- Linux kezdőknek
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Manjaro Linux
- HBO Max & OD topic
- eBay
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft OneDrive (korábban SkyDrive)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #151465 üzenetére
Ez a booster kemény . Nem tudom meg merném-e csinálni, félek, hogy felrobban . De az ötlet tetszik.
"WARNING - This Hack involves pumping 100psi of pressure into a homemade device, and is potentially dangerous. Use eye-protection, ear-protection and proceed only at your own risk."
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #151465 üzenetére
jópofa a hómméd booster, ezeken kívül lehet még használni a sima gyorskötözőt is a cső elzárására, csak meg kell törni a csövet, és összefogatni vele picit odébb :) ha nagyon kell, még hordozható is!
jjeahh: én sem értettem,miért nem egy vastagabb falú palackból csinálta, de így tényleg még össze is lehet lapítani táskába! /hogy aztán a gyűrődés mentén robbanjon fel a második használatnál:D /
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #151531 üzenetére
Hármat vettem, egyik turkálós (Crane), másik Lidl-ös, harmadik a helyi bringaboltból van, akciósan 170 lej körül volt (Shimano), valszeg kifutó vagy régi modell, mert neten semmit nem találtam róla. Thermal tight vagy pants-ként keress rá, vagy menj el turkálni . Kb így néznek ki az enyémek is: [link] [link] [link] [link] . Minőségben érzésre nincs különbség, a betét a Lidl nadrágban a legsz*rabb, a Crane-ben a legjobb.
Én még egy vízlepergető felsőt kéne beszerezzek, mert amit most használok, télen állandóan beázik. No meg úgy tűnik a kesztyű dolgot sem sikerült még megoldani, a 2 réteg sem vált be a tegnapi körön.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #151623 üzenetére
Jobban vasal, mint a 7-es, de én nem látok olyan brutális különbségeket, mármint nekem a lényeg az, hogy élvezhető legyen a videó, ha néha picit berázza, az nem zavar. Amúgy a technikai oldalára kíváncsi lennék, hogy oldották meg, szerintem a giroszkóp alapján folyamatosan croppol szoftveresen és nagyon ügyesen teszi, mert pl. Premiereben ennyire nem lehet kivasalni a videót, meg az is király, hogy nem zselésedik egyáltalán a felvétel. Viszont érdekelne, hogy a valós felbontása és látószöge mekkora lehet a kamerának, mert ehhez a szoftveres stabihoz elég durva tartalék kell legyen benne ahhoz, hogy ne romoljon a minőség a hatalmas croppolások miatt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
maximilian4
addikt
-
Somatom
veterán
válasz trialboj #151644 üzenetére
Az akku kb. 2Kg. Tanácsos levenni, de sokat nem von le a bringa súlyából.
Nem vágom, hogy miért ne lehetne tetőn szállítani (ha fel bírod rá emelni ). Nekem egy hátsó ajtós tartó van a csapotthátúmon, azon símán hurcolom a Meridát. Atom stabilan rajta van.
Ami a korlátot illeti, gyártója válogatja. Az E8000 -es Shimano -t jelenleg egy okostelóra telepített, 10 rugós programmal, bluetoothon keresztül símán ki lehet ütni (saját tapasztalat). 45 -ig fel lehet "csavarni" a rásegítést. Döbbenetes az eredmény (meg, az akkufogyás). Egyébként, terepen erre semmi szükség, nem a 25 lesz a korlátozó tényező.
50 elmúltam, bringás kondim a zéróhoz konvergál, de a 22Kg pár emeletig még nekem sem akadály. Egyenes lépcsőhöz (nekem ilyet kell otthon legyűrnöm) van benne egy walking fokozat, aminél az elektromos fokozatkapcsoló nyomvatartására a motor viszi mellettem a bringát gyalogtempóban. Símán felviszi a lépcsőn.
Ami a szervízelést illeti, az átlag bringáénál bonyolultabb részei nem ígényelnek különösebb szervízelést. Ha meg azokat szervízelni kell, akkor nagy baj van.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151644 üzenetére
Próbálj ki egy Trail fully-t, csak az íze kedvéért.
Hasaggymeg: Nyilván próbálják minél látványosabbra megcsinálni az ilyen videókat. De a durva terepezés az gumi gyilkos sport. Szerintem egy profi DH/Enduro bringás egy hétvége alatt kukázik egy hátsó gumit. Ez ilyen, akárcsak a motorsport, egy pályanapon legyalulsz egy hátsó gumit.
trialboj: Minek? Egy valagnyi olyan hazai terepet mutatok neked ahol simán ki
lehet használni egy Enduro bringát. Még épített részek is vannak. Amiben jóval szerényebbek vagyunk, azok a szintek. Egyben nem tudsz annyit gurulni lefelé mint mondjuk egy osztrák vagy német terepen, az igaz. De ha van rásegítésed, akkor 10 perc múlva újra a hegytetőn vagy, ha kell 10 szer egymás után. Így már viszonylag gyorsan össze lehet szedni nem kevés szintet. Győzd erővel.
Ezzel az arcoskodás dologgal egyáltalán nem értek egyet, mint mindenben, itt is megvannak az arcoskodók, de alapvetően nem felesleges hazai terepre az Enduro, pláne nem az E-Enduro. És, hogy mennyire van rá igény? Nem tudom merre bringázol, de egyszer nézz fel ide a Budai hegységbe, Normafa, HHH, János-hegy és társai. Egy rakás Enduro-t láthatsz, elektromos is van bőven. Dobogókőn, 10-12 fős csapatokat lehet látni, mindenki E-Enduro-val.A gyártók pont azokra a bringákra fókuszálnak amit az átlag bringás szeretne, csak más fizetésből él egy magyar és másból mondjuk egy osztrák. Ausztriában már inkább azokat a bringákat veszi az átlag bringás is, amire itt azt mondjuk, hogy az átlagnak elérhetetlen. Nézőpont kérdése. Bár hozzáteszem Magyarországon is szép számmal fogynak pl a minőségi elektromos bringák, nyilván nem összehasonlítható a Nyugat-Európai számokkal.
Nyilván nincs olyan bringa aminek csak előnye van és hátránya semmi, de ha annyira nagy problémák lennének, mint ahogy írod, akkor nem adnának el évi 1,5 millió darabot csak Ausztriában meg Németországban.
Gyakorlatilag több fogy belőlük mint hagyományosból.Miért ne menne el 100km-t? Vannak 700-as akkuval szerelt gépek, ezekből ki lehet hozni a 100km-t, közepesen erős rásegítéssel, kb 1800-2000m szint mellett. Szerintem ez már azért bőven több mint amire az átlag bringásnak igénye van. Arról nem is beszélve, hogy 500g súlyú a töltő, és elég egy órára megállni valahol, kajálsz, közben töltöd, belemegy 30%.
Akinek ez a hatótáv kevés, az szerintem kis százaléka a kerékpárvásárlóknak, legalább is a MTB-nál maradva.Szakértelem egy másik kérdés, alapvetően nem agysebészet ez. A motort, akkut, vezérlőt kompletten cserélik ha baja van, számítógépes diagnosztika után. Ezeket a főegységeket kiszerelni nem nagy kunszt egy rutinosabb kerékpár szerelőnek. Magyarországon 160 kerékpárbolt végezte el a paul lange shimano steps és az ebikeshop bosch képzését! Nem azt mondom, hogy ezek mind értenek is hozzá, de jó szervizes nagyon hamar hozzátanulja ezt is. Fontos inkább az, hogy amikor kerékpárt veszel, azt olyan üzletbe tedd meg ahol jó a szerviz is, sok drága bringát árulnak. Ne csak azt nézzük, hol olcsóbb valami 20-30 ezerrel.
Szerintem simán meg lehet szokni a 25-öt, pláne ha terepezel. De amúgy a shimano esetében elég átállítani a régiót USA-ra, és akkor 32km/h lesz a 25-ből.
A súly kérdés, én is örülnék neki ha könnyebb lenne, de azért szerintem ez is épp elég komoly mérnöki bravúr amit eddig csináltak. 70-90Nm-es motorok, ami kivéve a 2 tenyeredbe elfér és 3kg alatt van a súlya, 2,5-3kg súlyú 500-700Wh-s akkuk.
Kicsit erősebb vázat igényel, itt még lehet pluszban fél kiló. Összesen kb 7kg plusz. Figyelembe véve mit tudnak, szerintem ez egyáltalán nem vészes így se. Egy felső kategóriás analóg Enduro is van, hogy belenyal a 15 kg-ba. De a 14kg általános adat. Ehhez mérten nem sok a 22-23.
Van ma már rengteg kerékpár szállító ami e-bike kompatibilis. Én egy sima Thule clipon szállítóval vittem, 1db pedelec és még egy analóg kerékpárt, az ég világon semmi baj nem volt. Simán bírta, vonóhorog sem kellett.Szerintem ezek a problémák amiket mondtál, laikus módon eltúlzottak. Ha mindenáron negatívumokat akarnék mondani az e-bike ellen, akkor az az lenne például, hogy ha valami oknál fogva nincs időd rendszeresen használni, akkor a drága akku könnyebben fog öregedni, mintha rendszeresen használnád. Analóg bicónál ilyen probléma nincs. Illetve gyorsabban eszi a láncot, sort, gumit, fékbetétet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151659 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy nem teljesen értem hova is akarsz kilyukadni? Ne érts félre, nem muszáj egyetértenünk, csak próbálom megérteni. Sok mindent el lehet mondani a kerékpár iparról, de azt nem, hogy nincs választék. Tudom, hogy osztrákiában sincs kolbászból... dolgoztam ott, Németországban meg Svédországban is, ha annyira bejött volna, akkor most is ott lennék. Szerintem mindenkinek arra van pénze amire szeretné, magam példáját tudom idehozni, 850 ezerért vettem autót, de 1,5 millióért bringát, kinek mi, van aki 1 millióért épít pc-t, van aki minden évben megveszi a legújabb iphone-t 400 ezerért, van aki minden nyáron száz ezreket költ fesztiválokra, és nem feltétlen gazdag emberekről van szó, csak költenek a hobbijukra. Szerintem jelenleg Magyarország sem annyira siralmas, hogy ne lehetne összespórolni egy komolyabb bringára pénzt, ha tényleg valakinek ez a fontos.
Abban egyetértünk, hogy a tömegek nyilván nem a prémium kategóriát keresik, miért is keresnék? Ilyet nem is állítottam. Tömegek trekkinget vesznek 100-250 ezerért. De nem elhanyagolható a prémium szegmens sem.
Aki nem igényli a csúcstechnikát, de szeretne elektromos kerékpárt, olyat ami azért minőségileg rendben van, van rendes szerviz háttere is, bőven kap, szerintem elérhető áron.
[link]Hatótávra azért nehéz válaszolni, mert rengeteg tényezőtől függ. Terepen elég szokott lenni 40-60km a legtöbb embernek, 100km és felette távokat ritkábban mennek átlag montisok. Pláne ha sok a szint. És a max rásegítési fokozatok a legtöbb esetben feleslegesen erősek, tehát ez sem feltétlen indokolt, hogy maxon hajtsd a gépet.
Az 500-as akku ma már általánosnak mondható pedelec bringák között, ilyen akkuval én simán megyek 1300-1500 szintet, 60-80kmt. Nyilván okosan használva a rendszert.Teljesen mindegy milyen akkuról van szó, ha keveset használod, tarthatod azt 50%-on, akkor sem fogja addig bírni mint amit rendszeresen használsz, nyilván nem 3 hét nem használattól fog tönkremenni, de soha nem tudhatod mit hoz az élet, mennyi időd lesz bicajozni. Nekem ment már tönkre lithium akkum 1-2 év alatt, mert keveset, alig használtam, igaz nem pedelec aksi volt. A tönkrement nyilván nem azt jelenti, hogy használhatatlan lett, de jelentősen veszített a kapacitásából. Heti két használat szerintem elég.
Én azt nem mondtam, hogy nekem probléma, tudtam mire számíthatok, de el tudom képzelni, hogy sokaknak probléma lehet. 20-25 ezerért külsőt venni, 20 ezerért láncot 30-50 ezerért sort, stb. Én nyújtottam le 20 ezer ft-os láncot 600-800km alatt. Persze ha nem prémium kategóriát veszel, akkor ezek az alkatrészek is olcsóbbak.
A szerviz probléma nem pedelec sajátosság, ha nincs a közeledben megbízható szerviz, akkor teljesen mindegy mit viszel oda, mindent elb@sznak. Szerintem aki prémium kerékpárban gondolkodik, mert igényes a hobbijára, az igényes annyira, hogy maga szervizel sok mindent. Persze azt is megértem, hogy vannak emberek akik igényesek a bringájukra, de nem akarnak vele tökölni, meg idejük sincs rá, nem is értenek annyira hozzá. Ezek az emberek elviszik a boltba ahol vették a bringát és ott mindent megoldanak, csak fizet a végén.
Ezért fontos, hogy olyan boltban vásároljunk ahol komoly az árukészlet, sok ilyen gép megy át a kezük alatt.
Az, hogy a Te ismeretségi körödben nem vesznek milliós bringákat, semmit nem jelent. Mások meg vesznek.
Ha nincs garid, akkor is tudod hova vinni, de értelem szerűen saját költségre.
Ha valamelyik nagy gyártó termékét veszed meg, nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy nem lesz alkatrész. Ha Shimano motoros a bicód, akkor írsz a Paul Lange-nak, biztos, hogy foglalkoznak a problémáddal. Ha Bosch rendszerű, akkor elmész egy olyan kerékpár boltba akik rendelkeznek Bosch zertifikat-el. Ilyen is van szép számmal, ha árulnak Bosch rendszerű bringát, akkor valószínűleg kapcsolatban állnak a Bosch-al, tehát alkatrészt is tudnak szerezni. De talán a legjobb, ha oda mész ahol a Te bringád márkaképviselete van! Tehát foglalkoznak az adott kerékpár márkával. Akkut tudsz rendelni netről, motorhoz már a forgalmazót kell keresni.Tesztekben azért látsz leginkább prémium gépeket, mert az az érdekes és a gyártók közti különbségek is itt jönnek ki főleg.
f4lcon: Az info onnan van, hogy én is elvégeztem ezeket a képzéseket, és az oktatók mondták.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz trialboj #151742 üzenetére
van speciális olaj, a Reba-ba nehogy valami random zsírt kenj! a Shimano nem gyárt teleszkópokat, így a zsírjai biztos nem azokba valók. a gyártáskor figyelmen kívül hagyják, hogy máshova is kerülhet, ők arra koncentrálnak, hogy a saját termékeikbe jó legyen.
szivacsra Fox Fluid vagy annak az RS megfelelője (ami egyébként zsír, de messze nem az amivel a középcsapágyat kenjük)
ha valami mást vennél, mint amit a gyártó ajánl, akkor inkább autós motorolajat, leginkább 0W-20 fullszintetikusat (nem olcsó az se egyébként)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #151803 üzenetére
Terepre olcsóért valamilyen hideg fényű Convoy S2+, egy akármilyen filléres konzol és néhány 18650 akksi szintén aliról, mondjuk 3200-asok. Utóbbiból érdemes márkásat venni, pl. LG, Samsung, Panasonic, Liitokala. Ja és kell valami amivel fel tudod tölteni, pl. Liitokala Lii 100. Ez a lámpa városba nem az igazi, mert vakít, de terepre szerintem a legjobb ár/érték arányú még ma is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
benfolds
őstag
válasz trialboj #151809 üzenetére
hidd el, hogy NAGYON jó, bátran merem ajánlani. persze ha van rá 40 ezer ft-od, akkor tudsz venni dedikált, jó biciklilámpát, aminek a vetítési képe praktikusabb lesz (nem vakítja a szembejövőt), a teljesítménye viszont ugyanakkora. 10 ezerért viszont tuti, hogy nem kapsz jobbat ezeknél. inkább csak az a kérdés, hogy s2+-t vegyél vagy astrolux s1-et. írtam a kettőről itt egy összehasonlítást. azzal egészíteném ki, hogy azóta rájöttem, hogy az s1-gyel az igazi probléma az biciklis használat során, hogy kiirthatatlan moonlight mode, mivel igen kellemetlen, ha véletlenül azt kapcsolod dombon lefelé. s2+-nál ilyen gond nincs, mivel a legkisebb fokozottal is lehet látni azért.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #151809 üzenetére
kis reflektor = széles csóva, nagy refi= irányított sugár, ami messze visz. legalábbis kicsivel nem tudnak messzire világítót készíteni, naggyal pedig nem akarnak szélesen terítőt. a fényáram a ledtől és az áramtól függ, az akkutól csak az üzemidő, kivéve extrém áramoknál. szóval ezek a kis csőlámpák tényleg jók, de ha sok fényerő kell, fel kell tenni kettőt legalább, ha meg több órára tervezel, pár pótakkut is :)
(és alapból tényleg vakít)
ja, valamint a hidegfehér ledek mindig hatékonyabbak, de vannak jó kompromisszumok (középutak) is. meg ha nagyon kell a színvisszaadás,akkor már 90+ CRI-s ledben is van jó hatásfokú (SST20 pl.)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #151809 üzenetére
Ha eddig még nem volt normálisabb lámpád, lehet meglepődnél a fényerején . Instán van 1-2 képem amúgy róla, ez nem tűnik elégnek?
benfolds: asszem nézegettem én is ezt az astroluxot, de sajnos romániában 10 eur a vámhatár (ezzel trialbojnak is számolnia kell), az eu priority line posta meg drága rá... gyakorlatilag ezért nem vettem még meg a convoy m1-et sem, pedig az kva jó lenne az S2+ mellé szerintem. Így most két S2+-t használok, egyik a sisakon van, másik a kormányon, ezek még simán átsuhantak a vámon, kuponnal asszem 5.99$-ért vettem darabját anno
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Somatom
veterán
válasz trialboj #151809 üzenetére
Nemrég buliból beugrottam egy Armytek Wizard Pro csoportos vásárlásba. Bringás tartót is vettem hozzá. Aszfalton annyit ér, mint halottnak a beöntés. Gondolom, erdőben egy kicsit kevesebbet. Az 5 rugós, Aldis biciklilámpám csúnyán lealázza.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
benfolds
őstag
válasz trialboj #151816 üzenetére
az s2+ és az s3 csak kinézetben térnek el egymástól, illetve az utóbbi rövidebb 2mm-rel, és acélból van a bezelje. nekem s3 van. s2+ 6500k, 8x7135.
s3 6500k, 8x7135[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #151816 üzenetére
S2, S2+, S3, S9, nagyjából egykutya, persze finomságok vannak, mélyebb tükör, többféle LED egy típuson belül is, de nagy vonalakban kb. ugyanazt tudják. A Convoy mellett léteznek hasonlók C kategóriás gyártók műhelyéből is, pl. Utorch, de ezen már szvsz kár spórolni, mert jönnek a kikapcsolhatatlan villogó üzemmódok, meg effélék.
Convoyból a legakciósabb a hidegfehér szokott lenni (6-7 usd volt talán a rekord), ja, és létezik már S21A, ami 21700-as,alig észrevehetően nagyobb méretben ;)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151742 üzenetére
A Rock Shox villán nézd meg a sorozatszámot, általában a vállon van, hátul. A sorozatszámban van egy betű is, az utána következő első szám lesz az évjárat. Ha a betű után egy 5-ös van akkor 2015-ös a villa, ha 4-es akkor 2014-es stb.
Ha megvan az évjárat, akkor a Sram oldalán a service menüpontban tudod letölteni a villádhoz megfelelő manual-t. A leírásban szerepel az olaj mennyisége, viszkozitása. Érdemes a gyári Rock Shox olajat használni hozzá, vagy az annak megfelelő Motorex-et. Telózsírból Sram Butter vagy Motorex prep M szükséges, szerintem a Sram butter kicsit jobb minőségű, de a prep M sem rossz.
A 2015-ös évjárathoz 5ml kenőolaj kell, mindkét szárba, 15Wt viszkozitással. Kövesd a service manualban leírtakat a szereléshez, miután szétszedted, isopropyl alkoholt fújhatsz a villalábakba, utána ki kell törölni. A Szimmeringet és a szivacsgyűrűt nem feltétlen kell cserélni. Ha nem ereszt a villa, nem tűnik öregnek, repedezettnek a szimmering, akkor nincs baja. A szivacsgyűrű ha nem fekete, nem gyűrött, szakadt, hanem csak enyhébben koszos, akkor elég kimosni isopropyl alkoholban és utána a 15Wt kenőolajban megáztatod. Sram buttert vagy a Motorex prep m-et a szimmeringre kell kenni, körbe. Utána összeszereled a villát, ne told össze teljesen, és mehet a villalábba az 5-5ml 15Wt telóolaj. A villa összeszerelésekor az alján lévő csavarokat az előírt nyomatéknál 1Nm-el nagyobbra szoktam húzni, gyári nyomaték esetében előfordult már, hogy kicsit eresztett alul a csavarnál.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #151809 üzenetére
Mit értesz teljes út alatt?
Az S2+ és társai közelre szépen világítanak, 100m-re már nem nagyon látszik a fehér szobor sem (8x7135-ös változattal próbáltam).
A C8, M21A ellő 100m-en túlra is valamennyire, de azzal meg közelre nem látsz, csak egy erős pontba fókuszált fényt. Utóbbit fogom reflektornak használni SST40-leddel és egy széltében terítő lencsével. Kb egy a fényereje az autóm távfényével, pedig abban 16 led dolgozik Majd valami fal előtt is összehasonlítom őket, hogy konkrétabb legyenItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151885 üzenetére
Nem fordítottam semmit félre. Ha keveset használod, jobban öregszik. Ha egész évben hetente többször használod, és utána figyelsz rá, hogy 40-50% körül tárold, akkor nyilván kibírja a pár hónap nem használást, károsodás nélkül. Én sem sokat használom télen, nem vettem észre, hogy gyengébb lenne az akku, de előfordulhat, hogy elfelejted feltölteni, esetleg úgy lesz egy ideig, pláne ha 2db aksid is van, akkor már lehetnek károsodások. Egy plusz dolog amire figyelni kell, ezért is említettem meg a hátrányok között egy analóghoz képest. A legjobb nyilván az amikor valaki mindennap használja, ismerek olyan felhasználót akinek 50 ezer km után még alig érezhetően volt gyengébb az aksija. De olyan esetről is tudok, hogy 2 év alatt 0%-os lett az akku, tehát meg sem moccan, mert mindössze pár száz km-t használták, és feltehetően sokat volt lemerülve is. Abszolút felhasználó függő.
Szerintem az lenne a legjobb ha bérelnél egy olyan E-MTB-ot, amilyet kb szeretnél, mondjuk egy hétvégére. Akkor azért jobban fogod látni, hogy neked ez mennyire járható út. Elmélet és gyakorlat más azért.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #152124 üzenetére
Végre, vártam már a beszámolót, mert brutál a 2000m szint és szépnek tűnik a táj. Következő alkalommal keressetek olyan helyet, ahol csak fenyvesek vannak és akkor az avarral nem lesz gondod, teljesen más dimenzió, sokkal pozitívabb lesz az élmény . Szerintem tuti nem volt gond a fékeddel meg a gumiddal sem, egyszerűen ilyen sz*r avaron lejtőzni, én sem merem olyan helyen veretni lefelé... a haverjeim szintén gyorsabbak nálam, de ők kb orosz rulettet játszanak, mert bármikor eleshetnek, vagy egy ág letörheti a váltót . Ahol fenyves van, nincs avar, ott olyan lejtőn is lejövök a Deore fékekkel is, ahol már szinte fejreállsz. És ja, lejtőn én mindíg használom az első féket is, valszeg ezért kopik el hamarabb, mint a hátsó .
Amúgy megkívántattad velem a 2000 métert te is, már fél éve nyávogok a haveroknak, hogy ideje lenne 2000m fölötti szinteket is menni, mert a körülmények adottak hozzá és az ilyen 1000-1500 méterecskéket kezdem kevésnek érezni.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #152124 üzenetére
Akartam írni, hogy mennyire király már, hogy erről is van kép, csak azt kellett volna inkább mondanod, hogy ennyire döntötted a kanyart!
Én épp elgondolkoztam, hogy ha lett volna térdvédőm, akár valami minimál, akkor most nem ragtapasszal léteznék itt, bár a tekerésben nem tudom, mennyire zavarna. Annyira még nem nagy az igény, csak elgondolkodtató..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ironizer
tag
válasz trialboj #152124 üzenetére
"Szinte alig gurultam, és teljesen kicsúszott alólam a bringa"
Ilyen (laza, köves, sziklás) terepen a legrosszabb dolog, amit tudsz csinálni, hogy lassan mész. Minél gyorsabban mész, annál nagyobb a lendületed, annál kevésbé tudnak hatni rád az (előremutató sebességvektorodhoz képest) oldalirányú, kisebb erők, mint pl. a köveken való megcsúszás. Ez persze elég szar dolog, mert pont ellentmond az alapvető ösztönöknek.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #152228 üzenetére
Felhasználásfüggő az,hogy 8000 sok-e,vagy kevés,nekem 25+e mentek és tolómérővel (székelyül subler ) mértem kopását,mely 1,5-1,3 mm körül volt.Nekem amúgy szabad szemmel is látható volt,hogy vékonyabb ahol a betétek fogják,ujjbeggyel kitapogatható volt az átmenet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #152228 üzenetére
Annál biztos jobb mint a semmi, de a csapágyakba nem lesz olyan tartós mint egy kifejezetten erre való zsír. Illetve nagyon nem költséghatékony, ehhez túl drága a sram butter. Csapágyakba ilyet vegyél: [link]
Igen, ha elkopott akkor van "válla" a tárcsának. Kicsit ha megég az nem probléma, de ha nagyon, akkor az már a fékhatásra is negatív hatással van, illetve erős hangja lesz fékezéskor. Felhasználás függő, hogy mennyit bír, meg az sem mindegy, hogy milyen betéttel használjuk, fémessel jóval hamarabb elfogy.
-
xy.zsolt
őstag
válasz trialboj #152280 üzenetére
Én idén szanáltam a 10 évig használt Pearl Izumi bringás gatyámat. Aztán alist vettem aminek az ára tizede volt és tönkre is ment egy szezon alatt. Szóval ha csak a matekot nézem kb ugyanannyiba fáj 10 év alatt a kétféle gatya..... Most egy másikfajta (drágább) alis gatyát rendeltem....kíváncsi leszek mit tud. De a lényeg, hogy a Pearl Izumi minőségi márka.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #152280 üzenetére
Ár/értékben jobban megéri a nagy, de ha elég a 100g, vedd azt. Jó pár nagy szervizhez elég lesz.
Az olaj viszkozitása a lényeg, ha az stimmel, a villádnak megfelelő, akkor nagyjából bármelyik márkás olaj megteszi. Én személy szerint a Motorex 15W olaját szoktam használni, ez egy kiváló minőség. [link]
De a Rock Shox is kiváló, 0W-30-ból ezt használom: [link]
Amit néztél, az azért olcsó, mert csak 120ml.A szimmering kipattintásához megteszi egy gumileszedő szerszám is. Amikor visszarakod, ahhoz elvileg ajánlott egy ilyen szerszám: [link] A tiédhez a 32mm-es kell.
De amúgy vissza lehet nyomkodni kézzel, majd a gumileszedővel pontosan a helyére lehet préselni, de azért egyszerűbb ha van célszerszámod.jjeahh: A becsúszó kenéssel kapcsolatban megoszlanak a vélemények, van aki kifejezetten ajánlja, van aki nem. Én azok közé tartozom akik nem ajánlják. Ha rendszeresen van szervizelve a telód, akkor nem lehet gond a finom mozgással. Egy minőségi teló úgy van kitalálva, hogy egy vékony filmréteg mindig lesz a becsúszón a mozgástól. Ezért is szedi össze a koszt, erre még külön fújni olajat, szerintem felesleges. Csak még több koszt szed össze. Inkább azok szokták kifejezetten ajánlani, akik szeretik a szerviz intervallumokat elódázni és így a brunox-al segítik a villa mozgását, de szerintem ez nem egy jó megközelítés. A finom mozgás elsődlegesen attól van, hogy a szimmering belsején van telózsír, a szivacsgyűrűk olajjal át vannak itatva, amik szintén kenik a becsúszót, és van a villalábakba megfelelő mennyiségű kenőolaj.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ironizer
tag
válasz trialboj #152443 üzenetére
Részvétem. Ugyan nem próbáltam még ki a gyakorlatban, szóval nem tudom mennyire jó, de én ilyet is hordok magammal, ezzel a külsőt is meg lehet foltozni ilyen esetben (amúgy belsős rendszerem van): https://www.bike-discount.de/en/buy/park-tool-tb-2-emergency-tire-boot-31607
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #152443 üzenetére
Az a harmadik kép tényleg olyan mintha szó szerint tyúkbél lenne a felnire felhúzva.
(#152438) samujózsi...nem,ez a Kopasz hegy.
jjeahh...van a végén egy szakasz ami kitekerhetetlen,ott amit látsz az már tekerhető csak...nem 150-es pulzussal. (rendes ember meg csak tiszta bringáról tesz közzé képeket )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #152443 üzenetére
Amúgy írhatnál a Mavicnak nem adnak-e valamit ezért a felni tesztért? Én nem mertem volna hazatekerni,féltve a kereket.
jjeahh...egy 500 lejest. (~35e forint)[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #152457 üzenetére
Szerintem ha a TL-ben nem lehet annyira megbízni hogy ne kelljen minden kirándulásnál a legrosszabbra készülni, akkor hamvába halt ötlet.
Azért néha ideírom Neked, hátha egyszer el is fogadod: rengeteg ember megy tubeless-szel, gond nélkül, túrázva, hobbi versenyzőként, profi versenyzőként. Nagyon kicsi azoknak a száma, akik visszatértek ismét belsősre. Nem tudom mi a gond a te rendszerednél, első körben megkérdezném a szerelőt, mit mondd rá, vagy írnék a bd-nek, hogy ez lett. Bár eléggé egyértelmű, hogy ez vágás, ha meg menetirány szerinti, akkor meg az is lehet, hogy ráfaraltál egy éles kőre, és az tépte le. Írtad is, hogy inkább a hátsóval fékezel, így simán elképzelhető.
De már említettem, hogy ott van a közeledben a jó magyar szervizes, megbeszélsz vele egy napot, odaviszed, megcsinálja, várost nézel, majd hazamész és boldog vagy. Esetleg mondd dolgokat, hogy mi az, ami user error.Na mindegy, én megyek tekerni a szar tublessemmel, amit felraktam augusztus elején, és csak az aszfalt/terep beállítások miatt fújom.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #152457 üzenetére
Megértem, hogy most nagyon feldúlt vagy, de még mindíg azt mondom, hogy simán nem volt szerencséd és elkerülhetted volna a lapos gumival tekerést. Ami a Schwalbe-t ennyire kivágta, az szvsz bármit kivágott volna annyira, hogy mindenképp kuka lenne most a gumid, max mivel a drágább gumikban sűrűbb-vastagab a belső szövet, egy olyan lehet kibírta volna hazáig egy belsővel papírpénz vagy gorilla tape nélkül... ami nálad ugy-e nem volt. Az nem a schwalbe hibája vagy a conti erénye, hogy eddig nem vágta ki semmi a gumid, az ilyen defekt nagyon ritkán fordul elő és te pont most kaptad be. Meg ha megnézed, a legtöbb olcsó guminak az oldalfala nem kapott semmi extra védelmet, ahogy a performance schwalbe-ok sem, max liteskin-t vagy twinskin-t, a snakeskinért már többet kell fizetni.
"Szerintem ha a TL-ben nem lehet annyira megbízni hogy ne kelljen minden kirándulásnál a legrosszabbra készülni, akkor hamvába halt ötlet"
Olyan rendszer nincs, ami a vágásos defektet megfogja. Cserébe általában ritkán fordul elő, szal lehet, hogy ugyanezzel a gumival soha többé nem lenne ilyen defekted."de még ha pont ugyan így összejön, akkor is meg tudom foltozni a belsőt, egy kis lóvéval kitömöm a külsőt és 13 perc alatt itthon vagyok"
Ekkora vágást jó eséllyel nem tudtál volna megfoltozni és ha nincs nálad pótbelső, ugyanekkorát szívtál volna."Pont hogy nem fér el kis helyen a belső, táska kell miatta, mert én a bringára rá nem kötök egy batyut, ha meg csak felcsapod szigetelőszalaggal, tiszta sár"
"És kvára nem érzem felelőtlennek magam amiért nem málháztam még tovább a csomagom, pótblesővel meg kerékleszedővel, meg külsőre való folttal"
Pedig te is beismerheted, hogy ha lett volna nálad belső, nem szívod ennyire meg, a gumid meg most akármilyen lett volna, 90%, hogy úgyis a kukában landolna. Valahogy mindenki megoldja a pótbelső hurcolását, mert sajnos egyszerűen alapkellék ma is és megmentheti a segged, TL ide vagy oda. A tubeless sem képes csodára, kb az összes szúrásos defekttől megvéd, de a vágástól nem képes . Tudom, hogy macera a belsőt magaddal vinni, de ha ez megnyugtat, mindenkinek azNo de mindegy, nem muszáj egytértenünk, én személy szerint picit túl is biztosítom magam, mert nem szeretek a semmi közepén szívni, még ha ritkán is fordul elő. Viszont akad nekem is olyan haverom, aki nemhogy belsőt, multitoolt sem visz magával sosem.
6030D: "Na mindegy, én megyek tekerni a szar tublessemmel, amit felraktam augusztus elején, és csak az aszfalt/terep beállítások miatt fújom"
Szintén, ráadásul szar performance schwalbe-vel
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #152457 üzenetére
Tény,hogy nálad valamiért rövidebb a vas élattartama,(nem szívesen adnám kölcsön kerékpárom ) és ezzel nincs is baj,csak akkor az egyszerű,elnyűhetetlen és atombiztos felé kellene irányulni vásárlásnál,valami amit lehet ütni-vágni és bírja az ívet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz trialboj #152443 üzenetére
Részvétem. Én a Speci Purgatory gumimmal szoptam kb így, mint te. Belső legyen mindig, tényleg, mert sose tudni. Nálam 1,5 év tubeless alatt egyszer kellett, ha nincs nálam, akkor így járok, mint te. Ne félj a vázra rakott dolgoktól, bár biztos láttad már az én málhás gépemet Strap/tépőzár vázra. Egyébként mióta Hentyvel járkálok, már csak a tubeless kit van a bringára rakva. Nagyon bevált, pedig táskaellenes vagyok, csak az övtáskát tűröm meg. Ez egy jó kombó, ráadásul 3 liter vizet magammal tudok vinni. Azért ha lesz még felesleges pénzem, amit nagyon nem tudok mire költeni, akkor egy Deuter Pulse 3-at még bevállálok.
Mostanában sajnos nagyon keveset tekertem, remélem, hogy ma összejön egy közepes kör. HHH-ra jön valaki? 11 körül terveztem indulni.
https://barbieripnk.hu/
-
Somatom
veterán
válasz trialboj #152457 üzenetére
A mérnök csak megtervezi a bringát. Azon utána még sok szempont alapján változtatnak. Az egyik ilyen szempont a spórolás, a haszon maximalizálása. 1,2 milláért sem kaptam tuti pedelecet. Az elméletileg kompatibilis tányérkerék mégsem annyira kompatibilis, a dropper bowdwene 3 hónapot bírt, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bringasisti
őstag
válasz trialboj #152464 üzenetére
Létezik olyan hogy cső fólia ami vastagabb mint egy sima nejlon zacskó. Abba beleteszed és úgy rakod fel akkor védve van. Nekem van belőle egy kilométer ha privátba adsz egy címet akkor küldök neked annyit ami életed végéig elég lesz. Természetesen ellenszolgáltatás nélkül
BENEFON DELTA--------N8
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #152457 üzenetére
Az tény, hogy kellemetlen ha ilyen történik, de alapvetően a tubeless megbízható dolog. Gumikból vannak sajnos selejtesebb szériák, meg ugye az sem mindegy mennyi idős amikor megveszed. Nekem egyszer volt ilyen szakadásos problémám egy nobby nic-el, akkor egyből elengedte a nyomást, de ezt leszámítva, amióta maxxis van, még soha nem kellett pótbelső. Persze a nagyobb túrákra szoktam vinni belsőt, biztos ami biztos.
Amúgy azt megértem, hogy mérges vagy, én is voltam már mérges a 135 ezres gps-re, amikor nem úgy működött ahogy én szerettem volna. Voltam mérges cannondale-re, meridára, mert állandóan recsegett valami a vázon, rengeteget szereltem is őket, de végül mindig megoldódott azért minden. Egyébként a bergamont-nak mi köze van ahhoz, hogy kiszakadt a külsőd, vagy ahhoz, hogy az új féked nincs megfelelően légtelenítve? A kerékpárgyártók a vázat tervezik, gyártják (gyártatják), az alkatrészeket megvásárolják a beszállítóktól, azoktól a beszállítóktól akiktől mindenki vásárol.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #152464 üzenetére
790g-os performance twinskin van nekem is, mint neked, csak nagyobbak a bütykök (nobby nic). Jövőre elhatároztam, hogy vagy vittoria barzo lesz, vagy rocket ron evolution, utóbbi 610g, kíváncsi vagyok beválik-e, mert a két gumin 360 grammot fogok spórolni, amit én már bőven megérzek . Haverom amúgy sikeresen kivágta az olcsó drótos contit is tavaly, igaz nem x-kinget, hanem trail kinget.
Amúgy egy tipp: ha már úgyis le kell szedned az első gumit, miért nem próbálod meg, hogy rá lehet-e robbantani belső nelkül műhelypumpával a felnire? Lehet nem kell kompresszor és akkor fölösleges megint szerviz kereséssel sz*patnod magad. Nálam pl. a maxxis simán felment pumpával, a nobby nic meg nem, szal gumifüggő.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TayRol
veterán
válasz trialboj #152457 üzenetére
én nem nyomom olyan hardcore, mint te, de 3 bergamont van most már itthon, és - nem a Runner_fxr-hez való ex-kötődésük miatt, de - nagyon szeretem őket. minőségben nem vallnak szégyent. sajnálom, hogy neked nem jött be, ám lehet, hogy ez nem pont szegény vázgyártó hibája.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #152464 üzenetére
Bringakirály
Dehogy hordom havonta, csak ha gond van vele + a téli/tavaszi nagy szerviz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen