-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
hacki87
senior tag
válasz KAMELOT #168203 üzenetére
Megmondom őszintén engem nem igazán érdekel a prémium üzemanyag. Az első autómba se táncoltam azt max néha néha semmi baja nem volt ilyen téren sőt ameddig volt értelme tankolni anyagilag etanolt addig azt tankoltam. 320ezernél elrohadt mint hogy a motornak gondja lett volna. A cromaba is sima GO megy. A beetle-be csak azért megy most 98as mert olcsó xD. Plusz mivel a feleségem holnap megy szülni, ezért az elmúlt kb 7 hónapban alig ment az autó ezért inkább az e5 ment bele. Most inkább a croma lesz parkoló pályán és a beetle lesz a munkába járos. Főleg, hogy egy két alkatrészt most cseréltettünk ezért úgy mond teszt üzembe van.
-
stickermajom
addikt
válasz hacki87 #168207 üzenetére
Én az 1,4T-re jellemző LSPI miatt eddig 99%-ban valami 100-ast tankoltam bele (az Auchan is az), nem is jelentkezett probléma. Hogy ez az új olajnak, szoftvernek, annak hogy nem gyorsítok intenzíven 1300-ról, vagy az üzemanyagnak köszönhető, nem tudom. Minden esetre a benzinkutak elégedettek velem.
-
#89309696
törölt tag
Ma megelőztem egy dízel 3-as Golfot motorral, valami fiatal csávó épp telefont tartva a kormány mögé toszorgott 30-cal, gondolom épp átfordult a számláló 700ezerre (visszatekert 200-ra) és azt volt olyan fontos megörökíteni.
-
hacki87
senior tag
válasz stickermajom #168208 üzenetére
A benzines nálunk egy ősrégi szívó benzines 8v-vel. A benzinkút velünk is elégedett mert 10korul fogyaszt a drága. 100-nál 3000 forog. XD az olaj, hogy ne taknyosodjon bele a betöltő nyilasba, úgyis kell a fordulat, hogy üzem meleg legyen.
-
#89309696
törölt tag
válasz hacki87 #168213 üzenetére
Legtöbb korabeli szívóbenzin ennyit forog 100-nál, a valamivel fiatalabbak is. Kell is a fordulat a motoroknak, pusztulnak a gázpedálsimogatástól.
Én 2.5 évig prémiumoztam, de egyszerű autókba semmi értelme, meg közben rájöttem, hogy meghagyom másnak azt a hobbit szétpátyolgassa az autókat, én már csak annyit költök rá ami ahhoz kell józan eszű időn belül megbízható, biztonságos, egyben legyen. Ennek meg nem feltétele a prémium benzin.A 98-as amúgy ugyanúgy E10. Bár az Auchan 98-ban nem vagyok biztos, mert az Mol 100.
[ Szerkesztve ]
-
-
Doki16
addikt
MűhelyPRN 64.: Az olcsó villanyautó veszélyei
Nissan Leaf 1.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #168214 üzenetére
Mármint a városi lehenda az, hogy Mol 100, valójában soha nem hozta nyilvánosságra az üzemanyag forrását az Auchan. 1-2 éve volt egy cikk, hogy összekötötték az Auchant valami cseh üzemanyaggal, de arra is azt mondták, hogy nem kívánják sem megerősíteni, sem cáfolni.
Más: [link] Ez azért majdnem jobb, mint a pali, aki az ATMet akarta a menetrendszerinti buszra felvinni. A Charger hellcatből jöhetne. Durva, hogy a jeladók szerint tudják hogy hol vannak az autók, de a rendőrség nem ér rá visszaszerezni őket.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
KAMELOT
titán
-
barnam_
nagyúr
válasz Doki16 #168218 üzenetére
Hosszú idő óta az első olyan epizód, ami valóban informatív, és nem a csodálkozás megy, hogy a 10-20 éves használt autó ütött-kopott-használt
szerk.: így gyorsan utánaszámolva, ha durván 90 ezret ment, és 100km-ként tölteni kell, akkor mondjuk 900 ciklus után ha az eredeti kapacitás 60%-át tudja, az szerintem nagyon jó.[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz CactuS #168220 üzenetére
Mondjuk pont abban az orszagban, amelyikben szabad fegyverviseles van, en nem szaroznek sokat az autok visszaszerzesen.
Nagyon bekesek lehetnek a tulajok.Minden bizonnyal felberelnek egy kisebb hadsereget, aztan meggyoznem a tolvajokat, hogy onkent szeretnek megteriteni a karomat.
Ha csak nem azert ennyire nyugodtak, mert biztositva vannak.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Land
veterán
Köszi srácok!
A srácnak kellett a pénz, elég gyenge fél évet zárt a vállalkozásával. Tudjuk, hogy miért... Ezért olyan áron árulta, amelyen el lehetett hamar adni.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
barnam_
nagyúr
válasz kisza25 #168226 üzenetére
Ok, nem 900 0-ról 100%-ra, de minden töltéssel csökken az akku élettartama.
Mondjuk az nem egyértelmű nekem, hogy a 100%-os állapotú akkuval tud 100 km-t, vagy a jelenlegi állapotban? Mert ha az előző, akkor már csak ~60 km a hatótáv, az úgy már nem annyira sok, de városon belüli ingázáshoz így is jó lehet.Erről jut eszembe: Budán a Bartók Béla út is KariGeri-s lett, vagyis most már a Mórciz tér előtt is autó + bicikli sáv.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Magnum figyelmébe [link] Peugeot topikban pont felmerült hasonló testelés issue, elsősorban a lámpa felőli (önmetsző) csavaros megoldás miatt linkelem. Vezeték másik végét lehet ugyanígy kasztniba, nem látszó lemez ficakra csavarozva, és kicsi zsírral bekenve nem okoz gondot. Előnye, hogy nem kell forrasztani, elég két szemes saru és két csavar, fogóval meg lehet oldani a krimpelést. Persze legjobb lenne a gyári vezetéket levágni a csatiból tőben és arra toldani, ahhoz is létezik sima préselhető toldó akár.
-
KAMELOT
titán
-
Szoszo94
őstag
Győr - Gyula
M1 hat autó egymásba csúszva a belső sávban, követési távolság?
Külső sávban csak kamionok, nem is tudom mikor láttam ennyit egyszerre egy út alatt - kamionstop volt még tegnap?
M5 kamion az árokban, külső sáv le volt zárva, 3km-es volt a torlódás mikor ott jártam.
Egyébként a szokásos, belső sávból kevesen akartak kimenni, volt aki 90-el haladt a kamion mellett perceken át, majd elkezdett jobbra indexelni, gyorsítani, lassítani, balra indexelni és besorolni nagynehezen a kamion elé. Nem tudtam ezt mire vélni. Illetve 150 tempomattal haladtam el a kamionok mellett, tükörben látom, hogy jön valaki gyorsabban, beugrottam a külsőbe - rendőr volt, jelzések nélkül, 180+ körül. Meg is lepődtem, hogy nem használt jelzéseket, pedig mint utólag kiderült a balesethez sietett.Azt gondoltam, hogy a hét közepén, délutáni órákban nem lesz ilyen nagy a forgalom, meglepődtem
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
barnam_
nagyúr
válasz KAMELOT #168230 üzenetére
Persze hogy semmi értelme, ezt csak azért csinálják, hogy ne ülj autóba. Akkor se mennék biciklivel munkába, ha nem lenne autó az utakon, mert nehezen össze egyeztethető a kulturált (nem büdös) irodai munkavégzéssel. Pedig egyébként napi 2x20 km tekerés megedzene
Szoszo94: ma Budapesten is káosz volt Google térkép szerint, legalább 4-5 helyen láttam baleset ikont délután. Ahhoz képest nem is volt olyan vészes hazajutni. De mondjuk ez még mindig csak a 2. napom ingázást tekintve.
-
Magnum_
nagyúr
válasz molnarpeter #168229 üzenetére
Nekem ez mar magas
Uj TC muhely video viszont jo
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz barnam_ #168232 üzenetére
M0 déli részén a mi autónk volt az egyik:
Állítólag besatuztak előtte és elrántotta a kormányt, neki a beton elválasztónak. Légzsák off, első tengely off, hátsó szintén nem százas, tippre GTK. Azért állítólag, mert a pilota nem éppen egy vezetéstechnikai instruktor, eddig kb. 4-5 kuplungot koptatott el az általa vezetett autók alatt, plusz párat már megtört.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
-
BigBlackDog
veterán
Tsebacsi megnyutatásaképpen; majdnem 13e km után elkezdte enni az olajat a Polo is. Fél és háromnegyed közé csökkent az olajszint. 10e km körül még háromnegyeden volt (ahol átvételnél is). Valahogy a Leon is így fogyasztott a kenőanyagból. Valószínűleg, ha 10-15 ezrenként le lenne cserélve, nem venne semmit észre a user a dologból.
Egyébként a múltkor meglepett a kocsi. Fordultam ki az egyik körforgalomból, majd gyorsítottam volna vissza 90-re. De nem sokkal később meg kellett állni, mert valaki lefordult balra a mezőre. Viszonylag hirtelen léptem át a fékpedálra, ami miatt úgy érezte, hogy vészfékezés van. Beesett a fékpedál (fékrásegítő rátett), majdnem satuztunk egyet, elkezdett bimbambolni, meg pirosan villogni, meg megfeszítette az öveket. Nem kicsit lepődtem meg.
(#168234) CactuS: Ablaktörlő is kellett (esett az eső), vagy csak a kapkodásban lett véletlen bekapcsolva?
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #168235 üzenetére
Leafnek degradálódik legjobban az akkuja, talán még az outlander tudja megközelíteni. Nincs aktív akku hűtés, ezt villámozással párosítva megöli az akkut, mert nem tud visszahülni rendesen.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
LZs?!
aktív tag
válasz KAMELOT #168230 üzenetére
Kibicként ugatok bele, mivel hál' Istennek a napi városi birkózás már jó ideje nem érint.
Pont az a lényeg, hogy kivetelezhető, csak a forgalommérséklés szempontjából kell(ene) rátekinteni, és nem autós/bringás szemszögből.
Az útfelület növekedése mindig is magával hozta a forgalom felzárkózását, illetve csökkenés esetén a degradálódását az adott keresztmetszethez igazodva, ha az adott szakasz nívója stabilan tartja a szinet, mivel a közlekedőknek van egy 'útidő és kényelmetlenségi normája', amit hajlandóak elfogadni; ezalatt örülnek maguknak, felette elkezdenek vakarózni és alternatívát keresni: akár másik útvonalat, akár másik közlekedési eszközt.
Röviden: szerintem a cél a forgalom passzív kiszorítása, és a biciklisávozás részben csak egy jó ürügy, másrészt azért ténylegesen van remény/szándék a biciklisforgalom mederbe terelésére.
PS I. : A gépkocsiforgalomban biciklizőknél csak az agglomerációs utakon kocogóknak volt nagyobb qrva az anyjuk.
PS II. Ha a BKK megtalálja a tökeit, akkor ősszel betartja az ujját a háborgóknak, illetve pikírten megjegyzi, hogy egyébként is szívesen, miszerint jövő tavaszig nem vonnak be új szakaszokat, mert télre minek, és addig is szokják csak.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
barnam_
nagyúr
válasz CactuS #168234 üzenetére
Tudjuk milyen a követési távolság az M0-n, vagyis hogy nem létezik. Tehát az szerintem simán lehetséges hogy
satuztakfékeztek előtte, és féktávolság hiányában az előtte lévő autó vagy szalagkorlát közül kellett választania.
Éppen ezért nem is szeretek az M0-n csúcsforgalomban belül menni, mert félek hogy valaki belém rongyol. Másik opció hogy tolni kell neki, akkor kevésbé vannak az ember seggében.Fehér Farkas: igen ahogy említi is az ember, a gyors töltés eléggé tudja nyírni az akkut, ahogy minden más akku esetében is.
-
Magnum_
nagyúr
Ja, este bringaztam. Nem a nagykoruton.
I humbly and respectfully decline™
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #168236 üzenetére
A víz nem fogy?
CactuS: Amúgy nem kizárt, hogy valami olyan helyről veszik a benzint (keletről) ami nem lenne népszerű itthon a sztereotípiák miatt és ezért a nagy titkolózás. Így meg mindenki a boldog tudatlanságban tankolja nyakra-főre.
Köztük én is.#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz BigBlackDog #168236 üzenetére
Szerintem nem esett, gondolom besz*rt picit, amikor jöttek a lufik.
molnarpeter: Próbáltuk, megsértődött.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
BigBlackDog
veterán
Hát, mintha lejjebb ment volna az első egy-két hónapban egy ujjnyival, de nem igazán akar azóta megmozdulni a szint. Egyelőre minimum felett van. Nálad az olaj tartja a szintet? Mennyi a méter?
Egész biztató, hogy kb. fél éves autóknál ilyenekről beszélgetünk.
[ Szerkesztve ]
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy van egy 200-as Swift, rajta gyári lökhárító. Pár éve már nem volt használva, a horog sem volt belerakva. Most megpróbáltam rárakni, de nem igazán jött össze, egyszerűen sehogy nem akar bemenni teljesen a helyére, csak kb. félútig. Az autón levő furat belseje és a horog rész szára is enyhén rozsdás volt a felületén, ezt csiszolópapírral lecsiszoltam, mostmár szép fémtiszta, mégsem akar belemenni.
Mi a g*ciért nem megy?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #168245 üzenetére
Mostanában nem néztem mert vagy lejtőn álltam vagy meleg volt a motor. Lassan meglesz a 10k km vele. Ma tankoláskor ránéztem a hűtővízre melegen maxon volt szóval picit megint fogyott belőle, mert ugye hidegen egy ujjnyival töltöttem a max fölé a márkakeres ajánlás szerint. A fogyi viszont egész jó, full vegyesben kevés klímázással 6,86. Az már döfi.
Amúgy továbbra is utálom:
- eszi a hűtővizet a motor (márkaker: töltsem max fölé ujjnyival, akkor ritkábban kell rátölteni )
- lassú a fed. comp., a CarPlay néha megy néha nem, akár csak a pendrive-os zene lejátszás (azonos pen-ről)
- a start-stop akár 50 fokos olajhőfok alatt is már simán leállítja a motort (90-nél van üzemi hőfokon) és autópályás tempós haladáskor ha pl van egy torlódás és meg kell állni akkor is simán leállítja a motort 105+ fokos olajnál is (a turbó biztos szereti). Ezen kívül néha gombos indítást kér. Akkor veszíti el a fonalat és kér manuális indítást ha pont akkor engeded fel a féket és lépsz a gázra amikor éppen leállítja a motort. Ehhez egy kis rituálét kell elvégezned. Felengeded a féket mert indulnál, erre kiírja, hogy manuális indítás szükséges: ehhez D-ből P-be kell raknod az előválasztó kart, majd közben lépj rá a fékre újra (csak úgy indul ha féken állsz és P-ben vagy) megnyomod a gombot beröffen és végül P-ből tedd át D-be hogy indulhass.
- a start-stop már 6 km/h-nál leállítja a motort így ott már nincs kormányszervó ami eléggé zavaró tud lenni ha éppen nem egyenesen halad(na) az ember hanem változtatna a kanyarodás ívén.
- a klíma egyes beállításai csak menüből érhető el kényelmesen, pont a kikapcsolása pl (ha előttem egy koromgyáros dízel van, akkor inkább lekapcsolnám a szellőztetést, mert belső keringetésre állítva automatice kapcsolt klímát amit meg nem szeretek).
- lassú a parkradar időnként (már rég a falon állok amikor elkezd folyamatosan jelezni)
- az auto-hold emelkedőn elengedi az autót, mert összeveszik a hill holderrel. A hill holder egy idő után elengedi a kocsit, tehát ha a hill holder fogja és után kapcsolod be az auto holdot akkor ugyanúgy elengedi az autót. Már vagy 2x majdnem letaroltam a sorompót a mélygarázsfelhajtón emiatt.
- kanyarban úthibán elpattog a hátsókerék és csúszkál a bódé, pedig 2,2-2,8 bar-ig minden nyomást kipróbáltam már (a Conti nyári gumival is ezt csinálja de azzal kevésbé mint a téli Hankook-al).
- a DSG állóból induláskor random ránt egy nagyot (a 282 ezret futott B6-ban a 6 gangos nem csinált ilyet soha).
- ha lapozok a rádióadók között akkor reccsennek egyet a hangszórók
- a menüben nincs minden lefordítva magyarra (van ami angol, van ami cseh nyelvű maradt)
- BH ajtónál a kéder rögzítése elengedett (SK javítva ragasztóval de egy új autónál ez lol).
- a vezető oldalon a fékpedál mellett a gyári szövetborítás és a szigetelés ragasztója elengedett és lemállott a gyári szövetborítás és hangszigetelő réteg.
- a Lane assist néha hibát dob, még nem jöttem rá mitől. De csak pár percig tart, aztán újra használható.Olyanokon már fent sem akadok, hogy az ACC magától nem indít, csak ha a gázra lépsz, a csomagtér ajtó gombbal nem csukható az utastérből csak nyitható, néhol a műanyagok botrány kopogósak, az ülés kicsit keményre van tömve, illetve a gyári huzat tejfölös pohárból van amire 2 perc alatt ráizzadsz nyáron, oldaltartása nem sok és nem elég hosszú az ülőlap ezért zsibbad a lábad egy hosszabb útnál.
Pozitívat is írok:
- hasznos extra a gyári naproló, mert a gyári (nem feláras) sötétítés önmagában nem elég
- már-már feleslegesen nagy a csomagtartó
- egész keveset eszik most, hogy már be lett járatvaSkoda Superb 2.0 TDI SCR DSG 2019 FL
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Integrale
veterán
válasz hacki87 #168217 üzenetére
De a te Bravod az mar a FL utani, hosszu 5. fokozatos volt, azzal jol agyoncsaptak szerencsetlen motort. (Nyomatekcsucs 4000-nel, 130-nal meg 3200-at forog vele). Az FL elotti fokozatkiosztasa (4.5.) jobb, sokkal viegoncabb vele az auto, Marea valtojaval foleg, mert az 4000-et forog 130-nal, kifejezetten jol gyorsit palyatemporol is.
"Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hentes555 #168246 üzenetére
Ha jól értem, hogy kulcsos levehető horog, meg kéne mozgatni valahogy a mechanizmust. Nem árt, ha van rozsdaoldó spray és valami szerszám, amivel finoman tudod mozgatni a rögzítő fület vagy akármit, ami a cső belsejében van.
CactuS: Akkor itt a kiváló alkalom, kaphat egy automata csereautót
[ Szerkesztve ]
-
hentes555
senior tag
válasz molnarpeter #168249 üzenetére
Nem kulcsos, csak van egy cső, amibe bele kell dugni a vonórudat, majd keresztültolni rajta egy biztosítással ellátott szeget.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen