Hirdetés

Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple

Az NVIDIA piaci értéke átlépte a 3 billió dollárt, így már a világ második legértékesebb cége, megelőzve az Apple-t. A Wall Streetet pár nagy cég húzza előre, Tajvanon pedig tombol a Huang Zsen-hszün-kultusz.

Eddig sem lehetett látni, hogy valaha vége szakad-e az NVIDIA AI-őrületből fakadó menetelésének, de most úgy tűnik, hogy nem. Az NVIDIA piaci értéke átlépte ugyanis a 3 billió dollárt, ezzel a cég már értékesebb, mint az Apple – és egyben a világ második legértékesebb vállalata lett.

Az NVIDIA június 7-én 10-1 arányú részvényfelosztásra készül, ami az elemzők szerint csak még tovább növeli majd az egyéni befektetők étvágyát és a cég népszerűségét.

Azt is mondják, hogy a Szilícium-völgyben alapvető változást jelent, hogy az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple (amely kínai versennyel és az iPhone-ok iránti gyengülő kereslettel küszködik, az AI-versennyel pedig nem siet). A csúcson egyébként a Microsoft maradt, 3,15 billió dolláros értékkel. Az NVIDIA 3,012 billió, az Apple 3,003 billió dollárt ér.

Elemzők szerint az NVIDIA-hoz ömlik a pénz az AI miatt, márpedig az Apple, a Meta és minden cég önti a pénzt az AI-ba. Azt jósolják, hogy az NVIDIA rövidesen a világ legértékesebb cége lesz. Az árfolyama csak idén 147 százalékkal emelkedett, pedig tavaly is elképesztő növekedése volt. A cégek AI-funkciók kiépítésében versenyeznek, az NVIDIA pedig nem bír a kereslettel. A cég piaci értéke csak tegnap közel 150 millió dollárral nőtt, ami több, mint az egész amerikai AT&T értéke.

Természetesen már chipcégeket és AI-cégeket is húz magával a tőzsdén az NVIDIA, vannak, akik ezekre utaznak.

A Wall Street csillagászati teljesítményét egyébként néhány nagy amerikai óriáscégnek köszönheti, konkrétan az NVIDIA, a Microsoft, a Meta, az Alphabet és az Amazon húzza előre.

Ezzel párhuzamosan pedig tombol Huang Zsen-hszün-láz Tajvanon, ahol az NVIDIA vezérigazgatója született, mielőtt az USA-ba költözött. A Computex alkalmából a vezetőt folyamatosan követi és közvetíti a helyi tévé, rajongók tömegei veszik körbe, közösségi médiás posztok ezreiben említik, a Jensanity pedig olyan mértéket ölt, hogy elárasztják a tömegek azokat az éttermeket is, ahová a vezérigazgató betért. Többen arról beszélnek, hogy úgy tekintenek rá, mint egy popsztárra.

Azóta történt

Előzmények