Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Persze hogy az, pont ez a lényeg, amikor az ember tükröt tart a másiknak. Te írtad, hogy a rendőr beleköthet az eltérő kerékméretbe, erre hoztam egy életszerű példát, majd jössz azzal, hogy izzadtságszagú. Persze, amit írtál, az.
Az még izzadtságszagúbb, hogy a pótkerkeet forszírozod, akkor kipufiogónál is mondhatod, hogy jajj, pont most megyek a kipufogóshoz, visszarakatni a gyárit. Érdekelné a rendőrt? Nem.
Nade akkor döntsük el, hogy a hatóság érzékelvén a szabálysértést, hajlandó-e szemet hunyni, vagy közelessége eljárást indítani? Kötelessége. Ha ragaszkodik az azonos kerékátmérőhöz, jár a bünti a mankókeréknél is, véleményed szerint mégsem. Most novemberben mentünk nyugat európába egy nagyobb kört, Szlovénia, Olaszország, Svájc, Ausztria, sehol senkinek nem jutott eszébe, hogy nyaggasson a kerékméretem miatt, lehet őt a szélesebb gumi vagy az azonos kerékátmérő közül a helyzeset értelmezték. Uganúg yitthon csak ezzel a legutóbbi 3 autóval mentem 110+80+20 ezret, mindegyiken más méretű gumi volt (gyengébb topiclakók kedvéért redukáljuk le a dolgos a szélesebb gumi fogalmára, van aki se így, se úgy nem érti, miről van szó) de valójában a kerekek- gumik mintára, méretre, az összes paraméterre mind a 4 sarokban azonosak, súly- és sebességindexük jobb, mint a gyári, ellenben a külső átmérő a gyárival megegyező. Ilyenkor mit csinál a rendőr? Nálad hümmöghet, de nálam az elmúlt 10-12 év alatt semmit, sőt, még a műszaki vizsgáallomás se csinál semmit. Sőt, a Trasit Connecten a gyári 205/60R16-os gumikat- felniket évekkel ezelőtt eladtam, a 16X6.5"-os helyett 17X7.5"-os felni van fent, a 205/55R16 helyett 215/55R17-es gumik vannak fent külön téliek, külön nyáriak. Így műszakizott.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Tehát felteszel egy leeresztett gumi helyett mankókereket, ami nyilvánvalóan eltérő méretű, sok esetben fele szélességű, mint a gyári gumi, és a rendőr beleköt? Nyilván nem, pedig azt írtad, beleköthet. Nem fog.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz svedmalac #60813 üzenetére
Miért, a 205/55R17-es guminak a 225/50R17 nem váltómérete? De! Szélesebb nála? Igen!
Nincs itt baj, csak érteni kellene, azt, amit olvasol. Ráadásul még érvet, tényt se sikerült mögé tenni, szóval részemről nem is kommentálnám a semmit.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Yodafon #60805 üzenetére
Ha van legalább egy mintadarab, simán lehet 3d nyomtatással bármennyit csinálni. Van egy srác, tressy néven fut, [link] hivatkozz rám, én már több dolgot csináltattam vele, abszolút korrekt ember, nagyon jó, strapabíró anyagból dolgozik.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz szabonagyur #60773 üzenetére
Nyilván nem látok bele teljes mélységig, de ha nem kell 3-4 évente a ledobott használt gumikat tárolni, szállítani, megsemmisíteni, az nyilván nem igényel erőforrást, ha nem kell a szálló gumipor miatt embereket gyógyítani, az se lesz erőforrásigényes, szóval amit az egyik felére fordítanak eladás után, azt mindjárt lehetne egy új gumianyag, keverék fejlesztésébe ölni, csak ezek a gumiipari cégek nagy többségükben nyílt részvénytársasági formában működnek, és a befektetőket elég nehéz meggyőzni, hogy a tulajdonában álló részvények hozamáról mondjon le 5 évre, egy bizonytalan végeredménnyel kecsegtertő kutatás kedvéért, és utána kiderül, bejön-e, a konkurencia gyorsabb volt-e, a piac jól fogadja-e, a végárban érvényesíthető-e a beleölt pénz, stb stb stb. Ha egy igazgatótanács felvet egy ilyen ötletet, és az nem tetszik a többségi részvényeseknek, leváltják az igazgatókat, és mehetnek máshova udvarosnak, szóval nem érdeke senkinek se bolygatni a témát.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Fishor #60794 üzenetére
A kis ignis elsőkerekes, magas, könnyű, a gumik pedig még ehhez a kasztnihoz képest is vékonyak, azaz minden adott, hogy könnyen előjöjjön a tapadási hiányosság.
Ha szitál 1-2-ben gyorsításkor, és 3-4-ben már nem jelentkezik semennyire sem, vagyis minden bizonnyal nem féltengely probléma, akkor tényleg gumi lesz, most még meg is tudod oldani, érdemes nézni egy reggeli 5 fokos, meg egy délutáni 14 fokos időben, van-e különbség a szitálás mértékében, mert a féltengelyt a hőmérséklet nem érdekli, a gumit viszont igen.De a legegyszerűbben úgy lehetne ezt eldönteni, hogy egy másik ignises guival szerelt első felnijeit átszerelni egy körre, hogy azzal mi változik. Lehet van itt a ph-n ignis, vagy megegyező gumiméretű másik suzukis topic, és tudsz valakitől ennyi segítséget kérni. A meló max fél óra, két első gumi felnivel le, két csere gumi- felni fel, mész egy kört, és pontot is tettél a dologra. De ha 14 fokban nem csinálja, ezt októberig elengedheted, mert nyáron a melegben nem lesz gond, majd ősszel meg vegyél rendes télieket rá. Én nem vagyok négyévszakos párti, megbánni sose kellett, hogy mindig két szettem volt, azt szoktam mondani, gumiból törekedni kell az árban- minőségben elérhető legjobbra, de amúgyis, a gyárinál szélesebbet kell feltenni, mert a gyári méret az abszolút minimum, a gyártónak sokezer guminál is egy méretel kisebb sokkal olcsóbb, a fogyi tesztek jobban mutatnak, ezért van ezzel a gumimérettel kihozva, de az ideálistól, és határon lévő szituációknál a nagyobb- erősebb gumi mindig jobban teljesít, és lehet ép csa annyi kellett a baleset elkerüléséhez.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz szabonagyur #60770 üzenetére
a user inkább kényszerhelyzetben van, mert hogy a piacon csak olyan gumikat kapni, amik pár év alatt kirepedeznek, elveszik a fontos tulajdonságaikat, de erre alapozva érdemes megnézni a villanykörte összeesküvés c- filmet, tanulságos, pontosan arról szól, hogy a gyártók a profitért mindenre hajlandóak voltak, pedig tudtak jobbat gyártani... És elvileg van már egy eu-s törekvés, hogy ne 2-3 évre gyártsanak haszálati cikkeket, hanem kevesebb szemetet termelve tartósabb eszközök legyenek, mert ugyan a körforgás nagy üzlet, de ha töredéke mennyiséget kell legyártani, meg újra feldolgozni, azzal rendkívül sok erőforrás felszabadulna..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nem ismerem a valódi okát, biztos a költséghatákonyság- környezetvédelem is bejátszik, de ha nem 4 évente kellene ledobni a gumit, hanem 12 évente, és nem 60 ezret tudna, hanem 160 ezret, mert egészen bztosan meg lehet oldani ezt is, hiszen a -30 +45- nál vannak cudarabb körülmények, ahol ember gyártotta dolgok megállják a helyüket, akkor nem csak a kopott gumiből lenne kevesebb, hanem a szálló gumiporból is. Lehet nem a valódi kaucsukon keresztül vezet az út ide, de talán édemes lenne ezzel is küzdeni egy keveset.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Fishor #60753 üzenetére
El van már keményedve, nyárra még jó lesz...
Volt még 16-17 körül egy szett hibátlan, 7mm-es profilos, de 2002-es gyártású, azaz 15 éves gumim, nem adta ki a projekt, így csak garázsban tárolós lett, végül kidobáshatáron volt, odaadtam egy ismerősnek, fel is rakta, de télen teljesen használhatatlan volt, végül kora tavasztól a tél beálltáig használta, de annyira jó se volt, mint egy nyári.
Sajnos a gyártástól eltelt idő eléggé beleszól a használhatóságba, a futófelület anyagából vagy kipárolog valami, vagy az uv süti szét, de kivétel nélkül mind használhatatlan lesz profiltól, futott km-től függetlenül az évek során, és ez a folyamat 2010 után mintha felgyorsult volna.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Közben javítanék annyit, hogy ez így nem jó:
a 80mm lesz a vízválasztó, felfelé minél több, annál jobb.
Szóval a 80mm alatiak alacsony profilosak, azokat jobb megvenni, mert minenképp alá tudsz emelni, bármilyen lapos is az autó. Tehát a 80mm a minimum magasság, annak vagy ennyinek, vagy KEVESEBBnek kell lennie, nem többnek.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Én azt mondom, mindenképp korokodilemelőben gondolkodj.
Sok éve vettem metróban 6 ezerért bakokkal együtt ilyet: [link] a mai napig jó, igaz évente 2-3x használom, de mivel előző nyáron nem találtam meg garázsban, így vettem újat az intercarstól, mostmár ezek 15-30 ezer forintos tételek.
Három dologra kell figyelned, mekkora a terhelhetősége, itt egy 2 tonnással már nem nyúlsz mellé, illetve mennyire alacsosnyról mennyire magasra tud emelni, mindkét értéket meg tudod mérni, az emelési pontnak a földtől való távolsága az adat, de egy 80-380-ig az már elég jó, 200-as emelésűt ne vegyél, kevés lesz, a 80mm lesz a vízválasztó, felfelé minél több, annál jobb.
Amire szükség van, az egy sima sima mérőszalag, megméred alaphelyzetben, és a saját emelőjével felemelve úgy, hogy a kerék már a levegőben legyen, mennyire van az emelési pont a földtől. Ez alapján 99%-os biztonsággal jót választhatsz.
Ha nem ík betonon, hanem füves fövön, kavicson, vagy bármelyik másik besüppedős felületen szeretnéd használni, és van kompresszorod a garázsban, vehetsz levegős emelőket is, én a kis krokit kavicson használom, de van egy jó kis alátét falemez valami régi szekrényoldal, ami bírja a megpróbáltatásokat, szóval még mindig a kroki a tuti.
Ha nincs ilyesmi felszerelésed, minimum 2 db bakkal együtt vedd meg, mivel az emelő hidraulikus, nincs biztosítva a visszaeresztés ellen, elvben eldurranhat bármelyik szimmering, vagyis szerelés közben, levett keréknél is azonnal leeresztené a kocsit a féktárcsára, kell a bak mindenképp, pláne ha alá is akarsz feküdni. Alapesetben úgy használjuk a bakokat, hogy az emelővel felemeled a kocsit, egy bakkal fixre alátámasztod, (én pl a motor mögötti bölcső saroknál szoktam odatenni a bakot) és az emelőt egy kicsit visszaereszted.Ezek a 400mm alatti kis bakok nem igazán jók alul szerelgetni, csak egy kerékcsere, plusz a dobok környékén matatás fér bele, meg pár apróság, nagyobb feadatokhoz vettem még két fémrámpát is, amivel olajcsere, önindító csere, sok minden más is megoldható, szóval 25-35 ezer körül szánj rá, egy kroki + 2 db bak szettre, és a nagyja feladatot megoldottad.
Egyik tutinak ezt mondanám: [link]
ez meg pl jó a hzzá tartozó baknak: [link]49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
válasz szabonagyur #60716 üzenetére
Ez csak egy második kép volt fél évvel később, nem találtam elsőre, de megvan ami még a gumisnál készült a gyári felniszett leszerelésekor, már akkor szemet szúrt, hogy itt nem 10mm-ről van szó.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Oké, 5mm eltérés, én is ezt számltam, illetve a kopottabb profil vs újszerű profil is kiad itt és most sugáriráynban 2, azaz átmérőben plusz 4mm-t. 6+4 nálam 10mm, de ez nagyon nem annyinak tűnik..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Brumi˘ #60711 üzenetére
Elírtam a hozzászólásban, jó a táblázatos adat, több autóm van, így mindnél tudni kell, melyikhez mit mikor vettem, mikor tettem fel, milyen km óra állásnál volt, stb stb, jellemzően mindről csinálok fotót is, szóval nagyjából tisztában vagyok, csak már a sok gumiméretnél máshol járt az agyam, és máshol a kezem, de a táblázat jól van kitöltve.
Gyári méretű gumi- felni:
fent lévő téli szett:19-es nyári szett:
Viszont a két kerék egymás mellé állítva kb 2.5 centi eltérést mutat. Ez az, amit nem értek.[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Én ezt használom sok sok éve. [link] Viszont van egy kis furcsaság, a 205/55R17-ről cseréltem 225/45R19-re, ami az oldal (meg sok másik alapján is) összesen 6mm átmérőkülönbség kellene legyen, ami itt simán elmegy:
Viszont a valóságban ez valami botrányosan eltér, nem tudom, miért lehet. Befér, frankó minden, de szermre ez tuti nem 6mm. Igaz a 19-es 8mm-es gumi, a másik meg 6, azaz átmérőben a 6mm mellé jön még 4, de ez akkor se 1 centi átmérőkülönbség.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
válasz kormo1 #60586 üzenetére
Ja, persze, 95% négyévszakos, és ha lehull a hó, mész busszal? Én megfordítanám, de ez is csak egy vélemény, szerintem az egész évből a kritikus időszak inkább a december közepe- február vége közti 2.5 hónap, ahova jobb egy téli szett, a többire mehet a négyévszak, hiszen pont a hideg, nedves évszak kellős közepe az, ahol bármi közbejöhet, és minden tapadás számít. Nyáron csak jó, ha vihar van, és esik az eső, mert lehűl az aszfalt, de azt, hogy ne égesd le a négyévszakost a forró pályán, mr a sebességgel is lehet szabályozni, és amgyis csak pár típusnál van ilyen gond, de a komplet tkora tavasztól a tél elejéig fent maradhat, viszont arra a 2.5 hónapra majdhogynem kár a téli gumi, mert el lehet evickélni a négyévszakossal is, csak óvatosabban.
Amúgy egész idáig mindenki az elmúlt évek száraz telei alapján próbált meg jövendölni, mi lesz az elkövetkező pár hónapban, aztán egyik se jött be, mert volt már olyan hó, ami káoszt okozott. Statisztika nincs róla, hogy mennyi nyári gumis, mennyi négyévszakos, mennyi téli gumis próbált meg eljutni A-ból B-be, és ezek közül mennyi állt keresztbe a másik két csoport tagjai előtt, de a hétre is mond havazást, szóval vagy- vagy, ha nem jön be, elszámolsz valamit, vagy csak egy nem várt helyzet adódik, és összecsukod a kocsit, ezt viszont kellő óvatossággal 99%-ban ki lehet venni a képletből.Én saját példát tudok mondani, nincs, és ahogy áll a helyzet, nem is lesz négyévszakos gumim, az időjárás nyomon követhető az időkép. hu-n is, december elején már lehetett látni, hogy 15-e körül eléggé lemegy a hőmérséklet, 20-a után úgyis mentünk anyósékhoz, szóval december elején kérdem időpontot, december 7-ére kaptam. Odamentem, megcsinálták mindkét kocsinál 20 perc alatt a cserét, fizettem, eljöttem. hogy mennyien állnak ott reggel 7-kor, az engem nem érdekel, hogy este 8-ig bent vannak-e, mert annyi a meló, az se érdekel. Pont ugyanúgy csinálták, mikor júniusban vettem egy szett felnit meg gumit, és össze kellett szerelni, meg fel kellett rakni, szóval nem tudom, felétek milyen gumisok vannak, már 15 éve Szegeden is minden gumis időpontot adott, odamentél, megcsinálták, fizettél és eljöttél. Tömeget nem láttam soha.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz kormo1 #60584 üzenetére
4 év alatt mész 60 ezret, 5 év alatt nagy nehezen belekerül a 80 ezer, szóval mire elhasználod, el is öregszik, pontosabban elveszi a profil nagy részét, kicsit keményedik, télre alkalmatlan lesz, ezért kidobod a kukába.
Viszont a külön téli+ nyári minden körülmények között a szezonális maximumot nyújtja, és 5 évesen beleteszel 40-40-ezret, szóval azt meg jó pénzért el tudod majd adni 4-5 év múlva, és a két szett elmegy annyiért, amennyiért most a másodikat vetted, azaz gumi oldalról pontosan ugyanott leszel.
Én ezt mondom, és sosem volt abból bajom, hogy mindig a szezonnak megfelelő gumi volt fent.
Amit bukhatsz, az az évi 2x gumis, nálunk 17-19-es szettek gumizással, felrakással 10 ezer volt még decemberben is, szóval évi 20 ezer, máshol meg sokkal több, cserébe viszont a gumi felkerül a centírgépre, ránéz a gumis, látod, hogy áll a féltengely gumiharang, fékbetét, gömbfej stb stb, amit szerintem 10-15 ezrenként egy csere alkalmával megérdemel a gép.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz szabonagyur #60574 üzenetére
3 éve hirdetem.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nyilván, de nem én vagyok a máltai szeretetszolgálat, hogy elajándékozzam, amit vettem, mivel nincs ilyen gumi se 10 ezerért, se 15-ért, bárhogy nézem, ez volt a legjobb ár, csak épp maga a termék egy rétegtermék, ráadásul W sebessésgindex, ami megint csak kiejt egy csomó V-s gumis embert, szóval az is ritka, akinek ugyanilyen van, de még ritkább, aki eldurrant belőle egyet...
Sebaj, elfér a garázsban.[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz focvis #60567 üzenetére
Fent volt egy 215/55R17-es zsírúj conti premiumcontact 5 gumi hirdetésem, egy szett mellé 5. guminak vettem, ne kelljen szaladgálni, ha történik valami egy gumival, de nem történt semmi. 60K most a boltban most, feltetem 19900-ért, valamikor fél éve volt egy ember, aki azt mondta, 10 ezer, most volt valaki, aki adott volna érte 15 ezret.
Mindketőtnek mondtam, hogy akkor vegyen a boltban 60-ért.Nem nagyon megy el egy darab gumiként.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #60559 üzenetére
Furcsa ez a 30 napozás, a 19/2014. (IV. 29.) NKM, és a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet, vagy más néven fogyvédelmi törvény szépen szabályozza a problémás ügyintézés menetét, és a gumi semmivel se külömb, mint bármely más termék, amire jótállás, szavatosság, vagy garancia vonatkozik. Amennyiben 6 hónapon beül vagy, és magánszemély névre írták a számlát, eleve vélelmezni kell, hogy már hibásan kaptad meg a terméket, és ha te cserét kértél, és kitöltöttétek a reklamációs jegyzőkönyvet, előfordulhat, hogy a helyszínen nem tudtak nyilatkozni az igényed teljesíthetőségéről, ez esetben a 19/2014. (IV. 29.) törvény szerint 5 munkanapjuk van, hogy a hibásnak vélt termék a javító szolgálathoz beérkezzen, ott megvizsgálják, és téged értesítsenek, az igényed teljesíthető-e, hiszen csak így lehet törekedni a 15 napon belüli ügyintézésre... Nincs olyan, hogy ő a te időddel játszva ide- oda küldözgeti.
A 6. napon súlyos szerződésszegésre való hivatkozás, elállás, eredeti állapot visszaállításának kérése.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nyilván gyúrnak erre is, hiszen fejlődik a gumigyártás, volt pár éve (10 is volt az) egy amerikai Mustangos odakint, a télivel pályán verette, és szimplán szétrobbant a gumi, nem tudni milyen tempó, milyen meleg, milyen gyártmányú és hány éves gumi, stb stb, tegyük hozzá, arrafelé elég hanyag módon kezeli a többség, nagyobbrészt ridegtartáson vannak a kocsik. A felrobbanó gumi meg vitte az egész hátsó szekciót komplett sárvédőstől, lökhárítóstól...
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Ez simán lehet a gumi gyártási hibája, pontosabban a rossz minősége, mivel ez elég durva része a dolgoknak, de nyilván nem minden guminál jelentkezik ugyanaz, ettől még nagyon nem teszel jót a gumival, pláne saját magaddal nem. Nyilván gumi és szerencse kérdése is, megtörténik-e, d eha egyszer baj lesz, és durrdefektet kapsz, az lesz a legkisebb problémád, hogy a szétszakadó gumi kicsit átrendezi a dobbetétet meg a sárvédőt, ha elől történik, még beleverhet ilyen- olyan hűtőbe, csövezésbe, akár lámpába, lökösbe is. Ha meg tudod fogni, és nem mész le az útról, árok, fa, korlát sincs, megúsztad, de nem túl jó az arány, túl hirtelen történik minden, és rendszerint nincs hely szlalomozni...
Mondjuk egy utolsó szezont futott 4mm-es télit én is inkább lejárnék április- május- júniusban ahelyett, hogy levegyem, ott már nincs meg az a hajlékony lamella rész, ami igazán nagy gondot tud okozni, de teli nyárban nem szívesen hagynám fent.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz -cobra- #60554 üzenetére
Ahogy egy téli gumi se bírja a meleg aszfaltot, úgy minden más gumi, ami mintázatában, anyagában bármennyire is alkalmas lehet téli használatra, küzdeni fog ugyanezzel a gonddal.
Én valahol olvastam, hogy a probléma abból ered, hogy a téli lamellás mintázat önmagában, működés közben hajlik, ez a mozgás viszont melegedéssel jár, a melegedésre nyáron ráerősít a 45-50°C-os aszfalt, egész egyszerűen a gumi anyaga elkezd szétfoszlani. Valójában csak ebbe az irányba mehet a dolog, ha alkalmassá teszik a gumit erre a feladatra, elveszi a hidegebb viszonyok közötti használhatóságot. Emlékszem, régebben volt Michelin Alpin 5-ösöm, újonnan vettem, és ugan nyáron nem használtam, de korábban rakattam fel, mint mostanában, és tavaszra a mintázatnál a kis szélek elkezdtek foszladozni, más probléma akkor még nem volt, de nem is vártam meg, hogy legyen valami, egy évesen már másnál volt. A Contikkal azóta sem tapasztalok ilyet, pedig a sokadik szett van most is fent az autókon.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz rbalint88 #60429 üzenetére
Kikapcsolt ESP-vel lehet megnézni jól, milyen egy gumi, nem tudom elektromosban mennyire lehetséges ez, belyőégésűekben nem gond, mindjárt szembetűnő különbségek jönnek elő.
De még mindig ugyanott tartunk, voltak, akik azt mondták, 10 éve nem volt hó, most se lesz, én meg mondtam, hogy ez nem egészen így működik, és tessék. Lehet próbálgatni hóban a négyévszakost, ahol egész biztos elvérzik, és még 2023 se ért véget, márciusig eshet hó még nagyon sokszor...
Ehhez képest még mindig ilyeneket olvasok: "mert 3 havas nap kivételével hátrányban a téli."
Remélem nem baj, ha ezt ismét kinevetem, még mindig vannak, akik a tényekkel mit se foglalkozva fújják a magukét! :D
Azért én elégedett vagyok a ts860-as téliekkel, egy hete is 10 centi hóban mentem, direkt próbálgattam, kitörne-e a hátulja, tolja-e az orrát, próbáltam fagyos úton, amikor a foxpost automatánál sportcipőben alig tudtam elmenni az automatáig, úgy fagyott az út, de semmi különös, plusz csütörtök este az m5-ösön lehetett jönni 4 személy+ fullra pakolt csomagtartóval simán 160-170-nel a jó kis conti téliekkel, semmi mocorgás, felúszás nem volt, pedig végig 2-3°volt, ömlött a havas eső is.atomgeszi: Van egy darab 215/55r17-es 2016-os conti nyárim, ötödik guminak vettem, de sose kellett, és a szett is elkopott már, így szettben eladva se lesz, az ötödik felrakva se lenne. 50 a bolti ára, 20-ért van ide- oda feltéve, de nagyon nehét így elsütni, 3 év alatt 3x kérdezték meg, hogy mi van vele, egy fószer még bekínált 15-öt, mondam ha neked az 50-hez képest a 20 is sok, vegyél mást. Szerencsésebb lenne veni melé egy másikat, és párban hamarabb el fog menni.
aliali: a defekktűrőt és a nem defekttűrőt ne akard összehasonlítani, mert egy autóra vagy ez, vagy az való, a kettő együtt nem. Gyanúm szerint arra defekttűrő, azaz annyira erősített oldalfalú való, hogy levegő nélkül is elmegy még egy darabig.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Szevasztok Srácok!
Innen is üdvözlöm azokat az amatőr meteorológusokat, akik váltig állították, hogy idén se lesz hó, mert már évek óta nem volt!
További jó csúszkálász a négyévszakosoknak!49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #59122 üzenetére
A teszteket megnéztem, utána írtam a hozzászólást. sok tesztet megnéztem már, egyiknél se volt olyan, hogy télen az azonos minőség- árazásúval pariban tudott volna lenni.
A 4s-t nem közepes téli áron veszed, szóval nem értem, miért akarod ahhoz viszonyítani! Az, hogy annál jobb, nem is kérdés, de maikor 300K-t szánsz gumiváráslára, nem elégszel meg egy közepes teljesítményvel, fél pénzért nyilván rosszabbat vehetsz, ebbe a 4s sztorit se kell belekeverni..Hány napon keresztül van télen 17 fok? Te arra az évi 15 napra veszel gumit? Én nem, és maga a 4s gumi se arról szól, hogy mindig, minden körülmények között jó lesz, hanem arról, hogy elfogadható. Ennek a guminak az egyik hátránya, hogy a fékutad hoszabb lesz, mint egy hasonló árazású, ugyanolyan méretű gumi, azaz elfizetted a pénzt, és a maradék 1-2 méterben, amit vészfékezés esetén kell elkövetni, bármi történet.
diegho:
A mai napon nálam nyári van fent minden autón, amik a 17°C-ban, kb 25°C-os aszfalton rövidebb fékutat produkálnak, mint a 4s gumik, szóval hozhatod a mai napot is példának, de az nem téged fog erősíteni.Bárhogy is nézem, azt mutatják a grafikonok, hogy télen a téli a jobb, nyáron meg a nyári. Méterekkel rövidebb fékút, minden más vezetési stílus kérdése, a véletlen eléd kerülő előtt megállni ettől független helyzet, szóval a többi dolgot nagyjából feleslege is vizsgálni..
Ez a teszt is ugyanazt mutatja.. [link]Értem én, hogy kell az önigazolás, meg zavaró a, kognitív disszonancia, de engem viszont csak a lemért adatok, tesztek érdekelnek, és más nem igazán hat meg.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Megnéztem már jópárszor, minden teszt minden méret, mindig máshoz viszonyítva másik eredményt fog hozni, de rövidebb féktáv nem lesz, eben azért megegyezhetünk, gondolom... Na ha ott csak 1 méter van, és azon az 1m-en autó, zebrán átsétóló óvodás csoport van, akkor baj van.
Tehát ezzel az erővel vehetek kb egy szett 4s áráért majnem két szett közepes télit és közepes nyárit, és akkor egy egy szett fél évet megy, fél távot kopik.
Oké, nem kopik el, mire elöregszik, ez is érv, de erre ott van az, hog ykevésbé kopottam, de még nem öregen eladom, veszem az újat.MC Pite: Eddig lett volna rosszabb csak, aztán hogy ezen a télen lesz-e hetekig 20 centis hó, jég, még egyelőre nem tudjuk. A te érvelésed 20 centis hó nélkül se menti meg a budai hegyekben élőt, aki reggel 6-kor jön le a városba, de azt se, aki északra, keletre, vagy nyugatra menne síelni, meg az se biztos, hogy mindig úgy lesz, ahogy az előző télen volt, szóval erre térjünk majd vissza májusban. És akkor is ott van az az egyetlen méter..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tibbike01 #59108 üzenetére
Valóban nincs nagy különbség gumi és gumi között, de egy jó téli, és egy jó négyévszakos között 6-7 m van, egy jó nyári meg egy jó négyévszakos között simán lehet megint csak 5-6 méter...
Engem ez nem nyugtat meg, a tizedmásodperc rajtam múlik, de mit se számít, ha nem sietek, viszont vétlen félként a baleset elkerülése sok esetben rajtam is múlhat! ...
Én csak ezért nem látom mindent vivő non plus ultrának a 4s gumikat, leglaábbis egész éves használatra nálam nem pálya, az eddigiek alapján legflejebb a kora tavasz- nyár eleje, késő ősz- tél eleje közötti időszakra tennék fel.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Pingvin1985 #59098 üzenetére
Miért nem tartod meg azt a pirellit nyárinak? Amennyit keményedett, még lehet alkalmasabb is nyárra, eldobni kár lenne. És akkor télire mehetne téli.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Bl@tty #59099 üzenetére
Itt is nulla volt, ma épp indokolta volna, csak épp már kezdődik a visszamelegedés, amit nem tudni, meddig tart, lehet decemberben is 6-7°C lesz éjszakánként... Hegyes környékre utazni tényleg szerencsésebb már télivel menni, de amúgy hacsak nem 10 éves, kopott a nyári, még nem feltétlenül indokolt, csak ezért kérdeztem rá..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Bl@tty #59096 üzenetére
Mi indokolja az ilyen korai felszerelést? A hét végén 20°C fölött lesz a nappali hőmérséklet, a következő két hétben szépen lassan csökken le 14 fokra, viszont éjjel is 15 fok lesz hét végén, ami szép lassan lemegy 4 fokra.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tibbike01 #59090 üzenetére
Hogyne lenne, ismét leírom, többször volt már erről szó, a legutóbbi 2-3 napja, de ezek szerint nem hogy a 3 napos kommenteket se olvasod, még a frisseket sem!
A 3PMSF téliesebb téli, a másik kevésbé, az ewgyik jóval erősebb szerkezetű, azaz kátyúba hajtás, padkának menés esetén esélyes hogy se szálszakadás nem lesz, se kivágás, amíg a másiknál ez könnyebben előfordulhat.
A 300 km/h- hoz hartozó kerékfordulat, és az ott megjelenő centrifugális erők mértéke már önmagában sejteti, hogy a második gumi jóval erősebb, attól függetlenül, hogy akar-e az ember 300-zal menni vagy sem.[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tibbike01 #59066 üzenetére
Számtalan hozzászólás született erről, sőt, az elmúlt két napban is volt konkrétan ugyanerről is szó! Azokat átolvasva kitisztulna a kép!
Qru: A sebességindex csak egy dolog, a felni anyaga, és a strapabírósága pedig egy másik. Ebben az országban (meg persze másikban is de toljuk az "itthonmindenxar"-t) meg persze bárhol bármikor előfordulhat egy kátyú, padka, ami némi logikával megtoldva indokolja az erősebb anyagű gumi megvásárlását, pláne ha az nem jár semmiféle plusz költséggel. Miért ne vegye ugyanannyiért az ismerten erősebb szerkezetű gumit? Ha évek múlva leveszi, a használt piacon is könnyebben elmegy az, ami több autóra alkalmas...
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Mondjuk azt hogy felrakod, most is meg tudod csinálni, aztán majd egyszer lesz vele valami, az nem kerül pénzbe, egy sima fekete festék akár csak ráfújva se drága, és 50%-ban megoldottad a gondot. Én jó 15 éve alufelniket használok télre, nincs gondom velük, pedig nem csak szinter meg 2K festékes van, hanem ez a lézervágott, vagy fényesre polírozott lakkos is. Több éve használva se jön elő velük semmi.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #59062 üzenetére
Pontosan, a hét fok legendája, éjjel nulla, nappal tizenöt, mennyi is az átlag? Mert hogy átlaghőmérsékletről van szó! Ja, pont annyi!
Ha neked alacsonyabb lett az autó a téli gumi miatt 2.5mm-rel, és ez zavar, akkor egy alacsonyabb sarkú cipőt javaslok..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Vagy leszeded a régi festéket, és újra fújod otthon, nem nagy ügy, vagy fóliázod, esetleg megfújod plasti dip-pel, és úgy elmegy évekig.
Így másnak csak apróért menne el, te sokért tudnál venni másikat, semmi értelme.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Az idő nagy részében nem jobb, csak annak aki tavaszias napsütésben pályázik.
Aki reggel 7-kor elmegy a melóba a taknyos úton +2°C-ban, majd este 5-kor hazamegy 5°C-ban a taknyos úton, néha esőben, hószállingózásban, annak nem jobb. Őt nem érdekli, hogy napközben 12°C-os a levegő, áll az autó.
Akkor jobb a négyévszakos, amikor télen sáraz az idő, süt a nap, mégis 15°C fölé megy a hőmérséklet, és az út anyaga még ennél is melegebb.
Volt olyna, hogy febráárban 20°C volt, és pólóban sétáltunk, de nem minden nap volt ilyen...
Gondolom te se tudod, hogy november1-től március 15-ig mennyi nap lesz ilyen vagy olyan...49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #59020 üzenetére
Az már elég sokat segít az itthoni hidegnél, több nem kell. Szerintem sose fog ugyannyit hosszú távon mutatni-fogyasztani, egy szembeszél- hátszél már 10% eltérést produkál.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #59002 üzenetére
A 40 másodpercen túli rész is dúsítás üzem, csak a fordulatszám figyelembevételével dúsít, azaz nem úgy, mint egy lada szivató, amit ráhúztál, aztán ott is felejtetted, hanem kicsit okosabban működik, de bármilyen szenzorcsoportot tesznek a motorvezérléshez, azzal ők se tudnak mit kezdeni, hogy a hideg hengerben kicsapódik a porlasztott benzin. Finomítani lehet a nagynyomású és direkt befecskendezéssel, de teljesen eltüntetni ezt a problémát nem lehet, tehát hidegindításoknként valamennyi túlfogyi mindenféleképp lesz.
Négy módon lehet ezt elkerülni.
- Olyan égövön élsz, ahol sosincs 30°C-nál hidegebb éjjel sem.
- Beszerelsz blokk- hűtőkör fűtést, ami lehet elektromos fűtési megoldás, vagy a meglévő üzemanyag rendszerrel közös tankból szipkázó eberspacher, webasto kályhákkal, előbbi 20 ezres tétel, utóbbi 200-tól felfelé, az üzemeltetés minimális pénz, 3-4 deciket kajálnak óránként, és a legnagyobb hidegben is 15 perc elég neki.
- Fűtött garázsban tartod az autót, sokmilla.
- sosem állítod le a kocsit, így kihűlni sem tud (Szibáriában a -45-50°C körüli részeken csak így tudják megoldani) ez is előbb- utóbb sok milla lesz..Nekem van kettőben is webasto, teljesen jó cuccok, minimális fogyasztással. Nincs hideg autó, nincs hideg motor, viszont vagy nyitva a garázsajtó, vagy kint parkolok, ezért itthon nem nagyon használom, csak ha máshol, szabad ég alatt pakolok. Egy gomnyomás a távra, indul a cucc, 15 perc múlva a hó- jég is leolvadt a kocsiról, a víz és a beltér is meleg, igaz az olaj hideg, szóval ez se tökéletes megoldás, de közel van a jóhoz.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58999 üzenetére
Én ugyan nem írom, nem számít semennyire, de azért vannak az országban benzinkutak, ahova nem szívesen mennék újra tankolni, van ahol sem a betankolt liter nem jött ki, se az utána következő fogyi...
A kicsit magasabb, nyárias környezeti hőmérséklet fogyasztási szempontból eleve jobb körülmény, pláne egy benzinesnek, hiszen a hidegindítás során dúsítással működik az autó, nem mindegy, hogy 5°C-ről kezded el melegíteni a blokkot, hengerfejet, hűtővizet, olajat, vagy 15°C-ról, ne adj isten, ha 26-28-ről indítasz, típustól függően 40-60°C vízhőmérsékletnél veszi el a computer a dúsítást. Amennyiben egy 500 km-es szakaszra egy hidegindítás jut, azt nem igazán fogod tudni mérni, mekkora pluszt csinál, hiszen 3-4 km-ről van szó, de ha napi 20 km-eket mész, akkor arra már 25-30 hidegindítás jut, ha a meló 10 km, és este mész haza, akkor már 50 hidegindítás jut ugyanarra az egy tankolásra, aminek az első 3-4 km-én dúsítással közlekedsz. Ha csak az első 3 km-en eszik 12-t a 8 liter helyett, már meg is találtad a baj forrását.
Tovább megyek, a hidegebb beszívott levegő sűrűbb, ezért a bemelegedés utáni ideális keverék eléréséhez (szöchiometrikus keverék, 14.7 kg levegőhöz kell 1 kg benzin) több benzint kell bespriccelni, valójában erősebb a kocsi, de nyilván nem használod ki.. Pont ezért raknak a turbó után intercoolert, hogy a felmelegedett levegő vissza tudjon hűlni, forró kevegővel gyengébb lenne az autó.
Benzinesnél hatványozottan előjön a sok hidegindítás és a hidegebb időben használat, nálam a dízelekkel hidegben van némi eltérés, de meg nem tudnám mondani, mennyi, most voltam a Picassoval (2.0 hdi 150 ló)Keszthelyen szombaton, az 25 km, előtte több hétig csak 5-8-12 km-es utak voltak, a nagy vegyes 5.9-en áll szaladgálósban, de kb 3 hete tankoltam bele, és mentem már 800 km-t vele, az biztos, hogy a most következő tankolással nem fogom tudni én se 6 liter alatt kihozni, mert ez így működik.
És akkor jön még egy rosszabb, esőben autózás megnöveli a dízeles fogyit is, akár egy liter is képes rátolni, de ez ilyen, versenysportban is szoktak az intercoolerre vizet spriccelni. Pár decin ne lepődj meg, az még se nem hiba, se nem probléma.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58993 üzenetére
Mikor volt mérve az előző fogyasztási érték? Melegben? Hátszéllel? Kisebb forgalomban? Mennyi idő alatt melegedett be akkor és most? Ugyanolyan hideg volt mindkét alkalommal éjszaka? Volt most előtted cammogó traktor, ami előtte nem? Máris nem ugyanaz lesz, csak ha minden körülmény azonos. Pláne a szaladgálós fogyit nem lehet mérni, sosem esz azonos minden körülmény.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz rasotamas #58981 üzenetére
Ha a gumi rugózás fog számítani egy autónál, az elég sok mellékhatással jár majd, ugyanis amiről írsz, az másoknál egy rossz dolog, egyrészt a gumi rugózás nincsen csillapítva, másrészt mindez abból épül fel, hogy a gumi nem tartja a formáját, menet közben akár egy bukkanó, fékezés, kormánymozdulat hatására is változik az alakja, ez csúnyán negatív irányba viszi el a képességeket, fékezésnél, kanyarodásnál gondban lehetsz még az úton tartással is. A 205/50 helyett a 225/50, felmegy, de a szélesebb simán lehet erősebb anyagú, azaz a kívánságddal pont ellentétes, ráadásul a gumi magassága semmivel se lesz nagyobb, mivel a két gumi gyakorlatilag pontosan azonos átmérőjű..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tibbike01 #58954 üzenetére
ha hó esik vagy minusz van, akkor nélkülözöm az autót.
Ha épp Debrecenben vagy, és leesik 20 centi hó, mert hogy az mindig 0°C körül esik, nem -10-15°C- ban, akkor is tudod nélkülözni az autót, akár 2 hónapra is, mikor majd újra elmész Debrecenbe?
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Khaosz55 #58944 üzenetére
Nyilván mindent nem lehet egyszerre, nem fog a peremvédő megmenteni az összes körülmény esetén, de jó eséllyel megoldja, én vertem már oda 3 hónapos felnit padkához, mert futóval tolattam, és ott kicsit kormánytekergetősebb beállni a peremhez, plusz tükörben a futót figyeled, meg is lett az eredménye, pedig én is 96 óta vezetek... Sajnos ezek a védelmi funciók csak az érintőleges, vagy nagyon kis sebességű esetekre vannak, de ha egy ilyen gumi fent van, a peremvédő és az erősített szerkezet azért az évi 1-2 kiélezett helyzetben, mikor a sima gumival már odavernéd, segíteni fog, a gumi kicsípésről már nem is beszélve.
A 8mm elég, a peremvédő, a peremet védi, a küllőre, pláne erre a hajlított változatra nem lesz hatással, ahogy nézem, a peremnél megvan kb 1.5 centi távolság, az elég.[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Khaosz55 #58940 üzenetére
Erre már válaszoltam, csak nem értelmezted ezek szerint!
Tehát még egyszer: A felni szélességétől függően többféle szélességű gumi feltehető, valahol a neten van lista, hogy mekkora felnire tól- ig mi megy fel, egyszerű a megoldás, a többi paraméter figyelembevételével a szélesebbet kell választani, és akkor húsosabb lesz a külsejénél a védelem, de ahogy azt minden lehetséges alkalommal leírom, én mindig a magasabb súlyindexű és magasabb sebességindexű XL-es gumit veszem ugyanabból a méretből, mert már ezekből is következik, hogy maga a gumi kialakítása is erősebb, azaz az oldalfal is többet bír, nem csak rugózás szempontjából, kátyúba hajtáskor, vagy csak rosszabb út esetén, hanem egy padkázás közeli állapotnál is millimétereken múlik sol dolog....
Tehát amellett, hogy választasz egy peremvédős gumit, törekedj a jobbra, még ha drágább is, és emellett nézd meg, melyik a felnire felrakható legszélesebb gumi, ha ez az elsődleges preferencia.
Persze az autóra is jó kell legyen, úgyhogy a kérdést megvizsgálva biztosan lesz egy ideális méret.
Amúgy hibába rakod oda a vízmértéket, neked valójában csak egy 10-15 centi magas, a töldre lerakott téglát kell a kerék mellé tolni, hogy lásd, egy padka mennyire van a felni anyagától, a középvonalában semmi se lesz, vagy ha mégis lenne lepakolás előtt bármi olyan magas, az tönkreteszi a felnit, de előtte visz sárvédőt, ajtót is, és akkor inkább vezetési tréningre költs!Amúgy nekem alapelvem, hogy inkább kicsit távolabb állok a padkától, az út szélén állva a sofőrök többsége meg tudja oldani, hogy kikerüli a kocsit. Nagy segítság amúgy a hátramenetben lebillenő tűkör, meg az önbeparkoló képesség is.
Neked az alsó szekciót kell figyelni, lesz ott elég hely minden peremvédős guminál..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Khaosz55 #58934 üzenetére
A képről is látszik, van peremvédő, van aki kevésbá, mások (pl a Michelin) jobban oldják meg ugyanezt, mert még odakerül egy kis kicsúszosodó rész is, a lényeg, hogy a felni beljebb van, mint a gumi, emiatt védi a peremet. FP vagy FR jelölés szokott lenni, de látszik is a képek alapján, hogy ott van, igaz, a felnihez képest viszonylag széles gumit kell venni ahhoz, hogy teljesen rá tudjon kanyarodni.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nem tudni, mennyire mély, és mennyi van a gumi belső feléig, szerintem rakj bele kukacot, az biztosan megoldja a dolgot, nem szerencsés, ha véletlenül átlyukad, és pályán menet közben megy el a levegő!
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
jookomak: Pont Anglia a tuti helyszín a négyévszakosnak. A legjobb, amit választhatsz, bár nyilván ebből is vannak jobbak- rosszabbak, de egy jobb hozni fogja azt, amit vársz tőle.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nem csak XL -ről volt szó, hanem nagyob súlyindex + nagyobb sebességindex is. Csak mivel folyt egy beszélgetés, már nem akartma ugyanazt leírni.
De akkor, amikor ez a hozzászólás megjelent, már reagáltam ugyanarra, különben is le van írva ugyanaz ott is, amiről én beszélek:
Egyébként nem csak az oldalfal az erősített, viszont ott duplán van jelen ez a réteg, ezért végülis ott tényleg jobban erősített.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58849 üzenetére
Persze hogy mások, azért örölök most a 205/55R17-es felnik- gumik helyére felrakott 225/40R19-es szettnek, ugyanis tökéletesen hozta azt, amit hiányoltam abból az autóból, amire felkerült.
Azzal nincs baj, hogy kinek mijön be fok paraméterből, senkinek se lesz ugyanolyan. De attól abban még maradhatunk, amit legelőször írtam, hogy az erősebb anyagú, XL-es gumi összességében hozza azt a tulajdonságot, hogy strapabíróbb lesz, azaz egy kátyút is könnyebben túlél, és nem fog annyira libegni vele az autó... És ez utóbbi más csak annyiből következik, hogy erősebb az oldalfal, tehát jobb a tartás.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58838 üzenetére
Amelyik autó rugózása csak a gumi miatt annyit romlik, azt el kell adni.
Mit nevezünk amúgy komfortnak?
A hajós billegős, és a gokartosan rázós között van jópár fokozat, a levegős telós rendszer az egyetlen ami szinte teljesen el tudja választani a kabin rezgéseit a futóműtől, miközben a futómű nem úszik, nem libeg, tekercs vagy torziós rugó ennek a közelében sincs....
Nekem nem jön be a billegés, bólogatás, pláne a kanyarban oldalra billenés, még olyan áron sem, hogy kevesebbet érzek az útból, szóval én nem azt nevezem komfortosnak, viszont ugyanaz az autó gumicsere után csak ebben az egy paraméterben 25%-ot javult egyik oldalra, 3%-ot romlott a másik oldalra...49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz krypton #58831 üzenetére
Én minden gumiból igyekszem a legerősebbet venni, 91H-s helyére simán mehet fel a 99Y is, az csak jó, hogy a gumi szerkezete erősebb. Most kerestem vissza, nálam az egyikre 95H helyett 98V XL került fel, teljesen jó, nem hogy rontott volna, még javított is a dolgokon, mert nem úszik vele a kocsi, nincs akkora billegés sem.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #58820 üzenetére
Mondom, nem tudom mérni, mert a kezdetek kezdetén se volt mérve, se fékút hossz, se szlalom sebesség, se más, de a közlekedési szituációk se adják vissza, romlott-e, és mennyit, ez ez kisteher, igaz a legerősebb 116 lovas verzió, meg megy is jól, jobban, mint sok más sima személyautó, még a futóműve is asszisztál ehhez, de mégsem úgy közlekedem vele, hogy mindig érezhetően határon járjak, amiből következne, hogy azt is lehetne érezni, a határ csökken, bármelyik paraméterben.
Viszont abból következően, hogy nem nagyon kopik, nálam is ugyanaz lesz, mint másoknál, előbb öregedne, mint kopna, így lehet tavasszal eladom, és jön egy új szett. Na majd akkor okosabb leszek, bár előre borítékolható, hogy az újabb egyben jobb is lesz.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nyilván minden teszt más, de ezért is írtam, úgy kell gumit választani, hogy addigra öregedjen meg, amire elkoptatod, mert bármelyik paraméter változik, cserélned kell a gumit, de ha túl tartósat vettél, a keményedés miatt kell cserélned, ha túl kopósat, idő előtt fogy el a profil.
Ezért is írtam, hogy minden vezetési technika, habitus, autó, és pénztérca más gumit igényel, nehéz olyat csinálni, hogy nekem ez jó, vedd azt te is....Én se tudom letesztelni a trany gumijait, mert újonnan nem teszteltem, de ahogy azzal közlekedek, még elég sokáig fogja bírni, nem nagyon akar 6mm-re se kopni, pedig benne lehet már vagy 50 ezer km.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Az idő csak egy dolog, a tulajdonságvesztés szerintem az évek elteltével épp a mérhetőség határán van, azaz nem jelentős, csak hozzáadódik a kopás is. A Transit connected 16- os Conti gumik vannak, amiket 20- ban vettem újonnan, most is ugyanazt tudják, mint 3 éve, pedig már 7 évesek, a picassora 19-es téli contik kerülnek fel most is, amik kb 7mm-esek, de az eltelt 4 év az égvilágon semmit se rontott az allapotukon. A többi gumim is valahogy nem öregszik mérhető, érezhető formában. Se repedezés, se romló tulajdonságok nincsenek, meg akkor sem érzek eltérést,.mikor az első hidegek kezdetével mindig resztelgetem, milyen a technika a csúszós úton.
Pont erre volt ellenpélda, amit a múltkor tettem be, az igazság a kopott gumiról vagy valami hasonló nevű Totalcar cikk, ahol ennek szöges ellentétét tudták produkálni tesztkörülmények között... Még az összefoglalóban is benne van. Ez az állítás inkább csak bizonyos gyártmányú gumikra igaz, és vagy kevés km sok év alatt, vagy rossz használat, de a megfelelő gumiválasztás az alapján történik, hogy ne öregedjen el, mire elkopna, és ne kopjon el, mire elöregedne, tapadjon, de ne kopjon, olcsó is legyen, még sokat is birjon, szóval mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Most jött velem szembe, hátha érdekes valakinek ..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Dorien #58665 üzenetére
Mondom, idealizáltam a helyzetet, ez lenne a tökéletes hőmérsékleti körülmény mindhárom gumifajtának, de pont úgy, ahogy minden másban is inkább a kényelem játszik szerepet, ez csak opció marad, és minden bizonnyal nagyon kevesen élnek vele, már ha van egyáltalán bárki.
Inkább arórl szólt ez, hogy egész biztosan meglegyen a négyévszakosnak is az az időszak, mikor nincs nála jobb.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Dorien #58661 üzenetére
Én is mindig azt mondom, hogy a múltra pítkezve felesleges megkísérelni kitalálni, mi fog történni a jövőben, nyilván nem az én habitusom, de mint szabályt erősítő kivételt említettem csak meg.
Azaz létezik, ne csináljunk úgy, mint ha nem létezne, de szerencsére nem ez a többség.
Azonban annyi szélsőséges körülmény van az átmeneti időszakokban, hogy tényleg lenne értelme október végétőltől decemberig négyévszakosat felrakatni, decembertől márciusig télig, utána ismét négyávszakosat májusig, és szeptemberig mehetne a nyári. Szereintem ekkor történne meg az, hogy minden gumi a neki megfelelő hőmérsékleti viszonyok között tudná a legtöbbet nyújtani, de gyanítom nagyon sokat kell menni mindehhez, ellenben bármennyire nyűgös ezt leszervezni évente többször, van benne ráció az egyik oldalról.
Viszont az emberek közlekedési habitusa miatt felesleges, amennyiben hideg van, de már nyárid van fent, úgyis lassabban mész, mert a többiek előtted, melletted is ugyanezt teszik, és 5 perccel később érsz majd oda..Mindig mondom, hogy ez a sose j igazán ez ritkán derül ki, mert még én is kevés embert ismerek, aki egy ilyen gumit a napi közlekedésben kihasznál, van egy ügyfél, aki egy 6.2 V8-as Camaroval jár, mindene piszkálva van kicsit, és az ember is rugdalja állandóan, nála a michelin pilot 4s sport cup2 gumik se voltak jók, pedig a 4 gumi nem fért bele 1 millába...
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Dare2Live #58659 üzenetére
Az jó, akkor egy hónap ősszel, amikor jobb a télinél, és két hónap tavasszal, amikor jobb a nyárninál. Csak ugye van még 9 másik hónap is.
Írtam valamelyik nap, évekkez elzelőtt nálam is volt olyan, mikor 400 km-t, kellett pályáznom a +20°C-ban februárban, benne van, fájt is a szívem érte, de semmi baja se lett, amúgyis a gumi van értem, és nem fordítva, szóval benne van, hogy nem mindig ideálisak a körülmények. Csak az nem mindegy, az év melyik szakában a fent lévő guminak mennyi ideális és mennyi nem, illetve mennyi múlik a nem ideális körülmények közötti teljesítményen. Ha semmi, akkor végtére is mindegy, milyen gumid van fent. Van olyan habitus is, amikor minden probléma nélkül eljárhatsz nyári gumival is télen.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tboldi #58652 üzenetére
Nézd meg a doblókat, a piac beárazta az 1.3 jtd-ket, növekvő áras listázás esetén az első 30-ból 25 mind 1.3 jtd motor. Nincs jó híre, az meg nem úgy terjed el, hogy mások is az én véleményemre- tapasztalatomra alapozták a saját vélemyüket, köztudott dolog ez...
Szóval lehet, hogy neked mindez önmagába nem mond sokat, én jó 10 éve tudom, hogy ettől tartózkodni kell, a szomszédom vett ilyet újonnan, egy festéküzlete volt, ahova bejárt, meg ide- oda szaladgált, nem volt egy agrasszívan közlekedő típus, kímélte a kocsit, viszont ennek ellenére rendszeres szervizelés mellett 70 ezer km-nél, lánc átugrás, 800 ezres komplett felújítás kellett. Én már akkor is autóalkatrészekkel foglalkoztam, csak amerikai vonalon, így sok rálátásom erre nem volt, de egy szervizelés alatt beszélgettem a szerelő sraccal erről, aki a másik szomszédom volt, hogy ő már vagy 30 ilyet csinált, mindnek ez a baja, elbaxták a gyárban. És az még csak a lánc nyűg... És az elmúlt 10 évben sem jöt tszembe egyetlen másik tény sem, ami megcáfolta volna, most vlaójában te se tudsz mellérakni semmit, csak kétkedsz. Tegyed, nem célom meggyőzni senkit!Mindenki arra költi a pénzét, amire akarja, van aki utazásra, van aki házra teszi félre, mások motort újítanak fel belőle.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tboldi #58639 üzenetére
Nem írtam, hogy egyszerre jön elő, a lista pont azért van, mert ha ebből bármelyik előjön, az már az autó értékének a 35-40%-át elviszi, azaz egyesével is GTK, és az autó ettől még nem ér többet.
Sajnos van, amihez erőn felül is ragaszkodik az ember, meg kell tanulni tárgyakat, emlékeket elengedni.Hogy neked milyen autód van, az egy 1.3 jtd motor szempontjóból mindegy, mert az egy komplett gyártási selejt, a tied nem szenved olyan problémáktól, ami ezzel bármelyik pillanatban előjöhet sajnos, pedig nem lenne egy rossz megoldás...
ftamas0201: Ha marad mindenképp, max 10 ezrenként olajcsere, nem hajtás, és akkor azért el lehet vele közlekedni, akkor viszont megérdemli a jobb gumikat!
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz ftamas0201 #58636 üzenetére
Véleményem szerint ha nem kell az autó, inkább mihamarabb add el, a fiat- féle 1.3 JTD van benne, ami Opelekben, Suzukikban is benne volt, eléggé problémás a vezérlése, sok a gond vele, szaggatja is a láncot, nyúlik is, a műanyag szívócsöves verzió pillanatok alatt gtk tud lenni, ha leszakad egy örvényterelő, vagy csak az éjjel belefagyott víz odaver a turbónak, a motor ereszti a hűtőfolyadékot, menet közben megfőzöd a motort!
Ha belenyúlsz, és előjön nálad ezekből bármelyik, elviszi a fele, háromnegyede értékét, pedig most ezek 6-8 kiló körül mennek állapot és km függvényében, a szépek+ kevés km-esek max 950-ig felmennek.
Tudom, hogy nem ezt kérdezted, de csak egy jótanács, vagy megfogadod, vagy nem, az már a te dolgod!49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Az nem is kérdés, de az éjszakai 7°C-ról hadovál, szóval szerinte rakd fel a télit, ha éjszaka 7°C lesz, és nem foglalkozz vele, na napközben 22-re, netalán 25-re megy fel?? Konkrétan semmi sem indokolja az éjszakai 7°C-nál a télit. Ha fix 7-10°C van éjjel, napközben, akkor se kell még.
Az persze más kérdés, hogy ezen túl bármelyik másik megállapításának, vagy a cikk végkövezkeztetésének akar- e bárki hinni, én az ilyeneket inkább kiröhögöm!
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz diegho #58617 üzenetére
Ez egy rendkívül gyenge cikk, értelmezési ás tárgyi tévedések sorozata, mint azt már megszokhattuk:
Hamarosan azonban 7 Celsius-fok alá esik az éjszakai hőmérséklet, beindul a sorban állás a gumisműhelyekben és megjelennek a foteltudósok a kommentszekciókban.
Nem az éjszakai hőmérsékletnek, hanem az átlaghőmérsékletnek kell 7°C- alá menni, hogy a téli gumi felszerelése már ajánlott legyen az okosok által.
A nappali 12 és az éjszakai 7°C egy teljesen más körülmény, mint a közismert 7°C átlaghőmérséklet, ami az én értelmezésem szerint valahol a reális 0 és 10°C közötti ingadozás inkább.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Az is benne van, azért ennyire beható teszteket nem végeztem, nálam tényleg max 3 szezont megy egy szett, aztán jön egy újabb, szóvla sok esetben nem várom meg, hogy kemény legyen!
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz kenguru99 #58499 üzenetére
Te a múltra, vagy a jövőre akarsz felkészülni?
Se külföld soha, se hegyes vidék, se sípálya közelében nem jársz, se reggel -2-ben nem indulsz sehova, csak délelőtt 10 után, amikor a nap már süti az aszfaltot? Akkor a négyévszakos a te gumid! ?Félreértés ne essék, nekem is volt sokszor, mikor fájt a szívem, hogy télen 16 °C-ban indultam neki egy 6-700km-es útnak végig pályán, és tudtam, hogy ez extra kopást eredményez, de ez már csak ilyen, a gumi kopó- fogyó alkatrész.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Kíváncsi leszek, Taktabájon, egy 500 fős kis faluban lakó, adótartozásos listán szereplő ügyvezetővel, egy susnyás üres telekre bejelentett székhellyel, pesti cégtemető / székhelyszolgáltatóhoz bejelentett címmel, hogy tudnak majd boldogulni, és ha gondod van, mikor lesz ebből megoldás..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
Azért erre az enyhe tél nevű dologra nem vennék mérget, esély lehet rá, de benne van, hogy leesik 20 centi hó, meg lesz -15°C is, és emiatt két hétig majd lépésben tudsz közlekedni?
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Zsombe #58437 üzenetére
Mindein bizonnyal az égvilágon semmiféle eltérés nincs aközött, ami a bolygó egyik vagy másik végén, ugyanazon gépsoron, ugyanazon technológiával, ugyanabból a gumikeverékből készül!
Ha így lenne, nem vennénk lengyel bridgestone-t., román contit, de valószínű sokan még a román michelint, cseh nexent, magyar apollot is kerülnék.[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz FerNandor #58404 üzenetére
Én sehova. A gumis rakott a lötyögő központosító gyűrűre, ettől a gyűrű passzos lett a felnibe, és onnantól nem kellett visszamenni kéthetente, hogy remeg a kocsi 100 fölött.
Hidd el, tuti ez lesz a gond.
PL ott is ott van a felni közepében a kékesszürkés színű központosító gyűrű:
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Bárhogy keresem, pedig már sokszor kerstem infót, nem tlaálok rá negatív infót. Nyilván a cél amúgyis az, hogy nem kell pukkanni, de ez max terv lehet.. Na majd körbekérdezek okosabbaktól is. Jön majd a generalis cascos ember átnézni a kocsit, majd mondja, ha baja van a 19-es kerekekkel.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Én úgy tudom, amennyiben minden paraméterben túlteljesíti, és a kerület tűréshatáron belül van, nincs mibe kötniük.
De mondjuk 8-10 évente állít meg rendőr, szóval sok nem derült ki ezzel kapcsolatban.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Ereshkigal #58376 üzenetére
Csak ami a kresz és a köhém paragrafusok alapján megkövetelhető. De amúg yha lenne az apróbetűs részben ilyen kitétel valamelyik cégnél, egyszerűen nem ott kötöd meg a cascot.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Ez melyik ország? A csehek és a lengyelek csinálják hasonló módon... Múltkor egy 3.5m-es futóval, meg egy 4.6 méteres egyterűvel voltam kint, sokszor indexeltem, hogy had dmenjenek, inkább jöttek mögöttem. Igaz, amilyen sűrűn mértek, nem is csodálom, hogy nem volt nagy előzgetés..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58358 üzenetére
Nade direkt leírtam, működik Pesten is. Minden héten megyek Pestre, az 4-500 km, közben még befigyel egy kis Debrecen, béks megye, Szeged, Pécs, Győr, az még egy 1000-es cska 2 nap alat,t kéthetente külföld esetenként 1800-2500km között. Ha nekem ez működik tizenéve atomstabilan, akkor nem nálam nem működik, hanem nálad nem működik..
A Hungárián vagy kevesen vannak, és akkor én is tudok sávot váltani, vagy sokan vannak, és akkor lassan haladunk, nincs nagyon olyan, hogy sokan vagyunk, és gyorsan megyünk, de a seggemben van. Arról már nem is beszélve, hogy az én autómon is van gázpedál, mint írtam vagy ő marad le, vagy én hagyom ott.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58353 üzenetére
Én be is raktam a képet nemrég egy összetört 21-es Mustang GT-ről, amin a 425 lóerő+ hátsókerék hajtás ellenére hoki tigar vagy milyen gumi volt, nem is csoda, hogy felúszott vele a vízre, és körbetörte 7 millióért...
Én nem a műszaki tartalmat vizslatom, hanem az általam ideálisnak tartott követési távolságot kényszerítem ki a mögöttem jövőnél, ez pedig inkább sofűr- függő.
Ha siet, előzzön meg minél hamarabb, már rég kinőttem abból, hogy versenyezzek, pláne közforgalmú országúton.
A módszer egyszerű és működik. Ha mögém jön, és már túl közel van, országúton, városban, pályán, simán csak elveszem a gázt, ekkor ő nem azt érzi, hogy fékezgetek előtte, hanem azt, hogy szimplán csak utolért, és kényszerbe kerül, vagy lassít, vagy megelőz. A 99% előzni fog. Országúton jobbr aindexszel is szoktam jelezni, ha szemből is szabad az út. Ha ennek ellenére még mindig jön a nyomomban, ekkor picit felgyorsítok, elég egy+ 10 km/h, ha ő is gyorsít, majd még úgy is utolér, megint elveszem a gázt. Azok közül, akik kevésbé defenzívek, vagy nem akarnak tudomást venni arról, hogy ha nekem elől pukk van, akkor nincs egy másodpercnyi út kettőnk között, tehát neki is pukk, 10 emberből 10-nél működik. Próbáld ki. És mivel ahogy írtad is, töréses baleset nem csak elölről jöhet, hanem hátulról is, egészen egyszerűen kerülni kell az olyan sofőröket, akik nem tartják a megfelelő követési távolságot, vagy látványosan rosszul, szabálytalanul, veszélyesen vezetnek.
De ugyanígy nem megyek többszáz méteren keresztül többsávos úton kamion mellett, nem megyek más autók, pláne buszok, kamionok holtterében, pályán nem megyek ki direkt gyorsan érkező elé a belsőbe, ha nekem egy gázelvétellel megoldható, hogy utána előzzek, stb stb. Nem hinném, hogy ezek olyan különleges dolgok, igazából csak igyekszem továbbgondolni, mi és hogy ésszerű, és használom.
Működik vidéken, Pesten, működik a balkánon, az északi tenger mellett is, nyugat- európában is.
Novemberben megyünk egy kis 2600 km-es nyugat- európai körútra, ahol lesz bőven olasz rész, francia alpok, Svájc, Lichtenstein, Ausztria, nekem onnan egészben haza kell jönnöm, azzal az autóval amivel elindultam, sajnos tetszik vagy sem, de nem bízom másokban vakon, és mindezidáig ez működött. Láttam már elég balesetet, de szerencsére mindig csak utólag értem oda mindegyikhez.Biqci: Feljebb írtam, a körforgó is olyan, hogy látod már előre, mi fog történni, meg kell tanulni felkészülni erre, 3 perccel később jobb odaérni, mint fél órával korábban pukkanni..
Qru: Na látom egyféleképp gondolkodunk. Nálam is működik.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58348 üzenetére
Mindenre gondolok, még arra is, amit te megpróbálsz ellenpéldaként felhozni. Már sokadszor írtam, megvannak a megfelelő módszerek, hogy mögötted közlekedők is a megfelelő követési távolsággal közlekedjenek, akinél nem működik, azt az 1-et meg el kell engedni...
Amennyiben te erre még nem jöttél rá, vagy nem érzed szükségét, és csak magad elé nézel, az nem az én bajom, a defenzív vezetés ennél sokkal de sokkal összetettebb dolog, és nem kizárólag arról szól, hogy tartunk magunk előtt 10m távolságot..
Mindennek van egy határa, főleg annak, amikor az életed egy picinyke szeletéből áldozol arra, hogy egy nagyobb szeletkével is te tudj gazdálkodni.
Én nem szeretek se rendőrségre, se bíróságra járni, így igyekszem az élet minden területén úgy csinálni a dolgomat, hogy a lehető legkisebb kockázat legyen mindenben, és ha történik bármi is, azt mondhassam, én mindent megtettem, nem kivétel az autó üzemeltetés és a vezetés sem, más félvérról vesz dolgokat, amiket én halálosan komolyan gondolok, de ők mások, az az ő életük, és abból a pontból, ahonnan ők nézik a világot, egész más dolgok látszanak. Mindez engem abszolút hidegen hagy, pláne ha ilyen körülmények között az általad elképzelt szituációt akarod rám húzni, szerinted működik, szerintem meg nem....
Még az is benne van, hogy minden igyekezetem ellenére a mögöttem jövő telibe ver, de az még mindig nem ugyanaz, hogy én ütök el valakit. Ahhoz, hogy a fenti feltételek teljesüljenek, nekem ez is elég.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz -cobra- #58340 üzenetére
Ez idővel jön elő, tegnap még jó volt a teleszkóp, mára nem az. A kagylós kopás annyira nem látható szabad szemmel, mivel a rossz teló miatt a spirálrugó gyakorlatilag beleveri az út anyagába a gumit, és ott azon a ponton egy ezred milliméretnyit odaken a gumiból, így tulajdonképp a futófelület körben, féltenyérnyi foltokban picivel jobban kopik, nem egyenletes a felület, ez adja a búgó, ritmikus hangot. Elvileg körben tenyérrel simogatva érezhető.
dot, gyártási hely, minden szám azonos elől- hátul?[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nem tudom, mennyire más ez, ha külföldön él az ember, a biztosítás se magyar találmány, a bonus- malus rendszer sem, a felosztó- kirovó rendszer sem, úgyhogy elvileg egy káresemény és kifizetés után ott is egy másik csoportba kerülsz, ahol rosszabb feltételekkel kapod ugyanazt, amit persze felülírhat az ügyfélszerzés, piaci verseny, ügyfélmegtartás, bármi.
Ha ugyanaz a biztosító folyamatosan, akkor még az is lehet, hogy a te csoportod olyan kevés kárt okozott, hogy tudtak engedni az árból, azért ennyire már nem látok ezekbe bele.Akkor a lényeg, hogy nem fájt nagyon.. Ezen felbuzdulva gyorsan kötöttem én is erre a nyáron vett Picassora egy cascot, az a biztos..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
Új hozzászólás Aktív témák
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Gumi és felni topik
- EAFC 25
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest