- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz kisza25 #182297 üzenetére
Nem tudtam a hibáról. Apos sem mondta csak mikor rákérdeztem, hogy neki isegyszer előjött.
De ez nem olyan, hogy mindig latszik. Pl ma egész nap jártam vele a városban és nem jött elő, mert nem mentem 90 felett. Ott jön elő, addig tiltja az abst espt, a köv indítasnal eltűnik. Mindaddig, amig nem megyek megint 90 felett. Nincs állandó check engine... tárolva viszont benne marad.Egy check engine volt a proba soran, azt kiolvastak AAAban, mondták, hogy ismetetlen hiba volt és kiütötték.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
rbalint88
addikt
-
V.Stryker
nagyúr
válasz rbalint88 #182302 üzenetére
Holnap reggel kiméretem, fogad egy Saab szerelő. Meglátjuk.
Nagy reményem nincs, mert tegnap pont kereket cseréltem és megnéztem, elvileg nincs semmi külső hiba a kábelen.Mindegy, lesz.rom. Valahogy lesz. Azért egy 1.4-es benzinmotor után alám szaladt 320Nm nyomaték, azért eddig eléggé tudom élvezni. No meg a bőr, meg a minden szír szar körülöttem... más kategória na.
Kicsit nekem is fura,hogy a Vectra B padlólemeze, de hát mégiscsak gyártották 2010-ig. Annyira gáz nem lehet. Főleg,hogy a Saab mindig adott a biztonságra.
Soha nem volt még dízel autóm, de kezdem megérteni após dízel buzdulását. Azért benzines autó után , elég vérszegény tud lenni egy szívó benzin. Most nem említem az új turbós csodákat...[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz molnarpeter #182306 üzenetére
Pénteken még nyári gumi volt fent, vasárnap átraktam a télit... a hiba megmaradt. Szóval nem gumi. Na mindegy, nem offolom a topikot a saját nyűgömmel. Ha lesz fejlemény AAA és hiba ügyben, azért megosztom.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
csakegymunka
csendes tag
Sziasztok,
céges autó választásban kérném a segítségeteket. A keretbe a következő versenyzők férnek bele:
- toyota corolla kombi 1.8 hibrid
- skoda scala 1.5 tsi
- skoda octavia sedan vagy kombi 1.5 tsi
- skoda kamiq 1.5 tsi
- seat leon kombi 1.5 tsiMindegyiknél elvárás az automata váltó. A problémám a következő.
A kereten belül a toyotánál kapnál talán a legtöbb extrát (comfort tech csomag), viszont kissé félek a 122 lóerőtől, hogy kevés lenne...
1.5 tsi már bizony elég fickós, de cserébe vagy egy jópár éves technikát kapnék (octavia, leon), vagy egy újabbat, ami viszont kisebb, néhány extrával lemaradva (scala, kamiq).
Örülnék egy adaptív tempomatnak, de szinte csak a toyotánál kapnám meg.Mit javasolnátok? Felhasználás a következő lenne: napi ingázás agglomerációból budapesti munkahelyre, kb 25 km egy irányba. Havonta egyszer-kétszer 200-300km megtétele, leginkább 2 fő, de néha 4, csomagokkal.
-
vzsryl
nagyúr
válasz csakegymunka #182308 üzenetére
A Corolla ilyen felhasználás mellett kb. fele annyit fogyasztana, mint a többi versenyző, ami téged max. annyiban érintene, hogy kevesebb időt kellene elcseszned a benzinkúton.
A többi ugyanaz, csak másképp van csomagolva.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz csakegymunka #182308 üzenetére
Ebből én a Leont tenném az első helyre; a Scalat az utolsóra; a Kamiq az hátfájós vénembereknek való suv, nem kap pontszámot.
-
csakegymunka
csendes tag
válasz focvis #182310 üzenetére
Elmondod miért tetted a scalat az utolsó helyre? Van valami műszaki oka, vagy ilyesmi?
@vzsryl: igen, a benzin nem téma. Tehát akkor mit javasolsz? :) Ha a benzin nem szempont akkor kiesik a Toyota? Beltere egész minőségi anyagokból van szerintem. Mondjuk a többi közül csak az octaviaban ültem eddig.
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182308 üzenetére
Ülj be mindkettőbe és dönts az alapján. Gondolom a benyát se te fizeted.
-
vzsryl
nagyúr
válasz csakegymunka #182311 üzenetére
Nem esik ki, mert jó minőségű a beltere, kényelmes, csendes, jól felszerelt, nyugodt vezetésre sarkall, "környezetkímélő" és szubjektív vélemény ugyan, de szerintem jól is néz ki. Nem az az egyen VW külső, mint a többi jelölt, sőt igazán semmire se hasonlít.
Ebben az ársávban szvsz. a legfontoltabb választás egy Corolla hibrid, de ha nem számít a fogyasztás, és kell a kicsit rugalmasabb turbó motor, akkor inkább VW.Mindenképp üld végig őket, mielőtt választanál.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
válasz csakegymunka #182308 üzenetére
Mennyire vagy beoltva a Fittipaldi-vérrel? Ha 4 ember plusz csomagok mellett nem akarsz 180-al szlalomozni az autók között az M7-esen, akkor a hibrid tökéletes lesz. De az adaptív tempomat és az automata váltó alapján nem ez az ember vagy.
Én megnéztem az Octavia-t, de a Corolla-hoz képest lehangolóan ingerszegény a beltere. Pedig a Toyota sem egy VW Golf vagy Peugeot 308 szint.
Én a Corollát választanám, de saját magam felé hajlik a kezem...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
veterán
válasz csakegymunka #182311 üzenetére
A Scala a leginkább kelet-európai kivitel; kisautó nagykabátban (egyszerű futómű és műszaki megoldások).
-
-
Tin
veterán
Nem lenne nehez a valasztas, ha neki kellene fizetnie a kocsit vagy a benzint. Azonos arban a Toyota jobb vetel, a fenntartasa is olcsobb, a felszereltsege is jobb, es az uzemanyagkoltsege is kisebb.
Ha viszont "csak" mennie kell vele, mar nem annyira egyertelmu... Az 1.5 TSI mar kelloen eros atlagos hasznalatra, az Octavia kombi sokkal jobban kihasznalhato meretben a Corolla TS-hez kepest, es bar valoban "fapad", meg igy sem feltetlenul van a Toyota mogott, akar ha csak az infotainment rendszert nezzuk. Mivel irta, hogy csakis automata, igy a Toyota automata mivolta sem lesz elony, mivel a tobbi is az lenne.Ezek kozul en sajat zsebbol a Toyotat vennem, cegesbol, "hasznalni" viszont eros dilemma lenne...
-
csakegymunka
csendes tag
Igen, jól megfogtad a lényeget, hogy mi a dilemmám...
Viszont legalább akkor azt megtudtam, hogy a Scala technikailag rosszabb. Nem tudom, hogy ezt laikusként mennyire érezném (pl a hátsó futómű ugye rosszabb mint egy corollában), de hiszek nektek
De akkor ez alapján a Kamiq is kiesik, mert az egy emelt Scala ha jól értettem.
Akkor marad a Seat, Octavia, Corolla. A következő kritérium viszont, hogy nem szeretnék rá hónapokat várni, hanem készletről venném... Ott meg a Seat elvérzik kb. Szóval maradt a Corolla meg az Octavia. -
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182318 üzenetére
Multkor neztem YT-n egy videot az Octaviarol, elegge szidtak a hatso futomuvet... Ennek azert meg nezz utana, nem tudom, milyen.
A Corolla TS-rol irtam feljebb, en probaltam a 2.0-t, szerintem nagyon franko kis auto, de szuk. Elol "epp eleg" nekem (185cm), hatul viszont mar nem. A csomagtartoja jo. Helykinalatban a Skoda koroket ver ra.
Javaslom hogy tenyleg ulj be mindkettobe, ha lehetseges, menj is veluk egy probautat, es meg fogod latni, melyiknel dobban meg a szived. Felesleges racionalisan valasztani veges autonal, amit nem te fizetsz. Azt vedd, amelyikben jobban erezned magad hosszu tavu hasznalatnal.Ha 2.0 hibrid lenne a Toyota, szoba se jonne a Skoda?
-
csakegymunka
csendes tag
Igen, úgy gondolom hogy akkor egyértelműen toyota lenne ha 2.0. Viszont az csak a comfort csomaggal fér bele a keretbe, a techben pedig azért hasznos cuccok vannak, első hátsó parkolásérzékelő, elektromos tükörbehajtás, fényre sötétedő belső tükör, ülésfűtés. Na jó végülis first world problem ez is, de mondjuk leginkább a parkolásérzékelő jó lenne, sosem volt még ekkora autóm.
-
zoo8800
veterán
válasz csakegymunka #182311 üzenetére
Beleülve nagyon kellemes a Scala, sok hely van benne. De pl. autópályatempónál 1,5-2 dB-lel hangosabb, mint a most kifutó Golf7. Ez egy elég egyértelmű jele a spórolásnak.
rip and tear, until it is done
-
nagyúr
válasz zoo8800 #182321 üzenetére
Nem véletlenül kerül a Golf vagy 20-30%-al többe...
Mondjuk a hangszigetelés kihagyása olyan dolog, amiért büntetném a cégeket. Ez is egy fillérb@szó dolog, ami azonban jelentősen befolyásolja az utazáskomfortot...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182320 üzenetére
Igen, az KELL ebbe a kocsiba, a kamera nem eleg. Nagyon szarul lehet kilatni belole, mert nagyon "benne" ulsz, raadasul eleg hosszu a tengelytavja is, kicsit "nagyautosan" kell kanyarodni vele.
Menj vele. Ha nem sokat palyazol es turelmesebb is vagy, boven eleg az 1.8. Allatkodasra az mar keves, de sima kozlekedesre nem. Nalam azert esett ki, mert 1000 km-eknel en mar kevesnek ereztem. Varosba, elovarosba, evi 2-3x leugrani anyoshoz, siman vennem. Arra eleg ez a motor.Cifu: a Corolla TS tesztutja soran nem tudtam elkepzelni, mi az a rohadt hangos duborges az autopalyan. Aztan rajottem, hogy a gumi. Utanaolvastam, irtak is, hogy azert a hangszigeteles abban sem a csucsok csucsa.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz zoo8800 #182321 üzenetére
Hmm... Ez az adat honnan van. Adac oldalán a Scala adatlapján 67.6 dB-es érték szerepel, Golfok esetén 68.7, illetve 69 dB-es értékeket látok (pl1, pl2, pl3). Mondjuk ez számomra is furcsának tűnik.
Egyébként véleményem az, hogy azonos kategóriában és kb. azonos időszakban lévő autónál egy-egy számadat alapján képtelenség biztosan eldönteni, hogy melyik a hangosabb. Régebben én is sokat nézegettem ezeket a számokat, de élőben sokszor máshogy éli meg az ember a dolgot, mint amire számít a számok alapján. Bele kell ülni, ki kell próbálni.
Általában nem tudni, hogy milyen frekvenciatartományok milyen súllyal játszanak egy ilyen mérésnél és sokszor az sem ismert, hogy milyen burkolaton (érdes, sima, nedves, száraz), milyen időben (eső, vagy száraz idő, hátszél vagy szembeszél), illetve milyen gumival történt a mérés. Pedig ezek is erősen tudják befolyásolni a dolgot tapasztalataim alapján.
Meg aztán szerintem megint más érték jön ki pár hónapos korban, pár száz kilométer után mért zajszint esetén, mintha 3-4 évesen 80-100e kilométer után mérnénk.[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz BigBlackDog #182325 üzenetére
Itt és itt, bár ez csak 1 dB., rosszul rémlett.
Itt mutatják be a mérés módszertanát.Segíts nekem, hogy a fenébe kell rákeresni az ADAC honlapon ezekre az adatlapokra?
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
BigBlackDog
veterán
válasz zoo8800 #182326 üzenetére
Igen, ezt már olvastam. Ami le van írva, azt jónak gondolom, csak nincs minden definiálva. Pl. hol mérték (gondolom nem mindig ugyanazon a szakaszon)? Útburkolattól eléggé tud függni a belső zajszint.
Itt kiválasztod a márkát és a típust, majd rányomsz a "Suchen" gombra, a találatok sorában pedig a PDF linkjére kattints!
-
zoo8800
veterán
-
Flexy90
senior tag
Sziasztok!
A kérdésem nem közvetlenül a topikhoz tartozik, de örülnék ha tudnátok segíteni.
Tud valaki ajánlani alvázvédelemmel, üregvédelemmel foglalkozó szakit Tatabánya, Budapest régióban? Vettem egy 2014-es Mazda 3-at és megelőzés céljából azt gondolom hasznos lehet.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi Fan
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csakegymunka #182332 üzenetére
Kp vásárlás, vagy lízing? Utóbbi esetben már a szerződés kötésekor látod, mennyiért tudod megvenni a végén.
Szerk.: illetve úgy kell tárgyalni a szerződést, hogy legyen konkrét szám
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz molnarpeter #182333 üzenetére
Ha a cég maga veszi az autót, illetve lízingcégen keresztül, akkor nem fogja látni. Max. ha a cég előre kiszámolja neki, hogy majd mennyiért adja el neki...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182332 üzenetére
8 milliós cégautó keretnél ciki még bővítést kérni
Menj egyet mindkettővel, és tudni fogod, melyik legyen. Lehet, hogy azután sose választanád a Skodat. -
simii16
aktív tag
Sziasztok,
Szeretném a véleményeteket kikérni autóválasztásban.
Azt kell tudni, hogy az autózás a hobbim. Imádok szerpentineken kanyarogni, Hungaroringen is jártam már többször a jelenlegi Mazda MX-5-ömmel, amit imádok, de eljött az idő a váltásra.
Továbbra is szeretnék eljárni a hegyekbe egy-egy jó kis gurulásra, tehát olyan autót keresek, amiben "van egy kis bugi". Feltétel a jó futómű és a közvetlen kormányzás.
Nagyobb autót szeretnék, amiben legalább 4 személy el tud utazni, még ha a hátsó üléssor nem is a legkényelmesebb.
Ezen kívül napi munkába járásra lenne használva, ami 2x20km. Ehhez jön hozzá a havi 1-2 hosszabb út. Kérdés a kérdésben, hogy erre a felhasználásra bármilyen dízel szóba jöhet-e?
Kitétel még, hogy a jelenlegi súly/lőerő aránynál (940kg/116LE) semmiképp nem szeretnék gyengébbet.
Illetve lőjük be a keresett autó korát is: 10, maximum 12 évesnél nem szeretnék idősebbet, szóval olyan 2008-tól.Merre kéne indulnom, milyen típusok jöhetnek szóba véleményetek szerint?
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz csakegymunka #182335 üzenetére
Ezt előre szokták a szerződésben rögzíteni, hogy mennyi a maradványérték, amin megvásárolhatja a használó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csakegymunka #182342 üzenetére
Esetleg nézz körül second hand vonalon, ha munkahelyen tudnál plug-in kicsit tölteni. Csak a város miatt jutott eszembe.
-
Tin
veterán
válasz csakegymunka #182342 üzenetére
Ha az idő 90%-a a város, akkor az, amelyik a legkényelmesebb. Ha a távolság 90%-a, akkor viszont a Toyota.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz simii16 #182337 üzenetére
én megtartanám az MX-5-t és levonnám a vételárból azt, amit a vételre szánok, jut is, marad is
Élményautózásra én dízelt biztos nem vennék, vannak erényei, de egy jó menéshez nem kéne. Tartsd meg az MX-5-t, kapuzárási pánik kezelésre is jó lesz valamikorHmmm, Anno vezettem egy Focus ST-t a 2.5 turbo volvo motorral, az jó volt! Szerelték Mondeo-ba is abban a generációban. Még lehet belefér a 3.5 millióba is ... vagy vedd meg a dízelem és tartsd meg az MX-5-t
-- end of transmission --
-
FeRRaR1
őstag
Sziasztok,
Próbálok rövid lenni, a családba már több mint 20 Volvo volt, nekem kb 7.
Tegnap adtam el a Renault Zoe-t amit másfél évig használtam, előtte XC 90 volt.Kalapban van a Volvo, Lexus, Honda.
Ami hirtelen eszembe jut az XC60, IS250, C30 vagy S40 is akár ha találok egy kívül belül szépet és jól extrázottat, FR-V, CR-V, HR-V bár itt a régi túl régi az újabb meg... nem az hogy drága de nem szánnék rá ennyit.Szívóbenzinből nem szívesen engednék, és automata ha lehet.
Kipróbálnék valami mást mint ami eddig volt, felhasználás inkább város, bevásárlás, vidék esetleg országon belüli egynapos túrák. 4 ülés minimum, meg használható csomagtartó.
Hosszabb utakra van egy S80, pakolni egy céges Vivaro.
Egy kis ihletért jöttem igazából, de ma még egy Jimnyn is elgondolkoztam
-
SaNyEe
aktív tag
Mikor nálam volt láttam, hogy szereti inni a 95-öst. Mondjuk kímélve nem volt amíg kéznél volt. Valami 15 litert produkáltunk vele, mert jó volt a sor5 hangja.
Spritmonitoron ilyen ~11 lityire jön ki a nagyátlaga. Munkábajárásra (jobbik benyával) befigyelne 43.000 üzemanyag ktg/hó, gondolom az MX5 kb a feléből jár el-- end of transmission --
-
simii16
aktív tag
válasz SaNyEe #182349 üzenetére
Kettőtöknek is a Focus ST jutott eszébe, ez nem lehet véletlen. Eddig nem került a látómezőmbe, utána kell néznem.
Bár a 15 literes fogyasztás egy kicsit elrémisztő. A hétköznapi használatban jó lenne, ha 10 körül beérné.Nézegettem eddig BMW-ket, azon belül is E92. Vélemény? Egyéb más alternatíva?
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A