Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz Medocsabi #96 üzenetére
"Simán lehetne ez a jövő, de nem lesz,ahhoz túl sok pénz van a fosszilis üzemanyagban."
Ez talán Oroszországra, Afrikára, Dél-Amerikára igaz, a jelenlegi állás szerint. Kína, EU, USA biztos nem, belátható időn belül. És úgy néz ki India sem. Szerintem mondjuk a többiek sem, csak nem 2050 - ben, hanem mondjuk 2100 - ban kell gondolkodni. -
válasz Medocsabi #96 üzenetére
Most akkor szalmabáb harcolunk?
Az volt a nyíg, hogy nem egységes a csatlakozó. Dehogynem, Type2 (AC) és Combo 2 (DC)... utóbbiba belemegy előbbi, fordítva meg nem fog az autó DC-n tölteni, szóval ha belemegy, ha nem, akkor sem lehetne vele tölteni. Itt Európában ezekre térnek át a gyártó, és ezek megléte az elvárás az oszlopokon.
És mint mindenre, erre is megvannak a szabványok/családok, pl: IEC-61851 (töltési mód), IEC-62196 (csatlakozók)Ezzel nem akartam olyat sugallni, hogy Mo-n minden sarkon van Type2 töltő... de ahol van töltőoszlop, ott elég jó eséllyel van vagy Type2 (ha AC oszlop) vagy Combo 2 (ha DC oszlop). És ennyi.
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
Medocsabi
addikt
válasz lionhearted #92 üzenetére
Jó lenne,ha így lenne, de még itthon is véges a Type2 nyilvános töltők száma,és a már üzembe helyezettek közül is sokszor sok rossz. Én örülnék a legjobban,ha nem így lenne,de így van. Ezért mondom mindig azt,hogy az elektromos autózás annak éri meg,aki otthon tudja tölteni,napelemről, minimális,vagy nulla költségért. Jelenleg legalábbis. Simán lehetne ez a jövő, de nem lesz,ahhoz túl sok pénz van a fosszilis üzemanyagban. Sajnos.
-
Medocsabi
addikt
válasz NumberGuy #80 üzenetére
Almát a körtével? Míg az elektromos autók töltői kizárólag a csatlakozó felületekben különböznek,addig a dízel összetételében is más mint a benzin. Ráadásul előbbihez lehet utólag venni heroin áron adaptert,utóbbihoz nem,mert így próbálják hülyebiztosra csinálni. Persze csak próbálják.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kristof93 #93 üzenetére
"már elmagyaráztad, hogy neked az elektromos autó kizárt dolog, teljesen lehetetlen, mivel nem tudsz vele olyan jól bizniszelni."
Hmm, tényleg? Mutasd már meg hol írtam akár csak hasonlót is.
"Nyilvánvaló, hogy nem használod ezeket a technológiákat,"
Teljesen nyilvánvaló hogy használtam őket, ráadásul tudom miről beszélek, ellenben veled.
"gyakorlatban ~4 autó támogatja"
Aham, persze már év elején volt vagy 15, azóta folyamatosan nő a számuk.
"töltőt pedig úgysem fogsz találni."
Hja, csak az összes Ionity és Aral töltő, csak pár ezer van belőlük
"Rfid pedig megint ahány töltő annyi hálózat"
Vagy pedig van olyan kártyád, ami sok helyen működik.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Kristof93
senior tag
válasz Shadowbull #91 üzenetére
Te már elmagyaráztad, hogy neked az elektromos autó kizárt dolog, teljesen lehetetlen, mivel nem tudsz vele olyan jól bizniszelni. Nyilvánvaló, hogy nem használod ezeket a technológiákat, fogalmad sincs miről beszélsz, csak mondod vissza amit láttál az interneten. De akkor miért akarod nekem bizonyítani, hogy másképp működik, amikor én minden nap használom? A gyakorlatban ~4 autó támogatja amit meg is lehet venni töltőt pedig úgysem fogsz találni.
Ez a kártyás hülyeség is - látszik, hogy nem használod. Bankkártya csak nagyon kevés helyen működik és ott is drága. Rfid pedig megint ahány töltő annyi hálózat, főleg erre felé.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz Kristof93 #90 üzenetére
Na, gugliztál egy kicsit? LOL.
A valóság az hogy nagyon is létezik, jópár típusban benne van, és egyre több fogja tudni.
Mellesleg teljesen marginális a jelentősége, egy kártyát lecsippantani egy oszlopon, amihez úgy is oda kell menni, egyáltalán nem probléma.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Kristof93
senior tag
válasz Shadowbull #88 üzenetére
Nem ismeretlen, csak veled ellentétben a valóságban élek, itt pedig a plug and charge gyakorlatilag nem létezik. A nagy szabvány konzorciumnak túl nehéz volt a type2/ccs2 részévé tenni, túl el voltak foglalva megtervezni az usb3 Micro-b szellemi örökösét, hogy aztán kínozzanak vele.
Van egy pár autó és egy pár kisebb töltő hálózat ami támogatja, s ha akkora szerencséd van, hogy ez a kombináció összejön akkor néha működik is.
-
Kristof93
senior tag
Nincs vele gondom, mert van erőm megbírkózni a kábellel/csatlakozóval. Sérült vállal/csuklóval elég problémás lenne. Nem egyszer kellett segítenem idősebb embernek.
Nem Tesla töltőnél pedig sok ilyen van, hogy megnyomod a gombot az állomáson, aztán futsz az autóhoz egyenesen tartani a kábelt, mert olyan rossz az a csatlakozó, hogy megszakad. Még a ccs2-t is jobban sikerült nekük csinálni.
A protokollról meg ne is beszéljünk. Ipari konzorcium, szabványt tákolnak, de ahány töltő, annyi app/rfid/kártya, egyik sem tud az autóval kommunikálni hihetetlen, hogy itt tartunk 2023-ban - nem csak bedugot és működik.
-
Kristof93
senior tag
Megint itt van Shadowbull, hogy megmondja, rosszul fogod a kábelt.
Ritka hitvány szabvány a CCS, látszik, hogy valami bizottság tervezte. Nem egy ligában játszik a Teslával. Sajnos európában erről már lemondhatunk.Valahogy, furcsa módon normális töltő hálózatot is csak a Tesla tud telepíteni. Amióta megnyitottak párat más autóknak szinte csak azt használom európán át utazni. Nem romlik el, nem bugos, mindig van szabad hely, jóval olcsóbb...
-
E.Kaufmann
veterán
válasz NumberGuy #80 üzenetére
Azért az áram az áram, ne kelljen már nekünk azzal szórakozni, hogy mit hova.
Kommunikálja le egymással az autó meg az oszlop. Attól hogy valamivel copni kellett régen, nem ok, hogy meghagyományőrizzük
És igen, erős és hülye emberek voltak régen is, ahogy elcseszett töltőnyílások is.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
vicze
félisten
válasz lionhearted #77 üzenetére
A töltők túlnyomó többségén szokott lenni AC töltő is pont ezért. De pl. saját plug-in-emen van DC töltő, arra jó kb. hogy ha befutok a Mekibe/egyéb szünet feltöltse az aksit és levigye a fogyasztást mikor messzebb megyek, de kb. ennyi. 99%-ban otthon van töltve.
Mivel pl. nekem még régebbi modell van igy szophatok a Chademoval, így jó lenne egy valósan egységes szabvány.
Na most a korábban felvetett, mi a baj a régiónként más töltő fejjel? Leginkább addig nem probléma, amíg geográfialag szomszédos országok azonos szabványt használnak. Pl. ugy hogy Kína egyedit csinált, amit senki más nem használ, már eleve probléma, de nagyon sok múltbéli példát lehetne hozni, mikor különböző szabályozások problémát okoztak. Nyilván nem a mindennapi életben, de országok közti forgalomban igen.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
válasz lionhearted #77 üzenetére
Ha szabványos lessz a töltőcsati akkor a gyártók is arra fognak ráálni s csók,,, vagy csinálnak adaptert
Nem fognak olyan kocsit venni amit nem lehet minden sarkon tölteni....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
válasz Medocsabi #75 üzenetére
Amit te szeretnél, az olyan, hogy DC töltőre beállsz egy autóval, ami nem tud DC-n tölteni, csak AC-n. Nem a lyuk a probléma. Ha van egy autód, amin type2 van, és tud DC töltést fogadni, azon azért igen jó eséllyel CCS2 lesz mégis csak...
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #74 üzenetére
Amíg én bábozom,te töltsd fel Type2 csatlakozóval CCS töltőn az autódat légyszi,mert ugye ha belemegy,tölti( csak azért, mert valamin lyuk van,nem biztos,hogy belegudhatod a kukid )... Csak legyen nálad váltó ruha,meg soknapnyi hideg élelem
[ Szerkesztve ]
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #71 üzenetére
Jójó,mondtam már, igazad van, minden töltő állomás minden töltő csatlakozója kompatibilis mindennel igen , csak plug-in,és tölt is,aha
-
Shadowbull
addikt
válasz Medocsabi #70 üzenetére
figyi, össze -vissza hadoválsz, kevered a töltőket a csatlakozókkal, CCS töltőt emlegetsz, és így tovább.
A CCS az nem töltő, hanem egy csatlakozószabvány. A csatlakozója Európában a CCS2 vagy Combo2, ami egy Typ2 csatlakozó kiegészítve alul két DC pinnel.
Egy ilyen csatlakozóval szerelt autót természetesen tudsz tölteni Typ2 és Combo2 csatlakozós kábellel is, mindkettő belemegy.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #69 üzenetére
Az megvan ugye,hogy a nyilvános oszlopokon csak az adott töltő csatlakozó használható? De kiszálltam a beszélgetésből, pont olyan vagy,mint anyósom,kérdésre válasz helyett kérdéssel válaszol,ha fogalma sincs a válaszról. Edit,te vagy az??
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #67 üzenetére
Aha,ok. Akkor engedd meg,hogy a témában amiben annyira otthon vagy (janem), kicsit helyreigazítsalak. Van ugyanis több töltő csatlakozó,például Type2,CCS,CHAdeMO... ráadásul a nyilvános töltők vagy egyik,vagy másik csatlakozóval szereltek,elenyésző mennyiségben előfordul, hogy van mindegyik (kb 40-ből 1). Erre írtam,hogy, kellene egységes csatlakozó, de persze te jobban tudod. Annyira,hogy fogalmad sincs amúgy a csatlakozókról sem,és hogy azok nem kompatibilisek egymással (Type2-t NEM tudsz CCS bemenetben tölteni). De sebaj, azért irjad nyugodtan mély meggyőződéssel azt,amit te tudni vélsz valamiről,amiről fogalmad sincs
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #54 üzenetére
Oké,akkor indíts el egy töltést type2 csatlakozóval CCS töltőn...
Elhiszem, hogy meggyőzöd magad a saját baromságodról, de ettől nem lesz igazad -
ricsi99
addikt
Szerintem azért kell szabványtöltő ,hogy minden cuccot lehessen 1 töltőcsatiról használni... ha mostani benzinkút rendszer is furán nézne ki ha 8 gyártóhoz kellene külön töltőoszlopot tartani ,mert más a tanknyílás...
Igy meg egyszerű 1-2 + elektromos töltő állomás... ezen felül a 1/2 óra szünetben meg shoppingol kicsit ... tiszta haszonEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
E.Kaufmann
veterán
Igazad van. DE
Kezd alakulni egy közös iparági "összefogás" és egyre jobban az látszik, hogy a töltés lesz a kritikus pont az elterjedésben, mert 300km hatótávval már lehetne élni és azt talán nátriummal is el lehet érni (ami úgy tűnik az egyetlen valóban hamar bevezethető és ólcsóbb alternatívája a lítiumnak), de ha nem tölthetsz bárhol bármit, az nagyobb érvágás.
Ami kritikus lehet még, a mobilappok és a fizetési rendszer. A Teslának biztos jól jön, de nem fogja tudni lenyomni az összes konkurenciát töltőkben sem és nem is akarhatja, mert vannak trösztellenes törvények. Az is elég, ha ők fújják a passzátszelet , ahogy a Microsoft is kisegítette az Apple-t, vagy az intel se hagyhatja, hogy teljesen behalljon az AMD, igaz a fagyi visszanyalt mindkét esetbenLe az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
félisten
> Amúgy nem tudom a feltételeket, de 400V-t be lehet otthonra köttetni, mármint bárminemű cég nélkül?
Termeszetesen, a 3x16 A az valami minimalis penz (80e forint?), pl. jellemzoen fozolapokat meg sutoket be lehet kotni 400V-ra is, es igy kevesbe terheli a vezetekeket.
while (!sleep) sheep++;
-
bteebi
veterán
Ennek a hírnek egy szempontból van jelentősége: pénz, pénz és pénz. Már persze Elonnak.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
btprg
senior tag
Már csak az kéne, hogy egységesen valami olyan fizetési rendszer legyen, ami mindenféle app-os baromkodás nélkül használható. Mint az automata benzinkút: beírod hogy hány kWh-t szeretnél, lezárolja a számládon, tölt, ha megtelik hamarabb akkor sztornó és a pontos összeget levon.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Kinder
senior tag
válasz Shadowbull #54 üzenetére
Egyetértek
-
vicze
félisten
Elnézést igazad van.
Az össze support oldaluk 11kW-t ír.
UK
HU
US másik US site is.Amúgy nem tudom a feltételeket, de 400V-t be lehet otthonra köttetni, mármint bárminemű cég nélkül?
-
Shadowbull
addikt
válasz Medocsabi #53 üzenetére
Ember, egységes a töltőcsatlakozó. A CCS felső része az konkrétan a Type2.
Nem a töltőcsatlakozó miatt nem tudod tölteni DC-n, hanem azért mert a gyártó nem akarja hogy ott töltsd.Szerintem az arcból vegyél vissza, marhára nem indokolt az önbizalmad.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #52 üzenetére
Oké,kiszálltam a beszélgetésből,legyen neked igazad,a hibrideken minek CCS,miert azokat nem töltöm DC-n.... Nem.b@zmeg,nem töltöm,mert nem tudom. És milyen jó lenne,ha tudnám,ha egységes lenne a töltő csatlakozó. Most ezt vagy nem érted, és hülye vagy,vagy kötekedsz Átalakítót lehet venni igen, 200k-ért,de mennyivel egyszerűbb lenne, ha minden töltő egyforma lenne. Az,hogy ez neked fáj,a te bajod. Majd ha lesz saját tapasztalatod, és nem különböző cikkek cikkeinek a hozzászólásaiból próbálsz okos lenni,akkor térjünk erre vissza
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Gitáros topic
- DUNE médialejátszók topicja
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Elemlámpa, zseblámpa
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- iPhone topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Eladó Apple iPhone 13 Pro 128 GB SILVER PATIKA ÁLLAPOT
- Tápegység Moduláris Kábel Tápkábel Adapter Hosszabbító Csatlakozó Elosztó - Egyedi is
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest