- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #182597 üzenetére
Nem csak város azért, de nagy részben az Hétvégente azért mindig elmegyünk valamerre. Mondjuk most télen már nem annyira. Leaf 1 az szerintem egy nagyon ronda autó lett. Meg az is még csak a 30kWh-ás akkumulátorral ami belefér a 5 millióba, olyan 130 km körül megy el valós felhasználás mellett. És már nehéz olyat találni ami nincs degradálva 80% körülire.
Szép eredményeket produkálsz az Amperával, ezért szimpatikus nekem az a kocsi. Kicsit visszatartanak a típushibák és félek tőle, hogy belesnék egy drágább mókába. Olvastam ezt a szoftverfrissítéses dolgot. Durva, hogy ennyire lecsökken a hatótáv. A piacon meg nagyon nehéz kiszűrni, hogy melyik milyen verziós. Vannak ezek a fajta hirdetések, hogy eladó féltve őrzött nagyon szeretett kocsim. És akkor ránézel RVZ rendszám van rajta meg ilyenek Na most ezektől a nepperektől nehéz jól leinformált kocsit venni. Egyszer beírtam a csoportba, hogy keresnék egy megbízható eladót aki árul Amperákat, de senki nem tudott javasolni hanem csak elkezdte mindenki küldeni a saját kis behozott kocsiját privátba. Egyszerűen nem találok a felhozatalba olyat amit szívem szerint meg mernék venni.
(#182598) Gaben92: Lexus nem jön be, ne bántsatok miatta Az E-Golf most nagyon jó lenne egy németországi árban. [link]
(#182599) dj79: Igen a JJ kereskedőhálózata. Néha ámulok, hogy mennyibe kerül egy-egy P2. TS is már durván megdrágult. Jelenleg a Toyota meg úgy összességében a hibridek/EV-k felmentek és nagyon jól tartják az árukat.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Doki16 #182602 üzenetére
Állapotot veszel, vidd el az egyik szakihoz, aki átnézi, elmondja mi a helyzet az autóval.
Leafhez kell egyfajta szemüveg, hogy ne győzzön a hányinger ... meg a kemény akku degradáció sem a legfinomabb. Ott ugye csak egymás mellé vannak préselve a cellák aztán hűl, ha tud ... A sok villámozás meg is adja nekik ami jár
Az Ampi a sima fali töltőjén is sokszor működteti a cellák hűtőkörét, inverter hűtőt.Nem lennék meglepve, ha az eGolf is olcsósodna 2 szempillantás alatt használt piacon az eUp és eCitigo debütálása után.
Az eService-nél Nattánék valamit épp mókolnak az egyik szoftverrel, mert szerintük a limit csak tüneti kezelés, nem magának a problémának a megoldása (minő meglepetés ) éveken és több, mint 100e km-n át jól megy aztán hirtelen csak egy feszültségtartomány módosítással működik jól úgy, hogy közben akkudegradáció kb elhanyagolható a kiváló thermal+BMS miatt.
Szóval most az Amperás közösség apraja nagyja szorít az eService-nek, én meg várakozok .. remélem mire kijön a hiba, kijön a SW frissítés is. Hajtóműcsapágy csere az ugye az egyik félt hiba. Na, GM adatbázisban összelegóztam az alkatrészeket, írd és mondd 100USD alatt van a komplett készlet amit cserélni kell (plusz a hajtóműolaj). Idehaza: 270eFt az ismertebb helyeken. Nos, egy manual ezen segít sok forintot. Kb otthon elvégezhető művelet (kis túlzással, mert a hajtóműcsapágy kihúzásához kell szerszám).Amúgy kirándulni nem kényelmes .. legalábbis az Epica után biztos nem. Kaposvári szomszéd jön át, nézi-nézi (Astra J van neki) és mondja, hogy ez az ülés ez miez (Tehát lehetne benne értelmes ülés is ... )? Nagyon keményre van tömve, deréknál nem állítható .. s most hiányolom. Majd kerítek valami kókler megoldást deréktámasz gyanánt, de egy full extrás felszereltségnél egy deréktámasz szvsz minimum beleférhetett volna. Nem mondom, hogy emiatt nem fogyott olyan számban, mint ahogy a GM szerette volna, de az ilyen és hasonló kókler elspórolásoknak biztos köze volt hozzá.
120 fölött zajos. Azért mennek az Amperások GPS szerint 110-115kmh-val, mert ott normális a menetkomfort. Fölötte meg gördülési+szélzaj az úr. Persze aki valami régi kordéból ül át nem veszi észre, nekem hosszú utakon nagyon beütött a kontraszt. Városban meg nem kéne más, mint ezÉn magánszemélytől vettem, az importosok elég drágák is lettek az EUR árfolyam miatt, vagy nagyon sok bennük a futott km...
-- end of transmission --
-
Tin
veterán
Persze, mint írtam, üzletileg értem, de mivel én vagyok az egyik a kettőből, nekem csalódás.
A 4-5 év persze hogy az EU nyugati felén igaz, de az EU nyugati fele gyárt autókat, és nem a keleti. Ők nem foglalkoznak azzal, mi lesz 150e km után. A japánok nem így gondolkoztak, de most meg csak kullognak a többiek után. A Toyota csinált egy zsír hibrid hajtást, de annak is vége lesz, mert hamarosan elektromos lesz minden...
Épp ezért igen, lemaradtak a japánok. És azt hiszem, hogy a következő időszakban a dízel fog gyorsan kihullani, és aztán a benzines is, utoljára pedig a hibrid. Ha pedig lesz rendes hatótávú és élettartamú aksi és/vagy elfogadható töltési idő, belefésülve az önvezetést és az intelligens forgalomszervezést, akkor annyira nem is meglepő, ha nem feszül meg a "nyugat" az ilyen-olyan szupermegbízható autók gyártásával. Az átmeneti időre ez már tökmindegy, és ezt ők is tudják.
Egy dologban viszont pontosan a nyugati kocsik járnak elöl: kényelem, használhatóság, célcsoportnak megfelelés. Mert azért az baromira nem mindegy, miben és hogyan utazod le azt a távot. Ebben a japánok mindig le voltak maradva, a Tesla meg elég hátul kullog.
-
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #182609 üzenetére
Nagyon új még a Prius 4. Kevés van belőle használt. Meg mondom, itthon még a 3 is drága, nemhogy a 4 :)
A P4 plugin jó autó lett. Azt hittem, hogy mostanra már lesz belőle eladó példány, de valamiért nem terjedt el a piacon. Rejtély számomra.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Doki16 #182610 üzenetére
Egyébként a Prius-ok szándékosan ilyen rondák? Ez nem ízlése kérdése, nem Scross-ról vagy Civic-ről van szó. A Prius-ok úgy néznek ki, mintha direkt azt akarnák velük elérni, hogy ne vegye meg senki, csak a fanatikusok.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #182610 üzenetére
Kevésnek kevés van, de van 5,5-ért hahun. Plug-In is van, de azok már 7,5-től indulnak. Elég durva... Annyiért már inkább egy IS300h-ba ülnék hiába nem plug-in.
vzsryl: Én nem vagyok fanatikus, számomra a P3 is bűnronda, de valahogy a P4 már annyira nem vészes. A segge nem tetszik, de az eleje már egészen normális. Ha most kellene autót vennem nem zárkóznék el 100%-osan tőle mint a korábbiaktól. Ami miatt viszont mégsem venném meg az a beltér, egész pontosan a középen lévő műszerfal. Az szerintem egyike a legnagyobb faszságoknak amit az autóipar valaha kitalált. Ezért áldom a Toyotát amiért gyárt HSD-t Lexus logóval.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
batai15
félisten
Hát még meg is tudnék barátkozni talán egy szép felnivel a p3al ,4 se olyan csúnya de inkább az új Corolla meg camry .na azok szépek.
-
Tothgera30
Ármester
Jelen helyzetben úgy alakult hogy öcskös keres melóba járós autót. Viszont kulturált beltér, klíma, szervó fontos lenne. Mindenképp szívó benzinmotorral, mert elég sok rövid távot kapna szegény. A rá szánt keret: cca 4-500k. Természetesen nem szalon állapot a cél, hanem reális, használható, kevés rozsdával vagy rozsdamentes karosszériával rendelkező közlekedőedény.
- 2002-től fiatalabb (ha lehet).
- klíma.
- 4 vagy 5 ajtós (egy kerékpár beleférjen).
- 1.4 vagy 1.6ccm közötti lökettérfogat.
- lehetőleg elterjedt típus, az alkatrészbeszerzés miatt."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
hobizoli
nagyúr
-
Leon95
csendes tag
Sziasztok !
A kedves fórumozók véleményét szeretném kikérni. Igyekeztem a lehető legtöbb mindent elolvasni az összefoglalóból, és egyéb általam fellelt forrásokból , de egyáltalán nincs érzékem az autókhoz (ráadásul nem is vonzanak), így nem lettem sokkal okosabb.
A fontosabb szempontok:
Gyakorlatilag első autó , amiről szó van (feleségem 7 éve vezet, nekem most lett jogsim) és ez lenne az első autó amit mi vásárolnánk. Emiatt fontosak a szokásos dolgok; olcsón fenntartható, "igénytelen" autóra van szükségünk ami hagyja hogy mellette családot lehessen tervezni. Minél többet olvastam annál inkább jöttem rá és ez gyakorlatilag csak most tudatosult: egy autó mindig veszteséges lesz . De én ezt a veszteséget a minimumra szeretném szorítani .
Eddig se volt sok igényem, de ez konkrétan egyre csökkent : akkor szálljak ki belőle , amikor én akarok , nem, amikor kénytelen vagyok . Azt hiszem ezzel mindent elmondtam. Közlekedő edény mindenek felett , 80% városi használat , 20% autópálya , benzines, fiatal, kicsi autóra gondolok. Ha esetleg beleférne, örülnék Tempomatnak, meg Bluetooth-os rádiónak, ennyi. :D
A keret 1,5-2 millió forint , olyan 2,5 millió forint van erre az egész dologra (némi tartalék legyen), ezért indokolt esetben közelíteném ezt meg csak. A konkrét típus , amit kinéztem eddig : Hyundai i10 (ezzel kapcsolatban szívesen várok véleményt ) . Sajnos nem értek az autókhoz , bejáratott szerelő sincs , így csak a korába és az egyértelmű dolgokba tudok kapaszkodni.
Nem fogunk vele költözni, ha megyünk messzebb, ketten megyünk , ráérünk. Nem akarom rúgni neki, nem vagyok türelmetlen típus , nincs rá igényem, hogy a szembejövő sávban gyorsulgassak. Megbízhatóság , fenntarthatóság , fiatal legyen .
Nagyon köszönöm a segítséget előre is ! Ha valami fontos információ lemaradt, pótolom. -
pit stop
addikt
válasz batai15 #182584 üzenetére
Peugeot 308 miért esett ki? Sok kérdés között már elfelejtettem. Dízelben én azt venném, és még a márkaszervíz se horror többiekhez képest.
Doki: Prius 4 nem is nagyon lesz itthon, a rettenet gyenge kereslet miatt megszüntették a forgalmazását is (tehát ami van arra hosszú távon esetleges alkatrész is horror lesz)
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
-
rbalint88
addikt
válasz Doki16 #182610 üzenetére
Lusta vagyok tobbet visszagorgetni, azert erre valasz.
5M koruli plafonnal nem nagyon tudsz megbizhatobb, keveset evo es varosban nem megkotlo autot venni, mint az auris, amilyened volt. De ha ujdonsagra vagysz, ott a golf gte, csak annak is eleg kicsi a csomagtartoja es 5M-ig csak az alja van.
Ampera bejonne neked hasznalatban, de azert nezd meg, mert annak is vannak belteri puruttyasagai. Belterben, foleg ergonomiaban nagyon nehez megverni a vag termekeket.V60 phev dragulasra: egy csaladi jobaratunke most kapott rendszamot (3-4 het volt), neki 6M korul allt meg, viszont valos 93ezer km-es, toresmentes holland import, kereskedo ismerose intezte neki. Kivul pezsgometal, belul vajbor+fekete szonyeg es muanyagok. Szep, kicsit nyugger ez a kulso szin, focvise jobban tetszik (sotetszurke).
-
máyköl
veterán
válasz rbalint88 #182557 üzenetére
Szvsz mar nem vagy sokkal elorebb az euro5 -el sem, az is tiltva van szmogriadokor, Nemetorszagban is ott lett a hatar meghuzva. Itthon egy okorsegnek gondolom, boven eleg lett volna eu4 -ig tiltani.
Arakat nem szoktam nezni, ha tenyleg nincs nagy kulonbseg, tenyleg a 2.0 -est eri meg inkabb venni, bar joval ritkabb, jelentosen kevesebb valasztasz. De a 170Le miatt boven megeri, 136Le az 1.9 ha jol emlekszem, ez azert nem keves kulonbseget jelent.
-
rbalint88
addikt
válasz máyköl #182628 üzenetére
1.9-bol volt 116,120,136,150 lovas a 159-ben, 2.0-bol 136, 163, 170.
ha a nem bpi celallomasra szallito teherautokat nem engednek be a carosba, mar az is eleg lenne. Meg a smoke&charm hulyegyerekeket rahuznak a kipufogojukra... azt el tudom fogadni, hogy padlon fustol egy dizel, de amikor alltaban is adja az indian morset es a legkisebb gazra is dol a korom szandekosan, ott komoly szankciokat kellene alkalmazni. -
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #182613 üzenetére
Az IS300-at azt tudnám élni én is Ránéztem HAHU-n, sajnos elég drágák.
(#182623)pit stop: Ezt nem tudtam, csak láttam, hogy eléggé nincsenek az utakon. Mondjuk én se vennék P4-et ha ugyanannyiért ott van egy sokkal jobban bejáratot néven, kinézetben, hibridként a Corolla.
(#182625) rbalint88: Végigmentél azon a listán amin én is gondolkodom Golf GTE nyújtana annyival több élmény, hogy kárpotolna a csomagtartó hiánya.
Nem tudom, hogy milyen felszereltséggel vette azt a Volvo-t, de a mostani árakon az neki jó vétel volt.
Ez az egy van fent 7 milláért. [link] A nagy része ami most kapható 200 körül futott és mind 5,5 körül mozog ami értékelhető felszereltségű.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tothgera30 #182634 üzenetére
de, csak annyibol nem fog kapni csak sulyos evekkel oregebbet meg 1.5x annyi km-l a belében
tullihegett aru nemet vas 20+ evesen tobbe kerul ennel a magyar hasznalt autopiac sajatossagai miatt
több drón kell ;P
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #182634 üzenetére
400-500 ezer forint körül nem nagyon lehetnek igények, örülni kell annak, ha van rá érvényes forgalmi, nem eszi az olajat, és nincs túl látványos elektromos vagy műszaki hibája.
Talán Golf Mk.IV. 1.4 16V 55kW (75 lóerő), amit mondani tudnék. De sokban nincs klíma, vagy nem működik, és ugye inkább 2001 vagy még régebbiek vannak ennyiért.
Rozsdásodásra ilyen korban hajlamos, a motor nem egy bonyolult gépezet, 100 ezrenként vezérlés csere és a sebváltóban olajcsere, cirka 90 ezrenként gyújtótrafó csere, 200 ezer után benzinpumpa csere, plusz a kopók. Használattól függően a futómű és esetleg a féltengely még téma lehet...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Doki16
addikt
válasz focvis #182637 üzenetére
Legmagasabb felszereltségű volt nekem az Outlander. De így is fájt az anyaghasználat, nemhogy egy Passat, de még a Toyota után is.
Most volt a totalcaron egy Lancer használtteszt. Szerintem ennek is gáz régies és gagyi az egész belső tere. De ugye ezek egyéni preferenciák. Lehet másnak ez maga a luxus.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Tothgera30 #182634 üzenetére
4-500ért minőségi belteret .. vannak igények.
4-500ért legyen rajta forgalmi és férjen még bele 1-2 műszaki mielőtt meglátogatja a bontót. Abban a 2-4 évben meg lehetőleg ne egye meg a nadrágját egészen.WagonR+ a reális kritériumait teljesíti, fancy belteret nem tudja.
500-ért ha kell "prémium" beltér, ott lesznek prémium számlák is. 500-as vételárnál pedig a rozsdás bökőt a nyakamhoz, hogy nem hiányzik egy az autó árával vetekedő, azt meghaladó szervíz ajánlat-- end of transmission --
-
batai15
félisten
Hát srácok néztem hahut ,c3 Passat dízel Szedán ,dsg v automata hát egyikért se adnék pénzt .
-
hobizoli
nagyúr
válasz SaNyEe #182640 üzenetére
en ezert mondtam, hogy Stilo, akarmilyen 3F szabaly szerint is gondolkodik vkiamugy 1.4 16v a TJET alapja, azzal meg baj nem igazan szokott lenni
van belole 6-s valtos is
legalabbis a hatchback-ben tuti van, mert munkatarsamnak olyan van 480k km-l (o vette vatta ujan anno)több drón kell ;P
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Mennyiért merjek nézegetni Golf V Variantot 1.4 tsi 120hp-val? Valós km amit elfogadnék, az max 270k.
Találok elég alacsony km-ekkel P-s rendszámúakat, de ahogy gondolom mindegyik 300k feletti valóságban ha már külföldi.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz hobizoli #182643 üzenetére
Ez van, biztos minden 3F-et vásárló hülye. Hagyjuk is őket meg maguknak. Majd kijózanodik az első számlánál.
Kaposváron szomszédnak mióta van Xsara Picasso(?) csak Citröenjei voltak, akkorát csalódott Dehát xarfranciafujj.
VW-nél meg lehet akármekkora fakapp (R5 dízel lereszeli magát kicsit, aztán az olajos reszelék szétsorjázza az egész motort, elkopik az olajpumpa tengelye, egy komplett motorkár ez is, szakad a lánc (komplett motorkár, V6 tdi betegágy gyárilag), veszik, mint a cukrot. S ezek csak azok a wtf pontok, amik hozzám eljutnak, nem VW vásárlóként. Nameg a külsőégésű BMW motorokA renault meg csinált egyszer egy 1.5 dCi-t, amit hajlamos volt csapágyasodni valamikor 15(?) éve. Azota is azt hallani, hogy xarazösszes 1.5dCi, (gondolom ugyanattól a 3F-ezős rétegtől ), közben meg az a hiba a második generációnál ki lett javítva, meg a befecskendezős gondjaik is szépen elhárultak. Szóval kántálásban jók, csak épp általában nem volt 3F-be tartozó autójuk
-- end of transmission --
-
batai15
félisten
[link]
Erről mi a vélemény ? -
dj79
senior tag
válasz batai15 #182649 üzenetére
Kérdezzed le rendszám alapján (van egy kis káosz a jszp-ben), mérjed körbe aztán ha minden oké, hajrá.
Ahogy látom a szervizkönyv alapján, a dsg olajcserék megvoltak.mod: tavaly augusztusi az utolsó szervizszámla és a kereskedés nevére szól, jó régóta bent lehet az autó a telepen.
[ Szerkesztve ]