- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz Baltincs #181247 üzenetére
Tehát valami nagyobb ötajtósra van szükséged. Esetleg az Octavia-kat megnézheted, de ugye ott már csak a TSI-k lesznek.
MK4-es Mondeo még nagyobb, és van belőle szedán formájú ötajtós is, viszont nem ismerem a benzines motorjait túlzottan, tehát abban valaki más segítségére lesz szükség.
A Superb szedánja is jó lehet, mivel egy gomb megnyomásával ötajtóssá változik, de ott is ugyanazok a motorok vannak, mint kistesónál.
Mazda 6-ból is ki lehet fogni 2010 utániakat, és ha nem csípte még meg a "dér", akkor egy alvázvédelmet kell neki adni, és sok évig problémamentes. 2.0 benzines egy rendkívül megbízható motor, és arrébb is lehet vele állni. Szintén van belőle szedán formájú ötajtós.
Így hirtelen ennyi.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Baltincs
tag
válasz Doki16 #181250 üzenetére
Tudok emelni az áron, ha nagyon muszáj, csak gondoltam kikötök valamilyen összeget. Igazából annyi, hogy ezen felül már valószínűleg kell egy kis plusz takaró, de ha van értelme továbbmenni, mert mondjuk "visszajön", és tényleg egy jó minőségű autót kapok, akkor nyitott vagyok rá.
-
-
Dare2Live
nagyúr
"1-2 evnel tovabb nem lehet fenntartani a csokkentett termelest mindenhol."
Egy heti 40h helyett 20hs munkarendel megfeleződik a termelés és a munkaerő költsége is. De 50%os visszaeést hosszú távon nehéz elképzelni, de ha igen akkor biztos megszünnek majd gyárak is. De ez az egész nem fogja az új autó árakat csökkenteni... inkább növelni.
"Valoszinuleg az eloremutato technologias autok hasznalt ara nem fog akkorat esni, mint a regieke."
Lehet. De ennek ott a másik oldala.
Aki használtat vesz az azért teszi mert nincs autóra és üzemeltetésre sok pénze.
Melyiket 8-10-12évest 120-150-200.000kmest fogja megvenni?
- Amiben nincs részecsskeszürő
Vagy amiben van és azok azért 200.000kmnél simán megadják magukat és pl 400.000Ft.
- Ami kokszosodik és az 100.000Ft+
vagy ami nem mert szivó.
- Amiben nincs turbo/kompresszor
vagy amiben van."Mert azert lassuk be, az se normalis, hogy az ember par evente uj autot es tevet vesz, evente okostelefont cserel, es igy tovabb. Ez igy csak szemet-termeles."
Mondjuk MOon már kellett vmi az új autó piacnak mert az átlagéletkor vmi 13+év. A szeméttermeléssel meg így megy tovább ugyis kinyírjuk a földet és evvel magunkat.
szer: Most teli vannak a raktárak autókkal vagy 3+hónapot kell rá várni?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dj79
senior tag
válasz Dare2Live #181256 üzenetére
A heti 20 órás munkarenddel arányaiban nem fog 50%-kal csökkeni a bérköltség, sem a rezsi. Az alacsonyabb darabszám miatt a beszállítók is kénytelenek lesznek valószínűleg árakat emelni.
Az előremutató technológiás autók ára két éve stagnál, viszont cserébe a köréjük szerveződő ipar árai eléggé megemelkedtek.
Aki jelenleg 8-10-12 éves olcsón fenntartható autót keres, az bizony megszívja. A golyóállónak hirdetett technikák ára eléggé felment az utóbbi időben, lásd prius, honda jazz etc. A kokszosodás viszont abszolút nem a turbó meglététől függ, elég sok közvetlen befecskendezéses szívó benzines motorral is meg lehet szívni, lassan ezek az autók kerülnek ebbe az életkorba. Előbb utóbb természetessé válik a használtaknál is a kettőstömegű és pár év múlva a részecskeszűrő réme is.Az olcsón fenntartható autóval kapcsolatban annyit mondanék, hogy egy kedves ismerősöm pont 2,2 körül nézelődött, 7-8 éves használt kis benzines autókat a megbízhatóbbnak hirdetett fajtákból. Annyit kérdeztem tőle, hogy mennyi időre tervezi: 5-6 év. Vezérléscsere, gumik, lassan fékek, etc kb ennyibe fognak kerülni, a végén pedig a hahus árakat elnézve ennyit fog érni. Elkerekedett a szeme, majd két hét múlva vett egy swift 1.2 gl "fapadot", mert ezzel tudja tervezni a költségeit. 1,2m hitelt felrántott, 5 év alatt kifizeti és valószínűleg anyagilag is jobban jön ki a buliból, mint egy 7-8 éves polo/fabia/clio megvásárlásával.
-
dj79
senior tag
Nem, egyiktől sem, kintről vadászok hibridet, ezt már eldöntöttem.
Nándiék priusban erősek, Auris ügyben auto329 jó és ajánlott lelőhely. Esetleg érdemes belépni a facebookon a Toyota Auris Club (original) csoportba, Roland vagy Zsombor hirdetései miatt, ők is kedvelt dílerek -
Dare2Live
nagyúr
"A heti 20 órás munkarenddel arányaiban nem fog 50%-kal csökkeni a bérköltség"
Bérköltség 99% a bér. Ami kint pont annyit csökken.
Moon nem tudom itt nincs ilyen uri huncutság itt nem 4hsitják a dolgozót hanem kirúgják 4szakból az egyiket, aztán a másikat és maradt kettő. Bérköltség feleződött."Az alacsonyabb darabszám miatt a beszállítók is kénytelenek lesznek valószínűleg árakat emelni."
Így van. Ami tuti olcsobb nem lesz. Nem mellesleg az összeszerelésnek se segít ha 50%on pörög a gyár. Rengeteg járulékos költség ígyis úgyis megmarad.
A használt autó piacról kiszorulnak a régi max katalizátor van rajta szivók. Minden DI, turbo, nagynyomású, részecskeszürő....... Ez mind drága dolog.
"A kokszosodás viszont abszolút nem a turbó meglététől függ, elég sok közvetlen befecskendezéses szívó benzines motorral is meg lehet szívni, lassan ezek az autók kerülnek ebbe az életkorba."
Minden motor ami közvetlen befecskendezéses az kokszosodik. Turbos az gyorsabban, mert szelep nem csak EGR, PCVtől kapja a piszkot/olajat hanem turbotól is. De tényleg ez a legkisebb gond 75-150kkmenként 100kért megtisztítatatod oszt csokolom. Ez nem tétel egy részecskeszürőhöz képest ami simán kipurcan 150kkmnél aztán 400-600.000Ft.
Ez a használt vagy új dolgot én is megfutottam nemrég. 2-2.5 max 2.8 körüli kissebb egyterüeket max crossovert néztem... Brutál milyen állapotok vannak a használtpiacon. Lerugott, kiglancolt, visszatekert, kicsit/nagyon törött, csúnyán javított horror. Biztos ki lehet fogni jó darabokat is nekem végül elment a kedvem és vettem egy új Vengat.
szerk: btw Prius is tud kokszosodni?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dj79
senior tag
válasz Dare2Live #181264 üzenetére
Kint lehet, de régebben a mo-i egyéb gyárak esetében eddig úgy volt, hogy a sori dolgozók repültek, az eltartott vízfej arányaiban nem csökkent...
A használt/új dolgot én is megfutottam. 2,2m használt vagy 5m új. Itt nyilván mások az aránypárok, de a mi felhasználási szokásainkhoz a használt jobban passzolt. Hetekig kerestem 10 év körüli benzines egyterűt/kombit illetve priust, rengeteg lyukrafutással, volt olyan hétvége, hogy szombaton leugrottam Tatabányáról Szegedre, vasárnap Tatabányáról Sopronba... Aztán egy napon Pesten volt egyéb dolgom, rákukkantottam a mentett keresésre és szembejött a megvásárolt jármű. Azóta már túl vagyok a kokszmentesítésen is .
Priusoknak is megvan a saját baja, EGR koszolódás, hűtőköz-koszolódás, inverter vízpumpája etc, akkupakk-ellenőrzés javasolt, viszont kimondott kokszosodásról még nem hallottam.
_q nos, a keresés vége felé majdnem vettem egy kettes priust. Szervizkönyv, ránézésre rendben volt az autó. Egy budapesti Toyota szalon hozta be Hollandiából és helyezte forgalomba. A srác ott vette, minden a legnagyobb rendben felkiáltással zárták az állapotfelmérést. Használta, mindent rendberakatott. Nem éppen az ársáv alján volt, de megnéztem, mentünk egy kört, egyben volt a kocsi. Elkértem az alvázszámot, lefuttattam egy autodna lekérdezést nyolcezerért és bizony kiderültek a turpisságok. A kocsi a holland kereskedés és magyar szalon között elég jót tolatott.... na itt lett elegem és ekkor mondtam azt, hogy ha már egyszer a lehetőség adott, miért ne túrázzak egyet azóta annyi változás lett, hogy a vásárlás ideje nyár elején lesz.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Ezt megértem, viszont van kevésbé macerás része is ennek az egésznek. Vannak emberek, akik behozzák helyetted a kocsit, meg is nézik minden rendben van-e. Igaz csak képről, de látod a kocsit, leírás ott van, aki behozza lebeszél mindent a kinti eladóval. Persze nem te nézed meg személyesen, viszont amennyi idő, pénz és energia rámegy, ha te magad hozod haza, az nem biztos, hogy ér annyit. Akkor már miért nem a lehet 1-200e Ft-al drágább de megbízható itthoni, általad is említett emberekkel hozatod be?
-
válasz batai15 #181260 üzenetére
Innen nézve elég félelmetes
Amúgy menj fel hahura, 300-400ekm-t futottakat is árulnak (a többi vissza van tekerve )
Nekem 12500 km van benne jelenleg.
Nem friss motorok, kiforrott kunstrukció, 500 felett vagyunk a csoportban, de nem nagyon van rá panasz, más csoportok meg tele vannak. Ami előfordul az 1,4 szívónál, hogy 10-15ekm megeszik 3-4 dl olajat, de többségnél nem eszik semennyit.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Most ott tartok, hogy megint elég lenne az i20 is, de mindegy
Ebbe hanyagul behajigálhatok mindent a csomiba, mert elfér (440 liter) 16" kerekek kényelmesen befértek, meg is kellett támasztani ne guruljanak előre hátra, 160-as kiságy is befért.
[kép]Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Dare2Live
nagyúr
Nézegettem priusokat 3.5ig.
Úgy indul, hogy a MOon eladásra kínált prius 2-3ak 99% Holland, Német, Olasz... Ez tiszta sor, gondolom neked is megvolt.
Az tűnt fel holland, német árakat nézve, hogy nem jön ki sehogy a matek. Amennyiért MOon a használt priusok mennek az azonos évjáratot nézve csak úgy jön ki, ha a Német, Holland legalját veszik meg. A 300-600.000kmet futottakat. Ha nem így tennének kb 0ba jönnének ki.
Jó a prius de a magyar használt piac 99% ez. Nincs olyan, hogy 5éves Prius és csak 100kkmet futott. Ha igen akkor az vagy két darabból van, vagy árvízkáros vagy ....szerk: hamár fiat. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
_q
addikt
Én is úgy tudom 5-600e Ft egy behozatal mindennel együtt. Innen nézve meg már akár az ismert és sokak által megbízhatónak nevezett emberektől is vehetnéd. Tehát nem értem annyira mi a gond?
(#181268) kisza25
1.4 nem kevés? Nekem a G astra-ba az van és a maga kb. 1100 kg-val is kevés de nagyon(#181270) dj79
Még 1 gyerekkel is megkérdőjelezném, főleg ha nyaralás, hétvégi hosszabb utak is vannak. Még egyelőre tapasztalatom nincs, de biztos vagy benne ekkora csomagtér nem kicsi?(#181272) Dare2Live
Azt mondod az ismert és megbízhatónak mondott csapatok mind visszatekerik a priusokat? -
-
Dare2Live
nagyúr
Ez nem most volt, de nem nagy dolog utánamenni. Ha kereskedőnek nincs meg rajta tisztán a 300-400K nem csinálja. Nézd meg a Holland, Német árakat. Nézd meg a magyar "megbízható" árakat. Kijön?
Nekem anno nem jött ki, csak ha a legalját veszik.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
troland26
őstag
Srácok !
Szeretném lassan lecserélni a 16 éves Seat Ibizámat . A csere jövő tavasszal , nyár elején lesz aktuális . 5m környékén szánnék rá vagy új vagy , ha használt max 1-2 évest . Főleg rövid távokat mennék napi kb 10-20 km ,hetente egy hosszabb olyan 100 km . Mindenképp benzinest szeretnék . Túl nagy igényeim nincsenek , digit klíma , elektromos ablak minimum 100le ...ilyesmik . Több versenyző is van amik szóba jöhetnek . Kia Ceed , Seat Leon , Toyota Corolla HB , Ford Focus , K Astra ( bár erről sokan lebeszélnének ) , Mazda3 ( itt viszont csak a használt játszik , de kissé drágállom a használt Mazdák árát ) Ami biztosan nem Suzuki , Dacia , Fiat . Csak ferde hátú kivitel érdekel 4 hengeres motorral . Van értelme szívó benzinest nézegetnem ? ( tudom , hogy jövőre már csak turbós lesz ) -
dj79
senior tag
A lehetséges behozatal személyes okai a magyar piacon tapasztalt állapotokon kívül:
1. a vámügynökünk regadózik is, mindenhová van bejárása
2. a helyi regadós vámos a lányom legjobb barátnőjének az édesapja, de a vámhivatal vezetőjével is jóban vagyunk
3. lakik kint rokon, ahol néhány napig maradhatok, illetve segít az ügyintézésben
4. barátom furgonjai a holland-belga utakat járják hetente többször is, tehát gyakorlatilag repjegy re sem kell költenem, potyautasként tizenpár óra alatt kijuthatok és akár vissza is. -
Dare2Live
nagyúr
Uazt az évjáratot, kmet lényegében uannyiért adják mint amennyiért holland/németben van.
Miközben az egész hazahozatal, honosítás + haszon egy 600-900Ks buli. Hát ez a matek nekem nem adta ki.De persze igazad van ez öszejöhet úgy is, hogy nekik saját forrásuk van aki csak nekik 600-900Kval olcsobban adja el mint ami a piaci ár mint amennyiért el tudná adni másnak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rbalint88
addikt
válasz Dare2Live #181280 üzenetére
egyet ne felejts el. ha saját piacra adja el, akkor garanciát kell vállalnia az utolsó kárpitbolhára is, míg a "nur gewerbe/export" típusú hirdetésekben kikötik, hogy garancia nélkül, továbbértékesítésre adják az autót -> általában minimum kishibás állapotban, azt meg itthon olcsóbb megjavítani sokkal, mint kint. szóval almát almával érdemes hasonlítani
plusz ismerek olyan kereskedőt, akinek vannak kinti szerződött partnerei, ott úgy van, hogy csomagokat lehet elhozni, amiben van olyan autó is, ami az itteninek is csak nyűg, de nullában elmegy gyorsan. megvan ennek a szakmának is a "szépsége" -
addikt
Láttok-e arra tendenciát, hogy a továbbiakban (is) nagyobb mértékben fog csökkenni a dízel motoros autók értéke, mint a benzineseké? (ugyanazon a típuson belül)
-
rbalint88
addikt
válasz Citroware #181285 üzenetére
nem látunk, max sejtünk, de igen.
amúgy nem rossz a dízel, csak helyén kell kezelni (és hosszú utakra használni). én nem bánom, ha kiszorul a városból, bár nehéz olyan adó/behajtási díj/egyéb intézkedés rendszert kitalálni, ami a felhasználás mellé optimális hajtásrendszerű autók felé tereli a usereket. -
Gyb001
senior tag
Valakinek van tapasztalata a carnext.com ról. Hihető amit írnak róla?
[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
Baltincs
tag
Igazából, amit vagy kihagytam, vagy nem tudom, nekem ezek a picit magasabb egyterűek tetszenek, mint a sportsvan, vagy a touran(csak az bődült nagy), vagy egy jazz, inkább az érdekelne, hogy egyterűből, ami azért pakolható is, melyiket ajánljátok, vagy melyiket nagyon nem, esetleg milyen motorral. Fiatot meg isten igazából nem mernék venni, apámnak volt egy fiat bravoja, és állandóan szervizben volt. Aztán lehet az valami típushiba volt.
-
simii16
aktív tag
Üdv Mindenkinek!
Hamarosan szeretnék autót vásárolni és elképzelésem ugyan van, de szeretném a véleményeteket is kérni.
Jelenleg elég idős gépparkkal rendelkezem és szeretnék valami fiatalabba, modernebbe átülni. Tavasztól őszig főként egy 1990-es Mazda MX-5-öt hajtok, amit imádok vezetni a közvetlensége miatt, de már vágynék valami komfortosabbra, illetve néha jól jönne a plusz két ülés is. Nagyon fontos, hogy valamennyi vezetési élményt adjon az autó, el tudjak menni vele kirándulni a hegyekbe, még ha nem is "kanyarvadászatra", de egy jó autózásra. A napi munkába járásom, amire még használnám, az 2x20km. Havi 1-2 hosszabb út általában, ami még ehhez jön.
A kiszemeltem BMW E92 volna, abból is 25i, ha úgy alakul 30i. Dízel gondolatával is eljátszottam (25d, 30d), nem tudom ez mennyire lenne alkalmas az én felhasználásomra. Csábító a fogyasztása, teljesítménye.
2,5-3,5M Ft lenne a keret nagyjából erre a projektre. Mi jöhetne még szóba? -
Baltincs
tag
Bár az egyterű dolgot lehet elengedem, ha van jobb, jobb áron, jobb felszereltséggel.
-
-
veterán
válasz Gombinyó #181291 üzenetére
Arra gondolsz, hogy mit mikor kell cserélni a gyári előírás szerint?
Olaj - 30 e. km vagy hamarabb, ha a gép úgy érzékeli / 1 év
Pollen - 60 e. / 2 év
Légszűrő - 90 e. / 4 év
Gyertya - 60 e. km, az évet nem tudom
Vezérlés - asszem' 120 e. km
Üzemanyagszűrő - elvileg 60 e. km lenne, az enyémben nem volt ilyen szűrő (2.0 TSI)
Fékfolyadék - először 3 évesen, majd 2 évente.Részemről:
- olajat 15-20 e. / 1 év,
- légszűrőt minden 2. olajcserénél,
- pollenszűrőt 1 évente cserélnék.
Mindenki mást gondol erről, a fenti a saját ütemezésem. Mivel VW-hez olcsón megvehetők a minőségi utángyártott szűrők (Mann, Hengst, Bosch, stb.), így gyakran megesett, hogy minden olajcserénél cseréltem a légszűrőt is - hozzáteszem, feleslegesen.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz BigBlackDog #181295 üzenetére
Mennyit fogyasztanak ezek az 1.4 TSI-k valojaban varosban (dugozas, rovid tavok), illetve autopalya 140-nel?
-
veterán
válasz BigBlackDog #181295 üzenetére
Olyanról (is) hallottam, hogy első alkalommal 30 e / 2 év; utána 30 e / 1év.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000