-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hacki87
senior tag
-
Horel77
tag
válasz Kornel #51402 üzenetére
Félreértés ne essék, nem vagyok a négyévszakos ellen. Jártam én még régen ladával nyári gumival (álmomban ne jöjjön elő ) és még nem öltem meg senkit. Csak hogy így is maradjon, leszoktam róla.
Én csak arra utaltam, hogy azzal azért nem árt tisztában lenni -tudom, hogy tudod- hogy mikor a 4évszakosnak ideálisak a körülmények, messze nem vernek akkorát a télire, mint a téli a 4évszakosra az ő körülményei között. -
Kornel
veterán
-2 fok szokásos 70+ km/h az m3-m0 felhajtónál a visszaforditoban.
Megyek a sarokba 😂
Ja amúgy még élek 😉 -
Jájj more mennyi komment. 3 napig nem vagyok aztán több mint 2 oldal.
Látom amióta elmentem nem változott semmit a téma, még mindig a gumi.
Személyes meglátásom szerint a 4 évszakosnak az lenne a lényege, hogy télen-nyáron használhatom (hiszen 4 évszakos), ergo akkor most annak mi értelme van, hogy van egy nyári szettem meg egy 4 évszakos? Akkor már tényleg legyen a másik szett egy téli. Vagy ha decemberben úgydöntök, hogy elugrom Erdélybe vagy vidékre nagymuttihoz, akkor vegyek a meglévő 2 szett mellé még egy harmadik télit?
A fő probléma az, hogy az emberek nem tudják helyén kezelni a saját képeségeiket, autójukat és az útviszonyokat. Most, hogy fenn van a téli szett én is nagyobb féktávokat veszek (bár eddig sem voltam az utolsó 5 méteren fékezős fajta), meg a kanyarokba is 5-10 km/h-val lassabban megyek be.
A 30 éves hullaszállítóval 6+ éves 4 mm-es nyári gumival jártam olyan havakban, hogy ihajj. Mégsem törtem össze/öltem meg senkit. Igaz úgy is mentem vele, mint a fosólúd a jégen.
Szépen tessék mindenkinek az útviszonyoknak, saját képességeinek és autója képeségeinek megfelelően vezetni és akkor nem lesz probléma.
-
Qtya123
őstag
válasz hacki87 #51403 üzenetére
"10év alatt 2ön volt téli gumim. Jeges úton is megálltam elindultam a nyárival csak helyén kell kezelni"
Nagyon helyes, hogy azóta átálltál négyévszakosra.... Az ilyen jó a nyárigumi a jégen/hóban mentalitású embereket legszívesebben kirángatnám télen a kocsiból. Mikor az általad leírt módon "helyén kezelik" a dolgot, akkor szépen feltartják a forgalmat, mert jóval lassabban mennek. Munkatársam is addig játszotta ezt, amíg egy emelkedőn a 2 cm hóban nem tudott elindulni megállás után a nyárigumijával. Olyan forgalmi dugót okozott, hogy őt kikerülők majdnem meglincselték. Volt ott átordibálás kikerülés közben, hogy "nyárigumis köcsög".
Nekem egy télen volt nyárigumi az autón (felénk hó is van azért a Mecsekben). A következő évtől elhatároztam, hogy ilyet soha többet. Megváltás volt az átállás. Nem akarok én forgalmi akadály lenni...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz hacki87 #51410 üzenetére
Szerintem nem ő köcsögözött, hanem az általa leírt történet szereplői az általa leírt történet főszereplőjét.
Ezt meg ma reggel láttam. Még, hogy a Suzuki nem tartja az árát... Ha valakit érdekel a koccsi, megadom a helyszínt is (de trollkodni nem menjen már senki se )!
[ Szerkesztve ]
-
HellGreg
őstag
Sziasztok,
Ford S-max 1.8 TDCI-men cicceg a porlasztó, valami tömítés elment rajta és szivárog ki az üzemanyag. Menni megy csak fura hangja van. Illetve hidegben elég nehezen ugrik be, 10-15 másodpercet kell gyújtani mire beugrik. Mivel nem vagyok ismerős annyira még Budapesten, nem tudom, hova vigyem. Kinéztem gyálon a Moltim szervizt, valakinek van már tapasztalata velük? Illetve tud valaki megbízható, nem lehúzós diesel szervizt? Dunaharasztiban lakom.
Köszönöm!
-
mandleee
tag
Én speciel külön téli-nyári garnitúrán vagyok, külön acélfelnivel. Nem kell a gumisnak minden évben kicserélni, plusz a gumik is megköszönik, hogy nem veszik le-föl minden évben őket a felniről. Sajnos csak 2 hete tudtam lecserélni a nyári gumikat, azért érezhető a különbség. Nem a hó miatt kell a téli gumi, hanem a talaj alacsony hőmérséklete miatt.
"Szépen tessék mindenkinek az útviszonyoknak, saját képességeinek és autója képeségeinek megfelelően vezetni és akkor nem lesz probléma. "
Ezzel maximálisan egyetértek! -
őstag
válasz Kornel #51402 üzenetére
Az összes hozzászólásodban önigazolást keresel. Állandóan azzal jössz, hogy mindenből a legjobbat adod meg a kocsidnak, de valahogy a tények ennek az ellenkezőjét mutatják.
Elvileg azért vetted meg az Apollo négyévszakosat, mert szarért-húgyért dobálták egy oldalon, még poénból is megéri. Azóta mást sem olvasni, csak, hogy mekkora király ez a gumi, mindenki hülye, aki nem négyévszakosat vesz, meg még az is, aki esetleg drágábbat (CC). Most jössz ezzel a Falkennel is.. szart hasonlítasz a szarhoz, nem mérvadó.
De most lehetne sorolni még a dolgokat.
Milyen komoly futóművet raksz a kocsi alá, amikor vásárláskor egy FL utáni példányra nem futotta, ezért zörög minden műanyag elem belül, de azért a Honda az isten, mert ebben még spárgában is elférsz elöl.
Mindenből a legjobbat.. és akkor linkelgeted itt a Mannol olajat, amit a fűnyírómba nem öntenék bele.
Azt meg csak a pénzügyileg analfabéta emberek hiszik el, hogy egy új autóval ugyan ott vagy a végén árban, mint egy kevéssé használttal.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Magnum_
nagyúr
Sracok, mivel a teli gumi vs nyari gumi vs negyevszak gumirol meg nem beszeltunk ezen a telen, ezert ha lehet, terjunk mar ki erre.
Koszi!I humbly and respectfully decline™
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #51408 üzenetére
Megcsúszott az egyik, gondolom nem banánon.
Kornelka: És ez mit bizonyít?
Neked semmit, mert nem érted. Tőlem akár mezítláb is járhatsz Budapesten. De a középhőmérséklet és a statisztika nem győzött meg, hogy itt létjogosultsága lenne a 4 évszakos guminak.
[ Szerkesztve ]
-
-
B-L-A-C-K
titán
Erre a gumi témára visszatérve, én nem értek hozzá, de szerintem egy 4 évszakos nem véletlenül 4 évszakosnak van elnevezve, azaz télen is meg kell állnia a helyét, biztos nem úgy mint egy márkás kimondottan téli, de valamilyen szintet hoznia kell egy szintet. Aki meg BP-en lakik nem olyan sokat lát havat/jeget az utakon, én ~5 éve lakok itt és ha esik egyből sózzák szinte mindenhol. Ettől függetlenül én is télen télit, nyáron nyárit vennék/veszek.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Evil Snowman #51406 üzenetére
Bezzeg, ha húztak volna gumit, akkor családalapítás sem lett volna és nyugalomban lenne a topic.
(#51421) Ironizer
Na baszki, más is lelőtte a gumis poént mielőtt a végére értem volna.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nekem azzal van itt bajom ebben a 4 évszakos gumi kérdésben, hogy megspórolnak vele az emberek egy szett gumit, ami nem gond addig míg a biztonság rovására nem megy. Gazdasági és környezetvédelmi szempontok szerint jól döntöttek, kétségtelen, aki nem jár sokat, vagy nem jár egyáltalán hegyvidéken, az vegyen tőlem 4 évszakos gumit, de:
Magyarázzák itt a többieknek, milyen jól döntöttek és mennyire felesleges a téli.Lehet foggal, körömmel, középhőmérséklettel, gumitesztekkel védeni a döntést, de nem kell. Akinek elég a 4 évszakos teljesítménye télen, az boldog lesz vele, akinek meg nem elég, meg fogja venni a télit. Amíg lesz tél, soha nem lesz felesleges a téli, max. egyeseknek. Mondják azt hogy nekik elég, akinek meg nem, vegyen télit, de ne nézzék már hülyének azokat, akik mégis a téli mellett döntenek, mert a statisztika szerint felesleges pénzkidobás..
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Valaki vett már ilyet? Van értelme?
Illetve ha már gumi. Nincs valami kalkulátor, hogy eltérő coll esetén mekkora bar kell a kerékbe? Csak mert nekem fel van vésve az ajtón belül a gyári 16-os méretre. A nyárim viszont 17".
-
Jaffa75
őstag
válasz HellGreg #51412 üzenetére
Szia
ide vidd el, a C-Maxomat ők szervizelték... közepes ár, jó hozzáértéssel pásrosítva, valamint megspékelve, hogy ott lehetsz végig a javítás alatt / és minden kérdésedre türelemmel válaszolnak!!/
-
B-L-A-C-K
titán
Amúgy az igaz ugye ha van cascod és nyári gumival történik baleseted télen akkor nem fizet?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #51431 üzenetére
Itt nem csak a Casco, hanem a kötelező sem fizeti az okozott kárt télen a nyárival, vagy a forgalmitól eltérő felni és gumi méret miatt.
Nálatok talán nincs benne a forgalmiban az autón használható felni és gumi adat... Itt mindegyik váltó méretet be kell íratni, ha használni is szeretnéd. Itt nincs kecc-mec: átmérő, szélesség, ET szám, terhelhetőségi index, sebesség index, minden benne van a forgalmiban.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #51432 üzenetére
Lószar sincs benne a magyar forgalmiban, kb. azzal jársz, amivel akarsz, ameddig nem lóg ki a malomkerék a sárvédő alól.
Talán ez a kisebbik baj, a nagyobbik az, hogy rengeteg kretén jár 7-8-10 éves, slickre kopott gumival. Az meg aztán tökmindegy, hogy nyári vagy téli volt újkorában, pont ugyanúgy tapad télen.Same rules apply!
-
tomcsi23
veterán
válasz B-L-A-C-K #51431 üzenetére
• a gépjármű a káresemény időpontjában súlyosan elhanyagolt, a gépjármű műszaki vizsga előírásainak nem megfelelő állapotban volt (különösen a fék, a kormány, a futómű és a gumiabroncsok), és ez az állapot közrehatott a kár bekövetkezésénél,
Ez alapján az 1,6 mm-t meghaladó profilmélységű akármilyen gumi megfelelő lehet. Ja, ha közrehatott egyáltalán.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz thomeef #51357 üzenetére
Hmm, hát hirtelen ez ugrott még be: [link]
Csak szólók: ez 6,5 sec alatt van 100-on.
Amúgy Mazda 6 kombi... bár azok eléggé rohadósak. Avensis kombikra is ránéznék a helyedben.
Germán verdák? Vagy maradjunk a japó vonalon?
mod:
kgergely23: Hozzájuk vittük haver autóját nagyon tudom ajánlani: Atilex Kft
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz B-L-A-C-K #51436 üzenetére
Ott igen ha kinti honpolgár vagy. Külföldiként csak akkor ha nem az évszaknak megfelelő gumival (és kellő profilmélységűvel) közlekedsz.
4 évszakosok kedvéért: a 4 évszakos, tekintve hogy van téli minősítése (M+S, CC-seknek meg a 3PMSSF minősítése is van) elfogadják évszaknak megfelelő guminak.
#nincsbennetarcsi
-
ADAM1337
nagyúr
válasz molnarpeter #51400 üzenetére
Persze az lemaradt: ebay
-
EQMontoya
veterán
válasz B-L-A-C-K #51438 üzenetére
Hogy úton maradjon az a két tonna.
Az Insigniák közismerten az "abban még vót anyag" filozófia jegyében kerültek legyártásra.Amúgy a teljesítmény valóban nem indokolja, hasonló erőhöz nekem "csak" 205-ös illetve 215-ös gumiim vannak, igaz, szerintem vagy 250 kilóval könnyebb a kocsi.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
nagyúr
Én csak annyit böfögnék hozzá a gumis vitához hogy:
Télen tél van, tetszik vagy sem. Ha megnézed a kis autódat reggel (ami nem garázsban áll), hogy egyre többször fagy rá a hajnali pára. Az úttal ez szintén megtörténik, főleg ha nem főút mellett laksz, hanem egy kis utcában kertvárosi részen. Innen következik a másik buli is, ha havazni kezd: A kis utcákat nem, vagy csak 1-2 nap múlva pucolják (már ha, de inkább nem), azok bizony havasak, majd jegesek/jégbordásak lesznek.
Fogarasi úti felüljáró nemtudom ismerős-e?! De van még pár budapesten. Nem1x láttam hosszú kocsisorokat rajta, mert valaki(k) nem tudtak rajta felmenni.
Az a baj, azt felejtitek el, hogy a nyári gumi alapból kemény keverék. Télen még jobban megkeményedik, és nem fog úgy tapadni. Nincsenek lamellái, nem tud kapaszkodni, stb.
Magatoknak csináltok majd szívót, amikor baleseteltek, meg akinek nekimentek.
Volt, hogy akkora hóviharban mentem le újvárosba, hogy csak az útmenti palánkot láttam az M6-oson, semmi mást. Hókotró sehol. Máskor akkora ónos eső esett a normafánál (emlékeztek biztos), hogy 5 centis jég volt a kocsin, fákon, mindenhol. Akkor micsinálsz a nyáriddal?Kár ezen lovagolni, főleg meggyőzni ne akarjátok a népet, hogy hülyeség a téli, mert csak borul az agyam, hogy komoly(abb) autós fórumon ilyet kell olvassak valakitől...
Kornél: Az a suzuki ultraranda, nemár... 1.2-es szívóval? Nemár...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Kornel
veterán
válasz xEon1337 #51414 üzenetére
Bátran tovább lehet görgetni, vagy fizetős szolgáltatásként ignorálni.
Saját véleményem írtam le ezekkel kapcsolatban, nem fogok egyesével reagálni, annyit azért hozzáteszek, hogy tőlem biztos nem láttál olyat, hogy a Honda az isten, stb.
Az meg, hogy mit vettem és mire telik, akár magánügy is lehetne, de elárulom, +100k-ert már FL is lett volna, igaz nem sérülés mentes, nem leinformalhato km futással, és ugyanúgy zörgő beltérrel és gyarilag szar futóművel.
De te biztosan jobban tudod a TC írásaiból, hogy a FL 8. gen hibamentes, mint a tulajok a saját tapasztalataibol.
Egyébként nyugodtan meg lehet beszélni értelmesen is az eltérő gondolatokat, aki volt már topic talin, szerintem tudja.Mod: és ahogy Qru írta, a jobb negyevszakosok rendelkezik M+A és 3PMSSF minősítéssel is, tehát teljes értékű téli gumikent használható.
Továbbá a témát itt offban is befejezem, élőben szívesen beszélgetek róla bárkivel.[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
válasz xEon1337 #51414 üzenetére
Hat az FL civic aztan nagyon agyonveri a non FL-t. ja megsem
Ugyanugy egy fos a futomuve vagy abban nem szeker technika hatso futomu van?
Gyari lengescsillapitok ugyanugy kukak mar 70K km megtetele utan is.
Es ugyanugy recseg ropog a belseje.Hjam van rajta egy masik maszk (30K ujonnan) meg mas rajta a felni ( HuuuuuHaaaaa )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
-
őstag
válasz Snoop-y #51445 üzenetére
Úgy olvastam több helyen, hogy jelentős előrelépés történt a beltér összeszerelésének minőségében az FL után.
Egyébként nincsen az égvilágon semmi bajom a Hondákkal, sőt. Ezelőtt 8-9 évvel volt alkalmam vezetni mindent, az akkori újkori kínálatból (Jazz, Civic, Accord, FR-V, CV-R, Legend).
Ezek közül egyedül a Civicben csalódtam. Amikor a váltó már új korában sem vette mindig elsőre az egyest, akkor azért elgondolkozol, hogy ez a japán minőség? És nem, ez nem user error volt vagy az adott példány hibája, mert nem egyben ültem akkortájt. A kusza dizájnról nem nyitnék vitát, mert ez teljesen szubjektív, de beülve nekem nagyon nem adta.Ha a japánok értenének a minőségi beltér készítéséhez, akkor most valószínűleg egy Accordot vagy FR-V-t vezetnék.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Qtya123
őstag
válasz hacki87 #51410 üzenetére
Látom szövegértésből 5ös voltál az iskolában... Sebaj, majd legközelebb!
Amúgy meg nyugodtan használd a nyárigumit a hóban a gázzal meg a kormánnyal Hakkinen bácsi, csak majd ha a Mecsekben jársz, akkor kérlek húzódj le, mert a közlekedés többi résztvevője nem fogja díjazni hogy Te ép 10 km/-val "oldod meg" a helyzetet a kifinomult gázpedál és kormánykezeléseddel...