- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Microsoft Outlook topic
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
- Linux - haladóknak
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Land
veterán
Kicsit összefoglalom a csapongásomat...
Pár napja írtam, hogy 5 millió Ft körül nézegetek (a vásárlás még odébb lett volna) kompakt, haladósabb autókat. Kb 2-3 évesek vannak ennyiért garanciával. Bevallom az interneten olvasgatva nem feltétlenül nyugodtam meg, hogy garancia után ezek tartós szerkezetek lennének...
Golf, Octavia, i30 stb...
Meg úgy igazából, amely vérpezsdítő lenne, az a Mazda 3, de lehet keveselném a 120 lovat a jelenlegi 147 lovas Avensisem vagy a korábbi 150 lovas dízel 159-em után.
Octi nem csúnya, de nem tűnik olyan autónak, mely után tudnék sokáig rajongani. Golf még ennél is közömbösebb. K Astra sem csúnya, de semmi extra és az 1.4T motorjaival vannak/voltak bajok... Garancia utáni motorcsere hiányozna, mint mókusnak az erdőtűz.
És itt gondoltam át, hogy több millió FT felvett hitellel mennyire okos döntés venni egy 2-3 éves autót? Bármi közbejöhet, ha meg komoly, drága hibája lesz garancia után, akkor kész anyagi csőd.
Elkezdtem nézegetni a picit régebbi, de tartósabb technikákat: Hyundai i30 1.6 GDI, Kia Ceed 1.6 GDI, Hyundai i40 1.6 GDI (képzelem mennyire megy jól ezzel a motorral, ha az i30 sem rakéta vele), Mazda 3 1.6/2.0 szívó, 9 gen Honda Civic 1.8 (elvileg az Ufó óta ez is ki lett herélve rendesen...) stb.
Kicsit beleolvastam fbon a kocsik csoportjaiba és lehangoló. Mégis miért lennék elégedett egy újabb és csinosabb, DE gyengébb motorral szerelt kocsival, mint az eddigiek... És mindezt a jelenlegi kocsim árára +1.5 millió Ft ráfizetéssel. Úgyis húznám a számat 1-1 előzésnél.
Áh fakk. Nekem dögös autó kell, aknamentes, de erős motorral. Alfa 159 után magas a lécc szenvedély, dizájn terén. Egyszerűen bármennyire is hibátlan ez a 2 L-es benzines Avensis... Ránézek és semmi... Lelketlen dög.
És akkor most itt tartok:
2008-2012 közötti full extrás Mitsubishi Lancer Sportback 1.8-as benzines motorral
VAGY
2008-2012 közötti GH Mazda 2.5 benzin 170 loval. Mindig is tetszettek, nagyon megbízhatóak, ezzel a motorral szedi is a lábát.
Fogyasztás Spritmonitor szerint: 8.2 L Lancer/8.5L Mazda.
Igazából nem tudom mi szólhat a Lancer mellett. Hangosabb pályán, csak 5-ös a váltója, belül purritán, de megbízható és kívül tetszik. Mazda kívül belül dögös, kb. ugyanannyit fogyaszt, de jobban megy..
Szerintetek?
Ezeket talán kp-ra is meg tudnám venni a T25 eladása után és ha bármi kínja lesz, akkor simán kifizetem. Nem kell több év bevállalt hitel mellett még szerelést is kiköhögni és nem kell 1.5 millió Ft-ot ráfizetnem (ennek egy része hitel lenne) egy lelketlenebb, gyengébb kompaktra...
Aztán jön az ördögi kör, hogy a 7-8 éves használt autónak jobb az ára, mint egy 2-3 éves turbós csodának, de vélhetően a kora és a km futása miatt pár évnyi várhatóan gondtalan évet bukok és lehet szerelgetni 2-3 havonta (fél, kuplung, katalizátor, generátor stb...).Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Új hozzászólás Aktív témák
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Háztartási gépek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen