Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • netreg

    tag

    Sziasztok!

    Kismotor szerelés ügyben lehet ide?

    Moci: Yamaha Axis 1997-98? (82ccm henger, karbi, külön 2T olajzású, automata kuplungos és elektromos szívatós)

    Probléma: nem megy. Úgy értem: pöccre indul, alapjáraton elketyeg, de ha ráhúzok még
    sztenderen is (terhelés nélkül) csak 20-30%-ig megy, ha tovább húzom a gázt, akkor
    behörög, le is fullad akár. Ha leállás előtt visszaengedem a gázt, újra pöfög
    normálisan. Mintha elfogyna a benzin? Ill. mintha hirtelen sok lenne a levegő. Nincs
    rajta most légszűrő, így kézzel érzem, hogy szívja a levegőt, mint az állat.

    Amit csináltam eddig: tankot leengedtem, porlasztót szétszedtem, nem láttam benne
    koszt. Automata szívató kap 0,3V-ot, gondolom működik.

    Köszönöm a tanácsokat!

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz cila1 #11621 üzenetére

    Nem hiszem. A motor gyári állapotú és 1 éve még 65-70-et ment sík terepen. Pöccre indult és csak benzint meg 2T olajat kellett bele tennem. Most meg...

    Gondoltam falsot szív a karbi és a ház között, mert a cső kívülről repedt. Leszedtem újra a karbit, légszűrő nincs már rajta, a karbi és a ház közötti gumicsövet is levettem, kívül repedt (elöregedett), belül ép, ki kell cserélni hamar, de most tuti nem ez a hibás, mert a repedés még nem látszik belülről.

    Újra szétszedtem a karbit, minden lyukat átfújtam, nincs benne kosz. Levettem a kiput is. Összeraktam, most újra nem indul. Csöpög a benzin, szikra van, de indulás nincs.

    Asszem veszek egy új gyertyát. Mi a belevaló gyertya? Most Magnetti Marelli CW7NP van benne. Eddig jól ment vele, csak pár napja pusztult le a moci...

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz runner 125 #11623 üzenetére

    ???

    @runner 125 #11623
    Ezt nem értem. :( Miért fulladna légszűrő nélkül? Nem a légszűrő szabályozza a beáramló levegő mennyiséget a karbiba... Egyébként azért nincsen rajta, mert 3 napja minden nap leszedtem a karbit és néhány egyéb alkatrészt is:) Jelenleg hajtómű fedél sincs rajta. Se műanyag lemezek, se ülés stb... Lehet, hogy attól fullad, hogy a tankra ülök? :DD

    @GabN73 #11624
    Persze, állítottam is, amint elindult. Szuper volt az alapjárat hidegen/melegen. Kő nem verődik bele, mert egyrészt a karbi szívója oldalra néz, másrészt a légszűrővel összekötő gumikönyököt rajta hagytam, ami így le és hátra néz... Meg aztán 20-30 métert mentem vele össz.

    Elmentem gyertyáért, de a szerelő szerint, ha van szikra, hagyjam a gyertyát, inkább karbi vagy még inkább hajtószíj a probléma a terheléses fulladás miatt. Úgyhogy szétszedtem azt is:) A szíjnak persze semmi baja. :((

    Használható ötlet? :F

    [ Szerkesztve ]

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz runner 125 #11632 üzenetére

    @ runner 125 (#11632)
    Precíziós utánállítást? Persze nem tudom milyen karbi van a motorodon, de ezen a Yamahán az alapjárati csavart kellően kitekerve a szabályozó henger közel 100%-osan zárja a levegő útját...

    Rendben! Csak a kedvedért holnap reggel visszarakom a szűrőt. Ha nem indul vagy fullad jössz egy tonikkal:) Amúgy azért szedtem szét, mert nem volt jó. Szűrővel. Persze most nem jó anélkül sem. Ezért gondolom, hogy nem az a gond, de lehet, tévedek.

    @ GabN73 (#11633)
    Igen, erre gondoltam én is. Persze nem mértem kompresszorral, szappanos vízzel stb, de az illesztéseknél gondolom az olajos benzint kinyomná, ha eresztene. A karbiból henger felé vezető cső alatt láttam lamellákat, gondolom az a membrán (?). A kipu átenged rendben, de ha levettem sem ment... Egyébként hogyan kell "kiégetni"? :F Gyújtsam meg? :Y

    Persze nyilván fojt a légszűrő is, ezt nem is kétlem, de a különbség SZVSZ nem go/nogo...

    Egyelőre nem is indul. Nem szíj, valsz nem gyertya (bár azért lehet, holnap mégis veszek újat), szerintem nem karbi. Legalábbis az tiszta, ellenőriztem vagy 3x, persze lehet annak ellenére szar, mert annyi furat ide-oda, hogy nem látom át pontosan miként működik, a tűszelep tuti jó... Talán ha a műhelyben rápróbálnánk egy másikat, egy tuti működőt...

    [ Szerkesztve ]

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz runner 125 #11636 üzenetére

    Köszi a tippet, mek mingyá. Ja, a membrán épnek tűnik, tegnap néztem, amikor levettem a könyököt. Igen a szívócsonk pont ilyen. Kívül repedt, belül ép. Azért gondolom egyszer eltörik majd, nem? Ez is kb. 12 éves. A Jog nagytesója:)

    Varió görgő? Gondolom a röpsúlyos váltóműben. Nem tudom hogyan kell szétszedni. Van rajta egy 17-es lapfejű anya, de nem tudok ellentartani. A lendkereket vagy mi az, bár vannak rajta lyukak, nem tudom mivel megfogni. Mi a titka?

    Szíjat megnézem, de tegnap már levettem és hajtómű nélkül sem ment a moci (nem is indult). A szíj jelölése: YAMAHA 3WF-17641-00 és 10,5-15,5 mm közötti a belső/külső szélessége (lévén trapezoid a keresztmetszete) és 8,5 mm a vastagsága.

    Neten külföldi helyeket találtam, ahol lehetne rendelni, akár Japánból is, méretet viszont csak ezt:

    YAMAHA 100 AEROX 100 18x8,5x771 000B99003
    YAMAHA 100 BW'S 100 18x8,5x771 000B99003
    YAMAHA 100 YN NEO'S 100 18x8,5x771 000B99003

    Gondolom az Axis 90 is ebbe tartozik, akkor viszont a 18 helyett nekem csak 15,5 van. Ez nagy különbségnek tűnik...

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz cila1 #11638 üzenetére

    Bocs, nem azt mondtam, hogy nem kell rá, hanem azt, hogy nem GO/NOGO a különbség, hanem csak beállításnyi, ahogy írtad is. Mingyá felszerelem azért és akkor ezt kizárhatjuk...

    Érdekes egyébként, hogy valaki azt mondja, hogy sok a levegő (légszűrő) azért hörög, valaki azt, hogy sok a benzin (nem zár az automata szívató), abba fullad bele:) Van igazság mindkettőben, de nem lehet egyszerre igaz. Főleg, hogy tegnap el sem indult már, csak néha picit pöfögött, az elindulásnál pedig a szívató nyitva kell legyen, a légcsonk meg nagyjából zárva... A gyertyán viszont folyton csöpög a benzin és amikor beindult, akkor is előtte jól kiszellőztettem a hengert, úgyhogy inkább sok az olajos benzin... Lehet, lekötöm a 2T olajzót, mert a folyamatos indítási próbálkozás miatt betolt sok benzin még csak elpárolog, de a 2T olaj nem...

    Amúgy rátettem egy autós akksit, arról megy az önindító:)

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz runner 125 #11650 üzenetére

    Na jó, de kérdem én, ennek fényében, minek a külföldi autóra/motorra magyar rendszám? Ha már nem hazait veszel miért nem jó egy német/szlovák/román/bolgár...?

    /Még mielőtt belekötnétek, hogy az nem úgy van, nem egyszerű, cs@szegetnek miatta stb.: 4 éve járok így, no problem/

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz runner 125 #11642 üzenetére

    ? Ezt nem vettem teljesen. Szóval a vakgyertya megfogja a dugattyút, így a főtengelyt(?) is. Viszont az nincs összekötve a hátsó résszel ahol a röpsúlyos kütyü van, mert a szíjat levettem (egyébként is csak szíj, nem lánc), szóval hogy is kéne? Egyáltalán milyen menet? Előre forog, úgyhogy ha jobb menet lenne, letekeredhetne, vagy tévedek? Egy bazi csőfogóval meg tudnám fogni, de talán azt nem kéne...

    Ma lekaptam a hengert is hamár. Letakarítottam a dugattyú tetejét, de egyébként nem volt semmi rondaság (törött gyűrű v. efféle). Összeraktam, újra elindult. Járattam alapon 10 percet, kétszer újra is indítottam, majd elkezdtem sztenderen, hajtószíj nélkül húzatni. Először behörgött, de még idejében visszaengedtem, másodszor is felpörgött, majd behörgött és leállt, azóta megint nem indul. Mi a csuda ez?

    Annyit csináltam azóta, hogy az aut. szívatót kivettem és a direkt benzinjáratot eltömtem, kvázi kiiktattam a szívatót. Holnap tesztelem. Hidegen nagyobb eséllyel indul...

    Persze, kell a szíjcsere, csak indulna már el!

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz runner 125 #11654 üzenetére

    Jó, igyekszem levenni. Egyébként nem tűnik úgy, hogy bármi elmozdult volna benne. A szíjnak van egy mély árka, az árok két oldalának a távolsága nem változott attól, hogy a szíjat levettem és megpörgettem. Ha nincs rajta szíj, akkor sem mozdulnak az alkatrészei (tárcsái sem).

    Nem a szíjtárcsát akartam megfogni, hanem a kuplungot, ezek szerint. A lamellásra rá se néztem, gondoltam a lényeg hátul van, de az csak kuplung ugye.

    Várjál csak! Akkor a variátornak nem kéne folyton pörögnie? Na mingyá utánan nézek hogy működik ez a variátor. Lehet, hogy ott van vmi bibi...

    ///Csodálod? Izé, először csinálom és senki nem mutatja ("nem vak az, csak bátor":))///

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz runner 125 #11658 üzenetére

    Na beletettem egy új gyertyát. Indul. :D

    Az úgy volt, hogy már mindent szétszedtem. Ma reggel a membránt és a variátort ellenőriztem és ez a dög nem ment leszedett kipuval, kiiktatott szívatóval sem. Na mondom kész, elfogyott az ötlet, be a kocsiba, irány a szerelő. Tudom, hogy nincs ideje most megcsinálni, de ne is lássam. Sajnos a kocsit nem tudtam kipakolni, mert az asszony indult volna. Tetőig áru. Nem baj akkor legalább egy marék alkatrésszel (karbi, szíj, variátor) elügetek a szerelőhöz konzultációra. Nem volt ott (szieszta idő). Hazafelé mérgemben figyelem a benzinkutakat, hopp, az egyik nyitva. Bekanyar, NGK B7HS 6 euróért megvesz, hazahajt, betesz, pöcc, röff :P

    A gyűrűt tegnap ellenőriztem, mikor a hengert leszedtem. Nincs baja. A húzatásos behörgés pedig azért volt, mert levettem e légszűrőt.

    cila1! Bocsánat, igazad volt. A húzatásban. Az elinduláshoz nincs köze. Most visszaraktam, rendben van minden. Azaz majdnem minden.

    Úgy értem a moci megy, össze is rakhatnám, de az öregség és a megbontás miatt cserélni kell jópár dolgot:
    -tömítés a henger és a forgattyúsház között (eltépődött)
    -karbi és forgattyúsház közötti könyök (repedt, bár egyelőre csak kívül)
    -túlfolyó (?) cső a karbin (rövid)
    -műanyag házas réz röpsúlyok (a henger alakba be van kopva két sík, bizonyára csúszik már nem gördül)
    -hajtószíj (2,5mm kopás a szélességből)
    -hajtómű fedél alá való tömítés (elszakadt)
    -légszűrőbe szivacs (öreg, koszos, szakadt)
    -légszűrőház tömítése, ahol a két fél műanyag doboz összekapcsolódik (hiányos)
    -első fék fékfolyadék tartály (nem műk az első fék, talán a folyadékszint kevés, de nem tudom kinyitni, a csavar be van rohadva, le kell szedni így csé)
    -hátsó dobfék betétek (nem lehet már ráállítani)
    -csavarok (szedett-vedett, hiányos, egyet fej nélkül szedtem ki a dekniből)

    Ez így nem kevés, sok kis apróság. Hol érdemes ezeket beszerezni? Bontó? Yamaha márkakereskedés? Internet?

    Ha a variátorban cserélek görgőt mit tegyek bele hogy megmaradjon az ereje? Alapvetően nem volt gond eddig, 65-70-et ment 1 éve is. Most 60 körül van a vége, lehetne több is? Kicsit lassan gyorsul, de talán a szíj miatt is, meg szét vannak kopva a görgők. Dimbes-dombos helyen lakom (Toszkána), a lényeg, hogy ne fulladjon be ha megyek felfelé. 82cm3 mellé mi illik? Vagy cseréljek komplett variátort? Mennyi pénz az?

    Gondolkodom rajta, hogy a műanyag elemeket is újrafényezem ha már egyszer szét van atomjaira. Elég csúf karcos barnás szürkés most... Mi a technika? Milyen festék kell ehhez? Rezgős pisztolyom van a fújáshoz.

    Köszi az eddigi ötleteket és várom a további tanácsokat! :D

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    Hali, dobfék-betét ügyben:

    A jelenlegi betét átmérője kiszerelve 105, beszerelve 108, beszerelve+max előfeszítve a bowden 109,3 mm. A felniben az van írva, hogy max 110,5 mm fér el. A jelenlegi "kopóréteg" kb. 3mm. Kell ezt cserélni? Mennyi réteg van az újon? Nem fog el jól és nem tudom hol lehetne még rajta feszíteni, talán a kormánynál?

    Köszi!

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    Keresek Yamaha Axis 90-eshez jobb oldali fékkar-tartály kombót bontottan, de ép tartállyal:

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz cila1 #11686 üzenetére

    Ezt meg én nem értem. :F Úgy érted komplett motor vagy komplett robogó? Küldj linket, kérlek, érdekel! ;)

    Ha lenne 100€-ért egy komplett motor eladó, akkor nem vesződnék a meglévő, egyébként alapvetően jó, csak elhanyagolt moci felújításával, ami kb. ennyiből fog egyébként kijönni... :K

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz cila1 #11688 üzenetére

    Nem, nem azért, biztosan van ilyen, csak még nem tudom hol. Rá kéne jönnöm, oszt mehet a bót:) Majd tolok neked is egyet, láttam nézelődöl épp:) Szeptemberben pont megyek is Pestre, bevágom a csomiba:)

    Kérjed el a címet;-)

    Ha nem lehet beindítani, akkor gondolom azért ennyi, mert lehet, hogy kicsit szét van zuhanva a henger/dugó/varió/kuplung egyebek, ami nem látszik kívülről, de sokba van a javítása...

    Az Axisomnak legalább tudom, hogy nincs komoly baja. Sógoromé, előtte apósomé volt, ő vette egy japán importőrtől 10 éve. Bár végül is, azt sem tudom, mikor gyártották...

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz GabN73 #11699 üzenetére

    Mér a Simsonod igen? :D

    Lépd le őket, oszt toljad nekik a szélvédőre a 2T-t! :DDD

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz GabN73 #11705 üzenetére

    Menj és menjél! :K (Egyelőre, ne a mennybe még! :DD )

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

  • netreg

    tag

    válasz GabN73 #11709 üzenetére

    Persze, persze, nem az üzenet sérült, csak a magyar nyelv :DDD

    [-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................

Új hozzászólás Aktív témák