Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz minas #66698 üzenetére

    Annyiban azért árnyalnám a képet, hogy az eladó (illetve a gyártó), teljesen legálisan szabhat garanciális feltételeket! MIvel a garancia természetesen nem vonatkozik mindenre és minden körülmények között. A törvény csak azt határozza meg, hogy _minimum_ mennyi ideig kell garanciát biztosítani egy termékre, de hogy annak a garanciának milyen esetleges feltételei vannak, erről értelemszerűen már nem rendelkezik, és nem is rendelkezhet, mert ahány termék, annyi módon változhat.

    Autóknál is az van, hogy ha nem viszed kötelező szervizre, akkor megtagadhatják a garanciális javítást és erre számos példa van, teljesen jogosan. Hiszen a gyártó úgy vállalta a garanciát -mondjuk a motorra-, hogy abban van kenés, aminek feltétele, hogy bizonyos időközönként ki kell cserélni az olajat. Ha ezt elmulasztod, és az elhasznált, viszkozitásából vesztett olaj miatt besül a motor, akkor természetesen semmiféle törvény szerint nem lesz köteles a gyártó ingyen javítani vagy cserélni, mert megfelelő kenés nélküli motorra senki nem vállalt garanciát.

    Klíma esetén a számla az egy más lapra tartozik, ha pl. a garancialap le van pecsételve, de nincs számla, akkor az elvileg nem ad felmentést a garanciális kötelezettség alól. Mivel a garancia feltétele a karbantartás elvégzése, amit a garancialapon igazoltak. A számlától nem függ a termék működőképessége. Természetesen, a garilappal viszont igazolni kell az elvégzett karbantartást, de ha az megvan, akkor nem látok a jogi alapot a garancia megtagadására. Mondjuk a készülékről viszont kell számla, ez tény.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák