- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz richies #181835 üzenetére
"Duster amúgy ok lehet?" Ülj be és döntsd el. A régi nekem naggyon puritán, nagyon kényelmetlen volt csak utasként is, biztos nem venném. Az új lövésem nincs milyen.
Az úthibákat mondjuk 10/10 vette!
Ha már ilyen rétegautó vonalon mozgok úgyis .. Nézz meg egy-két Chevrolet Cativa-t (Opel Antara tesómodell). Aztán ülj be egy Dusterbe
-- end of transmission --
-
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #181853 üzenetére
Stimmt, 2007/9 ky volt az egyiken.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz richies #181825 üzenetére
És az eladó visszautalta az árát?
A magyar használtpiac (is) tömve van roncsokkal. Pörgetett órás, kisuvickolt roncsokkal. Amikor legutoljára én néztem autót sorra jöttek szembe. Arányok nálam kb olyan volt hogy 5 roncs után jött egy ami rendesen megnézhető. Aztán kiderült az is kehés.
Idegesítő rnendesen amikor utazok érte 60-80kmet és a telepre még be se mentem de már látom, hogy a hibátlan állapot azt jelenti, hogy össze vissza állnaka hézagok....
Végül elegem lett és vettem olcsobb újat 4.5ért.Ahogy látom nálad jelentős az esélye, hogy belefutsz egy olyanba amibe belefutottál. És onnan a Honda, Ford, Hyundai lesz a szar. btw Hyundai I30 műszakilag egy az egyben Ceed.
Azt kavaslom ha van 3misid vegyél egy új Dacia Lognat. Annyira extrazd fel amennyire belefér, klíma lehetőleg férjen be más nem fontos. Stanil lesz garis belseje hányás álló, nem fog idegesíteni ha gyerek lerugja ÉS nem vertek át megint. Ami nála elég sanszos már bocs.
"Ismerősömnek 2008 as ceed je van, mar 1.5 millat költött rá."
Megkérdezhetem mire?
Azt tudom, hogy olajcserére háklisak, kell szelephézagot nézni 60.000kmenként és vannak még tipushibák... de érdekelne haverod mibe futott bele. 2008as gammak kiforrottak se voltak, a lánc, láncfeszítő miatt könnyen totálkár lehet és ha vki tartotta a 30.000kmes olajcserét annak már 100.000km környékén erősen csipegeti olajat. Aki 10.000kmenként cseréli ott meg egy jó szivó. Márha láncfeszítő miatt nem lesz kuka.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #181862 üzenetére
Hasonlót játszottam én is el. Sajnos még a használt Toyota Avensis-eknél is olyanokat láttam, hogy a szemem keresztbe állt. Már érzésre kotyogós futómű, láthatóan olajevős motor, stb. Meg mutogatják az állítólag németbe lepecsételt szervizkönyvet, majd mondom jó, de én egy hivatalos szervizben szeretném megnézetni. Arra neki nincs ideje. Fordultam is sarkon élből.
Összesen 7 autót néztem meg, abból egyik sem volt olyan, hogy elhoztam volna. Egy nyolcadik lett volna (igaz az Corolla volt), már ránézésre is más eset, de az annyiba került, hogy akkor már inkább egy kevésbé felextrázott új autó lett a vége...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
veterán
Sziasztok, hetvegen megyek egy kozeli twingot megnezni, ismerosom meg vezetes reszet nezi majd, mert neki tobb tapasztalata van.
Valami extrara erdemes keszulni?
2004, 16v, halott klimaval.Everybody lies.
-
richies
senior tag
válasz Dare2Live #181862 üzenetére
Hello,
Igen visszaadja az árát azt ígérte. Hétfőn megyek... Fingers crossed.
Aztmondta ezt kirakja, s 2 nap alatt elmegy ujra, nekem uj auto kell, mert nem szeretem ha kopo alkatreszek mennek tönkre. Elege lett belolem ergo.
Visszatekeressel van szerencsem de nagyon, az adja az adut nekem a penz visszafizetessel. HallelujaIsmerosomnek a 2008 as ceeden full kormánymű csere, full vezérlés csere, fuvoka csere az biztos.
Rozsomak of Power
-
Gombinyó
őstag
válasz richies #181865 üzenetére
El kell, hogy keserítselek. A kopó alkatrészek nem mennek tönkre, azok elkopnak, ez a feladatuk. Az új autón is el fog kopni és azt se ingyen lesz fenntartani. Ott a casco, amit nem mernék nem kötni, a kötelező szervizek, amit nem úszol meg fillérekből hozzáértőnél, mert márkaszervizbe kell hordani a gari miatt, stb...
-
Dare2Live
nagyúr
Mi lett a vége?
Így utólag bánom, hogy nem fotóztam le őket, írhattam volna egy jó bejegyzsét... legalább a legdurvább csodákról ahol brutál kilogott a loláb pl 99% biztos voltam a motorgenerál szükségességében meg azon felűl még 300-400k rálocsolásában. Mindez 2.5misiért.
Ja és nincs fent már hahun. Eladták. És akkor jön a sírás, hogy szar. Bzzeg amennyi pénzt rá kell költeni végén azért ~kijön az új. És akkor nem egy 7éves autód van...Rohadt nagy szivás a használt piac és igazán most jönnek még csak piacra a DI, turbós, részecskeszürős csodák. Pfu...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz richies #181842 üzenetére
Fordítva
Cifu: tévedés, a legalacsonyabb felszereltségnél is van a tipoban állítható ülés, 4 irányban állítható kormány, elektromos tükör, klíma...+ 165eFt-ért 16"alufelni, sötétített hátsó üvegek+ ködlámpa+ kanyarfény
A dusterből 2perc után kifordultam, a tipo-t meg megvettem, nem egy kategória semmiben.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gombinyó #181866 üzenetére
Hogy használtat vesz 3ért 100-150.000+kmel 5-8évesen vagy újat 3ért azért fentartásban és idegeskedésben is nagy lesz a difi.
Casco vagy mindkettőre kell vagy egyikre se. Az egyiken már rakat minden kopott. Másikon új. nem mindegy, hogy majd 150.000km múlva kell majd kuplungot cserélni vagy 10.000km múlva.
Dacianal 30kból megáll az éves szervíz. Nem fog a nyakába szakadni akármi kopó dolog mert új. Ha vmi beszarik 3-5évig gari van rá.És aki ilyet csinál mint kérdező ld lejjebb az kövnek is simán durván lukra futhat használtal. És nem feltétlenül lesz kövnek olyan szerencsés hogy visszaadják a pénzt.
Az egy tök más kérdés, hogy a beltere... milyen. Szépen fogalmazva hányásálló. De akinek A->B autó kell, nem akar száguldozni használt piac átveré annak logikus döntés.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Gombinyó
őstag
válasz Dare2Live #181869 üzenetére
Oké, csak jobb tisztában lenni azért azzal, hogy a szalon autóra is költeni kell. Nekem a lóf*asz 1.2-es szívó cliora elment 700k csak az ilyen alap dolgokra, hogy biztosítás, kötelező (és nem kötelező) szerviz, téli kerék szett, forgalomba helyezés, pálya matrica, stb. Apróságok két év alatt, de összejött. Egy 3-4 éves használt autónál ez nyilván több, főleg, ha nem is az alsó kategóriából válogat az ember.
-
-
molnarpeter
nagyúr
Ma csak úgy random kérdeztem le egy autót, mert hangos volt. Kiváló golf 4, pár méterről teljesen pofás... 440 ezerről lett 200k-ra tolatva Cégnél meg többen úgy vették a használt autókat, hogy már ismerősnek, vagy maguknak a következő autót is ott keresték, mert elégedettek voltak. Van ilyen is, olyan is
-
válasz Gombinyó #181871 üzenetére
Amiket felsoroltál azok minden autó költségei, mindegy, hogy használt, vagy új
Nekem amúgy most lesz 1 éves, csináltattam egy köztes olaj+szűrő cserét 21k és most lesz az éves szervizem, ami ingyenes.
1 év alatt ennyit költöttem az autóra, az új ára közben 200eFt-al feljebb ment, szóval értékben sem hiszem, hogy sokat buknék rajta, ha most eladnám.
De minden költség érdekel, akkor 54 eFt volt a casco+ kötelező, 20 a teljesítmény adó (ebben nem vagyok biztos, hogy ennyi, de +-2eFt)
Olyan 400eFt tankoltam el a 13000 km-en
Meg mosásra elment kb 20eFt
Vettem bele gumi szőnyeget, meg csomagtartó tálcát, ez volt 25 eFt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Gombinyó
őstag
válasz pècsimunkás #181873 üzenetére
Pontosan, én nem mondtam, hogy használtra nem kell, azért írtam le ezeket, hogy a kérdező is tisztában legyen vele.
-
vzsryl
nagyúr
válasz kisza25 #181875 üzenetére
"csináltattam egy köztes olaj+szűrő cserét 21k"
A Fiat szerviz igencsak korrekt áron dolgozik.
Én múlt hónapban csináltam meg magamnak (faternak van aknája, így ehhez a művelethez nincs szükségem szerelőre), és 15k volt az alkatrészek ára. Kollégámnak (Jazz 06' 1,2) nincs lehetősége ilyesmire, ezért elvitte egy kisvállalkozó autószerelőhöz, de a gumicsere + olaj és szűrő cserék voltak összesen 32k. Honda szervizben szerintem a dupláját elkérték volna.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #181869 üzenetére
"3ért 100-150.000+kmel 5-8évesen vagy újat 3ért azért fentartásban és idegeskedésben is nagy
leszlehet a difi." Hangsúly a leheten.Egy 5 éves 3 milliós használt autót max papíron érdemes összevetni ezzel számok szintjén.
3 millióért egy 5 éves autó biztonságos lesz, kényelmes lesz és felextrázott lesz (kiváltképp egy loganhoz mérten). Ha beletenyerel két kézzel a használtautópiac mélyére a polgár, akkor költenie is kell majd az autóra ez való igaz, DE!
5 éves loganok mennyiért kelnek el, ha újat lehet kapni 2.2 millióért? (oké, abban a forgatható kormánykerék is extra már, de új) TCO-t növelő tényező, ettől szűkülhet az olló, na nem egy 5 évesen 3 milliós használt autó mellett...Mert ha már 5 évest tennék mellé, biztos valami dácsával konkurálót tennék oda, nem pedig egy passat CC-t Mondeot meg mást, ami ilyen árban tud mozogni 5-8 évesen 150k km körül. Értsd: nem fog 3 millióba kerülni, messze nem. Persze új se lesz.
Ezek a mai kor "Mi autónk" autói. Mikor megjelentek is nagyon ropira törtek (12-14 éve?) Azóta ugyanaz a technika, csak közben az autóipar ugrott 2-3 hiperűrt és "kicsit" keményebbek meg "kicsit" nehezebbek is lettek a vetélytársak az utakon. Még városba talán-talán be merném vállalni ide-oda rohanósnak, ritkán. Talán.Kollégám Épp egy boldog (tudatlan ) Lodgy tulajdonos. Annyira faszányos az autó (szerinte), hogy igazából Espace-t és társait figymálgatja le, hogy azok ugyanazok az autók, csak drágábbak, öröm hallgatni a képzelgéseit. Persze egy 28 éves Clioból átülve lehet még űrtechnikának is nézni a dolgot, csak nem jó kontextusban kezelte kicsit, 2016-ban.
Tömören: A-ból B-be edénynek se venném, mert még ha financiálisan megerőszakolom a dolgot lehet 5-10 év alatt mondjuk 20-30%-al kevesebbe lesz a TCO, de amit cserébe kap az ember hát nemtom ... Ú de várjunk, a Logan sedan .. na ..
Megvettem anno az Epica-t, ráköltöttem 0.5M-et 3.5 év alatt és 1.8-ba volt megvételkor, eladáskor kb 1.4 - 1.5 lesz tartozékaival együtt. (Ha nem vettem volna meg most az Amperát, még elszaladnék így vele egy évet 0 költséggel .. jó egy 30e Ft-os olajcserét hozzácsapok) szval 4.5 évre vetítve került az autózás 800-ba egy felsőközépkategóriás, jól extrázott sedannal esetemben.
Ha 500 lesz ugyanez a mutatvány a Logannal 5 év alatt, a legmekafullextrábba SE ülnék bele annyi időre[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
richies
senior tag
-
szabonagyur
félisten
válasz richies #181880 üzenetére
Jól olvastad vagy ha nem olvastad tedd meg újra.
Amit írtál és elvársz egy használt autótól az egyszerűen nevetséges.
mert nem szeretem ha kopo alkatreszek mennek tönkre
Ezen kijelentésed pedig remélem bekerül a PH aranyköpései közé.Megvettél egy olyan autót amiről még valószínűleg egy kezdő szerelő is megmondja, hogy költeni kell rá és egyből a márka, meg eladó meg mindenki hibás, sőt egyenesen kerülendő innentől a használt autó.
Oké a km visszatekerés nem szép dolog, de az hogy ne kelljen vezérlést cserélni egy 8 éves autónál amit használnak is rendesen az azért nem meglepő.
Kíváncsi lennék amúgy, hogy mennyi km-el meg mennyiért adták el, hogy ennyire fájó pont volt a kopók cseréje.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
nagyúr
válasz Pttypang #181864 üzenetére
Az összefoglalóban lévő tanácsokat nézd át. A karosszéria rohadását alaposan nézd meg, küszöb, kerékjárati ív, ajtó alja. Fogdosd meg, hogy anyagot vagy rozsdát találsz. Ha csak néhány folton rozsdás, még nem biztos, hogy reménytelen, de ugye költeni kell rá. Nézd meg a gumikat, DOT számot, futófelületet, meg a fékeket.
Az ilyen árkategóriában (mert gondolom nem kérnek horror összeget érte) a lényeg, hogy van-e rajta műszaki, menetképes-e, nincs-e komoly baja.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #181867 üzenetére
Egy Toyota Corolla Sedan 1.6 M/T. Szerettem volna hibridet, de ugye most az Outlet akciós árak a padlót jelentik, alkudni semmit sem lehet már ebből, én meg nem akartam még nagyobb törlesztőt fizetni. Lehet belefért volna, de nincs varázsgömböm, hogy mi lesz 3-5 év múlva. Így is tovább nyújtózkodtam, mint racionálisan kellett volna.
Valószínűleg egy blogbejegyzés majd lesz részemről, de csak egy tömör összegfoglaló a tapasztalatokról.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kisza25 #181868 üzenetére
Cifu: tévedés, a legalacsonyabb felszereltségnél is van a tipoban állítható ülés, 4 irányban állítható kormány, elektromos tükör, klíma...+ 165eFt-ért 16"alufelni, sötétített hátsó üvegek+ ködlámpa+ kanyarfény
Akkor ne nekem mond, hanem a hivatalos képviseletnek, ugyanis a hivatalos katalógusban ez van (összevágtam, hogy lehessen látni az oszlopok tetejét):
A fapad (minden nélküli) Tipo-ban nincs. Az összes csomagban már van.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #181881 üzenetére
Nekem úgy jött le, hogy ezeket a kijelentéseket a kereskedő vágta hozzá
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #181878 üzenetére
év elején úgy futottam neki a használt autó keresésnek (miután az s-cross a külsején, a vitara meg a belterén vérzett el), hogy 4 (NÉGY) milláig értelmesen felszerelt, nem betegágy benzines kompakt kombi, na ilyen nincs. vagy fapad vagy 150k+ km vagy minimum két autóból van összerakva. mostani eszemmel már nem bánom, hogy végül nem ebbe az irányba mozdultunk, de ha jönne gyerek vagy átmennék zöldségesbe, akkor valószínűleg egy Auris HSD kombira mennék rá, de abból is egy jól felszerelt az 4,5M+. az meg ugye elég messze van a 3M-tól.
-
richies
senior tag
válasz szabonagyur #181881 üzenetére
Azt az elado mondta, nem en. Szerintem olvasd el újra, amit irtam.
En a 80 ezres kuplung s féltengely cserének nem örülök. Szerintem érthető módon. Bocs, igazából 120 ezernél.
Rozsomak of Power
-
richies
senior tag
-
#98497792
törölt tag
Sziasztok!
Használt autó vásárlása előtt állok, a rendelkezésre álló összeg: 1,3 millió forint.
Nem tudom, hogy ebben az árkategóriában milyen ajánlott autók vannak.
Az alábbiak a kritériumaim:
-Legyenek kényelmesek az ülései, tehát ideális utazóautó legyen
-Hosszabb utakra lenne használva inkább
-Kisebb családi méretű autó (alsó-középkategóriás)
-Tágas és jó minőségű utastér
-Halk futás/jó zajszigetelés
-Kellemes rugózási komfort
-Sedan/ferdehátú/lépcsőshátú kivitel
-Vállalható fenntartási költségek
-MegbízhatóKöszönöm.
-
nagyúr
válasz SaNyEe #181878 üzenetére
Egy 5 éves 3 milliós használt autót max papíron érdemes összevetni ezzel számok szintjén.
3 millióért egy 5 éves autó biztonságos lesz, kényelmes lesz és felextrázott lesz (kiváltképp egy loganhoz mérten). Ha beletenyerel két kézzel a használtautópiac mélyére a polgár, akkor költenie is kell majd az autóra ez való igaz, DE!
Én pont nemrég 3 millió körül néztem használt autókat. Egyiket se mertem megvenni, volt olyan, ahol csak a gyanú volt meg, hogy vannak / lesznek bajok, volt olyan, hogy a szervizben mondták, hogy nagyjából egy jó milliós javítási tétel van még benne, így gyors átnézésre. Elment bruttó olyan 80-100 óra a net túrásával, utánaolvasással, telefonos egyeztetésekkel, megnézéssel, leautóztam szerintem nagyjából két tanknyi üzemanyagot és akkor az aprólékot nem is veszem. Ezek is forintosítható tételek. Az egésszel járó pszichológiai lenyomat már nehezebben.Én elhiszem, hogy a használtautó-kereskedelem kötött fogású szakértői fél nap alatt már átíratva előálltak volna egy patika állapotú járművel, de ez engem nem vigasztal, nekem nem lesz jobb.
El kell fogadni, hogy különféle nézeteket, különböző értékrendű emberek vagyunk, ami neked tökéletes, az lehet, hogy nekem vállalhatatlan, és fordítva...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
batai15
félisten
válasz vzsryl #181892 üzenetére
Aham . 5 liter total olaj , aktív szenes pollen szűrő ,gázolaj szűrő ,levegő szűrő .
Most csináltam először és utoljára magamnak ,mert amit sz@ptam vele nem jöttem ki olcsóbban mintha a szerelő hoz viszem neki van alkatrész kedvezmény aztán nem kerül sokkal többe nála sem ugyan ez .
Mondjuk most kvázi nagy szerviz volt ,elég 20 ezrenként gázolaj szűrő ,többi meg évente.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz richies #181825 üzenetére
Háát, isten igazából, fogalmam sincs mi lehetett ott, de pl. a fiamnak 2009-es Kia Proceed-je van, januárban vette 185ezer km-rel. Igaz 2literes benzines, tehát szíjas vezérlés. Eddig majd' 10ezret tett bele. Két gond volt eddig, egyik a rádió néha megbolondul, a gombok rosszul működnek, a másik az ESP hibát jelzett, amit egy szenzor cseréjével orvosoltak. Más nem, csak megy és megy, nem is rosszul
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
SaNyEe
aktív tag
Nekem nincs ezzel bajom, almát ne hasonlítsunk körtéhez. Mondjuk egy 8 éves Loganhoz egy 0 km-es logant vagy egy 2M körüli sx4 .. ezerszer különb, biztonságosabb, jobban felszerelt jármű.
Nálam a stratégia elég egyszerű vásárlásnál: leszűrt kínálat (típus, évjárat, felszereltség, futásteljesítmény) felső harmadának alját áttekintem. Innen kihullik képek, leírás alapján a fele minimum, a maradékból a közeli und szimpatikusakat felhívom és az első nagyonbestbuy vételnél be is fejezem a történetet.
Mellényúlások száma 0/3. Persze nem garancia semmire, lazán beeshetett volna akármelyik autómnál valami költségesebb tétel, de csak azok jöttek, amik kopásból eredtek, vagy szériagond.
Persze ha úgy csinálnám, hogy melyik az a legfiatalabb, extrásabb stb, stb autó ami éppen keretembe még belefér, úgy lehet még ma is kutatnám az aranyat a kakihalmazban :) és az igencsak frusztrálna engem is.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz rbalint88 #181886 üzenetére
Hát, nyilván van, csak megfelelően kell paraméterezni mr hahu-t, mondom ezt úgy, hogy nem tudom a keresési feltételeid.
Ha toronyóra kell lánccal jóárasan, az necces valóban, s megfelelően sok pénz esetén inkább néznek újat sokan. Ez is érthető, de ettől a kínálat messze nem olyan, mint ahogy az sokszor meg van festve és/vagy mindenkinek mások a szempontok autó vásárlásakor.Ha megzöldülnél és jönne gyermek is .. nézz rá egy outlander phev-re. Ha nagyon aprók lennének a makik és vinni kéne babaholmikat is, Ampera helyett 99.9% azt vettem volna. Saját felhasználási szokásaink mellé tökéletes 60-70% város, többi pálya, országút, otthon töltéssel.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
vzsryl
nagyúr
válasz batai15 #181893 üzenetére
Márkaszervizről volt szó.
Én magamnak minden szűrőt lecseréltem 15k-ból (szintén 5L Total olaj), de kb. fél óra melót fordítottam rá + hagytam, hogy csöpögjön le rendesen a fáradt olaj, ami volt +1 óra... Ráadásul ott van a tudat, hogy nem vagyok teljesen műszaki analfabéta, és ennyit még meg tudok csinálni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖