-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
válasz Paxker315 #204844 üzenetére
Igazából lényegtelen most nekem. Sajnos a tulajok elhanyagolják, hasonlóan, mint a fékfolyadék cserét.
Ezért nézek alacsony futásút, ha automata akkor legalább közel legyek az olajcsere idejéhez, mert ha nem is tudja bizonyítani, hogy megcsinálta, de megcsinálom és nincs gond belőle.
Plusz bármennyire is nem futást kell nézni ha el akarom adni egyszer akkor nehéz lesz megmagyarázni a követkető tulajnak, hogy a most 170el megvett autó eladáskor 240-el még ugyanilyen jó lesz legalább ennyi futásra neki is.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #204854 üzenetére
Manualis igen. 60k km vt a gyari periodus aztan utolag felemeltek 120-ra. En tartom a 60-at tovabbra is.
#nincsbennetarcsi
-
hobizoli
nagyúr
válasz szabonagyur #204857 üzenetére
szerinted azt az olajat a honda gyartja bele...?
több drón kell ;P
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #204840 üzenetére
"Azért hátha alapon felhívtam a márkaszervizt, pali készséges is, mondja 4 év alatt míg oda hordta belement 57e km és ők tutira nem cseréltek váltó olajat benne."
Akkor jó fej volt. VW-nél a saját autód előéletét sem mondhatják meg (és Szegeden nem is mondják), csak amióta nálad van. (Azt meg minek, úgyis tudod.)
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #204851 üzenetére
"Plusz bármennyire is nem futást kell nézni"
Szerintem ez inkább nepperduma (akkor minek tekerik vissza?), amit az autós újságírók szépen terjesztenek, mint valami igét. Nemcsak azt kell nézni, persze, de azt is kell szvsz (plusz értelmezni).
Szerintem jól csinálod, hogy kevés km-est keresel.
-
szabonagyur
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #204863 üzenetére
A CVT-be valóhoz hasonlóan a manuálisba való gyári olajban is van elvileg valami adalék, ami nincs meg másban. Varga Miki (többieknek: elismert szerelő Jazzes körökben) sem szokott mást ajánlani emlékeim szerint. 🤷♂️
Jazz-nél amúgy 6 év/120k km a csereintervallum, sok városozás esetén a fele, 3 év/60k km. Nem olcsó, közel 9k Ft literje az MTF-3-nak, és kell belőle 2 flakon, de ennyi időre/km-re elosztva ki lehet bírni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Kickass
őstag
válasz szabonagyur #204840 üzenetére
Vásárláskor kb 400k km-t futott ismeretlen előéletű S203-m volt, két dologgal nem volt gond, a motorral és az automata váltóval. Kicsit túl van ez misztifikálva, az eCVT egyébként se valami kényes, vásárláskor ki kell próbálni esetleg hibakódokat megnézni, ha jó akkor olajcsere onnantól akár picit megsűrítve és kész.
-
ZolAK
újonc
válasz szabonagyur #204838 üzenetére
Most már én is dobok be egy tippet : sedan, automata, kevés km
-
tresh
addikt
válasz ngaba #204860 üzenetére
"Szerintem ez inkább nepperduma (akkor minek tekerik vissza?)"
Mert erre van igény? kereslet? Árulj becsületesen egy 400k-t futott autópályás autót reális piaci áron senkit nem fog érdekelni, de egy ugyanolyan csak 150ezerrel kb sorban fognak állni érte független hogy, valósan mennyi van benne vagy mennyivel sz@rabb az állapota. Amíg van tehén sz@r van rá veréb is. Ezért tekerik vissza ilyen egyszerű és ezért jött rá a nepperduma hogy állapotot veszel nem km-t. (ami jogos)
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz tresh #204869 üzenetére
Azért ez sem feltétlen mindenhol és mindenkire igaz, nyilván ez a réteg is megvan, aki a méteren kívül mást nem néz, ök meg is kapják vágyuk alapját a piacon.
De nekem eddig még a sokat (>220e km) futott autóimat sem volt "problémás" eladni, igaz, nekem számlákkal, blokkokkal igazolható volt minden javítás, alkatrész, és ez tapasztalatom alapján bizalomgerjesztöbb, mint a sablon lözungok puffogtatása a leírásban (#pontosváltó, #koppanásmentesfutómü).
Természetesen 1-2 bohóc mindig van, aki sipákol párat, a km-re hivatkozva próbál alkudni, ezeket el kell hajtani, aztán jön egy "józan", aki értékeli a lekövethetö elöéletet, szervizmúltat, és örömmel elviszi az autót.
-
Vismajor01
addikt
válasz Szada85 #204870 üzenetére
Ez. Én tökre örülök hogy igy van mert megvehetem a sokat futott, de karbantartott és számlával igazolt példányokat.
Én priusom is 320+ ezer kilométerrel adtam el de látszott rajta hogy karban volt tartva+számlákkal igazolva etc.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tresh
addikt
válasz Szada85 #204870 üzenetére
Oké de te nem nepper vagy én rájuk céloztam Amúgy persze ha meg van a kívánt típus és talál egy jó karbantartott példányt magán személytől akkor nincs gond. De maradjunk annyiba hogy az is ritka ma már nagyon...sajnos. ( add kettő én is minden autóm úgy adom el hogy az összes alkatrész számla stb-t adom. Díjról meg nem tudok nyilatkozni nekik mert én magam rakom rendbe végzem el a szervízeket
Vismajor01: ezzel szerintem minden tudatos ,értelmes vásárló így van.
[ Szerkesztve ]
-
Yiggdrasil
aktív tag
Ti találkoztatok már olyan szerelővel, aki precíz, gyors, megbízható, és nem árazza magát a csillagos égig? Volt már szélhámos, aki csak mondta hogy mit javított, de csak nem történt meg, volt trehány, aki után újra kellett a javításokat csinálni, meg volt akinél heteket állt a kocsi mire megcsinálta. Talán a legjobb eddig az volt, aki kb 3-szoros áron dolgozott. Csak neki már nincs kapacitása se olcsóbb autókra.
Komolyan mondom kezdek úgy hozzáállni ehhez az autó-kérdéshez, hogy megnézem melyik modell az ami faék-egyszerű, és nem egy egyes swift biztonságával lett megáldva, és amit a szerelőre költenék azt beleinvesztálom szerszámokba, emelőbe, alkatrészekbe, és a végén még jobban jönnék ki hosszútávon. Amiket tapasztaltam az elmúlt 4 év alatt, arról konkrétan könyvet lehetne írni, a "balfasz tulaj vs magyar szakik" címen. Kiégtem. -
rbalint88
addikt
válasz Yiggdrasil #204873 üzenetére
Sajnos minden viccnek a fele igaz, szoval a “Szervizunk olcson, jol es gyorsan dolgozik, On ebbol kettot valaszthat!” mondas nem veletlenul alakult ki. Nekem is aki par eve bevalt szerelo, 2-3 hetre ad idopontot, viszont akkor tenyleg jol megcsinalja aznap/masnapra, szerintem nem dragan, viszont brutto idoben nem gyors ilyen szempontbol, mert 2-3 het, mire sorra kerulsz.
-
Vismajor01
addikt
válasz Yiggdrasil #204873 üzenetére
Robogoval harmadjara talaltam rendes szerelot, sztan o hazat epitett, vegul fbookon talaltam egy sracot akinel 2x volt a motor de az prima.
Priussal is megjartam 3 szerelot mire kikotottem a ToyoTeam garagenal akik irto rendesek voltak es jo munkát vegeztek.
V60ra meg a vszerviz van bejaratva csoport altal remelem nekem is bevalikmajd es akkor nekem nem kell keresgelnem
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
ngaba
aktív tag
válasz tresh #204869 üzenetére
Ez igaz, de a piacnál nem érdemes okosabbnak lenni, mert egyszer te is el fogod adni. Írtam már, hogy ez a "jaj, visszatekerem, mert csak erre kereslet" duma is roppant álságos: mintha egy ékszerész azt mondaná, hogy "jaj, senkinek sem kell ez a hiperszuper bizsu nyaklánc, inkább aranyként árulom, és akkor el is viszik". Az a helyzet, hogy ezzel bizony átveri / megkárosítja a vevőt, és kész. Az közelebb van a valósághoz, hogy a tisztességes vállalkozó lehúzhatja a rolót.
És nem is alaptalanul áraz a piac így. Persze igaz, hogy az állapot a lényeges, ki tud ezzel vitatkozni ugye, mi más lenne. Csak az a probléma, hogy az állapotot nem fogod tudni olyan szinten felmérni, hogy egy 200 ezer és 400 ezer km-t futott autó között ez alapján dönts. A szervíztörténet egy támpont (bár hamisítható), de mivel vásárlás előtti átvizsgáláskor nem szedik atomjaira az autót, és ma már nem Trabant bonyolultságú a technika, csak egy saccperkábé támpontod lesz az állapotról, hiába ír már ki sok értéket az autó. És bizony valószínűbb, hogy a sokat futottban holnap elfárad valami, aminek ma még nem volt jele.[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz ngaba #204876 üzenetére
"de a piacnál nem érdemes okosabbnak lenni, mert egyszer te is el fogod adni."
Elfogom adni egyszer de nem tekerve és nem olyan áron ami nem reális és meg is fogják venni.
"Csak az a probléma, hogy az állapotot nem fogod tudni olyan szinten felmérni, hogy egy 200 ezer és 400 ezer km-t futott autó között ez alapján dönts. "ha ismered a típust vagy viszel valakit aki ismeri lazán felméri neked, hogy érdemes e az autóval foglalkozni vagy sem.
Tényleg regényt tudnék írni ezekről a dolgokról. Sok éves tapasztalat hogy, a100.000 km -es autó is lehet egy szarkupac ugyanúgy, mint a visszatekert társa ennyire. De egy jól karbantartott autó 300k felett is jó lesz. ( Természetesen ez típus és sok tényező függvénye, kivesézhetjük de szerintem felesleges) A lényeg marad az a tévhit, hogy kevés km egyenlő kisebb hiba forrás, költségmenteség stb baromság. Holott példának okáért lehet egy 300k futott dieselen pont 250k nál cseréltek kettőstömegűt amit a 100k nál futott papa autón, te fogsz rögtön 1 hónap után.
A magyar piac igényéhez van állítva a km. Olyan ez mint a gyros csak itthon adják erőspistával és csirkecomb hússal, mert a magyarnak ez kell
-
imyourfriend
őstag
Sziasztok!
Autót vennék 2 millió Ft környékén, évi ~25e km futás legalább munkahelyi ingázós 60km-re van a munkahelyem. Eddig egy megane 1.5 dci-vel jártam 2006-os, most lépte meg a 300e km-t egész jól szalad 5l-ből megáll 100-on ilyenkor télen is, de kell valami más úgy érzem.. dízelt szeretnék és maradnék 6l/100 alatt amennyiben ez lehetséges. Ami elképzelés szintje Passat VI 1.9 vagy 2.0-s, Octavia 1.6 CR tdi, 320d-től picit félek az alkatrészárak miatt, hasonlóan auditól ott A4 amit elérhetőnek gondolok, esetleg egy Avensis 2.0d. Vonóhorog nem létfontosság, Franciákhoz nem szívesen térnék vissza annak ellenére, hogy nincs negatív élményem a Megane-val. Éves szinten ~300-350ezret tudok a szekérre költeni szervizelés gyanánt ezen felül műszaki meg a többi kötelező. Nem konkrét autóra gondoltam csupán nincs tapasztalatom ilyesmiben.
Köszönöm a segítséget!
-
KubanitoS
veterán
válasz imyourfriend #204878 üzenetére
Ha én lennék a helyedben eszembe nem jutna lecserélnem azt a Megant, főleg, ha problémamentes. Ez a 2 millió forintos összeghatár pont az a szint, amiért értelmes autót inkább nem fogsz kapni, mint igen és egy Passattal, vagy ledobott céges Octaviával gyönyörűen fel lehet ülni a szopórollerre. A 320d-t már meg sem említem...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
vzsryl
nagyúr
válasz imyourfriend #204878 üzenetére
1.9PD rendben van, de a 2.0PD felejtős. 2.0CRTDI szintén nagyon jó, strapabíróbb az 1.6-osnál, de azt 2M környékén nem találsz, főleg a mostani helyzetben.
Dízelben nagyon jók a franciák, de főleg a PSA. Ha ennyire nem akarsz olyat venni, akkor Ford 1.6-2.0TDCI. Az is mind HDI motor, csak a Ford-nál más nevet kaptak. MK4-es Mondeo, 2-es, faceliftes Focus stb...
A 300-350k évenként értelmezhető keret, ha nem hordod komolyabb szervizbe az autót, de azt vedd figyelembe, hogy bármikor beüthet egy kettőstömegű, turbó, részecskeszűrő, magasnyomású, EGR stb. hiba, amik egyenként képesek meghaladni a teljes keretet. Ilyen szempontból az 1.9PD a legköltséghatékonyabb, mert már minden van hozzá gombokért, mivel azokból van a legtöbb, főleg idehaza.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Pfiucska
aktív tag
válasz imyourfriend #204878 üzenetére
7gen 2.2 accord? Az egy megbizhato tipus
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
barnam_
nagyúr
Opel Insignia, VW Passat (nem CC) vagy Ford Mondeo közül ki mit választana?
2017-es vagy újabb évjárat, automata váltó, 150e km vagy kevesebb futás.
A hosszabb távok és a fogyasztás miatt én dízelre szavaznék, de pl. Mondeo-ból van hibrid is.Pár éves használt autó lenne a cél, ami a következőknek megfelel (a fentebb felsoroltakon kívül):
- limuzin forma (ötödik ajtó is OK) (gyerek nincs, max egy kutya lesz nyártól)
- 150LE +
- LED fényszóró
- Android Auto és/vagy tolató kamera / parkoló asszisztens jó ha van
- keret valahol 15-20.000€ közöttA 3 előbb említett típusból van a legnagyobb merítés a mobile.de keresésem között, utána a legtöbb a BMW 3-as sorozata (F30), van még pár A4-es Audi (B9). Amiből a legkevesebb van az Mercedes C osztály (W205), E osztály (W213), ezek gyanítom a kínálat alja.
Tudom, ezek mind német autók (szűk látókörű vagyok talán ), ha van jobb ajánlat japán, francia fronton szívesen meghallgatom. -
vzsryl
nagyúr
válasz barnam_ #204882 üzenetére
Insignia automatája tudomásom szerint rendben van, de érdemes Opeles topikban rákérdezni. Passat 2.0 CRTDI DSG szintén oké, de 60k km-enként muszáj a váltóban olajat cserélni, tehát fontos az előélet ismerete. Mondeonál régebben a Powershift váltó egy zsákutca volt, de az újabb automatájukat nem ismerem.
Esetleg még a Superbet is megnézheted. Igazából az egy Passat, csak nagyobb.
Franciából 508 nyugodtan vehető 2.0HDI-vel.
Koreaiból 1.7CRDI volt erőltetve, de az gyenge. Japánból 2017 után nem nagyon van dízel választék, főleg nem ilyen teljesítményű. Gyengébbek közül Civic 1.6 dízel jó technikának számít.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
imyourfriend
őstag
Jól megy a Megane nincs különösebb baj vele, picit várok még úgy érzem. 2M amúgy az a határ amit jelenleg meg tudok engedni bár látva a hazai piacot inkább a willhaben felé veszem az irányt rögvest. Audi és Bmw kihúzva akkor, nem kell szakszervízbe hordjam van ismerős szerencsére. A Ford bekerül a látómezőbe, Honda valahogy semleges nekem, külsőre nem igazán jön be és nem is tudnék megbékélni vele. Lehet egy fél évet kihúzok nyújtózkodom picit a keret fölé és találok valami jó vasat. Köszönöm a segítséget!
-
tresh
addikt
válasz vzsryl #204880 üzenetére
2.0 Pd nem minden esetben felejtős De tény több a hulladék belőle mint a jó
#204879KubanitoS: teljesen egyet értek, én sem cserélném le
#204878imyourfriend: ne cseréld, egy ennyi pénzért csak hasonló vagy többet futott kocsit fogsz kapni ( vagy az órában lesz maximum kevesebb), és tényleg fel lehet ülni a ...... -ra. Kicsit még szerintem próbálj félre tenni és fiatalabb konstrukciót keresni. pl egy mk 5 mondeo 150 lovas HDI-vel ( direkt írtam így )
#204882barnam_ mk5 mondeo 2.0 150paci, automata, 5 ajtós vagy kombi "fos" Sony hangrendszer nélkül(mert azzal megörülsz) , ledes lámpái nagyon jók én imádtam . Világból kimegy ha alapdolgokat megkapja.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz rbalint88 #204886 üzenetére
Octavia se és a Superb se puruttyább belül, mint pl. az említett Mondeo, sőt... A Passat valóban eggyel feljebb van, de az sem tűnik fel mindenkinek, inkább csak autóbuziknak.
Az új Insignia nem tudom milyen belül, de a G Astra-mban puhább és kellemesebb tappintású a habosított műanyag, mint a Superbemben, vagy ismerősöm Golf 7-esében.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rbalint88
addikt
válasz vzsryl #204887 üzenetére
Octavia 3 fl-ben ultem parszor, szerintem teljesen rendben van, de lehet a T. Kerdezonek a mercedeses elefantcsonttoronybol mar valami miatt nem megfelelo. En pl Mondeot nem vennek, mert egyszeruen regimodinak tunik a beltere, masnak meg az tetszik, izlesrol nem vitatkozunk
G Astra nekem szitokszo, 13 evig volt a csaladban egy fapados, nagyon nem szerettem -
Saskakas18
tag
Sziasztok. Rohangálós autónak mennyire jó választás a Vw polo 4 2006 1.4 80 lovas kisautó (benzines)? Mennyire bajos?
Érdemes ezeket nézegetni?
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
-
b4zsi-
őstag
válasz Saskakas18 #204889 üzenetére
Én inkább venném dízelesen PDTDI (70 LE vagy 80 LE). Nincs részecskeszűrő és kettőstömegű sem.
Olajcsere legyen meg évente vagy 10-15 000 kmenként és "olcsón" fenntartható.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz imyourfriend #204878 üzenetére
Én a helyedben megtartanám a gondtalan meganet. Passat, a4, 3-as bimmer, mind-mind hatalmas ugrás lesz a meganehoz képest fenntartásban. Őszintén, szerintem ezekre éves szinten simán kevés a 300k Ft. Nekem elég gondtalan az Accordom, de simán volt olyan évem amikor kötelező szervizek és kopó fogyó alkatrészek miatt ennél jóval többet fizettem ki.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz Saskakas18 #204893 üzenetére
1.4 FSI? Azok nem jó hírűek amúgy. Inkább olajsütőt.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
user12
őstag
válasz imyourfriend #204884 üzenetére
Szia
Milyen Megane-od van?Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
Chereiose
addikt
válasz Saskakas18 #204893 üzenetére
Szerintem nincs baj a sima szívó benyással sem, nekem volt a facelift előtti, motorral semmi gond nem volt, nyilván többet eszik mint a dízel, de még kevésbé problémás és kulturáltabb, mivel 4 hengeres, a tdi meg csak 3. Valószínűleg drágább mint a dízel, de több az eladó a benzinesből meg a hazai előéletű, szerintem könnyebb abból jót találni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Chereiose #204897 üzenetére
A kevésbé problémás azért annyira nem igaz, a TC legrosszabb motorokat összegyűjtő videóiban is szerepel az 1.4 16V szopóbenzin.
Amikor még A2-es Audi volt a fő csapásirány az anyumnak városi cirkálót nevű projektben, akkor arra a következtetésre jutottam, hogy a 3 hengeres 1.4 PDTDI sokkal jobb konstrukció.
[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
válasz imyourfriend #204899 üzenetére
Ács Márton, Budapest, 25ezer.