-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vismajor01
addikt
válasz footy #204697 üzenetére
Én segitek szivesen:
Belvárosban lakunk, 90%-ban ha megyünk akkor beleférünk az 50 kilométeres hatótávba: Védem az autót, a környezetet, a pénztárcámat. Még igyis, hogy 600 ft egy feltöltés, ami otthon 300 körül lenne.
A maradék 10%-ban megyünk pályán többet, és finoman duruzsol az 5 hengeres dizel 300 pacival, és hiába megyek 150-el akkor is tud megindulni. De ha ésszel közlekedsz akkor úgyis eljársz 6-7 liter fogyasztással, egy 2 tonnás 300 loeros kombival.
Jelenleg 2.4 literen áll a fogyasztása, azt nem tudom hány kilométerre vetitve, olyan 300 körül lehet, de már van benne pályázás is.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
szőröscica
addikt
válasz Vismajor01 #204701 üzenetére
+1. 65 ezer km-en 2.0l/100km az atlagfogyasztasom, tavasztol oszig van hogy egy honapig se inditom a benzinmotort. Nagyon sok elethelyzetbe tok jol beillesztheto egy ilyen.
A fo problema inkabb az, hogy rohadt dragak lettek ujonnan. Egy PHEV araert mar egesz kompromisszummentes BEV-et lehet kapni, pl biztos nem vennek 20 millioert egy RAV4 PHEV-t, mikor olcsobban van Ioniq vagy EV6.
-
footy
addikt
válasz ngaba #204699 üzenetére
Azt adom hogyha sokaig gyartanak valamit akkor altalaban megszunnek a gyerekbetegsegek, viszont a sulyat nem fogjak "kifaceliftelni" akarmennyit is dolgoznak rajta. Ez ranyomja a belyeget a fogyasztasra is. (meg igy sem rossz)
A hatso labter mar a megjeleneskor is a kisebbek koze tartozott, ez mar akkor is erthetetlen sporoltak ki a centiket. (Platform megengedett volna sokkal nagyobb tengelytavot, igy hatso labateret is > lasd Zafira)
Az infotainment a sok gombjaval mar a bemutataskor sem volt tul korszeru.A suly(a komfortnak jo ugyan, de a fogyasztasnak mar nem annyira), hatso labter, infotainment magukban nem kizaro ok, de azert ha kb ugyanolyan aron kell a K es J Astra kozott valasztani akkor ezek boven a K fele dontik a merleget.
A motorokrol ugy altalaban nekem az a velemenyem/meglatasom, hogy modern(direkt befecskendezos)benzinest 2016tol szabad venni(elotte is keszultek jo turbo motorok direkt befecskendezes nelkul), mert ekkor mar a "kis" turbosok megbizhatoak lettek. Dizelt viszont 2017ig, mert ekkor az euro 6c/dvel mar olyan szigoru kibocsatasi normakat hoztak amik annyira megbonyolitjak az utogazkezelest, hogy az mar a megbizhatosag rovasara megy.
#204701 Vismajor01
Az nem kerdes, hogy kornyezetvedelmi szempontbol meg lehet vedeni a dontesed, de en ezt irtam:
A GTEre en meg nem tudtam kiszamolni olyan opciot hogy megerje a felara egy dizellel szemben.
Ezt most is tartom hogy akarmelyik PHEV felarabol k.sokaig lehetne tankolni ugyanazon auto dizel vagy benzinmotorral szerelt valtozatat.
Konkret pelda(fel evvel ezelott(most itt is dragabb lett minden)): Ausztriaban Passat GTE 18.000euro, a nagyon hasonlo felszereltsegu es futasteljesitmenyu 2.0TDI DSG 15000 euro.
3000 euro tobbletet ki kell fizetnem es meg mellette dugdosom is a kabelt. Itt az aram is dragabb mint Magyarorszagon tehat nincs az a scenario hogy anyagilag megerje.#204702 joamilestoné
Pont ez, hogy meg hasznaltan se adja ki a matek, ujkent pedig vegkepp.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz footy #204703 üzenetére
Szerintem az anyagi oldalba nem eleg beirni a benzin fogyasztást. Pl ha sokat mesz arammal akkor a motor keveset megy. Ami keveset megy az kevesbe romlik el. Az en automban 229 ezer kilométer van, de a dizel motorba "csak" 140. Ujonnan biztos nem eri meg a phev ez igaz, de most nalam kb 1.5 millios tobblet ara volt a sima dizelhez kepest. Ennyibol kapasbol lejon az atiras koltsege, aztan nyilvan fele annyit se fogyaszt, ellenben sokkal erosebb, osszkerekes, es megbizhatobb. Igy nekem max 2 ev alatt megterul siman egy azonos tipusu sima dizelhez kepest.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
-
szabonagyur
félisten
válasz szabonagyur #204705 üzenetére
Úgy érzem lassan közelebb kerülök a végleges kalaphoz
Nézem a G7-et, 1.4TSI manuális, 2016-2017 közöttiek vannak általában Comforline szinten ilyen 70-100e km között, 4,7-5,5M közötti ársávban.
Azon gondolkodom éppen, hogy megéri e vajon ezt a felárat ha korban még idősebb is?
Ahogy próbáltam egyet nem igazán éreztem ezen a szinten feltétlenül jobbnak a K Astratól. Egy highline persze jobb lenne már, de alapon nem igazán.
Vélemény? Mi az a felár amit kb megérhet? Motor teljesítmény ua., felszereltség is ua. ha azt nézem mit használnék ki belőle, K-ból kijönne fiatalabb ugyebár.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #204706 üzenetére
K modernebb konstrukcio, es picit olcsobb a szervizelese.
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
válasz szabonagyur #204706 üzenetére
Azon gondolkodom éppen, hogy megéri e vajon ezt a felárat ha korban még idősebb is?
Szerintem nemAhogy próbáltam egyet nem igazán éreztem ezen a szinten feltétlenül jobbnak a K Astratól. Egy highline persze jobb lenne már, de alapon nem igazán.
En mondtam
A higlinenal a muanyagok ugyanazok, csak a betetek masak.Vélemény? Mi az a felár amit kb megérhet? Motor teljesítmény ua., felszereltség is ua. ha azt nézem mit használnék ki belőle, K-ból kijönne fiatalabb ugyebár.
En tobbet nem adnek erte, mert szvsz nem nyujt tobbet, ezert irtam mar egy parszor hogy szerintem tularazott. -
Kickass
őstag
válasz szabonagyur #204708 üzenetére
Tegnap láttam egyet a parkolóban, a dizájn szubjektív, de az előzőnek az orra volt rusnya az újnak meg a hátulja vállalhatatlan
-
grizlisandor
addikt
válasz szabonagyur #204708 üzenetére
Nem fogsz elájulni tőle, ma vittek pár éves mild hybrid Vitarával, a fotel kényelmes volt, elől kényelmesen elfértem, meg elég szépet lépett a kocsi. A vezetéstámogató cuccok nagyon érzékenyek voltak, bár ez az első ilyen vezetéstámogatóval felszerelt autó, amivel vittek. Beltér minőségében a 18 éves Alteával van egy szinten, a Vitarában egy kicsit csendesebben kopognak a műanyagok menet közben.
-
N.Szil
tag
válasz szabonagyur #204708 üzenetére
Szerintem megérné kipróbálnod, ha belefér a Toyota Corolla Sedan. 5.990 0000 Ft-tól vihető.
SCROSS jóval alatta van. -
BigBlackDog
veterán
-
szabonagyur
félisten
válasz grizlisandor #204711 üzenetére
Regebbit ismertem, hat igen az a City szintjen volt kb, gondoltam ez hatha jobb.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
janakbacsi
őstag
lányomnak szeretnék autót venni, ami első autó lenne számára. kb. 5-600 000 forintért. 2005-ös évjáratú benzines octaviákat nézegettem eddig. jó választás lehet ez? ha nem, akkor mit javasoltok első autónak? köszönöm.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
t1
addikt
válasz janakbacsi #204718 üzenetére
Toyota Yaris / Opel Corsa mondjuk, Yaris ennyiért nincsen.
-
vzsryl
nagyúr
válasz janakbacsi #204718 üzenetére
Megbízható technika, de mivel dupla-tripla áron is árulnak ilyen évjáratos, benzines Octavia-kat, ezért túl sok jóra nem számítanék ebben az ársávban.
Jelenlegi piaci árak mellett inkább olyan autót keressetek, ami minél szebb állapotban van, minél több műszakival. Fél millió környékén az MK2-es Clio/Thalia páros nem lehet rossz, vagy MK1-es, faceliftes Megane, esetleg 206-os. G Astra-ból is talán találtok épkézláb darabot, de az is inkább Octavia árban mozog, viszont az 1.6-os motorja erősen kerülendő olajzabálás miatt.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Ursache #204722 üzenetére
Én inkább 20-24 hónapra gondoltam.
Hogy miért lényeg, azt megválaszolja a józan paraszti ész. Ennyiért nem lesz hibátlan autó, viszont ha sok rajta a műszaki, akkor legalább biztos lehet abban, hogy a lejártáig hivatalosan is használhatja a kocsit. Pár éve ez a 200-300k-s kategóriára volt igaz, de a mostani árak mellett már felugrott fél miska környékére.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tibi970307
tag
Sziasztok!
Hollandiában élek, és úgy adódott, hogy valószínűleg naponta 60 km-t kellene ingáznom oda-vissza. Végig autópályán kell mennem, és csak 100-al lehet menni, tehát amire gondoltam, az egy kis tömegű (maximum 1050 kg), kicsi méretű, benzines autó. Mellette egy Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 megmaradna hétvégi autónak, tehát a mérete egyáltalán nem lényeg.
Árban körülbelül 2000-2500 euróra gondoltam. Dízelt nem szeretnék, mert arra az útadó már kétszer annyi, és nem érné meg még évi 30000 km-nél sem.
Mit tudnátok ajánlani? Amit eddig néztem az egy Fiat Grande Punto, 1.4-es szívómotorral. Ezeket jónak mondják, a beltér csúnyán öregszik, de nekem ez most nem fontos.
-
-
Haramia11
újonc
Köszönöm mindenkinek aki válaszolt és segített!
Több hirdetésnél olvastam hogy teljes ügyintézés. Ez hogy működik? Megcsinálják ők az átírást, vizsgálatot, helyettem?
Ilyenkor készül egy szerződés és ki kell fizetnem teljesen és elkészítik a forgalmit stb? -
szabonagyur
félisten
CarNext autók mennyire gázak amúgy?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
7Heads Drago
veterán
válasz BigBlackDog #204713 üzenetére
Az 1,5 szívó, kézi váltó, manuál klíma, halogén fényszóró miért lehangoló? Ép minap beszéltük át egy másik topikban hogy az automata váltó kényelmes de drága a javítás és magasabbak a fenntartási költségek. (vagy itt?) Nálam az 1,5 szívó előny egy TSI-hez képest. A halogén fényszoróval sincs semmi baj se, max nem olyan dizájnos... izzó cserével lehet növelni a fényerőt ha kevesled. Nekem pl manuál klíma megfelel csak jó legyen. A műanyag kormány sok helyen bőrőzhető. Amihez pl én ragaszkodok, az a fűthető tükör, sötétedő belső tükör, esőérzékelő rendszer, tempomat és egy jó ülés ami kényelmes és ha lehet első-hátsó szélvédő fűtés.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
veterán
válasz szabonagyur #204729 üzenetére
nem nagyon azok, ha használtautót keresnék elsősorban náluk, vagy a das welt autonál nézelődnék. nyilván ott is van rosszabb állapotú, de probléma esetén lényegesen egyszerűbb szerintem a kezelése.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
BigBlackDog
veterán
válasz 7Heads Drago #204731 üzenetére
Van pár halogénes, xenonos és LEDes fényszóróval is tapasztalat. Sötét országúton sokkal kellemesebb és biztonságosabb a xenon, vagy LED. Városban, agglomerációban nem éreztem nagy különbséget. 3. gen TSi normális karbantartás mellett szerintem megbízható, jól fogyaszt, csendes és jól megy. Nekem abszolút bejöttek. Kérdés az előélet.
De igazából minden megszokható és bőven használható. Csak, ha már annyit fizetnék egy autóért, ezeket nem engedném el.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz BigBlackDog #204733 üzenetére
Relatív a kérdés és nem jó összehasonlítás.
Új autó árat nézve jó ár a Toyotáért ez a 6M.
6M-ért nem nagyon van más.Használtban lehet jobb ajánlat, de azok már futott autók, nehéz összehasonlítani reálisan őket.
Újban a jobb lámpa, digi klíma az már erősen hozzárak nem kevés pénzt, talán az új Suzukik manuális váltóval adják meg ezt nem túl sok plusz pénzért.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
FLx
addikt
válasz szabonagyur #204734 üzenetére
Na igen, jelenlegi piacon a 6M apropenz egy uj kocsiert, szerintem a Toyota meg pont a felszereltek koze tartozik ennyiert. A max felszereltseg boven 12 millio felett van, meg a kozepes felszereltseg is boven 10 felett.
-
Paxker315
addikt
válasz 7Heads Drago #204731 üzenetére
Toyotánál konkrétan kevesebb gond van az eCVT-vel, mint a manuálissal, és, fenntartani is olcsóbb a hibridet.
Csak beszállni drágább, de értéket jobban tart, jobban eladható, városba meg hagy ne mondjam. Nekem mondjuk a DSG is megérné a "felárat" a kényelme miatt a manualishoz képest.https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #204737 üzenetére
Ujkent oke. Az a titka a szaraz dsg-nek, hogy idoben kell megszabadulni tole.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #204733 üzenetére
Xenon ha jol van beallitva akkor nagyon jo de gyarilag nagyon lefele vilagitanak igy nem hord eleg messzire nekem az a tapasztalatom.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz szabonagyur #204740 üzenetére
Amikor én néztem utána ugyan erre jutottam. Aztán majd meglátjuk, milyen tapasztalatokat gyűjtök az éles használat során
-
nagyúr
válasz szabonagyur #204742 üzenetére
A DSG az a német szó a DCT-re. Mindkettő duplakuplungos automata váltót jelent. Az lesz igen, száraz (252nm).
Oda kell figyelni, hogy minél kevesebbet csúsztassa az ember a kuplungot. Nem jó nagyon sokat kúszni hagyni, akkor végig csúsztat az automata váltó. Emelkedőn meg ha nem fékezel és úgy tartod egy helyben, akkor is csúsztat. Ilyenekre kell figyelni amennyire lehet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szabonagyur #204744 üzenetére
mindent tönkre lehet tenni
-
w.miki
veterán
Erről a kocsiról mi a véleményetek?
Honda Civic 1.6 - 1996
Illetve hogyan zajlik az átírás? Már kérdeztem ugyan (utána is), de van amit még nem értek.
Pl az eredetvizsgálatot. Hol csinálják, ki fizeti, meddig érvényes?[ Szerkesztve ]
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
-
w.miki
veterán
válasz szabonagyur #204749 üzenetére
Hol látni a rozsdát?
Akkor ha októberben vette, az az eredetvizsga már nem érvényes?
Ezek szerint még + 76150 Ft menne még rá
A fizetendő 76150 Ft eloszlása helyileg:
Az eredetvizsgánál:18500 Ft - A kormányablakban: 57650 FtKormányablakba érdemes időpontot foglalni, gépjármű átírás menüpontban?
Ha nem tudok elmenni, meghatalmazhatok valakit?Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu