Új hozzászólás Aktív témák

  • hülyegyerek

    addikt

    Szóval:
    Ma végre tudtam menni egy jó 700 km-es karikát az új szerzeménnyel, és ki kell jelentenem, hogy ez az autó egy pár apróságot leszámítva kurvajó.

    A futóműve fantasztikusan fekszi az utat, minden kanyarban, még a legrosszabb minőségű bombatölcséres főúton is olyan, mintha odatapasztották volna. Kemény, de nem üt fel, nem rugózik el semmilyen irányba, mellette pedig baromi kényelmes. Biztos, hogy közrejátszik a 235 széles gumi is, de ennyire fasza futóművű autóban még nem ültem.

    A kormányzás szintén remek, nincsen állítható szervó meg semmi hókuszpókusz, mégis halálpontos, és a rásegítést sem kefélték el, pont jó.

    A motorról már tudtam előtte is, hogy teljesen alkalmas az 1.8 leváltására, de így is meglepődtem, hogy mennyire rugalmas tud lenni. Sokkal kevesebbet kell váltani, mint egy szívóban, a 2000-től kb. 5200-ig folyamatosan jelen lévő nyomaték megoldja helyettem. Pl. beragadtam egy kamion mögé, aztán mikor visszamászott a sorába, simán visszagyorsított 150-re hatodikban, anélkül, hogy mozgó útakadály lettem volna. Direkt gyorsuláshoz ezt is érdemes elváltani, de a hétköznapi helyzetek 90%-ában nem kell.

    A váltóban egy picit csalódtam: baromi pontos, nem akad, de sokkal hosszabb úton jár, mint az ufóé, és nincs meg benne az a mechanikus érzet, amit szeretek. Érzetre kicsit gagyi, műanyagos.

    Az ufóka után technóorgia fogadott a jószágban: start-stop, többnézetes tolatókamera, automata kézifék, ráfutásgátló, android auto/mirrorlink képes tablet, és a két legfontosabb: radaros tempomat és sávtartó.
    Az utolsó kettő szerintem bárki vezetési stílusát képes megváltoztatni, mivel gyakorlatilag a sávváltáson kívül semmit nem csinál a sofőr, és az egész együtt baromi jól működik. Pályán belőttem 150-re, felkattintottam a sávtartót, aztán szépen nyugiban végigültem az utat. Fékez-gázt ad-kormányoz a rendszer, ahogy egy picit bemászik az autó elé valaki, már rakja ki a jelet a műszerfalra, hogy eléd bizony be fognak vágni, és elkezdi finoman fékezni az autót. Szerintem a jövő héttől sokkal kevesebbszer fogok idegzsábával beérni a melóba.

    A belteret szerintem eltalálták, a műszerfalon kívül viszont nem sok érdekesség van benne, szimplán japános. Pici karbonmintás csík, viszonylag normális műanyagok, semmi csicsa. A műszerfal viszont zseniális: mindent meg lehet jeleníteni túl sok menütúrás nélkül. A sebesség alá ki lehet tenni az éppen hallgatott zene adatait, és ha megy a navi, akkor fordulók előtt feldob a sebesség alá egy ablakot a következő manőver irányát jelző nyíllal meg a távolsággal. Táblafelismerő is van benne, bár az esetek felében köze sem volt a valósághoz az általa mutatott táblának. Az ülések baromi kényelmesek, nálam szélesebb emberek is simán beleférnek, valamint az oldaltartásuk is elég jó.

    A negatívumok pedig: a középső kartámasz baromi kemény, egy darab műanyaglap van bevonva szövettel. Igazán tehettek volna bele valami szivacsot, ez így gáz. A magassága se stimmel, kb. 5 centivel feljebb lenne kényelmes. Az ajtókon lévő könyöklők szintén baromira lent vannak, kb. 10-15 centivel feljebb lenne ideális. Az ősi Honda-baromságot is meghagyták: a fényszórók nem kapcsolnak le a gyújtás levétele után, hanem inkább bimbammol, hogy kapcsolja le a paraszt magának.

    A mai túrámon 60%-ban pályán mentem 150-re állított tempomattal (néha 170), 40%-ban főúton 110 tempomattal (néha 130), a bc szerinti fogyasztás pedig 6.6 l lett. Hülye fejemmel nem tankoláskor nulláztam a számlálót, szóval ezt most optimistán el kell hinnem neki.

    Végezetül pár kép.

    hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

Új hozzászólás Aktív témák