- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Siffredi
senior tag
Köszi az infókat!
Mi a helyzet a 2000-es motorokkal? Azokból is látok elég sokat... Ezeknek az autóknak a vezérlésében van valami "okoskerék"-szerűség, ami csillagászati magaslatokba emeli a vezérléscserét? Esetleg kettőstömegű kuplung?
Egyébként sajnálnék új autót venni, városon lakok, csillaggarázsban tartom az autót, folyamatosan kapja a harci sérüléseket a parkoló bajnokoktól... Akkor már inkább egy jó állapotú használtat vennék olcsóbban.
Ja, és milyen autót vettél végül?
-
CactuS
Arcképgyáros
Jazz kormánya amúgyis gyenge ilyen téren. Szerintem erről leszokni nagyon nehéz, főleg, ha már van az embernek 10-20 év rutin a háta mögött.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
1 éves lett a vas a napokban, eddig 13500km
Egy olaj/szűrő csere volt 3500-nál, meg most 13500-nál olaj/szűrő, levegő+pollen szűrő. Gyári előírás 30 ekmEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
nagyúr
válasz Siffredi #182952 üzenetére
Mi a helyzet a 2000-es motorokkal?
Attól tartok félreértettél, semmi baj nincs az 1.6-os és 1.8-as szívó motorokkal, de ha mondjuk 5 évre és évi 20e km-re keresel autót (ahogy én tettem például), akkor a 200e km futásteljesítmény már túl magas, esélyesen belefuthat az ember abba, hogy kikönyököl a motor a tervezett üzemnél. Én ezért nem mertem olyan autót elhozni, ahol nem éreztem / láttam biztosítottnak a max. 150 ezres futásteljesítményt.
Függően attól, milyen áron és milyen feltételekkel nézel autót, ha például T270-es Avensiseket nézel, azokban mindhárom benzines motor a ZR családból való (1.6: 1ZR, 1.8: 2ZR és 2.0: 3ZR), ezeknél a blokk azonos, az 1ZR és 2ZR esetén leginkább csak a hajtókar és a dugók térnek el, a 3ZR-nél ha jól tudom már a hengerfej is. A ZR családra ugyanaz igaz minden szempontból, tehát amit leírtam az 1.6 és 1.8-asokra, az igaz a 2.0-ásra.
Ezeknek az autóknak a vezérlésében van valami "okoskerék"-szerűség, ami csillagászati magaslatokba emeli a vezérléscserét?
A ZR motorok láncosak, a tartósabb fajtából, szóval nem lesz vezérléscsere.
Ami probléma előfordul náluk az az, hogy indításkor kopogó hangot hallat, ezzel együtt kell élni. A VVTi vezérlő esetleg meg tud halni, ez cserés dolog, nagyságrendileg 60-150e Ft körüli összeg lehet, függően hogy bontottat vagy gyárit szerelnek be, de a többség az, akinek sose volt gondja vele. Ezt leszámítva csak arra kell ügyelni, hogy rendszeresen (15e km / 1 év) elvigyék olajcserére, és lehetőleg 5W-30-nál ne kapjon sűrűbb olajat. Ha rendes a gazdi, akkor 100e km-ként a sebességváltóban is cserél olajat, a CVT váltósnál is célszerű erre odafigyelni. De ez amúgy nem akkora összeg, tehát ha kifog az ember egy olyat, ahol az olajcsere megvolt, de a sebességváltóolaj csere nem, és mondjuk csak 150e km-t futott, akkor ott azt bepótoltatod, és feltehetően a kocsi élete végéig kitart.A benzinesek tudtom szerint nem rendelkeznek kettős tömegű lendkerékkel (legalábbis az 1.6 és az 1.8 esetében), csak a dieselek.
Egyébként sajnálnék új autót venni, városon lakok, csillaggarázsban tartom az autót, folyamatosan kapja a harci sérüléseket a parkoló bajnokoktól... Akkor már inkább egy jó állapotú használtat vennék olcsóbban.
Ezt mondjuk meg tudom érteni sajnos...
Ja, és milyen autót vettél végül?
A történetem röviden annyi, hogy 2-3 millió körüli autót kerestem 3-5 évre, évi 20e km körüli futásteljesítményre. Aztán ahogy nézegettem és próbálgattam a használt autókat, és egyre inkább lelombozódtam a tapasztalatok miatt, elkezdtem feljebb srófolni az árat először 3-4, aztán 4-5 millió környékére. Hozzáteszem nem vagyok fekete öves használtautó-vásárló, de azért végigasszisztáltam párat, pro és kontra is láttam dolgokat, és talán túl türelmetlen is voltam. Illetve utólag lehet, hogy megéri a felárat a korrektebb használtautó-kereskedések és márkakereskedések által árult autók terén.
Summa szummarum, már ott voltam, hogy megnézem ezt a Corollát, (automata váltós, aminek örültem volna, illetve elég jól felszerelt, plusz a színe is tetszik), amikor szembesültem vele, hogy innen már csak egy lépés egy új autó. Ami olyan lesz, amilyennek én szeretném, én döntöm el a kompromisszumokat és nem utolsó sorban én leszek az első gazdája, nincs ilyen szempontú rizikó benne. Meg hát sose volt még új autóm, egyszer ezt is ki kell próbálni, na.
Így lett végül egy E210 Corolla Sedan 1.6 manuális váltós, ő itt. Nem állítom, hogy racionális döntés volt, de elégedett vagyok vele...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kekigyu
aktív tag
Gyógypillantsatok lécci rá erre a 3 Sandero hirdetésre, láttok benne olyat ami instant elrettentő? ( A sötét színűnél vagyok leginkább bizonytalan, szervíz dokumentumok vannak a hirdetésben de francia nyelven, illetve a Totálkár nem talál sérülés adatot... nem tudom hova tenni, ez pozitív vagy negatív... nekem ez a legszimpatikusabb amugy )
-
Morris
veterán
Sziasztok!
Elképzelhető, hogy hamarosan vennünk kell egy rohangálós pici autót.
Ezekre gondoltunk:
Suzuki Alto
Toyota Yaris
Suzuki Swift (gombóc)
Renault TwingoSzerintetek?
Pénz max 600k -
-
Morris
veterán
válasz Luck Dragon #182963 üzenetére
Ja igen a lupo és a polo is játszik
-
Morris
veterán
válasz molnarpeter #182966 üzenetére
Az kiesett. Nagyon öregek már. Megbízható, gombokért javítható kellene.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Morris #182967 üzenetére
Lupo pedig csont ugyanaz. Filléres autózás fogalmának szerintem maximálisan megfelel, amíg nincs rozsda 1.4 PDTDI sem veszélyes alapvetően, de adagolónál bonyolultabb. Polo/Fabia/Ibiza is volt utóbbi motorral, illetve szintén SDI-t is szereltek. Esetleg Fiesta 1.4 TDCI, 206 1.4 hdi, bontottan azokhoz is olcsó minden, utóbbi hátsó híd érzékeny. Vagy Punto 1.3 Multijet, ott a vezérműlánc érzékeny pont (ha volt cserélve, jó vétel lehet). Citroen Saxo, Peugeot 106, Nissan Micra 1.5D is jó cucc, azok is volt még az évezred elején. Esetleg Isuzu motoros 1.7 DTI 75 lovas Corsa, Astra esetén ez adagoló elektronika hibás tud lenni, de Meriva már nem érintett, utóbbi rokona a kisautó, szóval van remény
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz molnarpeter #182968 üzenetére
Munkába járós autó lesz. Csak város. Biztos jó erre a dízel?
-
Morris
veterán
válasz molnarpeter #182970 üzenetére
Kb 8-10.
-
-
8th
addikt
válasz Morris #182971 üzenetére
8-10kilométerre simán vennék valami vw konszern szívódízelt (1.9 SDI) az hidegen sem fog hat liternél többet zabálni és egyáltalán nem nyűgös motor. Rövidebbre vett (8 max. 10k km) olajcserével az ég világon semmi baja nem lesz a folyamatos városi üzemtől.
Luck Dragon: 8-9 literes fogyasztással semmivel sem vagy előrébb. Annyiból jobb a benzines, hogy a szarabb hatásfoka miatt hamarabb kezd el fűteni de kb ennyi.
-
nagyúr
válasz Morris #182976 üzenetére
No offense, de 600e Ft szinten normális állapotú Yaris-t, de talán még Swiftet vagy Twingot se nagyon fogsz találni...
Én ezért nem szóltam a témához. Saját vélemény, hogy nézz körül a piacon alaposan, és a fő tényezőnek azt tekintsd, hogy minél tovább érvényes műszaki legyen, ne rohadjon túl látványosan (és nem látványosan se, pl. motortartó bakoknál), ne dőljön belőle a motorolaj és ne legyen olyan hibája, ami miatt életveszélyes közlekedni vele (kormánymű, fékek, világítás). Amennyiben működő légkondi is van benne, az már ajándék.
Ha ezeknek a kritériumoknak megfelel első ránézésre, akkor egy számodra megbízható autószerelőhöz vidd el átnézésre. Kér érte mondjuk 10-15-20 ezer forintot, de remélhetőleg arra választ tud adni, hogy érdemes-e belevágni, avagy sem. Sokak szerint felesleges ilyen olcsó autónál erre költeni, ráadásul ha kiderül, hogy egy jól álcázott aknamezőt sikerült éppen kinézni, akkor ez a pénz el is úszik effektíve - de legalább egy bizonyos szintű szűrést ad arra, hogy ne egy olyan autóra dobd ki a kéznél lévő pénzmagot, amelyre utána még ennyit ki kell dobnod, hogy napi szinten tudd használni, és ne kelljen három miatyánkat meg két üdvözlégyet elmondani, mielőtt el mered fordítani a gyújtáskapcsolóban a kulcsot.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Morris
veterán
Na pont ez az, hogy olyan autó kell, ami megbízható és amikor indítom, az indulni is fog.
Nincs szükségem szerelőre. Annyira értek hozzá, hogy tudjam, mit hol kell nézni.
Nekem a motor megbízhatósága a legfontosabb.
Nem érdekel a klíma sem. Aki ilyen távra klímát használ az hülye!
Napi szinten munkába járni kell. 8 km oda, 8 vissza. Esetleg bevásárlás.
1.0,1.4 benzin jöhet, de az is inkább 8 szelepes motorral. Jöhetne a szívó dízel is. Mit bánom én. Vigyen el oda ahova kell. A fogyasztás sem érdekel.
Második autó lesz. A másik egy Golf plus 1.4 tsi. Ez marad otthon a feleségemnek.A méret is fontos. Kicsi (rövid) legyen mert úgy fog beférni az udvaron a helyére.
Plusz parkolni is könnyebb vele.
Ennyi a kívánalom.[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
Anyam Octavia -jat arulom (15 eve o a tulajdonos), 400 -ert van fent azt hiszem de 300 -ert is odaadna. 2 ev muszakival, mukodo klimaval, jo teligumiszettel. Ne tudd meg mit sza@rakodnak az erdeklodok. Valtogombot kene cserelni, kicsit kopott a kormany, hasznalt a vezeto ules... En meg nezem rajuk mint a hulye, hogy azt tudjatok hogy egy 18 eves autot jottetek megnezni, ami 300.000ezer Forintba kerul? (Egyebkent motorja, valtoja, mindene hibatlan, van nehany esztetikai hiba az auton, ennyi).
Tegnap is hiv egy fazon, hogy mondjak mar nehany szot az autorol, mert mar 7 autot nezett meg aznap, es mindegyik hulladek. Nem akartam megbantani, de mar a telefonban ereztem hogy a 300 ezres kerete melle van egy irrealis elvarasa, mondtam is hogy megbizhato az auto, de akkor jojjon ha tisztaban van a koraval... Azota is varom hogy visszahivjon. -
Gombinyó
őstag
Azért 600ból igencsak patika 1.2es twingot lehet kifogni.
-
Morris
veterán
válasz szotyika77 #182982 üzenetére
Ha megbízható és megfelel az elvárt kritériumoknak, akkor jó opció lehet.
De akkor inkább úgy kérdezem, hogy az általam támasztott követelményeknek megfelelnek azok a típusok amiket írtam?
Twingo
Alto
206
Micra
Swift
Matiz
Yaris
Lupo
Polo?Látva a kínálatot az is lehet hogy felemelem a keretet 1m-ra
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz máyköl #182979 üzenetére
még az a jobbik eset ha el se jönnek, mert legalább nem fárasztanak
ki kell várni, ugyis jön majd egy normális és elviszi, csak addig kell megúszni az unatkozó próbálgatókat(van olyan kergehülye aki képes a fél hahu-hu-t elmenni kipróbálni, ha hagyják neki)
én amikor autót hirdetek, már a telefonban megmondom, csak akkor jöjjön ha meg is veszi (persze ha nem talál olyan hibát amit nem írtam le), nem vagyok autószalon, hogy tesztelgesse a verdát
igazából annak örülök ha azzal kezd hogy elvinné szervizbe átnézetni, mert ha hajlandó pénzt áldozni akkor valószínűleg nem csak álmodozócryptot minden termékemért elfogadom
-
nagyúr
válasz máyköl #182979 üzenetére
Mind a két oldalt ismerem. Nem vitatom el, hogy lehet kifogni olcsón is jó autót. De pont erre akartam felhívni a figyelmet a "lepattant sz@r"-ozásra reagálva. Bennem ezért sem merült fel az, hogy a 15 éves Golfomat eladjam. Folyamatosan szervizbe hordtam, mindig mindent megkapott, de egy-két helyen már ott van a rozsda és egyszer elkapott egy jégverés, tehát vannak látható, de nem annyira csúnya puklik (elvittem egy szakihoz, de 120e Ft-ért vállalta volna úgy, hogy benne van a pakliban, hogy amikor kihúzza, akkor megrepedhet a festék, ezt el kell fogadnom - mondtam, hogy ennyit nem ér). Motorikusan teljesen jól van. Amikor egy éve a páromnak néztünk második autót, még 1 millió körül is ennél sokkal rosszabb állapotú autókat láttam...
Ne legyenek irreális elvárások egyik oldalon se...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
8th
addikt
válasz Morris #182983 üzenetére
206? Akkor már inkább Clio mk2. Ára a béka segge alatt, az alkatrész olcsó hozzá az 1.4 8v motort évtizedek óta reszelgetik így semmi nyűgje nincs. 8 literrel elvan csak városi használatban. Abs, szervó, klíma és a két lufi szinte mindben benne van. 400-tól jó állapotúakat is kapni 600-ért van fent egy kék 1.2 16v amit még én is belöknék a garázsba pedig nem vagyok francia autó fan.
-
kekigyu
aktív tag
Nagyon off de... Adasveteli szerződést honann tudok ma szerezni?
-
dj79
senior tag
Nyomtatványbolt (ha van nyitva valahol a közelben) vagy keresel egy letölthetőt és nyomtatsz.
-
Doki16
addikt
válasz Gergőke88 #182991 üzenetére
Manapság már nincs, csak egy sima borítékban küldik ráragasztva egy A4-es lapra. Ezt elfogadják simán, csak macerás kitölteni minden egyes példányt. A törzskönyves verzió már régi, nem biztos, hogy jó. Jöttek be új cellák amik kellenek.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
kekigyu
aktív tag
Köszi a segítséget!
[Erre] valaki tud valamit mondani?
-
dj79
senior tag
válasz kekigyu #182994 üzenetére
Az elsőt nézném meg, főként ha tényleg első tulajos. Mondjuk én általában magánszemélytől veszek autót, legalább látom, hogy milyen környezetből vásárolok.
A másik dolog, hogy egy ilyen értékű autónál arányaiban magas a behozatal költsége, de akkor miért is kerül ugyanannyiba, mint az itthoniak?[ Szerkesztve ]
-
kekigyu
aktív tag
Én is az elsőt favorizáltam mert én is magánszemélytől szeretnék vásárolni első sorban. Fel is hívtam, vidéki bácsi, ehhez mérten sikerült információkat kapni tőle... Az autó be van adva egy kereskedésbe és azok is hirdetik, olcsóbban Ezért el se tudok menni holnap megnézni. Rákérdeztem a hibákra, törésre, mondta minden rendben, miközben a Totálkáron van találat. Egyelőre nem fizettem érte, hogy megnézzem.
A 3. linken levő 899.000-esről ezeket sikerült megtudni: Autókereskedés hirdeti, tulaj váltás lesz a kereskedésnél, ezért olcsóbb illetve ősz óta hirdetik, drágábban indult. Bemutató autó volt a Baumgartnernél, utána volt egy tulaj aki használta, ő adta be ehhez a kereskedéshez. Jobb hátul festék huzás, egyébként nem volt törve. Vezérlés 120.000 volt cserélve.
A behozatali költséggel melyik autóra célzol? A sötét színű 990.000-esre
-
_q
addikt
.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000