-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atomgeszi
veterán
válasz runner 125 #11604 üzenetére
Az túl könnyű megoldás lett volna.. De már megoldottuk szerencsére.
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11605 üzenetére
Délután rakok fel képet.
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11605 üzenetére
miért ne lehetne rajta Neos felni?
-
Gergello
addikt
-
Gergello
addikt
Nekem tetszik. Kívülről szép szolid gyári kinézete van. Első kerék az gyári vagy az is aerox kerék? Most kéne moccot venni szerintem neos-t vennék.
-
netreg
tag
Sziasztok!
Kismotor szerelés ügyben lehet ide?
Moci: Yamaha Axis 1997-98? (82ccm henger, karbi, külön 2T olajzású, automata kuplungos és elektromos szívatós)
Probléma: nem megy. Úgy értem: pöccre indul, alapjáraton elketyeg, de ha ráhúzok még
sztenderen is (terhelés nélkül) csak 20-30%-ig megy, ha tovább húzom a gázt, akkor
behörög, le is fullad akár. Ha leállás előtt visszaengedem a gázt, újra pöfög
normálisan. Mintha elfogyna a benzin? Ill. mintha hirtelen sok lenne a levegő. Nincs
rajta most légszűrő, így kézzel érzem, hogy szívja a levegőt, mint az állat.Amit csináltam eddig: tankot leengedtem, porlasztót szétszedtem, nem láttam benne
koszt. Automata szívató kap 0,3V-ot, gondolom működik.Köszönöm a tanácsokat!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
Nem hiszem. A motor gyári állapotú és 1 éve még 65-70-et ment sík terepen. Pöccre indult és csak benzint meg 2T olajat kellett bele tennem. Most meg...
Gondoltam falsot szív a karbi és a ház között, mert a cső kívülről repedt. Leszedtem újra a karbit, légszűrő nincs már rajta, a karbi és a ház közötti gumicsövet is levettem, kívül repedt (elöregedett), belül ép, ki kell cserélni hamar, de most tuti nem ez a hibás, mert a repedés még nem látszik belülről.
Újra szétszedtem a karbit, minden lyukat átfújtam, nincs benne kosz. Levettem a kiput is. Összeraktam, most újra nem indul. Csöpög a benzin, szikra van, de indulás nincs.
Asszem veszek egy új gyertyát. Mi a belevaló gyertya? Most Magnetti Marelli CW7NP van benne. Eddig jól ment vele, csak pár napja pusztult le a moci...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
GabN73
addikt
válasz runner 125 #11623 üzenetére
vagy csak elég neki kevesebb levegőt állítani Az már a kollégánk gondja ha egy felvert kő éppen a karbiba keveredik
-
runner 125
nagyúr
-
Gergello
addikt
válasz runner 125 #11625 üzenetére
Karbi nélkül?
-
Tothgera30
Ármester
Robogó vásárláson töröm a kobakom, bár ez elehet el fog húzódni télig, mert akkor talán esnek az árak, de ez most nagyon megetet szett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
akos3
addikt
válasz Tothgera30 #11627 üzenetére
A sportprogram vajon mit takarhat?
-
DigitXT
félisten
válasz Gergello #11626 üzenetére
Hehe... De amúgy igaz: légszűrő nélkül telemegy porral/kosszal
seperc alatt, aztán jól leamortizálja a hengert/dugattyút, mindent...Tothgera30: egész tetszetős.
---
Más: megcsináltattam a szívatót, azóta pöcc-röff, szépen megy,
kezdem végre megszeretni: nyögvenyelősen indult a történet.
Sokkal erősebb, mint a SYM volt, szóval megérte a csere. (Más
kérdés, hogy anyagilag eléggé megviselt, de majd helyrejövök...)Jah, amúgy ezek a javítások már nem kerültek semmibe (csak
idő, amíg odavittem a motort, meg egy "kis" BKV-zás*), szóval
valamit javítottak a srácok a renoméjukon a szememben, de ha
nem ilyen hozzáállással adták volna el a mocit, hanem alapból
rendben lettek volna ezek (az amúgy apróságok, csak hát ha a
gép épp ezektől nem működik), akkor talán lett volna mit írni a
#11564-es kérdésre. De így... Korrekt? Megbízható? Szakszerű?
Mint a mesében? Csak egy vicces adalék: ott volt egész nap
a mocim, megcsinálták, amit kellett, de az általuk beszerzett
kisplexi végül nem került fel, mert állítólag nem találták meg...
(Azóta is hajkurászom őket, talán holnap meglesz, elég lol.)*: az sem volt ingyen, basszus, meg hát az idő pénz, sajna....
[ Szerkesztve ]
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11623 üzenetére
???
@runner 125 #11623
Ezt nem értem. Miért fulladna légszűrő nélkül? Nem a légszűrő szabályozza a beáramló levegő mennyiséget a karbiba... Egyébként azért nincsen rajta, mert 3 napja minden nap leszedtem a karbit és néhány egyéb alkatrészt is Jelenleg hajtómű fedél sincs rajta. Se műanyag lemezek, se ülés stb... Lehet, hogy attól fullad, hogy a tankra ülök?@GabN73 #11624
Persze, állítottam is, amint elindult. Szuper volt az alapjárat hidegen/melegen. Kő nem verődik bele, mert egyrészt a karbi szívója oldalra néz, másrészt a légszűrővel összekötő gumikönyököt rajta hagytam, ami így le és hátra néz... Meg aztán 20-30 métert mentem vele össz.Elmentem gyertyáért, de a szerelő szerint, ha van szikra, hagyjam a gyertyát, inkább karbi vagy még inkább hajtószíj a probléma a terheléses fulladás miatt. Úgyhogy szétszedtem azt is A szíjnak persze semmi baja.
Használható ötlet?
[ Szerkesztve ]
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11631 üzenetére
A francokat.
A levegőállító csavarral precíziós utánaállítást tudsz hangolni, úgy h rajta van a légszűrő!
..ha nem hiszed el, kínlódj tovább.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
GabN73
addikt
válasz netreg #11631 üzenetére
hmm,tömítések rendben? Hengerfejnél is? Karbinál is(henger/membrán csatlakozásánál) Kipuff ki lett égetve?
illetve membrános?légszűrő: szabályozni szábályozza,mivel valaminek fel kell fognia a port,ezért a levegő se 100%osan megy át rajta...+ ha összegyűlik a por benen akkor is kevesebbet szív.
[ Szerkesztve ]
-
akos3
addikt
Bakker ha most azonnal kp-re válthatnám a bws-t akk lecsapnék erre De erről lecsusztammár attól tartok, hisz nem is hirdetem a bws-t...
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11632 üzenetére
@ runner 125 (#11632)
Precíziós utánállítást? Persze nem tudom milyen karbi van a motorodon, de ezen a Yamahán az alapjárati csavart kellően kitekerve a szabályozó henger közel 100%-osan zárja a levegő útját...Rendben! Csak a kedvedért holnap reggel visszarakom a szűrőt. Ha nem indul vagy fullad jössz egy tonikkal Amúgy azért szedtem szét, mert nem volt jó. Szűrővel. Persze most nem jó anélkül sem. Ezért gondolom, hogy nem az a gond, de lehet, tévedek.
@ GabN73 (#11633)
Igen, erre gondoltam én is. Persze nem mértem kompresszorral, szappanos vízzel stb, de az illesztéseknél gondolom az olajos benzint kinyomná, ha eresztene. A karbiból henger felé vezető cső alatt láttam lamellákat, gondolom az a membrán (?). A kipu átenged rendben, de ha levettem sem ment... Egyébként hogyan kell "kiégetni"? Gyújtsam meg?Persze nyilván fojt a légszűrő is, ezt nem is kétlem, de a különbség SZVSZ nem go/nogo...
Egyelőre nem is indul. Nem szíj, valsz nem gyertya (bár azért lehet, holnap mégis veszek újat), szerintem nem karbi. Legalábbis az tiszta, ellenőriztem vagy 3x, persze lehet annak ellenére szar, mert annyi furat ide-oda, hogy nem látom át pontosan miként működik, a tűszelep tuti jó... Talán ha a műhelyben rápróbálnánk egy másikat, egy tuti működőt...
[ Szerkesztve ]
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
runner 125
nagyúr
Ha továbbra is szar; nézd meg a membrán lapkákat, nincsenek-e eltörve, vagy, h jól zárnak-e. Szívócsonk kívül hamar megrepedezik, de a mi 12 éves Jogunkon is eredeti van még, belül hibátlan.
Varió görgöket nézted? Mennyire kopottak? Szíjnak a szélességét mérd le, és neten keress valami gyári méretet, azt a kopottságot szemmel nem tudod megállapítani.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
cila1
aktív tag
Légszűrő hogy a picsába ne kellene rá.A mérnökök nem díszből találták ki.PL én rátettem egy sport szűrőt és utána kellett állítanom a levegő csavart.Rendes légszűrővel a levegő csavart 2,5-3 fordulat kiteker a sport szűrővel 0,5-1.Ha nincs szűrő rajta akkor baszott sok levegőt fog kapni és csak hörögni fog gázadásnál.
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11636 üzenetére
Köszi a tippet, mek mingyá. Ja, a membrán épnek tűnik, tegnap néztem, amikor levettem a könyököt. Igen a szívócsonk pont ilyen. Kívül repedt, belül ép. Azért gondolom egyszer eltörik majd, nem? Ez is kb. 12 éves. A Jog nagytesója
Varió görgő? Gondolom a röpsúlyos váltóműben. Nem tudom hogyan kell szétszedni. Van rajta egy 17-es lapfejű anya, de nem tudok ellentartani. A lendkereket vagy mi az, bár vannak rajta lyukak, nem tudom mivel megfogni. Mi a titka?
Szíjat megnézem, de tegnap már levettem és hajtómű nélkül sem ment a moci (nem is indult). A szíj jelölése: YAMAHA 3WF-17641-00 és 10,5-15,5 mm közötti a belső/külső szélessége (lévén trapezoid a keresztmetszete) és 8,5 mm a vastagsága.
Neten külföldi helyeket találtam, ahol lehetne rendelni, akár Japánból is, méretet viszont csak ezt:
YAMAHA 100 AEROX 100 18x8,5x771 000B99003
YAMAHA 100 BW'S 100 18x8,5x771 000B99003
YAMAHA 100 YN NEO'S 100 18x8,5x771 000B99003Gondolom az Axis 90 is ebbe tartozik, akkor viszont a 18 helyett nekem csak 15,5 van. Ez nagy különbségnek tűnik...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
Bocs, nem azt mondtam, hogy nem kell rá, hanem azt, hogy nem GO/NOGO a különbség, hanem csak beállításnyi, ahogy írtad is. Mingyá felszerelem azért és akkor ezt kizárhatjuk...
Érdekes egyébként, hogy valaki azt mondja, hogy sok a levegő (légszűrő) azért hörög, valaki azt, hogy sok a benzin (nem zár az automata szívató), abba fullad bele Van igazság mindkettőben, de nem lehet egyszerre igaz. Főleg, hogy tegnap el sem indult már, csak néha picit pöfögött, az elindulásnál pedig a szívató nyitva kell legyen, a légcsonk meg nagyjából zárva... A gyertyán viszont folyton csöpög a benzin és amikor beindult, akkor is előtte jól kiszellőztettem a hengert, úgyhogy inkább sok az olajos benzin... Lehet, lekötöm a 2T olajzót, mert a folyamatos indítási próbálkozás miatt betolt sok benzin még csak elpárolog, de a 2T olaj nem...
Amúgy rátettem egy autós akksit, arról megy az önindító
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
runner 125
nagyúr
válasz Atomgeszi #11637 üzenetére
Morinis ditech SR-nél szoptunk is vele annó rendesen. Azon is egy " sportpogram' " volt, aztán 1000km-en elment egy gyertya.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11639 üzenetére
Bele lehet tolni vakgyertyát is, az megakasztja a dugót/hajtókart, bár ez nálam a végső home made megoldás volna. A legjobb a légkulcs, én azzal szoktam lekapni őket.
..vagy még lehet próbálkozni rongy + erős kéz + dugóskulcs + kalapács.A 2,5 mm-es kopás elég korrekt, én cserélnék szíjat.
Eleve a variónál kis mm-es alátéttekkel szokták kihézagolni a varió / külső tárcsa"összeérési" távolságát, h minél ideálisabb felfutást kapjunk.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11640 üzenetére
A régi robogóknál a legtipikusabb, h elhalálozik az automataszivató, s vagy folyton szivat, vagy soha. Csak a baj van velük. Épp' ezért a miénken kb. 3 éve manuális van. 1300ft volt kb. és 20 perc alatt beraktam.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #11644 üzenetére
Már meg lett válaszolva.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
Egy külföldi papiros motort mennyiért lehetne forgalomba heylezni itthon? mi ennek a mikéntje?
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #11645 üzenetére
...Elnézést, nem olvastam vissza...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11648 üzenetére
Ez rablás.
A Q annnnyukat -
runner 125
nagyúr
Persze, h az.
Egyes autókra 2-3millió a reg.adó. S ez nem a luxus kategória! Hanem egy 10 éves 3 literes benyás BMW-re annyi, persze magát az autót kint megkapod 1,6m-ért.
Ez ma Mo."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!