-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz horvathkrisz #43901 üzenetére
Biztos, de ha ma el akarok hozni vmit, hogy hétvégén összerakjam a gépet...
Nem azért, mintha a Condradban feltétlenül raktáron lenne ez... A specifikációja
tetszett, csak a PDF-et megnézve csalódás, mert 42 Nm alatt nem jó - pech.Szerk: visszavonom. Nem biztos. 16K, és még csak ki se szállítják ide.
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
őstag
Na, megvan a KRESZ, mondjuk reméltem is, hogy nem lesz ezzel gond, 3 hibával.
Asszem fel is hívom a srácot, hogy a gyakorlatra mikor lesz lehetőség.Viszont azért ez a tapizós vizsga sokkal jobb, mint anno a papír volt, 8 perc alatt meg is lett. Mondjuk otthon a leggyorsabb online 4:45 volt.
-
DigitXT
nagyúr
válasz longwild #43899 üzenetére
Xenon szettet simán. Az még a véredet is tisztíccsa.
Szerk: de viccen kívül Mosquito34 lámpása is kiváló.
(Meg is kérdeztem tőle, hogy ez xenon? Jó fénye van.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
WTF:
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #43904 üzenetére
Köszi a tippet! Akkor most az lesz, hogy végignézem egyesével a Tungsram, Osram, Philips, egyéb dolgokat és majd választok, mert túl sokat ajánlottatok itt tutinak
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
nagyúr
válasz longwild #43912 üzenetére
Egyszer gurultunk. (Két robi nyélgázon, ő meg ásítozott.)
Viszont ahogy ránk esteledett láttam, hogy marha jól világít
a Varadero a Madison HS1 lámpájából semmi sem látszott.
Aztán beraktam a xenont, akkor már volt valami ereje. Csak
az meg vakított picit. (Nem annyira vészesen, de azért, na.) -
Bogyó bá'
nagyúr
Hadd dicsekedjek!
DigitXT topictársunk jóvoltából (ezúton is köszönöm neki! ) sikerült elektromosan kissé korszerűsíteni a gépemet: a tőle kapott, extra fényerejű T10-es LED-ekkel megoldva a műszerfalvilágítás feljavítását, továbbá a - nálam sajnos kritikus - fogyasztás csökkentését is.
Kissé hitványak voltak az izzóim, sötétben is csak lightos derengést biztosítva a műszereknek
A nap folyamán megjöttek tőle a LED-ek, sajnos csak a 2 szélső műszerbe lettek jók, az üzemanyag-szintmérőbe (oda a pici T5 kellene) viszont vettem új, hagyományosakat (hogy spóroljak a villannyal, az eredeti 3W-os helyett 1,2W-osat: így is jobban világít, mint a tök fekete...) .A délután folyamán a feszültségmérő is elhelyezést nyert, ez este szerencsére nem vakít, nappal viszont csak akkor látszik, ha kézzel leárnyékolom. Kell fölé valami lemezt tenni majd.
Ezen a képen látszik, hogy a kísérletezgetés közben azért sikerült rendesen lemeríteni az akksit. A következő kép viszont tanúsítja, milyen rengeteget számít ez a kis fogyasztáscsökkentés az esetemben: alapjáraton, a világításkapcsoló automatikámmal (tehát üresben nincs tompított, csak helyzetjelzők) is masszívan tölt, nem lesznek további elektromos gondjaim, remélem. Felpörgetve a mocit is tartja ezt a feszültséget. Ha sebességbe teszem (felkapcsolom a tompítottat) akkor alapjáratban csak 12,6 V van, de most már 4000 fordulatnál világítással is elérem a 14,4-et. Tök jó lett szerintem! Egészen happy lettem!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
Tudod az a baj, hogy már meg is van az első áldozat - még múlt hétről.
Miszerint: "elnyaltam" az első féknyereg egyik M8 csavarjának a "6-os
imbusz" fejét. Ez még nem lenne "akkora" probléma, de csavarrögzítőt
is használtam, ami önmagában szintén nem gond, sőt, hiszen a másik
csavar, amit nem húztam túl, csak éppen jól, egy kisebb noszogatásra
szépen leoldott, ki lehetett csavarni. A másikkal viszont bajban vagyok!Mondhatnám, hogy benne hagyom, "leszarom", csak rájöttem, hogy a
két féknyereg csavarjai nem teljesen azonosak: összekevertem őket...
Szóval csak ki kéne szedni akár a csavar szétgányolása árán is, mivel
az elbaszott feje miatt már úgysem lesz újra használható, veszek újat,
csak a menet maradjon ép, mert M6-os fúrására / kitisztítására vagyok
"felkészülve", M8-as menetfúrom (még?) nincs, úgyhogy a szétfúrást a
legvégére tartogatnám, ha más nem segít. Dremelem van, szóval: meg
tudom vágni a csavar fejét, pl. egy nagy lapos csavarhúzó számára.
Vagy tudok venni olyan torx bitet amit ilyenkor javasolni szoktak, hogy
üssünk bele, ami talán segít, de szívesen fogadok hasznos ötleteket...Ellenben a hátsó részt összeraktam. Csak a csavarokat nem "téptem"
be az előírt nyomatékra: nyomatékkulcs híján, szóval a kipufogót még
nem raktam vissza, hogy hozzáférjek a csavarokhoz a véglegesítésnél.Szerk: nem beszélve arról, hogy kell még egy új csavar ugye a fékhez.Amúgy voltam egy boltban, ahol mondták, "hobbi célra" NINCS cuccuk,
csak professzionális szerszámaik vannak, amiből a legolcsóbb 40-50K
és nem is igen javasolják az "olcsó" cuccot, mert ha nem "elég pontos"és ők kalibrálást is vállalnak, ami alapján tudják, hogy sokszor nem az,
akkor nem csak túlhúzást tudsz vele, hanem pl. túl lazára is hagyhatod.Mondjuk nem emlékszem, hogy bármikor is láttam volna a szerelőmnél
nyomatékkulcsot: ő már valószínűleg ott tart, hogy "belejött". Így érzi...[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #43917 üzenetére
Baszki, miket ki nem találnak. Csak bámulok.
"Mint kezdő buzi a gőzfürdőben..."[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #43919 üzenetére
Az utolsó befúrós, menetmetszős mókánál szerintem egyszerűbb a dupla anya megoldás.
mod.
Persze, ha nincs szétqrva a menet.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #43919 üzenetére
Na ez a tipikusan kell ( kéne ) nekem kategória
Más. Meg van az új bukóm A fotelban egész kényelmes Most már csak ki kéne próbálni élesben is 6k/db körül van hozzá tartalék plexi és napszemüveg + minden alkatrész van az üzletben hozzá.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Aktuális körkérdésem a gumi élettartama lenne. Nálatok mennyi km-t fut egy gumi mire csereérett?
A keresővel csak egy Metzeler FeelFree-ről találtam infót ami 15 000km-t emleget. Azt tudom, hogy a gixer kategória 7000km, na de ez egy robogó. Jó esteben soha nem csúszik a gumi. Szóval kinek mi a tapasztalata? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Brogyi #43925 üzenetére
Tavaly májusban vettem az öreg csótányomat 20 évesen, 19.500,- km-rel, és a gyárilag felszerelt (!!!) Bridgestone gumikkal. Tévedés kizárva, a DOT-szám mindkettőn megegyezett a motor gyártási évével. Az első slickre volt kopva + még repedezett is volt, azt azonnal cserélnem kellett. A hátsó is repedezett volt, de még volt 3-4 mm futófelülete, így 5000 km-en keresztül ezzel jártam, csak karácsony előtt lett ledobva a gépről. Szerintem eléggé tisztességes élettartam!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
horvathkrisz
addikt
válasz Brogyi #43925 üzenetére
Olvastam egy német tesztoldalon a Heidenau K61-ről és a Michelin Pilot City-ről.
E két típus volt stabilitás terén az abszolút tesztgyőztes (féktáv, nedves út, stb...).
A Heidenau mellett szólt hogy állítólag 10-15.000 km-t bír, a Michelin viszont alig 8000-ret.
Én előbbit fogom venni. (csak előbb találjam meg azt a kurva zárlatot )[ Szerkesztve ]
-
-
SzlobiG
félisten
Kezd egész jó idő lenni.
-
horvathkrisz
addikt
Megvan a zárlat:
A képen látható két fehér csatit széjjelhúzva nem csapja ki a biztosítékokat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy így vettem a motort, csak valamiért összedugtam és már nem emlékeztem rá.
Először a hátsó lámpára gyanakodtam, mert mikor ráadtam a gyújtást, minden rendben volt, és akkor vágta ki amikor behúztam a féket.
Utána széthúztam a csatit, és láss csodát: megszűnt a zárlat.
Nagyon érdekes dolog, hogy a széthúzott csati ellenére az egész elektronika jól működik: indexek, első, hátsó lámpák, sőt, még a féklámpa is.
Van ötletetek esetleg, hogy mi lehet ez a csatlakozó? A hátsó lámpához megy egyébként a kábel.Azt azért nem hinném, hogy gyárilag ilyen lenne. De ha minden működik, akkor vajon mi lehet a funkciója ennek a csatlakozónak?
Fszm kvn.[ Szerkesztve ]
-
válasz horvathkrisz #43931 üzenetére
Ne máá. A sváboknál van bóhoc rendszám az 50-sekre? Esetleg az van rajta "Krisz1".
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #43931 üzenetére
Az nem a rendszámtábla világítás lesz? Szerintem a kábel van megszakadva, megtörve, vagy hozzáér valamihez, vagy a csatlakozó hibás.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
horvathkrisz
addikt
(#43932) Brogyi: van, minden évben új színben pompázik, biztosításkötéskor adják évente a rendszámot. Innen tudják a rendőrök, hogy van-e rá biztosítás.
(#43934) Tothgera30: köszi a tippet, lehet hogy az lesz. Mindenesetre nem nagyon zavar, egyelőre van nagyobb problémám is: elfolyt a hűtővíz nagy része. A hengerfejnél van egy vékony cső (amit mutatok), ez mozgatható kb 90 fokban, ott csöpög. Szerintem belültől, azaz a hengerfejet leszedve lehetne meghúzni.
Gondolom új hengerfej-tömítés nélkül neki se álljak... -
unyadavid
senior tag
Heló, 120-130 körül milyen robogót tudtok ajánlani, esetleg ebben az árkategóriában (használt) melyikek a megbízhatóbbak?
-
canniball
nagyúr
válasz horvathkrisz #43935 üzenetére
Nem mintha segíteni tudnék, de én csak nagy fehér téglalapokat látok a képeid helyén.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz horvathkrisz #43938 üzenetére
Hmmm, a telefon betöltötte, úgy tűnik a tablet finnyás a kepfeltoltes.hu-ra...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Érdekes, már megint a Mausz-kápolnánál kötöttem ki, Szálkán...
Na, a tegnap beépített feszmérőm segítségével kitűnően vizsgázott a kis csótányom töltési rendszere a LED-esített műszerfallal és a nagy akkuval: amint elérem a szerény 4000-4500 ford/percet (városban 4.-ben 45-nel döcögve!) szépen beáll 14,4V-ra a töltési feszültség, és onnan el sem lehet mozdítani! (A fényszórón kívül a GPS is rá volt kötve, az is jelenthet 5-6 W fogyit pluszban). Szinte már dőzsöltem a villanyban! Szóval lekopogom (alulról felfelé bal kézzel keményfa asztallap alján), nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz vele gond a későbbiekben sem.
Valami érdekes dologra viszont figyelmes lettem, hátha valaki tudja rá a magyarázatot: pár napja, mikor az új akksit felsavaztam, feltöltöttem felső nívóig, akkor mindegyikben egyforma volt a savszint. Most kíváncsiságból megnéztem, és 2 cellában 1-1 mm-t fogyott, másik kettőben meg több lett! Ez hogyan lehetséges?! (Nem, nem taknyoltam a motorral...)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
válasz horvathkrisz #43935 üzenetére
" van, minden évben új színben pompázik, biztosításkötéskor adják évente a rendszámot. Innen tudják a rendőrök, hogy van-e rá biztosítás."
Kíváncsi vagyok lesz-e náluk, és mikor? Ezt a német példát miért nem követik?
-
horvathkrisz
addikt
-
nyogo83
Topikgazda
Megérhet ~200k-t ez a Madison? [link]
Látszik hogy törôdést igényel, ami nem zavar, úgy szánok rá pénzt.
Sajnos utobbi 1 hónapban 3 Madisont vittek el az orrom elôl, pedig volt köztük jó vétel -
runner 125
nagyúr
válasz nyogo83 #43945 üzenetére
Teljesen felejtős.
Aki 1500FT-ot nem áldozott a kipufogóra, attól nem szabad robogót venni. Ráadásul a Madison hatalmas méretű robogó, 125-ös blokkal nem szabad megvenni, nagyon lomha lesz.
Nézz Leonardo-t vagy -Majesty-t.* Scarabeo-t, és Phatnom Max-ot is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz runner 125 #43947 üzenetére
Köszönöm! A másik kiszemelt az a Majesty vonal, lehet annál maradok. Egyébként tényleg nem lehet kóser, mert ahogy utánakerestem, egy ideje már árulgatja. Pedig utóbbi idôben kb 3 Madison is elment egyik napról a másikra ebben a 200-220k-s árkategóriában Pesten.
-
runner 125
nagyúr
válasz nyogo83 #43948 üzenetére
Egy ilyen is jó vétel lehet.
Viszont, azzal légy tisztában, h amit 200-ért megkapsz rendszámmal együtt, arra szinte biztosan kell h költs. Pontosabban rendszámos 125-ösből 200k környékén nagyon az alját kapod. Nagy szerencse kell h annyiért jó vételt csinálj."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #43949 üzenetére
A műszerfala érdekes.
Ennyiért jó ha használt 50-es van.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest