7 Voltot mérsz, akkor jó az aksid, tartja a feszültséget. Ha 12,5-12,6 Volt, akkor 75%-os állapotban van, érdemes cserélni, de jó motor töltés még életben tudja tartani, a fagyok beálltával azonban tuti kevés lesz. Ha 12,4 Volt vagy alatta mérsz, akkor már teljesen gatya, nem tartja a feszültséget, használat közben is merül, a motor nem tudja töltve tartani. Ekkor szintén kell egy új aksi. Ha jónak méred az aksit, akkor érdemes beszerelni és indítózni vele 3-4 alkalommal, majd pihentetni negyed órát. Ezután megint mérni és ez már egy valósabb aksi képet fog adni. Ezek utána biztos ami biztos én ránéznék a töltésre is. Ha bekötöd az új aksit és alapjáraton megy a motor, 13V felett kell mérjél az aksinál töltőfeszültséget, magas fordulaton pedig 14,5Volt legyen a feszültség, de azt ne lépje túl.
-
Topikgazda
válasz mormota #71121 üzenetére
Ahogy dond is írta, az olajpumpa a karburátor alatt helyezkedik el, ezért álló helyzetben nem igazán tud olaj folyni a karbiba. Egyébként azon a bemeneten, ahol csatlakozik az olajcső a karburátorra, ott kell lennie egy kis golyónak a kis csatlakozón belül. Azt megnézhetnéd, hogy nem történt-e vele valami.
Az természetes ha valamennyi olaj a légszűrőházban köt ki, nem tudom, hogy nálad milyen mértékű ez...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
yoli666
tag
Még mindig nem oldódott meg a nem menős, rángatós kérdésem, de egyre inkább karbi gond szerintem.
Jog 3KJ (CY50)-nek mi lenne a gyári karburátorának a típusa?
Egy olyan kép kéne nekem, hogy mi-micsoda rajta és melyik cső micsoda? Van valakinek esetleg?
Tegnap állítgattam az alapjáratot és a másik kis csavart, de nem sok eredménnyel....
De az alján van egy csonk amiből csöpög a benzin, oda kéne valami cső?
Lehet lerázkódott vagy nem is volt rajta, de jó lenne tudnom, hogy minek hol kéne lennie....[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
szeretek robogózni, de szívás ez a hirtelen zápor-eső
van valami cucc amit ilyenkor elő lehet kapni eső ellen és nem fújja le a menetszél?
van ugyan nálam egyszer használatos esőkabát..de ezt még a bicajon is lefújja a menetszél -
Krogoth
senior tag
válasz lorcsi #71141 üzenetére
Ilyesmit vettem
Műanyag, ronda, de nem ázik be -
BlackPriest
őstag
válasz lorcsi #71143 üzenetére
Hasonlót vettem én is munkavédelmi boltban (motoros eladótól). a kapucni visszacsukható a gallérba, amúgy négyzet alakúra összehajtható. Egy helyen volt beázásom, de az sem vészes, amúgy jól vizsgázik. ujján és lábszáron összepatentolható. Én folyton magamnál tartom. Mondjuk belerohadsz ilyen melegben.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz yoli666 #71140 üzenetére
Tobb mint valoszinu azt is Teikei Y14P (TK Y14P/1) karbival szereltek, mint a 3KJ blokkok nagy reszet.
Nem egy ordoglakat ez a karbi, pont nemreg ujitottam fel egyet meg vissza se szereltem.Az also csonkra nem mindig van cso kotve, ha van is, akkor az szabadon van hagyva. Ott van egy csavar is, mivel le lehet ereszteni a benzint azon a csonkon keresztul, probald meg finoman meghuzni, ha nem megy, akkor kitekerni, kipucolni es ugy visszacsavarni.
A csavar az oldalan pedig a keverek allito csavar, ahhoz olvass vissza hogy kell beloni.
[ Szerkesztve ]
-
yoli666
tag
válasz nyogo83 #71145 üzenetére
Nagyon köszi, nagyon rendes vagy, hogy lefotóztad. Akkor az egyrészt természetes, ha ott folyik a benzin, csak nem magától kellene neki. Amúgy nem pont ilyen a karbi, de hasonló. A beállító csavart már próbáltam, de szinte semmit nem csinál. Ha olyan 6-7 fordulatot kitekerem leáll, de különben hiába tekergetem...
-
lorcsi
veterán
válasz spanglee001 #71147 üzenetére
ezt ár kissé soknak tartom, ha majd tényleg nagyon elkezd esni..úgyis leteszem a mocit
aldit fogom figyelni..bírom a cuccait
Új hozzászólás Aktív témák
- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
- Fűnyíró topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen