-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
-
30z.Samu
félisten
Emberek! Ma nagyon állat módjára mentem, eskü, az 50ccm most kevés volt. 1-2 alkalommal meleg is volt a pite. Először az futott át az agyamon, hogy ilyet többet soha, utána pedig hogy ez az adrenalin löket qrva jó volt! Pl ki merészeltem előzni egy audist a lámpánál.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50710 üzenetére
Annyira azért nem hajtom szét..nyélgáz tabu. Mondjuk egyszer kellett, amikor tényleg meleg volt a pite az előzésnél. Ott éreztem, hogy egy 125-öst el tudna viselni a seggem. Amúgy a legszebb dísze a garázsnak, főleg így tisztán. Meg azért sűrűn ilyet nem csinálok, csak ez így kikívánkozott belőlem...
EEEEKSZÖRSZÁÁÁJSZBÚÚÚK!(#50712) üszök : Ezért nem fogok sűrűn csinálni ilyet, még élni akarok. Inkább türtőztetem magam.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Viccen kívül, tényleg nem akarom széthajtani, mert nagyon jó kis motor. Ha úgy érzem, hogy kevés, akkor inkább továbbadom és így jobb lesz neki is. De az nem most lesz, inkább megpróbálok lenyugodni. Mert normális közlekedésre tökéletes
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50707 üzenetére
Ha leszabályoz a CDI, és megfelelő a vario beállítás nem lesz semmi baja a nyélgáztól...
Ma én is alkottam: Hazafelé ki mertem kerülni egy doubledecker szerű városnéző buszt a pirosnál. Velem szemben egy kb 15 centis padkával ellátott forgalom elől elzárt terület. Próbálok beállni a busz elé, erre gázt ad, nem enged. Beáll mellém. Ránézek: Kurv@ anyád (hangosan). Zöld, nyélgáz... Mire átért a kereszteződésen elég kicsi volt a tükörben... Nem értem egy emeletes városnéző szarral mit akar keménykedni?
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #50714 üzenetére
Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy szabályoz-e vagy sem... Én is előzök ki, picit benéztem a szembe sávban jövő autó távolságát (vagy gyorsított, nem tudom), de éreztem, hogy egy picit kevés lesz ez. Húztam neki egy nyélgázt "menjünk menjünk menjünk! Hú bameg, ez meleg volt!"
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50717 üzenetére
Nem feltétlenül bántja a magas fordulat, sőt... Ha állandóan alacsony a fordulat, akkor kokszosodhat.
Anyám Agility-jét én mindig nyeleztem, 55-nél fojtott (szerintem CDI, de sosem néztem meg, nem érdekelt). Lehetett érezni, hogy nem pörög szét, nem szenved. Innentől kezdve nem érdekelt, húztam neki. Amúgy sem megy annyira, hogy gond legyen belőle, sőt...
Jó, hidegen kíméltem egy kicsit, de pár km alatt bemelegszik annyira... Szóval 98%-ban húztam neki.
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #50718 üzenetére
Hidegen én sem húzom neki állat módjára. Meg amúgy is ha már meleg a motor, kb fél gázon felkúszik a mutató 50-ig simán, onnantól kell jobban húzni a gázt, ha gyorsabban akarok menni. Én sem hallottam még, hogy szenvedne a motor, tiltás szerűséget még sosem hallottam. Bár nem tudom, hogy ezeknél van-e ilyen.
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50722 üzenetére
Én képes vagyok rá... Azért inkább kérdezek, hogy miképp viselkedik, hogy van-e valami fojtás benne, hogy Samu biztos legyen a motor. Ne főzzem meg, ne hajtsam szarrá, ilyesmi.
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50724 üzenetére
Nem, még nem cseréltem le, de lassan szerintem ideje meglátogatni a királyunkat egy teljes körű szervizre.
Sic Parvis Magna
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50723 üzenetére
Ez a hozzáállás mindenképp tiszteletre méltó. Ha sokat pörög a motor, azt úgyis érezni fogod. Hangosodik, rezgések erősödnek, futóművét kevésnek érzed... stb.
Egyébként a CVT-nek van egy jó tulajdonsága (jól behangolva): Adott fordulaton pörög nyélgázon (ez gyári értékben a teljesítménycsúcs alatt van), és csak a végsebességnél emelkedik tovább. Szóval amíg a szíjnak van hova csúsznia, addig nem gond a nyelezés (JÓL BEHANGOLT HAJTÁSSAL). Utána meg vagy a CDI fojt, és nincs para, vagy a usernek kell észnél lennie. Fojtatlanul meg tudod főzni, főleg nyári melegben. (Levegősnél sokat számít). Bár hozzátenném, hogy a túlmelegedésnek is vannak jelei, nekem anno a Tactnál sikerült elérni, hogy 70km/h 40+°C után úgy döntött, leáll. Azonnal nem is indult, kis várakozás után igen. Többet ilyet nem csináltam, melege lett leállt. Megúsztam minden komolyabb gond nélkül (legkomolyabb az volt, hogy várnom kellett a következő zöldre). Jó, szerencsém volt, lehetett volna belőle baj, szerencsére nem lett.
www.dongosofor.hu
-
Dexar007
veterán
Mennyit megy el egy 50-es 4T? 50k meg lehet vele nagyobb beavatkozas nelkul?
Give me your cum,bull!
-
-
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #50726 üzenetére
"Ez a hozzáállás mindenképp tiszteletre méltó."
Mindenképp vigyázni szeretnék rá, ha tovább is adom (amit nem tervezek), nem úgy akarom, hogy a lelke is ki van. Inkább eldöcögök olyan 50-55-ös sebességgel, azt fél gázzal is simán tudja. Ha picit tovább húzom, akkor a 60 sem gond neki. Ameddig órázva van, azt gond nélkül futja, de este párszor túl ment rajta. Ez most esetleg arra jó volt, hogy tisztában legyek vele mire képes ez a gép, mik a határok. És annak mértékben nyomni az ipart.
Ákos: Gondoltam, hogy nem lehúzós az emberke. De ami szűkséges, azért cserélje ki. Szíjat nézze meg, az olajat, stb.[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50728 üzenetére
50k-t mondanak első körben. DE! Nagyban függ a tulajtól, ahogy előttem is írták: karbantartás, hidegen hogy húzza, tuningolt-e.
Egyébként ha jó áron veszed, meg szabad venni sokat futottat (ha jó állapotú). Kb 15eFt-ból meg van a fúrás, egy felújítás, ha nincs minden szétesve 30k-ból megvan, és utána megint sok-sok évig jó.www.dongosofor.hu
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #50730 üzenetére
Az új szíjat Ő tette fel nem sokkal azelőtt, hogy eladtam neked a motort, az olajat is ő cserélte, arról is le fog beszélni. Majd 1000 km múlva Ha viszont mindenképpen ragaszkodsz az olajcseréhez, akkor mondd neki telefonon mielőtt mész, nem mindig van belevaló olaja készleten.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50732 üzenetére
Na igen, ezeket is meg kell tanulnom. Hogy egy 4T kicsit másabb törődést igényel, mint a 2T, utóbbinál tölteni kell az olajat és csók, előbbinél pedig észben kell tartani, hogy mikor lett cserélve, meg ilyenek. Egyébként amióta van a kis barátom, nem kell többet 2T-s robogó. Lehet, hogy nem megy 70-80-at, de a hangja jobban tetszik. Akkor Te jobban tudod, hogy kb mikor kell cserélni őket, lassacskán elérem a 15000km-t.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50734 üzenetére
Milyen értelemben?
(#50736) szentkuti11: Ja, azt hittem úgy véled, hogy rossz kezekben van a kis barátom. Pedig én vigyázok ám rá..a ma estét ne nézd.[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
wolfnet
tag
válasz szentkuti11 #50729 üzenetére
Attól függ ki gyártja. Honda, suzuki, yamaha fog menni, más szerintem nem.
Privátban érdeklődj! :)
-
wolfnet
tag
válasz szentkuti11 #50738 üzenetére
Sorrys, én rengeteget szoptam olasz robogóval. Az igaz hogy 2T volt, viszont a kínaiak lemásoltak egy 4T-s piaggio blokkot - nem sikerült.
Privátban érdeklődj! :)
-
szentkuti11
addikt
válasz wolfnet #50739 üzenetére
Lekopogom, de eddig full ellentétes a tapasztalatom. Piaggio Zipre egy fékbowdenen kívül semmit nem költöttem, a Liberty is hálás jószág. Eddig csak japán robogót kellek még toljak 13 km-en keresztül, ennek ellenére azt is nagyon-nagyon szerettem.
Viszont autóvásárlásnál egyszer már jól jött a szarolaszozás. A nagy közlehurrogás miatt nagyon olcsón lehet olasz autót venni, szóval sikerült is vásárolnunk egy '98-as 146-os Alfát 1,4 TS motorral elég jó áron, olajcsere-gumicsere, egyszer volt egy szívó oldali javítás, eddig ennyit kellett vele csinálni ( 4 éve megvan).
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz szentkuti11 #50738 üzenetére
A Piaggiókban pont Kínából származó 50 4T blokk van. Azt mondják jó sz@r is.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
wolfnet
tag
válasz szentkuti11 #50740 üzenetére
Na az király. Nekem is van pozitív élményem olasz autóval. Seicento 1.1 sporting, bácsi autó, 1200 kilométeren át volt nálam nyáron, nagyon megbízható érzést alakított ki, és szerettem. Szüleimnek volt 2 olasz autója is, használt barvo, majd null kilométeres új bráva. 3-3 évig volt nálunk az említett modell. Amíg a bravo 100-120 ezer közötti futásnál lett eladva, azért mert az előző tulaj valószínűleg csúnyán összetörte és sok baj jött ki rajta, de egyébként jó volt és szerettük, a brava viszont kaki volt. 40e km-nél jelentkeztek nála durva hibák. Alapjárat ingadozás, magas fordulaton rángatás (közvetlen befecskendezés rulz), 62 es úton egy egyszerű kátyúban tönkrement a jobb első felfüggesztés (km óra állást jeleztem fentebb), nyekeg a kasztni, mindenhol ciripel valami, aztán nem jó a benzin visszajelző, aztán elektronikai bajok, amilyen napja van.
Evvan. Viszont azóta koreai autónk van (daewoo) 12 éve, 140ezer kilométer ment bele ez idő alatt, és az első hibája most jött elő a TMK-n kívül. Lerohadt a kipufogó. Erről ennyit.
Privátban érdeklődj! :)
-
huszi.gyb
senior tag
-
szentkuti11
addikt
válasz wolfnet #50745 üzenetére
,, sütöttél volna még egy pizzát b*zdmeg, mint hogy autót kezdj el gyártani."
Klasszikusakat csak pontosan.
Egy robogó topikban ebbe ne menjünk bele, de szerintem egyértelmű, hogy van sok sz*r olasz és francia autó, de van közöttük jó is, illetve sok jó japán és német autó van, de azok között is van hulladék.
-
wolfnet
tag
válasz szentkuti11 #50746 üzenetére
Köszönöm a javítást! Igaz igaz úgy van helyesen bocsánat.
Ja hát persze. Csak elmeséltem a tapasztalatokat.
Privátban érdeklődj! :)
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #50746 üzenetére
Igen, valahogy úgy.
,,Amelyik b*zmeg, hogy nem tudott elmenni csigát csinálni, inkább b*zmeg meg szedni, meg spagettit tekerni, mint ilyen f@szságokat megterveztek, mint ezek a kib@szott torinói ge.ik. ''
Megoldás: ,, Hozz egy celofánt azt tekerjük be a g.cibe''
Konklúzió: ,, Minek ebbe ennyi csavar, úgyse megy ez soha sehova ''
Forrás: [link]
Nagy klasszikus, többször linkeltem már... De akárhányszor valami elérhetetlen csavart kell kiszedni...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
szentkuti11
addikt
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #50749 üzenetére
Meglátod, megkapod te még azt, amit nem szeretnél... (Nem szó szerint idéztem, csak emlékezetből).
Ez a mondat nagyon sokszor elhangzott tőlem, amikor egy 25 000Ft-ért vett AF18-cal szoptam. Lefényeztük, minden oké volt, és random nem indult. De tényleg random, mert volt, hogy reggel nem indult, otthagytam, 2 hónapig állt, majd 1 rúgásra ment. Szóval...
Na de amikor hatalmas szopások árán összeraktam, jött volna a vevő, és le kellett mondani, mert nem indul... Elindult, legyújtottam róla egy gumit, és elbontottam.
szerk.: Na azért az gyilkolás volt, amit kapott, de már lesz@rtam, jólesett...
Beindul, hideg motor+nyélgáz, gumi alá egy kis benzin, és gyííí (Természetesen léghűtéses motorról beszélünk).[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest