Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Melyik tápegységet vegyem?
- DUNE médialejátszók topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vaskos ventilátort villantott a Seasonic
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mellényzsebbe csúsztatható retrokonzol közeledik az Anbernic színeiben
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
Levizsgázott a bömbi csont nélkül. Nekem 44ezer Ft-ba került, nem tudom mennyi most a csupasz ár.
Érdekesség, hogy tegnap déltután a parkoló tele volt a sok honosítás miatt. A főnök is alig bírt leparkolni, ezt szóvá is tette. Ma délelőtt már rengeteg hely volt a parkolóban
-
grizlisandor
veterán
válasz
Eugene Roe #342636 üzenetére
VAG terméknél, ha gyárilag G13 hűtőfolyadék került bele, azt cserélni kell G12EVO-ra, tartályostól.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Eugene Roe #342636 üzenetére
Az adalékok "kikopnak" belőle, érdemes tartani a gyári periódust. Ha kicsit túlfutsz rajta nem gáz de azért nagyon ne húzd el. Az adalékok a tömítéseket is kenik.
-
Eugene Roe
őstag
Hűtófolyadék cserét mennyire kell komolyan venni? 150k km / 6 évet ír, és 6 éves vagyok. Maga a 10 litetes G12++ szinte semmibe se kerül (8k), csak a macera végett kérdem, mert szervízbe nem viszem 20 ezerért leengedni
(Chrisfix helps)
-
szabonagyur
félisten
válasz
grizlisandor #342634 üzenetére
Hát akkor meg is válaszoltad
-
grizlisandor
veterán
válasz
szabonagyur #342632 üzenetére
Nem akarok hazudni az elmúlt 500 km fogyasztása ez.
Spiritmonitor-on vezetem.Kellett klimázni azért.
-
szabonagyur
félisten
válasz
grizlisandor #342631 üzenetére
Mondjuk a mostani hőmérséklet esélyesen az egyik legjobb a fogyinak, kb. alig kell klímázni, de fűteni sem.
Gondolom nem pár ezer km átlaga vagy több mérés átlaga lett ez?
-
sagesz93
addikt
válasz
hobizoli #342599 üzenetére
A nálam lévő Suzuki Swace (corolla kombi) nálam lassan 3 éves és 52 ezer km van benne, és 4,8 l az átlag tankolásból számolva excel tábla alapján ezidáig. És ez teljesen vegyes, pálya, főút, város, aztán ez big block mert 1,8-as nem pedig az 1,5 3 henger ami a yaris crossban van
De pl. most hogy bejött a jó idő egyből lement az átlag 3,5-4,2 literes tartományba. Ha csak városozok, simán lehet 4 alatt enni vele. De most volt több pályázásom is, így jelenleg 4,0 az átlagom az utolsó 3 tankolásból. Ez szerintem több mint korrekt.
tboy93 kia szervizelését olvasva nekem az a meglepő, hogy a köv. szerviznél féket kell cserélni. Na ez nálam még kb teljesen új állapotú, az első csere legtöbbször bőven 100 ezer km után esedékes. Úgy látom a 3.-4. év után kezd el a toyota elhúzni fenntarthatóság ügyben, mert nagyon nem kell mit szervizelni rajta, turbó, kettőstömegű-kuplung stb semmi ilyen nincs ugye benne... Az akksi+villanyhajtásra meg van 10 év hibridgari. -
válasz
hobizoli #342599 üzenetére
Rav4 hybrid 3 évesen 65k kilométerrel 6,2-ön áll, majdnem csak Bp és pálya. Bp-en sok a rövid út is. Röhejesen kevés, messze a legjobb része a toyota hybridezésnek a fogasztás (és a szög egyszerű és ezért nagyon megbízható automata). Kár hogy már heroin áron adják, és ehhez (árához) képest döbbentesen gagyi tud lenni pár más dologban.
-
válasz
grizlisandor #342624 üzenetére
Velem van a baj, hogy soha de soha nem “figyeltem” ilyenekre túlzottan, még most villanyosként se veszem észre ha 18 vagy 21 kwh fogy el 100-on?
Benzinből meg aztán ilyen difit sose vettem volna észre
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #342624 üzenetére
Latod?! Beleptel a premiumgumival a fogyi nirvanaba.
-
grizlisandor
veterán
Mi folyik itt emberek?!
Történelmi fogyit produkált Piros, mióta nálam van.
7,7 literes számolt átlagfogyasztás, hát mi folyik itt Gyöngyösön?! GY Vector 4S Gen3, ennyivel jobb lenne, mint a Hankook VP3(eddig a rekord 7,77 liter volt)?!
Megint Orlen puruttyát kapott 565 forintért. -
Reggie0
félisten
válasz
cOxeR #342607 üzenetére
Nem problema ez, azert vannak a szabalyok, hogy mindenki tudja mi a dolga. Ezert rendesebb egy osztrak vagy nemet kornyezet, mert szarra van szablyozva es jelentgetik is fel egymast. Csodak nincsenek. Ha nincs valami szabalykent elvarva, akkor a renitenseket jutalmazza a rendszer, mert annak lesz komfortosabb az elet, aki szarik masokra. Ez a vilagon mindenhol igy van.
A kukat pedig a kukasnak nem szabadna kozuton hagynia, kresz ilyet nem tesz lehetove nekik sehol se, felenk nem is az utra rakjak, hanem a parkolohelyekre, feljarokra es a fube.
-
dj79
senior tag
válasz
cOxeR #342601 üzenetére
Mint ex toyota hibrid üzemeltető, (p2 és auris), azt tudom mondani, hogy semmi akna nincs bennük. Egyszerűen hüyebiztos a technika, 4+ szervizprogramban pedig kifejezetten megfizethető a márkaszerviz is.
Ha az értéktartást is belevesszük, átlagos futásteljesítmény mellett, 6 évre lebontva olcsóbb lehet a fenntartása, mint bárminek, beleértve az elektromos autókat is. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342619 üzenetére
Vegul Vredestein Quatracot vettem, sajnos az is hangos 120 felett. Elotte Michelin CC-volt az halkabb volt. Most kene vennem akkor Conti ASC2 lenne a valasztasom.
-
South Velen
addikt
Amúgy jó, stabil gumi, esőben is. A fékút lehetne jobb.
120-ig a hangja is oké.Hóban nem mentem vele.
Összességében nem rossz de hát 90%-ban 140 km/h körül megyek az autóval és ott búg a legjobban, így legszívesebben lecserélném csak túl sokat buknék rajta..
Köszi a tanácsokat
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342617 üzenetére
Hasznos info, rajta volt a listamon de semmi ertelmes tesztet nem talaltam rola igy nem mertem bevallalni. De akkor jo, hogy nem...
Atcsereles jo otlet. Futofeluletet simogasd vegig, ha felre van kopva eszreveszed ugy. Oldalfalat is nezd meg, lehet szalszakadt a gumi.
-
South Velen
addikt
Tavalyi Dunlop Sport All Season-ök. A dot is 24.
Szóval nem régiek. Bár amúgy utálom mert autópályán búgnak mint a veszedelem.Lehet megcseréltetem a bal-jobbost (szerencsére nem forgásirányosak). Hogy legalább a gumit ki lehessen zárni. Csökkenteni kicsit a rejtélyt...
Szerk: ja a szilentgumira gondoltál.. késő van már
igen, az sérülhet már ilyen korban gondolom akár egy futómű beállítástól is szélsőséges esetben..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342614 üzenetére
Megmozgattad ha oreg a gumi akkor konnyen serul. Mondjuk a futomuves szolhatott volna...
-
South Velen
addikt
Nyomás rendben persze, van is itthon Xiaomi kompresszor, mindig nézem. Nekem is lengőkar szilent a tippem, de egyrészt furcsa hogy a szerelések előtt (mindössze 1000 km- rel ezelőtt) teljesen rendben volt az egyenesfutása
most meg érezhetően elhúz. Nem mentem nagyobb úthibára se azóta, 1000km alatt nem kéne hogy így amortizálódjon, bár az is lehet szerelgetések alatt történt valami.Illetve mindig mondom a szerelőnek hogy ha már valami nincs 80%-os állapotban, inkább szóljon, tudja hogy igényes vagyok rá hogy minden rendben legyen. Bár a szerelő meg inkább a "ki van fizetve az egész, minek cseréljük még" típust erősíti
.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342612 üzenetére
Ha csak gazadasra csinalja akkor az sanszosan szilent hiba.
A guminyomas rendben van? Az is meg tud viccelni igy ha az egyik laposabb. -
South Velen
addikt
Sziasztok,
alany egy Renault Laguna III.
Első rugócsere volt, illetve a kerekeket is megcseréltettem a két tengely között. (négyévszakos gumikat használok) Továbbá volt még ebben a körben első féktárcsa+fékbetét csere is, de ez nem hiszem hogy releváns.
Utána balra húzott az autó.
Ezért el is vittem futóműállításra, gondoltam a rugócserénél elmozdulhattak a dolgok.
Futóműbeállításnál a mérési lap szerint mindent jól beállítottak.
Viszont továbbra is balra húz az autó,de úgy vettem észre hogy csak akkor ha gázt kap (gázon van a lábam).
Mi lehet ez? Ha a gumiabronccsal lenne gond, akkor akkor is balra húzna ha nem lenne gázon a lábam, nem? (Nem értek hozzá)
Talán lengőkar szilent? Se a szerelő se a futóműves nem jelezte, hogy gond lenne vele.
-
szebe
addikt
válasz
Steve_Brown #342603 üzenetére
Nálunk 16 évig és ~180 ezerig szolgált egy Fabia a családban az említett motorral, nem volt vele gondunk (pedig sokat ment városban). Hogy mennyire jellemző, az passz.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Steve_Brown #342603 üzenetére
olajcsere mennyire gyakran volt elkovetve rajta?
nem papiron, hanem valosagban
egy ilyennel megprobalnam, hatha... -
válasz
Reggie0 #342602 üzenetére
Tudod itt az a gond, hogy tiltani kell, korlátozni kell, mennyivel egyszerűbb lenne ha gondolkoznának sokan és a saját kényelműket nem tennék mindig mindenki más "általános érdeke" elé, ez sajnos nem csak ezekre vonatkozik, hanem minden másra is persze.
Blőd példa... csütörtök kukanap, a kukások az úttesten hagyják a kukát, ugyanez a szitu lesz, mint az előbb csak kukával, én ha itthon vagyok kimegyek, behúzom a sajátom, meg a szomszédomét is 1-2 méterrel az útról. Nem az én fényezésem a cél, közel nem vagyok hibátlan, és nekem is vannak önös dolgaim ... hanem egy egyszerű gesztus/figyelmesség, ami nem egy nem kettő embernek segít, hanem mondjuk az összesnek aki a két kuka miatt egész nap lassítgat kerülget.
-
Qru
MODERÁTOR
Ön is utálja az autója érintőképernyőjét? Jó hírünk van: visszatérnek a hagyományos gombok [link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
cOxeR #342601 üzenetére
igen, ezeket 3-4 evesen cserelik, flottas autok
egy kicsivel tobb, mint egy eves ez az auto (2024 marciusi uzembehelyezesu) es ebbol a 40k-bol is 35k km-t Bp-n tett meg eddig a pilota szerint, szoval az a 4.9 sulyozottabban is inkabb "varosi", nem vegyeselotti LPG kettosuzemu Clio-k voltak, de azokat nem is szerettek, mert a foldre kell ulni benne ehhez kepest
meg a jellemzoen alacsonyabb nok ebben "Cross"-ban most magasabban ulve jobban at is latjak a varosi forgalmategy mini-SUV
-
válasz
F-ECT$ #342545 üzenetére
Első autónak is jó, csak nagyon sokan nem tudnak még/már megfizetni ilyen kategóriás autókat, de akár egy lassan olcsónak számító 4,5-5M Ft-os I3-ast se... a nagy átlag 16e km-t megy egy autóval, ez havonta kerekítve 1300 km, tovább szeded, mondjuk munkanapokra és nem számolsz mást, akkor napi 62 km, amit ugye a hétvégi meg az egyéb utazásokkal még csökken is, erre bármilyen elektromos autó megfelel, télen is kb. még a 2,5-3M Ft-os árkategóriában is.
-
Steve_Brown
senior tag
Sziasztok,
2009-es évjáratú BUD kódú 1.4-es 16 szelepes VW konszern motorokra mennyire jellemző, hogy hidrotőkésség mellett még csapszeges is lesz? 150 ezer kilométer van benne, nagyim az első tulaj ő hozta ki szalonból. Egy ideje (értsétek 3-4 éve) ocsormány módon kelepel. A családban járt pár ilyen kis benzines VW konszern motor és gyakori volt, hogy hidrotőkések legyenek.
Ebben az az érdekes hogy melegedésre nem halkul, meleg motornál meg tényleg rendesen kelepel. Redditen súgták, hogy ez a kód egyébként szokott csapszeges is lenni. Ez valós?
-
válasz
Reggie0 #342527 üzenetére
Kár ezen rugózni, szerintem ettől lesz az egész egy nagy zsúfolt használhatatlan valami... ma is jártunk épp arra, ugyanúgy álltak az autók, így ha kettő kocsi jön egymással szemben, akkor az egyik rámegy a szomszéd "olcsón" letérkövezett bejáróra, mert elmenni nem tudnak egyszerre, tehát lehúzódik az útról, hogy a másik elférjen, ebből lesz a szétrombolt térkő, meg az út melletti kátyú és az úton a sok felhordott kavics.
Azért mert kettő balek, nem képes értelmesen parkolni, és nem fogja fel, hogy az útra ne lógjon be. Nem fogunk egyetérteni, a lehet és az ésszerű sajnos nem mindig jár együtt.
Amúgy a fő gond az, hogy nem egy nem kettő ingatlant megcsinálnak garázzsal, átadják, majd a garázsból csinálnak szobát, a 2-3 kocsi meg megy ki az udvarra meg az utcára.
Lényeg a lényeg, nem előttem van, nem is járok arra kocsival, gyalog meg nem igazán érint, csak nulla logika van abban amit művelnek. -
hobizoli
nagyúr
voltunk hetfon egy ceges projektmelon kint "terepen", a ceges Yaris Cross hibrid 40k km atlagfogyija 4.9liter volt varosban (Bp) hasznalva
....azert az nem szar -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #342587 üzenetére
Amig hatosagi aras vt a nyal akkor osoktol hazafele mindig a Kerepesi omv-n tankoltam a MM95-ot.
-
Üdv! Tudna nekem valaki információt adni az intelligens töltésvezérlőkről? Milyen alapon töltenek akkut, elv. Mert egyelőre nem mindig látok logikát abban hogyan intézi az autó akkujának töltését. Az fix 1000%, hogy ha merült állapotban is van az akku külső okok miatt, akkor sem tolja bele az Ampereket. Így pedig kb soha nem toltődik vissza a kivett kraft.
-
Micsurin
nagyúr
Fogyi volt ma már?
10,67, 430km alapján full reggeli dugó M2-M0-Szentendreivel, egész tűrhető. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #342590 üzenetére
Eredetvizsgán.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #342588 üzenetére
Arra is harapnak idéntől azt mondta. Szóval ha régen nem is volt vele negatív tapasztalat az nem garancia arra, hogy most is át fog csúszni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #342583 üzenetére
Kamu nem kamu ezzel indított hogy nincs harag de vigyem máshova a gyűrött és csavarral felrögzített rendszámmal a kocsit eredetvizsgázni.
Ha ott vizsgáztatom nála, akkor ráírja hogy sérült különben elpicsázzák az engedélyét.
És mellesleg említést tett az átragasztott hologramos matricákról is. Hogy nem érti miért nem raknak újat a kocsikra hiszen kérhető belőle bármikor új... -
stickermajom
addikt
válasz
grizlisandor #342550 üzenetére
Semmi, veszel egy nagy levegőt és éled tovább az életed.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
tboldi #342576 üzenetére
SNR-t nézem most második nekifutásra. kb 50k-ból megvan.
2007-es Volvo XC90. D5 AWD
"Vizsgálni pedig úgy lehet, hogy a kereket kell megforgatni a levegőben, illetve a tetejét és alját megfogva mozgatni, hogy kotyog-e."
Ez a teszt megvolt már az elviselhetetlenül búgás után tavaly is, és nem igazán lehetett észrevenni semmit. Pörgettem a kereket de nem volt hangja úgysem. Gondolom más, ha rajta van a közel 2 tonna súly is. -
F-ECT$
titán
válasz
KAMELOT #342579 üzenetére
Hát ez az, én biztos nem vennék így autót, de Magyarországon az ár és a presztizs számít, így van piaca ezeknek a 200k-t futott M3-aknak is, különben nem hoznák be őket.
Új autóként azért vállalnak általában 7-8 év garit az akkura, motorra a gyártók, szóval ott nincs rizikó, de ha letelik, akkor jön az orosz rulett.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #342572 üzenetére
Nekem azt mondta, hogy ha át is engedne (gondolom arra utalt, hogy "20k") akkor is vannak erre állítva emberek, akik kifejezetten a régi kocsik fotóit nézik át matrica és rendszám miatt. Ha ott kibukik, hogy szabálytalanul járt el a vizsgabiztos, akkor repül az engedélye. Ezt meg érthető okokból nem akarja kockáztatni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Atomgeszi #342573 üzenetére
Az igaz, hogy nem NM kulccsal, csak amolyan nem tépem meg, de azért meghúzom módjára.
Na, ez baj. Nem tudom, milyen autó, és hogy pontosan mennyivel kell meghúzni, de általában 180-200 Nm szokott kelleni.
Márkából az NTN-SNR a legjobb szerintem, ha épp elérhető, de nekem még az SKF-re sem volt panaszom, illetve a Timken is jó.
Vizsgálni pedig úgy lehet, hogy a kereket kell megforgatni a levegőben, illetve a tetejét és alját megfogva mozgatni, hogy kotyog-e.
-
F-ECT$
titán
válasz
KAMELOT #342558 üzenetére
Hát ez egy nagyon jó kérdés. Az látszik, hogy a gari lejártával külföldön szabadulnak a Tesláktól, ezért jön be most egy csomó 160-190k km-t futott Model 3 7-9M Ft körül. Elvileg az akkut már tök jól újra tudják hasznosítani (90-95%), viszont ha tönkremegy, akkor tudtommal eladni mégse nagyon tudod, de az új meg jó drága (4M Ft?), kb gazdasági totálkár az autó. Hogy százalékosan ez mennyi autót érint az passz, mert ha nem megy tönkre, akkor azért 200k-nál sokkal többet el tudnak menni.
A motorcsere is fájdalmas, de az talán kisebb tétel. "Cserébe" az ICE-kre jellemző néhány évente pár 100e Ft-os javítások meg nincsenek. -
Atomgeszi
nagyúr
válasz
tboldi #342571 üzenetére
Párban lett cserélve a két oldallal. A másik oldal is ugyanígy lett meghúzva. Az igaz, hogy nem NM kulccsal, csak amolyan nem tépem meg, de azért meghúzom módjára.
Plusz ráadásul ugye ez nem csak kerékcsapágy, hanem kompletten az aggyal együtt adják(Igaz, ezen már rajta van, hogy made in China, de maga a csapágy asszem NKS vagy FAG volt benne)
Ami még furcsa, hogy csak 40 km/h alatt hallani, afölött megszűnik a hang, és nem a szélzaj miatt nem lehet nem hallani.(1 hónapja a szebbik nem vitte el az autót, akkor felállt vele egy padkára, meg valami iszonyatos, az átlagnál kátyúsabb utcába ment be a pilláshoz és azt mondja, hogy ő akkor hallotta először) - Én is voltam vele azóta több utat és nem lehetett hallani. De neki is akkor hazafelé abba maradt a hang.
Hétvégén voltam defektet javíttatni az elsőn, akkor én is hallottam, de nem túl hangosan, és abba is maradt.
Ma megint volt vele és azt mondja, hogy most megint van.Szóval nekem ezért furcsa, hogy egyszer van egyszer nem?
Amikor tavaly a kerékcsapágy lett cserélve, akkor az állandó monoton búgás mindig jelentkezett egy sebesség fölött és egyre hangosabban.Most akkor milyen márkát vegyek?
Amikor tavaly leszedtük a kereket, akkor sem lehetett hallani semmit. Most megint ettől félek,hogy le van szedve és semmit nem lehet hallani. -
ArthurShelby
addikt
válasz
radi8tor #342562 üzenetére
Anno mikor vettem a bömböst az eredetvizsgán szólt a faszi a matricáért, hogy most simán megbuktathatna, de jófej volt (nem tudom hogy tényleg-e, vagy csak nekem adta elő magát), viszont megígértette velem, hogy veszek matricát. Meg is vettem, csak még ott van a bömbi dossziéban
(lehet úgy vagyok vele, mint Qru az alufelnivel/szelepekkel).
Fun fact: a vw-n ugyanolyan/rojtosabb a matrica.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Atomgeszi #342569 üzenetére
Én ismét a csapágyra szavaznék. Ha nem lett megfelelő nyomatékkal meghúzva, hamar tönkre tud menni, meg persze eme kerek szerkezet lehet eleve selejtes.
És a hangbeli különbséget adhatja az, hogy más okból ment tönkre. Nálunk is a Jazz kerékcsapágyának egész más hangja volt, mint a WagonR-ének, előbbinél a kosár tört apró darabokra, utóbbinál szimplán csak elkopott.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #342556 üzenetére
Franko! Itt is mind a 2 kocsiban meg a gyari van.
-
Atomgeszi
nagyúr
Szerintetek minek lehet hangja, ami hátulról jön a kerék felől?
Hogy mihez tudnám hasonlítani, ilyen surmogó hangja van. Khrh khr.
Kicsit olyan, mint amikor a flex leáll és a korong beleér a védőbe.
Egy éve lett cserélve mindkettő hátsó kerékcsapágy. Annak jellegzetes búgóhangja volt. Ez most más.Ja és körbefogdosva a felniket 1 órás út után, elég forró is az egyik, ahonnan a hang jön.
Fékbetét és féktárcsa is 1 éves, kívülről így nem látszik semmi.
A féktárcsán is van ez a védőburkolat, az sem mozog annyira szerintem, beérjen.Így látatlanban kinek milyen ötlete lenne?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #342550 üzenetére
Gumi leeresztes. Az kb diakcsiny kategoria, viszont az elszenvedonek maradando elmeny.
-
Vismajor01
addikt
válasz
Vismajor01 #341481 üzenetére
Nna, ugye 903. 400 ftot itéltek meg.
Mondtátok, hogy nem jövök ki belőle, rá kell fizessek, etc.
Na voltam szerelőnél, nézzük meg. Megbeszéltük h elfogadom az ajánlatot.
Tegnap aláírtam és elküldtem, ma már számlán volt a pénz
Szerelő 500 ezret mondott javításra, de ebbe nem csak a balesetbe megsérült alkatrészek vannak benne, hanem összesen
Motorhazteto
Lokharito
Középső diszracs megmenthető
Középső szellozoracs jön lökhárítóval együtt
Rendszamtarto
Klimahuto ez kibontás után derül ki, hogy cserés v javítható, és egyébként nem klimahűtő hanem inverterhűtő (újonnan 80k, klimahűtő 40k lenne)
Jobb és bal fényszóró füljavito szett-ezt ingyen adja
Ezek pedig alapból megvoltak:
Jobb tükör fel-le nem megy, ennek javítása
Haspajzs cseréje
ASF szenzor cseréje
Kábelátvezető a kormányban-csere
jobb első hangszóró kontaktos-párban csere "erősítettre"
Gátlók, porvédőkkel rugókkal csapágyakkal mindennel, mind a 4 de lehet csak elől kell
Stabpálcák
Motortartó bakok
Check engine ég- de ennek javítása megbeszélés kérdése révén nem tudjuk még pontosan mi okozza (katalizátor hiba, de ott micsoda)Ezenkívül le kell fóliáznom a lökhárítót és a motorháztetőt. Sztem elég kicsi az esélye, hogy a bontott motorháztető és lökhárító az pont fekete, gondolkodom h lefényeztetem és úgy fóliáztatom le, ne az legyen hogy úgy adom el h fólia alatt szép kivéve a lökhárító meg gépháztető mert az fehér v mitudomén
De úgy számolom kifogom jönni az összegből és még marad is fájdalomdíjra h ennyit kell rohangásszak
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #342542 üzenetére
Az ami az Obi-nal van?
-
válasz
ParmaBoy #342548 üzenetére
Azért csak óvatosan! Bár többen megerősítették, de a NAV-tól nem kaptam erről írásos állásfoglalást. Ezért írtam, h elvileg.
molnarpeter: Jó gondolat, de a családtagod lehet, h rosszul járna egy ilyen manőverrel. Elvileg őt (mint első magánszemély tulajdonos) még ugyanúgy megtalálhatják. Az autó nálad marad, de az áfa befizetésére kötelezhetik őt.
-
tboldi
nagyúr
Megvan az új klímakompresszor, de csak 19-ére kaptam időpontot, úgyhogy a győri talira biztosan nem az Alfával megyek. A maradék 3-ból melyiket szeretné látni a tisztelt publikum?
Suzuki WagonR+
Honda Jazz
Lancia Ypsilon (magamtól ezt választanám) -
Reggie0
félisten
válasz
macilaci78 #342553 üzenetére
Amugy igen, sot csaladihazas negyedben nem is olyan kevesen azt hiszik, hogy az o hazuk ele csak o allhat, mert telen egyszer lesoporte a havat. Belvarosban legalabb a kozos dolgokat nem erzik annyira sajatjuknak.
-
KAMELOT
titán
válasz
F-ECT$ #342545 üzenetére
Itt akkor jön a gond, amikor majd eladod.
Ki fogja megvenni a 200.000km-es EV-t? Mert ott nincs alkatrész csere csak aku és motor csere komplett, ami nem olcsó mulattság.
MErt erről még semmit nem láttam, hogy mennyien vásárolják használtan az EV-ket és mennyi km van bennük, amikor megveszik.OPiiPO: Én Shell vagy Orlen tankolok + VIF Aditiv
-
ParmaBoy
tag
válasz
molnarpeter #342556 üzenetére
Itt a tavasz, lehet ültetni, vágj a rugókból, a golfnál amúgy is autentikus (mint ahogy a civic-en a kipu csere)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
grizlisandor #342550 üzenetére
Párhuzamos parkolásnál ha 50 centi van a kocsi előtt, mögött összesen, akkor már magabiztosan ki lehet állni. Lehet, hogy 4× is kell előre-hátra lambadázni, de kifér. Ezeken nem szoktam problémázni, sőt, ilyen helyekre be szoktam állni. Belvárosban jellemző, hogy csak ennyi hely van, régi Corsával próbál beállni, de feladja, én még betettem a Passat kombit ugyanoda.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Reggie0 #342549 üzenetére
Parkolóból kellett már kitolnom kocsit, mert nem fértem el beszállni. Garázzsal ez még nem fordult elő*.
Nem csak családi házakhoz lehet garázst építeni, de családi házas övezetben még annyi önkontroll sincs az emberek többségében parkolás tekintetében, mint társasházas városi környezetben.Feleségem tette le a kocsit, ő elfért az oszlop és a kocsi közt, nekem nem volt kedvem összekenni magam, de a szomszéd kocsit megkerülve el tudtam menni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bulikavagyok #342521 üzenetére
Ugyanez rokonnal, ajándékozással nem olcsóbb?
-
szebe
addikt
válasz
pècsimunkás #342547 üzenetére
Szerelés kemény áron megy, itthon negyede nagyjából.
-
grizlisandor
veterán
Mi a helyes megoldás, ha büdös bunkó úgy áll oda a parkoló autódhoz, hogy te nagy küzdelmek árán tudsz csak kihajtani onnan, hogy ne húzz meg se az előtted állót, se az idiótát, aki rádállt?
A savam az egyből feljött, ahogy láttam, hogy állt oda az idiótája, na azt megkapta ajándékba, meg tanító célzattal leengedem a kerekét, de siettem, így csak a szelepsapkát tekertem le... Mx30 visszapillantója nagyon vonzott, de nem akartam kárt okozni.
-
Reggie0
félisten
válasz
macilaci78 #342544 üzenetére
Nem, amellett, hogy a garazs az nem jelenti azt, hogy honnantol le vagy tiltva a kozteruletrol
Amugy helyfuggo, eleg sokfele kerteshazas ovezet letezik, nem mindenhol szukek a helyek az utcan.
-
ParmaBoy
tag
válasz
bulikavagyok #342523 üzenetére
hmm, ez egy érdekes "trükk", elteszem fejben.
-
válasz
macilaci78 #342542 üzenetére
OMV középárast szoktam tankolni, MOLhoz csak pisilni és hotdogozni járok
-
F-ECT$
titán
A kiállításon mutogattak 1000, sőt 1300 kW-os töltést. Nem tudom, hogy ez mikorra tud elterjedni, de ezzel már annyi idő a "tankolás", mint egy normál tankolás, azaz 8-10 perc. Mindez egy 100 kWh-s akkuval párosítva, ami télen autópályán is tudja a 350-400 km-t már az a kombó, amivel nem nagyon lesz para az emberek 95%-nak. A maradéknak meg úgyis marad még az ICE jó pár évtizedig.
Második autónak meg már most is jó, amit az EV-k tudnak.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
OPiiPO #342524 üzenetére
A motor csinált az előző tank MOL benzinnel olyat, hogy fekvőrendőrön alapjáraton üresben átgurulva lefulladt. :S Szerelő azt mondta, csak az OMV. Most egy pár tankolás erejéig teszek egy próbát az OMV puruttyával. Tegnap rájöttem, hogy nem nagy kitérő otthonról a Fogarasi úti töltőállomás, munkából hazafelé menet pedig a Mester utcánál a Praktikerrel szemben.
-
hdanesz
őstag
válasz
ParmaBoy #342539 üzenetére
Nekem egyetlen egy alkalommal volt átragasztott matricával bajom. Műszakin szóltak miatta.
Pedig volt már tizenöt autóm.Szerintem ez embertől/műhelytől függ. Ki mennyire szabálykövető.
Alapvetően a képeket is össze-vissza készítik. Van aki külön lefényképezi a regmatricát is meg az autót elejétől végéig. Van ahol meg 2-3 kép van össz. Egy alvázszám, motorszám és kb. a műszerfal. -
ParmaBoy
tag
No, volt tegnap szó a regmatricáról: ma voltam vizsgán egy átragasztott matricás kocsival, de simán átment, megkérdeztem, h mi most ezzel a sztori. válasz :kb egy éve szóltak rájuk, h figyeljék jobban, ami szabadon lett értelmezve, aztán megint szóltak, h ha fel van normálisan ragasztva, nem sérült és látszik a szám is, akkor engedjék át.
Ez BP, lehet máshol más a gyakorlat.Amúgy awd kocsi volt, 47k a tarifa és egy kisebb délpesti bázisról beszélünk.
-
-
KAMELOT
titán
válasz
F-ECT$ #342526 üzenetére
Tudom! Átvitt értelemben írtam.
Qru: Voltam arra, de nem kell oda elutazni. Elég ha elmegyek itt Ács fele. 20-al kell menni és kerülgetni a kátyúkat
Tegnap mondom kipróbálom a 200km/h. 188km/h le van limitálva a kocsim
Aztán megnéztem és tényleg a gumik végett limitálva van. Ezt is megtudtuk! -
F-ECT$
titán
Néztem pár videót a Shanghai autókiállításról, és nem tudom, hogy mennyire szólt a jövőről és mennyire arról, amit már most meg tudnak valósítani, de EV vonalon nagyon durva amit mutattak.
Illetve az ottani árakat nem lehet korrekció nélkül összehasonlítani az itteniekkel, de volt pár autó, amit azonnal vennék annyiért, amennyiért ott kínálják.
-
válasz
F-ECT$ #342526 üzenetére
Mondjuk nekem sokáig i30-asom volt és ez a méret (mondjuk golf méret) tökéletes lenne BP-en ha nem lennének ilyen vacakok a viszonyok (és nem csak az utak, a "jó lesz így" járdák és fekvőrendőrök is játszanak). De annyira feldigeltem magam azon hogy állandóan figyelni kell de nagyon hogy 2017 óta suv van. Toyotának meg köszi hogy nem gyártanak (szerintem) normális külső/belső méret arányú autót a rav4-nél kisebbet. Scross jobb volt ebben, de kellett a toyota hybrid (sokkal jobban beleestem az apa taxi szerepbe mint gondoltam..).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bulikavagyok #342521 üzenetére
Szerencsere japo parti vagyok de igen. Ha nem szedik ossze magukat akkor baj lesz. Sot mar igazabol baj van...
-
Reggie0
félisten
válasz
cOxeR #342505 üzenetére
Elsodlegesen azert mert szabad. Attol meg, hogy koltott egy garazsra vagy beallora nem lesz kevesebb joga a kozteruletet hasznalni, mint annak a szomszednak aki nem koltott ilyesmire es mindig az utcan all. Az extra beruhazast maganak keszitette, amit ugy hasznal ahogy szeretne, nem a szomszedoknak.
Amugy meg sokszor kenyelmetlen becentizni az autot, nyitogatni a kapu, szuk helyen kiszalni, stb. foleg ha tudja, hogy aznap meg maszkal az autoval vagy esetleg pakol a garazsban, masra kellett a hely, stb.. -
KAMELOT
titán
Tegnap voltam BP-n.
Utak szétbaxva, közlekedési dugó mindenhol, tele indiai futárral.
Itt kéne autóznom 3 havonta lehetne cserélni a gátlókat. -
válasz
macilaci78 #342516 üzenetére
+1, emiatt ás a hot dog miatt járok főleg MOL-ra
-
válasz
weiss #342522 üzenetére
Azért mert így elvileg már nem tudják tőled elvenni az autót. Több nagy értékű autót vettem már "készpénzért", alaposan utánajártam a témának. A NAV-nál, jogászoknál, autókereskedőknél, stb.
Szerk.: Jóhiszemű vásárló vagy aki magánszemélytől vásárolt, így elvileg nincs jogalapja a lefoglalásnak.
-
válasz
bulikavagyok #342521 üzenetére
Az egyetlen megoldás - ha biztosra akarsz menni -, h az adásvételnél közbe kell iktatni egy másik magánszemély tulajdonost is.
Ez miért oldja meg a problémát? -
válasz
cOxeR #342466 üzenetére
Én sem értek egyet azzal, h a gyártók folyamatosan növelik az autóik méretét, de amit leírtál sok esetben inkább az átgondolatlan várostervezés hibája. Nem egy olyan projektet ismerek, ahol hatalmas üres területet parcelláztak fel egy település szélén, lett volna hely bármire, de csak szűk utcákat és mini (5-600 négyzetméteres) telkeket alakítottak ki. Ja és persze sok helyen egy ilyen kis telekre is kiadják az ikerházas építési engedélyt.
Qru: Én komolyan aggódom az európai gyártókért.
Autóvásárlás cégtől: Többször vettem már így autót, minden esetben extra odafigyeléssel. Sajnos az nem igaz, h miután a nevedre került az autó már nem érhet semmi baj. Áfacsalásnál például simám megtalálhat a NAV, akár hónapokkal (évekkel?) később is. Baráti körben többször előfordult már. Az egyetlen megoldás - ha biztosra akarsz menni -, h az adásvételnél közbe kell iktatni egy másik magánszemély tulajdonost is. Én így vettem az M4-et is. Ez kb 350 ezerbe fájt a tulajdonosnak, de ő belement, én meg örültem.
-
#214
aktív tag
válasz
grizlisandor #342517 üzenetére
+1, én is a MySpart használom OMV kúton tankolásnál.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
BigBlackDog #342514 üzenetére
Ingyen pisire ott a MOL. Spar-ba nem járok, SuperShop regem van, de szerintem vagy 5-8 éve nem volt aktivitás.
-
ParmaBoy
tag
válasz
macilaci78 #342512 üzenetére
Olyan, mint a legendás holland kapus, van der saar.
Amúgy tényleg az, kb nem ad semmit, max a supershop kártyát váltja ki fizikai formájában, de rendszeresen kijelentkezik magától (nem tőled), stb.
Én OMV-zek céges szinten (routex), de az appot hanyagolom.
-
macilaci78
nagyúr
OMV-nek van applikációja?
-
macilaci78
nagyúr
-
6030D
addikt
válasz
macilaci78 #342507 üzenetére
Szerintem most sem azért nem mennek az emberek a lakásból a peremvárosi családi házba, mert nem élhető.
-
Járda?
- se járda, se árok itt az úttesten sétálsz
Reggie0 de miért az úton parkol valaki családi házas övezetben? Azért van udvarod, hogy ott állj meg nem?
Én képes vagyok naponta 3-4x is visszaállni a garázsba pedig előttem 4-5 auto is elférne senkit nem zavarnék, 16 évig manuál kapuval, tehát kiszáll kinyit visszaül beáll becsuk.
Aztán ha a mentő tűzoltó netán nem fér el és kerülni kell vagy csak lassan tud átmenni emiatt az nagyon tré. Egy pici 400 m2-es telken is kellene akadni 15 m2-nek egy autónak, persze ahol 1 telekre kerül 2 ikerház és van 5 auto… az megint egy másik szitu.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Linux kezdőknek
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Társasjáték topic
- Jégcsákány is megirigyelné a Realme GT 7 hőelvezetését
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi 10 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest