-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #265499 üzenetére
Matran at nekem tobb a fogyi, pedig lefele szinte vegig motorfekkel jovok. Igaz nehezen allom meg, hogy felfele oda-oda ne porkoljek a gepnek.
Multkor egy MX5 ment elottem az nagypapazott mert meg en is tudtam tartani vele a lepest (NC vt nem tudom milyen motorral).
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
válasz bandus #265500 üzenetére
Én mondjuk azonnal vennek erre egy v60 phevet, hosszutavra az 5 hengeres dízel, városba elmegy 35-40km-t. Én sokat pályáztam vele és úgyse volt 6 fölött a fogyi, nagyon gazdaságos volt még magasabb tempónál is (130km 190+ távon 8.6-ot irt). Nagyon kényelmes, nagyon erős, nagyon biztonságos. Sztem megbízható is, nem egy Prius nem is egy BMW. Szerviz is kb VW árakon volt
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
MC Pite
veterán
Nem gondoltam ilyen eltéréseket.... https://totalcar.hu/belsoseg/2023/05/13/nagy-gyartok-legnepszerubb-modelljei-3-renault-tol-a-volvoig/
Pl a Clio és az Octavia esetén meglepő (nincs akkora időbeni eltérés mint a golf vagy corollánál, így kb összehasonlítható az időtartam) az arány.
Pl az Ibiza 18 év ('84) előnnyel is alig van a C3 (2002)előtt; és ketten együtt sem érik be a Corsát ('82). Viszont a 206 egy generációból összehozott 10m példányt (bár wikin kicsit kevesebbet látok).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz Vismajor01 #265504 üzenetére
tudtommal a csomagtartoja kicsi. plusz ebbol csak az ujabb dizajnt vennem, de az szerintem meg nagyon draga :/
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #265506 üzenetére
Mennyi a bevásárlós kör? Eredendően a phev azaz 'az egész héten vilannyal megyek, 1-4 hetente 1x meg messzire' koncepcióban működik jobban.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Hát azt nem tudom, wikit érdemes meglesni.
Lejárt a szerkidő phev:
Én vszínű 1.5tsi/1.33tce/1.2Pt/1.5tgdi mocis járművet lesnék a feladatra. Buflákokból szerintem messze vezet a Tucson és a C5 AC (Rav4 meg a CRV is jók, de drágák).
Kombiból ami van elég, plusz ezekből is van phev változat ha neked megéri (abból M4 vagy Ceed lenne nálam elő helyen, bár az új 308SW se rossz, de húzós. Inkább 1.2Pt 308 mint phev M4/Ceed hacsak nem 90+%-ban elég lenne tölteni).
Hibridet meg ha sok az araszolás, vagy Trek/DF-os változat.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz MC Pite #265507 üzenetére
igazából nem megyek egész héten semerre autóval (mivel nincs ) de ha lenne sem nagyon használnám. esetleg, ha sikerülne parkolót intézni az irodába. de a távok: bolt nincs 2 km, shopping city süd 12 km ha több helyen költenénk pénzt, iroda 4 km.
hétvégente emellett kirándulás, aktívkodás 50-200 km távon egy irányba (ez mondjuk minden második héten), ezen kívül arra tippelek, hogy évi 5-6 hosszabb utat tennénk meg tirolba, horvátországba, dolomitokba. meg ugye alkalomadtán hazalátogatva mo-ra, győr, orl, ilyesmi.
többet gondolkodva rajta, erre kb. ugyanolyan jó a dízel, mint a phev
szerk: C5AC tetszik nagyon ma valamelyik kolléga hatására a leon cuprákat nézegettem, itt sokkal jobb belőlük a felhozatal, mint a golfokból. 508 sw-n is gondolkodom, ha már hajszállal a golfot rendeltem korábban e helyett lehet most megérné kipróbálni. túl nagy a szórás, 20-40k eur között nézek szinte bármit, de igazából 30-nál többet valószínűleg nem szívesen fizetnék ki.
van egy olyna érzésem, hogy elhúzódik ez a vásárlás, ha csak szembe nem jön valami tuti vétel egy tervezett osztrák roadtrip van nyárra, arra bérelek valamit. a hard deadline-nak a síszezont húztam meg magamnak.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
MC Pite
veterán
Én vagyok konzervatív, vagy azért még 20k alatt lazán jó egy benyás is? (25k-ra is benzinest használtam, bár nem volt vészes a 6 liter szerintem.)
Mármint a fentiek jól mennek, jó karakterek, és alig esznek többet a dízelektől. Cserébe hasznosabb fordulatszám tartomány (igen, csak 200-260 nyúlmókus 260-360 helyett), nincs adbluetartály/szivattyú miatti szopás, hamarabb melegszik, nem kell figyelni a regenerálásra.Meszire/sok km-re simán dízel a nyerő; de ha néha szar idő miatt, vásátlás, gyerektranszfer, stb miatt közelbe is kell menni, én inkább benyást vennék. Most extrákkal nem díszítem, mint hogy garázsból hideg motorral mikor kiállok reggel, és még alszik a család, a hang és szag terhelés is egy szempont pl. Kb csak a psa, vag és esetleg a hyundai dízeleit merném megvenni, ha az lenne az optimális.
Vagy pont meg tudnék indokolni erre egy erősebb Procees/i30 fastbacket isDe komolyan kérdem, mert idáig mindenki dízelt javasolt .
Btw, Modell Y, vagy ha nem kell értelmesen bővíthető csomi, akkor 3 nem játszhat?
Integrale: Csak számmisztika. Nyilván egy-két generációnyi Polo/Yaris lenne mérvadóbb, de inkább érdekességek.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ízlések és pofonok, meg ugye tipikus felhasználás:
2007 óta van saját autóm, 3x kellett másik (1* fateré ipari varrógép költöztetés miatt, 1* Traffic 5m padlószőnyeg miatt, 1* Sharan kétméteres kanapé miatt).1-3 bringát cucokkal, sörpadok, 7es létra, fűkaszák, 1-3 tologatós fűnyíró, 2,4m-es gardróbb szett, matracok, konyhai nagygépek (1,9m hűtő is), árnyékoló (3,2m), bútorok (2 személyes kanapé is), kajakok (jó, azok tetőn), kiskád, ládák, hintalábak, meg egy csomó egyéb cucc idáig mindig befért/el tudtam hozni.
Igaz, mindig is szempont volt a jó bővíthetőség, meg vidékre (60-70km) egy egy kiszállítás 70-100k+ hufért nem poén.Puhányok utánfutóznak, de én szeretem a kihívást (plusz nem fér el nálunk sehol se) .
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dnelb #265525 üzenetére
DSG is robotozált kézi csak azért a párhuzam. Azért ott is ha nyomtam egy nagyobb gázt elgondolkodott, hogy most akkor mennyit váltson vissza. Szóval ott kb minden előzés úgy kezdődött, hogy D-ből áthúztam S-be (akkor meg feleslegesen magasra engedte a fordulatot de biztos így jött ki a max ló, gondolom Jürgen kiszámolta). Munez szerint amúgy sokat nagypapáztam azért volt lassú a váltó. Mondjuk reset után tényleg élénkebb volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dnelb
veterán
az ok de az upban lévő váltónal váltások között konkrétan 1seces lyukak vannak, meg dolsz előre hátra az ülésben. Ilyen a dsg sosem volt azért ..
A gondolkodás amit említettél az más téma, de ott is rengeteget segít egy remap. Én a legújabb dsgbe ugyanúgy érzem azokat a "hibákat" amiket a saját 2009esembe, csak jobban el van maszkolva, de ez egyszerűen azért van mert mást csinálsz mint amire számít. Pl kanyarba mész be motorfekkel, majd megint gázt adsz, itt is más fokozat van bekeszitve ezért "gondolkodik". Ilyenkor akár egy sec is lehet egy váltás, normál esetben meg 0.2s. Tényleg rakell érezni, én alapvetően 2 módban használom, ha gyorsan megyek manual, amúgy csak D. Az Snek semmi értelme, csak pörgeti feleslegesen, túl sokáig tartja fenn a fordulatot stb. Dugóban is berakom M-be, lockolom 1es és akkor nem tudja csúsztatni feleslegesen... Reset semmit nem számít amúgy, placebo. 50 km után ugyanolyan lesz mint volt. -
őstag
válasz MC Pite #265519 üzenetére
Nekem évi 27k kilométer benzines hibriddel (toyota). Nem váltanék dízelre. Mondjuk én pályán nem szeretek 120 felett menni és az éves menet majd fele város gyakran rövid távokkal (én vagyok a klasszikus apa taxi). Ha ennyit mennék csak pályán munka miatt akkor nyilván inkább passat 2.0 tdi vagy hasonló lenne.
-
tboldi
nagyúr
válasz MC Pite #265519 üzenetére
Én az olaszokat is, a valóságban jobbak, mint a hírük. Jó, nem mindegyik, de az általad felsoroltaknál sem tökéletes az összes.
Apum pedzegeti már egy ideje, hogy le kéne cserélni a WagonR-t, és leginkább egy dízel Lancia Musát akarna helyette, potenciális jelöltek: a 90 pacis 1.3, a 8 szelepes 1.9, esetleg az 1.6 Multijet. Mindháromban Bosch CP1 pumpa van, nem egy gyakran elromlós fajta.
Az 1.3-ast ismerjük, az volt anyum Ypsilonjában, gyengéje a vezlánc és a olajnyomás-szabályzó szelep, de megfelelő karbantartással tud problémamentes lenni, és van még belőle DPF + DMF nélküli verzió. Az 1.9 8V a legeslegmegbízhatóbb Multijetként van számontartva, csak az a baj, hogy elég régiek már azok a modellek, amikbe ezt szerelték, jobb lenne egy facelift utáni darab. Az 1.6-nál meg az olajpumpa tömítését kell kiváltani egy párezres cuccal, onnantól szinte örökélet, még swirl flap sincs benne.Arra jobban kell figyelni, melyikben van M32-es váltó.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
a dsg nem tanul semmit, nem adaptálodik, erre írom h placebo meg tévhit. Vezethetsz te akárhogy, a váltási pontok mindig ugyanott lesznek. Mivel ezek fix értékek, max egy remappal módosul. Amihez tud "adaptálodni" az az aktuális kuplung kopas, kuplung nyomás, ezért lesz ugyanolyan a reset után mint előtte, nem azért mert ugyanúgy vezetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Ma kilátogattunk egy közeli "Klasszik-találkozóra", csak ízelítönek néhány kellemes egység, a teljesség igénye nélkül.
Pár Opel GT:
Integrale "Edizione Finale", japán belpiacos limitált széria (250db)
Meg egy másik Inti:
Egy gyári ( ) Calibra Turbo:
E36 Alpina B3:
És egy E21 Alpina C1 2.3:
Valamint egy cápa Alpina B9 3.5:
Porschéból annyi volt, mint égen a csillag, de ez a Turbo azért a legtöbbeket megállította:
Két patent Ritmo TC:
Relatíve sok eladó vas is volt, mint ez a fincsi 6-os Bimmer:
Egy E30 M3 cabrio, Schnitzer gurigákon:
Meg még két E30 M3:
Majd jött még két E30 M3 (gyaníthatóan egyazon gyüjteményböl)
Az E21 Alpina mellett pedig egy ízlésesen szélesített 2002 pihent az árnyékban:
DDR:
A tucatnyi amcsi vas közül egy Mach1 Mustang:
-
szőröscica
addikt
Ma volt szerencsem egy Range Rover P400-hoz. Benzines, 400 lovas, 2022-es. Jo gep, ezt nem akartak letolni a nullason. Elegge megy, nagyon szep hangja van, de a legjobb csendben gurulni vele a finom borillatban, a kenyelmes foteleiben. Az osszkerekkormanyzas tetszett, nagyon fordulekony vele. Sajnos vilagosban mentunk vele, pedig allitolag a fenyszoroi is szuperek.
Nagyon jo elmeny volt, de en tovabbra is inkabb egy 6erre fogok vadaszni a lakasprojekt veget kovetoen. Nyilvan arban se kategoria a ketto, egy 80+ millios auto teljesen elerhetetlen nekem, de nem is vagyom ra. De tetszett.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz MunezXBK #265543 üzenetére
De mi? Bele van égetve a szoftverbe hogy milyen gázallasnal, speed/rpmnel mit csináljon, ezen semmi vezetgetes nem fog változtatni Egyrészt az emisszió miatt, másfelől mind hard coded Ha adaptív lenne akkor tudna olyat hogy látja mindig 80nal rakom a 6ost és akkor ő is csinálja onnantól, de ilyet nyilván nem tud. Lefelé se tud ilyet. Ezek mind fix értékek.
A belső kopás mértékéhez tud igazítani egy bizonyos fokig, de ennyi.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #265544 üzenetére
Nemtom, a Musában is C510 van-e az 1.3 mellett, mint az Ypsilonban.
szerk.: Gyors guglizás alapján igen. 👍
szerk. 2: Amúgy egy második MiTót is emlegetett 1.6 JTD-vel. Kapuzárási pánik?
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #265533 üzenetére
Nem félek az olasztól sem (van sok jól sikerült modelljük), de nincs számomra megfelelő autójuk. Papíron az 1.4T Tipo az lenne, de... Nekem kicsit az i30/Ceed alatt van, és nehéz/nem hatékony a platform. Alfából már csak a Stelvio ami kombi, de az meg picit overkill. A kettő közé nagyon kellett volna valami.
Meg autóbubusként tetszik a Stelvio, de ha hasonlót vennék a nevemre, akkor egy 1.5 TSI Formentor mellé tenném az ikszet (ha nem ott laknék ahol, akkor 2.0 és 4WD változatban).
DSG: Idáig amiket vezettem O3, O4 S-ben sem igazán tartották magasabban a fordulatot, max kicsit később váltott el, de ha dugóztam, vagy lassabban tudtam menni velük, úgy tűnt ugyanúgy vált mint D-ben (2.0TDI-k meg 1.5 csí).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Vismajor01
addikt
válasz MC Pite #265526 üzenetére
Nekem azért fájt a fogam h nagy autot vettem amibe sok minden befer es eszerint is használtam..
Emiatt tele van karcokkal meg sérülésekkel a beltér =( Kb annyiba fog kerülni megcsinaltatni mintha vettem volna egy frissmuszakis bontoszokeveny kistehert fuvarozasra
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Politika
- Külpolitika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hálózati / IP kamera
- SSD kibeszélő
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Házimozi belépő szinten
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest