- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Feleségem kocsiját terveznénk cserélni.
Érd-Budaörs vonalon ingázik hétközban, illetve BP-re heti 2-3 alkalommal jár be edzeni (Újpest, Kőbánya, nagyon vegyes). Kb havi 1000km-t közlekedik vele, illetve hosszabb utazásokra az ő kocsiját használtuk eddig (az én Yaris TS-em kicsit hangos autópályán).Erre a felhasználásra kellene neki keresnem egy olyan kocsit, ami mindenekelőtt megbízható, a mostani cseréje is azért jött fel, mert az elmúlt 2 évben sokat kellett szervizelni, és nagyon kényelmetlen megoldani 1 kocsival a több hetes kimaradásokat javításonként. (2-3 havonta 2 heteket állt a szervízben, majd egy kisebb vagyon kifizetése után távoztunk)
Nem egy versenypilóta, ha tud előzni vele 100 körül akkor már boldog, méretben az egyetlen preferenciája, hogy ne legyen hatalmas (szűkös parkolóhelyekkel kell megküzdenie).
Anyagilag most nem vagyunk annyira elengedve, amit kapnánk a mostaniért, plusz kicsit kipótolva olyan 800.000 ft lenne a keret szőröstül-bőröstül.
Van ezekben a kritériumokban fantázia, vagy álmodozzunk tovább? -
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #181553 üzenetére
Polo SDI?
-
rbalint88
addikt
válasz Yiggdrasil #181553 üzenetére
Hat 800-bol max g astra, ford fiesta lenne, amit mernek javasolni. Ja es csak benzinest, ha meg egy par evig akar vele jarkalni BP-re.
szerk: vasalo swift is, valoban.
[ Szerkesztve ]
-
Drughi
addikt
válasz Yiggdrasil #181553 üzenetére
Gombóc swift?
-
janos1988
addikt
Opel Astra F 1.4 Classic Start (Sedan) 154e km-el 500 000-ért megéri? Jó állapotban, de jó egy évet állt (nem volt használatban). Extra szinte semmi, se abs, se szervó, se klíma, semmi.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
-
-
Lehet közben változtattak rajta, fiat tipo-nál is csúnyán kopott az első széria és megváltoztatták a használt anyagokat
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
@Yiggdrasil: A korábban felsoroltakon túl esetleg Honda Jazz.
@janos1988: Ízlések és pofonok, ha neked nem hiányoznak az extrák, nem zavar, hogy izomból tekered a kormányt, és tényleg jó állapotban van, akkor esetleg. De személy szerint akkor már inkább egy többet futott, érvényes műszakival bíró, aktívan használt autót keresnék.
@kisza25: Benne van a pakliban. Láttam én is olyat, amiben igen szépek voltak a kapcsolók, de abban fele annyi volt, mint az enyémben.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
janos1988
addikt
Állapot az kiváló, kímélt. Műszaki 2020 végéig érvényes. Csak annyi, hogy nem volt használva az utóbbi egy évben (esetleg nagyon nagyon nagyon ritkán). Nem tudom ez mennyire baj egy régi ilyen típusnál. Végül is meglennék alapvető extrák nélkül (meg ami nincs az nem is tud elromlani ) . Heti 1-2 (hosszabb) használat is aktuális, nem csak városi furikázás (Debrecen, Budapest, Győr). Swiftet nézegettem, de nehéz kifogni egy tényleg jó állapotban lévőt és a megbízhatóság is számít. Meg persze az sem utolsó, hogy lehessen hozzá olcsón alkatrészt szerezni, ha úgy hozza a sors.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
#76896256
törölt tag
Köszönöm a segítségeteket!
-
nagyúr
válasz janos1988 #181563 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, de pláne ha hosszabb utakra mész, akkor szerintem egy fapados Astra nem egy ideális eszköz. Én például ABS nélküli autóba azért már nem szívesen ülnék, hiába van a hátam mögött több, mint fél millió km és 24 éves jogsi.
De alapvetően állapotot veszünk, és ha tényleg nem egy rozsdaboglya, nem ereszti az olajat, nem kotyog a futómű, nem pattog, stb., és tényleg tetszik, akkor ülj bele. Hozzátenném, hogy én inkább néznék egy Toyota Corolla-t vagy Skoda Octavia-t ilyen árszinten, amiben azért az alapvető kényelmi dolgok adottak. Persze a hazai használt autó piac tényleg valahol egy sötét középkor, és ha záros határidőn belül kell jármű, akkor a keresgélésre fordított idő, energia és pénz egyszerűen sose fog megtérülni.
@tboldi: Ennyire gáz lett a piaca (felment az ára)?
Pár éve 1,2-1,4 millió körül nézetegük őket, nem mondom, 10-ből 1 volt vállalható, de ez nagyjából bármelyik típusnál elmondható.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Na ja, i20-at eladtam és amíg vártam a tipo-t addig egy 1999-es honda civic-el jártam, se abs, se lufik, 1x kellett vészfékeznem ki is tőrt a feneke, mert ugye csúszott az eleje, féket felengedtem, össze szedtem, aztán megint satu, nem lett baj, de abs-el kicsit másképp szokott történni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
-
nagyúr
válasz janos1988 #181557 üzenetére
Nekem 1.6-os van belőle (x16szr), az kicsit erősebb (75LE) - 14 éve szolgál minket (használtan, 47e km-rel vettük).
500k-ért szerintem drága az, bár nem írtál évjáratot. Az üléseket mindenképp próbáld ki, mert azok azért nem a legkényelmesebbek.
Én családdal voltam (4-en, két kisgyerekkel) lent horvátoknál kétszer is vele, és alapvetően gondunk nem volt, de a kényelem hosszú távon nem a Classic start-ra jellemző. Most már kifejezetten fájni tud tőle a derekam 80km után.
A sedan csendesebb, mint a kombi, és azért az 500 literes csomagtartó az jó.
150e km körül nem nagyon szabad hogy túl sok baja legyen a motorjának, ha nem zúzták szét, nem nyomták ki a szemét. De pl. a vákumcsövek, levegőcsövek gumi részeit most kellett (19 éves) cserélni, mert szétmálottak.
A mi Classic Start Sedan-unkban még ketyűtartó világítás sincs, annyira "start". Emelhető ülésről álmodni sem szabadott (most hiába keresnék normális ülést hozzá, nem találtam eddig... )Soha nem hagyott még cserben.
Viszont összességében igásló kategória. Ha tényleg jó állapotú, akkor ugyan nem 500k-ért, de megérheti. Alapos átvizsgálás után természetesen. Viszont a fenntartása nem egetverő.
link az opel topikból. Nagyjából 7000Ft/hóra jött ki eddig (persze benzint nem számítva)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz molnarpeter #181570 üzenetére
Én eBay-ről vadásztam egyet, de a csomag a Királyi Postának hála némi várakozás után lendületből vissza is ment Kínába, amiért persze az eladó jól elküldött melegebb éghajlatokra. Ez némileg demotivált, hogy őszinte legyek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
8th
addikt
válasz cappa72 #181569 üzenetére
Tesómék is ezért nem adják el, nem ér semmit a piacon. Második tulaj, törésmentes, van benne valami 170ezer valós kilométer. Alap 1.4 8v két lufi centrálzár szervó rozsda csak felületi a szokásos helyeken. 280-ért rakták fel hahura kivétel nélkül csak főnök/báttya/tezsvírem/stb típusú alakok jelentkeztek rá akik látatlanban 200k-s vagy az alatti ajánlatokkal nyitották a beszélgetést. Le is szedték a hirdetést hamar. Megtartották koszolós, kutyasétáltatós, állatorvoshoz menős kocsinak. Udvarban elfér a másik mellett.
-
szabonagyur
félisten
Nekünk is van most, hogy mondod 2 F Astra 99-ből hasonló céllal a "flottában". Rozsda minimális van rajta, de sok úton futó autóhoz képest meg rozsdamentesnek mondható.
És igen lomokat vinni vele, stb hibátlan (költöztetni is ezzel szoktunk).
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
_adaml21_
őstag
Sziasztok!
Mit ajánlanátok a következő helyzetre? Kb. 20-25e km-es évi futásteljesítmény, nagyjából úgy elosztva, hogy 50% országút, 30% autópálya, 20% város. Jelenleg egy 3,5 éves GLC 250d 4matic tölti be ezt a szerepet, és az elmúlt 40e km átlaga, ami 5,6l is bizonyítja, hogy nem éppen városi használat dominál.
Ennek az autónak 4 éves korában kifut a céges lízingje, és az a terv, hogy a következő év első felében elhoz egy másikat lizingre.A következő alapvető kritériumok vannak:
- automata váltó
- gazdaságos hajtáslánc a fent említett felhasználásra
- összkerékhajtás (ennek túl nagy relevanciája nincs, mert nem hegyen él, de akkor érzi magát biztonságban, ha van, mert évente 1-2 jön jól de akkor ténylegesen)
- magasabb autó, könnyebb beszállás érdekében, SUV, vagy esetleg valami egyterű
- kornak megfelelő vezetősegédrendszerek, mint radaros tempomat, holttér asszisztens, 360fokos kamera
- méretben a mostani autó épp a felső határt karcolja (4660mm), ennél hosszabbat semmiképp a garázs miatt, de mivel jellemzően egyedül, ritkábban 2-en, nagyon ritkán 4-en használják, felmerült az 1 mérettel kisebb kategória (4,4 m körül)
- lehetőleg minőségi autó legyen, mivel a GLC után tulajdonképpen minden visszalépés (beltér, ergonómia, stb.)
- Mostani autó ezeket mind tartalmazza, ezen felül esetleg igény lenne két plusz felszereltség, nevezetesen a szellőztetett bőrülés és a nagy navi - digit műszerfal, Apple Carplay és Android Auto támogatássalA cél az volna, hogy ez esetben ezt az autót már nem 4 évre tervezné, hanem lehetőleg 7-10 évre. Első körben egy faceliftes GLC 220d merült fel, hiszen nagyon bevált az autó, tényleg minden elemében megfelel a kritériumoknak. Azonban az elmúlt hónapok-évek eseményei, a dízelek boszorkányüldözése elgondolkoztatott, hogy volna-e értelme esetleg olyan autóra váltani, aminél nem kell attól félni, hogy egyszer csak egy drasztikus árveszteséget realizálna rajta, pl. 5 év múlva az összes dízelt kitiltják a városokból, és/vagy brutálisan megadóztatják, stb., ezáltal eladhatatlan lesz, stb. Ezért gondoltam egyből a Toyota/Lexus hibridekre, amik híresen megbízhatóak, jól működnek, és pofátlanul jól tartják az árukat. Utána továbbgondolva gondoltunk Plug-in hybridekre is.
Ár: végső (tehát lealkudott, céges lízing kedvezményes) br. 16m körül jó lenne, ha megállna, persze egyáltalán nem baj, ha kevesebb, és van lehetőség felfele is menni, ha érdemes bizonyos modellre áldozni.
Összefoglalva a következő alternatívák merültek fel:- GLC 220d facelift: minden felszereltséget konfigurálva kaptunk ajánlatot, 18m lenne a vége, mivel jó a tapasztalat az autóval, rendben lenne. Az aggály itt a már említett "jövőállóság", kérdés, hogy érdemes-e 2020-ban egy dízelautót venni...
-
Audi Q3: Felmerült, mint alternatíva, mivel kisebb, de minőséginek tűnik a duplakijelzős infotainmenttel. Mivel itt is a 2.0tdi az egyetlen szóba hozható alternatíva, ezért az aggály ugyanaz, mint az előzőnél. Erre is kértünk ajánlatot, habár alacsonyabb kategóriás autó, nem lenne sokkal olcsóbb, mint a GLC, így ezt el is vetettük, annyi pénzért inkább GLC.- Lexus UX250h: Van benne (vélhetőleg) "jövőállóbb" hajtás egy Toyota hybrid személyében, jól felszerelve ~16 körül lenne. Viszont a hátsó traktus nagyon szűkös, a csomagtartó meg jelzésértékű; ez a japán dizájn illetve ergonómia minimum nagy megszokást igényelne, lehet, hogy szalonban megnézve egyáltalán nem jöhet szóba. A kisebb méret viszont abszolút előny.
- BMW 225xe Active tourer: Egy plugin hybrid, fullosra szerelve is megállna sacc/kb 14-ből, viszont egy jelentősen alacsonyabb miőségű autó, viszonylag idősebb modell is, szerintem nagyon ork formája van. Valamint egy-két extra is csak álom itt, mint 360fokos kamera, vagy szellőztetett bőrülés.
- GLC 300e: szintén plug-in hybrid, pár hete, amikor konfiguráltuk a 220d-t, még nem is volt ilyen. Másfél milla a felára a dízelhez képest, viszont azzal már bőven túl van a kívánt fájdalomküszöbön. Kérdés, hogy megérné-e egy-két extrát beáldozni egy ilyen plug-in hybrid rendszerért cserébe, valamint mennyire megbízható egy ilyen hajtás egy Toyota hybridhez képest. Az sem tiszta, hogy meddig tűrik meg ezeket a dögnehéz összvéreket a zöldrendszámrendszerben.
Per pill én nagyon tanácstalan vagyok, én személy szerint nem is áldoznék ennyit autóra, vagy vennék egy RAV4 hybridet (nem tetszik neki ). Alapvetően adná magát a GLC, mert tényleg nagyon bevált, de bejött ez a dízelpara, ki tudja mi lesz 10 év múlva. Az alternatívák így vagy nagyon ergyák (225xe), vagy nagyon drágák (GLC 300e)
Ti milyen irányban indulnátok el ilyen helyzetben?
-
Dare2Live
nagyúr
válasz _adaml21_ #181576 üzenetére
És mit jelent a dízel para? Mit jelent, hogy érdemes e 2020ban dízelt venni? Évi 10.000kmre nem érdemes.
Én is maradnék a GLCnél láthatóan elégedett vagy bevált, minden kritériumnak megfelel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
őstag
válasz _adaml21_ #181576 üzenetére
Volvo xc40 vagy esetleg xc60 (de az 4,69 méter tehát + 3cm) de az már szerintem fapad lesz. Szóval xc40 esetleg
Mondjuk a hibridjével óvatosan nem a 8-as hagyományos automatával van hanem egy 7-es duplakuplungossal (mármint csak az xc40 hibridje, és arról kb. semmit nem tudni). Bár gondolom abban is nemsokára meg "soft" hibridesítenek minden motort (xc60, xc90 már az ha jól nézem). Céges 16 millára már nagyon fullos xc40-et kap, és 4,4 méterhez képest nagy a belső és csomagtér.Kár hogy a Rav4 nem tetszik nagyon logikus lenne hybridben (bár nyilván nem merci, szóval ha az a mérce akkor azért értem).
-
_adaml21_
őstag
válasz Dare2Live #181578 üzenetére
Először is köszi a sok választ mindenkinek, féltem tőle, hogy túl hosszú litániát írtam, illetve nem egy egyszerű kritériumrendszerrel dolgozunk.
Évi 20-25e km a futás, nem 10ezer.
A dízelpara és a 2020ban érdemes-e venni kérdésre egyben válaszolnék: Arra gondolok, hogy most megvesz az ember sok-sok pénzért egy ilyen autót, ami se nem hibrid (még csak “lágy” sem), se nem PHEV, és mi van, ha esetleg hoznak 5 év múlva egy törvényt, hogy nem lehet behajtani városba dízelekkel, vagy esetleg súlyos adókkal sújtják, amitől eladathatatlan lesz?Volvo vonal: XC40 nem tűnik rossznak, milyen hibrid érhető el belőle?
az XC60 PHEVjéről tudom, hogy sajnos elég drága...
Illetve ismerős, aki pont egy D4 XC60at hajt, előtte pedig egy E klassét tulajdonolt, nem nagyon van megelégedve a minőséggel (nyekergés, kopogás, valamint az infotainment rendszert sem tartja jónak).
Elmondása szerint következő autócserénél menekül vissza Mercihez. -
őstag
válasz _adaml21_ #181585 üzenetére
Hát én szerettem a Volvot, de pont az xc40-ből nem vennék plug in hybridet (mert új teljesen + a duplakuplungos váltó + mert csak 3 hengeres a benzin motor benne). Soft hybridestés meg az xc40-ben még nem történt meg ha jól nézem az árlistát.
Hát én is hallottam nem pozitív véleményeket sajna, szóval ha ismerős mondta akkor elhinném az xc60 gondokat (én már évek óta hallom hogy a bőrülések nagyon gagyi anyagból vannak).
-
veterán
válasz _adaml21_ #181576 üzenetére
Öcséméknek 220i Grandtourer van, sztem már megutálták a 4 év alatt. Folyton (márka)szervizbe hordják; nem találtak megoldást az állandóan megbüdösödő klímára; kuplung kőkemény, lendkerék döglődik 70 ezer kilométernél (gari nincs rá, 800+ ezres árajánlat van). Ezek alapján kizárnám.
Volvora: Kb. az aktuális VW anyagminőséget hozza, a VW-s piti spórolások nélkül (pl. egy 7-es Golfban elől pihepuha, a hátsó sorban már kopogós az ajtóburkolat).
A Summum felszereltséghez jár a jobbik bőrkarpit; alatta Opel Vectra C szintű bőrdarálékot kapsz.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz _adaml21_ #181585 üzenetére
Én még Németbe se tudok elképzelni egy totális euro6d disel kitiltást, nem hogy MOon.
De ha igen akkor a benzineseket is tessék kitiltani egy euro6dnél azok se pöfögnek ki kevesebb pl COt vagy PMet. COból épp több a megengedett benzinesnél PMből meg ugyanannyi.
És akkor először tessék kitiltani mindent ami EURO6D elötti.... ott vannak a problémák. Ill nem is mert a "csalásokkal". Legyen az a VW féle vagy a kikötött részecskeszürő féle.Én jövőre a CO2 adó bevezetésével egy komolyabb disel reneszánszot várok. Ha ugyanannyiba kerül és mindkettőben ott a részecskeszürő, turbo.... akkor mért vegyen valaki benzinest? Mert többet fogyaszt?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amiről most beszéltünk az EURO 6D.
Ha meg azokat kitiltják akkor tessék a benzineseket is és mindet. A legkorszerübb euro 6dt is.Ilyen alapon marad a full elektromos.
szerk: Értékvesztésre meg ez céges prémium. Akármi vesz brutál értékvesztés lesz és nem csak millókban de %osan is. De céges leírja, nagyobb cégeknél felső/felsőközép vezetésnek ingyen adják. Kb nem érdekli az értékvesztés. Cég lizingeli 5évre. Aztán kapja az újat.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #181589 üzenetére
Tudom miről beszélünk. Jövőre elkezdik bizonyos városokban már az euro5-ös dizeleket is részlegesen kitiltani. Aztán majd mennek tovább ahogy felpörög az iparuk és lesz hibrid és elektromos alternatíva. 10 éven belül sztem teljes dízel tiltás lesz és a régebbi benzinesek is. Hibridként városban tiszta elektromos üzemmel meg lehet majd menni, és a dizellel városon kívül nincs baj. Meglátjuk. Én hosszú távra itt kint már nem vennék dizelt, ezért is keresek benzinest. Csak itt ugye sokkal olcsóbb a gázolaj.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Ha euro 6d ki akarják tiltani akkor sutty az összes benzinest is. Azok se jobbak. És akkor meg is érkeztünk oda, hogy elektromoson kívül nincs értelme mást venni mert kitiltják.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ReSeTer
senior tag
Én már feladtam, hogy másik autót veszek, mert a következő a problémám:
Megyek napi 40km-t, 80% országút, aztán most szivok egy 2005 1.6 tdcivel, szokásos dízel problémák, és nem akarnak szűnni, pedig mindent megkapott. Vennék benzinest, de egyszerűen nem találok olyan autót ami Szedán, nem egy nyomott rövid orra van (országút, jó lenne ha hosszú orra lenne, mert fizika az fizika), és hozná a fenti dízel előzési képességét, miközben sebességeket betartva 7 liter körül fogyasszon. Ja és max 2 milla.
Ilyen nincs. Szerintem.Mazda 6 gh 2.0i lenne motorikus talán a megoldás, de tudtommal az is rohad, és még túlárazott is, audinak vwnek nincs normális benzin motorja, bmwt nem veszünk, merci túl drága, meg mind dízel, avensis 2009 túl drága és alig van benzines, opel nem kell, franciák alapból kizárva, alfa 159tol felek, ráadásul nehéz is, nem menne a 7 liter.
Vannak még a kompakt autók, de az összes nyomott orrú, meg mindet 1.4 néhol 1.6 motorral vették ami szerintem nem hozza az 1.6 TDCI előzési képességét.Azért hátha tudtok segíteni.
[ Szerkesztve ]
-