- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz qantum #102697 üzenetére
Akkor nem tudom, legalábbis így virtuálisan nem. Jazz-nél jellemzően ez szokott lenni, hogy a pékek csak a szelepet pucolják meg, azt a fémlapot meg nem, pedig ott rakódik le a legtöbb dzsuva.
Amúgy cicero is az oda- és visszavezető csatornákra gondolt, csak nem fogalmazott pontosan.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Snoop-y #102698 üzenetére
Es ha szerinted nem normalis, az mit is mond el egy motorrol
Most viccen kivul, egy rakas motor fogyaszt olajat..uj koratol..nem csak a fujszarecotecopel eszi az olajat. Mindig jon ez a nekem jappanomvolt az bezzeg sose evett olajat. Szuper. Es? uj tdi konszern motorok is kerik, batyamnak a 2 literes dizli az oktavban 0 km-es kora ota olyan, ket olajcsere kozt beker egy liter olajat aztan annyi, ki nem szarja le. Ettol meg belenyomott gond nelkul 200k-t majdnem, teljesen jo az a motor. Na meg az 1.5 ecoboostba is 5w20 megy, lehet egy 30asbol semmi nem fogyna, de lehet ezzel kevesebbet fogyaszt kicsit meg igyis kivaloan (vagy jobban) ken, szerintem nem kell ezt a dolgot tullihegni ... -
Snoop-y
veterán
Hogy szar. Az olajnak a motorban a helye.
Vagy olyan helyre jut be ahol eleg vagy elfolyik valahol.
Almoskonyvek szerint egyik sem elvart mukodes.Nagy igenybevetelnek kitett motoroknal ez ugymond normalis lasd emlitett M szeria. Mondjuk nem hasonlitgatnam egy tdi-hez vagy egy pocskoszoru atlag turbohoz de legyen neked ez normalis (ikaruszbol minden zoldebbnek latszik )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Land
veterán
Kicsit összefoglalom a csapongásomat...
Pár napja írtam, hogy 5 millió Ft körül nézegetek (a vásárlás még odébb lett volna) kompakt, haladósabb autókat. Kb 2-3 évesek vannak ennyiért garanciával. Bevallom az interneten olvasgatva nem feltétlenül nyugodtam meg, hogy garancia után ezek tartós szerkezetek lennének...
Golf, Octavia, i30 stb...
Meg úgy igazából, amely vérpezsdítő lenne, az a Mazda 3, de lehet keveselném a 120 lovat a jelenlegi 147 lovas Avensisem vagy a korábbi 150 lovas dízel 159-em után.
Octi nem csúnya, de nem tűnik olyan autónak, mely után tudnék sokáig rajongani. Golf még ennél is közömbösebb. K Astra sem csúnya, de semmi extra és az 1.4T motorjaival vannak/voltak bajok... Garancia utáni motorcsere hiányozna, mint mókusnak az erdőtűz.
És itt gondoltam át, hogy több millió FT felvett hitellel mennyire okos döntés venni egy 2-3 éves autót? Bármi közbejöhet, ha meg komoly, drága hibája lesz garancia után, akkor kész anyagi csőd.
Elkezdtem nézegetni a picit régebbi, de tartósabb technikákat: Hyundai i30 1.6 GDI, Kia Ceed 1.6 GDI, Hyundai i40 1.6 GDI (képzelem mennyire megy jól ezzel a motorral, ha az i30 sem rakéta vele), Mazda 3 1.6/2.0 szívó, 9 gen Honda Civic 1.8 (elvileg az Ufó óta ez is ki lett herélve rendesen...) stb.
Kicsit beleolvastam fbon a kocsik csoportjaiba és lehangoló. Mégis miért lennék elégedett egy újabb és csinosabb, DE gyengébb motorral szerelt kocsival, mint az eddigiek... És mindezt a jelenlegi kocsim árára +1.5 millió Ft ráfizetéssel. Úgyis húznám a számat 1-1 előzésnél.
Áh fakk. Nekem dögös autó kell, aknamentes, de erős motorral. Alfa 159 után magas a lécc szenvedély, dizájn terén. Egyszerűen bármennyire is hibátlan ez a 2 L-es benzines Avensis... Ránézek és semmi... Lelketlen dög.
És akkor most itt tartok:
2008-2012 közötti full extrás Mitsubishi Lancer Sportback 1.8-as benzines motorral
VAGY
2008-2012 közötti GH Mazda 2.5 benzin 170 loval. Mindig is tetszettek, nagyon megbízhatóak, ezzel a motorral szedi is a lábát.
Fogyasztás Spritmonitor szerint: 8.2 L Lancer/8.5L Mazda.
Igazából nem tudom mi szólhat a Lancer mellett. Hangosabb pályán, csak 5-ös a váltója, belül purritán, de megbízható és kívül tetszik. Mazda kívül belül dögös, kb. ugyanannyit fogyaszt, de jobban megy..
Szerintetek?
Ezeket talán kp-ra is meg tudnám venni a T25 eladása után és ha bármi kínja lesz, akkor simán kifizetem. Nem kell több év bevállalt hitel mellett még szerelést is kiköhögni és nem kell 1.5 millió Ft-ot ráfizetnem (ennek egy része hitel lenne) egy lelketlenebb, gyengébb kompaktra...
Aztán jön az ördögi kör, hogy a 7-8 éves használt autónak jobb az ára, mint egy 2-3 éves turbós csodának, de vélhetően a kora és a km futása miatt pár évnyi várhatóan gondtalan évet bukok és lehet szerelgetni 2-3 havonta (fél, kuplung, katalizátor, generátor stb...).Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
BigBlackDog
veterán
Ha csak a Lancer és a Mazda játszana nem tudnék dönteni. Zajszigetelés egyiknek sem az erőssége a saját kategóriáján belül szvsz és azért a korrozióvédelem -hiánya- miatt is aggódnék.
Átérzem a helyzeted, egy ideje én is vergődök folyamatosan, egyelőre nem tudok jobb opciót találni a jelenlegi S60-hoz képest. Vagyis vannak azért kicsivel jobbak, csak kétszeres áron legalább. Az meg azért nem pálya, a mostani vassal sincs gondom igazából. Szerencsére nálam nem sürgős egyáltalán, de azért szeretném tudni fejben legalább, hogy merre tovább, ha valamiért úgy alakulna.
Egyébként mi a fő probléma (ha szabad kérdezni), ami miatt cserélni akarod a jelenlegi szekeret? Nem lenne érdemes várni még egy-két évet? Valahogy a mostani használtautó kínálat eléggé siralmas szerintem. 4.5-5M Huf körül 1.6 Vitarát és 1.4T S-Cross-t szokták ajánlani újonnan (5 év garival) elég jó felszereltséggel. Szerintem elég jó eséllyel nyugodtabb választás lenne középtávon, mint egy 4-5M Hufos 3-5 éves kompakt más márkából.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #102706 üzenetére
4.5-5M Huf körül 1.6 Vitarát és 1.4T S-Cross-t szokták ajánlani újonnan (5 év garival) elég jó felszereltséggel. Szerintem elég jó eséllyel nyugodtabb választás lenne középtávon, mint egy 4-5M Hufos 3-5 éves kompakt más márkából.
+1
Amúgy én sem tervezek megválni a Jazz-től egyelőre, de ha valamiért mégis úgy adódna, akkor azonnal indulnék is ezért.
-
Land
veterán
válasz BigBlackDog #102706 üzenetére
GH már nem rohad, max annyira mint bármelyik német/osztrák származású autó...
Szélzaj Lancerben gatya, de Mazdánál nem hallottam erre panaszt. T25 szintjét csak hozza..
Volvoból van erősebb, megbízható benzines motor 5 ajtós kivitelben? Szedán nem játszik, kombi meg lehet nem tetszene.Konkrét probléma nincs, csak hajlamos vagyok kattogni a cserén ha nem fog meg az autó pl külseje. Ez egy jó racionális döntés.
Értsd úgy, hogy ha a 159-es nem lenne annyira problémás, mint tapasztaltam, akkor újra azt vettem volna. Örültem ha megláttam a parkolóban, ha kiszálltam belőle többször visszanéztem. Ez az ami nincs meg az Avensisben.Újra Alfa? Még egyszer nem ülnék vissza a rollerre... Rossz a tapasztalatom, nem bízok benne. Japánokkal még nincs negatív élményem. Használtan is egész tartós, stabil szerkezetek.
Igen a GM váltó de nem csak az. Azt gondolom szűk 2 év alatt 1.7 millió Ft ráköltés érthetően nem vonz újra a márkához..
Amúgy a 4-5 milliós ársávban tudom lehetne új kocsi is. Csak igazából a 3 millió Ft hitel felvételét próbálom kilőni. Helyette pl 2.5 Mazda 6.
Illetve az S Cross kinézetét nem tudtam megemészteni, az 1.6 Vitara belül gyengécske anyagokból áll és az 1.6 szívó sem erőmű. Vitara S pedig már 5.3 millió Ft.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
gzbotii
veterán
"az 1.6 Vitara belül gyengécske anyagokból áll és az 1.6 szívó sem erőmű."
Kekeckedes nélkül kérdem, ültel Vitaraban? Én jópárszor vezettem egy fullos példányt, szerintem nem rosszabb pl mint egy 2012es Mazda 6 belseje. Nekem nagyon pozitív csalódás volt az a kocsi. 1.6 szívó atcsavarva sport módban azért ment (kis szívó motorhoz képest mindenképpen)
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
szabonagyur
félisten
Ma láttam egy új Volvo V90-et, hát mit ne mondjak szép kis hajó
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
BigBlackDog
veterán
Ide is bedobom, hátha érdekes; Suzuki Swift és Baleno saját vélemény.
-
hülyegyerek
addikt
Miért nem mész el Mazda tesztvezetésre?
No offense, de szerintem elkezdted túlagyalni a dolgot ahelyett, hogy elmennél tesztvezetni az általad jónak tartott autókat.
Én ezt tettem, az elmúlt fél évben kb. 8 típust ültem végig, kettő maradt fent a rostán.hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
Land
veterán
válasz hülyegyerek #102724 üzenetére
Igazad van. Pár hónapig amúgy nem aktuális, addig meg "túlolvasom" magamat és 2 naponta új verziót állítok fel.
De legalább szórakoztat a kutatás.
Még az is lehet, hogy marad az Avensis egy darabig. Amúgy sem döglődik, épeszű (nem autóbuzi) ember le sem cserélné...Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
válasz hülyegyerek #102724 üzenetére
Már én is túltoltam az olvasást
Most éppen ott tartok, ha meglenne a pénz akkor sem tudnám hogy mit vegyekEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
hurenzon
senior tag
Duna Autó Zrt szervizbe szokott valaki járni?
-
Snoop-y
veterán
válasz brumi1024 #102716 üzenetére
Igen ha meg rakeresel ,hogy kekesszurke fust Honda akkor feljon az osszes regi VTI/Integra stb.
Egy karbantartott STI nem eszi az olajat.
Csak sokan azt hiszik hogy rally autoban ulnek es ugy mennek vele.Az ,hogy "modern" motoroknal 1000km/l olajfogyasztast gyarilag elfogadottnak tekintenek attol az a motor meg szar csak van rola hivatalos papirod is mert benne van a gepkonyvben
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
molnarpeter
nagyúr
Urak, KGFB esetén kérdés a volt-e min. 9 hónap szerződés. Esetünkben az adott jármű ki lett vonva fél évre, ebből 4 hónap a jelen szerződés idejére esik. Ha nem helyeződik vissza a forgalomba, marad a jelenlegi NM besorolás, erre (is) vonatkozik a 9 hónap?
-
Magnum_
nagyúr
válasz molnarpeter #102732 üzenetére
Nem, mert megszakadt
Kgfb tv
Szünetelés
26. § (1) A biztosító kockázatviselése a járműnyilvántartásban szereplő gépjárművek esetében szünetel, ha az üzemben tartó kérelmére vagy hivatalból történő eljárás következtében a gépjármű a forgalomból ideiglenes kivonásra került.(2) A biztosítót az (1) bekezdésben meghatározott ideiglenes kivonás tényéről, valamint annak kezdő és záró időpontjáról a kötvénynyilvántartó szerv elektronikus úton értesíti.
(3) * A szünetelés a (2) bekezdésben meghatározott időpontoknak megfelelően a kivonás napjától a szünetelés lejártának napjáig vagy a gépjármű ismételt forgalomba helyezésének napjáig, de legfeljebb egy évig tart.
(7) A szünetelés időtartama alatt az üzemben tartó kötelezettsége a szerződés folyamatos díjfizetéssel történő hatályban tartására nem áll fenn.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Integrale
veterán
Hallerrol kifordulva a soroksarira balra beneztem a lampat (megszoktam Irorszagbol, hogy amelyik utra rafordulok, annak a lampaja nem mervado), szoval atmentem a piroson. Ha nem volt ott rendor, akkor aludhatok nyugodtan, vagy kameraval is megy a 60 ezres bunti, felteve ha van kamera!?
"Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Qtya123 #102692 üzenetére
Ha nem gatya akkor maradhat.
Nem szeretik csak a könnyű melót itt is. Novoth Tibi sem vállalta be az IS250 szívósor tisztítást mert még nem pucolt ilyet. Pedig a metódus ugyanaz de sok a melója inkább megcsinál dupla haszonért ugyanannyit idő alatt 2 TSI-t amin becsukott szemmel is tudja már hova kell nyúlni.
mod:
Integrale: Nem lesz belőle semmi nyugi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Kis segítséget kérnék. Nemrég volt átgumizva négy darab kvázi új, 1.5 hónapos (új autón lévő)) felni. Viszont a régi keréksúlyokat nem sikerült nyom nélkül leszedniük (képek lent). Elvileg a gyári súlyok eléggé profi mód vannak feltéve és nehéz sérülésmentesen eltávolítani ezeket. Viszont felajánlották, hogy lekezelnék javítófestékkel a sérüléseket.
Mivel a felni belső felén, a küllők mögött vannak a nyomok, így annyira nem feltűnőek, de azért mégiscsak zavar, hogy így néznek ki a felnik, miközben még ezer kilométer sincs bennük. Cél annyi lenne, hogy ne legyen feltűnő, a kocsi mellett állva ne lehessen látni és tartós legyen a javítás.Ez a javítófestékes kezelés mennyire bevált és mennyire lenne hosszú távú megoldás?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elden Ring
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Háztartási gépek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Eredeti játékok OFF topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen