- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ironizer
tag
válasz Strezi #84438 üzenetére
Én is pont ezen gondolkodtam, hogy mikor még bringáztam, itt a Vértesben meg a Bakonyban, volt, hogy egyetlen emberrel sem találkoztam 20-30km alatt. Hétvégén. Én ezt kifejezetten szeretem is, nekem erről szól a természetjárás, akár gyalog, vagy bringával, hogy csend, nyugalom, csak én és az erdő. Voltam párszor a Budai hegységben, meg Pilisben, hát az vmi szörnyű, hogy mi van ott. Mintha nem is erdőben, hanem a városban lennék, folyamatos az emberfolyam. Nem nekem való.
-
Ironizer
tag
Csak nekem tűnik úgy, hogy nagyon megnőttek a mtb-ok? Mármint ami a stand over height-et illeti (mi a magyar szakszó erre? átlépési magasság?). A régi bringám 20", és kb 2 centivel lejjebb van a felső csöve, mint a 18.5"-es meridámnak. Régen az volt a "szabály", hogy montinál legyen legalább 10 centi az ember ágyéka és a felsőcső között, mivel terepen simán előfordulhat, hogy nem egyenletes talajon kell leszállni a cangáról, árokba lépsz, aztán mehetsz az operába szopránt énekelni. Elismerem, hogy a 78-as belső lábhossz az átlagnál rövidebb a 178-as magasságomhoz, nade még a legkisebb 43-as, S-es vázaknál is ilyen 76-78 centiket látok stand over height-nek, sőt, volt ahol 81 cm volt. Azok a vázak 160-170 centis embereknek készülnek, nekik reális a 78-as belső lábhossz, és akkor még átlépni sem tudják a bringát? Na ne már. Ha a 10 centiből indulok ki, akkor nekem 68-as felsőcső magasságú kéne, elég reménytelennek tűnik.
Pedelec vonalon kezdtem el most nézelődni, és szeretnék egy olyan bringát, ahol nem kell féltenem a srácokat. Tudtok olyat, aminek az átlagnál lejjebb van a felsőcsöve?
-
Ironizer
tag
Nem, a legalsó ponton mérik, legalábbis pl. a haibike-nál: [link]
Még az S-esé is 79 cm. Oké, ez egy AM gép, 150mm-es telóval, az nyilván magasabbra helyezi a fejcsövet, az meg húzza magával a felsőcsövet valamennyire.
Nézzünk akkor egy 100mm-est: [link] Itt az S-esé 73 centi, az már jobb egy fokkal, na de nekem M-es kéne, ami 76 centi, így 2 cm hely lenne. Hát nem sok.
Ja, és ezek 27,5-esek, nem is 29-esek. Mondjuk ennek sem feltétlen kéne jelentenie vmit, nem kötelező magasabbra tenniük a hajtókarcsapágy házat, mint egy 26-oson.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Ezt a vonóhorogra rakható tartót amúgy hogy kell a gyakorlatban elképzelni, mi tartja rajta a vonóhorgon, mi tartja meg vízszintes helyzetben? Meg mi van akkor, ha otthagyom az autót egy parkolóban, és a bringával elmegyek tekerni egyet, az meg van oldva, hogy ne lehessen levenni a vonóhorogról, vmi zárral, vagy ilyenkor el kell rakni?
Én szeretnék a jövőben egy pedelec-et, és ott csak ilyen hátsó tartó jöhetne szóba, tetőtartó a bringa súlya miatt nem. Vagy egy olyan autó (mondjuk vmilyen egyterű, pl. egy galaxy), amibe befér a bringa állítva (hogy be lehessen kvázi gurítani, ne derékból kelljen pakolni mondjuk egy kombi hátuljába fektetve). Ez annyiból jobb megoldás, hogy kevésbé van kitéve sérüléseknek a bringa az autóban, mint a hátulján. Már egy kis koccanás is komoly sérülést tudna csinálni szerintem. Vajon az ilyen esetnél a biztosító fizetné a bringában keletkezett kárt is?
-
Ironizer
tag
válasz Strezi #85696 üzenetére
"- csak támaszkodni tenyérrel a markolaton, nyújtott újjakkal"
Én ezt szinte állandóan csinálom (nyilván nem terepen). Ez jelentheti azt, hogy túl messze van a nyereg/kormány, nagy a váz, nem? Szerk: Hm, lehet félreértettem, nem tenyérrel támaszkodom a kormányon, hanem az ujjaimon, hogy kevésbé kelljen hajolni.
"kezd fájni a könyököm"
Másfél év kihagyás után ültem vissza a bringára, és azt veszem észre, hogy már ilyen 4-5 km után is fáj a könyököm, mindkettő. Amíg a kormány fogom, egyenes kézzel, addig nem, de amint be akarom hajlítani, fáj, minél jobban hajlítom, annál jobban. Aztán bringázás után 1 órával elmúlik. Ilyennel találkozott már vki?
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #85719 üzenetére
Húha, oké, de asszem ezzel majd csak óvatosan, illetve még várok. Egyelőre gyógytornán vagyok a hátam meg a csuklóm miatt, de a térdeim is szarok sajnos, guggolás kilőve. Másfél éve a térdeim miatt hagytam abba a tekerést, mert féltem, hogy esetleg attól kezdett el fájni (térdfájás előtt 1 évvel kezdtem tekerni, 10 év kihagyás után, lehet nem egyből terepre kellett volna menni, de igazából nem éreztem úgy, hogy megerőltettem volna). Most csak pár hete bringázom újra, csak szolidan, nagypapásan, itt a városban, de igazából a nagy szerelem az erdőben tekerés, ami együtt jár a szinttel. Pedelec-ben gondolkodom, hogy esetleg azzal vissza tudnék térni terepre a térdeim megerőltetése nélkül. De ez még csak terv, igazából még pontos diagnózis sincs a térdeimre, röntgen nem mutatott semmit, most majd jön az MRI. Nagyon gáz, úgy érzem magam, mint egy öregember, pedig csak 35 vagyok.
-
Ironizer
tag
válasz Hasaggymeg #85722 üzenetére
Hasaggymeg, 6030D: igen, a bringázást valóban javasolják, de ahogy én láttam szigorúan vízszintes terepen, nem a Vértesben.
Pedálfordulat: szerintem alacsony fokozatban szoktam tekerni, szóval inkább pörgetősen, mint erőltetve, legalábbis én így érzem. Pontos fordulatot nem tudok, mert nincs mérőm, valóban jó lenne tudni, hogy pontosan mennyi az annyi.
-
Ironizer
tag
válasz jjeahh #85780 üzenetére
Simán lehet, maga a vázméret önmagában nem mond semmit az átlépési magasságról. Nekem a régi 26"-os kerekű, 20"-os vázméretű montimon alacsonyabban van a felsőcső, mint a 27,5"-es kerekű 18,5"-es vázméretű meridámon. Egyrészt a hajtókarcsapágy (a váz legalacsonyabb pontja) magasabban van, másrészt az első teleszkópok is emelik az átlépési magasságot. Sajnos a gyártók közül kevesen adják meg ezt az értéket a geometria adatoknál, így marad a próbálgatás a boltokban (amúgy standover height néven találod meg, ha megadják).
Én is ezzel fogok küzdeni, ha veszek bringát, szintén zenész, 78cm a belső lábhossz nálam. Szólj ha találsz olyat, aminél van legalább 5 centi, de inkább több hely. Igazából azok közül a gyártók közül, akik megadják, még a legkisebb vázaiknál sem láttam 73-74-cm-nél alacsonyabb átlépési magasságot. Az az érzésem, hogy a mostani bringákat nem alacsony emberekre tervezik.
Vannak, akik azt írják, hogy nem kell vele foglalkozni, úgyis a bringán ülsz a az idő 99%-ban, nem pedig a földön állsz, vagy hogy csak simán döntsd meg a vázat, és akkor elfér a lábad között, de szerintem ezek az emberek csak aszfalton tekernek, nem tapasztalták még meg milyen az, amikor egy 20%-os emelkedőn elfogy az erő, meg kell állni, az első kerék az emelkedő miatt az egekben, vele együtt a felsőcső is, és esélytelen letenni úgy a lábad, hogy ne heréld ki magad. Vagy elég ha a talaj egyenetlenségéből adódóan egy 5-10 centis "árok"-ba kell letenni a lábad, ugyanaz az eredmény. Nem kellemes.
-
Ironizer
tag
válasz jjeahh #85784 üzenetére
Vannak, akik azt mondják, hogy 29"-es montit csak 180 cm fölött érdemes, mások meg hoznak erre példát, hogy ez meg ez az alacsony női versenyző is versenyeket nyer a 29-es bringájával. Nekem nincs saját tapasztalatom 29-essel, úgyhogy erről nem mondanék véleményt. Én csak azt mondom, hogy ha terepen akarsz bringázni, és nem akarsz szoprán operaénekes karriert indítani , akkor érdemes odafigyelni a felsőcső magasságára.
Nekem ez egy különösen fájó pont (), mert sajnos naív voltam, és elhittem, hogy az illető tudja mit beszél (vagy akár a merida, mert egyébként asszem valóban csak a magasság alapján kategorizálták a vázméreteket), és csak a magasságom alapján rendeltük meg a 18,5"-es meridát. Tanulság, látatlanban bringát semmiképp, próba, próba, próba.Ráadásul 26"-os kerékkel lehet jó lett volna a 18,5", és én olyat is akartam, de pont akkoriban volt a paradigmaváltás, már nem volt 26-os, ezért én már örökké haragudni fogok erre a 27,5/29-es "hülyeségre". De sztem ennek is köszönhetőek a magasabb felsőcsövek, még ezekkel az ejtett kialakításokkal is. Haver régi 26"-os, nem is tudom, talán 40 centis vázú triál bringája, na ott van elég hely az értékeid meg a váz között.
(#85787) Studi: Egyébként ezzel a vázdöntéssel az is a baj, hogy (főleg induláskor) adsz egy extra terhelést a váznak azzal, hogy megdöntve kezded el tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz Hasaggymeg #90703 üzenetére
Én értem a váltó működését, de a két határoló csavar szerepét nem nagyon látom, úgy értem szerintem nincs rájuk szükség. Elvégre a bowden hossza fix, a váltókar húzása szintén fix, ez a kettő meghatározza a váltó alsó és felső végpontját, nincs lehetőség oda húzni a váltót ahol már nincs fogaskerék.
-
Ironizer
tag
"Az alsó az azért jó mert ha szakad a bowden akkor is tart, illetve általában a legtöbb kar a legalsóban nagyobbat ugrik, mert nem baj ha egy kicsit laza a bowden."
Jó, oké, ez praktikus valóban, de a beállításban nem játszik szerepet.
"Felfelé meg minden kar túlhúzható, mert pl. nagytányérra fel se lehetne váltani túlhúzás nélkül."
Ezt nem értem, régen ez még talán igaz volt, az egykaros váltókarok idejében, de a kétkaros típusoknál nincs ilyen, ott minden egyes fokozatnak fix helye van a váltókaron, és oda áll be a váltókar mechanikája függetlenül attól, hogy mennyit húzol.
Ja, te az első váltóról beszélsz, én meg a hátsóról. -
Ironizer
tag
-
Ironizer
tag
válasz bandus #92840 üzenetére
Számomra az olyan élsportokat, amik ennyire az emberi erőre építenek, mint a bringázás is, hiteltelenné teszi a dopping. Én jobban szeretem az olyan sportokat, amik inkább ügyességet igényelnek, semmint erőt, ott kevesebb a lehetőség a csalásra.
Meg én a bringázást saját szemszögemből amúgy sem sportnak tekintem, hanem inkább természetjárásnak, a célom az, hogy szép helyeket lássak, természetben lehessek (mtb-ről van szó, természetesen), a bringa pedig segít abban, hogy többet tölthessek a természetben így, mint gyalog (nagyobb távot). Meg persze jó dolog gurulni a hegyről lefelé, gyalog a lejtőn lefelé menet is melós, bringával meg ingyen van (nem kell hozzá energia).
-
Ironizer
tag
Tegnap haverral meg bnőjével csináltunk egy laza kört a Vértesben, az Oroszlány környéki részen. Laza: 22 km, 280m szint, de a térdemnek sajnos már így is kicsit sok volt. Rengeteg tó van arrafelé, bányató, meg "sima" is, ötöt néztünk meg, de lehetett volna még többet is. Nem mindegyikről készült fotó, meg nem is túl jók, de íme: [link] A 4. képen lévőről sajnálom, hogy nem készítettem több képet, meglepően tiszta vize volt.
A kör a merretekerjeken: [link] -
Ironizer
tag
válasz jkrisztian #94161 üzenetére
Nekem egy körülbelül 19 éves Cateye első lámpám van, még ma is azt használom, tökéletesen működik.
-
Ironizer
tag
Amúgy ezek a vázba integrált akksik azért kivehetőek, vagy ha beszarik, akkor cserélhetsz vázat?
Meg nem látok adatot arra vonatkozólag, hogy mire elég a 378Wh, de gondolom nagy varázslást még ez az új shimano hajtás sem tud csinálni, szóval a bosch féle 500Wh-tól bizonyára elmarad.
-
Ironizer
tag
válasz jjeahh #99558 üzenetére
Talán még egy előnye van a feszülős cuccoknak montin is: bogárvédelem, nyilván elsősorban a csípős fajokra gondolva ezzel (persze nem a chilis katicária gondolok ezzel ). Szar dolog tud lenni, ha a laza nadrág szárába, póló ujjába berepül egy darázs. Nyilván nem túl gyakran történik ilyesmi, de én fosok a darazsaktól, szóval nekem abszolút win a bringásgatya montin is. (Sőt, még a medve sem tud berepülni így a nadrág szárán. Na? Így se? )
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz trialboj #107653 üzenetére
Esetleg a formaleválasztó miatt lehetett. Ez egy olyan anyag, amivel az öntőszerszámot bekenik öntés előtt, hogy ki lehessen venni a kész cuccot a szerszámból, ne ragadjon bele. Oké, lehet a gumit nem konkrétan öntik, ezt nem tudom, de a lényeget érted. Guglin rákeresve, igaz főleg csak motoros témában, de találni erre a jelenségre hivatkozásokat, pl.: "Az új abroncsok formaleválasztó viasznak nevezett, nagyon csúszós ragadásgátlóval vannak bevonva. Gondosan kerülje ezért a szélsőséges gyorsítást és magas sebességet." [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
Ironizer
tag
válasz 6030D #108124 üzenetére
Ajánlom telóra Locus Map app-ot, és rá osm offline térképet felrakni, akkor nincs ezzel probléma, hogy melyik kereszteződésben merre. A katonai terület nemennyébe az meg tipikusan elbaszott magyar sztori, mert közben az a torony amit láttál az a Maderspach Viktor-kilátó, szabadon látogatható:
[link]
Csinálunk egy kilátót, de körberakjuk táblával, nehogy egyértelmű legyen. Balfaszok gyülekezete...
Ha gyakorlat van, akkor le van zárva a terület. Mikor írtam neked az utat, akkor megnéztem, és nem írtak erre a napra gyakorlatot arra a területre, ezt nem írtam neked, my bad. Igazán kibaszhatnák a táblákra legalább a telefonszámot, ahonnan meg lehetne érdeklődni az aktuális helyzetet."Túrázóval szinte nem is találkoztam, a füvön, bokrokon is látszott, hogy nem járnak erre."
Én pont ezt szeretem benne, meg a Vértesben is. Amikor néha a budai hegységben túrázok, akkor mindig az az érzésem, hogy vmi város főutcáján sétálok/tekerek, annyian vannak, semmi természetközeli nincs benne.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz Napfénysüti #110828 üzenetére
Nem sok reményt fűzök hozzá, de azért megkérdezem: pedelec-et esetleg nem láttatok valamelyik boltban?
-
Ironizer
tag
Hát halljátok, olyan történt, ami már nagyon régen nem. Megtekertem a szokásos körömet, és... *hatásszünet* ... szaporán kellett vennem a levegőt. Nem akarom elkiabálni, de most egyátalán nem fájtak/fájnak a térdeim, csak úgy suhantam, 4km/h-val jobb lett az átlagom, mint általában. A szapora légzésnek meg az a jelentősége, hogy eddig ilyen nem volt, mert egyszerűen a térdeim miatt nem tudtam annyira megdolgoztatni az izmaimat, hogy extra oxigénre legyen szükségük. Még a nagy lejtőn, ahol csak üresben gurulni szoktam, hogy pihenjek, felraktam a nagytányérra, és tekertem. Nem tudom mi történt, mert amúgy már 3 éve fájnak folyamatosan a térdeim, de most nagyon fel vagyok dobva. Remélem nem csak ideiglenes.
-
Ironizer
tag
válasz DUB Inc. #112418 üzenetére
Nem szoktam bemelegíteni (ha esetleg a kicsit lazább tekerés az elején nem számít annak), de nem is fú de nagy tempóról van ám szó, meg nem nagy táv (16km táv, 18.4-es átlag - egyetlen mentő tényező, hogy mtb, terep gurmikkal - ja meg azért kb a fele emelkedő). Másnak sztem ennyi a bemelegítés. Gyógytornász is kérdezte ezt a bemelegítést, mikor mondtam neki, hogy munkába tekerés után néha befeszül kicsit a combom hátul, lépni is csak darabosan tudok - de mondtam neki, hogy hát ne vicceljünk már, hát 4km a meló, és nem versenytempóban tekerek, kb csak a nagymamák nem előznek meg - mi lesz a következő, a boltba gurulás előtt is be kell melegíteni?
Mindenki: ti szoktatok bemelegíteni amúgy? Minden tekerés előtt? Milyen gyakorlatokkal?
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz jjeahh #112433 üzenetére
Áh, nem terep, ne viccelj, ott nem lenne 18 az átlag. Város csak, sajnos, az emelkedő is szolid, 1-2%. Én alapból pörgetős vagyok mindig, szóval ezzel nálam nincs gond szerintem.
Hasaggymeg: persze, mindenki ezt mondja, de eddig nem ezt tapasztaltam. Igaz, amikor elkezdett fájni, akkor lejöttem a bringáról, de aztán most már másfél éve azzal járok melózni (igaz, csak a munkanapok felében, mert a másik fele home office).
PartyNewl: attól, hogy csak az egyik térded fáj, meg amúgy rendben van, még simán elmehetsz orvoshoz. Jó orvost sajnos nem tudok mondani, nekem eddig nagyrészt csak hümmögtek rá, röntgen meg MRI sem mutatott semmit. Pedig nekem a hétköznapokban is elég rendesen érezteti hatását, guggolni pl. abszolút nem tudok, van, hogy a lépcsőn lefelé menetel is gondot okoz (bár mostanában ez is sokkal jobb), novemberben egy 3km-es nyugis, szintnélküli sétától (!) úgy megfájdult, hogy csak napokkal később jött rendbe. Tavasszal meg amúgy hirtelen sokkal jobb lett.
-
Ironizer
tag
válasz Hasaggymeg #112930 üzenetére
A cipő leírása vmi haiku (lehetne a címe az, hogy "Anyag"), vagy csak google fordító?
"A márka szemet gyönyörködtettő cipői adidas. A szárnak köszönhető könnyed megjelenés anyag - anyag, mesterséges anyag - jó minőségű alapanyag. A cipők belsejében anyag. A betét emeli meg a viselés kényelmét: anyag. A talp anyaga kiváló minőségű anyag. "
-
Ironizer
tag
válasz Toobee #115997 üzenetére
Köszi. Néztem nagyon sok mindent, már másfél éve tervezgettem egy pedelec vásárlását. Asszem ennek a listaára 930k (a 2018-as változaté), én egy 2017-es akciózott modell-t hoztam el 650k-ért.
Igazából egy Ghost Kato FS-ért mentem, ami akciósan 1m (1,16m a listaára), még abban sem volt dropper post, a Gepidához képest annyiból volt jobb, hogy 27,5+-os kerék, kicsit jobb telók, 140mm rugóút 120 helyett, meg 500-as akku 400-as helyett. Most Runner biztos szörnyülködni fog ( ), de bevallom mikor megláttam, hogy mekkora valójában az a 2.8-as kerék, hát, kicsit "ijesztő". Úgy értem, erősen megkérdőjeleződött bennem, hogy valaha is kihasználnám a lehetőségeit, és így elcsábultam az olcsóbb gepida iránt. Meg tekerni is jobb érzés volt vmiért a Gepidát. Nem szoktam durván csapatni lefelé, szóval sztem overkill lett volna a Ghost.
Főleg, hogy még nem is tudom, hogy a térdeim mennyire fogják bírni, mert én igazából azért vettem pedelec-et, hogy a rossz térdeim ellenére vissza tudja térni kicsit a terepre (=emelkedők). Ezért gondoltam, hogy egy erősen akciós modell jobb, ha mégse jönne be, kevesebbet bukok talán. Használt persze még jobb lett volna ilyen szempontból, de a sok kétes eredetű bringa (papírja kb. senkinek nincs arról, hogy jogosan övé a canga) visszatartott, meg a garancia miatt is nyugodtabban alszom.
(#115998) varsam: Gepida Asgard 650b+ Comp, 2017-es modell, árat lásd az első bekezdésben.
(#115999) 6030D: Ja, jogos, én is gondoltam rá, hogy innen ki fognak nézni.
(#116000) balintka: Köszi. Iszkaszentgyörgy (Fehérvár közeli település) melletti Iszka hegyen.
(#116001) Runner_fxr: Köszi. Sok inspirációt adtál pedelec témakörben, bár ahogy fentebb olvasható, a 27,5+-os kerekek esetében pont visszakoztam. Majd meglátjuk mennyire volt jó döntés.
-
Ironizer
tag
válasz 6030D #116007 üzenetére
Emlékszem, én "vittelek be az erdőbe" az ajánlott útvonalammal. Én csór felől mentem fel most, mert csórra ki lehet tekerni földúton fehérvárról, mezőgazdasági földek között. Inkább a terepet preferálom az országúttal szemben.
(#116008) Napfénysüti: azt tudom, hogy te is fehérvári, vagy környéki vagy.
Amúgy frankó, 32.5km lett a kör, még kb fele töltés maradt az akksiban, szóval még a Baglyasnak is simán bele kell férnie, az az Iszka hegytől még +100-150m szint, és 7km. Most nem mentem fel oda, nem akartam nagyon túlvállalni magam, sajnos így is érzem kicsit a térdeimet. :/ Nagyon régen nem mentem ekkora szintet, meg ekkora távot sem. Persze ez most rásegítéssel volt, szóval nem tudom pontosan hogy hasonul a szokásos városi 16km-es köreimhez, amiket szoktam menni sima bringával. De azért nagyon jó volt újra "hegyen" lenni.
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #116011 üzenetére
Igen, azt tapasztaltam online, hogy a pedelec-et sokan lenézik, úgy vagyok ezzel, hogy ezt el kell engedni. Én amúgyis magányos farkas típus vagyok, 99.9%-ban egyedül tekerek, szóval nem lesz ebből probléma.
(#116015) Napfénysüti: Fehérvári vagyok, legalábbis most még, de tervben van a Vértes mellé való költözés. Én nagyon szeretem a Kelet Bakonyt, Iszka, Tés, nagyon szép helyek vannak arrafelé. Iszka hegy meg a Baglyas nekem most azért van előnyben, mert azt elérem háztól, kétkeréken. Lehet a Velencei hg. is beleférne, majd meglátom, ahogy kitapasztalom, hogy mennyit bír a bringa, és mennyit én. De amúgy a terv az, hogy vonóhorgos tartón viszem majd ide-oda, hogy ne kelljen ennyit "unalmas", városi, lapos részen tekerni. Meg hát úgy nagyobb a változatosság, több helyet lehet elérni.
-
Ironizer
tag
Létezik, hogy egy kormány lefelé hajlik? Mármint, hogy direkt ilyen a design-ja? Totál ilyen érzésem van a gepidán, kényelmetlen is a meridám után, annak ránézésre hátrafelé és felfelé is hajlik. Arra gondoltam, hogy esetleg megpróbálom elfordítani, az is befolyásolja ugye, de amúgy meg az jónak tűnik, mert az emelkedése (mármint a riser része, teccikérteni) nagyjából a villa egyenesével van egyvonalban. A meridán viszont mintha kifejezetten előrefelé lenne forgatva.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz Napfénysüti #116268 üzenetére
Nice. Várpalota felé jöttél le? Ott én még autóval sem merek 80-al menni, olyan szar az az út.
-
Ironizer
tag
válasz Hasaggymeg #117629 üzenetére
Na jó, de mi baj történhet? Maximum meghal, de a saját élete, azt csinál vele, amit akar. Max akkor tudnám elítélni, ha nem hal bele, és TB-ből kell fizetni az ápolását, vagy ha mást is bajba kever.
-
Ironizer
tag
válasz 6030D #117720 üzenetére
Nem arra gondolok, hanem pl. erre: link
Jobb alsó sarok, max speed: 30.6 km/h.
1. Kifejezetten tudom, hogy sehol nem mentem 30-al az út során.
2. Nézd meg a sebességgrafikont fölötte, hogy hol a 30-as vonal az Y tengelyen, és nézd meg a grafikon vonalát...
3. Ha kimentem egy gpx-be, és betöltöm egy másik programba, érdekes mód már csak 26km/h a max...De a track vonala is borzasztó, és nem a gps szar, mert másik alkalmazással rögzítve sokkal pontosabb az útvonal, a km/h értékekről nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]