-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
veterán
válasz brumi1024 #217305 üzenetére
+ Tse: Akkor tágítom a kört.
Feleségem unszolására szeretnék valami nyitható tetejűt 2. autónak, kb. július vége óta csapongok, a célkör 4 sarka (kör négyszögesítése) eddig Abarth 500 C (a hangja miatt, plusz jópofa), MX-5 ND (szép és mindenki szerint jó is), Corvette C6 targa (GM V8 parasztosan + szép), és legutóbb az Opel Speedster (tkp. egy Lotus Elise2, GM motorral; vezettem már ilyent 15 éve, nulla komfort, nincs klíma, de ultimate gép). Beszéltem egy régi ismerősömmel (minden autója volt és van és lesz + raliversenyző volt/van/lesz) az utóbbi kapcsán, aztán elmondtam neki a csapongás irányait, az elvárásaimat, stb.
Azt mondja, hogy bár ő se szereti a bimmeres imidzst, vegyek Z4-et, az frankó kanyarogni, krúzolni, emellett adja a szükséges komfortot - kb. az arany középút.
Na ebben melyik a jó motor? (1. gen, 2. gen kvázi mindegy, minimum 170 ló az elvárásom, azaz 2.2 sor6, 2.5, 3.0, vagy 2.0T, talán 2.0 szívó is, de 170 ló min.; manuál, automata mindegy.
Ár az észszerűség határain belül, 2 milliótól indulva hajlandó vagyok elmenni egy új 1.0 turbó 3hengeres német kompakt áráig.Pofára kevésbé tetszik az autó mint az elején felsoroltak, de hiszek a jótanácsban (nincs eldöntve, fogy az idő, itt a tél).
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #217307 üzenetére
Corvette C6 eleg kellemes auto es a motorjaban (legalabbis az LS3-ban vagyok biztos) sok a tartalek, ha tuningolgatni akarod, meg lenyegi atalakitas nelkul is. Illetve van hozza rendesen 3. gyartotol szarmazo ECU, komplett kompresszoros/turbos kitek stb., kint ennek azert van kulturaja. kb. 600 loeroig nem kell rajta cserelni semmit.
-
szőröscica
addikt
válasz focvis #217307 üzenetére
Z4 első genből még a korai motorok a legjobbak, az M54-ek, de azok is tudnak olajat zabálni rendesen. A 3 literes a legkevésbé problémás, de szerintem keveset futottat aranyáron kapsz már csak belőle. Persze évi pár ezer km-re akár egy kis utántöltögetés is beleférhet. A 2 literes 4 hengeresek azt hiszem szeretnek elrepedni a hengerfalnál.
Az újabbakat nem ismerem, de a közvetlen befecskendezéseseknél az injektorok is lehalnak könnyen, meg kokszosodik is.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #217314 üzenetére
Móváron bármi szarul fogyaszt, rettentően inkompetens emberek vezetnek itt, folyamatos szüttyögés és indokolatlan udvariaskodások tömkelege van minden nap.
De benne van az is, hogy anyum is gyakorlatlan még. Pl. tolatáskor is nyomja a gázt és úgy csúsztatja a kuplungot, holott simán elindul és gurul 10-12-vel csak a kuplungot felengedve. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #217307 üzenetére
Hibakrol tapasztalatom nincs szerencsere, csak amit olvastam a BMW topikban H. Ezredestol es bimmerposton, alapvetoen megbizhatonak tartjak a B48/B58-at. Elmeny szempontjabol abszolut rendben van a 2 literes, jol megy, elvezheto karakter, es nem fogyaszt rosszul. A 3 literes meg nem vezettem, szoval az meglepetes lesz jovore.
Viszont a Z4 viszonylag keson kapta meg ezt a motort, csak a 3. generacioban, szoval az gyanus, hogy az arban nem baratsagos. A korabbi benzinesekrol nem sokat tudok, parom csaladjaban vannak BMW-k, de dizel mind.
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #217316 üzenetére
Az idejövő osztrákok* is balfékek, ami a vezetést illeti.
*és szlovákok (az hozzánk képest Nyugat ilyen szempontból?)
A Jazz-t most nem tudom pontosan kiszámolni, mert volt közben egy 2-3000-es rátankolásom, de nagyjából 8,4-re jön ki az is 1.4 szopóbenzin létére. 1 literrel több az Ypsilonnál, és csak annyi a különbség, hogy én egyszer elmentem Győrbe és vissza az M1-esen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Vismajor01
addikt
V60 phevbe hogy kell resetelni a fogyasztásmérőt? Toyotánál telitank megoldotta de itt leszarja. Menüben nem találtam ilyet de lehet csak vak vagyok.
5.1et mutat és idegesit mert eddig 80%-ban csak árammal mentem vele
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #217325 üzenetére
Ahpgy nézem a 2.2i tud 170 lovat a Z4-ben, az azért nem egy atomvillanás. Havernak volt manuális váltós E92 170 lóval (2.0i) állóból lenyomtam, gurulóból kb fej-fej mellett. Végre nyilván jobbat menne, mert Bubi le van korlátozva. Oké a Z4 könnyebb de azért na... Egy GTI-ből átülve az elég harmatos lesz.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz molnarpeter #217326 üzenetére
Legjobban a Corvette tetszik, messze legjobban. A belseje gagyi, tudom. LPG nem kell. Nem fogyaszt sokat, 12 nem a világ vége egy 6.2 V8-tól. De nagyon a Z4 felé terel a hozzáértő.
Mindenkinek köszönöm a meglátásokat, később benézek a bimmer topikba.
A 2.0T motort nyilván nem hagynám meg 184 lónak. (box über Alles )Ezek szimpatikusak:
- az 1. gen formára jobban bejön [link] ,
- a 2. gen. pedig modernebb, keménytetős, cserébe kicsit púposka [link].[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gergőke88 #217331 üzenetére
Arra azt az észrevételt kaptam, hogy nem biztonságos (nincs benne anyag). Illetve magamtól is tudom, hogy sajnos szeretnek rohadni.
Elfogadom a tanácsait, tényleg nem fotelfizikus. Nem akarom nevén nevezni, sok évtizedes verseny, autógyűjtői, autójavítói és kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik - a Speedster kapcsán kerestem meg, mert neki volt, arról pl. azt mondta, hogy vegyek mellé trélert, mert közúton használhatatlan és évekig árulom majd, ha nem jönne be.
Pedig az ND RF 2.0 manuál nagyon szimpatikus 👍 és szép.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz focvis #217333 üzenetére
Van itt nalam nagyobb mx5 szaki, de na-NB ami rohad. NC es ND már más kávéház, es anyag is van bennük.
nekem NC volt, most gyurok valami erősebbre es eddig 2 befutó van (2.0 ND vagy Mustang…).
Ha élvezetes kanyarvadászt szeretnel akkor mx5 ebben az árban. Nekem is csak amiatt kérdéses, mert nagyon kene meg egy 3. ülés a gyerek miatt…. -
tboldi
nagyúr
válasz Gergőke88 #217337 üzenetére
"eddig 2 befutó van (2.0 ND vagy Mustang…)"
Csak akkor, ha nem vagy 194 cm. Az előbbiben a tető hiánya miatt ugyan kifér a fejem, de nem látok semmit a szélvédőkerettől, és a térdeim miatt nem tudnám kormányozni sem. Az utóbbiból meg csak kupéban ültem, de abban is domborítom a tetőlemezt.
Úgy látszik, ezek elég meghatározó élmények voltak, viszonylag gyakran emlegetem őket.
-
veterán
válasz Gergőke88 #217340 üzenetére
Én meg csak 180 (voltam sorozáskor), mindenben is elférek.
A Mazdánál még kicsit zavar, hogy nagy bukó lenne vele, kb. annyiért adják 4-5 évesen mint amibe anno újonnan kerültek.
A Z4 legalább elbukta az ára felét. Ez a Z4 elég friss tanács és gondolat; barátkozást igényel még. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #217342 üzenetére
Szvsz attol fel inkabb, hogy az ertekvesztes nala kovetkezik be.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #217341 üzenetére
Én mindenképpen egy v6/v8-ban gondolkoznék, ha már 2. autó és ha van rá keret. Szágoldozni úgyse lehet már sokáig vagy már most sem, de a v8nak a hangja akkor is v8 ha a dugóban csorogsz a Balaton felé. Szóval +1 a corvette-re.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gergőke88 #217349 üzenetére
Ha koros az ember, akkor talán inkább Mustang. De igazából kb. bármelyik amerikai V8 tudja azt a hangot adni. Mustangok közül kb. csak az utolsó kapott értelmes futóművet.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- Politika
- ASUS routerek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs