- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- ASUS routerek
- AliExpress tapasztalatok
- F-Secure termékek
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- Crypto Trade
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Netflix
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #181298 üzenetére
mondjuk ez nekem magas, hogy pont az első olajjal 2 év és 30ekm
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
BigBlackDog
veterán
válasz kisza25 #181301 üzenetére
Erről már beszéltünk itt párszor, nem vagy egyedül. 4 éves koráig vannak lízingelve általában, utánna mennek ki a használtpiacra.
Magamnak nem vennék ilyen autót, mivel ki tudja hogy ki és hogyan használta ennyi időn keresztül. Én sokat pályázok vele, az talán egy kicsivel jobb, mintha városozna.
-
Tin
veterán
válasz BigBlackDog #181300 üzenetére
-
-
nagyúr
Sziasztok!
Teljesen zöldfülű vagyok új autó vásárlásának tárgyában.
Mire kell figyelni a szalonban, amikor átvesz az ember egy új autót?
Sima link is jöhet, mondjuk nem találtam ilyen cikket (még).
Még három hét van addig, de szeretnék előre tájékozódni, javaslatokat, tapasztalatokat olvasni.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
batai15
félisten
Na tsik mégsem annyira szarok ?
-
őstag
Az 1.4 tsi-k eszméletlenül jól fogyasztanak mindenhol azt olvasom. Már simán vehető lenne nekem is ha lenne mellé 8-as hagyományos automata (mint ami van crafterekbe pl), pl. egy kodiaq-ban (bár elmennék először teszt vezetni hogy tényleg olyan vacak-e a hangszigetelés, de gondolom scrosst csak veri ebben ).
Szerk: Mondjuk talán már csak 1.5 tsi van kodiaqban is...
[ Szerkesztve ]
-
Baltincs
tag
2013-as i30 kombiról, vagy hasonló korú kia ceed kombiról mi a közvélemény? Megéri megpróbálni, mire kell figyelni? Mindkettőből 1.4es benzinesek a kiszemeltek.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #181303 üzenetére
nekem 15ekm-nél lesz cserélve másodszor az olaj és akkor lesz egy éves
cappa72: mit rendeltél végül? Normál átvételnél beültök és mindent elmondanak, hogy hogyan működik, aztán körbejárjátok az autót, csomagtartó , motortér és hasonlók.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
batai15
félisten
Ha már olaj csere,tényleg a levegő és pollen szűrőt nem kell minden olaj csere alkalmával cserélni ? Mert nekem most volt a 3. Olaj csere ,most magamnak csináltuk és csak az alkatrész 26k volt .ez egy 206 is Pug 2.0 HDI .
Kissé sokkallom idén 100k olaj cserére mert 10 ezrenként cserélem . -
kisza25
félisten
válasz Baltincs #181316 üzenetére
nekem volt 2013-as i30 sw, csak 1,4 crdi. Kényelmes volt, 5,5 liter volt az átlaga 10ekm alatt, a legnagyobb gondom az volt vele, hogy nagyon lágy volt a futóműve és 1 év 10 ekm alatt 3-4x lekoppantottam az alját.
A kia futóműve kicsit feszesebb, a tapasztalatom az, hogy a márkaszervizelés kia-nál olcsóbb, ja és 2013-as kia-ból még elcsíphetsz garisat.Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
aero.
veterán
Ez egy relatív kérdés, lebeszélni nem foglak róla. Előbb utóbb mindenbe beleteszik, akkor meg nem fog létezni olyan, hogy rövidtávos autó. Ha az kell, akkor az kell. 4-5 évig nem kellene, hogy ebből adódó baja legyen, plusz mész hosszabbakat is. Az 1.5 hangja amúgy borzasztó fordulaton, de legalább tényleg keveset eszik.
-
-
őstag
válasz molnarpeter #181321 üzenetére
Ja, az jó is lenne de annyiért már inkább xc40 Mondjuk kb akkor kapnék agyérgörcsöt ha befektetek egy zöld rendszámos gépbe + X millát költve aztán pá-pá ingyen parkolás Budapesten (ezt a részét ki tudnám használni...). Pedig szerintem előbb utóbb ez lesz (egyre több zöld rendszám, kell ugye a bevétel).
-
Doki16
addikt
válasz aero. #181320 üzenetére
Rövidtávos autónak már most is a hibridek a legmegfelelőbbek. Azok még biztosan sokáig nem fognak kapni DPF-et. Főleg a Toyotánál akik már most mindenféle bravúr nélkül hozzák 95g/km-t.
(#181324) Tom1939: Előreláthatólag 2025 körül vizsgálják felül a zöldrendszámos autó kérdését. Leginkább a nagy teljesítményű autók szúrják a szemüket. Mint pl a Volvo V60 D6
Igazság szerint szerint az ilyen kamu hibridekkel van a gond mint a Panamera meg hasonló brutál erős kocsik.(#181326) Tom1939: Ohh ez meglepő. Nem értem mi okuk lenne rá.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
őstag
válasz Doki16 #181325 üzenetére
Khm, én úgy tudom az új yaris hibridjében már lesz részecskeszűrő, A forrás egy cikk mely remélem téved, de a linkjét biztosan nem tudom újra megkeresni
Válaszodra: Szerintem hivatalosan azt mondják majd hogy az erős kamu hibridekkel van gond, gyakorlatilag meg ahogy egyre gyakoribb lesz és nem lesz parkolási díj (ha kicsit kevésbé vagyok cinikus akkor a parkolási díjjal nem tudják szabályozni a szükséges parkolóhely rendelkezésre állást).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gombinyó #181322 üzenetére
2012-2013 között Octi2FL 1.4 TSI-m volt; 6,8 volt a városon kívüli fogyasztási norma; kijöttem belőle, pedig aránylag nyomom neki.
Aztán 2013-2015 között saját Golf6 1.4 TSI-t hajtottam, nem jegyzeteltem a fogyasztását. Városban 8-10 liter között kért; országúton nyugodt 100-110 kijött 5,5 literből; autópálya 6,5-8 liter (130-150), 200-nál viszont 20 liter (205-öt ment végre).Halkan röhögök, hogy mindenki hogyan fikázta az 1.4 TSI-t még 6 éve, most meg mégse olyan sz@r.
(#181324) Tom1939 A zöldrendszámos ingyen parkolásnak 2 évet adok Bp-en. Tegnap a Bocskain a piros lámpánál 5 db zöldrsz. autó állt közvetlenül egymás mellett-mögött, plusz kb. 8-10 normál. Nem is annyira extrém példa ez Bp-en.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz batai15 #181328 üzenetére
Túl sok novothtibit olvastak népek.
A jelenlegi "meglátásom" a közeljövőre:
- A dízelek kiutálása hamarosan megkezdődik a gyakorlatban is (Bp. és esetleg nagyobb városok).
- A bp-i dugódíjat jó eséllyel bevezetik. A dízeleket büntetni fogják vele. A zöldrendszám ingyenes parkolása megszűnik; cserébe nem fizetnek dugódíjat. A dugódíjnak valami környezetvédelmi díj nevet adnak.
- Középtávon plugin hibridet kell venni. Az otthoni töltésre nem fognak tudni jövedéki adót kivetni (de lehet, hogy megpróbálják, csak felsülnek vele).Nem észosztás akart lenni, kérem a megértést!
-
őstag
válasz focvis #181327 üzenetére
Zöld rendszámban sajna egyetértek. A kezelési módja ennek viszont érdekes lesz (kicsiben lejátssza majd a nyugdíj problémát. Azaz a kifizetett jogosultság nem fenntartható a lehetőségek függvényében. Hogy is veszed ezt el? Holnaptól nem jár, csak a már megadott marad? Korrekt de mire meghozzák már biztos problémás abból a szempontból hogy a meglévő gondot nem oldja meg, csak nem súlyosbodik tovább. Ha meg mindenkitől elveszed az azért elég durva lenne.
Szerintem majd kitalálnak egy semmire se jó átmeneti módszert (csak x óra ingyenes, de ezt már parkolóautomatánál érvényesíteni kell vagy hasonló végrehajthatatlan baromság).
-
Tin
veterán
válasz aero. #181320 üzenetére
rövidtavos auto = elektromos
hosszu tavos = dizel.
idealis auto: plug-in hibrid dizel, legalabb 100 km toltheto hatotavval (jelenleg legalabbis)Csak azert kerdeztem, mert valamit vennem kene, es a VW konszern osszes autojaba ezek a benzinmotorok vannak, az ujakban viszont mar csak 1.5 TSI. Ha ilyet is vennek, mindenkeppen meg garisat, tehat vagy 1-2 evest, vagy alig dragabban ujat, viszont mivel azert az ido nagyobb reszeben varosban menne (heti 1x azert nem csak ott), de a hosszu palyazas is fontos, erre keresek valami alternativat.
(#181322) Gombinyó: Az szep, bar nekem inkabb a varos es a palya a fontos.
-
batai15
félisten
válasz focvis #181329 üzenetére
Igen a én is hibrid plugin hibridbe látom a jövőt . Például az ampera valszeg megfelelő is lenne (bár még sose vezettem ,és kissé félek ha lemerül az 1.4 mennyire élhető )de alapvetően kicsi az ampera ,viszont a napi futásom nagy részét még tudnám elektromosan is tenni vele .
-
veterán
válasz Tom1939 #181330 üzenetére
Ha meg mindenkitől elveszed az azért elég durva lenne.
Gyakorlatilag kivitelezhetetlen jelenleg, hogy különbséget tegyenek, mindenkinek - full elektromos, PHEV - egységes rendszáma van.
Oké, akkor a PHEV-ek lila rendszámot kapnak.. nagy macera. Továbbá egy REX-es BMW i3-nak megegyezik a környezetvédelmi besorolása (ezt a COC alapján állítják ki) a dízel PHEV Volvo V60 D6-éval, miközben az előbbi igazi villanyautó némi aggregátorral a csomagtartóban, az utóbbinak pedig ott figyel egy 5 hengeres biturbó-dízel az orrában. Nehéz így igazságot tenni.
Meg mondhatják, hogy ha volt pénz majomra (Tesla), legyen pénz banánra is (parkolás).Szvsz mindenkinek egységesen ugorni fog az ingyenes parkolás. (Továbbá nincs parkolóhely a városban ÉS kell a pénz.)
Belgiumban most szüntették meg cakk-pakk az elektromos autók támogatását.
-
őstag
-
veterán
válasz molnarpeter #181334 üzenetére
Azt gondolom, hogy pont ezért szűnt meg a támogatás, hiszen elérte a célját: sokan megvették már a villanyost.
Ott már vége a "beetetési" időszaknak.Nálunk nov. 1-től megszűnt az ingyenes AC-töltés is az állami NKM Mobiliti hálózaton; ugyanekkor felvásárolta az NKM Mobiliti a szintén állami e-Mobi hálózatot, még pár hónap mire egységesítik a 2 hálózatot és az e-Mobi töltők is fizetőssé válnak. (aztán következik a vásárlási támogatás, ingyenes parkolás..) Szvsz.
(#181336) batai15 De a Volvo tud tisztán elektromosan menni 35-40 km-t a valóságban (papíron 50-et), ami igencsak jót tesz a városi levegőnek, tehát a jellemző városi fogyasztása 0 liter gázolaj; míg a normál Prius max. 2 km-t és városban eléget 5 liter/100 km benzint.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Az elektromos+diesellel csak az a probléma, hogy egy drága technológia mellé raksz egy másik drága technológiát, ami így biztos, hogy nem lesz olcsó
Amúgy már vagy 3-4 gyártó jelezte, hogy nem fejleszt már több dieselt, pl. vw, toyota, suzuki...[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #181312 üzenetére
Érdemes körbenézni alaposan, mert ugyan szállításkor nem szokott baj lenni de hibaszázalék ott is van. Belül a kárpitok nem lógnak-e, minden a helyén van-e (nálunk pl az A oszlop belső borításánál egy patent nem fogott rendesen ezért az picit lógott). Ami fontos, hogy az összes extrát csekkold le, nálunk pl a gyári prémium szőnyeget "elfelejtették betteni" de a többi rendelt extrán is jó ha végig szaladsz, amolyan chclist szerűen.
#nincsbennetarcsi
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #181338 üzenetére
Igen, viszont ha a kocsid plugin, varosban nem is kell hasznalnod a dizelmotort, mert minek. Megnezheted mondjuk a Mitsubishi Outlander PHEV-t, pont az vele a "gond", hogy az 50 km-es hatotav meg oke, mert 1-2-3 naponta toltheted otthon, tud gyorstoltest is, de aztan ha kimesz az autopalyara autozni parszaz km-t, mennyire lesz hatekony a 2.4 literes motor fogyasztasa? Nekem a kereskedo azt mondta, hogy az egyik vevo epp most volt itt, "8-9 literbol" lementek a tengerhez.
Nekem az az irany tetszik, amit a Merci csinalt, 100 km tisztan elektromos hatotavos PHEV ketezres dizelmotorral. Abbol barmit megoldasz, meg egy agglomeracios ingazast is.
(tudom hogy baromi draga)
-
kisza25
félisten
Számold ki, hogy mondjuk egy sima turbóbenzines autóhoz képest ami 5-10 M-el kevesebbe kerül mennyi idő alatt térül meg, hogy városban elektromosan, hosszú távon meg diesellel jársz, soha
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
csak számomra logikátlan több milliót kifizetni, hogy kevesebbet fogyasszon, ha soha nem térül meg.
Az a baj, hogy a városban tömeg közlekedni kellene és akkor elég lenne egy diesel, vagy kellene egy elektromos és ha egyszer egyszer kell, akkor bérelni egy dieselt.
A magyarral az a baj, hogy mindent birtokolni akar, saját ház kell, saját autó kell, mert az nélkül 0
Ami mindenre jó az nem jó semmire.
Amúgy meg a benzines hibrid is jó, csak nem SUV-ban gondolkodva. Nagyon el van csúszva minden.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Dare2Live
félisten
válasz focvis #181329 üzenetére
Jövőre azért a dizelnek lesz egy nagy forja. Uabban a kasztniban/erőnél 20-30grammal kevesebb CO2t bocsát ki/km.
25gram*95eur = 2375eur = 780.000Ft Na most ha olcsobb lesz a dizel mint a benzines akkor lehet itt még dízel reneszánsz.
----
Eközben nem tudom mért kéne egy Euro6Dtemp/6Dt bármennyire korlátozni ha tényleg tudja. Ha meg igen akkor az euro 1-2es benzineseket is ticsákbe.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz focvis #181337 üzenetére
Otthon töltve.
Városi használat kb 10-11kw/100km. 360-400Ft/100km
Benzinnel uez 7-9liter 2600-3600FtAutópálya 130km/h ez a legrosszabb villanyosnál egy elég combos Teslanal 18-20kwh 650-730Ft
Benzinnel uez legyen 7-9liter 2700-3600Ft.Elég durva a difi. De a lényeg, hogy kb számítható mire hozza be az elektromos az árát. Hát min 200.000km inkább 250-300kkm. De jövőre sztem emelkedni fognak a nem elektromos autó árak az lejjebb tolja. Meg sok esetben már ez a difi is eldöntheti a szitut.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz focvis #181327 üzenetére
"Halkan röhögök, hogy mindenki hogyan fikázta az 1.4 TSI-t még 6 éve, most meg mégse olyan sz@r. "
Inkább az 1.0as TSIt de az 1.4is kapott és 6éve tök jogosan.
A lánc nyúlott, a láncfeszítő szériahibás volt, [link].Most meg szíjas, láncfeszítő nincs és még a PCV se hord fel annyi olajat, kevésbé is kokszolódik. Keveset eszik, jól megy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen monitort vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik
- PlayStation 5
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Elektromos cigaretta 🔞
- Akciókamerák
- Milyen notebookot vegyek?
- Spórolós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest