- Windows 10
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux kezdőknek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Disney+
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz DeFranco #96298 üzenetére
Elolvassa kend még1x mit írtam? Legyenkedves
Declare: Én is örülnék egy kafa elektromos kocsinak, városban csak azzal járnék, és valóban, játszós autónak egy benzinest tartani. Mennyivel tisztább lenne a levegő!! A kínaiaktól még kicsit tartok, elég sok kínai eszközt látok nap mint nap, a nagy részük még csak hulladék
[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
válasz Tsebacsi #96297 üzenetére
Allitolag mar feltalaltak kinaban az uj generacios akkut par ev es bekerülhet a mobilokba
En pl nagyon szivesen passzioznek egy e-golfal vagy i bömbivel. Varosban, bevasarolni, stb ....napcella a tetöre, egy nyomatekos turbo benzines a garazsba es tök jo is lenne... soha nem terülne meg, de en elveznem
-
nagyúr
Mert a fauvének sosem jó egy meglévő szabvány, majd ők kitalálnak valami újat/jobbat, az autós meg sz**jon...
Tök jó ez az elektromos közlekedés, környezetkímélőbb is, mint a benzines, de majd csak akkor lesz csúcson, amikor az akkuk a mai kapacitás 10-100-1000x-ét tudják majd, és lesz mindenkinek otthon/zsebben fúziós erőműve ami olcsón, gyorsan és környezetbarát módon ad áramot.
Addig ez csak hype lesz és úri muri[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Analóg vén majom egy digitális világban
-
raczger
őstag
válasz stilo18 #96286 üzenetére
Teljesen jó normál közlekedéshez, előzésekhez. Első autóm, így nem igazán tudom mivel összehasonlítani, a bátyám 323-as 1.5-ös (88 ló) Mazdáját vezettem előtte, ég és föld a kettő között a különbség. Autópályán emelkedőn is erőlködés nélkül tartja a tempót. Az enyém gyárilag 9 másodperc alatt van százon, igazából én még nem mértem le, nem is fogom, de ez kb reális.
1.57-ért hoztam el, 1.6-ért árulták, kereskedésben, így nem igazán tudtam alkudni belőle. Én is néztem Avensist, BMW-t, Audit, Volvot, de végül örülök, hogy Mazdát tudtam venni.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
TaaT
nagyúr
válasz blt.62 #96284 üzenetére
Az 1.9-es TDI-ből a 90lovas az egyszerűbb (no kettőstömegű, no változógeoturbo), az autómata váltót én sem ismerem de biztos nincs velük akkora szívás mint a későbbi tiptronic-okkal ha megmakkannak.
tboy93: Azért szerintem előbb talál B5-ből jól felszereltet mint B4-ből.
Give them hell Ukraine!
-
stilo18
addikt
válasz raczger #96285 üzenetére
Köszönöm szépen az összefoglalót!
A 2.0-es erejével,hogy vagy megelégedve? Esetleg más autóval össze vetve?
Néztem Ytb-on ilyen gyorsulós videót, de mindegyik kicsit gagyi (rossz szögből felvétel, képminőség stb...)
szóval nem sokra mentem velük...Mennyit tudtál alkudni belőle? Ilyen 1.5 max nálam ami belefér...
Néztem most Toyota Avensis-eket is, Passat, A4, de valamiért a 6-os felé húz a szívem...#PS5Pro#C9/QN95#S22Ultra#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
raczger
őstag
válasz stilo18 #96276 üzenetére
Azért az erős túlzás, amit tboy23 említett (hogy profi), de megnéztem pár Mazdát mire vettem.
Végül egy 2005-ös faceliftes 2.0 literes benzines (147 ló), 6 sebességes manuálisat tudtam venni, sedan kivitelben (inkább kombit kerestem).
Ugye amit mindenhol leírnak, az első dolog amit figyelni kell, a rozsda, jellemzően a hátsó kerékjárati íveken indul meg, illetve azért az alvázat is meg kell nézni. Egyik kombinál a hátsó csomagtérajtó alja is el volt rohadva, de csak belülről. Az ajtók aljait, éleit is nézd meg, belülről is, ott az általam nézettek nem rohadtak, de ki tudja...
Ha sedant vagy liftbacket nézel, de lehet kombinál is előfordulhat, a hátsó rendszámtartó az neki tud verődni a festéknek, nekem le is jött és elkezdett ott rohadni, az én autómon ez az egy külső rohadás van, de nem vészes.
Viszont akármit is veszel, érdemes elvinni alvázvédelemre.Olvastam indexes fórumon, hogy ez típushiba, végül nálam a vásárlás másnapján jelentkezett, elfolyt az olaj a motortartó bakból, cserélni kellett. Igazából ez nem vészes, ha nem itthon veszed meg a gyárit (az olyan 65k), én Németországból rendeltem egy utángyártottat, postával 22k-ból megvolt, szerelő 10 perc alatt kicserélte.
A facelift előttiekbe a váltógomb és a kézifék kopása is még típushiba, abból ne vonj le semmilyen következtetést, hogy azok mennyire vannak megkopva.
A naviról annyit, ha facelift előttit vennél, akkor gyárilag csak Nyugat-Európa van benne és nem olyan egyszerű megcsinálni, hogy Magyarország térkép is legyen rajta. Egyet láttam amit megtudtak csinálni, hogy ne DVD-ről, hanem kártyáról olvassa be a térképet, elvileg márkaszervizbe oldották meg nekik.
1.8 vagy 2.0 nyugodtan vehetsz, azok állítólag nagyon megbízhatóak, csak a 2.3-assal lehetnek problémák (most csak benzinesről írok, dízelekről nem igen van infóm, azt nem kerestem), a probléma az, hogy viszonylag kevés olaj megy bele (3.5 liter), viszont nagyobb sebességnél, magasabb fordulaton szereti csipegetni az olajat és ha nem figyelsz oda könnyen a minimum alá mehet a szint, aztán nem lesz rendes kenés, az pedig a motor túlzott kopásához vezethet. Találkoztam eggyel, 260k km és a második henger el volt kopva, már a gyertya is tiszta olaj volt. Egyébként kicsit a hangján is már lehetett hallani, hogy talán itt nem minden ok, először azt hittem én gondolom rosszul.
Ezekről a típushibákról tudok, egyébként az általam nézettek érdekes mód nem rohadtak nagyon, csak mindig volt valami probléma, ami miatt nem mertem megvenni (motor, karambolos autó), a legtöbbet igazából el se mentem megnézni, sőt fel sem hívtam, mert a hirdetésből látszódott, hogy valami gondja van (de ez a legtöbb típusról elmondható, ropira tört autó, közben az eladó azt mondja sose volt törve... ja persze).
Ha egy elfogadható állapotút keresel, akkor sajnos időbe fog telni, talán 1.8-asból a legkönnyebb ilyet találni, abból teszik fel a legtöbbet és nem annyira kapkodnak utána, mint a 2.0 után (nyilván, hisz szinte ugyanannyit fogyaszt, de jobban megy).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
Kornel
veterán
erről vélemény?
felhívtam, elég korrektnek tűnt. -
TaaT
nagyúr
válasz blt.62 #96279 üzenetére
"Vagy nem Létezik full extrás B4?"
De, főleg usankában, persze Európában is előfordulnak.
Viszont sztem egy jól felszerelt passat ami nincs fél lábbal a bontóbal veszélyes árban lesz.
szerk.: Lehet B5-ből hamarabb találsz elfogadhatót, abban azért több a jól felszerelt.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
-
blt.62
őstag
Nem találok B4-es passatot 1,9 TDI-t. Ne legyen kombi, de automata váltó,klímás,ülésfűtés,elektromos ablakok,central,stb. Legyen nagyon extrás. Létezik Ilyen? Egy barátomnak kellene és azt mondják ezek a malacorrú utánni passatok a legjobbak az 1,9 TDI motorokkal.Gondolom a B5-ben is van ilyen motor csak az kisebb belől mint a B4. Vagy nem Létezik full extrás B4?
MegtorloXp
-
TayRol
nagyúr
-
stilo18
addikt
Akkor ha szépen megkérem Raczger fórumtársunkat, írna egy kis összefoglalót Mazda 6 témakörben?!
Szerintem többen is örülnének neki,mint leendő vásárlók!Köszönöm előre is!
#PS5Pro#C9/QN95#S22Ultra#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
stilo18
addikt
Sziasztok!
Jövő március környékén esedékes lesz autóvásárlás.
Mostani autóm egy 2002/10. havi Renault Clio. (1.4/98Le)
Soha nem volt vele semmi bajom, szóval francia nem kizárt, de mivel a családban van 2 Megane-így olyat nem szeretnék...Benzines mindenképpen, kiszemelt autók:
-Mazda 6 2.0
-Volkswagen Passat 1.8TKeret 1.5 millió, de ha alatta van annak csak örülnék.
Ezek közül melyik jobb választás? Vagy ha van valami jobb tipp, akkor szívesen meghallgatom.
Clio csere oka, hogy bővült a család, már kicsi.
Így nagyobb autót szeretnék, viszont a Clio dinamizmusát mindenképpen tudja a következő autóm, ebből nem szeretnék lejjebb adni...
Köszönöm előre is a tippeket!#PS5Pro#C9/QN95#S22Ultra#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
m3tr0
őstag
Srácok, ha nem konkrét adás-vétel történik, hanem mondjuk autókat cserélünk el, akkor hogyan kell kitölteni egy adás-vételi szerződést? Vagy van külön cserére szóló szerződés?
Vagy cserekor megbeszélés szerint mindkét autóra kitöltünk egy-egy adásvételit mintha megvettük volna egymástól?[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
Jobb felső sarokban az átlagot kell nézni. Egyébként nyilván függ attól hogy mire mennyit merre és hogy használja az ember, de iránymutatásnak teljesen jók ezek az átlagok.
Ha kicsit odafigyel az ember nem feltétlen lehetetlen annyira keveset fogyasztani, én pl a mazdámmal 7-7.5 körül járok (spritmonitor), bár most csinálom az első telitankos fogyasztásmérést, kicsit több, mint 1/3 benzin van még benne (pont a negyed és a fél állás között) és eddig 650km-t mentem el vele (64 literes a tank).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
nagyúr
oksi, koszi az infokat!
-
nesa
veterán
-
nagyúr
es art a klimanak ez a rovid szakszerutlen hasznalat?
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboy93 #96241 üzenetére
a hideg levego szarazabb, a klimahocserelon amielott befujasra kerul lecsapodik belole az osszes nedvesseg, es kevesebb nedvesseget is tud felvenni, mint a meleg levego
de amikor a szelvedonel hidegebb levego a szelvedohoz er, akkor a uvegen felmelegszik par fokkal, es ezzel mar fel tudja venni a nedvesseget onnanezert tunik el onnan a para klimazva
több drón kell ;P
-
TayRol
nagyúr
válasz atos19881101 #96242 üzenetére
kerestem már, melyik az pontosan?
-
nagyúr
Valaki magyarazza el nekem a kovetkezo dolgot plz. Adott egy belulrol paras szelvedo. Beinditom az autot, motor hideg, futes maxra, hofok es fordulat is, igy nem tunik el a para csak viszonylag soka, ezt ertem is. Viszont ha inditas utan kapasbol nyomok klimat, akkor a klima ugyan olyan hideg levegot fuj (melegre allitva) mintha nem is lenne bekapcsolva, de 20-30mp alatt teljesen eltunik a para. Ez mitol van? Illetve mennyire tesz jot a klimanak ha csak 30mp-et megy minden paras inditasomnal?
[ Szerkesztve ]
-
-
raczger
őstag
válasz tomiii. #96231 üzenetére
Ez versenyautóra se nem szép, se nem praktikus stb... Nemrég egyik égéstérben Karotta kifejtette, hogy pontosan mit is okoz az, ha széles felnire keskenyebb gumit teszel. Másodpercekben mérhető a hátrány.
Szerk: ja ok, azt hittem úgy kompletten az egészre értette, hogy az ilyen szélesítés divatos
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
TayRol
nagyúr
Hosszas beszélgetés után nem, letettem a dízelről, és nem mentem vele.
raczger: az úgy néz ki rendben van. igaz kompresszió mérésen még nem volt (az olajat nagyon minimálisan kellett csak után töltenie az előző tulajnak), de számlás állapot-felmérésről és szervíz(ek)ről van papír.
Nyári gumi kuka, téli még 2-3 szezonig ok. Illetve a központi kijelző első 2 digitje valami miatt néha nem jelenik meg (nem tudom, hogy kontakt hiba, vagy mi a baj), ez javításra szorul.
Ellenben valaki mondja meg nekem, hogy a 2.3-as benzines mazdában (nem mps) van kettős tömegű (bocs, ha hülye, vagy evidens a kérdés, de 2 helyről 2 félét hallottam)?
Amúgy nagyon megy a vas. Nem hátba vágósan, hanem olyan gt-sen.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
versenyautóra szép, de utcára nekem kicsit sok, mivel az összes régi képem eltűnt a HDD-m elhalálozásával, azt hittem nincs képem, de a skydriveba nagy nehezen betudtam lépni és ott volt egy gyenge minőségű kép, és így már nem is tűnik vészesnek,szélesebbre emlékeztem, lehet majd beférni a gyári kasztni alá is
-
TayRol
nagyúr
nem akarom elkiabálni, ha hétfőn az átnézéskor is minden rendben lesz, akkor mazda 6-os érkezik a családhoz.
eddig ami biztos, az a km állás (~108e) és hogy minden eleme gyári fényezésű. 2.3-as kombi, navin kívül full extra és minden működik is. a bal hátsó sárvédőn fél körömnyi rozsda-kezdeményeződés. -
tomiii.
aktív tag
válasz hobizoli #96224 üzenetére
csak ne lenne olyan csúnya rajta az a műanyag, gyári vonalakat szeretem, de nem akarok kilógó kerékkel menni, a felni nem olyan extrém, csak a futómű való egy másik autóból, emiatt lóg ki ennyire,de lehet majd összetudom máshogy kombinálni a dolgokat. Anno '56-ban már volt ugyanilyen felállásom pár hétig, akkor nagyon jó volt vezetni, mindenki dicsérte.
(#96225) molnarpeter: lehet az lesz a vége, úgy is 1,5 év mire forgalomba kerül, csak most pont ez a rész van soron, így tél előtt
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
-
tomiii.
aktív tag
nem autó vásárlós kérdés, de ti jobban ismeritek a szabályokat, gyári sárvédőt már nem tudom jobban kiszélesíteni elöl, viszont a kerék még így is kilóg 30-40mm-t, utólagos műanyag szélesítés nem igazán legális igaz? Gondoltam mielőtt más megoldás után kutatok, rákérdezek.
[ Szerkesztve ]
-
bajaki
őstag
Opel Vectra
Ezekről vélemény?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_b/opel_vectra_b_1.6_16v_cd_friss_vizsga-8332704
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra/opel_vectra_1.6_gl_plus_magyar_auto._hibatlan-8351355
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_b/opel_vectra_b_1.6_16v_gl_megkimelt_allapotban-8022709
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_b/opel_vectra_b_1.6-16v-8197245
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra/opel_vectra_1.6_16v_cd-8310666
[ Szerkesztve ]
-
-
#27813376
törölt tag
E46 tulaj van itt?
Megnézné nekem, hogy beül az autóba, kulcs távirányítójával bezárja, majd a hátsó ajtót így belülről kilinccsel ki tudja-e nyitni? Benne van a pótkulcs, most akartam eltenni, a másik kulcsomat meg nem találom. A háromszög ablakot betörném, ha tudnám, hogy így ki tudom kilinccsel nyitni.
Köszi. -
Kornel
veterán
válasz #16514048 #96206 üzenetére
ezt néztem én is.
gondolom törve volt mint a ropi, és összelegózták, de azért meglesem, mert tetszikmondjuk kereskedőnél is van 100k-val drágábban pl., szóval nem kiugróan olcsó, ki tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
megane2 kombi?
nem gyanúsan olcsó ez? -
-v-
addikt
válasz Torres10 #96201 üzenetére
Te, nem baszakodásból, de ha sose mentél még kétszázzal, és nem is akarsz, meg nem nyomod neki, minek volt 437 lóerős corvette-ed? Nem igazán tudom követni a dolgokat de mindegy, azt hiszem az adott kategóriában úgyse nagyon tudok tanácsot adni
Egyébként meg a szarabb súly lóerő arány ellenére: [link](#96203) emvy: you don't say. Nyilván érthető mire gondoltam Na mindegy kiszálltam a threadből
[ Szerkesztve ]
-
Torres10
újonc
437 LE-s V8 Corvette-m volt fél évvel ezelőttig. Tudom hogy lomhább lesz, de nem érdekel. A Corvette cserbenhagyott többször is, sok volt vele a gondom sajnos. Minőségileg is ég és föld a kettő. Az X6 így is 100x kényelmesebb lesz abban biztos vagyok.
Az X6 lomhább mint egy sportkocsi, dől a kanyarban a súlya miatt, nincs rugózása, sokat fogyaszt, drága rá a gumi, hideg startnál nagy gázra elszáll hibával. Ezt mind tudom!
Köszönöm hogy áttereltetek a Porschéról, ha nem ugrik be itt az Audi Q5 akkor hagytam volna magam megvenni azt. Így meg eszembe jutottak lehetőségek még. A4-A5-CLA-CC kósza ajánlatok voltak, CLA akkor lett volna érdekes ha veszek magamnak mellé egy CC-t. A4 halott ötlet volt, 3 ajtós A5 max ha nincs feleség-gyerek. E Mercihez meg nem húzott a szivem.