Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • raczger

    őstag

    válasz stilo18 #96276 üzenetére

    Azért az erős túlzás, amit tboy23 említett (hogy profi), de megnéztem pár Mazdát mire vettem.

    Végül egy 2005-ös faceliftes 2.0 literes benzines (147 ló), 6 sebességes manuálisat tudtam venni, sedan kivitelben (inkább kombit kerestem).

    Ugye amit mindenhol leírnak, az első dolog amit figyelni kell, a rozsda, jellemzően a hátsó kerékjárati íveken indul meg, illetve azért az alvázat is meg kell nézni. Egyik kombinál a hátsó csomagtérajtó alja is el volt rohadva, de csak belülről. Az ajtók aljait, éleit is nézd meg, belülről is, ott az általam nézettek nem rohadtak, de ki tudja...
    Ha sedant vagy liftbacket nézel, de lehet kombinál is előfordulhat, a hátsó rendszámtartó az neki tud verődni a festéknek, nekem le is jött és elkezdett ott rohadni, az én autómon ez az egy külső rohadás van, de nem vészes.
    Viszont akármit is veszel, érdemes elvinni alvázvédelemre.

    Olvastam indexes fórumon, hogy ez típushiba, végül nálam a vásárlás másnapján jelentkezett, elfolyt az olaj a motortartó bakból, cserélni kellett. Igazából ez nem vészes, ha nem itthon veszed meg a gyárit (az olyan 65k), én Németországból rendeltem egy utángyártottat, postával 22k-ból megvolt, szerelő 10 perc alatt kicserélte.

    A facelift előttiekbe a váltógomb és a kézifék kopása is még típushiba, abból ne vonj le semmilyen következtetést, hogy azok mennyire vannak megkopva.

    A naviról annyit, ha facelift előttit vennél, akkor gyárilag csak Nyugat-Európa van benne és nem olyan egyszerű megcsinálni, hogy Magyarország térkép is legyen rajta. Egyet láttam amit megtudtak csinálni, hogy ne DVD-ről, hanem kártyáról olvassa be a térképet, elvileg márkaszervizbe oldották meg nekik.

    1.8 vagy 2.0 nyugodtan vehetsz, azok állítólag nagyon megbízhatóak, csak a 2.3-assal lehetnek problémák (most csak benzinesről írok, dízelekről nem igen van infóm, azt nem kerestem), a probléma az, hogy viszonylag kevés olaj megy bele (3.5 liter), viszont nagyobb sebességnél, magasabb fordulaton szereti csipegetni az olajat és ha nem figyelsz oda könnyen a minimum alá mehet a szint, aztán nem lesz rendes kenés, az pedig a motor túlzott kopásához vezethet. Találkoztam eggyel, 260k km és a második henger el volt kopva, már a gyertya is tiszta olaj volt. Egyébként kicsit a hangján is már lehetett hallani, hogy talán itt nem minden ok, először azt hittem én gondolom rosszul.

    Ezekről a típushibákról tudok, egyébként az általam nézettek érdekes mód nem rohadtak nagyon, csak mindig volt valami probléma, ami miatt nem mertem megvenni (motor, karambolos autó), a legtöbbet igazából el se mentem megnézni, sőt fel sem hívtam, mert a hirdetésből látszódott, hogy valami gondja van (de ez a legtöbb típusról elmondható, ropira tört autó, közben az eladó azt mondja sose volt törve... ja persze).
    Ha egy elfogadható állapotút keresel, akkor sajnos időbe fog telni, talán 1.8-asból a legkönnyebb ilyet találni, abból teszik fel a legtöbbet és nem annyira kapkodnak utána, mint a 2.0 után (nyilván, hisz szinte ugyanannyit fogyaszt, de jobban megy).

    www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

Új hozzászólás Aktív témák