- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Aliexpress tapasztalatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- OpenWRT topic
- SkyShowtime
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Linux kezdőknek
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiszteletem kedves Fórum Társak. Legvadabb álmaiban sem gondoltam volna, hogy a PH!-n van autós topik, de örülök, hogy ráleltem.
Nem igazán tudom, hogy mi itt a módi (saját autó bemutatása, leírás etc.), de örülökhogy ide találtam. Ha valakit érdekel milyen szekreim vannak, akkor leírom szívesen.
Üdv:
Snow -
válasz diablo1984 #38009 üzenetére
Köszönöm a választ.
Jelenleg kettő autó van a birtokomban, abból az egyik itthon ritka, mint a fehér holló, a másik egy tömeg autó paprikázott vátozata:
1. Nissan Pulsar EXA (N13) NX/Canopy aka Duffy kacsa (rendszám után):
- 1987 12. havi gyártás, lassan veterán
- Motor: CA18DE DOHC: 131 LE/159 Nm (@ 6400/5200), soros 4 hengeres, hengerenkénti gyújtótrafó (igazi cumi faktor, már kettőt cserélnem kellett)
- Súly: 1070 kg
- Fogyasztás: 10 l/100 kmEddig a száraz adatok. Egyéb ismertető jegyek: 2 ajtós kupé, targatetővel és cserélhető csomagtérajtóval. Elvileg 5 személyes, de aki be tud ülni mögém vagy a jobb 1 mögé, annak gratulálok. Sajnos a váltója automata (USA modell), így 4 sebességgel és egy OverDrive fokozattal tudok gazdálkodni. Automata léte ellenére meglepően sportosan is tud működni, akor automata váltóinak megfelelően, ha lepadlózza az ember, akkor egy másodpercet várni kell míg reagál, utána vissza kettőbe és vígan leforgatja magát 7200-ig.
Egy kis háttér info, hogy honnan lett: anno faterom vette meg magának, majd le akarta cserélni egy 5 személyes autóra. Én épp akkor tettem le a jogsit, így kisírtam, hogy ne adja el, hanem átveszem tőle. Ez volt 12 éve. Azóta sajnos csak a kötelezőket kapta meg, de azt az előírt rendszerességgel.
Sajnos az elmúlt 2 évben elhanyagoltam kicsit, így amikor tavaly nyáron kitoltam a garázsból, az alábbi orvoslandó hibalistát állítottam fel:
- jobb oldali ajtó rohad, kuka (van egy másik kasztni alkatrésznek szóval az nem gond)
- jobb/bal hátil rohad a küszöb vége ahol a hátsó sárvédő ív kezdődik
- jobb első sárvédőív rohad
- alja egy helyen rohad eléggé
- a komplett gumikéder és ablakvezető gumi szettet cserélni kell, mert beázik (keret nélküli ablak feat. targatető yeah) -> erre kaptam árajánlatot, csak gyári van, csak az amcsiknál: 475.000 HUF
- automata váltót meg kell nézetni mert alacsony fordulaton dobálgatja az OverDrive és a negyedik fokozat között magát
- a motort is át kéne nézetni, mert óra szerint csak 87.3xx méröld van benne, de fene tudja, hogy a fater előtti tulaj mennyi tekert vissza
- gyújtás szögem szinte 100%, hogy rossz, mert megszívja magát, cserébe ha elveszem a gázt szépen utándurrog
- alapjárati motorral is gond lehet, mert ha bemelegszik, akkor üresben felmegy a fordulat 2000-ig
- komplett kipufogó csere
- új fényezés
- komplett fékszett csere elől/hátulNos ez alsó hangon is 2,5 millió forint lenne. Ennyi pénzem meg nem volt tavaly októberben, de autó kellet, amivel napi szinten 74 km-t ingázok az M0-án otthon és munkahely között. Így aztán elkezdtem keresni egy olyan autót, ami:
- kicsi
- keveset fogyaszt
- japán
- megbízható, kötelezőkön kívül nem kell rá nagyon költeni, ha mégis akkor nem eszi meg a gatyámat
- 100 LE felett legyen, ha haladni kellA fenit kritérimuk alapján lett ő:
2. Toyota Yaris TS (XP10, 1st gen, még a nem ráncfelvarott könnycsepp lámpás verzió) aka Nitro (szintén rendszám alapján)
- 2003-as
- Motor: 1NZ-FE: 106 LE/145 Nm (@ 6000/4200), soros 4 hengeres
- Súly: 950 kg
- Fogyasztás: lábtól függően 5-6 l/100 kmAz autó Németországból került hozzám 148.xxx km-el, kissebb esztétikai hibákkal (szinte 100%, hogy kissé törött volt, rétegvizsgálat alapján a jobb első sárvédő lett újrafényezve, de határértéken belül):
- bal visszapillantót tükör lakkja le volt maródva
- első lökhárítót belülről átszúrta egy távtartó csavar, valamint le volt verve a fényezés
- hátsó lökhárító, valamint a felette lévő kasztni rész a bal hátsó lámpa alatt meg volt nyomva
- motorháztető tele kőfelverődéssel
- ratyin, utólag fehérre fényezett gyári alufelnikA fent felsoroltakat még idei év elején megcsináltattam 150.000 Ft-ból (hibás karosszéria és műanyag elemek javítása, fényezése, felnik szintereztetése gyári szürkére)
Maga az auto motorikusan, valamint a váltót tekintve hibátlan. Az alvázon, de az autó komplett alján egy rozsda folt sincs.A vétel óta beleraktam közel 15.000 km-t, de pozitív csalódás. Édesanyámnak egy mezei 1.0-ás van, az sem rossz, de azért ez más. A kuplung sokkal keményebb, lejjebb van vagy 5 cm-t, keményített futómű, 4 tárcsafék vs 2. Egyetlen dolog, ami nagyon hiányzik a Nissanból, az az üléspozíció. Ott szinte a földön ültem, itt meg jóval magasabbnak érzem (mivel az autó is magasabb), valamint a gyári sportüléseknek sincs akkora oldaltartásuk sajnos.
Mindent összevetve nem bántam meg a vételt, de Duffy sorsáról lassan döntenem kell, mert idén lejár a műszakija sajnos.
Köszi, annak aki elovasta. Az esetleges typo-k miatt elnézést van bennem már pár pálinka.
-
válasz focvis #38015 üzenetére
Sajnos nem. Voltam már jópár kéderesnél, de nincs. Sajnos ahol az A oszlop felső része találkozik a targatetővel az egy spéci alakítású rész, csak gyárival megoldható.
Nem pöcs mutogatásként, meg reklám helye, de az egyik idei TC TV adásban benne volt a szekér, ha gondolod elküldöm a linket. Ha hallani is szeretnéd.
-
válasz Integrale #38021 üzenetére
De igen. Sajnos nem tudtam sokáig maradni, mert unokatesómnak segítettem egy régi 414-es Rovert lakatolni és mennem kellett. Az a Chevy Chevelle milyen jól nézett ki, ami ott volt. Ezek szerint te is kint voltál?
@focvis: Ez lenne az. Semmi extra, de így videoban hátha jobban átjönnek az arányai.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Integrale #38049 üzenetére
Nevetni fogsz, de faternak pont a 480-as volt anno az első kiszemelt, aztán meglátta ezt az akkori használtautó.hu-nak megfelelő újságban és megvette.
Volt vele szívás bőven az elmúlt 14 év alatt. Egyszer egy busz előzése közben adta meg magát az egyik gyújtótrafó, és átment 3 hengeresbe. Gondolhatod az arcomat, ahogy kirántották alólam a teljesítmény kb. felét előzés közben.
Folyamatos olajfolyások stb. Szóval eléggé pénztemető, de ettől függetlenül szeretem a kis rusnyaságot.
Elvileg lesznek még TC parkolóparádék idén, ha összejön összefuthatunk. Mivel voltál kint?
-
-
-
válasz EQMontoya #40124 üzenetére
Ettől függetlenül lehet törés mentes. Abban az időszakban a piros fényezés hogy is mondja, elég sz@r volt. Van nekem egy tartalék piros kasztni a Nissan-hoz, az is így néz ki. Bal hátulja jobban bemattult, mint a jobb eleje, mert azt egész nap éri a nap sajnos.
Ennyiért játszós autónak (drift) tökéletes szvsz, ha valóban jó motorikusan.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Srácok, ha nem gond, akkor holnap én is elvonszolnám a szutykos testemet a meetingre.
Pontos címet tudna valaki adni?
-
-
-
válasz EQMontoya #40303 üzenetére
A Toyota 1NZ-FE blokkja is sajnos hajlamos olajat eszegetni. Mondjuk ez "ismert" hiba és 150.000 fölött jön elő. Saját bőrömön tapasztalom. 5500 km alatt megevett 2dl olajat a kis rühes.
Egyéb ismert 1NZ-FE hibák itt, ha valakit érdekel vagy rendelkezik ilyennel.
Bár most nézem, hogy Oil consumption L/1000 km: 1.0
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Snoop-y #40909 üzenetére
Őszintén szólva én hónapok óta agyaltam DashCam-en aztán arra jutottam, hogy a telefon + ingyenes Androidos app kombó lesz a nyerő.
Telefon: Huawei P9, Sony Z3 Compact
App: Autoboy BlackboxMindkét telefon jó minőségű videókat készít. Ma megyünk majd Dobogó kőre. Csinálok videót, aztán feldobom YT-ra ha érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
-
válasz MunezXBK #41008 üzenetére
Úgy látom elbeszélünk egymás mellett. Senki nem beszélt karosszéria műhelyről. A linkelt videón egy adott gyártó saját gyártósorán készülő autóról volt szó, nem Jóska bácsi lakatos műhelyéről. Ugyanakkor nézd meg azt a videót, amit én linkeltem, normális gyártóknál egy robotkar illeszti századmilliméterre pontosan be az ajtót a melósnak csak a zsanér csavarokat kell behajtani.
-
válasz Richard! #41013 üzenetére
1:15-től van a videón. Ott odaillesztik az ajtót. Jobb gyártóknál belekalkulálják előre a festékréteg vastagságot, gumikéderek széleségét stb, így fényezetlenül odailleszti a robot felcsavarozzák a melósok, meg megjelölik a felfogatási pontokat, aztán mehet a fényező részlegbe az ajtó, karosszéria stb.
Azt követően pedig csak szépen visszacsavarozzák a megjelölt helyre az ajtót. Nem ördögtől való dolog ez.
-
-
Elképzelhető, hogy látta/látja egy-két gyártónál, de azt konzekvensen kijelenteni, hogy idézem "minden gyártónál" ez azért elég túlzás nem? A világ összes autógyártójánál volt gyárlátogatáson, hogy ezt így ki meri jelenteni?
Vagy egy full karbonszálas elemekből felépülő Koenigseggnél szerinted, majd az aktuális melós elkezdi jobbra-balra hajlítgatni a full karbon ajtót, ha nem passzol? Erősen kétlem.
-
-
-
válasz #94529552 #41040 üzenetére
Nem értetlenkedek, de akkor leírom lassan, hogy érthető legyen. Azt kijelenteni, hogy minden autógyártó így jár el, nem lehet!
Lehet újat mondok, de van pár szupersportkocsi gyártó - akik szintén beletartoznak, a fórum társ által kijelentett minden autógyártó halmazba - , akik kicsit komolyabb anyagokkal dolgoznak, mint az acél - pl.: szénszál - , ahol a büdös életben nem hajlítgatják/hajlítgathatják a munkadarabot, mert nem igazán tesz jót neki.
Tehát összefoglalva annyi volt a problémám, hogy ezt így kijelenteni, hogy minden autógyártó ezt csinálja, nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Kornel #41100 üzenetére
Tekintve ezen KöHÉM rendeleteket:
55/B. § (1) A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
A nappali menetjelző lámpának a 87. számú ENSZ-EGB előírás (R87) szerint kell jóváhagyottnak lennie, a világítóberendezés a kategóriája ,,RL". A megfelelőséget tanúsító jelöléseknek magán a lámpán is szerepelnie kell.
Ha a nappali menetjelző lámpa egy másik kategóriájú lámpával egybeépített, akkor ügyelni kell arra is, hogy egy másik előírásnak való megfelelés ne változzon.Ergo ha utólag hekkeled bele, akkor igen, megvághatnak. Mindenképpen a ködlámpába szeretnéd?
-
-
válasz Snoop-y #41118 üzenetére
Emlékszem még arra az időre amikor ezekkel a gépekkel hülyére verték a mezőnyt az FIA GT-ben. Azok voltak a szép idők. Az a hang, még most is kiráz a hideg. Retro videó.
Ha nagyon bejön az élet, akkor meg tuti veszek egy ilyet.
-
-
-
7-nél előbb sajnos nem leszek ott. Ma az M0-án a mellettem lévő sávban egy autós kollega ráhajtott egy kb. 10x10x5 cm-es fadarabra, amit pont felém vágott ki. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az első rendszámot és rendszámtáblatartót kapta telibe. Egy szó mint száz, meló után még rendszámtábla tartót kell cserélnem, utána megyek.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
válasz focvis #41389 üzenetére
Le nem mérettem, anno néztem erről egy dokumentum filmet, hogy sokan abba a hibába esnek, hogy azt hiszik a direkt szűrőtől teljesítmény növekedés lesz várható úgy, hogy a kipufogó oldalt nem igazítják hozzá.
Idénre már nem tervezek semmilyen kiadást, ez a jövő év zenejé lesz, ha lesz. Jobban birizgálja az agyamat a kompresszor szett, de 1,1 misiért az nagyon sok.
-
@focvis, @rbalint88: Igazából, ga erősebbet szeretnék, akkor márkán belül egyetlen egy választás van, az meg 9,8 M-tól indul.
Ha nem maradnék a márkánál, akkor jelenleg egyetlen másik gyártó jöhet szóba: Nissan. Ott már kicsit szélesebb a választási kör, de ami elérhető az egy 190 lovas Juke 6,2 M-tól. Más gyártó (szégyen, nem szégyen) nagyon nem mozgat meg. Egyetlen autónk volt, ami mély benyomást tett rám gyerekként az egy E28-as BMW 520 volt. Ettől függetlenül bömbit nem vennék.
Ugyanakkor, ami miatt a Yaris tuningon gondolkodom az az, hogy egy kompresszorral megfejelt ~150-160 lovas "női" autóval meg lehet lepni az embereket. Kivül maradna minden, csak a motortérben lenne módosítás. SAjnos a hullaszállító után erősen érzem, hogy semmi respektje nincs ennek az úton. Eladni meg nem tervezem, vagy megörökli valaki a családban vagy megmarad második játszós autónak (pálya napok etc.).
@zolynet:a 60-as rendszer, az már a kompresszor miatti előre tervezés lenne. A direkt szűrő nem saját ötlet, Toyota klubbosok ajánlották, hogy jó féle, csak a zsákkal együtt vegyem meg mindenképpen. Télire persze vissza menne a gyári szűrő és szűrőház (meg persze a műszakin is ).
@Skillet:Hát igen, így valahogy.
-
Hy,
Jó volt ismét összefutni srácok, örömmel olvasom, hogy mindenki egyben hazaért.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Vallás
- Nintendo Switch
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Politika
- További aktív témák...