- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
-új szíj szélesebb, vagyis nagyobb átmérőre megy ki, vagyis nagyobb a végsebesség, kisebb fordulatszámon. Ezért egy darabig könnyebb görgő kellene hozzá, bár szerintem hamar bekopik a szíj.
-ha gyenge lenne a kontraszt, akkor csúszna a szíj, vagyis pont hogy nagyobb fordulaton pörögne, de mégsem menne.
-MHR: jól írtad, nehezebb görgő kell.....
-
Topikgazda
Tehát először csak a szíjat cserélted ki, és minden más maradt benne amivel korábban a régi szíjjal együtt jól ment? A más típusú (gyártmányú) szíj minimális szélesség és hosszbeli eltérése (hosszban is csak pár milliméterről beszélünk) már borítja a korábban jól behangolt és működő állapotot.
A szíjnak nem bekopnia kell, hanem ki kell hézagolni (ha szükséges) és újrahangolni az egészet ha Szükséges. Görgő, minimálisan erősebb kontraszt....bármelyik benne lehet, hogy hozzá kell nyúlni, hogy tökéletes legyen az eredmény. Hogy az 5 grammtól mennyivel és merrefelé kell valójában eltérni azt így nem lehet megmondani.MHR variátor? Mármint MHR overrange? Nem sima multi? Csak mert ehhez a konfigurációhoz mérve kicsit túl komoly variátorról van szó...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
MrChef
aktív tag
A fene megesz a robogó indítással...
1 hét állás után a Sym-emet indítgattam ma reggel. Többszöri indítózásra sem indult. Berúgókarral is próbáltam, majd nem kevés próbálkozás után végre beindult. Felpörgött, magas fordulaton ment, majd amikor bemelegedett, szépen tartotta az alapjáratot. Menet közben gyönyörűen húz. Mivel új gyertyája van és a porlasztóját is kitisztították, az automata szivatóra gyanakszom.
Apósom Keeway Matrix-a pöccre indul (kétütemű), bár átadás előtt a Lidl-es motoros töltőre tettem az akksiját, mert nem volt fullon, biztos, ami biztos. A kütyü szépen feltöltötte az akksit maximumra, indítás gond nélkül.
Következtetésem: mindkét akksit kiveszem télire, kb. 10 naponta rájuk töltök.
(plusz középsztender, teli üzemanyagtank, lufi a kipufogó végére; mindkét motor garázsban vagy ház földszintjén lesz)Mi a meglátásotok?
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71854 üzenetére
10 naponta felesleges. Én új akkut tettem be tavaly tavasszal, télire meg a kamrába vittem. Pár hetente rámértem multiméterrel, 12,2-12,5 V környékén rádugtam egy Lidl-ös töltőre, majd feltöltés után 2-3 nappal lehúztam. Asszem, 2-3 havonta dugtam csak rá.
Sok állás után én is rugdosom az enyémet, mire elkapja, új korától ilyen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71855 üzenetére
Téli állás időben én is 2* töltöm csak, kb 2-3 havonta.
Ha jó az akksi, akkor bőven elég, ha rossz akkor meg a sűrűbb töltögetés sem segít.
(De ilyen jó időben még lehet gurulni. Majd márciusban meg havat lapátolunk megint ) -
perge666
veterán
-
MrChef
aktív tag
válasz perge666 #71857 üzenetére
Mekkora buhera és pénz, ha kézi szivatósra alakíttatom a motort? Mondjuk érdekes, hogy a szivató automata, de csak arra jó, hogy mindenkit megfingasson, amint 20 fok alá csökken a hőmérséklet.
Arról nem beszélve, hogy tavasszal eladnám a motort (mert távolabb költözünk, nagyobb testű gép kell nekem), de így bajos. Csak tökéletes műszaki állapotút adnék el. -
MrChef
aktív tag
válasz perge666 #71860 üzenetére
A levegőszűrő szívónyílásának befogásával is próbálkoztam volna (mint mesterfogás a nehezen induló robogóknál, láttam erről videókat), de az nincs oldalra vezetve, hanem valahol a blokk környékén lehet. Ehhez az ülés alatti sisaktartót kellene leszerelni. Nem tudom, mit csináljak a nehezen indulás problémájával.
-
Bilux
veterán
válasz sityupityu #71852 üzenetére
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
-
Bilux
veterán
válasz sityupityu #71852 üzenetére
Előre is köszönöm, hogy válaszoltatok a problémámra.
Igen előszór maradt minden gyári csak a szíjat raktam bele, de úgy olyan volt kitartott gáznál, hogy hullámzott a fordulatszám.
Mint mikor gyenge a kontrasztrugó. Meg olyan fura volt a motor berázott. Régi lehet a szíj ki van keményedve vagy nem tudom.Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
-
Bilux
veterán
Szia a MHR vario-ban: Malossi 11147
Remélem, segíthetek neked
Ez van benne a variátorban lefotóztam tehát MHR... fasza remélem ezzel is be lehet hangolni a gépet...
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
-
suste
veterán
Valaki használja esetleg a "Pirelli Diablo Super Bike" programot?
Valahol olvastam róla, kipróbáltam, nagyon jól működik!
Útvonalat, teljes sebesség grafikont, végsebességet és átlagsebességet is jól mutatja/megjegyzi.
Variátor behangoláshoz is nagyon hasznos lehet.
Viszont jó lenne összehasonlítani a gyorsulás értékeket másokéval....[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MrChef #71861 üzenetére
Én most kitaláltam a tutit. Najó, a szerelő mutatta Szal, légszűrő levesz (ez nekem egyszerű, sport légszűrő csak le kell tekerni), gáz odahúz, egy kis féktisztító a karbiba és úgy 10 rúgásra már pöfög is akármilyen hideg van
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
flegga92
senior tag
válasz MrChef #71868 üzenetére
Párszor használtam már én is régebben, kocsinál is. Soha nem szedtem ki a légszűrőt, a szívónyíláson nyomattam bele miközben indítóztam, rugdostam. Hidegindítókhoz szoktak adni hosszú csövet is azzal egyszerűbb, de ezzel nagyon kell vigyázni, öngyulladásra képes és elég csúnya dolgokat tud művelni. [link]
Személy szerint a féktisztítót jobban preferálom, ha már ehhez kell folyamodni. Én inkább 100-as benzint tankolok azzal mindig indult mindenem. -
Snooker147
tag
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni hogy hol vannak az országban hivatalos Aprilia forgalmazók? Van erről valahol lista? Én Keszthelyen vagyok.
Apriliának van hivatalos magyar weboldala? Sok helyen megszűntek kereskedések, Balatonbogláron is pl.
2T robogót szeretnék venni, Motardot néztem elsősorban, az jó választás?
Az igaz, hogy az új Euro4-es szabványú motorok gyengébbek, vagy csak így akarják eladni a maradék E2-eseket? Ezt egy Motowell-es kereskedő mondta nekem, meg hogy most jó akcióban vannak, Magnet RS, Crogen RS, mert jövőre már nem lehet újként E2-es robogót eladni. Motowellrők milyen véleményetek van? Felemásak az eddigi infók alapján. Sokat javultak, hiába magyar fejlesztés, de kínai gyártás, és alkatrészek. Blokkjuk Yamaha licences hallottam, de csak licences, az nem ugyanaz. -
addikt
válasz MrChef #71868 üzenetére
Hát ahogy írtam
flegga92: Egy mocinál, h nyomod bele ha nem veszed le a légszűrőt? Vagy a szivacson keresztül? Lehet úgy is menni fog
Azt a hidegindító sprayről készült cikket már láttam régebben, szép munka Az enyém 2t, ott nincs sok szelep[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
flegga92
senior tag
válasz body007 #71871 üzenetére
Nem kell annak a karbiban állnia, elég ha a levegővel beszívja. Persze itt gyorsnak kell lenni, azért jó a hidegindítóhoz adott hosszabbító cső, tudod a palackot fogni a kezedben miközben rugdosod
Injektoros kocsinál sem tudod másképp csinálni.
De tényleg próbáljátok ki a 100-as benzint, míg 2T-m volt soha nem voltak indítása gondok vele, karbi soha nem volt pucolva a 8 év alatt, -15 fokban is indult. 95-el meg nyáron is volt, hogy hidegindítózni kellett. -
Topikgazda
válasz MrChef #71854 üzenetére
Ahogy a többiek is írták, nem kell olyan gyakran töltőre rakni az akkut, elég 3-4 hetente egyszer.
A lufit felejtsd el, egy zárt garázsban teljesen felesleges.(#71858) csurgoi Uhh, kérlek ki ki ne dobd...
(#71859) MrChef Karbit kéne cserélned ha manuális szívatót akarsz.
(#71863) Bilux Igen, a jó hír az, hogy ez valóban úgy néz ki mint egy mhr variátor, viszont van rossz hír is. Ehhez a cucchoz már hosszabb és szélesebb overrange ékszíj és természetesen hátsó tárcsa is kéne. Tehát ha a variátorod túlméretes, akkor a hajtás összes többi elemének is annak kell lennie. Így, hogy csak a variátorod az nem hogy azt nem fogod tudni összehozni, hogy jól menjen, hanem azt sem hogy egyáltalán normálisan működjön. Ez van sajnos.
(#71868) MrChef A légszűrőház tetejét (fedelét) levéve a légszűrőcsonkba kell befújni hogy értelme is legyen a dolognak. Elméletileg működhetne egy hosszú cső is és így nem kéne szétszedni, de gyakorlatban én kicsi esélyt látok arra, hogy a csővel pont a csonk elejét megcélzod vele. Simán a légszűrőházba fújva meg jóval kisebb az esély rá, hogy beinduljon. Mármint ha tényleg egyáltalán ilyen jellegű hidegindításra van szüksége.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bilux
veterán
válasz sityupityu #71873 üzenetére
Nem kell speciális szíj hozzá az overrangehez van.
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
-
Topikgazda
-
rattila76
csendes tag
Sziasztok!
Közel 10éve motorozok de ma sikerült olyat csinálni mint eddig soha. Beöltöztem, felültem a nyeregbe és dinamikusan gázt adtam majd valami leblokkolta az első kereket. Itt jött a teljes megsemmisülés amikor rájöttem, hogy a tárcsafékzár fent van még. Látszólag csak a tárcsa karistolódott meg, illetve a zár deformálódott el. Kérdésem érdemes szervizbe mennem vele hogy megnézessem mi kaphatott még? Egy Suzuki UK110-em van.
Előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
GEPESZ66
veterán
Leszedtem a Keeway Fact 50 deknijét, mivel a berúgókar lassan jött vissza.
Kimostam féktisztítóval, már így is jó lett.
Az lenne a kérdésem, hogy a piros nyíllal jelölt fogazott ív finoman kaphat-e zsírt?
Az egyik kollégám, aki szokott javítgatni, azt mondta, hogy finoman zsírozva nincs semmi gond.
Jó lesz így (a Ti véleményetekre is kíváncsi lennék)?
A fogazott ívnél lévő perselybe is tudtunk egy kis zsírt belejuttatni, teljesen nem akartam szétbontani.
A túloldalon lévő seegerrgyűrűt leszedve elmozdítottuk egy kicsit befelé a berúgókar tengelyét, hogy a persely belsejébe is jusson zsír. -
Topikgazda
-
MrChef
aktív tag
válasz GEPESZ66 #71878 üzenetére
Az első motorom nekem is F-Act volt 2008-ban. Újkorától is azt produkálta, hogy csak kis gurulás után pörgött fel a motor, akkor tudtam vele elindulni. Ez főleg lejtőn fölfelé volt gáz. Nem jöttek rá az érdi szerelők, mitől van, görgőproblémára gyanakodta, de nem szerelték meg. Pedig lehet, úgy tovább tartotta volna magát nálam a kis járgány.
-
manya777
tag
Üdv.
Kymco Agility 50 4t robogóm van, ami idő közben 60 cm3 re módosult. Azon gondolkodok hogy a hidegebb hónapokra beszerzek valami Plexit rá. De nem nagyon van tapasztalatom. Esetleg valaki használilyen robogót plexivel? Mennyire befolyásolhatja a fogyasztást és a sebességet ha felszerelem. Illetve a nagy plexi ami kapható rá elég nagy e ahhoz hogy a sisakom ne lógjon ki a tetejénél. 175 cm a magasságom.i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.
-
macilaci78
nagyúr
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #71882 üzenetére
Mért, ha magasabb lenne akkor nem fogná vissza?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
manya777
tag
válasz macilaci78 #71882 üzenetére
Azt sejtem hogy visszafogja, de jó lenne tudni legalább csak hozzávetőlegesen hogy mennyire Olyan 2,5 liter körül fogyaszt, és míg 50 cm3 ként ment olyan 58 km/h val, most 60 asként kb 75 öt tud majd elvileg. Egyelőre bejáratás alatt van még. Ha a fogyasztás lenne olyan 3 liter körül a sebesség meg leesne kb 65 re még azt mondom Ok. De ha ennél drasztikusabb egy plexi okozta "beavatkozás" akkor lehet inkább hanyagolom.
[ Szerkesztve ]
i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #71883 üzenetére
Szerintem az én keresztmetszetemmel mindegy, hogy van-e plexi.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71888 üzenetére
Helló... Ma reggel befújtam a féktisztítót a légszűrő-nyílásba, nem indult a motort. Rúgdostam a kart, indítóztam felváltva, mint valami eszelős, nem indult.
Szerintetek mi lenne a következő lépés, hogy életet leheljek belé?
Az utóbbi szervizen kitisztították a karburátort, új gyertyát tettek bele, jónak találták a szivatót, új az akksi.
Nemrég töltöttem bele benzint, és múlt héten még jártam vele.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz manya777 #71886 üzenetére
Szia!
"Azt sejtem hogy visszafogja"...
Nem jól sejted. Miért fogná vissza egy sima domborított felület, mint az a ruha, amin ezer ránc van, amibe a menetszél bele tud kapaszkodni. Az én motoromon is van plexi, próbaképp leszereltem és lassabb lett 5 km-el, mint plexivel. Az eddigi összes motoromon volt szélvédő, mindegyikre én csináltam, kivéve az elsőt, amin gyárilag rajt volt. Rendes méretűek voltak, amik télen is megvédtek a menetszéltől. Ezért csináltam a mostani kismotoromra is. -
-
Theory66
aktív tag
Sziasztok!
Vettem 2 db Derbi Senda R 50 motort összeépítés (tapasztalatszerzés, tanulás) céljából. Tudtok nekem ajánlani olyan megbízható oldalt ahonnan tudom pótolni a cserélendő/hiányzó alkatrészeket lehetőleg minél olcsóbban? Ha valakinek ugyan ilyen van és hajlandó lenne segíteni ha merül fel kérdés szerelésnél, kérem keressen meg privát üziben.
-
flegga92
senior tag
Ha feljött itt a plexi téma és a téli motorozás én is kérdeznék a Tucano Urbano-ról.
Plexit nem akarok, felső részem egyáltalán nem fázik, viszont a lábam farmeren keresztül igen.. 1,5 km-t megyek a melóhelyemre, szóval nem nagy táv. Egy Alis arcmaszkom van, Lidl-ös sisason átraktam a téli bélést, pont annyira szellőzik, hogy nem párásodik a plexi. Kesztyűnek egy Decahtlon-os síkesztyűt használok, meglepődtem hogy a vékonysága ellenére nem fúj át rajta a szél és egyáltalán nem fázik a kezem. Felül egy béléses bőrkabát van rajtam.
Azért tetszik a Tucano, mert eső ellen is védi a nadrágot. Mennyire macerás álábújni? Sose láttam még ilyet hogy működik, csak mielőtt 30e+ Ft-ot kiadok érte, meghallgatnám a véleményeteket. -
addikt
válasz MrChef #71889 üzenetére
Gázt csutkára oda húztad mikor befújtál? Mert csak úgy jut beljebb az anyag
Nekem ezzel a módszerrel indul minden reggel:
1. légszűrő leteker
2. csutka gáz
3. kb. 1 mp befújás
4. szívató rá (manuális)
5. 10 rúgás gyújtás nélkül
6. gyújtás rá
7. pár rúgás már pöfög isMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz MrChef #71889 üzenetére
Az a baj, hogy még ha működne is ez a befújós dolog ez akkor is csak egy kényszermegoldás. Nem normális, hogy csak így indul. Hiába néztek át neked mindent a szervizben, könnyen lehet, hogy valamit elcsesztek vagy nem megfelelően raktak össze, vagy a tisztítás ellenére azóta mégis csak belekerült valami kosz a karburátorba. Én elsőre mindenképp valami karburációs problémára gondolok, szerintem újra szét kéne szedni az egészet. Annyit még megtehetnél, hogy ilyen hosszas indítózás illetve rugdosás után nézd már meg a gyertyát, hogy milyen.... Gyanítom, hogy tök száraz lehet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #71895 üzenetére
Próbáltad, vagy csak gondolod. Mint írtam, nekem minden motoromon volt szélvédő, ezért írtam hogy semmit nem fog vissza, sőt, ha áramvonalasra van készítve, jobban megy a motor. Minden gyorsasági versenymotoron van plexi, szerinted azért hogy visszafogja a motort?
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #71897 üzenetére
Kb 2 méter és 1,5 mázsa vagyok. Szerintem az én termetemet lefedő plexivel a robogóm menetteljesítménye nemigen változna.
Míg ugyanezzel a plexivel egy 175 cm, 60 kg pilótával szerintem lassabb lenne, mint plexi nélkül.Ugyanez fordítva is igaz, ha egy zsoké méretű emberhez méretezett plexis gyorsasági motorra ülök fel, akkor lassabb lesz alattam.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #71897 üzenetére
Most milyen plexiről beszélsz pontosan?
Nekem is van egy gixerem amin természetesen van plexi, és az összes hasonló motoron is van, mert ezeknek a kis plexiknek természetesen megvan a maga szerepe. De csak akkor, amikor nagy tempónál ráhasalok a tankra, normál tempónál felegyenesedve (már amennyire lehet egy ilyen motornál) 100 fölött simán leviszi a fejem a huzat (mint egy plexi nélküli motornál) ami még a mellkasomat is éri.
Mi azokról a tipikus robogó plexiről beszélünk ami "eléd tornyosul" teljes egészében, és ennek köszönhetően valóban semmiféle huzat nem ér. Na az úgy visszafogja a motort (legyen az bármilyen is) mint annak a rendje. De egy ilyen plexit ne keverj össze egy, a sportmotorokon lévő plexivel. Azoknak teljesen más a szerepe, csak akkor fejtik ki a hatásukat ha rákuporodsz a tankra. Valamennyit védenek persze, de egészen minimálisat csak, a fejedet és a felsőtestedet éri a huzat ha nem veszed fel a nagy sebességre az optimális motoros pozíciót...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Babzsákfotel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen