-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11650 üzenetére
Na jó, de kérdem én, ennek fényében, minek a külföldi autóra/motorra magyar rendszám? Ha már nem hazait veszel miért nem jó egy német/szlovák/román/bolgár...?
/Még mielőtt belekötnétek, hogy az nem úgy van, nem egyszerű, cs@szegetnek miatta stb.: 4 éve járok így, no problem/
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11642 üzenetére
? Ezt nem vettem teljesen. Szóval a vakgyertya megfogja a dugattyút, így a főtengelyt(?) is. Viszont az nincs összekötve a hátsó résszel ahol a röpsúlyos kütyü van, mert a szíjat levettem (egyébként is csak szíj, nem lánc), szóval hogy is kéne? Egyáltalán milyen menet? Előre forog, úgyhogy ha jobb menet lenne, letekeredhetne, vagy tévedek? Egy bazi csőfogóval meg tudnám fogni, de talán azt nem kéne...
Ma lekaptam a hengert is hamár. Letakarítottam a dugattyú tetejét, de egyébként nem volt semmi rondaság (törött gyűrű v. efféle). Összeraktam, újra elindult. Járattam alapon 10 percet, kétszer újra is indítottam, majd elkezdtem sztenderen, hajtószíj nélkül húzatni. Először behörgött, de még idejében visszaengedtem, másodszor is felpörgött, majd behörgött és leállt, azóta megint nem indul. Mi a csuda ez?
Annyit csináltam azóta, hogy az aut. szívatót kivettem és a direkt benzinjáratot eltömtem, kvázi kiiktattam a szívatót. Holnap tesztelem. Hidegen nagyobb eséllyel indul...
Persze, kell a szíjcsere, csak indulna már el!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11651 üzenetére
Mert kell hozzá külföldi lakcím azért, s nyilván ez nem mindenkinek adott. Én is kintről vettem 2 hete a Vitara-m, muszáj lesz lepapíroztatnom, mert nincs kinti lakcímem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11652 üzenetére
Igen, azt is megfogja.
A variátor - "röpsúlyos kütyü" - van a főtengelyen, ha leveszed a deklit az a bal oldali. Ott találod a görgőket. A kuplung meg értelemszerűen a jobb oldali.A menetét nézd meg, látszani kell a főtengő végén, h milyen menetes. Az enyém jobbos.
A szíjtárcsát ne fogd meg csőfogóval, mert a hűtőlamellák hamar letörnek, amitől a főtengely nem lesz "kiegyensúlyozva", s könnyen csapágyas lesz.Nem akarlak megsérteni, de fasságot csináltál megint.
Egy robogót szíj nélkül nem járatunk. Mivel így a variátor és a szíjtárcsa között nem lesz "ék" (szíj) s, így széthullik az egész ahogy a varió közeledne a külsőtárcsa felé.
Valószínű, h a nyomólap is elmozdult a varióról, és a görgők kiestek a pályájukból. Le kellene venni végre a variót."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11654 üzenetére
Jó, igyekszem levenni. Egyébként nem tűnik úgy, hogy bármi elmozdult volna benne. A szíjnak van egy mély árka, az árok két oldalának a távolsága nem változott attól, hogy a szíjat levettem és megpörgettem. Ha nincs rajta szíj, akkor sem mozdulnak az alkatrészei (tárcsái sem).
Nem a szíjtárcsát akartam megfogni, hanem a kuplungot, ezek szerint. A lamellásra rá se néztem, gondoltam a lényeg hátul van, de az csak kuplung ugye.
Várjál csak! Akkor a variátornak nem kéne folyton pörögnie? Na mingyá utánan nézek hogy működik ez a variátor. Lehet, hogy ott van vmi bibi...
///Csodálod? Izé, először csinálom és senki nem mutatja ("nem vak az, csak bátor"///
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
Atomgeszi
veterán
válasz runner 125 #11650 üzenetére
[link] Szép álom?
-
runner 125
nagyúr
válasz Atomgeszi #11656 üzenetére
Milyen autót vegyek topikban épp tegnap volt róla szó.
A reg.adós részére várhatunk (vagy mindkettőre. )
A 125ccm smkp.-rá nyilvánítását támogatom, úgy, h mindenképpen valami ingyenes elméleti és gyakorlati oktatással járjon. Egy 125-ös robogó is lazán tud 100 felett, némi rutint igényelnek."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11655 üzenetére
De, ha beindítod a motor, mivel az a főtengelyen van így pörög folyton.
Ok, én díjazom a kreativitásod, de magamból kiindulva, ha valamivel nem vagyok tisztában előtte kérdezek, nehogy még nagyobb bajt csináljak.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11657 üzenetére
Én csak a 125ccm robogókat támogatom. A 125ccm-es motorok ne leygenek már smkp. Azért nem ugyan az! Ne vezessen 0 rutinnal minden B kategóriás cagiva mitot. (most csak mondtam egy erősebbet...)
Egyébként azzal egyetértek a cikkel, h 50essel már nem igazán lehet felvenni a versenyt Azért az enyém nem tartozik sztem a gyenge robogókhoz, de már én érzem magam sokszor szarul[ Szerkesztve ]
-
cila1
aktív tag
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11661 üzenetére
szobát festek és közbe irogatok.A fene nézte.Jobb töbször mint egyszer se.
-
Atomgeszi
veterán
válasz runner 125 #11657 üzenetére
Úgy lenne jó mint a kocsinál, hogy 2 év után nehézpótkocsit(vagy hogy mondják) lehessen húzni. Ha van M jogsid akkor 1-2 év után már lehessen menni 125ccm-el. De mindenképp támogatom mint a kávédarálóval mászkálni mert azzal észre sem vesznek(vagy nagyon lebecsülnek mert ugye enyém is megy 85(90 jó körülmények között)-öt gps szerint ami kocsi óra is már 100at mutat) És aki pld nem motorozik az nem tudja, hogy mikre képesek. Ha lehetne így menni simán bevállalnék egy 125 4T-t. Az már megy is, nem is fogyaszt és kétszemélyezni is lehetne rajta.
akos3 De vezethetsz.. mopedautót. Amikből van 400-600ccm is.
[ Szerkesztve ]
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11658 üzenetére
Na beletettem egy új gyertyát. Indul.
Az úgy volt, hogy már mindent szétszedtem. Ma reggel a membránt és a variátort ellenőriztem és ez a dög nem ment leszedett kipuval, kiiktatott szívatóval sem. Na mondom kész, elfogyott az ötlet, be a kocsiba, irány a szerelő. Tudom, hogy nincs ideje most megcsinálni, de ne is lássam. Sajnos a kocsit nem tudtam kipakolni, mert az asszony indult volna. Tetőig áru. Nem baj akkor legalább egy marék alkatrésszel (karbi, szíj, variátor) elügetek a szerelőhöz konzultációra. Nem volt ott (szieszta idő). Hazafelé mérgemben figyelem a benzinkutakat, hopp, az egyik nyitva. Bekanyar, NGK B7HS 6 euróért megvesz, hazahajt, betesz, pöcc, röff
A gyűrűt tegnap ellenőriztem, mikor a hengert leszedtem. Nincs baja. A húzatásos behörgés pedig azért volt, mert levettem e légszűrőt.
cila1! Bocsánat, igazad volt. A húzatásban. Az elinduláshoz nincs köze. Most visszaraktam, rendben van minden. Azaz majdnem minden.
Úgy értem a moci megy, össze is rakhatnám, de az öregség és a megbontás miatt cserélni kell jópár dolgot:
-tömítés a henger és a forgattyúsház között (eltépődött)
-karbi és forgattyúsház közötti könyök (repedt, bár egyelőre csak kívül)
-túlfolyó (?) cső a karbin (rövid)
-műanyag házas réz röpsúlyok (a henger alakba be van kopva két sík, bizonyára csúszik már nem gördül)
-hajtószíj (2,5mm kopás a szélességből)
-hajtómű fedél alá való tömítés (elszakadt)
-légszűrőbe szivacs (öreg, koszos, szakadt)
-légszűrőház tömítése, ahol a két fél műanyag doboz összekapcsolódik (hiányos)
-első fék fékfolyadék tartály (nem műk az első fék, talán a folyadékszint kevés, de nem tudom kinyitni, a csavar be van rohadva, le kell szedni így csé)
-hátsó dobfék betétek (nem lehet már ráállítani)
-csavarok (szedett-vedett, hiányos, egyet fej nélkül szedtem ki a dekniből)Ez így nem kevés, sok kis apróság. Hol érdemes ezeket beszerezni? Bontó? Yamaha márkakereskedés? Internet?
Ha a variátorban cserélek görgőt mit tegyek bele hogy megmaradjon az ereje? Alapvetően nem volt gond eddig, 65-70-et ment 1 éve is. Most 60 körül van a vége, lehetne több is? Kicsit lassan gyorsul, de talán a szíj miatt is, meg szét vannak kopva a görgők. Dimbes-dombos helyen lakom (Toszkána), a lényeg, hogy ne fulladjon be ha megyek felfelé. 82cm3 mellé mi illik? Vagy cseréljek komplett variátort? Mennyi pénz az?
Gondolkodom rajta, hogy a műanyag elemeket is újrafényezem ha már egyszer szét van atomjaira. Elég csúf karcos barnás szürkés most... Mi a technika? Milyen festék kell ehhez? Rezgős pisztolyom van a fújáshoz.
Köszi az eddigi ötleteket és várom a további tanácsokat!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
cila1
aktív tag
-
nLali
senior tag
Rájöttem, hogy utálom a lámpákat...mindig kifogom a pirosat.Viszek csúzlit..
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Nem.
Mopedautót (benn van a nevében is ) Moped jogsival is vezethetsz, mivel azonos teljesítményű az a diesel motor egy 2t 50ccm-es motorral.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11672 üzenetére
Egy 600ccm-es mopedautó azonos teljesítményű egy 50es 2T-vel? Akk meg mi a búbánatnak vegyek olyat?!
-
runner 125
nagyúr
Ki mondta, h vegyél olyat?
Pusztán leírtam, h már Mopedjogsival is vezetheted. Ausztriában és Németeknél sokkal nagyobb divatja van, mint nálunk.
..és azt is elhiheted, h nem korodbeli 15 évesek hajtják, túlnyomórészt nyugdíjasok. Kötnek rá évi 30 euro-ért egy kötelezőt, és ketten eljárnak vele 2,5literes diesel fogyasztással 100-on. Vásáni no1.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11675 üzenetére
Ahham. csak vicc akkor a teljesítménye. Itthon is látni párat. Bár nem tom h hány ccm lehet csak rá van irva h 45-el mehet..
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11666 üzenetére
Neten, vagy a helyi robogóboltban. Nem tudom hol akarod megvenni, Mo.-n vagy kint, de ha itthon akkor egümotors.hu, vagy irány az ebay.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11677 üzenetére
Nah jó én már tényelg fáradt lehetk. megyek is. Bár nem értem. Atomgeszi Írta, h van 400-600ccm-es is. mire én irtam h A1el ugysem lehet vezetni..ennyi történt. Te meg valszeg már nem a 600ccm-esre gondoltál mikor azt irtad h azonos az 50es robeszokkal, jól sejtem már? Nah jóéjt. 10 napig nem leszek elutazom. Majd lesem, h Montenegróba milyen motorokkal furikáznak, ha lesz vmi jó fotózok
-
cila1
aktív tag
Kuplug rugoról senki nem tud semmit mondani amit fentebb kérdeztem?
-
runner 125
nagyúr
Nézd meg a gyárin hány tekercs van a rugón, ha ezen kevesebb, akkor ez erősebb. (Bár a piros rugók általában mindig a legerősebbek.)
Egy ilyen rugóval azt éred el, h a kuplung jóval magasabb ford.számon fog nyitni. Sportkipufogóhoz érdemes cserélni, addig gyak. felesleges."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11681 üzenetére
Nekem sport van fent.Leszedtem a kuplungot és megnéztem milyen az én rugóm.Kék és 7 guriga van.Na most lehet venni 5 gurigást is pl piros v sárga szinű.Gondolom ez erősebb?Ha ezt teszem bele akkor mi fog történni?Gyorsabb lesz vagy erősebb vagy jobban fog gyorsúlni?
-
runner 125
nagyúr
Ahogy írtam magasabban fog nyitni a kuplung, azaz, úgy kell elképzelni, h húzod,húzod a gázt, a motor csak pörög, majd hirtelen megugrik. Ennek előnye, h rezonátoros csövekhez illik forgatni a motort, ezzel a fordulatot lehet növelni már alsóbb tartományban is, így jobb lesz a teljesítmény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
netreg
tag
Hali, dobfék-betét ügyben:
A jelenlegi betét átmérője kiszerelve 105, beszerelve 108, beszerelve+max előfeszítve a bowden 109,3 mm. A felniben az van írva, hogy max 110,5 mm fér el. A jelenlegi "kopóréteg" kb. 3mm. Kell ezt cserélni? Mennyi réteg van az újon? Nem fog el jól és nem tudom hol lehetne még rajta feszíteni, talán a kormánynál?
Köszi!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
Ezt meg én nem értem. Úgy érted komplett motor vagy komplett robogó? Küldj linket, kérlek, érdekel!
Ha lenne 100€-ért egy komplett motor eladó, akkor nem vesződnék a meglévő, egyébként alapvetően jó, csak elhanyagolt moci felújításával, ami kb. ennyiből fog egyébként kijönni...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
cila1
aktív tag
válasz netreg #11687 üzenetére
Nem tudok neked linket küldeni de a közelmultba robogót kerestem és voltam egy kereskedőnél aki olaszból hoz be motorokat.Kérdeztem tőlle,hogy mennyiért veszi őket.Azt mondta,hogy 100-150€ kint egy robogó.Igaz nem lehet őket beidítani az csak ithon derűl ki,hogy jó e.Na ezért írtam,hogy miért nem veszel.De ha nem így van akkor bocsi.
-
netreg
tag
Nem, nem azért, biztosan van ilyen, csak még nem tudom hol. Rá kéne jönnöm, oszt mehet a bót Majd tolok neked is egyet, láttam nézelődöl épp Szeptemberben pont megyek is Pestre, bevágom a csomiba
Kérjed el a címet;-)
Ha nem lehet beindítani, akkor gondolom azért ennyi, mert lehet, hogy kicsit szét van zuhanva a henger/dugó/varió/kuplung egyebek, ami nem látszik kívülről, de sokba van a javítása...
Az Axisomnak legalább tudom, hogy nincs komoly baja. Sógoromé, előtte apósomé volt, ő vette egy japán importőrtől 10 éve. Bár végül is, azt sem tudom, mikor gyártották...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
bajnokpityu
félisten
az a baj,h gyártónnként mást jelentenek a szinek.
piros elvileg keményt jelent általában.de sajnos a rugók,h nálad mit fognak csinálni csak akkor derül ki ha beleteszed.
pl úgy is be tod tenni a keményebb rugókat,h tiltásig pörög a gép,és el sem indul...eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
cila1
aktív tag
válasz bajnokpityu #11690 üzenetére
Hát igen.Vettem bele egy pirosat.Nekem negatív lett az eredmény.Ugyan úgy idul ahogy eddig csak a végsebességem csökkent.Eddig simán gyorsúlt 60-70-ig most meg 50-60 lett a vége.
-
GabN73
addikt
válasz Atomgeszi #11656 üzenetére
hehe
egyik komment:
"Nem leszek népszerű, de csak leírom! A motorkerékpár olyan, mint mondjuk a cigi. Ha ma találnák ki, akkor egyszerűen kizárt, hogy engedélyeznék a közutakon a használatát. Aszondanák, hogy sporteszköz, közutakra veszélyes. Értem én, hogy praktikus, meg kalandos, honne érteném. Ettől viszont még nem lesz rajta gyűrődő zóna... Nem meri magár belevetni a kismotoros a BP-is fogalomba, mer' gyenge? Helyes, ne tegye, nem oda való." -
bajnokpityu
félisten
válasz Tothgera30 #11693 üzenetére
borzalmasan bénák a totálcáron.
a motoros cikkeik alapvetően csapnivalók.
kár megirni őket.hozzánemértő,buta banda
folyamatosan azt irják,h mennyire bénák a gyári 50es robik,és h minimum 125ccm kell
de sztem egyik sem ment még egy normális 50es vizessel...eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #11695 üzenetére
Ők alapvetően autóra szakosodnak, amelyik meg motorozott is valaha, az nagyköbcentiben utazik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
cila1
aktív tag
válasz bajnokpityu #11694 üzenetére
Lehet,hogy ne jó rugót vettem bele.Az ami az enyémbe volt az 7 "girizdes" amit vettem bele az meg 5.Elég nehezen tudtam beletenni.Most láttam,hogy van a pirosból 5 illetve 7 "girizdes.Tehát nekem 7-es kell és akkor lehet,hogy jó lesz.Most lila szinű a rugó ami benne van.
-
Gergello
addikt
Én szinte csak a Csikós Zsolt féle cikkek miatt olvasom. Többi része 0 kb. Karotta bloggja még, ami érdekel.
-
GabN73
addikt
válasz Tothgera30 #11693 üzenetére
onnan van...ott még a kocsikhoz se ért a fele/háromnegyede ...
az a poén hogy akkor csak kocsik közlekedjenek az utakon? meg kamionok?
Másik: többi kommentet olvasva,szívesen bemerészkednék egy simsonnal BP forgalmába... Hát de na őket zavarja az hogy vett egy szakadt ladát rárakott egy lángmintás matricát és nem megy 320al ...
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző